quote:Treble heeft zojuist een goede tweede repetitie achter de rug. Het geheel zag er stukken beter uit dan tijdens de vorige repetitie. De projectie op de achtergrond is een stilstaand beeld geworden, er zijn lichteffecten tijdens het lied en de podiumverhogingen zijn lager gemaakt zodat de opstapjes makkelijker zijn. De podiumact is iets gewijzigd ten opzichte van vorige keer en het geheel komt rustiger over. Op beeld was te zien dat de regie soms nog moeite had om de drie meiden goed in beeld te brengen. Woensdag en donderdag zal Treble drie generale repetities afwerken waarna het donderdag aan Europa is om te oordelen over Amambanda.
quote:Netherlands. It did sound better today, but otherwise there was no difference from Friday. It does suffer from coming after Finaland and if what I've heard is true after the break. I'm completly ruling this out of the qualification race, but then I must admit that as a (very) part time lyricist, the whole idea of songs in a made up language just annoys me. I never saw "Sanomi" doing well, so maybe I'm wrong on this too, but I don't think so.
quote:The Dutch rehearsal went very well, vocals were good and the trio performed very well. The general view of The Netherlands is that there is absolutely nothing wrong with the song but it has a bad draw after Finland and most people see this entry as one of the few definite non-qualifiers for the final, but are they right???
- http://akoe06.livejournal.com/ (live Iers verslag van de repetities)quote:Netherlands : There's now only the three Treble girls on stage. There's a really big set-up for this. Three levels of platforms, a guiar and two hand drums kits. There's a lot of walking around with no general reason behind it and there song really does sound longer than three minutes. The vocals completly lack power and sound very thin in the arena. This was a very messy rehearsal, and I can't see it getting much better. I fear a bottom five finish based on this.
Ja hoorquote:Op maandag 15 mei 2006 23:19 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Zijn er ook van die quotes over Finland?![]()
quote:Finland is doing exactly what it say on the tin. The costumes, the fireworks, the big heavy sound. While I think that this is a very good song, I'm afraid it's a "one trick pony" for me. You see it once, you laugh or note that it's fresh and different. The second time it's no longer fresh and the "that joke isn't funny anymore". It's like an old banger (a car that is) that just won't go into top gear. It's just missing something (what I've heard described as "oomph") and I'm not sure it can find it. I think that there might be enough people watching Eurovision and looking for something different to get it into the final, but that's about it. Some people who should know better are calling this a winner, many of these are the ame people who were saying the same about Wig Wam last year. At this stage a Wig Wam type result is the best I can see for Lordi.
quote:A good reghearsal from Finland today. The lead singer's vocal was weaker today than the first rehearsal but , since it is a rock song, it did not really matter. They used the pyrotechnics again for the last performance and it came across really well. He is still wearing the trilby hat with the Finnish flag on it. Great reaction from the hall. The atmosphere in the hall is getting better and better as more people start arriving. The general feeling on Finland is that it should qualify. Many believe that there is a group of 4 strong songs together i.e. Russia, Turkey, Ukraine and Finland and it would be unlikely for all four to qualify, unlikely but not impossible. Will Finland make it???
quote:Oh Lordi, Lordi what can I say about Finland’s costume rockers. It’s a bit too much of a group of guys who love War Hammer way too much for my liking and I don’t think very much of the song. However this is Eurovision and its going to go down a storm, they got the loudest response from the audience so far.
The pyrotechnics at the end were great fun and original, sparks coming out of every instrument and object. However I wanted more fireworks (not literally) and bangs. I fancy the set going on fire or something!
The fact that Finland chose Lordi to represent them is brave and they should be commended on that, however I hope this is not the start of similar acts being entered. I much rather have cheesy pop than the cast of Lord of the Rings banging some instruments.
quote:'Treble heeft geen kans van slagen'
Uitgegeven: 15 mei 2006 16:26
Laatst gewijzigd: 15 mei 2006 16:44
AMSTERDAM - Volgens de Nederlanders gaat Treble het niet redden bij het Songfestival in Athene. Slechts 1 procent van de Nederlanders ziet de drie dames als winnaar van het Songfestival uit de bus komen.
Dat blijkt uit een representatief onderzoek van PASA marketing support onder ruim vijfhonderd mensen. Dingedong van Teach In is het beste Nederlandse Eurovisie Songfestivallied van de afgelopen 50 jaar, zo stelden de ondervraagden. De Troubadour van Lenny Kuhr volgt op de tweede plaats.
Het nummer Amambanda van Treble komt overigens wel op een zesde plaats terecht in de lijst van beste Nederlandse songfestivaltitels ooit. Tweederde van de respondenten zegt het nummer Amambanda te kennen. Bijna de helft van hen is ervan overtuigd dat het Treble lukt de finale op 20 mei te bereiken.
Zeker 1 op de 3 respondenten zegt naar het songfestival te gaan kijken. Een derde deel kijkt zeker niet en weer een derde weet het (nog) niet, aldus de onderzoekers. Degene die kijken, doen dat voornamelijk thuis (9 van de 10).
Ik weet het...quote:Op maandag 15 mei 2006 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Er loopt ook nog een topic in Muziek over het Songfestival... welke blijft open? Ik vind TV wel een betere locatie eigenlijk voor dit topic
Hij blijf hier sowieso open...zoals elk jaar.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Er loopt ook nog een topic in Muziek over het Songfestival... welke blijft open? Ik vind TV wel een betere locatie eigenlijk voor dit topic
Mooie OP trouwens, waar haal je al die meningen vandaan eigenlijk?quote:Op maandag 15 mei 2006 23:40 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ik weet het...
Het topic in Muziek moet gewoon sluiten, dit is een veel betere locatie![]()
quote:Op maandag 15 mei 2006 23:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Hij blijf hier sowieso open...zoals elk jaar.
Ik ben ook heteroquote:Op maandag 15 mei 2006 23:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar zo hard gelachen hier met het Songfestival... heerlijk leedvermaak en amusement... al ben ik als hetero-man echt vet in de minderheid volgens mij
Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in onze Treble.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat we de finale wel halen... de Finnen zie ik het niet redden, dit is voor doorsnee Europa net iets te bizar... en het nummer vind ik nou voor rockbegrippen totaal niet sterk eigenlijk
quote:Op maandag 15 mei 2006 23:48 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ik ben ook hetero![]()
Maar toch vind ik op het een of andere manier muziekcompetities altijd super lollig![]()
Al die kritieken lees ik trouwens op allerlei anders sites... ik heb ze toegevoegd aan de OP
ik had ff niks te doen, maar ik vind het ook wel leuk om te volgenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:12 schreef Haaibaaike het volgende:
Superhero87 wat houd jij dat netjes bij !
Knap hoor![]()
Hier radio 2 over het songfestival !!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:30 schreef superhero87 het volgende:
[..]
ik had ff niks te doen, maar ik vind het ook wel leuk om te volgen![]()
quote:Elke dag verzorgen Radio 2 verslaggevers Ron Stoeltie en Hijlco Span het nieuws uit Athene. Wilt u de bijdragen op Radio 2 volgen? Lees dan verder...
Ron Stoeltie en Hijlco Span houden u vanuit Athene op de hoogte van alle nieuwtjes en feitjes over het Songfestival. Hieronder vindt u de tijdstippen waarop zij in de verschillende Radio 2 programma's te horen zijn.
Datum Programma Tijdstip *
Maandag 15 mei Gouden Uren tussen 11.00 - 12.00 uur
Maandag 15 mei Schiffers.fm 14.45 uur
Maandag 15 mei Gouden Greep 19.30 uur
Dinsdag 16 mei Ontbijtradio tussen 7.30 en 8.00 uur
Dinsdag 16 mei Tijd voor Twee evt. bij actualiteit
Dinsdag 16 mei Knooppunt Kranenbarg 17.35 uur
Woensdag 17 mei Gouden Uren tussen 11.00 - 12.00 uur
Woensdag 17 mei Schiffers.fm 15.15 uur
Woensdag 17 mei Gouden Greep 19.30 uur
Donderdag 18 mei Ontbijtradio tussen 7.30 en 8.00 uur
Donderdag 18 mei Tijd voor Twee evt. bij actualiteit
Donderdag 18 mei Knooppunt Kranenbarg 17.35 uur
Donderdag 18 mei Athens Calling 20.00 - 21.00 uur
Donderdag 18 mei Halve finale 21.00 - 23.15 uur
Vrijdag 19 mei Gouden Uren tussen 11.00 - 12.00 uur
Vrijdag 19 mei Schiffers.fm 14.45 uur
Zaterdag 20 mei Songfestival Top 50 18.00 - 21.00 uur
Zaterdag 20 mei Finale 21.00 - 01.00 uur
Als ze nou eens ff opvallen! FF een crisis veroorzaken, krijgen ze wat meer aandachtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik weet ook niet of ze de finale halen, maar wij hopen maar dat ze zaterdag toch in de finale staan.
Het is mooier kijken, als je eigen land ook mee mag doen![]()
Bronquote:Het Nationaal Songfestival zal in 2007 definitief niet door de NOS georganiseerd worden. Dat meldt het ANP. Het liedjesfestijn zal overgenomen door een andere publieke omroep, maar welke dat zal zijn is nog niet precies bekend. Tijdens het Nationaal Songfestival van dit jaar grapte presentator Paul de Leeuw dat het evenement wellicht naar Talpa zou verkassen, maar dat is in ieder geval niet aan de orde.
“De eis van de Europese organisatie EBU is dat het songfestival in Nederland wordt uitgezonden door een publieke zendgemachtigde omdat Publieke Omroep is aangesloten bij de EBU“, legt NOS-directeur Gerard Dielessen uit. Hij sluit niet uit dat de uitzending van het Eurovisie Songfestival in de toekomst wel bij de NOS blijft.
Lordi - Finlandquote:
Als het daardoor fout gaat, zal Treble misschien nog wel sympathiestemmen krijgen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lordi - Finland
Als ik de berichten goed interpreteer dan is de eerste generale voor Treble dramatisch slecht gegaan vanwege problemen met het geluid... Probleem was dat Lordi (ja die monsters hierboven) die voor Treble optreden een hele andere geluidssetting hebben dan onze dames en die omschakeling kregen de technici niet voor elkaar. Gevolg: een barslecht optreden... nu maar hopen dat het vanavond en morgenavond beter gaat.
quote:To our colleagues of Frettabladid, Silvia Night said; "I am great. Even if I shit on the stage I can win", she said. "This is my path", she said to the journalist when she approached her, "I don't want to see you know". When the journalist kept asking, Silvia said: "My rehearsal was beautiful, the best thing that ever happened. Everything I do is beautiful".
Ik denk ook dat die heel hoog gaan eindigen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nog maar even melden dat ik helemaal voor Duitsland ga dit jaar![]()
Dat is zeker niet gemakkelijk voor Treble, na Lordi dan moeten zij optreden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na Lordi moeten optreden lijkt me ook dodelijk. Dan moet je al heel sterk uit de hoek opkomen als je niet saai of flauw wil overkomen.
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na Lordi moeten optreden lijkt me ook dodelijk. Dan moet je al heel sterk uit de hoek opkomen als je niet saai of flauw wil overkomen.
Ja dat slaat idd helemaal nergens op,quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:14 schreef -Wolf- het volgende:
NL gaat weer falen. Treble is wel het meest zielige wat ik gezien heb in lange tijd.
En welke hits hebben die na het songfestival nog meer gehad? Kebab, wanneer was dat? Na Tara Singh Shoarma?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik herinner me toch Ruslana nog. En Kebab Erener.
Geen idee of ze nog hits hebben gehad, de "charts" interesseren me hoegenaamd niet, ik neem de moeite niet meer om de 95% aan rommel die daar in staat te blijven aanhoren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
En welke hits hebben die na het songfestival nog meer gehad? Kebab, wanneer was dat? Na Tara Singh Shoarma?
quote:Tijdens de eerste dress rehearsal met publiek heeft Bosnie Herzegovina het meeste applaus in ontvangst mogen nemen. Zanger Hari Mata Hari (foto) zingt zijn lied Lejla in een sfeervol, mooi verlicht decor.
De show zal donderdagavond geopend worden door figuren uit de Griekse mythologie en een medley van diverse songfestivalklassiekers waaronder o.a. Volare, l'amour est blue, Dschingis Khan en Wild dances. Het laatste lied in de medley is Love shine a light, gezongen door het presentatieduo.
Armenie debuteert dit jaar op het songfestival. Het lied Without your love is een aardige opener van het 51e Eurovisie Songfestival. Bulgarije, Slovenie, Andorra en Wit-Rusland stonden de laatste jaren niet in de finale van het songfestival en ook dit jaar lijkt het onwaarschijnlijk dat deze liedjes terug te zien zijn op zaterdag.
Albanie en België behoren na deze generale repetitie niet tot de grote favorieten. De act van de Vlaamse Kate Ryan (foto), met verlichte microfoonstandaards is te druk en tijdens de repetitie was Kate zelfs even niet te horen. Een rustpunt in het programma brengt het 1000e lied in de geschiedenis van het songfestival dat afkomstig is uit Ierland.
Cyprus kreeg veel applaus van het aanwezige publiek. Na het niemendalletje van Monaco lijkt de halve finale van het songfestival met de inzending van de VJR Macedonie pas echt op gang te komen. Elena brengt een modern popliedje dat het goed zal doen bij het jongere publiek. Polen gaat dit jaar voor het gemaskerde bal en trekt vocaal en qua kleding alles uit de kast. Dima Bilan uit Rusland imponeert met zijn inzending "Never let you go". Zijn heldere stem en blik zullen hem veel stemmen opleveren.
Turkije zingt de inzending in het Turks en gedeeltelijk in het Engels en zal zeker een aantal punten binnen halen. Het is voor de Turkse Sibel te hopen dat het er genoeg zullen zijn. De Oekraiense Tina Karol maakt erg veel indruk met haar lied "Show me your love". Haar dynamische inzending krijgt de handen op elkaar en behoort zeker tot de kanshebbers voor de finale. Bij Finland ging het publiek direct los. De zang klonk goed en het geheel zag er mede dankzij het vele vuurwerk en de effecten flitsend uit.
Na Finland valt het publiek helaas stil bij het optreden van Nederland. De beelden die op tv te zien zijn zijn door de regiseur niet altijd even goed gekozen. Tevens kwamen de stemmen niet goed uit de verf en waren de microfoons niet goed op elkaar afgestemd.
Na Nederland gaat het bergafwaarts met de inzendingen van Litouwen en Portugal die waarschijnlijk kansloos zijn voor de finale. Het publiek ging echter weer rechtop zitten bij het optreden van Carola uit Zweden. De Zweedse weet de handen op elkaar te krijgen maar maakt toch minder los dan de buren uit Finland.
Het optreden van Estland valt in het niet bij Zweden. Hoewel Sandra alles geeft en alles goed klinkt, mist ze toch de overtuiging van haar landgenote Carola. Met veel boegeroep in de zaal sloot Silvia Night uit IJsland het festival af. De hele act gaat helemaal over de top en gaat of heel hoog of heel laag eindigen.
Na de 23 liedjes ging de televoting van start, gaf Sakis een optreden en was er een optreden te zien met traditionele en moderne dans. Vervolgens was het tijd voor de enveloppen. Polen, Nederland, Estland, Zweden, Portugal, Finland, Rusland, Litouwen, Turkije en Oekraine werden na elkaar bekend gemaakt. De grote afwezige in dit rijtje was Bosnie Herzegovina. Laten we hopen, dat Treble morgen een beter optreden kan geven tijdens de laatste generale repetitie en dat ze wederom uit envelop komen morgenavond tijdens de halve finale.
Ja, maar je werd dan ook langs alle kanten bestookt met die Ruslana. Als er ergens een opening van een pot confituur was, was er ook wel een optreden van Ruslana.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:46 schreef habsudovafan het volgende:
Als de nederlandse radio en tv zenders de winnaars zo boycotten als de laatste jaren is het logisch dat niemand de liedjes meer kent. In Belgie waren de winnende liedjes de laatste jaren dikke hits. (ruslana stond weken op 1)
Dat werd hier nauwelijks gedraaidquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:46 schreef habsudovafan het volgende:
Als de nederlandse radio en tv zenders de winnaars zo boycotten als de laatste jaren is het logisch dat niemand de liedjes meer kent. In Belgie waren de winnende liedjes de laatste jaren dikke hits. (ruslana stond weken op 1)
Dat klopt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:58 schreef superhero87 het volgende:
Maar de imago van het Songfestival is in Nederland de laatste paar jaren zo verslechterd...
En dat komt niet alleen maar door het niveau van de nummers, maar vooral door de slechte prestaties van de inzendingen.
Ruslana is gewoon een ster in Oekraine en Rusland. Die heeft de rest van de wereld niet nodig.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
En welke hits hebben die na het songfestival nog meer gehad? Kebab, wanneer was dat? Na Tara Singh Shoarma?
Ik weet niet zeker of ze wel de finale halenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:07 schreef superhero87 het volgende:
[..]
En, denk je dat NL de finale haalt vanavond?
Ik vind het wel een tof nummerquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:12 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ze wel de finale halen![]()
Maar je hoopt natuurlijk van wel.
Al is het niet mijn smaak![]()
quote:14.20
The third and final dress rehearsal for the semifinal has begun in Athen's OAKA. It represents the final opportunity for not only the participating artists, but also the presenters, technical and production crew to perfect the show ready for its live broadcast tonight.
Belgium
And then to Belgium: Kate has nailed it. Looking and sounding much more comfortable on stage today, it is becoming a real contender again, and earned the biggest cheer so far.
Finland
Lordi has become something of a legend in Athens, and the huge positive reaction in the hall reflects that. The audience is totally behind the monster rockers, and the crowd atmosphere undoubtedly powers the song along. It seems to be one of the few certainties for the final amongst most observers.
Netherlands, Lithuania and Portugal
All this, along with the ad break straight after it, spells trouble for the Netherlands, which simply fails to generate the same kind of crowd response. The girls are now giving faultless performances, but need something extra to make the entry stand out. The situation is compounded by the fact that Lithuania follows, and - love it or hate it - it certainly sticks out a mile. Unlike Portugal, which again gets lost amongst much more dynamic entries. Nonetheless, neither Treble nor Nonstop have any great performance issues, and give a good show.
quote:Netherlands : "Same as it ever was" bad.
quote:Netherlands after an ad break was pleasant but nothing more. Its not bad its just that there are many
others have more appeal so wont qualify.
quote:Worst was Netherlands and Portugal.
Kan het nog slechter?quote:NETHERLANDS : This sounded poor again. Is it too late to flying three extra backing singers? Treble drssed in green, silver and red were lively, but someone need to find the button marked "bass" by Thursday night.
Het is een slap poser-rocknummer, compleet met synthesizer, doet een beetje aan Europe denken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:15 schreef -Wolf- het volgende:
Lordi zal, behoudens de malle kostuums, ook wel weer het standaard Finse 13-in-een-dozijn rocknummer zijn.
Ik voor Duitslandquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:47 schreef BVO het volgende:
Ik denk trouwens dat Finland, Griekenland en Bosnië de grootste kanshebbers zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |