Hmm, de quotes van een verliespartij van RBC waren nou dit seizoen niet bijster hoogquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef methodmich het volgende:
Voor op het AD: Chinezen hebben geprobeerd RBC om te kopen. Vanmiddag eens vragen hoe dat zit.
http://www.ad.nl/sport/article364381.ece
Dus? Waarom zou er niet met geld worden gesjoemeld om wedstrijden waarvan de winnaar al 90% vast staat tot een 100% zekerheidje om te bouwen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Hmm, de quotes van een verliespartij van RBC waren nou dit seizoen niet bijster hoog
1: Lijkt me logisch hequote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:54 schreef Mdk het volgende:
Hij zou er zijn hypotheek van hebben afbetaald - Niet gebeurd, zelfs 2e hypotheek
Hoog uitgavenpatroon kunnen ze ook niet zeggen.
Nouja, als je bij meerdere bookies inlegt, kan het wel oplopen tot een ton bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:49 schreef Falco het volgende:
Gaat het echt om inleggen van een paar ton? Volgens mij zijn die volumes toch net iets lager, of zit ik hier echt compleet naast?
Nou, dan is er toch geen bewijs, precies wat ik zegquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1: Lijkt me logisch he
2: Er stond alleen dat de VI het niet kon bewijzen
Klonk toch meer als een "zie mij eens vriendin van een kruimeldief geweest zijn" verhaal. Okee Kahraman van slag in Oostenrijk na telefoontje. Misschien wat aan de hand. Maar intussen schuift men in het betaalde voetbal veel geld zwart over tafel en waar men wat tekort komt, mag de gemeenschap wit bijpassen. Dát is pas misdaad.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:00 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb vandaag het verhaal in de VI gelezen en vind wel dat als iemand met zo een "gedetaileerd" verhaal komt dat je het toch serieus moet nemen. Om de een of andere reden moet er toch iets aan de gaande zijn en vraag me af of het alleen bij ADO zo is. Het zal me niet verbazen als er meederde clubs naar voren komen en zoiets als in België krijgen.
Een Chinees wilde geld in de club stoppen, maar dan moesten ze wel af en toe een wedstrijdje verliezen dat hij uitkoos. Soort verhaal als in België dus.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat hebben ze geweigerd?
Ik had het geaccepteerd als RBC zijndequote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Een Chinees wilde geld in de club stoppen, maar dan moesten ze wel af en toe een wedstrijdje verliezen dat hij uitkoos. Soort verhaal als in België dus.
Bij Aziatische bookmakers zijn er een aantal zonder limitieten, die dus over miljoenen zouden accepteren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Nouja, als je bij meerdere bookies inlegt, kan het wel oplopen tot een ton bedenk ik me nu.
Hoezo niets aan de hand... Dit verhaal met Hertog kan toch nog waar zijn....quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:
Hoe dan ook is er bij RBC niks aan de hand. Ze hebben keurig alles geweigerd destijds en kunnen dat zo aan de KNVB overleggen indien gewenst.
Die valt dus weg.
ze kwam echt heel ongeloofwaardig over....of het was gewoon slecht gemonteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 19:24 schreef Stansfield het volgende:
Nu bij rtl boulevard. De klokkenluidster. Wat een irritant wijf trouwens los van het fiet of ze wel of niet de waarheid spreekt.
Geloof ik niet echt in.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:05 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hoezo niets aan de hand... Dit verhaal met Hertog kan toch nog waar zijn....
quote:Justitie hoort meer spelers
door John van den Heuvel en Bert Huisjes
DEN HAAG, dinsdag
In het onderzoek naar fraude in het betaald voetbal, heeft justitie zijn oog laten vallen op nog eens twee spelers bij ADO Den Haag. Daarmee is het vizier nu gericht op in totaal zes profspelers. De recherche heeft de middenvelder Ferrie Bodde (24) uitvoerig gehoord. Ook is gesproken met verdediger Youssef el Akchaoui (25) over mogelijke omkoping.
In het onderzoek, dat door politie en justitie tot het Grasmus-dossier is gedoopt, blijft justitie ook belangstelling houden voor de trainer van ADO Den Haag. Trainer Frans Adelaar is opnieuw intensief gehoord.
Met Adelaar sprak justitie ook in een eerdere fase, na belastende informatie dat wedstrijden zouden zijn verkocht aan goksyndicaten. Justitie wilde toen van hem informatie over mogelijk verdachte spelers. Hij zei toen nooit iets te hebben gemerkt.
