abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2468090
Ik vind dat het tijd is dat Nederland de monarchie wegstemt door middel van een referendum... Een Koningshuis bestaat aleen maar uit roddelvoer en tijdverspilling..

Wij Nederlanders hebben daar niks aan, Nederland heeft een sterke leider nodig...Ik vind op het moment Wim Kok een goede keus (of Pim Fortuin mischien?)

the blade is not a weapon of peace, but one of justice.
pi_2468107
Inderdaad, weg met die debielen poppenkast!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2468110
quote:
Op woensdag 12 december 2001 20:48 schreef Strolie75 het volgende:
Inderdaad, weg met die debielen poppenkast!
LN?
Wittgenstein
pi_2468201
en dan Pim Fortuyn zeker? Nee dank je geef me dan bea maar
pi_2468294
Ik ben het helemaal met je eens, maar bespaar je de energie, nederland zal altijd een monarchie blijven.
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
  woensdag 12 december 2001 @ 21:07:07 #6
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2468382
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:01 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar bespaar je de energie, nederland zal altijd een monarchie blijven.
Ja, want dat is nu eenmaal al eeuwen en eeuwen zo...
pi_2468470
Juist daarom ook tijd voor veranderingen.

Een koningshuis is zo "ouderwets" vroeger in de middeleeuwen hadden ze nog nut. maar tegenwoordig is het dus een "poppenkast".

pi_2468531
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:11 schreef RagNaroK het volgende:
maar tegenwoordig is het dus een "poppenkast".
Een dure poppenkast
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 december 2001 @ 21:15:11 #9
9791 janhu
Wij zijn slechts sterrenstof..
pi_2468545
ach, staatshoofden uit het buitenland vinden het fantastisch asl ze de eer krijgen om een koningin op bezoek te krijgen. Een koningshuis is heel erg goed voor buitenlandse betrekkingen. Ben voor.
Life is a whim of several billion cells to be you for a while. - Anonymous
pi_2468548
? owja... en een republiek is niet ouderwets?

Ik denk dat je voordat je begint te roepen
monarchie weg... eens moet verdiepen in wat bea nou allemaal doet.. (niet dat ik dat gedaan heb) maar volgens mij is het allemaal niet zo slecht en overbodig...

Als je ontevreden bent.. begin dan eens bij jezelf

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_2469012
Mag jij op je blote vingers gaan uittellen wat een republiek kost. Minstens evenveel. Bovendien, wat zijn een paar miljoentjes op honderden miljoenen verspild geld aan valse uitkeringen en nutteloze '3e wereld hulp'-acties. Dan liever een koningshuis.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_2469328
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:15 schreef Lopat het volgende:
? owja... en een republiek is niet ouderwets?
Nee, een kongingshuis bestaat even wat langer dan een Republiek. DUS is ouder.
quote:
Ik denk dat je voordat je begint te roepen
monarchie weg... eens moet verdiepen in wat bea nou allemaal doet..
Ik weet al genoeg wat BEA doet, op der reet zitten en soms een staats bezoek, of een woordje hier en daar..voor de rest geen reet.
quote:
(niet dat ik dat gedaan heb) maar volgens mij is het allemaal niet zo slecht en overbodig...
Als, jij er je er niet in verdiept hebt hoe ken je dan z'n mening hebben vraag ik me dan af. ja het is overbodig..ik kies liever me "Vertegenwoordiger" van mijn land..
quote:
Als je ontevreden bent.. begin dan eens bij jezelf
WAAR dit op slaat weet ik niet..
pi_2469399
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:38 schreef Oosthoek het volgende:
Mag jij op je blote vingers gaan uittellen wat een republiek kost. Minstens evenveel. Bovendien, wat zijn een paar miljoentjes op honderden miljoenen verspild geld aan valse uitkeringen en nutteloze '3e wereld hulp'-acties. Dan liever een koningshuis.
Het koninghuis word betaalt van onze belasting centen...
Dat mens heeft een groot salaris..voor niks doen in mijn ogen..

Voortaan kom met een argument als je tegen een stelling bent want ik vind dit geen..

woensdag 12 december 2001 @ 22:07:35 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2469496
Ach. Het kost wat geld. Maar voor het toerisme en zo is het heel goed. Laat bea maar lekker zitten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2469674
Deze gaat naar waar hij thuishoort.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 12 december 2001 @ 22:27:30 #16
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_2469768
quote:
Op woensdag 12 december 2001 21:58 schreef RagNaroK het volgende:
Je weet dat Nederland pas sinds 1814/1815 een monarchie is? (Dat is dus nog geen 200 jaar...) En dat de Nederlanden daarvoor jaren een republiek is geweest?

Kuch:

quote:
Als, jij er je er niet in verdiept hebt hoe ken je dan z'n mening hebben vraag ik me dan af.
pi_2470649
quote:
Nou dat scheelt echt duizend jaar zeg.
Zo'n ontzettend verschil is er echt niet.
quote:
Ik weet al genoeg wat BEA doet, op der reet zitten en soms een staats bezoek, of een woordje hier en daar..voor de rest geen reet.
Symbolische functie ten op zichte van de rest van de wereld. Koningshuis is relatief bekend in het buitenland, in ieder geval binnen Europa.
  maandag 17 december 2001 @ 22:17:53 #18
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_2525357
quote:
Op woensdag 12 december 2001 22:01 schreef RagNaroK het volgende:

[..]

Het koninghuis word betaalt van onze belasting centen...
Dat mens heeft een groot salaris..voor niks doen in mijn ogen..

Voortaan kom met een argument als je tegen een stelling bent want ik vind dit geen..

1. Jouw tegenargumenten zijn absoluut onrelevant.

2. Mijn argumenten stellen dus dat een koningshuis niet duurder is dan een republiek.

3. Jij bent een idioot.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_2529705
LEVE DE MONARCHIE!

Bij een monarchie weet je tenminste wat je hebt. Bij een republiek moet je maar afwachten. Wat denk je trouwens dat zo'n president kost?! Bovendien geeft een koningin of koning wat extra cachet, het heeft gewoon meer uitstraling. En onze Oranjes zijn ook gewoon en aardig (niet allemaal trouwens, maar de meeste). Het is toch goed zo, of wil je ook zo'n halve gare als Bush aan het hoofd van je land hebben staan? Geen koninginnedag meer... Geen oranje in de straten meer... Dacht het toch niet!

sommigen kijken zonder te zien, anderen zien zonder te kijken, wij zien en kijken verder. De verderkijkers
pi_2529760
Leve de Koningin ! Hoera Hoera Hoera !

Liever een stabiel koningshuis dan een idioot als president.

dinsdag 18 december 2001 @ 11:54:57 #21
10710 gday
propria cures
pi_2529799
quote:
De koningin is goed voor internationale betrekkingen, en daarbovenop ontlast ze andere politieke kopstukken.

Bovendien, zo oud is ons koningshuis helemaal niet. Voor zover ik weet is de basis voor onze constitutionele monarchie met een parlementair stelsel zoals we die nu hebben feitelijk pas in 1848 gelegd door Willem II, naar ontwerp van Thorbecke. Niet direct in 1814 dus..

Het is echt niet zo "makkelijk" als jij denkt dat het is. Probeer je er eens echt in te verdiepen, ipv die oppervlakkige beweringen.

[Dit bericht is gewijzigd door gday op 18-12-2001 12:00]

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_2529922
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 11:54 schreef gday het volgende:

[..]

De koningin is goed voor internationale betrekkingen, en daarbovenop ontlast ze andere politieke kopstukken.

Het is echt niet zo "makkelijk" als jij denkt dat het is. Probeer je er eens echt in te verdiepen, ipv die oppervlakkige beweringen.

Helemaal mee eens, koningin is een fulltime job.
sommigen kijken zonder te zien, anderen zien zonder te kijken, wij zien en kijken verder. De verderkijkers
  dinsdag 18 december 2001 @ 12:13:35 #23
10710 gday
propria cures
pi_2529953
En zonder koningin GEEN KONINGINNEDAG!!!!!! Dat kan niet!!!
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  dinsdag 18 december 2001 @ 12:18:07 #24
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_2530008
quote:
Op woensdag 12 december 2001 20:47 schreef RagNaroK het volgende:
Ik vind dat het tijd is dat Nederland de monarchie wegstemt door middel van een referendum...
Als er al een referendum over zou worden gehouden denk ik dat de meerderheid voor de monarchie zou stemmen.
  dinsdag 18 december 2001 @ 13:00:14 #25
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2530501
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 11:54 schreef gday het volgende:

[..]

Bovendien, zo oud is ons koningshuis helemaal niet. Voor zover ik weet is de basis voor onze constitutionele monarchie met een parlementair stelsel zoals we die nu hebben feitelijk pas in 1848 gelegd door Willem II, naar ontwerp van Thorbecke. Niet direct in 1814 dus..

Het hoeft niet constitutioneel te zijn om een koningshuis te zijn, dus 1814 kan je makkelijk als begin van de monarchie aanwijzen. Maar in weze zijn de Oranje-Nassau's al sinds de 16de eeuw met de Nederlanden verbonden. Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 18 december 2001 @ 13:04:01 #26
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_2530555
Pim for Queen!
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_2530568
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 13:04 schreef robh het volgende:
Pim for Queen!
Hij is al queen
pi_2530581
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.
Als stadhouder hadden ze natuurlijk al heel veel invloed in Nederland. Misschien zelfs vergelijkbaar met die van een monarch.
  dinsdag 18 december 2001 @ 13:14:27 #29
10710 gday
propria cures
pi_2530695
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 13:00 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het hoeft niet constitutioneel te zijn om een koningshuis te zijn, dus 1814 kan je makkelijk als begin van de monarchie aanwijzen. Maar in weze zijn de Oranje-Nassau's al sinds de 16de eeuw met de Nederlanden verbonden. Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.

Ik had het ook over de basis voor het stelsel wat we vandaag de dag hebben.
  dinsdag 18 december 2001 @ 13:43:38 #30
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2531078
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 13:14 schreef gday het volgende:

[..]

Ik had het ook over de basis voor het stelsel wat we vandaag de dag hebben.

Ja, dan moet je dat ook niet doen!
  dinsdag 18 december 2001 @ 14:12:18 #31
10710 gday
propria cures
pi_2531470
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 13:43 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, dan moet je dat ook niet doen!

Nou ja, voor mezelf is het huidige stelsel het enige waar ik echt zinnige dingen over kan zeggen . Ik heb me niet zo super verdiept in de Nederlandse staatsgeschiedenis namelijk..
  dinsdag 18 december 2001 @ 14:38:31 #32
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2531859
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 14:12 schreef gday het volgende:

[..]

Nou ja, voor mezelf is het huidige stelsel het enige waar ik echt zinnige dingen over kan zeggen . Ik heb me niet zo super verdiept in de Nederlandse staatsgeschiedenis namelijk..

Kijk, dat moet je nou weer wel doen.
  dinsdag 18 december 2001 @ 14:42:30 #33
19895 P.Rosenmuller
3 keer rechts is links
pi_2531902
Hoewel het bij bea heel leuk op de thee visite was, ben ik van mening dat ons aller Tara als ideaal boegbeeld voor nederland in het buitenland kan functioneren. Leve de republiek met Tara als presidente !
pi_2532761
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 14:42 schreef P.Rosenmuller het volgende:
Hoewel het bij bea heel leuk op de thee visite was, ben ik van mening dat ons aller Tara als ideaal boegbeeld voor nederland in het buitenland kan functioneren. Leve de republiek met Tara als presidente !
Is dat een standpunt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')