abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37875672
Ik heb het geaccepteerd! Mijn eigen appartementje in Zeist, wat dus betekent dat ik ergens deze week als het goed is mijn contract ga tekenenen de sleutels krijg. Ik ben van plan jullie op de hoogte te houden van de vorderingen door middel van dit topic, waar ik dan van jullie weer antwoord krijg op al mijn klus en woonvragen.
Zo ziet het er ongeveer uit:

De exacte maten enzo weet ik nog niet, maar het is zo'n 31m2 in het totaal.

Alvast een impressie van de binnenkant:

Mijn plannen zijn om eerst het contract te gaan tekenen , dan het behang er af te halen en de muren mooi wit te maken. De kozijnen (aan de binnenkant) en ook de verticale plintjes die er in zitten krijgen dan een leuk kleurtje, waarbij ik denk aan oranje, groen of lichtblauw ofzo.
Het laminaat in de gang moet nog even afgelegd worden (was de vorige bewoner niet aan te gekomen) en er moeten nog mooie plintjes in.

Over inrichting en indeling heb ik nog helemaal niet nagedacht, dus daar ga ik nu mee beginnen.

Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37876063
Gefeliciteerd!!!

Het zag er dus mooi uit. Is de indeling nou zo als op de tekening, met de hal op die plaats?
pi_37876109
Gefeliciteerd. Ben ook een beetje aan het zoeken naar een appartementje dus dit topic ga ik zeker volgen.

In welke prijsklasse zitten appartementjes van 31m2?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:36:48 #4
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37876818
wat een leuke indeling! zo heb je lekker toch 2 aparte ruimtes. Leuk hoor, ben benieuwd hoe het gaat worden!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37876853
Gefeliciteerd! Toch maar wel gedaan! Heeft zeker potentie, ondanks de 'maar 32 m2' ziet het er ruim uit!

Succes!
pi_37877893
Dankjullie wel . De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.

Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg .
pi_37878789
Leuk zeg, gefeliciteerd! * Mini_rulez is heel benieuwd hoe het gaat worden.

Mag ik vragen hoe je aan dat appartement komt? Ik ben namelijk ook al een hele tijd op zoek naar iets in de buurt van Utrecht, maar het wil niet zo vlotten.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:39:42 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37878932
Gefeliciteerd! Leuk zeg!
pi_37878972
Ik heb via woningnet gereageerd, met een wachttijd van pas 2 jaar. Heb vooral gekeken naar dingen voor 1 t/m1 personen, omdat ik dan geen last heb van al die mensen die samen willen wonen. Omdat dit appartement voor 23m2 op woningnet stond en maar een 1 kamerappartement was EN in Zeist, hebben er maar 19 ( ) mensen gereageerd. En ik was de eerste.

En eigenlijk was ik alleen maar aan het reageren om te kijken hoeveelste ik zou kunnen worden.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:51:30 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37879338
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar hoe je het indelen gaat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37879723
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:40 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb via woningnet gereageerd, met een wachttijd van pas 2 jaar.
Triest eigenlijk hè, dat een wachttijd van 2 jaar zo weinig is hier. Je zult toch nergens anders naartoe kunnen, of een gezin hebben, en dan zo lang moeten wachten.

Maar goed, wel leuk dat je het geworden bent. Uiteindelijk moet je gewoon geluk hebben, dat blijkt maar weer.
pi_37882029
Maar het zit toch niet in die super grote vollehove flat??
pi_37882249
Nope. Tis een flatje van 3 hoog en 4 breed. In een wijk zonder schotelantennes, met allemaal middenklasse auto, veel koopwoningen en veel groen. Basisscholen en winkelcentrum zijn ook in de buurt .
pi_37884622
Hoihoi, ook even over vanuit het slank de zomer in topic

Supergefeliciteerd met je mooie huisje, het ziet er nu al prachtig uit, maar ben helemaal benieuwd naar de ingerichte variant straks! Wil je daar tzt ook foto's van posten? (nee hoor, ben niet nieuwsgierig )
Heel veel plezier ervan, en vooral heeeeeeeeeerlijk genieten van het niet hebben van huisgenoten!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 19:58:18 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37899037
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:17 schreef Quinazoline het volgende:
Nope. Tis een flatje van 3 hoog en 4 breed. In een wijk zonder schotelantennes, met allemaal middenklasse auto, veel koopwoningen en veel groen. Basisscholen en winkelcentrum zijn ook in de buurt .
pi_37914271
ai ai, 31vierkante meter, dat is niet echt super groot. Maar je zult er vast goed over nagedacht hebben, ook qua indeling.
pi_37914508
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:36 schreef ranzige_pad het volgende:
ai ai, 31vierkante meter, dat is niet echt super groot. Maar je zult er vast goed over nagedacht hebben, ook qua indeling.
Voor Utrechtse begrippen, en dan voor die prijs, is het al heel wat hoor.
pi_37942097
Vandaag krijg ik de sleutel!! Om 13.15 uur teken ik het contract, en om 14.00 uur is dan de sleuteloverdracht. Ik ga wel foto's maken, maar ik ben bang dat die pas na het weekend komen. Hebben jullie nog tips? (hoewel ik me niet zo heel druk maak, want het is maar een huurhuis dus als er iets mis is kun je altijd nog naar de woningbouw stappen).

Ik vind het inderdaad niet te klein hoor: ik ben maar een student, en zou anders op een studentenkamer van 10-16 m2 zitten. Dan vind ik dit echt wel een vooruitgang. Zeker ook omdat het voor de zelfde prijs is als die studentenkamer.

Ik ben toch een beetje aan het afstappen van mijn eerdere idee om lichtblauw, lime en oranje te gebruiken. Het zijn wel heel erge modekleuren en op de een of andere manier wil ik altijd perse niet mee doen aan het grootste mode. Ik zit nu te denken aan een bruintint ofzo (hoewel dat ook wel een modekleur is eigenlijk) en om het dan heel netjes strak in te richten, met kleurige accenten ofzo.

Zijn er toevallig site waar je dit soort ideeen op kunt doen?
pi_37942367
Dit vind ik wel mooie impressies:
http://www.trendhopper.nl/index.php?mid=73&mod=general
en deze:
http://www.loods5.nl/category.php?cat_id=10

Erg leuk om naar te kijken en ideeen op te doen!
Gefeliciteerd met je huisje trouwens, Zeist is leuk om te wonen!
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:00:19 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37942415
Let bij de overdracht goed op beschadigingen aan bijvoorbeeld sanitair en keuken en deuren. En laat dat vast leggen. Anders schuiven ze het jou mss in de schoenen als je er ooit weer uit gaat. Hebben ze bij mij ook ooit eens geprobeerd, maar gelukkig lukte dat niet.
pi_37942579
Ze gaan het badkamerfonteintje nog vervangen, maar dat zal ik ook maar even vast laten leggen. Verder extra goed daar op letten inderdaad.

De keukenkastjes zijn trouwens van een extra hoog model, en sluiten dus aan op het plafond. De vorige bewoner had wel wat geld voer voor meerwerk .
pi_37942646
van HARTE met je app. Klinkt en ziet er goed uit !

Luxe toch als student achter je eigen voordeur !

Succes met de leuke klus van mooi maken .
pi_37943503

Zo ziet het er uit van de buitenkant.
pi_37943524
Ziet er leuk uit zeg. Ben stiekum wel een beetje jaloers op je.
pi_37985193
Ik heb de sleutel!! Het laminaat is inderdaad gratis, dus dat scheelt me een enorme hoeveelheid geld. Gisterenmiddag heb ik alles opgemeten, en het blijkt dat ik de plattegrond nog niet echt kloppend heb getekend. Ik probeer vandaag dus even een nieuwe te maken.

Verder zijn sommige muren van gips, en sommigen van beton dus dat wordt nog oppassen met het eraf halen van het behang, waar ik zondag mee ga beginnen. Als jullie nog tips hebben houd ik me aanbevolen.

Zaterdag ga ik naar Ikea, Gamma, Karwei etc. om ideeen op te doen voor de inrichting.

Foto's heb ik wel gemaakt, maar mijn vriend heeft de camera nu mee en komt pas maandagavond terug dus die kan ik nog niet plaatsen.
pi_37988662
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Let bij de overdracht goed op beschadigingen aan bijvoorbeeld sanitair en keuken en deuren. En laat dat vast leggen. Anders schuiven ze het jou mss in de schoenen als je er ooit weer uit gaat. Hebben ze bij mij ook ooit eens geprobeerd, maar gelukkig lukte dat niet.
Goede tip dit, zou ik zeker goed op letten. En verder: Gefeliciteerd, erg leuk flatje zo te zien! Mooi groen ook die omgeving

Voor tips qua kleuren enzo is dit wel een leuke site: http://www.vtwonen.nl/collecties/kleuren/
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_37992489
Die site is leuk ja! En via die site kwam ik op deze site terecht: http://www.flexa.nl/nl/Kleuren/
Ook erg leuk/handig!
pi_38050933
Vandaag voor het eerst geklust: we zijn begonnen met behang afhalen. Dat ging nog niet zo makkelijk, omdat er behalve betonnen muren en gipsen wandjes ook een aantal muren van karton of iets dergelijks bleken te zijn. Verder zaten er twee lagen behang op de muren, waarvan de onderste laag erg dun was en niet goed los te krijgen. We zijn toch verder gekomen dan verwacht: alle 'normale' muren zijn zo goed als klaar (bij twee nog het bovenste stuk). Alleen de kartonnen wandjes moeten nog, maar daarvoor zoek ik nog tips. Iemand die daar ervaring heeft?

Foto's komen er aan.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:47:52 #30
141482 Q.
JurassiQ
pi_38051048
Ziet er leuk uit. Klein maar fijn dus.
For great justice!
pi_38051403

De kartonmuur:

En zo ver zijn we gekomen:

En de badkamer:

Heeft iemand ideeen hoe ik daar iets leuks van kan maken? Ik vind die roze tegels/rood-bruin-zwarte tegels erg lelijk, dus wil iets doen waardoor het helemaal niet meer opvalt. Ik zat te denken om het heel kitcherig in te richten maar heb niet een idee hoe ik dat kan gaan doen.
pi_38051617
Ow (ik blijf maar posten in mijn eigen topic ), ik heb ook gewinkeld voor behang dit weekend. Heb nu het idee om op 1 muur een kleurtje te doen met een patroontje erin en de rest gewoon wittig. Ik heb bij de Praxis leuk behangpapier gezien dat lichtgroen is met witte en grijze bloemen erop, maar het koste 20 euro per rol! Ik ga dus even verder kijken, voor andere lichtgroene dingen. Lichtgroen spreekt me namelijk wel aan.

Edit: dit behang, maar dan met een lichtgroene achtergrond:

[ Bericht 17% gewijzigd door Quinazoline op 21-05-2006 18:11:13 ]
pi_38059079
Hey Quinazoline,

Het behang gaat er makkelijker af als je gewoon met een hogedruk plantenspuit, met heet water een beetje afwasmiddel, nat spuit en dan ff laten weken. Dat werk echt als een trein en t is nog goedkoop ook.

Ow trouwens nog gefeliciteerd met je huisje.
pi_38059587
Ik ben al bezig geweest met emmer en spons, plantenspuit, heet water, afwasmiddel, biotex EN behangafstomer, dus volgens mij is het gewoon hartnekkige rotzooi. Het was ook wel duidelijk, want er was 1 muur waar de onderste laag zo'n beetje vanaf was, maar daarna hebben de vorige bewoners dat maar opgegeven.
pi_38059904
HA nog iemand met lelijke tegels in de badkamer Ik heb volgens mij dezelfde op de vloer

Ik heb de muren eromheen creme gemaakt, zodat de tegels niet zo afstaken (eerst was het wit), Dat hielp echt al enorm. Verder de accesoires dan ook maar in het creme. De wc wilde ik retro hebben, dus oranje en bruin, maar het is echt godsonmogelijk om een oranje pleeborstelhouder te vinden kennelijk dus die is nog in staat van inrichting.

En zodra ik een oranje pluchen wc-deksel-bedekker vind ga ik die ook kopen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38060052
Ff mijn topique spammen, foto badkamer staat op pag. 1

En uiteraard gefeliciteerd met je eigen plekkie!! Ik vind groen ook mooi, had eerst groen & lime in gedachen, maar helaas had ik de lelijke tegels ook in de open keuken...dus nu is het oranje en rood geworden.

En daar moet ik nog dringend foto's van maken en in mijn topic posten
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38060200
Oh link is ook handig... Syreen's eigen plekkie
pi_38061301
Dankjewel voor de tips. Bij jou is het ook erg mooi geworden, en het is zo grooooot!!

Ik vroeg me trouwens nog iets af: Voor water moet ik me aanmelden bij Hydron, maar waar moet ik zijn voor mijn electriciteit en mijn kookgas? En is er een site waar ik verschillende internet/tv abbo's kan vergelijken? Dat soort dingen moet ik natuurlijk allemaal op tijd regelen.
pi_38062026
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:33 schreef Quinazoline het volgende:
Dankjewel voor de tips. Bij jou is het ook erg mooi geworden, en het is zo grooooot!!

Ik vroeg me trouwens nog iets af: Voor water moet ik me aanmelden bij Hydron, maar waar moet ik zijn voor mijn electriciteit en mijn kookgas? En is er een site waar ik verschillende internet/tv abbo's kan vergelijken? Dat soort dingen moet ik natuurlijk allemaal op tijd regelen.
Elektro en gas kun je vrij kiezen nu.
Voor internet: http://www.internetten.nl/ (als je ADSL wil moet je wel er aan denken dat je dan nog kosten hebt van KPN, minimaal 10 euro, omdat je een telefoonlijn MOET hebben. Er zijn wel abbo's die beweren dat dat niet hoeft, maar dan betaal je die 10 euro aan hen omdat zij dan de aansluiting via KPN regelen).

Digitale TV moet je ook uitkijken, want dan kun je dus niet kanaal 1 bekijken en opnemen van kanaal 2. Of jij in de slaapkamer kanaal 1 kijken en iemand in de woonkamer kanaal 2. Ik vond het een nadeel, wat op zich raar is want ik woon alleen en neem nooit dingen op maar toch, het idee dat het allemaal niet kan.

Oja en een goeie site vond ik deze http://www.nibud.nl , omdat ik echt geen idee had wat ik kwijt zou zijn aan eten enzo.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:54:55 #40
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_38062729
Ziet er leuk uit! Heerlijk zo'n plekje voor jezelf! Gefeliciteerd!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_38064042
Ik kwam ook nog www.gaslicht.nl tegen. Als ik daar wat dingen invul komt er een verschil uit van 55 euro per jaar! Dat is nogal, dus nu moet ik daar ook nog over gaan beslissen. Ik denk dat ik gewoon voor kabelinternet en kabeltelevisie ga, wel zo makkelijk en ongeveer net zo duur.
  zondag 21 mei 2006 @ 22:18:14 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_38064242
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 10:47 schreef Quinazoline het volgende:
[afbeelding]
Zo ziet het er uit van de buitenkant.
Hee leuk, waar zit je? Ik kom ook uit Zeist nml

Ik woon vrije sector en ik ga ook maar es reageren want ik sta al 5 jaar ingeschreven en ik betaal me helemaal blauw
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_38064663
Zeist-West heet het geloof ik. Eigenlijk kijk ik, als ik door al het groen heen kijk, uit op de Kromme-Rijnlaan. Zit ook vrij dicht bij de (geloof ik) Utrechtseweg. Ben nog niet zo thuis in Zeist eigenlijk, maar dat gaat nog wel komen .
  zondag 21 mei 2006 @ 22:35:14 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_38065322
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:23 schreef Quinazoline het volgende:
Zeist-West heet het geloof ik. Eigenlijk kijk ik, als ik door al het groen heen kijk, uit op de Kromme-Rijnlaan. Zit ook vrij dicht bij de (geloof ik) Utrechtseweg. Ben nog niet zo thuis in Zeist eigenlijk, maar dat gaat nog wel komen .
Ik heb wel wat leuke adresjes voor je hoor, qua uitgaan enzo
Ik woon in het centrum btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_38065620
Ik kan nog niet eens een supermarkt vinden (maar heb dan nog niet zo goed gezocht). Verder ben ik natuurlijk wel heel erg op Utrecht gericht omdat ik daar studeer, maar leuke adresjes zijn altijd welkom. Ook voor eten bijvoorbeeld. Ik denk dat ik gewoon een keer als ik tijd heb de fiets moet pakken en richting het centrum moet gaan fietsen en dan eens goed rondkijken.

Ik begin het steeds leuker te vinden .
pi_38075046
En dan was er nog een probleempje: Bij het behang afhalen kwam er een stukje muur los dat net om de hoek zit. Daar zit zegmaar 8 cm muur naast de deur, maar dat werd alleen vastgehouden door het behang. Hoe moet ik dit nu maken? Gewoon met het nieuwe behang vastplakken? Of zijn daar andere methodes voor?
pi_38075180
Zakje snelgips halen bij de bouwmarkt en afsmeren. paar uurtjes laten drogen en eventueel vlakschuren. Hierna kun je er weer overheen behangen.

Als er echt een gat zit (Holle ruimte achter de gipsplaat) kun je purschuim overwegen. Goed laten uitharden, afsnijden, eventueel afsmeren met plamuur en behangen.

En als tip hoewel het bijna klaar is; Bij het behangafhalen is het beter je laminaat goed te beschermen. Er komt veel vocht kijken bij behang afhalen en dat is nu net iets waar laminaat niet echt van houdt.
pi_38075607
je kunt ook even bij je woningstichting nagaan of de muur niet opnieuw gestukadoord moet worden als hij erg poreus is.. hebben wij toendertijd ook gedaan en veel plezier van gehad
doen ze dat niet: dan zou ik inderdaad met gips dichtsmeren, wel eerst goed al het stof/gruis eruit zuigen
pi_38102082
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.

Ik ga denk ik even met de woningbouw bellen en overleggen over dat stukje muur, maar ik kreeg van meer mensen de tip om het gewoon dicht te plakken en er overheen te behangen.

En nog een vraag Hoe erg is het om 1 muur te doen met behang dat een patroon heeft dat passend geplakt moet worden? Mijn vriend (die toch eigenlijk de echte klusser is) heeft er namelijk niet zo'n zin in, maar ik begin het behang toch steeds mooier te vinden.
pi_38102517
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag in een topic dat Conflict een tip gaf om behangafweekspul te gebruiken. Zou dat kunnen werken voor mijn 'kartonnen' muren? En na hoe lang zijn mijn muren behangbaar?
Die kartonnen muren zijn gewoon enkele bakstenen muren, maar daar tegenaan waarschijnlijk iets van isolatie en daartegen een dunne plaat van iets, dat van die vezeltjes afgeeft als je het erg nat maakt.

Ik ga denk ik even met de woningbouw bellen en overleggen over dat stukje muur, maar ik kreeg van meer mensen de tip om het gewoon dicht te plakken en er overheen te behangen.

En nog een vraag Hoe erg is het om 1 muur te doen met behang dat een patroon heeft dat passend geplakt moet worden? Mijn vriend (die toch eigenlijk de echte klusser is) heeft er namelijk niet zo'n zin in, maar ik begin het behang toch steeds mooier te vinden.
Valt wel mee volgens mijn vader Mijn slaapkamer met dat retrobehang is een patroon dat passend moet worden geplakt. Er gingen bij mij vier passende banen uit 1 rol (muren goed opmeten en denk aan 5 cm extra boven en beneden). Ik heb ook maar 1 muur gedaan omdat het ontzettend overheersend behang is.

Ik had trouwens vliesbehang (andere plaksel gebruiken!) en dat plak je meteen op de muur. Heel makkelijk. Dit in tegenstelling tot het behang van 2,50 de rol dat op de gangetjes hangt wat een kutbehang. Mijn vader had het ingesopt, wil het ophangen en het scheurt zo doormidden
pi_38103037
En heeft jouw vader komend weekend iets te doen ?

Ik kreeg inderdaad al vaker de tip om niet het allergoedkoopste behang te kopen, dus dat gaik dan ook maar niet doen denk ik. Al gaat al dat behang me wel een fortuin kosten ben ik bang...
pi_38104532
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:22 schreef Quinazoline het volgende:
En heeft jouw vader komend weekend iets te doen ?

Ik kreeg inderdaad al vaker de tip om niet het allergoedkoopste behang te kopen, dus dat gaik dan ook maar niet doen denk ik. Al gaat al dat behang me wel een fortuin kosten ben ik bang...
Ga eens kijken bij de behangspeciaal zaak kijken. Heb ik ook gedaan en de prijs viel best mee. En ze hebben vaak ook nog een paar behangetjes in de uitverkoop liggen, misschien zit er wat tussen.
Mijn (patroon) behang zit er ook super strak op. Dus t kan zeker wel
Kijk maar ff op mijn topic martine's eerste eigen huis.

In ieder geval succes met het behang.
Het je geen ervaren behangers in de familie?

ff over dat behang afvreter spul. Ga naar de bouwmarkt (verkopen ze t ook) en lees t ff t etiket.
Ik denk namelijk niet dat je dat op jou muur kan gebruiken, naar wat je verteld hebt.
pi_38110982
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik denk dat het gipsplaten zijn?

