Inderdaad, allebei bedreiging.quote:Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad precies hetzelfde.![]()
![]()
Dat is jouw mening. Bovendien maak je gebruik van een cirkelredenatie.quote:Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?quote:Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad precies hetzelfde.![]()
![]()
Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
'regels zijn regels'.quote:Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?
Was jij erbij dan?quote:Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?
Dit is écht een drogreden eerste klas.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.
Ja, sorry hoor, maar vind je dat vergelijkbare feesten? Vergelijkbare muziek? Vergelijkbaar publiek?quote:Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor)
De schuld van de media?quote:en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
jij kent dus dorpsfeesten niet he.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.
Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor) en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
Wat ik begrepen had was dat vechtpartijen gewoon onderdeel zijn van 't boerenvermaak. Hoort er gewoon bij, en soms loopt 't uit de hand, en nou ja, dat gebeurt wel eens. Soit.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:
vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft.
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
jij kent dus dorpsfeesten niet he.
in zo'n dorp kent iedereen elkaar. verschillende vriendengroepen die elkaar ook weer via via kennen.
een dorpsfeest wordt bezocht door mensen tussen de 12 en de 65 jaar zo'n beetje. complete gezinnen die ff komen kijken, biertje drinken etc.
de sfeer op die dorpsfeesten is vaak heel goed, en er is grote sociale controle.
vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft. dan heb je twee lamme gasten die elkaar proberen te slaan maar waar vaak snel mensen tussenbeide komen.
ik denk dat de organisatie en barpersoneel al genoeg zijn om de orde te bewaren. misschien een plaatselijke agent die ook even rondloopt.
de ME naar een dorpsfeest sturen is hetzelfde als 10 apache's op iemand afsturen die door rood licht rijdt.
ikzelf heb ook geregeld een dorpsfeest meegemaakt, niet mijn ding die zuipende lompe boeren, maar gewelddadig nee...
en kevin, kijk ff dat stukje na over proportionaliteitsbeginsel, 14 jarige meisjes neermeppen is buitenproportioneel.
moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen....
het verzet van een 14 jarig meisje.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.
Als 1 klap met de wapenstok genoeg is om het verzet of geweld van haar (in hoeverre dat aanwezig geweest is weten we niet, dat wordt nog onderzocht) te breken is dat 100% proportioneel en subsidiar!!
Het proportionaliteitsbeginsel zegt helemaal niets over leeftijd oid.
En over dit
"Moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen...."
![]()
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het verzet van een 14 jarig meisje.
wat ben jij voor gefrustreerde loser zeg. dorpsmeisjes van 14 gaan echt niet rellend op een linie ME af.
ben je zo achterlijk dat je dat niet doorhebt? en daarnaast. een beetje persoon duwt zo'n klein ding aan de kant, dat is proportioneel geweld.
mensen die 14 jarige meisjes in elkaar slaan met een wapenstok zijn gewoon onpopulaire mensen die ws sinds hun schooltijd al gepest worden en nu hun frustraties botvieren op jonge meisjes
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.
Jij snapt niet hoe het werkt, zo simpel is het.
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.![]()
Er komt een charge want er is gezegd dat er geweld wordt gebruikt indien men niet voldoet aan dit bevel op vordering.
Blijven staan gedurende een charge is gewoon klappen opvangen met de lange lat.
Dan gaat het excuus: "Ik heb niks gedaan dus ik blijf mooi staan" niet echt op, dan ben je gewoon stom.
Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.![]()
Ach..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:10 schreef Jalu het volgende:
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?
Lekker, zulke dat zulke simpele zielen onze wetten moeten handhaven...
Maar goed, als dit de heersende mentaliteit bij de politie wordt dan wordt het werk voor alle politiemensen, ook goedwillende, in de toekomst heel moeilijk. Misschien moet men daar dan maar "the hard way" achter komen.
Bron?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?
Dat we dat even helder hebben.
WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:
Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
En daar heb je precies het probleem van (een deel van) de politie in Nederland te pakken...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef gronk het volgende:
[..]
WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef kevin85 het volgende:
Ik hoef niemand hier te overtuigen (dat lukt me toch niet) ik probeer alleen een nuance aan te brengen in de eenzijdige berichtgeving in de media.
Prima nuance.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:
Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
jij kent de regeltjes vast heel goed uit je hoofd, helaas heb ik geen privaat en publiekrecht meer maar enkel medisch recht. maar denk dat ik met de kennis die ik heb beter met het rechtstoepassing uit de voeten kan dan jou.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.
Jij snapt niet hoe het werkt, zo simpel is het.
Er komt een charge want er is gezegd dat er geweld wordt gebruikt indien men niet voldoet aan dit bevel op vordering.
Blijven staan gedurende een charge is gewoon klappen opvangen met de lange lat.
Dan gaat het excuus: "Ik heb niks gedaan dus ik blijf mooi staan" niet echt op, dan ben je gewoon stom.
Klopt, dat is nou eenmaal de werkwijze van de ME. Zeker voor rellende hooligans en dergelijke is dit een prima werkwijze. In dit specifieke geval kun je je denk ik op z'n minst afvragen of de inzet van ME hier verstandig was. Waren er op het moment dat er aangekondigd werd dat men zich diende te verwijderen nog mensen aanwezig in de betreffende tent, die misschien gewoonweg niet weg konden komen? Hoe zat het überhaupt met de mogelijkheid om weg te komen gezien de beweringen dat er mensen al wegfietsend neergeknuppeld zijn? Een kritisch evaluatie van de werkwijze van de ME en de situaties waarin zij ingezet dient te worden, lijkt mij in ieder geval op zijn plaats.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:19 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ach..
Daar is de nationale politiehater ook weer.
Je bent weer lekker demagogisch bezig heb ik alweer door, verrassend![]()
Hetgeen ik heb gezegd is dat het slaan van een 14 jarig meisje niet per definitie niet-proportioneel is.
Wanneer er een charge wordt uitgevoerd is het gewoon vegen, de tijd van praten is dan over..
Het klinkt heel erg dirty harry, maar op dat moment wordt er kennelijk niet geluisterd naar het bevel 'op te rotten' en is dit de concequentie.
Je ziet bij voetbalrellen ook dat iedereen zich uit de voeten maakt bij een charge, zou dat een reden hebben?
Dat is nu eenmaal een vereiste om bij zo'n club te mogen. Het is een soort slap aftreksel van de echte maffia, alles legaal en met regeltjes, maar in feite dezelfde doelen, afpersing. En daarbij wordt regelmatig geweld gebruikt, soms is dit ook gewoon voor de lol of 'omdat het mag' ('proportionaliteitsbeginsel').quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het verzet van een 14 jarig meisje.
wat ben jij voor gefrustreerde loser zeg. dorpsmeisjes van 14 gaan echt niet rellend op een linie ME af.
ben je zo achterlijk dat je dat niet doorhebt? en daarnaast. een beetje persoon duwt zo'n klein ding aan de kant, dat is proportioneel geweld.
mensen die 14 jarige meisjes in elkaar slaan met een wapenstok zijn gewoon onpopulaire mensen die ws sinds hun schooltijd al gepest worden en nu hun frustraties botvieren op jonge meisjes
Dus, als de meester in de klas tegen je zegt, stil zijn, en je doet dat niet..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.
Als 1 klap met de wapenstok genoeg is om het verzet of geweld van haar (in hoeverre dat aanwezig geweest is weten we niet, dat wordt nog onderzocht) te breken is dat 100% proportioneel en subsidiar!!
Het proportionaliteitsbeginsel zegt helemaal niets over leeftijd oid.
En over dit
"Moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen...."
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |