Dat is ook de enige reden waarom ik de aankoop van een PS3 eventueel zou uitstellen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:46 schreef kepler het volgende:
[..]
kinderziektes zullen ook bij de PS3 voorkomen hoor, maak je maar geen zorgen
Naja, ik heb een launch-360 en ik heb nooit last gehad van oververhitting.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:18 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Overhitting - yep, Ze hadden in de eerder console die uitkwamen en folie geplaats over de GPU waardoor deze overhit raakte (in sommige gevallen).. Ze hebben deze folie nu ook niet meer erop zitten.
Een 12x DVD maakt herrie? Mijn 16x DVD in mijn computer hoor je bijna niet. Die xbox360 is gewoon een herrie ding, die koeler van dat ding maakt ook al herrie en als je een dvd begint te spelen maakt hij nog meer herrie. Volgens mij zit er niet echt een hoogwaardig DVD-ROM in dat ding.
Ook dat je krassen krijgt op je DVD's wanneer je de xbox360 kantelt/verschuift geeft aan dat de DVD-ROM in dat ding niet zo goed is. En oke het is niet de bedoeling dat je gaat slepen/kantelen tijdens het spelen. Maar ik kan mijn Ps2 echt alle kanten op draaien en zelfs op de kop leggen maar dan nog maakt hij geen krassen op de DVD's, en ook als ik mijn pc kantel of verschuif heeft dat geen enkel effect op de DVD's.
En tja over dat HD-DVD kun je lang discusseren, ik had het wel slimmer gevonden, een groter medium is nooit weg. Tim Sweeney geeft al aan dat in de toekomst spellen makkelijk 20GB in beslag zullen nemen op de console, ZONDER FMV. Een Add-on is iedergeval niet echt een goede zet, ik heb nog nooit een add-on voor een console gezien die aansloeg.
Over 3-4 jaar komt er sowieso een nieuwe Xbox lijkt mij. Ze zijn niet zo van lange levensduurquote:Op zondag 21 mei 2006 13:57 schreef SToRM81 het volgende:
Het geluid van de 360 als er geen DVD inzit valt me nog mee![]()
En ik denk dat tegen de tijd dat de capaciteit van HD-DVD en Blu-Ray echt nodig is voor spellen, dat MS gewoon een nieuwe xbox aankondigd (over 3 á 4 jaar ofzo).
[..]
Dat is ook de enige reden waarom ik de aankoop van een PS3 eventueel zou uitstellen.
Daarom zou het wel een logische keuze zijn om toch voor DVD te gaan. De PS3 zal wel een jaar of 6 á 7 (?) meegaan, dus dan is het al wat nuttiger om vooruit te kijken.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:59 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Over 3-4 jaar komt er sowieso een nieuwe Xbox lijkt mij. Ze zijn niet zo van lange levensduur.
Dat hangt er natuurlijk van af. Tot nu toe was het altijd zo dat de spelwereld opzich niet groter was dan 1 dvd, zelfs bij spellen van 2 dvds. Als de spelwereld groter word dan 1 dvd dan is het wel lastig, ik zie me al de heletijd bij een game zoals GTA switchen van dvd als ik van het ene stadsdeel naar het andere ga. Lijkt me niet echt wenselijk.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:58 schreef Morthill het volgende:
[..]
HD-DVD, agh, momenteel is het niet nodig. En ik denk dat, mocht het echt nodig worden, het geen probleem zal zijn om meerdere DVD's te gebruiken. Heb je echt geen last van of zo om ff te switchen tussen disks.
Idd, maar ik denk niet dat Sony over 4 jaar al van plan is om een nieuwe console aan te kondigenquote:Op zondag 21 mei 2006 14:07 schreef H.Flick het volgende:
Als dat echt zou gebeuren lopen de generaties niet meer gelijk en dat lijkt mij eigenlijk nadelig voor iedereen. Zodra of Sony of Microsoft een nieuwe console aankondigt moet de ander eigenlijk wel volgen.
Tsja, bij games als GTA of Oblivion is het bagger. Maar zelfs Oblivion was maar 4GB en meerendeel daarvan voice overs ed.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:09 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk van af. Tot nu toe was het altijd zo dat de spelwereld opzich niet groter was dan 1 dvd, zelfs bij spellen van 2 dvds. Als de spelwereld groter word dan 1 dvd dan is het wel lastig, ik zie me al de heletijd bij een game zoals GTA switchen van dvd als ik van het ene stadsdeel naar het andere ga. Lijkt me niet echt wenselijk.
Ikquote:Op zondag 21 mei 2006 13:58 schreef Morthill het volgende:
Beschadigingen zijn idd slordig, maar ja, wie gaat er tijdens het afspelen ook met zijn console draaien
.
Het gaat wel heel hard als al die Jappen FMV's in HD-kwaliteit in hun games willen stoppen.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:13 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tsja, bij games als GTA of Oblivion is het bagger. Maar zelfs Oblivion was maar 4GB en meerendeel daarvan voice overs ed.
Dus ik ben niet bang dat deze generatie dit formaat te klein wordt.
Ja, maar daar zie ik het voordeel ook absoluut niet van eigenlijk. Daarbij zijn dat nooit vrije RPG's dus kun je weer van Disc wisselen/quote:Op zondag 21 mei 2006 14:15 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het gaat wel heel hard als al die Jappen FMV's in HD-kwaliteit in hun games willen stoppen.
FF12 is ook gewoon een grote open wereld. En Oblivion is en blijft geen goed voorbeeld voor toekomstige spellen als het gaat om data gebruik. Voorlopig is DVD nog wel voldoende maar dat kan in 3 jaar al heel wat veranderd zijn. Een groter medium zoals Blu-ray of HD-DVD heeft wel voordelen ten opzichten van DVD. Je kan veel grotere en gedetailleerde textures gebruiken, je hoeft ze niet te comprimeren wat weer voordelen geeft voor het geheugen gebruik en laadtijden, aangezien je veel dingen rechtstreeks van blu-ray kan streamen.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, maar daar zie ik het voordeel ook absoluut niet van eigenlijk. Daarbij zijn dat nooit vrije RPG's dus kun je weer van Disc wisselen/
is de 2X speed BR daar niet te langzaam voor?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:49 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
FF12 is ook gewoon een grote open wereld. En Oblivion is en blijft geen goed voorbeeld voor toekomstige spellen als het gaat om data gebruik. Voorlopig is DVD nog wel voldoende maar dat kan in 3 jaar al heel wat veranderd zijn. Een groter medium zoals Blu-ray of HD-DVD heeft wel voordelen ten opzichten van DVD. Je kan veel grotere en gedetailleerde textures gebruiken, je hoeft ze niet te comprimeren wat weer voordelen geeft voor het geheugen gebruik en laadtijden, aangezien je veel dingen rechtstreeks van blu-ray kan streamen.
Waarom zou hij daar te langzaam voor zijn? Om data te streamen heb je maar 1x nodig en voor films 1.5x. Dus 2x is voldoende daarvoor.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:20 schreef kepler het volgende:
[..]
is de 2X speed BR daar niet te langzaam voor?
Moet naar je geheugen toe geladen worden. Denk niet dat je onder laadtijden uitkomt met blu-ray.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:23 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom zou hij daar te langzaam voor zijn? Om data te streamen heb je maar 1x nodig en voor films 1.5x. Dus 2x is voldoende daarvoor.
jah maar een game is iets heel anders dan een film, want die data moet ook nog verwerkt worden. Het is niet alsof je een compleet level direct vanaf de BR kunt streamen lijkt mequote:Op zondag 21 mei 2006 15:23 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom zou hij daar te langzaam voor zijn? Om data te streamen heb je maar 1x nodig en voor films 1.5x. Dus 2x is voldoende daarvoor.
Klopt, dat zal waarschijnlijk gaan in combinatie met de harddisk en het geheugen. Maar met streamen kun je wel laadtijden verminderen, en ongecomprimeerde data komen laadtijden ook aleen ten goede. En BR heeft het voordeel dat het constant op dezelfde snelheid leest. Dat is nogal een nadeel van DVD, alleen aan het uiteinde van de dvd haal je de optimale snelheid. De snelheid kan terug lopen tot maar 6x bij de xbox360. En bij kleinere spellen kunnen ze dit een beetje omzeilen door de data zover mogelijk aan de uiteinde te plaatsen, maar ja als het spel een dvd vol is gaat dat trucje ook al niet meer op.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:29 schreef kepler het volgende:
[..]
jah maar een game is iets heel anders dan een film, want die data moet ook nog verwerkt worden. Het is niet alsof je een compleet level direct vanaf de BR kunt streamen lijkt me
Ik denk dat grote developers daar niet zoveel moeite mee zullen hebben.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:42 schreef Retuobak het volgende:
Overigens gaat men hier wel erg gemakkelijk voorbij aan de kosten van het maken van genoeg assets om een hele blu-ray te vullen (of iig 20GB ervan). Denk niet dat veel developers/publishers het risico gaan nemen, te meer omdat een game van 20GB ook een 360 release uitsluit.
Ik denk dat je vergeet dat gameverkopen en gamesprijzen niet voldoende stijgen om de extreem gestegen developmentkosten goed te maken. En so what als een EA zich dat kan veroorloven? Als dat betekent dat hun winstmarge naar de kloten is door een kleinere markt en hogere kosten dan zullen ze toch echt gaan voor die goedkopere game die mooi gereleased kan worden op PS3/PC/360/Wii ipv die grote dure game die enkel op PC/PS3 kan.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik denk dat grote developers daar niet zoveel moeite mee zullen hebben.
aha, maar mij lijkt me dat ongecomprimeerde data de laadtijden juist niet ten goede komt? Want dan kun je juist minder grote gebieden in 1 keer inladen...quote:Op zondag 21 mei 2006 15:58 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Klopt, dat zal waarschijnlijk gaan in combinatie met de harddisk en het geheugen. Maar met streamen kun je wel laadtijden verminderen, en ongecomprimeerde data komen laadtijden ook aleen ten goede. En BR heeft het voordeel dat het constant op dezelfde snelheid leest. Dat is nogal een nadeel van DVD, alleen aan het uiteinde van de dvd haal je de optimale snelheid. De snelheid kan terug lopen tot maar 6x bij de xbox360. En bij kleinere spellen kunnen ze dit een beetje omzeilen door de data zover mogelijk aan de uiteinde te plaatsen, maar ja als het spel een dvd vol is gaat dat trucje ook al niet meer op.
Minder content-compressie leidt normaal gesproken tot tijdswinst in streamen. Als jij met je sportauto in GTA rondrijdt in hoge snelheid, en er moet heel snel nieuwe objects, textures, geometrie in zeer hoge hi-res 720p kwaliteit gestreamed worden van disc, samen met 5.1 DVD sound en muziek, dan zit er een limiet aan compressie-ratio's die on-the-fly gedaan kunnen worden zonder lag te krijgen. Kameo gebruikt 1 360-core volledig voor het decompressen van DVD-content tijdens het spelen volgens hun makers, en die is nog niet eens super hi-end qua textures. De Cell en SPE's zijn overigens bij uitstek geschikt voor decoden, gezien ook de enorme rendements benchmarks in het decoden van 12 HDTV streams tegelijk, of 48 DVD streams.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:38 schreef kepler het volgende:
[..]
aha, maar mij lijkt me dat ongecomprimeerde data de laadtijden juist niet ten goede komt? Want dan kun je juist minder grote gebieden in 1 keer inladen...
en GTA komt volgend jaar op 17 november tegelijk uit op de 360 en PS3quote:Op zondag 21 mei 2006 16:54 schreef MMaRsu het volgende:
Ehm dat is allang aangekondigt. Gta 4 komt uit op de 360 met exclusieve content, en gewoon op de Ps3 ook.
Volgens mij heeft dat op elke grote nieuwspagina gestaanquote:Op zondag 21 mei 2006 17:44 schreef kepler het volgende:
ow wat ik ook heb gelezen:
De OS op de PS3 gebruikt standaard 1 SPE van de Cell om te draaien en heeft de mogelijkheid om er altijd eentje extra op te roepen (zelfs als dit ten koste gaan van de game).
Ook word er 32 MB ram van de GSX gebruikt en 64 MB ram van het werkgeheugen. Dat is dus ongeveer 20% van de totale kracht wat gebruikt wordt door de OS van de PS3...
vreemde is dat ik de originele bron niet kan vinden, dus voorlopig houden het maar op een heeeeel vaag gerucht wat misschien/waarschijnlijk niet zal kloppen
jah ik was dus een beetje in de war qua datumquote:Op zondag 21 mei 2006 17:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat op elke grote nieuwspagina gestaan
My badquote:Op zondag 21 mei 2006 16:54 schreef MMaRsu het volgende:
Ehm dat is allang aangekondigt. Gta 4 komt uit op de 360 met exclusieve content, en gewoon op de Ps3 ook.
En zo bereikt Microsoft haar doelquote:Op zondag 21 mei 2006 18:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
My bad![]()
Maar euh, zoals ik het nieuws lees dan krijgt de Xbox versie exclusieve content die de PS3 niet krijgt. Tja, ik ben een playstation fan maar dan stap ik over, helemaal als de xbox nog goedkoper is en zo'n blu ray speler is leuk maar ik heb toch allemaal dvd's en een gewone tv. Dan wordt een ps3 gewoon een dure grap.
Precies ja!quote:Op zondag 21 mei 2006 18:31 schreef LuukBes het volgende:
Eerst maar eens afwachten wat dat voor content is. Een paar fancy extra skins voor een auto en speler, een paar extra songs, of extra missie's, is nogal een verschil.
Nee, want het is exclusive content volgens zowel Microsoft als Take 2quote:Wordt links en rechts juist gezegd dat GTA op de 360 content krijgt via Live die op de PS3 al standaard op de Blu Ray staat, en niet op de DVD9 te proppen is.
Ja, ik moet die prijzen en wat je er voor terug krijgt ook nog maar afwachten. Als het weer zo'n rip-off is als bij Oblivion dan kunnen ze opbokken met hun DLC en blijft de beste versie gewoon de versie die men het beste vindt spelen. Iets wat logischerwijs volledig afhankelijk is van controllervoorkeur (ik neem iig aan dat noch de 360 noch de PS3 technisch incapabel zullen zijn van het behoorlijk draaien van GTA4 zoals het geval was van PS2 en GTA:SA)quote:Maar eigenlijk is het een detail, want die games zijn standaard al randvol content dat een extra autootje of missie, waarschijnlijk weer tegen betaling, nou ook niet direct must-have is. Eerst zien wat het is, dan geloven of het het waard is.
De ps2 incapabel? Het liep toch gewoon op de ps2, dus wat is daar incapabel aan?quote:Op zondag 21 mei 2006 18:35 schreef Retuobak het volgende:
(ik neem iig aan dat noch de 360 noch de PS3 technisch incapabel zullen zijn van het behoorlijk draaien van GTA4 zoals het geval was van PS2 en GTA:SA)
Het feit dat je bij het vliegen tegen onzichtbare bomen aanknalde omdat ze niet op tijd ingeladen waren. Dat noem ik technisch incapabel.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef Diablos79 het volgende:
De ps2 incapabel? Het liep toch gewoon op de ps2, dus wat is daar incapabel aan?
Het liep alles behalve soepel met de popups die je hadquote:Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
De ps2 incapabel? Het liep toch gewoon op de ps2, dus wat is daar incapabel aan?
Dat heb ik echt nooit gehad. En op een pc die voldoet aan de minimale eisen voor GTA:SA loopt het echt niks beter dan op de ps2.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het feit dat je bij het vliegen tegen onzichtbare bomen aanknalde omdat ze niet op tijd ingeladen waren. Dat noem ik technisch incapabel.
Die vind ik dan ook technisch incapabel.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nooit gehad. En op een pc die voldoet aan de minimale eisen voor GTA:SA loopt het echt niks beter dan op de ps2.
Voor geen meter?quote:Op zondag 21 mei 2006 18:51 schreef Diablos79 het volgende:
Hoeft natuurlijk niet altijd perse aan de hardware te liggen, het kan ook gewoon brak geprogrammeerd zijn. Zoals bijv Oblivion, die Xbox360 is echt wel meer dan capabel om zo'n spel goed te draaien maar toch loopt het op de Xbox360 voor geen meter.
Ik vind het eerlijk gezegd vergelijkbaar. In steden draait Oblivion best goed, maar als je de bergen in gaat begint het toch allemaal flink te haperen.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Voor geen meter?.
Loopt prima hoor. Stukken beter dan GTA: SA op de PS2 (of XBOX)
Nergens last van hiero.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:06 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd vergelijkbaar. In steden draait Oblivion best goed, maar als je de bergen in gaat begint het toch allemaal flink te haperen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |