abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37820270
Gamen doe ik sowieso op een console, nu op de xbox en dit jaar nog op de wii . Ik vind dat een computer daar niet echt voor is
  zondag 14 mei 2006 @ 18:04:05 #52
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37820367
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:00 schreef tonks het volgende:
Ik vind dat een computer daar niet echt voor is
RTS op een console is idd fan-tas-tisch.
En legio fantastische RTS games op de console ook. Te weten ehm... En eeehm.
Om nog maar te zwijgen van de fantastische controls met een pad in een snelle FPS. .
Nee, PC is bij uitstek het platform voor een aantal genres. RTS en FPS dienen op een PC gespeeld te worden.
Of MS moet met een Muis/joystick (of keyboard, net wat je lekker vindt) combi komen zodat ik kan FPS-en zoals het hoort.
-
  zondag 14 mei 2006 @ 19:07:24 #53
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_37822291
beide manieren van gamen hebben hun voor- en nadelen, dus game ik zowel op pc als op consoles.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:15:04 #54
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_37822584
Tja, op een gegeven moment zal ik wel moeten om lekker te kunnen blijven gamen op de computer. Het is dat ik zo verknocht ben aan de combo muis en toetsenbord, anders had de PC voor mij een tijd geleden al geen game-apparaat meer geweest (oh, en de games natuurlijk. Wat Daggla hier boven zegt, rts'en en fps'en komen voornamelijk op de PC uit, en spelen daarop ook het lekkerst).

Meestal als ik een nieuw systeem heb gekocht dan game ik een tijdje hardcore ( ) op dat systeem, maar dat vervaagt dan weer.

Vista.. tsja. Afwachten. Tegen dit tijd zit er wel een nieuw systeem in. Dus misschien kan ik het mooi op elkaar aan laten sluiten. Als het meteen stabiel is, ik al mn huidige games er nog op kan spelen, dan zal ik zeker overgaan. Zolang ik mn huidige systeem nog heb niet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 14 mei 2006 @ 20:56:57 #55
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37825617
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:07 schreef moomoo het volgende:
beide manieren van gamen hebben hun voor- en nadelen, dus game ik zowel op pc als op consoles.
Jep en op zowel consoles als PC's verschijnen must-have games natuurlijk.
pi_37828991
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:56 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Jep en op zowel consoles als PC's verschijnen must-have games natuurlijk.
Precies.

Je moet ze gewoon allemaal hebben
pi_37829327
PC is te duur voor mij.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_37829686
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:25 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Precies.

Je moet ze gewoon allemaal hebben
Heb ik. Probleem daarvan is dat ik geld tekort kom voor alle games voor al mijn consoles en handhelds >_<
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zondag 14 mei 2006 @ 22:52:30 #59
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37830273
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:32 schreef peristilius het volgende:
PC is te duur voor mij.
Less.
Doobie.
pi_37830602
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:52 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Less.
Doobie.
Met die 5 euro per week heb ik zo een high end PC!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_37830682
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:39 schreef Morthill het volgende:

[..]

Heb ik. Probleem daarvan is dat ik geld tekort kom voor alle games voor al mijn consoles en handhelds >_<
Daarom ga ik het maar met 2.5 platform doen volgende generatie, main platformen pc en 360 en voor erbij misschien een wii
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_37831429
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:00 schreef Tain het volgende:

[..]

Daarom ga ik het maar met 2.5 platform doen volgende generatie, main platformen pc en 360 en voor erbij misschien een wii
Tja m'n pc is toch wel het belangrijkste.

PSP heb ik, alhoewel ik die enkel gebruik voor de emu's..
oke.. + lumines 2.

Wii komt er zeker. Niet al te duur en gewoon een geweldig hebbeding.
DS Lite haal ik deze zomer, teveel leuke games voor om het te negeren.

En hoewel het weer teveel van het goede gaat worden weet ik zeker dat ik de ps3 niet kan weerstaan
wanneer mgs4 en ffxiii gaan verschijnen.

*sigh
  maandag 15 mei 2006 @ 00:17:33 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_37833379
Ik zie het wel aan. XP was alleen kwa stabiliteit een grote stap vooruit na Windows 98 (2000 en ME kun je overslaan als gamer zijnde), maar kwa performance is het een stapje minder (meer processen) en compatibiliteit is een vergeten woord. Ik kan AvP1 niet eens meer spelen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 15 mei 2006 @ 01:47:16 #64
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_37834686
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:03 schreef InsertCredit het volgende:
Eindelijk fatsoenlijke 64-bit support; ergo 4gig ram .
Wat een onzin. Ten eerste kan een 32-bits OS makkelijk met 4 GB RAM overweg, en ten tweede ondersteunt Windows XP Professional x64 al 128 GB aan intern geheugen.
pi_37837087
quote:
Op maandag 15 mei 2006 01:47 schreef chibibo het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ten eerste kan een 32-bits OS makkelijk met 4 GB RAM overweg, en ten tweede ondersteunt Windows XP Professional x64 al 128 GB aan intern geheugen.
Heb je het wel eens geprobeert onder Xp-32?

Je loopt namelijk meteen tegen het volgende aan:
"Operating systems based on Microsoft® Windows NT® technologies have always provided applications with a 32-bit address space that accesses 4 gigabytes (GB) of memory. The address space is usually split so that 2 GB of address space is directly accessible to the application and the other 2 GB is only accessible to the Windows executive software."

En dus kan m'n editting software maar max de helft aanspreken.

Xp-64 is niet voldoende ondersteunt door zowel softwarebedrijven ( Eyeon Fusion, Boujou etc ) als hardware ( verschillende driver problemen ) om een reeel alternatief te zijn.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:17:20 #66
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37842539
Ik vraag me af of mijn 7800 GS dan gelijk verouderd is als er directX10 komt?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:20:40 #67
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_37845943
zodra directX10 eris met vista is een 7800 GS sowieso verouderd. Je kan wel gewoon alles op een directX pad 9.0 spelen, maar je mist toch de nodige eye-candy zonder directX10. Het is maar net welke eisen je in acht neemt, ten aan zien van Pc gamen.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
pi_37846092
trouwens die DX10 is alleen mogelijk voor de GFX kaarten die dat ondersteunen dus loop niet te hard van tapel want zo'n kaart zal vast niet goedkoop zijn (geen idee of ze er al zijn voor de particuliere verkoop), en ik heb een tijd terug ook ff vista uitgetest, vista zit nog steeds met de OpenGL die al in gebruik is door vista zelf waardoor veel ouwe spellen die op OpenGL draaien nog niet werken (starten gewoon niet op) maar de nieuwere spellen draaien prima op vista..!!
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_37846986
DirectX10 kaarten zullen net zoals DirectX9 gewoon in alle prijssegmenten verkocht worden.
Ik koop er denk ik eind 2007 of ergens in 2008 een in de 250 euro-range.
  maandag 15 mei 2006 @ 18:16:05 #70
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_37851190
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:54 schreef InsertCredit het volgende:
Je loopt namelijk meteen tegen het volgende aan:
"Operating systems based on Microsoft® Windows NT® technologies have always provided applications with a 32-bit address space that accesses 4 gigabytes (GB) of memory. The address space is usually split so that 2 GB of address space is directly accessible to the application and the other 2 GB is only accessible to the Windows executive software."

En dus kan m'n editting software maar max de helft aanspreken.
Als je Windows opstart met de /3GB optie, heb je al weer 3 GB beschikbaar voor je applicaties. Je hebt echter inderdaad gelijk dat Windows nogal vreemd omgaat met het beschikbare geheugen.
quote:
Xp-64 is niet voldoende ondersteunt door zowel softwarebedrijven ( Eyeon Fusion, Boujou etc ) als hardware ( verschillende driver problemen ) om een reeel alternatief te zijn.
Dat klopt, maar het is nog maar de vraag in hoeverre dat met de komst van Vista verbeterd zal worden.
  maandag 15 mei 2006 @ 18:42:01 #71
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37851961
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:20 schreef DooD het volgende:
zodra directX10 eris met vista is een 7800 GS sowieso verouderd. Je kan wel gewoon alles op een directX pad 9.0 spelen, maar je mist toch de nodige eye-candy zonder directX10. Het is maar net welke eisen je in acht neemt, ten aan zien van Pc gamen.
Maar het zal wel even duren voordat er DX10 kaarten zijn? En als ze er zijn neem ik aan dat de goedkopere kaarten met DX 10 minder goed zijn dan mijn 7800 met dx9?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 15 mei 2006 @ 18:50:54 #72
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_37852210
Misschien iets offtopic, maar ik heb een 64 bit processor en een 32 bit windows, zouden mijn games beter draaien op een 64 bits windowsversie? Want ik haal dezelfde score in 3dmark met 512 MB geheugen en 2 GB geheugen.....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_37852925
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:16 schreef chibibo het volgende:

[..]

Als je Windows opstart met de /3GB optie, heb je al weer 3 GB beschikbaar voor je applicaties. Je hebt echter inderdaad gelijk dat Windows nogal vreemd omgaat met het beschikbare geheugen.
[..]

Dat klopt, maar het is nog maar de vraag in hoeverre dat met de komst van Vista verbeterd zal worden.
Beide waar.

We bedoelen hetzelfde, maar ik wilde even je betiteling 'onzin' bijstellen
pi_37852998
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:50 schreef Arnold_fan het volgende:
Misschien iets offtopic, maar ik heb een 64 bit processor en een 32 bit windows, zouden mijn games beter draaien op een 64 bits windowsversie? Want ik haal dezelfde score in 3dmark met 512 MB geheugen en 2 GB geheugen.....
Zolang de games niet specifiek voor 64-bit geschreven zijn zal het geen voordeel opleveren.

Toch heeft het draaien van een 64bit-os wel voordelen omdat dan in ieder geval windows volledig gebruik maakt van je proc.
Het is nog even afwachten welke software met de komst van Vista de overstap naar 64-bit gaat maken.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:37:38 #75
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_37861087
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:14 schreef InsertCredit het volgende:
We bedoelen hetzelfde, maar ik wilde even je betiteling 'onzin' bijstellen
Die had inderdaad wel wat genuanceerder gemogen. Mijn excuses.
pi_37862360
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:37 schreef chibibo het volgende:

[..]

Die had inderdaad wel wat genuanceerder gemogen. Mijn excuses.
Och, ik kom er wel overheen.

Vista. Dx10. Crysis.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:33:39 #77
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_37863624
Crysis vond ik grafisch tegenvallen op de E3. Maar we zijn heden ten dage ook strontverwend... Stel je een BF cloon voor in de jungle
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:44:47 #78
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37951888
quote:
The list of Vista games are as follows:

Age of Conan: Hyborian Adventures (Funcom)
Alan Wake (Microsoft Game Studios)
Company of Heroes (THQ)
Crysis (EA)
Flight Simulator X (Microsoft Game Studios)
Halo 2 (Microsoft Game Studios)
Hellgate: London (Namco Bandai Games America)
Shadowrun (Microsoft Game Studios)
Het begin.
pi_37952036
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Crysis vond ik grafisch tegenvallen op de E3. Maar we zijn heden ten dage ook strontverwend... Stel je een BF cloon voor in de jungle
Grafisch tegenvallen? Jij vond de mooiste titel op de E3 grafisch tegenvallen? (of heb je alleen de carrier footage gezien?)
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:44:24 #80
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_37953697
Ik wacht eerst op het spel "Spore"! Dan zie ik wel of het beter is om Vista aan te schaffen!
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:26 #81
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_37954542
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Grafisch tegenvallen? Jij vond de mooiste titel op de E3 grafisch tegenvallen? (of heb je alleen de carrier footage gezien?)
Jups, alleen carrier, zegmaar wat officieel is vrijgegeven. Tuurlijk, jungle rockt de kooi, maar tis niet zo dat je dat alleen met DX10 voor elkaar gaat krijgen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_37954708
Natuurlijk niet, want alle getoonde beelden draaien op een bak met een enkele X1900
We wachten nog op de DX10 footage
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:30:51 #83
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_37955240
Daarom: het is niet Vista wat spellen zo geweldig gaat maken ofzo...

Ik zal het ook pas erop zetten bij de volgende nodige re-instal.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_37955370
Ik ook, maar dat is sowieso ongeveer rond de tijd dat het uitkomt.
Daarbij vind ik die mediafunctionaliteit ook wel handig icm de 360 enzo .
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:56:43 #85
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_37956061
Net zoals nieuwe OS'en en DX'en ziet de gebruiker er zelf weinig van en zijn de grootste verschillen onder de motorkap.

Aangezien de GFX-architectuur nu redelijk stabiel is d.m.v. de shaders zal je denk ik ook weinig verschil zien in de games van DX9 of DX10 (de standaard vooruitgang in kaarten daargelaten). Het enige "nieuwe" in DX10 dat echt "hot" is is het geoshader paradigma maar die is met wat tweaken na te maken in DX9 VS met wat buffering. Verder is Vista voor de gebruiker gewoon XP met wat nieuwe dingetjes maar voor de software devvers een gigantische overstap. Ik verwacht door de scheiding van de GUI een wat betere "alt-tab" interface. Vooral OGL gebruikt op dit moment nare hacks om dat een beetje te patchen. (of misschien was dat vroegah)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:25:57 #86
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_37958777
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef Retuobak het volgende:
Ik ook, maar dat is sowieso ongeveer rond de tijd dat het uitkomt.
Daarbij vind ik die mediafunctionaliteit ook wel handig icm de 360 enzo .
Moet de 360 eerst maar eens DivX/Xvid etc gaan afspelen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_37959250
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:25 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Moet de 360 eerst maar eens DivX/Xvid etc gaan afspelen...
Is een onofficiele plugin voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')