Triest eigenlijk hè, dat een wachttijd van 2 jaar zo weinig is hier. Je zult toch nergens anders naartoe kunnen, of een gezin hebben, en dan zo lang moeten wachten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb via woningnet gereageerd, met een wachttijd van pas 2 jaar.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:17 schreef Quinazoline het volgende:
Nope. Tis een flatje van 3 hoog en 4 breed. In een wijk zonder schotelantennes, met allemaal middenklasse auto, veel koopwoningen en veel groen. Basisscholen en winkelcentrum zijn ook in de buurt.
Voor Utrechtse begrippen, en dan voor die prijs, is het al heel wat hoor.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:36 schreef ranzige_pad het volgende:
ai ai, 31vierkante meter, dat is niet echt super groot. Maar je zult er vast goed over nagedacht hebben, ook qua indeling.
Goede tip dit, zou ik zeker goed op letten. En verder: Gefeliciteerd, erg leuk flatje zo te zien! Mooi groen ook die omgevingquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Let bij de overdracht goed op beschadigingen aan bijvoorbeeld sanitair en keuken en deuren. En laat dat vast leggen. Anders schuiven ze het jou mss in de schoenen als je er ooit weer uit gaat. Hebben ze bij mij ook ooit eens geprobeerd, maar gelukkig lukte dat niet.
Elektro en gas kun je vrij kiezen nu.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjewel voor de tips. Bij jou is het ook erg mooi geworden, en het is zo grooooot!!
Ik vroeg me trouwens nog iets af: Voor water moet ik me aanmelden bij Hydron, maar waar moet ik zijn voor mijn electriciteit en mijn kookgas? En is er een site waar ik verschillende internet/tv abbo's kan vergelijken? Dat soort dingen moet ik natuurlijk allemaal op tijd regelen.
Hee leuk, waar zit je? Ik kom ook uit Zeist nmlquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Zo ziet het er uit van de buitenkant.
Ik heb wel wat leuke adresjes voor je hoor, qua uitgaan enzoquote:Op zondag 21 mei 2006 22:23 schreef Quinazoline het volgende:
Zeist-West heet het geloof ik. Eigenlijk kijk ik, als ik door al het groen heen kijk, uit op de Kromme-Rijnlaan. Zit ook vrij dicht bij de (geloof ik) Utrechtseweg. Ben nog niet zo thuis in Zeist eigenlijk, maar dat gaat nog wel komen.
Valt wel mee volgens mijn vaderquote:Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.
Ik ga denk ik even met de woningbouw bellen en overleggen over dat stukje muur, maar ik kreeg van meer mensen de tip om het gewoon dicht te plakken en er overheen te behangen.
En nog een vraagHoe erg is het om 1 muur te doen met behang dat een patroon heeft dat passend geplakt moet worden? Mijn vriend (die toch eigenlijk de echte klusser is) heeft er namelijk niet zo'n zin in, maar ik begin het behang toch steeds mooier te vinden.
Ga eens kijken bij de behangspeciaal zaak kijken. Heb ik ook gedaan en de prijs viel best mee. En ze hebben vaak ook nog een paar behangetjes in de uitverkoop liggen, misschien zit er wat tussen.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:22 schreef Quinazoline het volgende:
En heeft jouw vader komend weekend iets te doen?
Ik kreeg inderdaad al vaker de tip om niet het allergoedkoopste behang te kopen, dus dat gaik dan ook maar niet doen denk ik. Al gaat al dat behang me wel een fortuin kosten ben ik bang...
Ik denk dat het gipsplaten zijn?quote:Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.
Ik denk dat we eerst de kozijnen gaan schilderen en dan gaan behangen, dan hoef je namelijk niet netjes langs die kant te schilderenquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:34 schreef Quinazoline het volgende:
Ja, het zijn inderdaad gipsplaten, en ik trek dus met het behang het bovenste witte laagje eraf.
Gisteren zijn we weer een heel stuk opgeschoten, maar tis nog wel een rotklus.
Het komende weekend ga ik aan de slag met:
- Muren behangklaar maken
- Laminaat afmaken
- Badkamer en keuken verfklaar maken
- Kamer behangen
- Hal verven
- Keuken/badkamer verven
- Binnenkozijnen schuren
- Plinten erin
- Binnenkozijnen schilderen
Als we dat allemaal klaar hebben ga ik wel weer verder denken, maar volgens mij moeten we hiermee dit weekend (en volgend weekend, en het weekend daarna) kunnen vullen.
Hij bedoelt mijquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:15 schreef Q. het volgende:
Hou mij er es buiten ja!
Euhm, even nadenken. Nee.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:51 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Hij bedoelt mij.
Maar je mag ook best komen helpen hoor.
De muur! De muur! Ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt zo. Zorg er wel voor dat je de goeie plaksel hebt (hij is duurder dan de gewone, moet je ff op de Perfax-site kijken). Dat snelbehang is meestal ook zwaarder dus heb je andere lijm nodig.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:41 schreef Quinazoline het volgende:
Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
Nou...Je ziet niet alleen kleurverschil, het is ook met een andere korrel gestuct, dus ja, het valt best wel opquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:46 schreef Quinazoline het volgende:
Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
50 liter kan volgens mij inderdaad op zijn na 1x douchen en een broek uitspoelen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:54 schreef Quinazoline het volgende:
Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.
Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:09 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjullie wel. De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.
Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg.
Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgtIk heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
Mijn inkomen is 0 (lager kan niet geloof ikquote:Op donderdag 8 juni 2006 15:02 schreef Syrena het volgende:
[..]
Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgtIk heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:00 schreef ROG het volgende:
[..]
Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
Een zelfstandige woonruimte wordt pas als zelfstandig gezien als er eigen voorzieningen zijn (keuken/douche/toilet) en eventueel een eigen voordeur.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:02 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |