abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 20:24:19 #101
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37855244
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef Godslasteraar het volgende:

Het is dankzij die fundamentalisten dat mensen als Fortuyn en Ayaan een kans hebben gehad in de politiek te komen. voor 11 september 2001 waren beiden geeindigd in een rechtzaal.
Volgens de Leidse onderzoeker Jaap van Donselaar heeft Fortuyn een aantal discriminerende uitspraken gedaan die “waarschijnlijk strafwaardig” waren. Was hij niet vermoord was hij misschien echt in een rechtzaal gestaan.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:24:56 #102
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37855265
Jaap van Donselaar is een gevaarlijke fantast.
pi_37855306
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:10 schreef mariatrepp het volgende:
.......
„Fliehe mein Freund in die Einsamkeit! Ich sehe dich betäubt vom Lärme der grossen Männer und zerstochen von den Stacheln der kleinen!“
......
Briljant en heel toepasselijk.
pi_37855314
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:24 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Volgens de Leidse onderzoeker Jaap van Donselaar heeft Fortuyn een aantal discriminerende uitspraken gedaan die “waarschijnlijk strafwaardig” waren. Was hij niet vermoord was hij misschien echt in een rechtzaal gestaan.
Onterecht.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:27:28 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37855340
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:02 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is de manier waarop het wordt gebracht.

[afbeelding]

Deze Franse dame lukt het wel om de doelgroep te bereiken. Zij weet de boodschap zo te brengen dat moslim vrouwen ook echt naar haar luisteren, het niet langer pikken en de straat op gaan om te demonstreren. Voor velen is zij hun held.
Niet zo'n best voorbeeld als ik de flaptekst moet geloven. De meeste kritiek gaat naar de Franse overheid en samenleving. Wel begrijpelijk want kritiek over de eigen * cultuur * en vrouwonvriendelijke tradities moet zeer voorzichtig gehanteerd worden.

Waar demonstreerden de dames dan voor ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 15 mei 2006 @ 20:29:07 #106
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37855359
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:00 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik durf ook wel te beweren dat er nog nooit zoveel fundamentalisten erbij zijn gekomen sinds de afgelopen 5 jaar. Ik heb ook nog nooit zoveel vrouwen rond zien lopen met een hoofddoek en dat mag ook allemaal op het conto van types als Geert Wilders, mevrouw Hirshi ALi en geestverwanten als George Bush.
Juist ja. De moordpartijen in Sudan en Indonesie (om maar eens wat te noemen) allemaal de schuld van Bush, Wilders en AHA.
Jij snapt 't...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37855399
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Jaap van Donselaar is een gevaarlijke fantast.
gevaarlijk voor wie?
pi_37855415
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja, inhoudelijk reageren vind jij moeilijk he

snap ik wel hoor, mijn argumenten zijn dan ook moeilijk te weerleggen
Onee hoor, ik heb hier boven al je bullshit onderuit gehaald voor zover dat nog nodig was.
Anders stop je even met dingen foutief kopieren van het internet en vorm je zelf een mening gebaseerd op de realiteit. Idee?
  maandag 15 mei 2006 @ 20:33:31 #109
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_37855465
Hirsi Ali gaat terug naar datgene wat de VVD wilt na-apen. Een 2e Amerika hier willen hebben.
Era Vulgaris
  maandag 15 mei 2006 @ 20:36:19 #110
16715 Mylene
*schatje*
pi_37855528
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar demonstreerden de dames dan voor ?
"Geen hoer, geen slavin, wij zijn de onderdrukking zat..."

Nova reportage
pi_37855549
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het gaat mij er juist om... dat ze mag zeggen wat ze denkt

ook als dat beledigend is voor moslims.. of als mensen het er niet mee eens zijn

dat zijn de principes van onze rechtstaat

snap ie?
Dat mag ze ook hoor, maar ze hoeft het niet te doen.
En ze wist heel goed wat ze deed.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:39:12 #112
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37855600
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:48 schreef Godslasteraar het volgende:

De manier waarop Ayaan hier het leven zuur is gemaakt, en de manier waarop ze uiteindelijk weg gewerkt is is het Horst Wessel Lied waardig.
Apropos Horst Wessel / Horst Wiegel-Lied:

Als Ayaan graag de martelaar wil uithangen, dan is het beter dat we voor haar Brechts versie van het Horst Wessel-Lied zingen ( uit Schweyk) :
Hinter der Trommel her
Trotten die Kälber
Das Fell für die Trommel
Liefern sie selber.
Ayaan, verkoop je huid niet aan de neocons! En al helemaal niet aan degene met een kleine Stachel!
pi_37855660
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:21 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ja , soms ben ik het echt helemaal eens met je. Maar Ayaan heeft hier toch nooit iets voor gedaan??
Met kritiek op haar manier van aanpak is niets mis, mits dat op een normale manier gebeurt. Wat dat betreft is de vergelijking met wat Advocaat kreeg te verduren wel toepasselijk.
Maar wat me vooral stoort is dat al die sociaal democraten end. zich altijd opwerpen als verdedigers va minderheden en zwakkeren, maar het in de praktijk behoorlijk laten afweten, zeker als dergelijke mistanden voorkomen in juist die groepen die ze zo zielig vinden.
En voor het geval dat, ik heb nogal wat mensen in m'n omgeving die in het onderwijs hebben gewerkt, waaronder m'n moeder. Dit soort problemen zijn al decennia bekend. En veel onderwijs instellingen hebben een eigen netwerkje opgezet van (privé) schuiladressen voor de moeilijke gevallen. Van de politiek hoeven onderwijsinstellingen niet veel te verwachten.

Een ander aardig detail is dat bv ook kinderen uit fundamentalistisch christelijke gezinnen waar de kinderen niet ingeent worden tegen de bekende kinderziektes uitgenodigd worden bij de conrector waarna buiten de ouders en alle officiele instanities om alsnog ingeent wordt.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:42:08 #114
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37855707
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef klez het volgende:

[..]

Tenslotte hebben Nederlanders 60 jaar geleden ook een record aantal Joden uitgeleverd om de rust maar te bewaren...
Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Zo'n opmerking toont maar weer eens aan dat het droevig gesteld is met het geschiedenis onderwijs in dit land...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 15 mei 2006 @ 21:14:08 #115
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37857026
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

gevaarlijk voor wie?
Voor iedereen die je dierbaar is en ook diegenen die dat niet zijn.
pi_37857066
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Voor je extreem-rechtse naasten bedoel je zeker?
pi_37857103
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:31 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Onee hoor, ik heb hier boven al je bullshit onderuit gehaald voor zover dat nog nodig was.
Anders stop je even met dingen foutief kopieren van het internet en vorm je zelf een mening gebaseerd op de realiteit. Idee?
ik werk elke dag met moslims, ik geef inburgeringlessen

ik vorm mijn ideeën op grond van mijn ervaringen

ik weet dus waar ik het over heb

ik kan me niet herinneren dat jij ergens een inhoudelijke opmerking hebt gemaakt,, dus over mij onderuithalen.. zonder argumenten.. dat gaat je niet lukken..
pi_37857109
TVP
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37857151
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik vorm mijn ideeën op grond van mijn ervaringen

ik weet dus waar ik het over heb

ik kan me niet herinneren dat jij ergens een inhoudelijke opmerking hebt gemaakt,, dus over mij onderuithalen.. zonder argumenten.. dat gaat je niet lukken..
Ik ben er zelfs 1. Dus ik weet waar ik het over heb.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 15 mei 2006 @ 21:17:03 #120
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37857170
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Zo'n opmerking toont maar weer eens aan dat het droevig gesteld is met het geschiedenis onderwijs in dit land...
Vertel eens....
quote:
Een groot contrast met de bekende uitspraak van Eichmann over de deportaties van joden uit Nederland: 'Daar verliepen de transporten zo vlekkeloos dat het een lust was om naar te kijken.'
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37857268
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Sorry, dat ik het zeg maar dan toon je wel verdomd weinig kennis van zaken.
pi_37857278
Haha. Strijdend tegen de radicale islam vertrekt ze naar een radicale denktank. Op teletekst las ik het al en iemand had het haar afgeraden, want deze denktank is helemaal niet liberaal zoals zij wil zijn en misschien ook wel is. Het is een conservatieve, anti-liberale, Republikeinse, pro-Bush propagandamachine. Veel geluk en plezier, Ayaan. .
pi_37857281
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Okee, zal bij de man uit de buurt blijven.
pi_37857420
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

ps hoe kun jij als gay .. nou zo aan de verkeerde kant staan..en die moslimextremisten steunen.?
De verkeerde kant? Nog zo'n zwart wit denker. En daar zijn de nieuwe migranten aan overgeleverd Waar gaat het heen met de wereld
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37857436
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry, dat ik het zeg maar dan toon je wel verdomd weinig kennis van zaken.
Dat kun jij helemaal niet beoordelen

maandag 15 mei 2006 @ 21:23:32 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37857477
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:17 schreef klez het volgende:

[..]

Vertel eens....
[..]
Je ziet het verschil niet tussen 'vlot lopen als gevolg van een goede bevolkingsadministratie' en 'actief meewerken aan deportatie om de rust te behouden'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_37857526
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:22 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Dat kun jij helemaal niet beoordelen

Je post hier toch? En wat ik van je lees, is echt bedroevend.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:25:31 #128
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37857582
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:23 schreef Blood_Money het volgende:
Toen ik van haar vertrek hoorde, dacht ik dat de moslims in Nederland wel blij zouden zijn om van haar af te zijn. Maar als je ziet waar ze naartoe gaat, dan blijkt dat ze het moslims (internationaal) nog veel moeilijker zal gaan maken. Kennelijk wordt dat AEI gezien als bijna een schaduwregering die verbonden is met het pentagon. Het bepaalt in zeer grote mate het buitenlandse beleid van de VS (oftewel: welk ver land als volgende aangevallen gaat worden).
Ik kan me niet echt druk om haar maken, maar ik vind het zelf vreemd dat zoveel mensen die haar om voor de hand liggende redenen niet mogen, zo blij zijn met deze ontwikkeling. (Bovenstaande beschrijving van het AEI hoorde ik overigens net op het rtl nieuws).
Dus haar overstap naar Amerika is dus in werkelijkheid een stap van de burgeroorlog* naar een internationale oorlog?

*de burgeroorlog die ze hier in Nederland probeerde te ontketenen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:25:55 #129
84341 alsem
ja toch
pi_37857598
De tweede is Hirshi-Ali
De zwarte moslim-teef
Een veel te grote bakkes
Ja nou is ze niet meer safe
Die bevuilt d’r eigen nest
Gezeik over bestrijden
Die bek over de trekhaak
En dan een stukkie rijden

ze doet het er gewoon om he..
pi_37857655
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

De verkeerde kant? Nog zo'n zwart wit denker. En daar zijn de nieuwe migranten aan overgeleverd Waar gaat het heen met de wereld
als het om de grondwet gaat en om vrijheid van meningsuiting, ben ik inderdaad heel zwart wit.

maar alleen op dat gebied hoor

en mijn cursisten zijn heel blij met mij, ze verwennen me dan ook vaak met allerlei lekkers

ik help ze met alles, opleiding, vrijwilligerswerk enz... ik help ze goed op weg.. dus het gaat als het aan mij ligt de goede kant op met de wereld en zeker met de nieuwkomers.. die ik graag help
pi_37857779
geven ze je wel eens dadels?
pi_37857861
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Je post hier toch? En wat ik van je lees, is echt bedroevend.
Je doet het weer, je stelt iets, zonder het te onderbouwen..

Ga eens in op argumenten, en stop met het simpelweg stellen van je mening alsof het feiten zijn.

Ga eens in op de vrijheid van meningsuiting, en dat Hersi Ali het recht heeft om haar mening te uiten. En dat diegene die haar de mond willen snoeren, het fout hebben. Of niet?
pi_37857886
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als het om de grondwet gaat en om vrijheid van meningsuiting, ben ik inderdaad heel zwart wit.
Maar wat heeft dat hier mee te maken? Hirsi Ali mag best zeggen wat ze denkt, daar gaat het helemaal niet over. Ik mag toch kritiek hebben op de manier waarop ze het naar buiten bracht.
pi_37857901
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik ben ook doodsbang voor die extremistiche moslims..

maar dan moet je er toch juist tegen vechten.. en er voor zorgen dat we in nederland mogen blijven zeggen wat je vind

dat je als homo zijnde, als vrouw zijnde.. standpunten mag hebben.. die beledigend zijn voor de islam

dat je vrijhied hebt om je mening te zeggen... daar gaat het om....

en vrij bent om te zijn wie je bent..

eerst hersi ali het zwijgen op leggen

dan de homo's.. omdat die ook beledigend zijn voor de islam
Hetzelfde geldt voor moslims met betrekking tot homo's. Moslims mogen ook zeggen wat ze van homo's vinden, ze mogen ook standpunten innemen die beledigend zijn voor homo's. Of vind je van niet?
pi_37857987
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor moslims met betrekking tot homo's. Moslims mogen ook zeggen wat ze van homo's vinden, ze mogen ook standpunten innemen die beledigend zijn voor homo's. Of vind je van niet?
Tuulijk, dat heeft de rechter al bepaald.
pi_37858031
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Je doet het weer, je stelt iets, zonder het te onderbouwen..

Ga eens in op argumenten, en stop met het simpelweg stellen van je mening alsof het feiten zijn.

Ga eens in op de vrijheid van meningsuiting, en dat Hersi Ali het recht heeft om haar mening te uiten. En dat diegene die haar de mond willen snoeren, het fout hebben. Of niet?
Mensen die tegen Hirsi Ali zijn (zoals SCH) mogen dat ook laten merken (zolang het maar gebeurd zonder dreigementen). Dat is vrijheid van meningsuiting, actie en reactie
pi_37858048
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Als ik bij mijn ouders ben, zorg ik ook ervoor dat me geen vloek ontsnapt. Omdat ik ze niet wil kwetsen.

Snap je dat?
pi_37858082
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Tuulijk, dat heeft de rechter al bepaald.
Maar toch krijg ik het idee dat jij het niet met de uitspraak van de rechter eens bent.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:34:34 #139
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37858084
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:25 schreef alsem het volgende:
De tweede is Hirshi-Ali
De zwarte moslim-teef
Een veel te grote bakkes
Ja nou is ze niet meer safe
Die bevuilt d’r eigen nest
Gezeik over bestrijden
Die bek over de trekhaak
En dan een stukkie rijden

ze doet het er gewoon om he..
Leugens moesten er wezen,
want ze deed gewoon haar ding.
Al nam ze voor de zekerheid
een naamsverandering.
We hadden jaren niets van haar gehoord,
tot kort gelee,
Nu heet ze Hirsi Ali
en zat ze in de VVD. Heeeee
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37858108
Je ouderlijk huis is geen liberale rechtstaat, of wel?
pi_37858147
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

maar alleen op dat gebied hoor

en mijn cursisten zijn heel blij met mij, ze verwennen me dan ook vaak met allerlei lekkers

ik help ze met alles, opleiding, vrijwilligerswerk enz... ik help ze goed op weg.. dus het gaat als het aan mij ligt de goede kant op met de wereld en zeker met de nieuwkomers.. die ik graag help
Wat dat betreft denk ik ook zwart wit

Geloof best, dat ze aardig voor zijn en andersom, maar wat vinden zij van "de prinsesr"? Hebben jullie het daar wel eens over?
-Rabia Al-Basri
pi_37858157
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:35 schreef Monidique het volgende:
Je ouderlijk huis is geen liberale rechtstaat, of wel?
Respect is universeel.
pi_37858204
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat hier mee te maken? Hirsi Ali mag best zeggen wat ze denkt, daar gaat het helemaal niet over. Ik mag toch kritiek hebben op de manier waarop ze het naar buiten bracht.
Tuurlijk mag je inhoudelijke kritiek op haar hebben, of op de manier waarop ze zaken zegt. Graag zelfs.

Maar ga dan niet mee in dat geblaat van.. dat ze moet oprotten en dan we blij mogen zijn dat ze weggaat.. Ga niet mee in het creëren van een klimaat waarin sommige het normaal vinden dat ze met geweld om het leven moet worden gebracht.

Dat is niet normaal en mag ook niet normaal worden. Dat als je het niet eens bent met iemand dat je dan met geweld mag reageren.
pi_37858250
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Maar ga dan niet mee in dat geblaat van.. dat ze moet oprotten en dan we blij mogen zijn dat ze weggaat.. Ga niet mee in het creëren van een klimaat waarin sommige het normaal vinden dat ze met geweld om het leven moet worden gebracht.
Quote me dan waar ik dat doe.
quote:
Dat is niet normaal en mag ook niet normaal worden. Dat als je het niet eens bent met iemand dat je dan met geweld mag reageren.
Dat hoef je een pacifist echt niet uit te leggen hoor.
pi_37858274
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar toch krijg ik het idee dat jij het niet met de uitspraak van de rechter eens bent.
jawel hoor, vrijheid van meningsuiting,

is het recht om te beledigen

ik ben het eens met de rechter en met ali, wat dit betreft
pi_37858283
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Respect is universeel.
Nee.
pi_37858326
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
Nou dan niet.

Ik vind het in ieder geval zinvol om mijn ouders te bereiken en ze dingen duidelijk te maken. Als ik direct ga vloeken dan luisteren ze al niet meer.
pi_37858411
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Maar ga dan niet mee in dat geblaat van.. dat ze moet oprotten en dan we blij mogen zijn dat ze weggaat..
Waarom niet?

Party on, mensen!

Zometeen na het 2200 uur journaal een hele uitzending van NOVA: "The rise and fall of the princess"
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 21:41:44 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37858419
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:36 schreef schatje het volgende:

[..]

"Geen hoer, geen slavin, wij zijn de onderdrukking zat..."

Nova reportage
Klinkt goed.
Ga ik morgen bekijken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37858420
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Quote me dan waar ik dat doe.
[..]

Dat hoef je een pacifist echt niet uit te leggen hoor.
nou dan heb ik o.a. dit verkeerd begrepen dan,sorry dan:
quote:
ik dacht dat jij deze topic had geopend als een bash topic

als dat niet zo is, sorry dan.. maar als ik de vele reacties in deze topic lees, krijg ik wel het idee namelijk dat het een bash topic is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')