Er is ergens een topic hoe je behang van gipsplaten afkrijgt, maar ik kan her 123 niet vinden.

Edit.. hmm, heb zelfs twee topics gevonden nu.. Maar beiden zeggen dat er niet echt een oplossing is als weken met water niet werkt. Behalve dan laten stucken of gipsplaten eroverheen zetten.

[ Bericht 16% gewijzigd door arithaterhorst op 23-05-2006 04:28:06 ]
pi_38152102
Ja, het zijn inderdaad gipsplaten, en ik trek dus met het behang het bovenste witte laagje eraf.

Gisteren zijn we weer een heel stuk opgeschoten, maar tis nog wel een rotklus.
Het komende weekend ga ik aan de slag met:

- Muren behangklaar maken
- Laminaat afmaken
- Badkamer en keuken verfklaar maken
- Kamer behangen
- Hal verven
- Keuken/badkamer verven
- Binnenkozijnen schuren
- Plinten erin
- Binnenkozijnen schilderen

Als we dat allemaal klaar hebben ga ik wel weer verder denken, maar volgens mij moeten we hiermee dit weekend (en volgend weekend, en het weekend daarna) kunnen vullen.
pi_38169380
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:34 schreef Quinazoline het volgende:
Ja, het zijn inderdaad gipsplaten, en ik trek dus met het behang het bovenste witte laagje eraf.

Gisteren zijn we weer een heel stuk opgeschoten, maar tis nog wel een rotklus.
Het komende weekend ga ik aan de slag met:

- Muren behangklaar maken
- Laminaat afmaken
- Badkamer en keuken verfklaar maken
- Kamer behangen
- Hal verven
- Keuken/badkamer verven
- Binnenkozijnen schuren
- Plinten erin
- Binnenkozijnen schilderen

Als we dat allemaal klaar hebben ga ik wel weer verder denken, maar volgens mij moeten we hiermee dit weekend (en volgend weekend, en het weekend daarna) kunnen vullen.
Ik denk dat we eerst de kozijnen gaan schilderen en dan gaan behangen, dan hoef je namelijk niet netjes langs die kant te schilderen
pi_38275573
poepoe wat een klus dat behangen
zegt t vriendje van Q die de hele dag heeft staan behangen samen met de moeder (en vader) van Q

Ik post straks nog wel ff wat foto's denk ik

[ Bericht 33% gewijzigd door Quinazoline op 27-05-2006 18:38:44 ]
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:15:34 #57
141482 Q.
JurassiQ
pi_38277534
Hou mij er es buiten ja!
For great justice!
pi_38278813
Voor ik van de week ging klussen nog even wat eten (en bij gebrek aan gasfornuis maar een bakkie huzarensalade):

Ondertussen zijn we inderdaad een stuk verder.

Donderdag zijn we begonnen met het schuren en gronden van de kozijnen en plinten, want die waren wel erg lelijk bruin. Verder hebben we nog heeeeel veel behang eraf gehaald.
Vrijdag zijn het kozijn en de deur geschilderd (met helaas niet zo'n heel dekkende verf, we hadden ook gewoon een fatsoenlijk merk moeten kopen..) en hebben we nog meer behang eraf gehaald. Ow, en de plinten zijn ook geverfd. Nu zitten er niet meer van die witte latexvlekken op een bruine plint, maar zijn ze gewoon helemaal wit(tig).
Gisterenavond ook behang gekocht: 4 rollen lichtgroen bloemetjesbehang voor op de muur rechts naast het raam aan de deur kant, en 16 rollen wit. Die hadden ze natuurlijk bij de praxis niet meer op voorraad, maar bij de Gamma konden ze me nog wel helpen.

En vandaag hebben we de rest van het behang eraf gehaald (dat is nu eindelijk klaar) en hebben we de ene kamer soort van helemaal behangen (op de groene muur na) en is er een begin met de andere kant gemaakt. Ook de rest van de kozijnen is geschilderd en de hal is klaar om geschilderd te worden.

En nu zijn we moe (vooral Ikke_ook, want die heeft heeeeel hard gewerkt).

Na het gronden van de kozijnen (op de muur rechts op de foto komt het bloemetjes/lichtgroene behang):

Nu:

Wat moet er nog gebeuren:

• De rest behangen
  • Laatste stukje laminaat leggen
  • Plintjes erin leggen (zijn al gekocht)
  • Halletje schilderen
  • Keuken schilderen (misschien)

Volgens mij vergeet ik nog steeds dingen en als we hiermee klaar zijn moeten we natuurlijk nog vanalles ophangen en verhuizen.

Maar het wordt echt steeeeeeds mooier .

[ Bericht 2% gewijzigd door Quinazoline op 27-05-2006 19:56:54 ]
  • Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_38278827
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 19:15 schreef Q. het volgende:
    Hou mij er es buiten ja!
    Hij bedoelt mij .
    Maar je mag ook best komen helpen hoor .
      zaterdag 27 mei 2006 @ 19:53:56 #60
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_38278892
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 19:51 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hij bedoelt mij .
    Maar je mag ook best komen helpen hoor .
    Euhm, even nadenken. Nee.
    For great justice!
    pi_38316506
    Vandaag hebben we de rest van het witte behang erop geplakt. Een heel klein stukje achter de verwarming moet nog, en dan alleen nog de groene muur! (en de plinten, en het laminaat, en de hal, en de badkamer, en ...).

Morgen foto's.
    pi_38342466
    Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
    pi_38344670
    Het inlijmen van de muur schijnt steeds vaker te gebeuren. Het staat op het behang dat het zo moet, dus doe het maar zo denk ik dan.
    pi_38345000
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 19:41 schreef Quinazoline het volgende:
    Morgenavond gaan we het lichtgroene behang erop plakken, maar nu heb ik een vraagje: Het is namelijk snelbehang en er staat dat je de lijm direct op de muur kan smeren. Dit lijkt me eigenlijk alleen maar onhandig. Is het ook mogelijk om het met gewoon behangplaksel te doen, of met plaksel voor speciaal behang en dat gewoon op het behang te smeren, of zou dat lelijk worden?
    De muur! De muur! Ik geloofde het ook niet, maar het werkt echt zo. Zorg er wel voor dat je de goeie plaksel hebt (hij is duurder dan de gewone, moet je ff op de Perfax-site kijken). Dat snelbehang is meestal ook zwaarder dus heb je andere lijm nodig.

Banen eerst op maat maken, stuk muur insauzen en plakken maar!
    pi_38345358
    Je kan de lijm wel direct op de muur smeren maar dan gebruik je 2 keer zoveel lijm, ivm zuigende werking van de muur. Het is beter om t direct op het behang te smeren... alleen dan moet je het niet in laten trekken. Dus smeren en direct plakken. Gaat een stuk beter. Succes er mee
    pi_38359497
    Ik was vanmorgen nog eventjes in mijn appartement, en de woningbouwvereniging heeft mijn badkamer opnieuw gestuct (op de stukken waar het nodig was), dus de badkamer hoef ik niet meer te gaan schilderen .
    pi_38378235
    Zie je geen kleurverschil dan tussen het oude en het nieuwe stucwerk?
    pi_38405966
    Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
    pi_38405987
    Al het behang zit tegen de muren!

We hebben stiekem toch de lijm op het behang gesmeerd maar het lijkt te hebben gewerkt. Nu zijn het allemaal nog kleine dingen die moeten gebeuren, dus ik denk dat ik dit weekend wel kan gaan verhuizen . Die kleine dingetjes kunnen ook als ik er woon.
    pi_38417453
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 12:46 schreef Quinazoline het volgende:
    Niet heel erg, en dat is goed genoeg.
    Nou...Je ziet niet alleen kleurverschil, het is ook met een andere korrel gestuct, dus ja, het valt best wel op
    pi_38417609
    Ja, dat is waar. Maar het is de badkamer maar, dus ik maak me daar niet zo druk om. Er is ook geen oplossing trouwens, want helemaal opnieuw stucen zou idioot en veel te duur zijn.

Het huidige plan is trouwens om a.s. zaterdag mijn spullen die kant op te gaan moven. Kleine dingetjes kunnen ook dan nog wel gedaan worden, vind ik.
    pi_38422417
    Ziet er netjes uit zeg.
    pi_38422551
    Dankje. Ik zie nu trouwens ook dat het op de foto's veel lelijker groen is. In het echt is het mooi fris licht/lime-ig groen en niet zo donker als dit.

Mijn spullen staan nu ongeveer allemaal in dozen, dus ik ben bijna klaar voor de verhuizing!
    pi_38436205
    Ziet er super uit meis, alvast veel succes met verhuizen!
    [i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
    pi_38440506
    Ziet er goed uit!
    pi_38475910
    Tof!
    Daar wil ik ook wonen
    Pest je buren eens weg
    Ik sta al helemaal 1 jaar en 3 maanden ingeschreven bij woningnet.
    Tap tap tap
      vrijdag 2 juni 2006 @ 15:25:11 #77
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_38476753
    Leuk huisje, handige indeling zoals iemand anders al zei. Én een tuintje, lekker in de zomer!
    pi_38479372
    Je hebt maar twee jaar nodig hoor, CherryLips, en verder een beetje veel geluk denk ik.

Zo naar mijn nieuwe huisje, nog wat klussen en dan vannacht de laatste nacht in Utrecht en dan vanaf morgen waarschijnlijk in Zeist!!!
    pi_38480456
    Veel plezier
    Ik wil eigenlijk ook in Utrecht wonen, maar dat zijn van die kleine studio's en een lange wachttijd enzo, dus Zeist vind ik ook een goeie optie Dat ziet er echt tof uit namelijk!
    Tap tap tap
    pi_38491831
    Dankjewel . Vanaf morgen dus ook even geen internet meer, dat komt pas over een weekje weer. Op mijn stage kan ik wel online, maar dat is dus pas op zijn vroegst dinsdag en waarschijnlijk woensdag pas. Dan zal ik wel foto's plaatsen van het inrichten enzo.

Vanavond heb ik trouwens het halletje geschilderd, waar de vorige bewoner alle gaatjes heeft dichtgemaakt met nietoverschilderbare kit. Als iemand nog een tip heeft hoe ik daar toch overheen kan schilderen is die tip heeeel welkom.

Verder heeft mijn vriend vanavond de helft van de plintjes geplakt en dat ziet er echt heeeeel erg mooi uit .
    pi_38657087
    Ik blijf stug updaten, ondanks dat het niet zo'n populair reageer-topic is hier.

Dit weekend ben ik overgehuist. De plintjes heeft mijn vriend erin gelegd, en de kozijnen zijn nog een keer geschilderd. Lelijke randjes tussen het witte behang en het witte plafond zijn ook gekit, zodat alles er strak uitzag. Het klusen is dus zo'n beetje voorbij. Nu het wonen/inrichten nog.

Dat begint overigens ook al aardig wat te worden. In de woonkamer, waar het groene behang opzit staan mijn tafel, bank, een dubbele stellingkast, een salontafel van twee bananendozen en een plank en mijn trots, de witte IKEA lamp waar ik in de kap van het groene bloemetjesbehang heb geplakt, zodat ie groen-bloemetjeslicht geeft. 't Ziet er echt heel hip uit . De woonkamer heb ik verder troep vrij gemaakt, zodat alles wat nog opgeruimd moet worden in de slaapkamer en dus overdag niet in het zicht staat.

Ik wilde gisteren een kledingkast gaan kopen, maar de kast van mijn keuze was uitverkocht, dus die komt zaterdag. Wel heb ik nog een stellingkast gekocht als een soort afscheiding tussen mijn keuken en slaapkamer, waar ik dus aan twee kanten dingen in kan zetten. Die ga ik vanavond volruimen en dan zal ik meteen even foto's maken van alles.

Volgende plannen zijn het lichtgroen schilderen van mijn stoelen, het zoeken en kopen van allerlei groene accent-dingen voor in de woonkamer, het vinden van een badmatje en prullenbakje met bloemen, het kopen en inpakken van mijn kledingkast en het verdienen van geld om al die dingen te betalen.

Ik ga even een foto van mijn lamp zoeken voor jullie.
    pi_38657164
    Lamp:
    pi_38657346
    Ziet er leuk uit zeg. Ik heb gisteren ook geholpen bij mijn broertje. Even alle planken van zijn vloer naar 1 hoog brengen. Tering het zweet breekt je uit. Heerlijk dat klussen, NOT. Maar ja als het eindresultaat er maar mag zijn.
    pi_38657415
    Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
    Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
    pi_38657416
    Leuke ruimte en onwijs gaaf behang!!

Ik kom ook weleens zulke appartementjes tegen (1 ruimte) maar dit is wel een stuk leuker omdat er tenminste nog deels een afscheiding zit tusssen woon- en slaapkamer! Het enige nadeel lijkt me alleen een etenslucht in de slaapkamer, maar misschien valt dat ook nog best mee met een goede afzuigkap en een paar ramen open
    pi_38657474
    Omdat je de deur aan de ene kant tegen het raam aan de andere kant open kunt zetten, heb je daar echt geen last van. Plus dat er wel afzuiging is en dat die goed werkt, dus van etenslucht heb ik geen last .
    pi_38657487
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:54 schreef Quinazoline het volgende:
    Precies, als het de moeite waard is.. En ik zit lekker op de begane grond.
    Ik heb dinsdagochtend al lekker aan mijn tafel zitten werken, zonder dat ik mijn bed enzo zag.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje: Ik heb een boiler van 50 L, en heb het idee dat die alleen 's avonds weer gevuld wordt. Kan dat? En kun je dat ding leeg krijgen met 's ochtends douchen en een broek uitspoelen met heet water? Ik had laatst 's avonds ineens geen warm water en vraag me af hoe dat kan.
    50 liter kan volgens mij inderdaad op zijn na 1x douchen en een broek uitspoelen.
    pi_38657556
    Die stellingkast wat een afscheiding is tussen keuken en kamer, toevallig een Expedit?

Vind de lamp ook keigaaf!
    pi_38657600
    quote:
    Op dinsdag 16 mei 2006 14:09 schreef Quinazoline het volgende:
    Dankjullie wel . De hal zit inderdaad op de plaats van de tekening. Kosten zijn totaal 325 euro per maand, maar met aftrek van de huurtoeslag die ik krijg blijft er 220 over ongeveer. Net zoveel als ik nu betaal voor mijn studentenkamer dus.

Ik hoor net dat ik donderdag mag tekenen en de sleutel krijg .
    Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
    pi_38657640
    leuk huisje geworden!
    pi_38657679
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je meer dan 100 euro aan huurtoeslag krijgt Ik heb ook een kamer van 325 en krijg 40 euro.
    Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
    Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
    pi_38657695
    Kheb gewoon een IVAR, Expedit was me te hip.

En hoe het komt dat ik (hopelijk!!) zoveel toeslag krijg weet ik niet, misschien vanwege mijn leeftijd (21), inkomen (weinig), kale huur (270) of de soort woning ofzo? Ik weet het ook niet precies.

En bedankt voor de complimenten, maar het is nog lang niet af. Het inrichten is pas net begonnen .
    pi_38657737
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 15:02 schreef Syrena het volgende:

[..]

Inkomen en servicekosten kijken ze naar. Misschien zit daar verschil in bij jullie.
    Ik heb een huur van 450 en krijg 170 euro huurtoeslag
    Mijn inkomen is 0 (lager kan niet geloof ik ) en mijn servicekosten zijn hoog, daarom verbaasde het me ook zo.

edit: ik ben wel twee jaar ouder, misschien ligt het daar aan..
      donderdag 8 juni 2006 @ 16:00:41 #94
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_38659947
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:59 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
    pi_38803003
    Dat behang is leuk, vooral in combinatie met die lamp. Gefeliciteerd hoor!
    pi_38804209
    Dankjewel!

Ondertussen staat er ook een kledingkast in en begint de chaos een beetje te verdwijnen. Ik ben bezig met het groen verven van een tafeltje. Er is nog genoeg te doen, maar vanwege weinig geld/warmte/drukke stage staat dat even op een laag pitje.
    pi_38804585
    Ik ben nog steeds jaloers Laat het even weten als er daar weer eentje vrijkomt
    Ik heb een vriendin in Utrecht ook al opgedragen om haar buren weg te pesten.
    Tap tap tap
    pi_38806202
    Leuk behang zeg!
      dinsdag 13 juni 2006 @ 17:52:43 #99
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_38819128
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 16:00 schreef ROG het volgende:

[..]

Zelfstandige woonruimte met eigen toegang/voorzieningen versus een niet zelfstandige kamer?
    Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
    pi_38821114
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Met een niet zelfstandige kamer krijg je sowieso geen huurtoeslag.
    Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
    Tap tap tap
      dinsdag 13 juni 2006 @ 19:02:37 #101
    99156 _Boo_
    Boo_ming
    pi_38821312
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 18:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Soms wel, geloof ik. Ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn.
    Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.
    pi_38821522
    Kan ik huurtoeslag krijgen?

Als je inkomen te laag is in verhouding tot de huur, kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag.

Bewoners van zelfstandige woningen kunnen huurtoeslag aanvragen wanneer hun nettohuur ('kale' huur plus enkele servicekosten) hoger is dan ¤193,50.

Kamerbewoners krijgen alleen huurtoeslag wanneer zij in een 'aangewezen woongebouw' wonen én de nettohuur ('kale' huur plus enkele servicekosten) hoger is dan ¤193,50.

http://www.sshu.nl

Maargoed, dit geldt voor aangewezen woongebouwen, dat is van voor 1997 ofzo:

Tot 1 juli 1997 konden onzelfstandige woningen, die gebruikt werden voor studentenhuisvesting, de status van 'aangewezen woongebouw' krijgen. Met deze status kunnen de bewoners in aanmerking komen voor huurtoeslag. Voor onzelfstandige woningen die ná 1 juli 1997 door SSH Utrecht zijn aangekocht, kan deze status niet meer worden aangevraagd.
    Tap tap tap
      dinsdag 13 juni 2006 @ 19:23:13 #103
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_38822148
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 19:02 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Een eigen voordeur is de voorwaarde, zolang je die hebt wordt je woonruimte gezien als zelfstandig.
    Een zelfstandige woonruimte wordt pas als zelfstandig gezien als er eigen voorzieningen zijn (keuken/douche/toilet) en eventueel een eigen voordeur.
    Zo is een zelfstandige studio met een kale huurprijs die ondet het maximum blijft, in bijvoorbeeld een gedeeld grachtenpand een zelfstandige woning. Hoewel je dan geen eigen voordeur hebt telt je eigen toegangsdeur als voordeur (mits afsluitbaar).
    pi_38832778
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:47 schreef Quinazoline het volgende:
    Lamp:
    [afbeelding]
    Leuk idee. *onthoudt*
    ...
    pi_39497250
    Tis alweer even geleden, maar toch maar weer een update: Alles is zo'n beetje ingericht, mijn tafeltjes is groen (eigenlijk precies de verkeerde kleur) geschilderd, en de loodgieter is op dit moment bezig om de stortbak, douche en wastafel te vervangen. Ik dacht dat ie alleen voor de wastafel kwam, maar blijkbaar dus niet .
    De 'woonkamer'

Ik ben trouwens nog wel bezig met het aankleden. Op de vensterbank staan nu alweer 6 groene potjes met plantjes erin.
    En die lamp wordt ook nog wel vervangen, denk ik.
    pi_39497342
    Het ziet er erg leuk uit.
    En inderdaad, het tafeltje kleurt niet echt bij het behang. Maar het heeft dan ook wel weer wat
    pi_39497362
    Dat tafeltje is echt lelijk ja . Maar die verf stond er nog, dus ik wilde het gewoon proberen. Ik vermoed dat ik dat nog wel een keer ga overschilderen, of er iets anders aan ga doen.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 11:35:15 #108
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_39501297
    ik ben nog steeds verschrikkelijk jaloers
    Tap tap tap
      Moderator dinsdag 4 juli 2006 @ 18:03:37 #109
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_39564303
    En toen was de loodgieter weg, en toen lekten zowel de douche als de wastafel. Als ik de douche aanzet, heb ik behalve een straal omlaag ook een straal omhoog, dus dat is niet heel erg handig. Maandag komen ze het fixen.
    pi_39564569
    Correctie: de doucheslang lekt aan twee kanten, dus zowel een straal omhoog, als een straal omlaag. En nog een beetje water uit de douchekop.
    pi_39636053
    Correctie 2: Behalve de doucheslang is ook de afvoer van de wasbak zodanig gemonteerd dat als ik het water na een handwasje laat weglopen, al het water aan de onderkant uit de afvoerpijp, over mijn tegels/vloer, naar de de douche loopt. Dat compenseert weer voor het tekort aan water dat uit de douche komt denk ik.

Wat een ontzettende slechte loodgieter was dat zeg. Ik verwacht echt dat de stortbak van de wc er nog af gaat vallen, want ik kan me niet voorstellen dat ie dat dan wel goed gedaan heeft.
    pi_39636754
    als ik t zo hoor, had ie beter niks kunnen doen
    Tap tap tap
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')