thanks! maakt het weer een beetje duidelijkerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:36 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.sxoc.nl/geschiedenis.html leesvoer
die oranje is trouwens een s14 met een s15 neus![]()
ik heb persoonlijk niks met een skyline (mooie auto maar het doet me niks), ik wil een auto waarvan mensen zeggen 'WOW wat voor auto is dat?, vette bak man!' inplaats kijk papa! een skylinequote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:11 schreef Yngwie het volgende:
Zou zelf de voorkeur geven aan een Skyline als er toch geimporteerd gaat worden
aha jij heb er een beetje verstand van!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:00 schreef noidea het volgende:
180sx (is nooit in Nederland geleverd) en S13 200sx zijn verschillend qua motor en aandrijflijn. 180sx heeft een 2 liter met t28 turbo. S13 200sx heeft standaard een 1.8 liter met T25 turbo.
1.8 CA18DET met T25 turbo = 170pk
2.0 SR20DET met T28 turbo = 205pk
Ik zelf heb een 200sx S13 met SR20DET blok.
En voor de andere modellen is genoeg op internet te vinden.
dus als ik een linksgestuurde bak wil moet ik een 200SX (vanaf een S13) of een silvia (vanaf S14) nemen..??quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:26 schreef noidea het volgende:
180sx en 200sx S13 zijn qua uiterlijk gelijk aan elkaar. 180sx is wel alleen linksgestuurd omdat deze alleen in Japan is verkocht, hetzelfde geld voor de S13 Silvia.
De S13 Silvia heeft andere lampen en een andere achterkant. Echter zijn er voor S13 en S14 ook Silvia modellen, dus wel iets ingewikkelder.
Echter de 200sx S13 en S14 hebben ook facelifts gehad door de jaren heen, dus dan is de voorbumper weer iets anders.
Haha, khad em al gezien op sxoc, wel knap zo zonder lsd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:21 schreef GSi het volgende:
[[url=http://thumbs.vidiac.com/70848B5B-23AF-4E1B-AB4D-FE94C4976C9D.jpg]afbeelding][/url]Click here to see Video
200 SX Drift video, ik camera, maatje bestuurder![]()
Cool, ben alleen niet zo'n fan van stickers.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef jacco het volgende:
Om het hier dan toch een beetje op te vrolijken, één van onze bedrijfsauto's
[[url=http://img151.imagevenue.com/loc28/th_84542_1.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img14.imagevenue.com/loc145/th_84547_1_1.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img121.imagevenue.com/loc247/th_84552_1_2.jpg]afbeelding][/URL]
Er worden eerst wat nieuwe speeltjes op gemonteerd dan maar eens kijken wat de specs zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef noidea het volgende:
[..]
Cool, ben alleen niet zo'n fan van stickers.
Maar specs?
word hard sparenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:39 schreef noidea het volgende:
S13 en S14 zijn allebei gewoon linksgestuurd te verkrijgen. Onderhoud en reparatie moet je nooit bij een dealer laten doen (uitzonderingen daargelaten). De meeste hebben nog nooit een 200sx gezien. Voor aftermarket spullen moet je het meeste wel uit Japan halen, heb ik ook gedaan.
2 Liter motorblok, coilovers, cams etc.
S13 Silivia zijn alleen rechtsgestuurd te krijgen naar ik weet.
dat is het model wat ik het mooist vind!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef jacco het volgende:
Om het hier dan toch een beetje op te vrolijken, één van onze bedrijfsauto's
[[url=http://img151.imagevenue.com/loc28/th_84542_1.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img14.imagevenue.com/loc145/th_84547_1_1.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img121.imagevenue.com/loc247/th_84552_1_2.jpg]afbeelding][/URL]
Het zijn 2 modellen aan elkaar, officieel is het dan een S14,5.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
dat is het model wat ik het mooist vind!!en welke type is dat nou? de 200SX S14?
dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:32 schreef jacco het volgende:
[..]
Het zijn 2 modellen aan elkaar, officieel is het dan een S14,5.
Ik heb nog plek over in een container uit Japan dus als je nog spullen nodig hebt, laat het even weten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
word hard sparen, maar een kennis van mij deed special spullen halen uit amerika voor z'n Civic, probleem was duurde 4 maanden voordat het eindelijk verscheept werd dat hij het hebt gecanceld. Als je aftermarket spullen importeerd moet je denken van een wachttijd van 2 maanden ofzow?
en aangerzien het een populaire bak is in Amerika en Japan is er veel te vekrijgen neem ik aan, Probleem lijkt mij dat als je het haalt uit Japan dat de spullen dan ook in het japans zijn....![]()
ik zag ook dat de S13 met opstaande koplampen is, nehik heb de S14 of S15
[..]
dat is het model wat ik het mooist vind!!en welke type is dat nou? de 200SX S14?
Jawel, de auto is een 200sx S14 maar de voorkant is van een S15quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??
De auto is een S14 maar er zit een S15 neus opgebouwd, als je de auto's apart hebt zijn het dus twee heel verschillende auto'squote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
dus wat je me ook duidedelijk maakt is dat de silvia en de 200SX 1 pot nat is en dat er eigenlijk geen verschil qua uiterlijk is..??
haha heb je nog ff paar jaar..... eerst is ff me opleiding afmaken, goed orienteren en kijken wat ik precies wil en sparen niet te vergetenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef jacco het volgende:
[..]
Ik heb nog plek over in een container uit Japan dus als je nog spullen nodig hebt, laat het even weten.
S15's zijn lelijk... Die 2004 D1 auto van Nobuteru Taniguchi... die achterkant...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:40 schreef jacco het volgende:
[..]
De auto is een S14 maar er zit een S15 neus opgebouwd, als je de auto's apart hebt zijn het dus twee heel verschillende auto's
volgens mij is de verschil tussen de silvia en de 200SX/180SX de achterkant qua achterlichten, de SX is een doorlopend achterlicht en de silvia is apart (denk ik via de foto's die ik gevonden heb)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:49 schreef t0n het volgende:
[..]
S15's zijn lelijk... Die 2004 D1 auto van Nobuteru Taniguchi... die achterkant...
almost 19, ben al bezig voor m'n 2e proces techniek diplomaquote:
dennis is..??quote:
19 jaar en niet wetend hoe google te gebruiken voor zulke dingen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:39 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
almost 19, ben al bezig voor m'n 2e proces techniek diploma
lol en jij er maar van uitgaan dat IEDEREEN met een pc omgaat, yeahquote:Op woensdag 17 mei 2006 06:52 schreef Furb het volgende:
[..]
19 jaar en niet wetend hoe google te gebruiken voor zulke dingen?
mooie bakquote:
niet mis voor een turbo bakquote:
zijn complete ombouwkits voor te krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:47 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
niet mis voor een turbo bak![]()
[[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0966.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0961.jpg]afbeelding][/url]
wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct?
mooie stikker op de autoquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:47 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
niet mis voor een turbo bak![]()
[[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0966.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://fapomatic.com/thumbs/20/img_0961.jpg]afbeelding][/url]
wat ik eruit snapte was dat dit een S14 is met een S15 voorkant..... (mooiste combinatie vind ik) maare neem aan dat dan de helft van de voorkant moet aangepast worden, zoals bumper, moterkap en zijkappen bij de voorwielen, aangezien de voorlampen van de S14 meer hoekig zijn zouden namelijk de S15 koplampen niet passen. correct?
lett me guessquote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
het zuipt toch wel als een ketter
mijn 200SX S13 reed 400km op 65L SuperPlus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]?????? huh ???????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou een standaard impreza (naar mijn weten) doet 1/5 a 1/4 als hij aan t scheuren isquote:
jij mag niet meer radenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:05 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
lett me guessde JDM per4mance of de moterkap stikker ?
![]()
nou dacht het niet hoor!quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
nou een standaard impreza (naar mijn weten) doet 1/5 a 1/4 als hij aan t scheuren islaat staan als je em tuned !
![]()
of een Hummerquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
nou dacht het niet hoor!
1op8 is voor de meeste wel een gem. 1op4 doe is gezond man, dan heb je echt geen stock blok
nou zo vreemd is dat niet hoorquote:
O M Gquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:34 schreef jacco het volgende:
Maar weer eens een paar foto's voor de verzameling
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:The S15 debuted in 1999. Essentially an evolution of the original 200SX of seven years earlier, but available with a 6 speed manual transmission. A review states:
The Silvia is certainly no bad thing - progressive and predictable rear wheel drive power oversteer with a reassuring trace of turn-in understeer. A wonderful, elastic and tractable engine (that clearly reflects the years of development), good steering and competent brakes.
The SR20DET responds very well to mods; exhaust and boost will net 270 hp or more, up from the stock Aus figure of 197 hp. The S15 was never introduced into the U.S. market.
BRON
Ik heb wel aardig wat foto's jaquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:39 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
O M Gvraagje jacco? heb jij veel foto's... en zo jah ken jij die dan misschien versturen per filedump ofzow in een rar. bestand..??
![]()
[..]
Topic's van Jacco !quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:54 schreef jacco het volgende:
Wat je wel kan doen is eens op nissan zoeken en topicstarter met mijn naam dan heb ik het idee dat je nogal wat topics tegen gaat komen met foto's....
wat voor werk doe je eigenlijk Jacco, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:07 schreef X-qlusive. het volgende:
leuk werk heb jij trouwens(jaloers, hint hint
)
Nee ECU is waarschijnlijk kapot.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:12 schreef Edwin_S het volgende:
Hey Jacco, is die knakenbak van eus nou nog niet klaar?
Ik ben mede eigenaar van Gofaster BV en studeer HBO journalistiek.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:16 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
wat voor werk doe je eigenlijk Jacco, als ik vragen mag?
ben monteur, fotograaf, hobbieist, pr-man, etc...??
Heeft ie niet weer een kabelbreuk? Toen hij laatst bij ons was voor die MAF was er ook iets met de bedrading ofzo...quote:
Nee ze hebben alles door gemeten, ze dachten dat er iets met de injectoren was. Maar die zijn allemaal goed. Echt een vaag probleem.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:24 schreef Edwin_S het volgende:
[..]
Heeft ie niet weer een kabelbreuk? Toen hij laatst bij ons was voor die MAF was er ook iets met de bedrading ofzo...
vind die leuk hoor, mij pesten met plaatjesquote:
Ben zelf ook later... moet me auto ophalen bij polijster.. spreek je voor die tijd wel..quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:53 schreef jacco het volgende:
[..]
Ik denk dat het een andere keer gaat worden, maar misschien wel.
maar soms zijn de wijzerplaten ook een kit, die voor honda verkrijgbaar is gaat pas bij 10000 in het rood, terwijl (zover ik weet) bijna alle honda's 8800/9200 toeren draaien.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:29 schreef K33T het volgende:
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood.
De foto is gemaakt door een fotograaf waar wij mee samenwerken. Hij heeft ook veel foto's gemaakt die op onze site staan en in ons magazine.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:37 schreef Volvoman het volgende:
[..]
En hier driftend in actie. Foto is niet gemaakt door mij!
[afbeelding]
SR22DET is nooit standaard geleverd? Dat is een opgeboord blok.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 01:17 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
maar soms zijn de wijzerplaten ook een kit, die voor honda verkrijgbaar is gaat pas bij 10000 in het rood, terwijl (zover ik weet) bijna alle honda's 8800/9200 toeren draaien.
rb26dett zei je he![]()
dan is de vraag, welke blokken passer er dan in een silvia zonder al te veel ophang aanpassingen, ik dacht namelijk dat een SR22DET het grootste blok was dat in een 200SX zat ?
Weet je zeker dat dat geen N/A blok was?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:29 schreef K33T het volgende:
8500 toeren denk ik. Heb exact dezelfde blok ook in een ouwe skyline gezien (nee, geen GTS-T/GT-R). En het rood van de tachometer begon tussen 8000 en 9000. En een reguliere rb26dett blok gaat vanaf 9000rpm in rood, te tunen vanaf 13.000 rpm in rood.
Uhh, alle echte "racewagens" hebben RWD ? Met de goede setup en stuurmanskunsten kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:27 schreef X-qlusive. het volgende:
het grappige is... dat je alleen maar over deze auto's ziet in de vorm van driften, terwijl je met deze bakken ook gewoon kent racen of sprintjes doen
alleen dat gewoon racen word denk ik moeilijk vanwege de acterwiel aandrijving maar het is zeker mogelijk!
Originele redline van een R34 GTR is 8000, maar in de praktijk kan je daar nog wel overheen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:26 schreef X-qlusive. het volgende:
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..??
Daar kan je vast wel overheen, maar dan moet je niet denken aan getallen als 13000rpm ofzo hoor.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:26 schreef X-qlusive. het volgende:
en de blokken dan van een skyline, die gaan tog verder als 7500 RPM, over praat je dan ook over pushen en heel dik opfokken..??
nee joh gekkiequote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:06 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Daar kan je vast wel overheen, maar dan moet je niet denken aan getallen als 13000rpm ofzo hoor.
maarja tuurlijk ken je met vele motoreren meer toeren draaien als het daarvoor gemaakt is, maar dat houdt meestal wel in dat je blok vreselijk snel slijt, ik heb geen idee wat de standaard blokken max km kunnen draaien (ik denk ongeveer 250.000 en meer) maar als ik een blok wil gaan opfokken moet het wel ongeveer 180.000 km kunnen draaien zonder problemen (kleine problemen daar buiten gelaten, met opfokken ken er altijd wel wat mis gaan)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:49 schreef jacco het volgende:
[..]
Originele redline van een R34 GTR is 8000, maar in de praktijk kan je daar nog wel overheen.
ja maar, ik bedoel op een manier dat je niet je blok snel opblaast of iets dergelijks. Namelijk ken veel mensen die hun civic blok (B16A/B16A2 blok) een turbo/kompressor erop gooien en 400+ pk's, maar die blokken geven allemaal problemen, t is wel leuk maar dat blok ken nou eenmaal dat niet aanquote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:29 schreef ChrisM55 het volgende:
Is zeker te doen, op internet staat ergens een filmpje van een SR20DET met 668PK.
dat spreekt voor zich!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:16 schreef jacco het volgende:
Als je op zo'n manier een motor wilt tunen zul je er wel rekening mee moeten houden dat er altijd iets mee kan gebeuren. Dat geld voor een SR20 en voor een RB26, je kan er heel veel pk's uit halen. Maar je moet er altijd rekening mee houden dat hoe je je blok ook bouwt er altijd wat mee kan gebeuren.
Ik denk wel dat je betrouwbaar een RB26 tot de 600 pk kan bouwen, maar ga je daarboven zitten dan word het een ander verhaal. Maar als je echt een betrouwbaar blok wilt bouwen met alles erop en eraan dan moet je wel over een hele dikke portemenee beschikken. Hetzelfde geld natuurlijk voor het SR20 blok.
Als jij aan geeft welke auto je wilt hebben en daarbij je budget aangeeft, kan ik voor je kijken wat er in Japan berschikbaar is. Het transport en de import zijn bij de prijs in begrepen. Wij kunnen ook de auto op NL kenteken voor je krijgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:03 schreef X-qlusive. het volgende:
[..]
dat spreekt voor zich!
maar dit doe je ook niet ff in 1 jaar (althans meeste mensen niet) ik denk dat deze projekt langer gaat duren als 5 jaar, maar dat maakt niet uit
dan zie je de auto beetje bij beetje opgebouwd worden (vind ik persoonlijk het leukst). en de bedragen daar wil ik nogeneens over beginnen
die zijn taboe
![]()
de spullen vergaren voor je bak en tunen is ook niet zo'n probleem, maar de auto importeren lijk me de grootste probleem qua verkrijgbaarheid, welke model je wil, welk blok, etc etc. dan zit ik te denken.... zijn ze nog wel te krijgen of wat dat een heuse zoektocht..??
wat een bak hequote:Op zondag 21 mei 2006 11:52 schreef jacco het volgende:
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Yup die ja, maarja dat wist ik al langquote:Op zondag 21 mei 2006 11:52 schreef jacco het volgende:
Heel goed Estolan, wat ben jij weer goed op de hoogte![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Zo hé stoer manquote:Op zondag 21 mei 2006 22:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
Yup die ja, maarja dat wist ik al lang, voordat het op sxoc kwam iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |