Wij Nederlanders hebben daar niks aan, Nederland heeft een sterke leider nodig...Ik vind op het moment Wim Kok een goede keus (of Pim Fortuin mischien?)
quote:LN?
Op woensdag 12 december 2001 20:48 schreef Strolie75 het volgende:
Inderdaad, weg met die debielen poppenkast!
quote:Ja, want dat is nu eenmaal al eeuwen en eeuwen zo...
Op woensdag 12 december 2001 21:01 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, maar bespaar je de energie, nederland zal altijd een monarchie blijven.
Een koningshuis is zo "ouderwets" vroeger in de middeleeuwen hadden ze nog nut. maar tegenwoordig is het dus een "poppenkast".
quote:Een dure poppenkast
Op woensdag 12 december 2001 21:11 schreef RagNaroK het volgende:
maar tegenwoordig is het dus een "poppenkast".
Ik denk dat je voordat je begint te roepen
monarchie weg... eens moet verdiepen in wat bea nou allemaal doet.. (niet dat ik dat gedaan heb) maar volgens mij is het allemaal niet zo slecht en overbodig...
Als je ontevreden bent.. begin dan eens bij jezelf
quote:Nee, een kongingshuis bestaat even wat langer dan een Republiek. DUS is ouder.
Op woensdag 12 december 2001 21:15 schreef Lopat het volgende:
? owja... en een republiek is niet ouderwets?
quote:Ik weet al genoeg wat BEA doet, op der reet zitten en soms een staats bezoek, of een woordje hier en daar..voor de rest geen reet.
Ik denk dat je voordat je begint te roepen
monarchie weg... eens moet verdiepen in wat bea nou allemaal doet..
quote:Als, jij er je er niet in verdiept hebt hoe ken je dan z'n mening hebben vraag ik me dan af. ja het is overbodig..ik kies liever me "Vertegenwoordiger" van mijn land..
(niet dat ik dat gedaan heb) maar volgens mij is het allemaal niet zo slecht en overbodig...
quote:WAAR dit op slaat weet ik niet..
Als je ontevreden bent.. begin dan eens bij jezelf
quote:Het koninghuis word betaalt van onze belasting centen...
Op woensdag 12 december 2001 21:38 schreef Oosthoek het volgende:
Mag jij op je blote vingers gaan uittellen wat een republiek kost. Minstens evenveel. Bovendien, wat zijn een paar miljoentjes op honderden miljoenen verspild geld aan valse uitkeringen en nutteloze '3e wereld hulp'-acties. Dan liever een koningshuis.
Voortaan kom met een argument als je tegen een stelling bent want ik vind dit geen..
quote:Je weet dat Nederland pas sinds 1814/1815 een monarchie is? (Dat is dus nog geen 200 jaar...) En dat de Nederlanden daarvoor jaren een republiek is geweest?
Op woensdag 12 december 2001 21:58 schreef RagNaroK het volgende:
Nee, een kongingshuis bestaat even wat langer dan een Republiek. DUS is ouder.
Kuch:
quote:
Als, jij er je er niet in verdiept hebt hoe ken je dan z'n mening hebben vraag ik me dan af.
quote:Nou dat scheelt echt duizend jaar zeg.
Nee, een kongingshuis bestaat even wat langer dan een Republiek. DUS is ouder.
quote:Symbolische functie ten op zichte van de rest van de wereld. Koningshuis is relatief bekend in het buitenland, in ieder geval binnen Europa.
Ik weet al genoeg wat BEA doet, op der reet zitten en soms een staats bezoek, of een woordje hier en daar..voor de rest geen reet.
quote:1. Jouw tegenargumenten zijn absoluut onrelevant.
Op woensdag 12 december 2001 22:01 schreef RagNaroK het volgende:[..]
Het koninghuis word betaalt van onze belasting centen...
Dat mens heeft een groot salaris..voor niks doen in mijn ogen..Voortaan kom met een argument als je tegen een stelling bent want ik vind dit geen..
2. Mijn argumenten stellen dus dat een koningshuis niet duurder is dan een republiek.
3. Jij bent een idioot.
Bij een monarchie weet je tenminste wat je hebt. Bij een republiek moet je maar afwachten. Wat denk je trouwens dat zo'n president kost?! Bovendien geeft een koningin of koning wat extra cachet, het heeft gewoon meer uitstraling. En onze Oranjes zijn ook gewoon en aardig (niet allemaal trouwens, maar de meeste). Het is toch goed zo, of wil je ook zo'n halve gare als Bush aan het hoofd van je land hebben staan? Geen koninginnedag meer... Geen oranje in de straten meer... Dacht het toch niet!
quote:De koningin is goed voor internationale betrekkingen, en daarbovenop ontlast ze andere politieke kopstukken.
Ik weet al genoeg wat BEA doet, op der reet zitten en soms een staats bezoek, of een woordje hier en daar..voor de rest geen reet.
Bovendien, zo oud is ons koningshuis helemaal niet. Voor zover ik weet is de basis voor onze constitutionele monarchie met een parlementair stelsel zoals we die nu hebben feitelijk pas in 1848 gelegd door Willem II, naar ontwerp van Thorbecke. Niet direct in 1814 dus..
Het is echt niet zo "makkelijk" als jij denkt dat het is. Probeer je er eens echt in te verdiepen, ipv die oppervlakkige beweringen.
[Dit bericht is gewijzigd door gday op 18-12-2001 12:00]
quote:Helemaal mee eens, koningin is een fulltime job.
Op dinsdag 18 december 2001 11:54 schreef gday het volgende:[..]
De koningin is goed voor internationale betrekkingen, en daarbovenop ontlast ze andere politieke kopstukken.
Het is echt niet zo "makkelijk" als jij denkt dat het is. Probeer je er eens echt in te verdiepen, ipv die oppervlakkige beweringen.
quote:Als er al een referendum over zou worden gehouden denk ik dat de meerderheid voor de monarchie zou stemmen.
Op woensdag 12 december 2001 20:47 schreef RagNaroK het volgende:
Ik vind dat het tijd is dat Nederland de monarchie wegstemt door middel van een referendum...
quote:Het hoeft niet constitutioneel te zijn om een koningshuis te zijn, dus 1814 kan je makkelijk als begin van de monarchie aanwijzen. Maar in weze zijn de Oranje-Nassau's al sinds de 16de eeuw met de Nederlanden verbonden. Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.
Op dinsdag 18 december 2001 11:54 schreef gday het volgende:[..]
De koningin is goed voor internationale betrekkingen, en daarbovenop ontlast ze andere politieke kopstukken.
Bovendien, zo oud is ons koningshuis helemaal niet. Voor zover ik weet is de basis voor onze constitutionele monarchie met een parlementair stelsel zoals we die nu hebben feitelijk pas in 1848 gelegd door Willem II, naar ontwerp van Thorbecke. Niet direct in 1814 dus..
quote:Als stadhouder hadden ze natuurlijk al heel veel invloed in Nederland. Misschien zelfs vergelijkbaar met die van een monarch.
Op dinsdag 18 december 2001 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.
quote:Ik had het ook over de basis voor het stelsel wat we vandaag de dag hebben.
Op dinsdag 18 december 2001 13:00 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Het hoeft niet constitutioneel te zijn om een koningshuis te zijn, dus 1814 kan je makkelijk als begin van de monarchie aanwijzen. Maar in weze zijn de Oranje-Nassau's al sinds de 16de eeuw met de Nederlanden verbonden. Ik vind dat dat meetelt hoewel zij tot 1795 nog geen monarchen waren.
quote:Ja, dan moet je dat ook niet doen!
Op dinsdag 18 december 2001 13:14 schreef gday het volgende:[..]
Ik had het ook over de basis voor het stelsel wat we vandaag de dag hebben.
quote:Nou ja, voor mezelf is het huidige stelsel het enige waar ik echt zinnige dingen over kan zeggen
Op dinsdag 18 december 2001 13:43 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ja, dan moet je dat ook niet doen!
quote:Kijk, dat moet je nou weer wel doen.
Op dinsdag 18 december 2001 14:12 schreef gday het volgende:[..]
Nou ja, voor mezelf is het huidige stelsel het enige waar ik echt zinnige dingen over kan zeggen
. Ik heb me niet zo super verdiept in de Nederlandse staatsgeschiedenis namelijk..
quote:Is dat een standpunt?
Op dinsdag 18 december 2001 14:42 schreef P.Rosenmuller het volgende:
Hoewel het bij bea heel leuk op de thee visite was, ben ik van mening dat ons aller Tara als ideaal boegbeeld voor nederland in het buitenland kan functioneren. Leve de republiek met Tara als presidente !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |