abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:13:29 #51
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37907311
Bij ons in de sportschool hebben ze zo'n rijtje met beenapparaten, ik doe meestal alles + kuiten & squats.

Doen jullie die apparaten voor binnenkant en buitenkant van de benen ook (die "vrouwen" apparaten dus ) ?? Ik doe ze meestal wel gewoon, maar aangezien ik al een half jaar op de max daarbij zit vraag ik me af of het eigenlijk wel nut heeft
pi_37908337
haha met die apparaten dat je je benen naar binnen moet knijpen train je ook iets anders mee
Voor je spieren heeft 't volgens mij verders weinig nut
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_37908638
Traint hier trouwens iemand met UB/LB schema of iedereen split of full-body?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:57:08 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_37908863
Split.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_37909405
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat verwacht je allemaal tegen te gaan komen? Wil je le parcour (wtf hoe schrijf je dat, van die franse mannetjes die overal aan hangen en overheen springen) worden oid?

Op elke willekeurige dag een double kunnen maken met 200kg fullsquat, of 20km hardlopen, of whatever.
[..]

Misschien moet je hulpmiddelen gebruiken bij het krabben.
[..]

Ach got hoor, hij heeft ook zijn onderschrift verandert Mister ik-koop-liever-bier-dan-kwark-want-kwark-is-te-duur

Nu ik toch een overschot aan eiwitten heb hoef ik voorlopig even geen kwark of melk meer (1 dag, maar goed )
[..]

Bij mij ook, die gewichten zeggen me allemaal niet zo veel. Gisteren met rug trainen ook, deed alles express een stuk lichter en spande telkens snoeihard aan. Barst nu weer van de spierpijn.
[..]

Klagen over een oefening die je te zwaar kan is zooooooo beachboy (en al helemaal als het over bankdrukken gaat).

Laat ik het dan anders zeggen, mijn squat en dead zuigen. Dat komt toch op hetzelfde neer.

[ Bericht 0% gewijzigd door LedZep op 17-05-2006 11:18:21 ]
pi_37909433
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef ConQuestador het volgende:
Bij ons in de sportschool hebben ze zo'n rijtje met beenapparaten, ik doe meestal alles + kuiten & squats.

Doen jullie die apparaten voor binnenkant en buitenkant van de benen ook (die "vrouwen" apparaten dus ) ?? Ik doe ze meestal wel gewoon, maar aangezien ik al een half jaar op de max daarbij zit vraag ik me af of het eigenlijk wel nut heeft
Als je zwakke ab/adductoren hebt kan het goed zijn, met name als je probs hebt met sumo squats.
pi_37909454
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:50 schreef McGilles het volgende:
Trainde met UB/LB, daarvoor vanalles wat, daarvoor met split en daarvoor met fullbody.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:28:48 #58
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37911973
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef ConQuestador het volgende:

Mijn beentjes schuren al een beetje langs elkander bij het lopen, dus ik heb daar weinig behoefte aan.
quote:
Ik train sinds kort in 4 dagen me hele lichaam (alle spieren 1 keer, behalve buik en kuiten 2 keer). Mocht ik nog een 5e keer gaan trainen dan begin ik weer overnieuw.
pi_37912730
Zit vrolijk thuis met me neus in de boeken (en op fok ) te wachten op mijn super lekkere shake van Ivo

Net weer even de supermarkt leeggekocht, 16 bakjes kwark
pi_37913673
quote:
Split, vroeger FB gedaan, maar dat was eignelijk omdat ik niet beter wist toentertijd
pi_37914010
quote:
splitschema en altijd al splitschema gedaan eigenlijk.

@popcorn, interessante artikel. Ik heb het al eens eerder gelezen op bb, maar nooit geprobeerd. Vanavond toch maar eens proberen om de ellebogen wat dicht bij mijn lichaam te houden. Ik heb ze namelijk ook wel wat wijd.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_37914062
Damn wat gaat deze reeks hard.

Ik doe ook split... Kan iemand nog wat tips over dat benchen geven? Het is toch belangrijk dat je ellebogen niet wijder dan je handen komen? :x
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:47:01 #63
140141 ivosnivo
pi_37914707
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:52 schreef McGilles het volgende:
Zit vrolijk thuis met me neus in de boeken (en op fok ) te wachten op mijn super lekkere shake van Ivo

Net weer even de supermarkt leeggekocht, 16 bakjes kwark
Ik zou er niet te veel van verwachten ik verkoop hem niet voor niets he.

Vorige week trouwens als laatste oefening schuin gebankdruk in de smith machine. Alleen hield ik me handen zo breed als de stang was, en dan drukken. Is echt mega zwaar, en als het niet meer lukt terug leggen en iets smaller beet pakken en weer verder gaan. net zo lang tot je hem op normale breedte beet hebt. Heb ongeveer 5 dagen spierpijn gehad
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:38 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=570881
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459808 (punt 6 is wat je zoekt)

Ik doe het ook zo, nou ja, 2 x zo gedaan, en het scheelt echt ontzettend veel. Het wordt er cht makkelijker door.
Kan aan mij liggen hoor, maar als ik hem tegen de onderkant van mijn borst aantik dan ben ik aan het smalbankdrukken voor me triceps. Het gaat toch niet om het gewicht wat je duwt, maar om het resultaat?
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:30 schreef Semargofni het volgende:
Damn wat gaat deze reeks hard.

Ik doe ook split... Kan iemand nog wat tips over dat benchen geven? Het is toch belangrijk dat je ellebogen niet wijder dan je handen komen? :x
Nee dan heb je hem te smal beet, normale greep is als je onderarmen verticaal de lucht in staan bij het omlaag doen van de stang. Misschien kun je vragen aan iemand of ie kan kijken wanneer dat bij jou het geval is. Dan goed onthouden waar je de stang beet pakt, of stiekem met een stift een streepje erop zetten
pi_37915026
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:47 schreef ivosnivo het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, maar als ik hem tegen de onderkant van mijn borst aantik dan ben ik aan het smalbankdrukken voor me triceps. Het gaat toch niet om het gewicht wat je duwt, maar om het resultaat?
ik pak 'm niet helemaal smal vast, eigenlijk net zo breed als normaal benchen alleen dat je 'm ergens anders laat aantikken. Los van het feit dat je echt met 'n holle rug, die benen op spanning en schouderbladen naar binnen getrokken echt veel meer kracht kan zetten lijkt. Vooral die benen zijn echt apart, alsof je door je benen dat gewicht omhoog drukt.

Hoedanook, ik voel me er lekkers bij , mijn gewicht wat ik druk is al met 5 kilo omhoog na slechts 2 x die techniek gebruiken, en ik voel me borstspieren flink. Vind benchen volgens mij ineens leuk na jaren van haat-liefde verhouding met die oefening
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_37915282
ik prefereer dan eigenlijk ook het dumbelldrukken boven de bankdruk, ik voel de spier dan eigenlijk beter.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:11 #66
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_37915389
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:18 schreef Sloper het volgende:

[..]

Split, vroeger FB gedaan, maar dat was eignelijk omdat ik niet beter wist toentertijd
Kan iemand bij uitleggen waarom split beter is dan Full body? Ik fitness nu namelijk 3 keer in de week en dan gebruik ik ongeveer 8 apparaten om alle hoofdspiergroepen te trainen.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_37915551
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Kan iemand bij uitleggen waarom split beter is dan Full body? Ik fitness nu namelijk 3 keer in de week en dan gebruik ik ongeveer 8 apparaten om alle hoofdspiergroepen te trainen.
ten eerste stop met de meeste apparaten en vervang ze voor vrije gewichten zoals barbells en dumbells. Enne welke apparaten precies?

Een split heeft zijn voordelen omdat je de spieren afzonderlijk kan trainen en meer erop kan concetreren en beter kan trainen. Ligt denk ik ook wel aan je doelen etc vertel iets meeer zal ik zeggen
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:15:44 #68
140141 ivosnivo
pi_37915571
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Door split kun je je spieren harder aanpakken, omdat je meer oefeningen per spiergroep kunt doen. Zo maak je je spier kapotter, en zal ie harder groeien. Je kunt hem ook beter uitputten, alles eruit halen.
pi_37915615
quote:
Split...
Gisteren eindelijk een keer goed kunnen squatten , met een lager gewicht, maar nu kon ik mijn bovenbenen wel horizontaal krijgen zonder om te kieperen en hij was ook super vermoeiend!
Voelde goed dus..
Morgen ga ik mijn borstschema eens overhoop gooien: bench press met dumbells, incline flyes en decline bench. Ben benieuwd of ik dat erger ga voelen vrijdag dan normaal!
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:38:32 #70
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_37916290
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Door split kun je je spieren harder aanpakken, omdat je meer oefeningen per spiergroep kunt doen. Zo maak je je spier kapotter, en zal ie harder groeien. Je kunt hem ook beter uitputten, alles eruit halen.
Het is dus beter om je spier 1 keer in week helemaal uit te putten dan 3 keer in de week een beetje?
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:14 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook wel aan je doelen etc vertel iets meeer zal ik zeggen
Ben pas een half jaartje bezig. Ik heb eerst setjes van 5*15 gemaakt, met vrij laag gewicht. Dit werd door de instructeur aangeraden om je lichaam eerst te laten wennen aan de gewichten aangezien ik nooit eerder had gefitnessed. Nu ben ik overgestapt naar lichte krachttraining en doe setjes van 4*12. Alhoewel dat nog vrij hoog ligt volgens mij.

Ik heb trouwens ook gelezen dat je niet langer dan een uur moet fitnessen. Wat is hiervan waar? Ik fitness namelijk ongeveer 1.5 uur per keer.

[ Bericht 23% gewijzigd door wimpie-bosboom op 17-05-2006 14:49:51 ]
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_37916442
juistem, ook meer tijd om te rusten voordat je ze weer toetakelt.
pi_37919790
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=933431

Voor alle mensen die nog steeds denken dat splitschema's de enige manier zijn om spiermassa op te bouwen en/of menen dat fullbody voor beginners is.

3x per week fullbody met een goed schema is vele malen zwaarder dan split, though verder hebben beide schema's voor en nadelen en is er dus ook niet echt een "betere" aan te wijzen.

Btw, bij de bench press moet je sowieso elbows in drukken, dus inderdaad je ellebogen verticaal gezien niet breder dan je handen krijgen, oftewel niet je elbows "uitwaaieren", maar ze langs je lichaam laten zakken. Hoe breder je de barbell beet hebt hoe makkelijker dit gaat.
pi_37919817
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:38 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Het is dus beter om je spier 1 keer in week helemaal uit te putten dan 3 keer in de week een beetje?
[..]

Ben pas een half jaartje bezig. Ik heb eerst setjes van 5*15 gemaakt, met vrij laag gewicht. Dit werd door de instructeur aangeraden om je lichaam eerst te laten wennen aan de gewichten aangezien ik nooit eerder had gefitnessed. Nu ben ik overgestapt naar lichte krachttraining en doe setjes van 4*12. Alhoewel dat nog vrij hoog ligt volgens mij.

Ik heb trouwens ook gelezen dat je niet langer dan een uur moet fitnessen. Wat is hiervan waar? Ik fitness namelijk ongeveer 1.5 uur per keer.
Je moet stoppen als je niet meer in staat bent even hard te trainen als op het begin van je training. Bij sommigen is dit 45 minuten, bij anderen 2 uur (ligt vooral aan je fitness-level)
pi_37919881
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:14 schreef MyImmortal het volgende:

[..]

ten eerste stop met de meeste apparaten en vervang ze voor vrije gewichten zoals barbells en dumbells. Enne welke apparaten precies?

Een split heeft zijn voordelen omdat je de spieren afzonderlijk kan trainen en meer erop kan concetreren en beter kan trainen. Ligt denk ik ook wel aan je doelen etc vertel iets meeer zal ik zeggen
Ik vraag me af hoe jij je rug of benen of zelfs je borst wilt gaan trainen zonder andere spieren erbij te betrekken.
pi_37920298
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe jij je rug of benen of zelfs je borst wilt gaan trainen zonder andere spieren erbij te betrekken.
dat is bij elke oefening zo

heb overigens juist 2x 100x squats eropzitten met een steel van een hark, om de techniek te leren wennen en niet achterover te vallen, lukt al aardig
balsporten :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')