abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37866712
Ja ik woon al een paar jaartjes in de Bijlmer. En wat me het eerste opviel was dat de straten zo vol met troep waren. Mensen hebben het hier blijkbaar niet zo nou met het leefmilieu. Ijsje gekocht; hoppa het verpakkingsmateriaal gewoon achter je op de grond gooien. Antilianen en dergelijken die gewoon hun blikjes bier of halfopgegeten patat in de metro achterlaten. Ach, wordt toch wel opgeruimd. Netjes op je beurt wachten is ze blijkbaar ook niet geleerd. Vooral Afrikaanse vrouwen kunnen er wat van. Hup gewoon zo snel mogelijk de metro in en je er niet uit laten. Ik heb er gelukkig wat op gevonden. Gewoon door ze heen lopen.

En ik kan er gewoon maar niet aan wennen. Irriteer me er mateloos over. Ben gewoon iemand die zn troep bij zich houdt totdat hij een vuilnisbak gevonden heeft, of ik neem het gewoon mee naar huis en gooi het daar weg.

Nou is het toppunt van ergenis echt het bezoek aan de supermarkt. Die Afrikaanse vrouwen denken echt dat ze nog in Afrika zitten. Vandaag bijvoorbeeld. Sta ik in de Lidl in de rij voor de kassa. Zie ik recht bij een andere kassa een vrouw haar boodschappen uit haar mandje naar de band overzetten. En ze gooit later het mandje gewoon schuin neer, terwijl er een nette stapel is.

Nou denk je misschien.. wat een huillie. Maar het is een hele rare gewaarwording. In een supermarkt in een gewone wijk ben je gewend je mandje gewoon in de stapel andere mandjes te zetten. Hier in de Bijlmer doen ze het anders. De een gooit z'n mandje neer. Waarnaar de ander het er gewoon schuin opzet. Een ander gooit het er naast. Een ander weer gooit het daar weer dwars op.
Echt van WTF!

En dan de nonchalantheid waarmee ze dingen doen joh. "Oh deze 2 pakken vruchtensap wil ik niet" -> hoppa gewoon ergens neerzetten. Komt wel goed joh. Gewoon in een zo'n scheve stapel mandjes zetten.

En er is meer.. ja er is meer. Bij de plek waar je je boodschappen in je tas zet, zie je ze allemaal verpakkingsmateriaal weghalen en gewoon ergens neerpleuren. Maakt niet uit waar. Zo hoeven ze minder mee te sjouwen. Echt hoe verzin je het.

Ben ik ff blij dat ik binnenkort ga verhuizen. Weg uit de bananenrepubliek.
pi_37866738
ik heb nog nooit afrikanen in een supermarkt gezien
pi_37866788
hehe, blij dat ik in fryslân woon
pi_37866868
Je doet net alsof het iets is wat typisch Afrikaans is, maar alles wat je hierboven beschreven hebt kom ik mijn Tilburgse buurtsuper ook tegen. Alleen gaat het in mijn geval om blanke(of zonnebankbruine) sjonnies met gouden kettingen om hun nek, gigantische wallen waar ze bijna over struikelen en neon-trainingspakken van de Wibra.
Jij en ik wonen gewoon in een buurt waar veel asocialen wonen, wees blij dat je zelf niet in dat hokje past.
pi_37866883
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:18 schreef thedude0 het volgende:
ik heb nog nooit afrikanen in een supermarkt gezien
Oh die supermarkten zijn niet moeilijk te vinden. Volg het spoor van verpakkingsmateriaal gewoon terug naar de bron.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:28:18 #6
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_37866938
soms vraag ik me af, ALS ik een keer in de bijlmer ben, hoe die mensen het uithouden met al die rotzooi die overal rondslingert
en maar zeiken over de nederlanders dat het zo onleefbaar is en zo....
pi_37867043
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:24 schreef Croupouque het volgende:
Je doet net alsof het iets is wat typisch Afrikaans is, maar alles wat je hierboven beschreven hebt kom ik mijn Tilburgse buurtsuper ook tegen. Alleen gaat het in mijn geval om blanke(of zonnebankbruine) sjonnies met gouden kettingen om hun nek, gigantische wallen waar ze bijna over struikelen en neon-trainingspakken van de Wibra.
Jij en ik wonen gewoon in een buurt waar veel asocialen wonen, wees blij dat je zelf niet in dat hokje past.
En toch is het typisch een Afrikanen trekje. In Afrika is het heel gewoon om je verpakking zo op de grond te gooien. Vuilnis verzamelen ze daar gewoon op een klein stapeltje en verbranden het. Dat gebeurt misschien niet in de wat rijkere wijken, maar die mensen komen ook niet naar Nederland. Het is gewoon de mentaliteit van die mensen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:33:28 #8
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_37867046
alhoewel het natuurlijk zeer triest is, moest ik hard lachen om je verhaal
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_37867126
gaan ze ook met speren naar de vleesafdeling?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:38:54 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37867151
Dat is overal zo. Zou zeggen zoek een onbewoond eiland op en ga daar wonen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37867183
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:33 schreef xman het volgende:

[..]

En toch is het typisch een Afrikanen trekje. In Afrika is het heel gewoon om je verpakking zo op de grond te gooien. Vuilnis verzamelen ze daar gewoon op een klein stapeltje en verbranden het. Dat gebeurt misschien niet in de wat rijkere wijken, maar die mensen komen ook niet naar Nederland. Het is gewoon de mentaliteit van die mensen.
Precies die vuilnismannen daar weten wat hard werken is
zo hoort het!
Die kutneerlandicus die geen poot uitsteken tegenwoordig!
Tis een schande!!!!!
Staan ze daar met hun luie reet op die vuilniswagen te staan, te loeren naar hoe die takels die containers omhoog takelen, tis echt een grote schande!
En wij maar alles netjes in de prullebak pleuren, voor die luie vuilniswagensukkels
Ik ben nu terecht boos vind ik
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37867206
oh jah en ik wil ook meer mannen met een lapje voor hun reet, ipv die achterlijke wijde zwembroeken
doe us stoer doe eens afrikaans ofzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:45:59 #13
148917 Jay-Z
I Gots 99 probz..
pi_37867282
MIJN GOD! ZE ZETTE HAAR MANDJE SCHUIN OP HET STAPELTJE?? ECHT? HARE KRISHNA!!! HOE DURFT ZE?!?!!?

SCHUIN????
But a bitch aint one.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:46:59 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_37867294
Berberslaven!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:50:20 #15
121890 M42
I Love Techno!
pi_37867352
Ik snap zijn irritatie maar al te goed... het blijft dan ook niet bij het "misdragen" in de winkel maar dit soort zaken zie je ook in ziekenhuizen veelal... ze denken dat ze god zijn ofzo en alle regels niet voor hen gelden... natuurlijk heb je ook NL'ers die er ook wat van kunnen... maar relatief en absoluut zijn het vaker afrikanen die zich zo gedragen
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_37867388
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:50 schreef M42 het volgende:
Ik snap zijn irritatie maar al te goed... het blijft dan ook niet bij het "misdragen" in de winkel maar dit soort zaken zie je ook in ziekenhuizen veelal... ze denken dat ze god zijn ofzo en alle regels niet voor hen gelden... natuurlijk heb je ook NL'ers die er ook wat van kunnen... maar relatief en absoluut zijn het vaker afrikanen die zich zo gedragen
nou dan ga je ze toch een inburgeringscursus geven, vrijwillig, als je er last van hebt, ofzo
pi_37867456
ja maarja, als al je voorouders in oorlog hebben geleefd, dan zit dat er in hè, dan wil je van je leefomgeving graag een slagveld maken
pi_37867483
ach ze ruimen het later wel op, als ze aan het werk zijn
Hoe is het verder?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:59:09 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37867501
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou dan ga je ze toch een inburgeringscursus geven, vrijwillig, als je er last van hebt, ofzo
\
Hoezo? Gewoon meteen het land uit trappen. Of beter gezegd: gewoon meteen de noordzee in duwen, die boot komt vanzelf wel.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:16:40 #20
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37867734
Dat wanordelijke van Afrikanen vind ik eigenlijk niet echt storend.

Wel dat ze vanuit hun cultuur soms een bepaald "hiërarchie"-gevoel hebben meegekregen (vermoed ik toch), en dat ze niet begrijpen dat het hier niet op dezelfde manier werkt.

Je staat bv. in de frituur en er zijn nog 3 wachtenden voor je, en dan komt er zo'n Afrikaanse vrouw binnen en die loopt meteen naar voren en bestelt een frietje en eist ook dat ze als eerste geholpen wordt.

Vind ik ergerlijk, maar ook wel ergens grappig als je dan die hulpeloze blik van die vrouw ziet wanneer ze genegeerd wordt en er drie anderen met een frietje de deur uitlopen voor ze - "eindelijk" - geholpen wordt.

Op een bepaalde manier zou je het kunnen zien als een vorm van extreem feminisme bij die Afrikanen.
---verdwijnt---
pi_37868067
Ik ben het ergens gewoon nog met je eens ook. Ik woon in Almere-Stad (ja, Bijlmer nieuwe stijl) en ik kom dagelijks bij de buurtsuper uit de Zaanstreek.

Wat ik meerdere malen vol verbazing heb gezien is te absurd voor woorden. Sta je in de rij bij de kassa, staat er een mevrouw voor je met een overvolle kar boodschappen. Mevrouw krijgt de totaalrekening gepresenteerd en blijkt niet te kunnen betalen. Dan maar niet moet mevrouw gedacht hebben, laat haar boodschappen staan en loopt zo weg.

Net zoals een andere mevrouw, weer bij de kassa, die besluit toch een paar pakken vruchtensap niet te willen aanschaffen en deze in de koeling (met red-bull etc.) voor de kassaband neerzet en dan afrekent.

Het is toch te fucking absurd tegenwoordig? Onfatsoenlijk kutvolk
  dinsdag 16 mei 2006 @ 03:22:23 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37868091
Wat moet een blanke überhaupt in de Lidl ?
Dat is toch alleen voorbehouden voor Afrikanen

Moet je maar niet in de Lidl verschijnen als kaalkopje.

Of zijn er wel soms wel van dat soort low-life-figuren die in de Lidl komen en dan nog denken over anderen een mening te mogen hebben?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 mei 2006 @ 03:39:56 #23
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_37868124
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 03:14 schreef Misanthropist het volgende:
Net zoals een andere mevrouw, weer bij de kassa, die besluit toch een paar pakken vruchtensap niet te willen aanschaffen en deze in de koeling (met red-bull etc.) voor de kassaband neerzet en dan afrekent.

Het is toch te fucking absurd tegenwoordig? Onfatsoenlijk kutvolk
Dat vind ik eerlijk gezegd grappig hoor. Juist omdat het een beetje absurd is.
---verdwijnt---
  dinsdag 16 mei 2006 @ 06:27:19 #24
78499 MrDirk
Lekker Doen!
pi_37868231
opereert Lidl ook in Afrika ... ?
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 07:35:28 #25
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_37868447
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:27 schreef MrDirk het volgende:
opereert Lidl ook in Afrika ... ?
De bijlmer is praktisch Afrika
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
pi_37868479
Ten eerste gebeurt dit bij ons in de supermarkt ook, maar dan zijn het niet alleen Afrikanen die het doen, maar gewoon bijna iedereen doet het. Mensen in de stad hebben al sneller zoiets van kan mij het wat schelen.

Ten tweede, mandjes in de Lidl? WTF? Die hebben wij niet.
pi_37868563
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 07:40 schreef Chrizzly2 het volgende:
Ten eerste gebeurt dit bij ons in de supermarkt ook, maar dan zijn het niet alleen Afrikanen die het doen, maar gewoon bijna iedereen doet het. Mensen in de stad hebben al sneller zoiets van kan mij het wat schelen.

Ten tweede, mandjes in de Lidl? WTF? Die hebben wij niet.
Ik heb ook nooit geweten dat er Lidl`s zijn waar ze mandjes hebben. Bij de 2 filialen hier hebben ze alleen maar van die enorm grote karren. Als je dan eens 1 pak melk o.i.d. moet hebben en je hebt geen kar gepakt dan krijg je een waarschuwing.

De Lidl`s in Duitsland (Kom regelmatig bij die in Bunde, vlak over de NL grens) en die in de Belgische Ardennen hebben ook geen mandjes.
pi_37868589
Wat mij zo`n 5 jaar geleden altijd opviel toen ik nog in Veendam woonde was dat de bewoners van het Asielzoekerscentrum (die nu weg is) altijd voordrongen bij de kassa van de Basismarkt. Als ze maar een paar dingetjes hadden en de persoon voor hun had een volle kar dan gingen ze er gewoon voor staan zonder te vragen of ze even voor mochten.

Gebeurde ook een keer toen ik boodschappen aan het doen was met mijn vader. Die man drong gewoon voor, maar mijn vader duwde hem aan de kant, ging er gewoon weer voor staan en zei kwaad in plat Gronings: Bist nog nait aan beurd, kenst toch gaan hoast heb`m asielzoeker daist bist, hest ja alle tied (NL: Je bent nog niet aan de beurd, je kan toch geen haast hebben asielzoeker die je bent, je hebt ja alle tijd).
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:14:06 #29
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_37868604
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:17 schreef xman het volgende:
Melodramatisch verhaal

Wel een geweldige afsluiting van het verhaal
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
pi_37868716
Het weg gooien van vuil/verpakkingen zie ik ook vaak gebeuren bij allochtonen bij bushaltes enzo, terwijl er gewoon een vuilnisbak staat.
Ik kan daar ook helemaal niet tegen, ik houd het ook altijd bij me totdat ik een vuilnisbak tegen kom.
pi_37868727
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:17 schreef xman het volgende:
Je verhuist naar Kenia zeker?
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2006 @ 08:30:02 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_37868740
quote:
Die kutneerlandicus die geen poot uitsteken tegenwoordig!
Als je dan toch veel te dure woorden voor jouw doen gebruikt, zet ze dan in ieder geval in de goeie tijd.

Neerlandicus-Neerlandici
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_37868874
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:45 schreef Jay-Z het volgende:
MIJN GOD! ZE ZETTE HAAR MANDJE SCHUIN OP HET STAPELTJE?? ECHT? HARE KRISHNA!!! HOE DURFT ZE?!?!!?

SCHUIN????

schuin.. zoals die groene..! denk ik
pi_37869017
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als je dan toch veel te dure woorden voor jouw doen gebruikt, zet ze dan in ieder geval in de goeie tijd.

Neerlandicus-Neerlandici
Als je dan toch corrigeert, corrigeer dan goet. Het gaat hier niet om een verkeerd gebruik van de TIJD, maar om een onjuist MEERVOUD!
This is written by a lunatic!!!!
pi_37869023
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:58 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ach ze ruimen het later wel op, als ze aan het werk zijn
!
pi_37869053
Wonen in de bijlmer
Woonde ik maar zo dicht bij mijn club AFCA
JOHNNY HEITINGA
pi_37869106
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:12 schreef MissWhizzy het volgende:
Wat mij zo`n 5 jaar geleden altijd opviel toen ik nog in Veendam woonde was dat de bewoners van het Asielzoekerscentrum (die nu weg is) altijd voordrongen bij de kassa van de Basismarkt. Als ze maar een paar dingetjes hadden en de persoon voor hun had een volle kar dan gingen ze er gewoon voor staan zonder te vragen of ze even voor mochten.

Gebeurde ook een keer toen ik boodschappen aan het doen was met mijn vader. Die man drong gewoon voor, maar mijn vader duwde hem aan de kant, ging er gewoon weer voor staan en zei kwaad in plat Gronings: Bist nog nait aan beurd, kenst toch gaan hoast heb`m asielzoeker daist bist, hest ja alle tied (NL: Je bent nog niet aan de beurd, je kan toch geen haast hebben asielzoeker die je bent, je hebt ja alle tijd).
Ja precies!

Sta je daar dingen op de band te zetten staat er opeens een Afrikaanse man voor je. En je kan zweren dat hij er niet eerst stond. Ik kijk hem aan, hij doet alsof zijn neus bloed.
Van mij mag het hoor. Ik bied het altijd aan, want ben toch bezig met dingen op de band zetten. Maar dat moeten ze niet meer flikken bij me.
pi_37869126
agh er is niks mis met afrikanen
en ook niet met troep btw
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_37869129
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:44 schreef Tiezzz het volgende:

[..]

[afbeelding]
schuin.. zoals die groene..! denk ik
LOL nee schuin zoals bij die gehele afbeelding.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:11:26 #40
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_37869199
verkapt ik-werk-in-een-supermarkt-en-moet-troep-van-afrikanen-opruimen-huilie-topic?
pi_37869328
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:11 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
verkapt ik-werk-in-een-supermarkt-en-moet-troep-van-afrikanen-opruimen-huilie-topic?
Ja dat zal het wel zijn.

Maar ik ben niet de enige die die mening deelt. Ik sprak daar toevallig met een beveiligingsbeambte (ze hebben er daar 2 in dienst en verplichte kluisjes voor je tas), en die vertelde me dat het personeel het daar nog 4 maanden zal aankijken. Daarna gaan ze over op het weigeren van zulke asociale mensen aan de kassa.
pi_37869561
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:33 schreef xman het volgende:

[..]

De delen waar ik ben geweest niet dan.
En hier zijn de supermarkten in mijn huidige blanke wijkje net zo rommelig als toen ik in de Turkse, gemeleerde en overwegend zwarte buurt woonde. Aso's zijn aso's, daarom stoppen we ze ook in de Blijmer/Schildersbuurt/Holtenbroek/volksbuurten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:50:17 #43
121890 M42
I Love Techno!
pi_37871589
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 03:22 schreef golfer het volgende:
Wat moet een blanke überhaupt in de Lidl ?
Dat is toch alleen voorbehouden voor Afrikanen

Moet je maar niet in de Lidl verschijnen als kaalkopje.

Of zijn er wel soms wel van dat soort low-life-figuren die in de Lidl komen en dan nog denken over anderen een mening te mogen hebben?
Ik ben absoluut geen low life en kom wel eens in de Lidl... best vaak rellen in de lidl (meestal zijn dat afrikanen die weer lopen te schreeuwen en anderen lastig vallen), die low life die er lopen, lopen daar op slippers in een trainingsbroekie, gouden kettingen en tattoos... maar ze doen verder niemand kwaad
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:52:29 #44
121890 M42
I Love Techno!
pi_37871668
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:
agh er is niks mis met afrikanen
en ook niet met troep btw
Ik hoor hier een vrijwilliger voor alle 1 miljoen afrikanen in Nederland
Je hebt zeker een groot huis
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:55:38 #45
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37871779
Ali B enzo....

" maar ook in nederland is het niet altijd wat het lijkt criminaliteit
stijgt in de achterstands wijk kijk ik wil niet zeggen
dat de bijlmer als new york is maar heel veel van die mensen
doen of het een dorp is waar nooit iets gebeurd terwijl
de flats zijn bezet door de junks aan de crack je houd jezelf
voor de gek... "

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37872125
Zelf niet gegeneraliseerd willen worden als homo, maar wel alle 'Afrikanen' generaliseren he ?
pi_37872168
Daar ehb ik zo'n hekel aan als mensen gewoon maar achteloos hun troep achter hun kont neerschijten. Hou het gewoon bij je en gooi het weg in een afvalbak.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:08:54 #48
121890 M42
I Love Techno!
pi_37872221
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:05 schreef Koewam het volgende:
Zelf niet gegeneraliseerd willen worden als homo, maar wel alle 'Afrikanen' generaliseren he ?
Is geen generalisatie, dat is het verschil
pi_37872302
Ach.. Afrikaantjes.. Gaat eens naar Afrika ontwikkelingshulp bieden, zet iets moois op - landbouw, eigen eten uit de grond, watertap in het dorp, landbouw machines, je leert ze ermee omgaan.. je gaat een half jaartje weg en je komt terug en ziet dat men gewoon weer terug is gevallen in het dagelijkse "wat er morgen gebeurt is een zorg van later" gebruik. Vandaag zaadjes in de grond stoppen zodat we over x-maanden te vreten hebben? Dat snappen ze gewoon niet. Ze zien eten in de grond, trekken het eruit, en zien de volgende dag dat er geen eten meer is. Waterput droog? Nieuwe graven? Nee joh.. gewoon 5 km lopen, correctie: laat de kinders maar 5 km lopen voor wat water. Ja dat water is slecht en vies, maar dat maakt niet uit. Ziek worden doen we toch niet vandaag, komt morgen wel.

Niet mijn persoonlijke ervaring maar wel die van een klant van het bedrijf waar ik werk die al tientallen jaren ontwikkelingshulp doet daar in het grote Afrika. Veel van die mensen kunnen niet geholpen worden omdat ze zombies zijn, ze leven van uur tot uur. Sommige zombies vallen in een bootje welke afdrijft naar Spanje, vanwaar ze naar het kleine koude landje Nederland reizen waar men gratis geld krijgt en het eten uit een gebouw haalt.

Mandjes opstapelen?
Rotzooi opruimen?

Waarom? Heb ik er NU last van? Nee? Morgen wel? Waarom zou ik er dan nu wat aan doen?

* Blue-eagle zucht

Note: dit geldt natuurlijk niet voor alle mensen in Afrika, slechts een beperkt aantal waarover ik waarschijnlijk (hopelijk) overdreven verhalen heb gehoord.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:15:15 #50
140904 MLF
Unazukin
pi_37872437
Neem Antillianen in de Aldi/Lidl enzo, die kopen 100 pakken aardappelpuree en 3x raden waar ze de verpakking gooien........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')