abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38159820
Wel lef dat ze met de bakkes op de cover gaat staan.
pi_38159889
Een attention whore dus...
pi_38161801
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Een attention whore dus...
Misschien wel, misschien heeft ze gelijk, wie zal het zeggen?
pi_38163756
Ik kan me niet voorstellen dat een slimme jongen als Geert den Ouden zich inlaat met dit soort praktijken, ik denk zowiezo dat je niet bij ADO moet kijken, lijkt me meer iets voor RBC, met name omdat daar toch wel duidelijk van was dat die gedegradeerd zouden zijn. Hoewel er met RBC weinig qua Odds te verdienen zijn
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_38167059
Toch wel een interresant stuk.. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:29:51 #206
497 Maja
Ja denk!?!
pi_38167308
Als je het zo leest zijn ze zeker benaderd. De vraag is of ze er mee ingestemd hebben. Daar twijfel ik aan...
pi_38167371
Nou die oostenrijkse turk zit er wel wat dieper in heb ik het gevoel.
pi_38167541
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:07 schreef raptorix het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een slimme jongen als Geert den Ouden zich inlaat met dit soort praktijken, ik denk zowiezo dat je niet bij ADO moet kijken, lijkt me meer iets voor RBC, met name omdat daar toch wel duidelijk van was dat die gedegradeerd zouden zijn. Hoewel er met RBC weinig qua Odds te verdienen zijn
Het gaat over vorig seizoen heb ik begrepen..... dus toen ging het nog wel goed met RBC.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:43:08 #209
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38167787
Het Openbaar Ministerie heeft de beschikking over vier namen van spelers uit het profvoetbal die mogelijk betrokken zijn bij het omkoopschandaal in Nederland. Volgens de Telegraaf gaat het naast Daniel Rijaard om Geert den Ouden, Damien Hertog en Volkan Kahraman. Allen hebben ontkend.

Justitie heeft de vier namen gekregen van de ex van Rijaard, Chanine Wezer. Zij stelt dat haar ex-echtgenoot benaderd werd door Kahraman, die de opdracht kreeg van een goksyndicaat om de wedstrijden te verkopen. Per wedstrijd zou Rijaard 100.000 euro opstrijken.

Rijaard zou vervolgens contact hebben gezocht met zijn ploeggenoten bij ADO Den Haag om hun ook op de hoogte te stellen van de omkoping. Zo heeft hij ook Geert den Ouden aangeboden om mee te werken met het plan. Ook Damien Hertog is volgens Wezer betrokken bij het omkoopschandaal. De speler van RBC Roosendaal zou in nauw contact staan met Kahraman, die in 2000 voor het laatst op de Nederlandse velden te bekennen was, en Rijaard.

"Mijn ex en Hertog hadden beiden zoiets van: wij verdienen niet veel als profvoetballer, maar dit is een goede mogelijkheid om geld op te strijken," aldus Wezer tegenover de justitie. "Ze hadden nog maar een paar jaar voor de boeg dus was het makkelijk om zo te kunnen genieten van wat meer rijkdom."

De wedstrijden van RBC Roosendaal en ADO Den Haag zouden in ieder geval verkocht zijn in het treffen met Ajax, Feyenoord en PSV. Nu wordt door de clubs onderzocht of er opvallende fouten in de wedstrijden werden gemaakt. Ook hebben RBC en ADO Den Haag justitie toegezegd dat zij volledig meewerken aan het onderzoek.
pi_38167910
Volgens die ex van Rijaard heeft Den Ouden geweigerd om er aan mee te doen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:53:08 #211
497 Maja
Ja denk!?!
pi_38168239
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:45 schreef Thieske het volgende:
Volgens die ex van Rijaard heeft Den Ouden geweigerd om er aan mee te doen.
Daar ben je dan dus mooi klaar mee. Je naam is zo wel genoemd, kan nooit goed zijn voor je imago.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:59:52 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_38168479
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:53 schreef Maja het volgende:

[..]

Daar ben je dan dus mooi klaar mee. Je naam is zo wel genoemd, kan nooit goed zijn voor je imago.
Vooral als toekomstig scheids...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_38168512
En reeds scheidsrechter op vrij hoog amateurniveau.
pi_38168541
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:53 schreef Maja het volgende:

[..]

Zeker niet als je na je carriere nog scheidrechter wil worden
pi_38168650
achja als je niet kan voetballen, maar je kan wel verdienen als een goede voetballer... en daarnaast hoef je alleen maar te verliezen, wat je toch altijd al doet (of je staat gewoon wissel...)...

waarom zou het dan niet gebeuren? ze spelen al bij RBC en ADO heel veel erger kan het dan al haast niet worden
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_38168742
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:03 schreef Gollemrulez het volgende:
achja als je niet kan voetballen, maar je kan wel verdienen als een goede voetballer... en daarnaast hoef je alleen maar te verliezen, wat je toch altijd al doet (of je staat gewoon wissel...)...

waarom zou het dan niet gebeuren? ze spelen al bij RBC en ADO heel veel erger kan het dan al haast niet worden
Wel raar dat er in deze Eredivisie-spelers zijn benadeerd (destijds speelden ze daar althans).
Aan GG-divisie hoef je minder te betalen, is er minder media-aandacht en valt er wel ongeveer net zoveel te verdienen...
pi_38168815
Ajax-ADO zal niet gaan, Ajax heeft toen rijaard bij ADO speelde vorig jaar niet van ADO gewonnne of het moet het jaar ervoor zijn geweest.
pi_38171242

[ Bericht 80% gewijzigd door Sack_Blabbath op 24-05-2006 21:42:19 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:53:30 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_38188290
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:07 schreef raptorix het volgende:

Hoewel er met RBC weinig qua Odds te verdienen zijn
Dat is niet helemaal waar.
Mat Asian weddenschappen kun je ook wedden op verlies met meer dan één goal verschil, waardoor de odds hoger liggen....

Sparta-RBC 5-0
Roda-RBC 5-1
Vitesse-RBC 5-1
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_38194753
Ik geloof er niet veel van eigenlijk. Vooral het stukje dat ze moesten verliezen tegen Ajax, Feyenoord gaat er bij mij niet zo in. Als je spelers omkoopt zorg je ervoor dat ze juist in wedstrijden tegen RKC ofzo verliezen, waar weinig aandacht voor is. Tevens heeft ADO niet verloren van Ajax, wat erg vreemd is als je opzettelijk probeert te verliezen, tegen Ajax is dat niet zo moeilijk.
pi_38195391
Rijaard verdiende volgens zijn vriendin 110.000 euro, dat is toch niet verkeerd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38195449
Ik vind die vriendin wel erg aandachtsgeil, zo op de cover van de VI...
That's all folks!
pi_38195495
Die smsjes zeggen ook wel iets natuurlijk. Die zijn in ieder geval niet verzonnen.
pi_38196132
Plus dat het verhaal van die Vulkan ofzo ook niet klopt, aangezien hij gewoon in Nederland was in 2005. Aan de ene kant lijkt het een beetje een attention whore, maar volgens mij is er wel iets van waar.
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:04:05 #225
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38197625
zijn jullie naief of gewoon conspiracy-geil?? Die gasten hebben jaren samen gevoetbald en dan is het volkomen logisch dat je contact houdt! Stuur jij nooit smsjes naar oude bekenden of vrienden???
Niks aan de hand, storm in een glas water en dat wijf moeten ze gewoon in een gesticht stoppen en de voogdij van haar kind voor altijd ontnemen.....
pi_38197862
En 3 vd 4 komen bij Feyenoord vandaan
Maar ik las ergens dat die Rijaard een ton per wedstrijd kreeg. Dat zal wel een nulletje te veel zijn toch?
pi_38200989
Ik vrees dat dit ook bij mijn club Excelsior is gebeurd, al de genoemde spelers hebben bij Excelsior gespeeld en er zijn ook nog wat andere namen genoemd van Excelsior. Het hele vorig seizoen vind ik natuurlijk erg verdacht maar ook het jaar dat we eredivise speelden (eerste seizoenshelft 14e en daarna nog maar 4 punten gehaald) maar ook in dit jaar zijn er wat verdachte wedstrijden geweest(ondermeer 2 keer tegen dordrecht) die opeens verloren werden. Laten we hopen dat dit alleen maar een samenloop van omstandigheden is.
pi_38203402
Dat ze contact hebben met elkaar is een gegeven. Hertog, Den Ouden en Rijaard was altijd een clubje, hoorde ik van iemand bij RBC.

Grappig dat El Akchaoui eerst een optie was voor Rijaard, maar die was "te eerlijk".

Den Ouden schijnt ook niet zo'n nette jongen te zijn als het lijkt, dus ik sluit niet alles bij voorbaat uit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38218638
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:04 schreef Backdoorman het volgende:
zijn jullie naief of gewoon conspiracy-geil?? Die gasten hebben jaren samen gevoetbald en dan is het volkomen logisch dat je contact houdt! Stuur jij nooit smsjes naar oude bekenden of vrienden???
Niks aan de hand, storm in een glas water en dat wijf moeten ze gewoon in een gesticht stoppen en de voogdij van haar kind voor altijd ontnemen.....
Waarom zou het niet in Nederland kunnen gebeuren als het in omringende landen wel is gebeurt?

Als je MIRC hebt neem dan voor de gein eens een kijkje in het kanaal #asianbookie op de irc.galaxynet.org servers. Op drukke wedstrijddagen zijn daar boven de 1000 Aziaten in het kanaal die op de meest onbekende wedstrijden waar ook ter wereld wedden. Ook de Eredivisie en Eerste divisie zijn populair. Maar bijv. nu tijdens de zomerstop -voetballoze periode-, komen ineens allerlei obscure Scandinavische wedstrijden naar boven. Bedragen boven 10k $ op Finse derde divisie wedstrijden zijn soms geen uitzondering. Er gaat in China/Singapore zoveel geld om deze wereld, dat het best goed mogelijk is dat ze voor een bedrag met een aantal nullen proberen een uitslag zeker te stellen.

Het verbaast me trouwens helemaal niet zo dat de kleine clubs zou worden gevraagd met grote verschillen te verliezen van de "grote" clubs. Met "handicaps" op uitslagen kan een groter bedrag worden verdient, waarbij het voor het grote publiek niet zo opvalt als RBC met 0-2 of 0-3 verliest, maar dit wel een groot verschil uit kan maken voor een weddenschap.
pi_38218862
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:04 schreef Backdoorman het volgende:
Misschien moet je je eerst wat beter inlezen voordat je loopt te blaten. Het gaat hier om de dreigmailtjes van Rijaard naar zijn ex-vriendin.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:05:08 #231
8875 Mdk
Smart-ass
pi_38225098
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Die smsjes zeggen ook wel iets natuurlijk. Die zijn in ieder geval niet verzonnen.
Ehmm.. kerel, als zij zo'n smsje met een ander mobieltje naar zichzelf stuurt.. dan heeft zij ook zo'n smsje ontvangen? Wie zegt dat die echt van Rijaard komt?

Dat hele artikel in de VI is alleen maar wazige beschuldigingen, en het 'harde' bewijs wat zij aandraagt wordt in hetzelfde artikel al ontkracht (geen dure uitgaven zoals zij zegt, hyptheek is niet afbetaald, maar zelfs een 2e genomen!)
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_38225304
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:05 schreef Mdk het volgende:

[..]

Ehmm.. kerel, als zij zo'n smsje met een ander mobieltje naar zichzelf stuurt.. dan heeft zij ook zo'n smsje ontvangen? Wie zegt dat die echt van Rijaard komt?

Dat hele artikel in de VI is alleen maar wazige beschuldigingen, en het 'harde' bewijs wat zij aandraagt wordt in hetzelfde artikel al ontkracht (geen dure uitgaven zoals zij zegt, hyptheek is niet afbetaald, maar zelfs een 2e genomen!)
Kan misschien wel zijn maar ik vind haar voor een attention-whore wel verrassend veel feiten en namen noemen en ik moet zeggen dat ik met name het verweer van Den Ouden wat zwakjes vond in de VI.... ik weet niet goed wat ik er wel en niet van moet geloven, heel lastig
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_38225716
quote:

[..]

Ik neem aan dat VI dat gechecked heeft. Aangezien ze hem ook (mobiel) gebeld hebben.
pi_38229004
quote:

[..]

Hoe kan je een hypotheek af betalen met zwart geld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:32:33 #235
8875 Mdk
Smart-ass
pi_38229419
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kan je een hypotheek af betalen met zwart geld?
Moet je niet aan mij vragen, zij zegt dat dat is gebeurd.
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 11:34 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat VI dat gechecked heeft. Aangezien ze hem ook (mobiel) gebeld hebben.
De VI schrijft ook dat zij contact hebben opgenomen met haar, terwijl ik gister één of andere redacteur op de radio hoorde die vertelde dat zij contact op had genomen met VI.
De VI handelt in dit geval ook maar als een Story of Privé.

Johan Derksen is ook degene geweest die de namen vantevoren heeft 'gelekt' om zo meer blaadjes te verkopen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:44:44 #236
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_38234128
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:11 schreef Erasmusch het volgende:
En 3 vd 4 komen bij Feyenoord vandaan
Maar ik las ergens dat die Rijaard een ton per wedstrijd kreeg. Dat zal wel een nulletje te veel zijn toch?
4 van de 4 komen bij Excelsior vandaan! De volgende keer dat je een Chinees ziet uitstappen uit lijn 21 ter hoogte van de EUR zou ik eens goed kijken of hij een koffer bij zich heeft waar bankbiljetten uitsteken.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:54:12 #237
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38234487
toch grappig, den haag heeft dit seizoen 2 keer van feyenoord gewonnen en dat seizoen daarvoor de thuiswedstrijd en tegen ajax heeft dh uit gelijkgespeeld door in de laatste minuut 2 keer te scoren in de arena...mischien moet justitie eens in amsterdam gaan rondneuzen lijkt me...
wat een overtrokken gedoe voor een hoer van een ex zeg....typisch weer nederland, kutland.
pi_38236081
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:54 schreef Backdoorman het volgende:
toch grappig, den haag heeft dit seizoen 2 keer van feyenoord gewonnen en dat seizoen daarvoor de thuiswedstrijd en tegen ajax heeft dh uit gelijkgespeeld door in de laatste minuut 2 keer te scoren in de arena...mischien moet justitie eens in amsterdam gaan rondneuzen lijkt me...
wat een overtrokken gedoe voor een hoer van een ex zeg....typisch weer nederland, kutland.
Haha Nederland valt echt wel mee hoor.. als dit in Spanje/Italie/Engeland gebeurt zijn de rapen pas gaar.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:03:43 #239
66130 Erasmusch
easy easy
pi_38245684
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:44 schreef Stpan het volgende:

[..]

