Voor 1 grote stokbrood zo`n 250 gram vlees. Kruiden is natuurlijk naar je eigen smaak, de 1 wil pittig de ander niet. Verder vind ik de kant en klare komkommer salade van de Edah (zit in een emmertje) heerlijk. Vooral als je het vlees pittig gekruid hebt is de salade er heerlijk fris bij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoeveel heb je ongeveer nodig qua gewicht?
Van het vlees enzo?
Ik zou sowieso 'iets' gebruiken om de bodem te bedekken want gebakken gehakt kan nogal vettig zijn en zo je stokbrood verpesten. Of goed laten uitdruppen en afdeppen.quote:
De hoeveelheden kruiden maakt niet uit. Als je pittig wilt gebruik je veel als je het niet pittig wilt gebruik je weinig, heel simpel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:37 schreef Kiteless het volgende:
Volgende keer graag hoeveelheden noemen van alles...
Een culinair gehandicapt persoon als ik kan er zo helemaal niks mee
Hoeveel mosterd ? een theelepel ? Een half potje ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:50 schreef MissWhizzy het volgende:
[..]
De hoeveelheden kruiden maakt niet uit. Als je pittig wilt gebruik je veel als je het niet pittig wilt gebruik je weinig, heel simpel.
Ik zeg toch dat ik culinair gehandicapt ben..? Hoe moet ik nou in godsnaam weten hoeveel mosterd of ketjap ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:20 schreef clowncloon het volgende:
jeez de hoeveelheden kan je zelf toch wel bedenken? Wat ik zou doen:
300 gram rundergehakt
1 theelepel zaanse mosterd OF 2 groffe doesburgse o.i.d
flinke scheut ketjap (of 1 eetlepel of meer als je wilt).
Ongeveer 1 eetlepel kerrie
Gehakt eerst bakken en dan in het stokbrood doen en dan het brood afbakken, of je kan ook het brood afbakken en dan het gehakt erin scheppen...maakt niks uit dunkt me
gewoon op smaak lieverdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:26 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik culinair gehandicapt ben..? Hoe moet ik nou in godsnaam weten hoeveel mosterd of ketjap ?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:00 schreef Pilootje het volgende:
Zuigt dat hele stokbrood zich niet vol met alle sappen en vetten uit het gehakt wat het een drapperig zooitje maakt ? Helemaal als je zelf nog vocht in de zin van ketjap toevoegt ?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zou sowieso 'iets' gebruiken om de bodem te bedekken want gebakken gehakt kan nogal vettig zijn en zo je stokbrood verpesten. Of goed laten uitdruppen en afdeppen.
Volgens mij is een saucijzenbrood toch van iets andere ingredienten gemaaktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:01 schreef zatoichi het volgende:
Wauw een saucijzenbrood van een halve meter! Is vast lekker.
Saucijzenbroodjes worden van bladerdeeg gemaakt, das wat anders dan een stokbroodquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens mij is een saucijzenbrood toch van iets andere ingredienten gemaakt![]()
Ik zou persoonlijk het gehakt wel bakken. Anders blijft het wel erg rauw denk ikquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:56 schreef appelsientje het volgende:
Maar just for the record.
Jullie bakken het gehakt niet? Dat laten jullie de oven doen..?
Pizza?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:05 schreef funkyskunkie het volgende:
Klinkt goed allemaal, nu weet ik ook wat ik zometeen klaar ga maken![]()
Maar is je stokbrood dan niet keihard. Want meestal bak je een stokbrood maar een minuut of 8 af.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wrom?
Gehakt is na 20 min. in de oven echt wel gaar, of bedoel je iets anders?
Je moet het gehakt ook gewoon eerst in een pan bakken. Zonder boter of olie. Zit genoeg vocht in het gehakt. Gewoon eerst op laag vuur zodat het vocht eruit komt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar is je stokbrood dan niet keihard. Want meestal bak je een stokbrood maar een minuut of 8 af.
Lekkerquote:
Ja, maar dat is niet echt gevuld he, wel lekkerquote:Op donderdag 18 mei 2006 03:02 schreef Sjoepa het volgende:
Nee het gehakt niet vooraf bakken.
Gewoon het stokbroodje halveren.. en daarop een laag gehakt naar wens (± 1 cm dik doe ik zelf altijd... dan de over in schuiven.. en er uithalen als je denkt dat ie klaar is minuutje of 10 a 15
Gehakt is dan gewoon gaar....
Krijg je dan geen klef brood? Of gebruik je mager rundergehakt? Normaal rundergehakt bevat dacht ik gemiddeld zo'n 20% vet en ook nog vocht. Dit zal toch in ieder geval gedeeltelijk in het brood trekken?quote:Op donderdag 18 mei 2006 03:02 schreef Sjoepa het volgende:
Nee het gehakt niet vooraf bakken.
Gewoon het stokbroodje halveren.. en daarop een laag gehakt naar wens (± 1 cm dik doe ik zelf altijd... dan de over in schuiven.. en er uithalen als je denkt dat ie klaar is minuutje of 10 a 15
Gehakt is dan gewoon gaar....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |