abonnement Unibet Coolblue
pi_37877360
Nope... Wit Rusland, in de Kuip... Mede door die late goal ging Oranje naar Anfield voor de galavertoning tegen de Ieren
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:03:48 #27
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_37877680
Pinchhitter is natuurlijk een benaming met lading. Wat het verschil is tussen VoH en Huntelaar is m.i. de balvastheid en de kunde om anderen vrij te spelen door zelf 2 mensen mee te trekken. Een van de wedstrijden die ik zelf live heb mogen aanschouwen dit jaar was PSV-Milan. Elke lange bal, letterlijk ELKE(!) werd als eerste getoucheerd door Vennegoor. Hierdoor kon Farfan om hem heen zwerven en gaan op ballen die toch wel verlengd/gepasst werden door Vennegoor. In dienst spelen van, maar dan in de overtreffende trap.

Het is aan de bondscoach om een dergelijke speler mee te nemen. We weten ondertussen dat v Basten een eigen visie heeft (Wie neem Babel (in deze vorm) nou mee, of Kew Jaliens) en dus heeft hij ook hier z'n eigen verklaring voor. Als pure doelpuntenmaker had hij inderdaad beter Huntelaar mee kunnen nemen, maar voor de hierboven beschreven taak is VoH toch duidelijk de beste.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 18:14:55 #28
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37885799
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:51 schreef tong80 het volgende:
Doc deze speler werd wereldberoemd als Pinchhitter en staat synoniem voor die term. De bekendste ooit. Of heb je hem verdrongen ?

[afbeelding]

Die heeft wekenlijks (of twee-wekenlijks of zo) een column op LFC
http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/NG152380060516-1445.htm

Niet iedere supersub is een "pinch-hitter" zoals ik het bedoel
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 18:18:53 #29
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37885903
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:21 schreef tong80 het volgende:
Sevilla kwam ver in de EC door hun pinchitter, ben z'n naam even kwijt. Ook in de finale deed ie weer z'n werk. Nanninga is er een fenomeen door geworden evenals Fairclough. Wim Kieft maakte historie. Geoff Hurst kwam er als pinchhiiter in op het WK-66. Rumenigge was op het WK-86 geblesseerd maar zorgde er als invaller vopor dat het 2-2 werd in de finale tegen Argentinië. Zo zijn er meer voorbeelden. Het fenomeen bestaat. Dat wil niet zeggen dat je er je WK-selctie op moet afstellen.

Ik geloof dat het fenomeen "super-sub" bestaat.

Daar kan je een goede (extra) spits voor gebruiken (een met techniek / goal-instinct) of eentje die meer z'n fysiek en "strijdlust" gebruikt.

Dat onderscheid wil ik hier maken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 18:22:11 #30
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37886025
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:03 schreef Coelho het volgende:
Pinchhitter is natuurlijk een benaming met lading. Wat het verschil is tussen VoH en Huntelaar is m.i. de balvastheid en de kunde om anderen vrij te spelen door zelf 2 mensen mee te trekken. Een van de wedstrijden die ik zelf live heb mogen aanschouwen dit jaar was PSV-Milan. Elke lange bal, letterlijk ELKE(!) werd als eerste getoucheerd door Vennegoor. Hierdoor kon Farfan om hem heen zwerven en gaan op ballen die toch wel verlengd/gepasst werden door Vennegoor. In dienst spelen van, maar dan in de overtreffende trap.

Het is aan de bondscoach om een dergelijke speler mee te nemen. We weten ondertussen dat v Basten een eigen visie heeft (Wie neem Babel (in deze vorm) nou mee, of Kew Jaliens) en dus heeft hij ook hier z'n eigen verklaring voor. Als pure doelpuntenmaker had hij inderdaad beter Huntelaar mee kunnen nemen, maar voor de hierboven beschreven taak is VoH toch duidelijk de beste.
Crouch heeft die rol ook bij LFC maar ik zou 'm echt inruilen voor Huntelaar als ik zou kunnen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 18:24:10 #31
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37886079
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Solskjaer is een typische pinchhitter, Inzaghi is gewoon een listige spits.
Sheringham was/is meer pinch-hitter dan Solksjaer, die het meer van z'n techniek dan z'n fysiek moet/moest hebben.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:27:50 #32
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37886192
Pietje Keur .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 mei 2006 @ 18:33:07 #33
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37886335
Het argument dat vaak genoemd is de we "nou eenmaal een breekijzer nodig hebben". Als dat waar is zou je ook verwachten dat ieder team ook zo'n speler meeheeft. Is dat zo?

Engeland heeft Peter Crouch. Een twijfel geval omdat-ie basisspeler is, maar in principe wel zo bedoeld als Rooney en Owen fit zijn.

Spanje heeft zo'n speler niet volgens mij.

Brazilie heeft Adriano, maar die is eigenlijk te technisch om puur pinchhitter te zijn.

Wie gaat er verder ... ?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:36:25 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37886436
Hoezo, een pinchhitter hoeft toch niet alleen maar groot en sterk te zijn?

Iemand die klein en technisch is kan ook een pinch hitter zijn, hangt er vanaf tegen wie hij komt te staan en op welk moment.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:14:53 #35
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37889495
bij een pinchhitter denk je aan een lange vent die iets met zijn kop kan, als de ballen hoog de 16 in worden gepompt.
pi_37889831
Zigic bij servie & Montenegro?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 mei 2006 @ 08:32:32 #37
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37905153
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:36 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo, een pinchhitter hoeft toch niet alleen maar groot en sterk te zijn?

Iemand die klein en technisch is kan ook een pinch hitter zijn, hangt er vanaf tegen wie hij komt te staan en op welk moment.
Klopt - ik had nog even gekeken naar de officiele betekenis gekeken en die maakt duidelijk dat bijvoorbeeld Luis Garcia ook pinchhitter kan zijn (en vaak is), en Huntelaar evenzo - hoewel vaak inderdaad de indruk gewekt wordt dat je iemand met een groot fysiek daar neer moet zetten. Ik had dan ook beter de titel kunne veranderen in "De mythe van het Breekijzer".

Wat ik probeer te achterhalen is of je beter als Pinchhitter een "Breekijzer" of een "Goede Voetballer" neer moet zetten ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_37921498
Ik ben ook niet echt voor het breekijzer.

Een supersub dan weer wel, iemand die goed kan invallen en dan een goal kan maken. Walter va Ommeren zeg maar. Maar die hoeft niet per sé groot en sterk te zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37921553
Dan is Babel dus meer breekijzer dan VoH.

Ik ben ook niet voor de 'pinchhitter', ik ben meer van de methode verdediger eraf, spits erbij. Spits wisselen voor een andere spits vind ik niks.
pi_37921569
Nee, want breekijzer vind ik geen term. Babel is meer supersub dan VoH.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37921602
Geef het beestje maar een naam.
pi_37922024
Als de scheids in 98 had opgelet hadden wij in 1998 voor de 3e keer in de WK finale gestaan en dat door de pinch-hitter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_37922064
Anelka had die status bij Frankrijk, maar mag dit keer niet mee..
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_37923657
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:03 schreef Coelho het volgende:
Pinchhitter is natuurlijk een benaming met lading. Wat het verschil is tussen VoH en Huntelaar is m.i. de balvastheid en de kunde om anderen vrij te spelen door zelf 2 mensen mee te trekken. Een van de wedstrijden die ik zelf live heb mogen aanschouwen dit jaar was PSV-Milan. Elke lange bal, letterlijk ELKE(!) werd als eerste getoucheerd door Vennegoor. Hierdoor kon Farfan om hem heen zwerven en gaan op ballen die toch wel verlengd/gepasst werden door Vennegoor. In dienst spelen van, maar dan in de overtreffende trap.

Het is aan de bondscoach om een dergelijke speler mee te nemen. We weten ondertussen dat v Basten een eigen visie heeft (Wie neem Babel (in deze vorm) nou mee, of Kew Jaliens) en dus heeft hij ook hier z'n eigen verklaring voor. Als pure doelpuntenmaker had hij inderdaad beter Huntelaar mee kunnen nemen, maar voor de hierboven beschreven taak is VoH toch duidelijk de beste.
Precies, Vennegoor heeft als toegevoegde waarde dat hij een rots in de branding is en raad weet met de bal als er drie verdedigers aan hem staan te trekken.
Wat betreft Babel, ik zie meer in hem dan in Castelen. Castelen kan hard lopen maar komt vervolgens nog geen koe voorbij. Babel daarentegen kan ook nog eens leuk schieten.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:23:28 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37960440
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:25 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
Als de scheids in 98 had opgelet hadden wij in 1998 voor de 3e keer in de WK finale gestaan en dat door de pinch-hitter
Nou nou, wees daar maar niet al te zeker van.
  Trouwste user 2022 donderdag 18 mei 2006 @ 19:53:31 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_37961681
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nou nou, wees daar maar niet al te zeker van.
Er waren nog twee minuten te spelen toch ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 16 juli 2006 @ 21:34:07 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_39886501
Aan lange Jan hebben we ook niks gehad

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')