4 van de 4 komen bij Excelsior vandaan! De volgende keer dat je een Chinees ziet uitstappen uit lijn 21 ter hoogte van de EUR zou ik eens goed kijken of hij een koffer bij zich heeft waar bankbiljetten uitsteken.
Al die exchange studenten gebruiken hun lichaamsgeur gewoon als afweermiddel, eigenlijk zijn het hele hygienische mensen maar zo durven de SWAT teams zonder gasmasker niet te dichtbij te komen
pi_38259680
En mevrouw moet natuurlijk ook even in de Telegraaf.
quote:
POLITIE EN JUSTITIE speuren al maanden naar malafide praktijken in het Nederlandse betaalde voetbal, zo onthulde deze krant vorige week. Na Duitsland en België zou ons land wel eens in zijn eigen omkoopschandaal kunnen belanden. Het oriënterend politieonderzoek kreeg een extra impuls dankzij de verklaringen van een belangrijke getuige. Een spelersvrouw, Chanine Wezer, deed een boekje open over mogelijk dubieuze praktijken bij ADO Den Haag en verschafte inzicht in de werkwijze van een goksyndicaat. Wie is deze vrouw, die met haar hulp de Nederlandse voetballerij maar ook zichzelf in een lastig parket brengt?

SPELERSVROUW SPRAK MET JUSTITIE OVER VOETBALOMKOPING EX-GELIEFDE

DE WRAAK VAN CHANINE

„Daan vertelde openhartig over het verkopen van wedstrijden”
„Deze beerput moet open!”

door JOHN VAN DEN HEUVEL en BERT HUISJES

ROTTERDAM, zaterdag
De ’kroongetuige’ in een ontluikend omkoopschandaal in het Nederlandse betaalde voetbal blijft vrolijk onder de enorme druk rond haar persoon. Spelersvrouw Chanine Wezer (30) deed afgelopen maanden tegenover de politie een boekje open over mogelijk dubieuze praktijken van haar ex-verloofde, profvoetballer Daan Rijaard. Sinds weekblad Voetbal International haar afgelopen week presenteerde als een belangrijk bewijsmiddel in het onderzoek naar wantoestanden in de ere- en eerste divisie, wordt ze bedreigd en staat ze onder verscherpt politietoezicht.

Toch heeft Chanine geen spijt dat ze met haar verhaal naar buiten trad. In een Rotterdams hotel doet ze haar verhaal. Dochtertje Danicha (4) is even bij oma ondergebracht. Over het motief van haar biecht doet Chanine niet ingewikkeld. „Ik ben inderdaad rancuneus”, zegt de vrouw die acht jaar een relatie had met ADO Den Haag-voetballer Daan Rijaard. „Hij heeft me zo besmeurd, beschadigd en met de dood bedreigd, daar zijn geen woorden voor. Bovendien weigert-ie een cent te betalen voor zijn eigen dochtertje. Maar dat ik heel boos op hem ben, wil nog niet zeggen dat ik lieg of hem vals beschuldig.”

Ooit vormden Chanine Wezer en Daan Rijaard een gelukkig stel. Ze leerden elkaar acht jaar geleden kennen, gingen samenwonen, kregen een dochtertje en verloofden zich. „We hadden het goed samen”, vertelt Chanine. „Daan verdiende als prof geen supersalaris, maar van de 3500 euro netto per maand konden we goed leven. Het klikte alleen totaal niet met mijn schoonfamilie. Dat is ook de reden dat onze relatie uiteindelijk stukliep. Nu zijn Daan en ik in een rechtszaak verwikkeld over de omgangsregeling. Volgende week dinsdag is er weer een zitting.”

Grof geschut
In het moddergevecht dat tussen de twee is losgebarsten, komt Chanine Wezer dus wel met heel grof geschut. Ze beschuldigt haar ex van betrokkenheid bij een omkoopschandaal. Nederlandse voetbalwedstrijden zouden zijn beinvloed, zodat een buitenlands goksyndicaat grote bedragen kon opstrijken. „Het is een heftig verhaal”, realiseert Chanine zich. „Maar het is goed dat deze beerput opengaat.”

„Wat er is gebeurd, zal niet meer met de mantel der liefde worden bedekt”

Volgens de ex-spelervrouw kwam Daan Rijaard in november 2004 thuis met een opmerkelijk verhaal. „Ik moet erbij zeggen dat Daan altijd heel openhartig tegen mij was. Hij vertelde werkelijk alles, ook over wat er allemaal bij de club gebeurde. Op die dag was hij benaderd door RBC Roosendaal-voetballer Damien Hertog, die hij nog kende uit de tijd dat ze samen bij Excelsior voetbalden. Daan legde uit dat hem een voorstel was gedaan om tegen betaling uitslagen te beïnvloeden. Bepaalde wedstrijden moesten worden verloren, en daar zou een betaling van honderdduizend euro tegenover staan. Een organisatie die zich bezighield met het gokken op voetbalwedstrijden zou er achter zitten. Daan had er wel oren naar. Hij zou af en toe opzettelijk zijn man laten lopen, een strafschop veroorzaken of tegen een rode kaart aanlopen. Dat merkt toch niemand, zei hij. Maar ik was er fel op tegen.”

Toch vonden er meerdere ontmoetingen plaats tussen Daan Rijaard en Damien Hartog. Laatstgenoemde kwam, volgens Chanine, ook een keer bij haar en Daan thuis om over het plan te praten. „Ik kreeg te horen dat ook voetballer Volkan Kahraman (momenteel spelend bij de Oostenrijkse tweedeklasser LASK Linz, red.) een rol speelde. Hij zou de link zijn tussen de buitenlandse gokorganisatie en een aantal Nederlandse spelers. Overigens was het de bedoeling dat Daan en Damien ook teamgenoten zouden benaderen mee te doen. Dan zou het natuurlijk niet zo opvallen als wedstrijden werden gemanipuleerd.” De vrouw zegt niet te weten of er inderdaad is betaald en of de spelers zich dus daadwerkelijk lieten omkopen. „Daar is tegen mij nooit iets over gezegd.”

Toen het stuklopen van de relatie tussen Chanine Wezer en Daan Rijaard ontaarde in bedreigingen, besloot zij de club van haar vriend op de hoogte te stellen. Maar ADO Den Haagbestuurder Langenbach zou haar verhaal niet serieus hebben genomen. Ook toen Wezer de Rotterdamse politie bijpraatte, na een aanklacht van Rijaard tegen haar wegens het weghalen van de huisraad, was er aanvankelijk weinig belangstelling voor haar verhaal. „Een agent vroeg me of het wel verstandig was wat ik deed omdat het gevaarlijk kon zijn. Dat is toch vreemd. De politie moet gewoon onderzoek doen. Pas toen verslaggevers van Voetbal International gingen informeren, werd mijn verhaal serieus genomen. Ik ben vorige maand vier uur lang verhoord door een speciaal team van de politie Haaglanden. Gisteren belde de recherche nog in verband met de bedreigingen die op internet waren verschenen. De politie heeft beloofd dat ze extra snel in actie zullen komen als er iets gebeurt.”

Videobeelden
Politie en justitie hullen zich sinds vorige week in stilzwijgen. Het Haagse openbaar ministerie bevestigt uitsluitend dat er sprake is van een breed oriënterend onderzoek naar mogelijke malversaties in het betaalde voetbal. In verband met het onderzoek is het Haagse rechercheteam inmiddels begonnen met het bekijken van de videobeelden van een groot aantal voetbalwedstrijden.

Kwetsbaar

Eerder al waarschuwden onderzoekers van Integrity & Investigation van KPMG dat het betaalde voetbal kwetsbaar is voor inmenging van criminele organisaties. Voorbeelden dat met name Turkse, maar ook Oosterse goksyndicaten internationale wedstrijden manipuleren zijn er legio. Actuele omkoopschandalen in Duitsland, België en Italië maken duidelijk dat het gevaar van beïnvloeden van wedstrijden erg groot is. In hoeverre is de Nederlandse competitie nu ook besmet? En is het relaas van Chanine Wezer inderdaad een belangrijke indicatie voor het bestaan van een omkoopschandaal of zal straks blijken dat het een overtrokken verhaal is van een rancuneuze voetbalvrouw?

Chanine zegt zich niet met die vraag bezig te houden. „Ik vond dat ik dit moest vertellen, zodat onderzoek kan worden gedaan. Mijn dochtertje en ik zullen verder moeten met ons leven. Ik weet dat ik nu helemaal zal worden besmeurd omdat een heleboel mensen dit verhaal slecht uitkomt. Maar ik laat me niet bedreigen of intimideren. Wat er is gebeurd, zal door mij in ieder geval niet meer met de mantel der liefde worden bedekt.”

De vier door Chanine genoemde spelers, onder wie haar ex Daan Rijaard, ontkennen dat zij zich hebben ingelaten met enig goksyndicaat. Rijaard hield zich afgelopen week onbereikbaar voor commentaar, maar liet wel weten dat hij zich niet in de uitlatingen herkent.
pi_38259747
Natuurlijk, even centen pakken. Hoewel het verhaal erg goed in elkaar steekt heb ik nog steeds mijn bedenkingen.
That's all folks!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:54:21 #242
8875 Mdk
Smart-ass
pi_38260965
Ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat het verhaal erg goed in elkaar steekt. De belangrijkste punten die zij presenteert en goed te controleren zijn, zijn al onttkracht.

Rijaard zou cocaïne gebruiken - bloedtest geweest, onzin
Hij zou er zijn hypotheek van hebben afbetaald - Niet gebeurd, zelfs 2e hypotheek
Hoog uitgavenpatroon kunnen ze ook niet zeggen.

Wedstrijden tegen PSV, Feyenoord, Ajax?
Ado heeft 3 keer gelijk gespeeld tegen Ajax en 3 keer verloren.
Ado heeft 3 keer gewonnen tegen feyenoord, 1 keer gelijk en 2 keer verloren.

Maar goed, als je zo de telegraaf artikelen leest kan ik wel begrijpen waarom mensen het stuk goed in elkaar vinden zitten, viel me in het stuk vandeweek ook al op: zij verdraaien woorden, of laten essentiele stukken tekst weg waardoor het verhaal ineens een stuk sensationeler is.
pi_38262569
Voor op het AD: Chinezen hebben geprobeerd RBC om te kopen. Vanmiddag eens vragen hoe dat zit.

http://www.ad.nl/sport/article364381.ece
www.thuisuiteten.nl
pi_38262600
Aan wie?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:15:55 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38263234
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef methodmich het volgende:
Voor op het AD: Chinezen hebben geprobeerd RBC om te kopen. Vanmiddag eens vragen hoe dat zit.

http://www.ad.nl/sport/article364381.ece
Hmm, de quotes van een verliespartij van RBC waren nou dit seizoen niet bijster hoog
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_38263546
Gaat over 2000/01, volgens het artikel.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:46:22 #247
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_38264188
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Hmm, de quotes van een verliespartij van RBC waren nou dit seizoen niet bijster hoog
Dus? Waarom zou er niet met geld worden gesjoemeld om wedstrijden waarvan de winnaar al 90% vast staat tot een 100% zekerheidje om te bouwen?
Als je een paar ton neerlegt voor een wedstrijd met een kleine marge kan je in absolute aantallen best een leuk bedrag opstrijken.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:49:30 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38264272
Gaat het echt om inleggen van een paar ton? Volgens mij zijn die volumes toch net iets lager, of zit ik hier echt compleet naast?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_38264273
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 10:54 schreef Mdk het volgende:
Hij zou er zijn hypotheek van hebben afbetaald - Niet gebeurd, zelfs 2e hypotheek
Hoog uitgavenpatroon kunnen ze ook niet zeggen.
1: Lijkt me logisch he
2: Er stond alleen dat de VI het niet kon bewijzen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:51:13 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38264322
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:49 schreef Falco het volgende:
Gaat het echt om inleggen van een paar ton? Volgens mij zijn die volumes toch net iets lager, of zit ik hier echt compleet naast?
Nouja, als je bij meerdere bookies inlegt, kan het wel oplopen tot een ton bedenk ik me nu .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')