Tegen ADO-speler Daniël Rijaard ligt een uitgebreide verklaring van zijn ex-geliefde, die stelt dat haar ex werd geronseld om samen met collega’s duels te beïnvloeden.
quote:Justitie vermoedt fraude bij duels Den Haag-Utrecht
Van onze verslaggevers
DEN HAAG, dinsdag
In het Grasmus-onderzoek van justitie naar mogelijke omkoping in het betaalde voetbal wordt inmiddels gekeken naar specifieke duels. Zo denkt justitie dat er mogelijk sprake is geweest van omkoping bij een wedstrijd van ADODen Haag tegen Utrecht. Spelers Bodde en Akchauoui werden gehoord over een verdachte spelsituatie in deze wedstrijd.
ADO Den Haag speelde tegen deze club op 6 november (1-1) en op 15 januari (2-3).
Justitie stelde gisteren dat het niet kan zeggen of de spelers als verdachten of als getuigen zijn gehoord. „Een verdachte heeft in elk geval het recht om te zwijgen”, zegt persofficier Jolande de Groot. „Hij hoeft zichzelf niet te belasten. Een getuige daarentegen wordt altijd geacht de waarheid te vertellen.”
Volgens justitie is het onderzoek niet alleen gericht op ADO Den Haag, maar is het ’nog steeds breed van opzet’. In een overleg, gistermorgen op het paleis van justitie in Den Haag, heeft justitie besloten dat zij binnen enkele weken duidelijk wil hebben of er voldoende feiten liggen om een strafzaak aan te spannen tegen clubs waar mogelijk fraude is gepleegd.
Volgens de ex-geliefde van ADO-speler Daniël Rijaard zijn ook Damien Hertog, Volkan Kahraman en Geert den Ouden mogelijk benaderd of betrokken bij een omkopingschandaal. Alle spelers ontkennen.
quote:Morgen persverklaring OM omtrent vermeende opmkooppraktijken
ROTTERDAM Dinsdag 8 Augustus 2006 15:47 uur
Het Openbaar Ministerie komt morgen met een persverklaring omtrent de vermeende omkooppraktijken in het Nederlandse betaalde voetbal.
Zoals bekend verklaarde Johan Derksen een aantal maanden geleden in het programma Voetbal Insite, gevoed door een ex-vriendin van Daniël Rijaard, dat een aantal spelers zich schuldig hadden gemaakt aan het beïnvloeden van wedstrijden in de eredivisie en daarvoor ruimschoots werden beloond. Een megagroot artikel vulde een week later de VI waarin de ex-vriendin van Rijaard naam en toenaam noemde in het vermeende omkoopschandaal. Daniël Rijaard, Damien Hertog, Geert den Ouden en Volkan Kahraman hebben vanaf het eerste moment alles ontkend.
Wij zijn clean...quote:OM: geen bewijs voor fraude
Het Openbaar Ministerie heeft geen aanwijzingen gevonden voor fraude rond voetbalduels. Bij het vooronderzoek van justitie is ook geen bewijs gevonden voor de omkoping van spelers of dat er spelers benaderd zijn om uitslagen te beïnvloeden. Er komt daarom ook geen strafrechtelijk onderzoek naar fraude.
bron: nos.nl
Derksen: hoe ga je dit uitleggen aan je lezers?quote:Justitie: geen enkel bewijs omkoping in Nederland
9/8/2006 11:00
Het Nederlandse voetbal kent geen omkoping. Althans, onderzoek van justitie naar corruptie heeft geen bewijzen boven water gekregen dat wedstrijden in Ere- en Eerste Divisie zijn gemanipuleerd.
De conclusie van het openbaar ministerie was duidelijk: er is geen enkel bewijs dat er spelers zijn omgekocht. 'Ook is niet gebleken dat spelers benaderd zijn om uitslagen van wedstrijden te beïnvloeden, noch dat zij anderen daartoe benaderd zouden hebben.' En dus ziet het OM af van verdere vervolging.
De sporen van het onderzoek liepen naar ADO Den Haag, RBC Roosendaal en goksyndicaten in Oostenrijk en Turkije. Justitie bekeek ook beelden van wedstrijden om eventuele manipulatie vast te kunnen stellen.
Bovendien werden in totaal dertien personen ondervraagd, waarvan justitie er vier als verdachte had aangemerkt. Daarbij zijn telefoongesprekken afgeluisterd en is de financiële handel en wandel nader bekeken.
In mei kwam het nieuws naar buiten dat het Nederlandse voetbal mogelijk niet verschoond was van omkoping. Het uitgavenpatroon van enkele profs was voor justitie aanleiding geweest een oriënterend onderzoek te starten.
Derksen zei bij mijn weten dat er een onderzoek was, niet dat er effectief omkoping was. En blijkbaar was er toch effectief een onderzoek ingesteld naar omkoping.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:19 schreef MaxPower het volgende:
En nogmaals:
[..]
Derksen: hoe ga je dit uitleggen aan je lezers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |