abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37809658
ik heb zojuist iets verschrikkelijks gehoord. ik probeer het hier allemaal neer te zetten. ik hoop dat het allemaal duidelijk is.

ik heb zojuist gehad dat mijn zusje 3-4 jaar geleden op een verschrikkelijke manier is verkracht.
ze durfe hier nu pas mee naar buiten te komen. dit kwam doordat hij haar zodanig heeft bedreigd( een mes op haar keel en gedreigd om mijn andere zusje wat aan te doen) dat ze zolang niets durfde te zeggen. nu heeft ze dit gelukkig toch allemaal verteld. over de details wil ik liever niet te veel vertellen. het komt er op neer dat hij haar meerdere malen op erg brute wijze heeft verkracht (oa vastgebonden). zij heeft een tijdje met hem samengewoond omdat hij haar psychisch onder druk zette. ook in die tijd heeft hij haar verscheidene malen verkracht.

wij hebben ook met zijn ex vrouw gesproken. zij heeft ook gezegd dat hij haar vroeger vele jaren heeft verkracht. ook zij durfde al die tijd niets te zeggen ivm de kinderen.

nu willen wij hier graag werk van gaan maken. wij willen aangifte gaan doen bij de politie en hem proberen veroordeeld te krijgen. helaas wil zijn ex-vrouw nog steeds niet getuigen ivm de kinderen. mijn zusje wil wel getuigen. zij was toen der tijd 17 en 18 jaar. hij was achter in de 30.

wat zijn onze kansen hierbij? en wat is de beste manier om dit aan te pakken? zijn er hier juristen/advocaten die hier al ervaringen mee hebben?

wij zijn namelijk ook opzoek naar een advocaat die hier ervaring mee heeft en ons misschien kan helpen.

al met al, een boel vragen, ik hoop dat er iemand is die hier antwoord op heeft.

alvast bedankt.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:31:27 #2
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37809912
naar de flikken dude
Quickpar fo shizzle
  zondag 14 mei 2006 @ 11:34:03 #3
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37810017
ik kan je helaas niet helpen, maar aan mijn advies heb je toch niets: ik zou die gozer helemaal aftuigen, niets meer van overlaten.

anyway, succes met deze hele toestand...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_37810036
als me zusje met zon verhaal aan zou komen zou ik hem helemaal kapot maken maargoed daar schiet je uiteindelijk ook niet zo veel mee op.....

suc6 met het veroordelen...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zondag 14 mei 2006 @ 11:36:02 #5
128384 mcwops
gat in je glas
pi_37810086
aangifte doen
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zondag 14 mei 2006 @ 11:36:59 #6
128384 mcwops
gat in je glas
pi_37810118
hji heet toch n iet edgar d
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zondag 14 mei 2006 @ 11:37:40 #7
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_37810144
idd helaas dat je het op die manier wil oplossen, want al krijg je hem veroordeeld dan staat ie over een jaar weer buiten.
ook ik zou hem stilletjes laten verdwijnen zodat niemand meer weet waar hij is en hem zo gruwelijk mishandelen dat zijn enige hoop is dat ie dood mag gaan. maar zou hem helemaal kapot maken, met bivakmuts op enzo en hem laten leven, erbij vertellen dat je hem nog een keer opzoekt.
zou zijn leven tot een hel maken
pi_37810191
ik blijf het altijd raar vinden als een meisje van 17 gaat samenwonen met een vent van achter in de 30 en dat die ouders zeggen: ' nee joh doen, leuk.'
neemt niet weg dat het vreselijk is. ik hoop dat je die teringlijer echt de bak in krijgt en dat hij lekker heel de dag zeepjes kan gaan bukken.
'Van mal tot maling' lalde de paling,
de wereld is één grote kroeg.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
of er gerookt mocht worden.
pi_37810192
afspraak maken bij de politie en je goed laten voorlichten over de haalbaarheid. door gebrek aan bewijs lukt het meestal niet, je staat veel sterker als z'n ex ook wil getuigen.

klote zeg... sterkte!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_37810262
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef cartwoman het volgende:
afspraak maken bij de politie en je goed laten voorlichten over de haalbaarheid. door gebrek aan bewijs lukt het meestal niet, je staat veel sterker als z'n ex ook wil getuigen.

klote zeg... sterkte!
en dan?

als je geen zaak rond zou krijgen... denk dan toch dat ik het recht even in eigen hand zou nemen.
pi_37810348
zodra jullie nog iemand vinden die ook verkracht is door die man staan jullie wel sterk, want twee mensen die verklaren verkracht staan is een stuk overtuigender. voor jullie is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar als je aangifte doet, 3 jaar naar data, en bijv zijn ex wil niet getuigen, heb je geen poot om op te staan, er is namelijk geen enkel bewijs...

een kogel in zn knieschijf verdient hij...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:43:42 #12
52854 Socratestikel
Grieks Genot
pi_37810354
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:37 schreef zwelgje81 het volgende:
idd helaas dat je het op die manier wil oplossen, want al krijg je hem veroordeeld dan staat ie over een jaar weer buiten.
ook ik zou hem stilletjes laten verdwijnen zodat niemand meer weet waar hij is en hem zo gruwelijk mishandelen dat zijn enige hoop is dat ie dood mag gaan. maar zou hem helemaal kapot maken, met bivakmuts op enzo en hem laten leven, erbij vertellen dat je hem nog een keer opzoekt.
zou zijn leven tot een hel maken
als hij in de bak komt en ze weten dat het een zedendelinquent is, is hij nog minder waard dan een hoop stront. zeker als het van zo'n jong meisje is. waarom denk je dat die gasten vaak op de begane grond opgesloten worden? het gebeurt echt niet zelden dat er eentje eh... "valt" van 6 hoog over de railing. zijn leven wordt daar zeker tot een hel gemaakt.
En terwijl hij naar jenever stonk kotste hij over de borden waarop het gezelschap moordlustig vroeg,
pi_37810395
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef socratestikel het volgende:

[..]

als hij in de bak komt en ze weten dat het een zedendelinquent is, is hij nog minder waard dan een hoop stront. zeker als het van zo'n jong meisje is. waarom denk je dat die gasten vaak op de begane grond opgesloten worden? het gebeurt echt niet zelden dat er eentje eh... "valt" van 6 hoog over de railing. zijn leven wordt daar zeker tot een hel gemaakt.
ervaring?
pi_37810397
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef insertcredit het volgende:

[..]

en dan?

als je geen zaak rond zou krijgen... denk dan toch dat ik het recht even in eigen hand zou nemen.
om daar vervolgens zelf voor in de bak te belanden? zou jammer zijn.
maar als het ongestraft zou kunnen gun ik die klootzak natuurlijk een stoma ofzo.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_37810406
quote:

[..]

punt is een beetje dat je hem zonder getuigenis niet achter slot en grendel krijgt.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:46:35 #16
52854 Socratestikel
Grieks Genot
pi_37810446
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef devrim_ het volgende:

[..]

ervaring?
dat is mij vertelt door een ex-bajesklant ja. plus dat dat een bekend feit is hoor, in 'de koepel' in breda zitten al die knulletjes op de begane grond met de net gegeven reden, dat is in meer bajessen zo.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:47:35 #17
52854 Socratestikel
Grieks Genot
pi_37810478
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef insertcredit het volgende:

[..]

punt is een beetje dat je hem zonder getuigenis niet achter slot en grendel krijgt.
er is in ieder geval dat zusje, en je moet die vrouw toch kunnen krijgen tot het doen van een bekenetnis? ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen. ik denk als je flinke afspraken weet te maken met justitie dat het mogelijk moet zijn dat ze kan getuigen.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:50:31 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_37810576
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef kmaestro het volgende:
zodra jullie nog iemand vinden die ook verkracht is door die man staan jullie wel sterk, want twee mensen die verklaren verkracht staan is een stuk overtuigender. voor jullie is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar als je aangifte doet, 3 jaar naar data, en bijv zijn ex wil niet getuigen, heb je geen poot om op te staan, er is namelijk geen enkel bewijs...

een kogel in zn knieschijf hoofd verdient hij...
wat een kansloze loser .. veel sterkte ts
Huilen dan.
pi_37810584
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef socratestikel het volgende:

[..]

er is in ieder geval dat zusje, en je moet die vrouw toch kunnen krijgen tot het doen van een bekenetnis? ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen. ik denk als je flinke afspraken weet te maken met justitie dat het mogelijk moet zijn dat ze kan getuigen.
klopt.
ik sprak even over het hypothetische geval dat een rechtsgang niet zou lukken.

sowieso aangifte doen en kijken wat er op die manier te halen valt.
pi_37810782
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef devrim_ het volgende:

[..]

ervaring?
heeft niks met ervaring te maken, zo gaat het in het gevangenis wezen. iemand die een minder jarige verkracht wordt hard aangepakt door mede gevangenen. vandaar dat die groep waarschijnlijk apart zit en niks hoeft te vertellen tegen mede gevangenen.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:58:31 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_37810838
als het mijn zusje zou zijn, zou ik hem zonder verdoving castreren met een reflexhamer en tegen het restant aangifte doen.

sterkte ts met deze moeilijke tijd, ook voor je zusjes en ouders.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 14 mei 2006 @ 12:24:50 #22
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37811617
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef insertcredit het volgende:

[..]

en dan?

dit schijnt dus een v/d problemen te zijn die ertoe leiden, dat slachtoffers nog minder snel bekend maken slachtoffer te zijn van verkrachting.

naast schaamte die in sommige gevallen leidt tot het verzwijgen, kan er ook een angst zijn een dierbare naaste te verliezen (lees: belandt in gevangenis), doordat deze uit woede eigen rechter gaat spelen.
Krekker is de bom!
  zondag 14 mei 2006 @ 12:27:20 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37811689
laat die vent stikken in zijn eigen lul.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 14 mei 2006 @ 12:29:08 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37811737
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef socratestikel het volgende:

[..]

ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen.
zo moeilijk te bedenken is dat toch niet?

grote kans dat het ook zijn kinderen zijn en de moeder niet wil dat de kinderen erachter komen dat hun pa gewoon een smerige een verkrachter is. zoiets kan immers zeer grote invloed hebben op het verdere leven van (jonge) kinderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KreKkeR op 14-05-2006 12:34:41 ]
Krekker is de bom!
  zondag 14 mei 2006 @ 13:16:18 #25
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37812878
ik zou in elk geval aangifte doen. weet jij veel; misschien zijn er meer vrouwen (waar jullie het bestaan niet van weten) die dat al hebben gedaan.

en verder zou ik de zaak maar aan justitie overlaten. de grootste zorg van / om je zusje is niet hem veroordeeld te krijgen, maar dat ze zelf op poten komt (ik bedoel: het is een vreselijke ervaring, en of de dader nou wel of niet veroordeeld wordt; je zusje zal hier iets mee moeten). begin eens bij de politie en wellicht slachtofferhulp.

ik weet niet of ik me zou kunnen inhouden als ik de dader van zoiets zou kennen. er zijn weinig dingen die me echt woest maken, maar dit is er zo een. maar cw heeft gelijk als ze zegt dat je ook niet moet willen dat je er zelf de bak voor indraait. zo'n staartje is voor niemand goed. maar wat zou ik zelf doen.... ik durf het niet te zeggen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_37812990
heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties. dat ik hem zelf iets aan zou willen doen. lees hem vermoorden of helemaal kapot maken speelt ook door mijn hoofd. alleen wil ik het liever eerst via de legale weg proberen. mocht dat niet lukken dan kan ik altijd nog die kant op gaan.
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef socratestikel het volgende:
ik blijf het altijd raar vinden als een meisje van 17 gaat samenwonen met een vent van achter in de 30 en dat die ouders zeggen: ' nee joh doen, leuk.'
neemt niet weg dat het vreselijk is. ik hoop dat je die teringlijer echt de bak in krijgt en dat hij lekker heel de dag zeepjes kan gaan bukken.
denk je dat mijn ouders? (en ik) hier blij mee waren?
wij hebben van alles gedaan om haar hiervan te weer houden. maar wat moet je doen als zij het per se wil? je kan haar moeilijk vast binden op een stoel.

maar is er hier ook iemand die hier gerechtelijk ervaring mee heeft?
of wij op dit moment ook nog echt een kans maken als we aangifte gaan doen (3 jaar na dato).
pi_37813095
hij heeft het voor dat hij je zusje ontmoette gedaan..
hij heeft het bij je zusje gedaan....

hij zal het altijd blijven doen omdat hij ermee wegkomt...

je bent het alle andere zusjes van nederland verplicht om het te melden bij de politie, zelfs drie jaar later!

die kunnen misschien opsporen welke "vriendinnetjes" hij nog meer heeft gehad, en of hij nu nog zo'n relatie heeft...
  zondag 14 mei 2006 @ 13:26:29 #28
33954 ElisaB
pi_37813108
quote:
verjaringstermijn

slachtoffers van seksueel geweld kunnen nog jaren na het gebeurde aangifte doen. de verjaringstermijn bij aanranding is 12 jaar, bij verkrachting 15 jaar.

als het seksueel geweld plaats vond vóór het 18e jaar van het slachtoffer is er nog meer tijd om aangifte te doen. het verjaringstermijn begint te lopen vanaf het 18e jaar.
bijvoorbeeld: als een kind van 15 dus aangerand is heeft hij of zij 3 jaar + 12 jaar, dus 15 jaar om aangifte te doen. bij verkrachting van een 15 jarig kind is dit dus 3 jaar + 15 jaar, dus 18 jaar.

er is slechts één uitzondering op deze regel en dat is als de dader ook minderjarig was op het moment dat het gebeurde. dan wordt de verjaringstermijn voor de helft ingekort. voor aanranding is de verjaringstermijn dus 6 jaar en voor verkrachting 7 en een half jaar.
http://www.deurknop.nl/index.php?cat=8&subcat=2
pi_37813197
ok bedankt voor de antwoorden:)
we willen sowieso aangifte gaan doen. want dat hij hier niet zomaar weg mee kan komen dat is zeker. ik was alleen benieuwd hoe het dan verder gaat. bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
  zondag 14 mei 2006 @ 13:31:40 #30
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_37813202
ik zou een paar grote kerels inhuren om hem zelf even flink te verkrachten...
pi_37813261
quote:
op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef bmwdevil het volgende:
ik zou een paar grote kerels inhuren om hem zelf even flink te verkrachten...
met een bezemsteel? of?
  zondag 14 mei 2006 @ 14:39:03 #32
33954 ElisaB
pi_37814800
quote:
op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef brainol het volgende:
we willen sowieso aangifte gaan doen. want dat hij hier niet zomaar weg mee kan komen dat is zeker. ik was alleen benieuwd hoe het dan verder gaat. bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
ik denk dat geen zinnig mens daar antwoord op kan geven. het is niet eenvoudig om plegers van zedendelicten veroordeeld te krijgen (denk ik) en het hangt van heel veel dingen af. wat ik wel altijd begrepen heb, is dat het voor het slachtoffer een heel vervelend en pijnlijke weg is. laat ze goed op zichzelf passen
  zondag 14 mei 2006 @ 14:52:19 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37815105
huur een paar grote homosexuele negers in

[serieus]
sowieso aangifte doen! misschien hebben ze al ander bewijs tegen die kerel, weet jij veel...
en misschien heeft hij nog andere exen die wel willen getuigen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 14 mei 2006 @ 15:06:30 #34
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_37815401
quote:
op zondag 14 mei 2006 13:25 schreef skorpija het volgende:
je bent het alle andere zusjes van nederland verplicht om het te melden bij de politie, zelfs drie jaar later!

ik kreeg rillingen van dit zinnetje, het is zó waar! dit sujet zal nog een keer de fout in gaan als je niks doet, laat hem er niet mee wegkomen.
desnoods laat je hem kennismaken met jouw eigen definitie van rechtvaardigheid.

ik weet wel dat de straffen voor zedendelicten nooit goedmaken wat het slachtoffer is aangedaan. behalve levenslange eenzame opsluiting is elke straf eigenlijk te licht, je zusje zit er ook de rest van haar leven aan vast...
power to the people
  zondag 14 mei 2006 @ 15:08:05 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37815436
quote:
het is taboe in nederland, het eigen recht in hand nemen. maar het komt vaker voor dan je denkt.
  zondag 14 mei 2006 @ 15:22:40 #36
33954 ElisaB
pi_37815782
quote:
op zondag 14 mei 2006 15:08 schreef zoalshetis het volgende:
het is taboe in nederland, het eigen recht in hand nemen. maar het komt vaker voor dan je denkt.
ik denk het ook en kan het me goed voorstellen. ze (geen idee wie precies) zeggen dat 1 op de 6 vrouwen voor hun 20ste te maken krijgt met een of andere vorm van seksueel geweld. het zou behoorlijk uitdunnen als al die vrouwen daarop zelf actie zouden ondernemen. het zou wel lekker opruimen. nix mis met mannen, maar wel wat mis met mannen (trouwens ook met vrouwen) die een ander seksueel misbruiken of mishandelen.
pi_37817360
stel nu dat de legale weg na alle opties geen resultaat oplevert:

als je wil voorkomen dat zo'n beest ooit nog de kans krijgt zoiets bij een andere persoon te flikken, en je (voor jezelf) een gevoel van genoegdoeningwil, zou ik het op de volgende manier aanpakken:
maak zijn leven op wat voor manier dan ook tot zo'n hel, dat hij geen uitweg meer ziet. als je dit ver genoeg doordrijft dat hij zichzelf van kant maakt, heb je door psychologische oorlogsvoering je doel bereikt en vrij schone handen strafrechtelijk gezien (en zo niet, dan is het bijna onmogelijk te bewijzen).

heel veel sterkte en succes met vooral je eerste optie, maar verlies inderdaad je zus niet uit het oog. die is belangrijker dan welke vorm van wraak ook. luister naar hoe zij hier verder mee wil gaan en hoever zij bereid is om te gaan.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 14 mei 2006 @ 16:33:16 #38
33954 ElisaB
pi_37817757
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:20 schreef malebolgia het volgende:
als je wil voorkomen dat zo'n beest ooit nog de kans krijgt zoiets bij een andere persoon te flikken, en je (voor jezelf) een gevoel van genoegdoeningwil, zou ik het op de volgende manier aanpakken:
maak zijn leven op wat voor manier dan ook tot zo'n hel, dat hij geen uitweg meer ziet. als je dit ver genoeg doordrijft dat hij zichzelf van kant maakt, heb je door psychologische oorlogsvoering je doel bereikt en vrij schone handen strafrechtelijk gezien (en zo niet, dan is het bijna onmogelijk te bewijzen).
als ts dat echt zou gaan doen, heeft ie zelf ook geen leven meer. hoe verleidelijk ook. je kunt dat niet doen zonder er niet zelf ook helemaal aan kapot te gaan. misschien zelfs wel letterlijk. als iemand er niet veel moeite mee heeft een vrouw zo te mishandelen, dan zal het ook wel geen probleem zijn om ts iets tussen zijn ribben te duwen. slecht idee imho, maar goed; wie ben ik
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:20 schreef malebolgia het volgende:
heel veel sterkte en succes met vooral je eerste optie, maar verlies inderdaad je zus niet uit het oog. die is belangrijker dan welke vorm van wraak ook. luister naar hoe zij hier verder mee wil gaan en hoever zij bereid is om te gaan.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:36:59 #39
3767 Herald
Come get some
pi_37817845
quote:
op zondag 14 mei 2006 13:20 schreef brainol het volgende:
per se wil? je kan haar moeilijk vast binden op een stoel.
dat deed die vent anders wel
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_37817901
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:36 schreef herald het volgende:

[..]

dat deed die vent anders wel
.
pi_37817909
quote:

[..]

haha, wat een totale onzin zeg... bron: tv .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2006 16:40:08 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 16:39:38 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37817910
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:33 schreef elisab het volgende:

[..]

als ts dat echt zou gaan doen, heeft ie zelf ook geen leven meer. hoe verleidelijk ook. je kunt dat niet doen zonder er niet zelf ook helemaal aan kapot te gaan. misschien zelfs wel letterlijk. als iemand er niet veel moeite mee heeft een vrouw zo te mishandelen, dan zal het ook wel geen probleem zijn om ts iets tussen zijn ribben te duwen. slecht idee imho, maar goed; wie ben ik
[..]

hoe ben jij daar zo zeker van? we hebben in nederland een rechtstaat waarbij de rechter moet kunnen aantonen dat de verdachte schuldig is, dit in tegenstelling tot de staat, die democratie roept, en verwacht dat de verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen...
pi_37820970
bedankt voor de informatie, een vriendin van mij is ook aangerand kort geleden en ook geen aangifte gedaan. haar ouders weten het ook. als ik haar ouders was had ik met haar mee gegaan desnoods, naar het politiebureau om aangifte te laten doen. je moet niet alleen aan de slachtoffer denken maar ook aan de toekomstige slachtoffers. des te minder slachtoffers die maakt, des te beter.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:32:08 #44
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37821123
double tapped in the head by mr 9mm
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37821824
quote:
op zondag 14 mei 2006 11:34 schreef theswooshdocksaints het volgende:
als me zusje met zon verhaal aan zou komen zou ik hem helemaal kapot maken maargoed daar schiet je uiteindelijk ook niet zo veel mee op.....

suc6 met het veroordelen...

[ Bericht 11% gewijzigd door _-rally-_ op 14-05-2006 20:13:39 ]
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_37822258
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:11:01 #47
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37822422
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:33 schreef elisab het volgende:

[..]

[..]

mja ik zie juist een mogelijkheid.

je hebt geen enkele relatie of motief zover de politie weet.
stay frosty
pi_37822525
eerst natuurlijk naar de politie. maar als dat niets uitricht zou ik net als velen hier ook het recht in eigen hand nemen.
pi_37822562
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:11 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

mja ik zie juist een mogelijkheid.

je hebt geen enkele relatie of motief zover de politie weet.
ja joh, ga nog serieus plannen smeden ook. mafkees.

je weet dat het aanzetten tot een misdaad ook strafbaar is?
  zondag 14 mei 2006 @ 19:18:30 #50
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37822702
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:14 schreef k_man het volgende:

[..]

ja joh, ga nog serieus plannen smeden ook. mafkees.

je weet dat het aanzetten tot een misdaad ook strafbaar is?
ik zet niets aan.. ik reageer op een post..

ts doe het niet!!!!

zo duidelijker

ach als het mijn zus was geweest was er geen topic over geweest
stay frosty
pi_37822918
tuurlijk.

iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
  zondag 14 mei 2006 @ 19:32:09 #52
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37823150
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.

iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
jij bent wel goed bezig.

ik ben het wel met je eens.

owja welkom in nederland.
hij is dan over een jaartje of 3 weer vrij
stay frosty
  zondag 14 mei 2006 @ 19:48:54 #53
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_37823623
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.

heb jij een zus?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  zondag 14 mei 2006 @ 19:54:07 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37823757
quote:
op zondag 14 mei 2006 19:06 schreef k_man het volgende:
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
dat hoeft ts niet zelf te doen. een joegoslaaf hoeft er doorgaans niet zo heel erg veel voor te hebben.

hoe dan ook is het beginpunt van een juridische weg aangifte doen, en het verder aan het om over laten..
pi_37823861
kan alleen maar zeggen dat ik het heel dapper vind van je zusje dat ze de kracht heeft om er werk van te maken. makkelijk zal het niet zijn.

van zijn ex vind ik het maar dom , wie weet wat hij haar kinderen aan doet...
  zondag 14 mei 2006 @ 23:17:36 #56
33954 ElisaB
pi_37831394
quote:
op zondag 14 mei 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoe ben jij daar zo zeker van? we hebben in nederland een rechtstaat waarbij de rechter moet kunnen aantonen dat de verdachte schuldig is, dit in tegenstelling tot de staat, die democratie roept, en verwacht dat de verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen...
ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...

ik bedoelde alleen maar dat ik het geen goed idee zou vinden voor ts om te proberen 'de dader' het leven dermate zuur te maken dat deze zelfmoord gaat plegen. het hele idee is idioot, maar los daarvan: om dat te gaan doen, moet je dag en nacht bezig zijn met heel akelige dingen. en ik wilde maar aangeven dat je daar niet vrolijk van wordt. wellicht bereik je ermee dat de ander ongelukkig wordt, maar voor jezelf is zoiets ook echt geen feestje (als ik het al vergelijk met exen die er een project van hebben gemaakt elkaar het leven zuur te maken.... je hebt er een dagtaak aan en wordt er niet gelukkiger van).
pi_37840006
quote:
op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef elisab het volgende:

[..]

ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...

ik bedoelde alleen maar dat ik het geen goed idee zou vinden voor ts om te proberen 'de dader' het leven dermate zuur te maken dat deze zelfmoord gaat plegen. het hele idee is idioot, maar los daarvan: om dat te gaan doen, moet je dag en nacht bezig zijn met heel akelige dingen. en ik wilde maar aangeven dat je daar niet vrolijk van wordt. wellicht bereik je ermee dat de ander ongelukkig wordt, maar voor jezelf is zoiets ook echt geen feestje (als ik het al vergelijk met exen die er een project van hebben gemaakt elkaar het leven zuur te maken.... je hebt er een dagtaak aan en wordt er niet gelukkiger van).
en dat is een wijze les.

wat te doen met een nichtje die half ontkleed is gevonden en van niets meer weet.
een buurman die met een hakbijl binnen staat wanneer je er niet bent.

wraak kan dan een doel worden maar je sloopt vooral jezelf als je daarmee bezig gaat.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:25:30 #58
33954 ElisaB
pi_37842805
quote:
op maandag 15 mei 2006 11:49 schreef schvvmert het volgende:
wraak kan dan een doel worden maar je sloopt vooral jezelf als je daarmee bezig gaat.
wraak is zoet, maar de voldoening is waarschijnlijk op den duur onvoldoende om je eigen verziekte leven goed te maken
pi_37843653
ik denk dat je meer gebaat bent met wat serieuzere reacties dan van de meesten hier. ik werk bij de politie en dit zijn de stappen die je kan ondernemen:

je kan telefonisch of via het bureau melding maken hiervan en een afspraak maken voor een gesprek. je zus kan zelf aangeven of ze wil spreken met een man of vrouw en dit zal in uiterste vertrouwelijkheid plaatsvinden.

op basis van dit gesprek worden de mogelijke vervogstappen doorgenomen met haar.

je hebt in iedergeval geen advocaat nodig in deze. sterkte!
  maandag 15 mei 2006 @ 14:02:06 #60
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37843788
edit: nu is het wel weer genoeg......

[ Bericht 66% gewijzigd door Five_Horizons op 15-05-2006 14:07:41 ]
pi_37843948
goed: nu is het wel weer genoeg met de voorbeelden van wat je wel of niet met de dader zou willen doen, ik geloof niet dat ts daar wat aan heeft.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_37849170
quote:
vind je dat minstens zo schokkend?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_37861476
quote:
op maandag 15 mei 2006 16:55 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

vind je dat minstens zo schokkend?
jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...
  maandag 15 mei 2006 @ 22:48:01 #64
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37861635
quote:
op maandag 15 mei 2006 22:44 schreef o-fiel het volgende:

[..]

jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...
aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.

ik ben het er mee eens dat het politiek en juridisch niet correct is om zelf voor eigen rechter te gaan spelen. maar dan moet je wel met goede argumenten aankomen ipv "het lost niets op".
stay frosty
pi_37862353
als die vrouw getuigd staan jullie er veeeeeeeeeeeel beter voor.

kan niemand tenminste vastbindplekken of zo bevestigen van toendertijd? iemand die blauwe plekken op haar heeft gezien of zo?

in principe is er genoeg bewijs. er moet namelijk meer bewijs zijn dan slechts 1 getuigenis, en dat hebben jullie. jullie kunnen bijv. bevestigen dat ze met 'm heeft samengewoond en zij zegt dat toen de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, jullie getuigenis is dan het bewijs dat hij op die plek was... alleen het probleem is, de rechter moet ook nog eens overtuigd zijn, en dat zijn ze niet zo snel. ik ken heel wat mensen die dus ook geen veroordeling hebben gekregen, al ging het daar om kindermisbruik (mijn persoonlijk interessesfeer zeg maar, in verband met wat ervaringen vanuit m'n kindertijd). en emotioneel is het wel slopend, getuigen en zo... mja als je zus zich er sterk genoeg voor voelt, is het wel een goede zaak om hem in elk geval te proberen achter de tralies te krijgen. is het niet voor verkrachting, dan voor mishandeling/vrijheidsberoving/bedreiging et cetera.

en verder, mocht je een strafrechtelijke veroordeling krijgen, niet vergeten om ook privaatrechtelijk hem eens aansprakelijk te stellen. ik suggereer niet dat je geld moet gaan krijgen van 'm voor de verkrachting, maar het kan dus wel, houd dat even in de gaten... het is wel een aanvullende straf, en dat geld kun je vervolgens - als je jezelf of je kinderen later er niet mee wilt helpen - gebruiken om organisaties die seksueel geweldsslachtoffers helpen bijvoorbeeld te steunen.

[ Bericht 77% gewijzigd door Sessy op 15-05-2006 23:09:25 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 23:34:11 #66
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_37863643
edit: is normaal reageren te moeilijk?

[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:26:32 ]
I play sports...no I don't, what the fuck?
pi_37863657
quote:
op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.

ik ben het er mee eens dat het politiek en juridisch niet correct is om zelf voor eigen rechter te gaan spelen. maar dan moet je wel met goede argumenten aankomen ipv "het lost niets op".
je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...
pi_37863723
edit: doe normaal.

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:28:32 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 23:37:29 #69
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_37863757
edit: normaal reageren te moeilijk?

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:27:15 ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_37863838
misschien hoopt ze dat er mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben en zo. kan ze geen advocaat betalen en hoopt ze zo iemand te strikken (is overigens niet nodig als je strafrechtelijk aangifte doet! de overheid vervolgt, kost je niks, en mochten ze besluiten niet te vervolgen dan kun je er bezwaar tegen aantekenen en ik dacht dat je ook nog eens het recht hebt te worden geupdate over de zaak).
zeik niet, cerror.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:40:51 #71
145518 Luiaerdt
Run to the pils!
pi_37863882
edit: doe normaal.....

[ Bericht 89% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 00:27:52 ]
I play sports...no I don't, what the fuck?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:23:05 #72
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37865430
uhm, okay, je dient een aanklacht in... wat dan? wat denk je te bereiken? lijkt me een gozer die toch al amper een leven heeft... z'n reputatie zal hem dus een zorg zijn voor zover hij die heeft... strafmaatregelen: 1 jaar cel, 1 jaar voorwaardelijk? misschien een kleine boete van +/- 2000 euro aan smartengeld?
oja, en natuurlijk houdt hij hier een slecht cv aan over... nee, goh... dan krijgt hij later van de staat toch gewoon hulp bij het zoeken van een baantje...

c'mon, je bent in nederland... enige manier om dit soort randdebielen aan te pakken is flink molesteren. ja, je verlaagt je tot de grootste klootviolen op deze aarde... maar als het om familie gaat, ben ik daar vrij simpel in... dan maar laag en zwak etc... pijn zal die lijen
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:27:53 #73
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37865600
quote:
bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
hooguit 3, trust me (en vast een aantal jaar, laten we zeggen 2, voorwaardelijk...)
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:17:15 #74
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_37866706
ik heb al ooit gezworen dat als mijn buurmeisjes(bijna half zusjes, moeder heeft er 14 jaar op opgepast) misbruikt/verkracht worden dat ik het recht in eigen handen zou nemen. dus het zou nu scheinheilig zijn om te zeggen dat je hem moet aanklagen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:16:38 #75
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_37867732
quote:
wat wil je anders doen?
als het allemaal mislukt weet de dader ook meteen alles als adres en zo en nemt hij hoe dan ook wel wraak.
nu, zonder rechtsgang weet de politie van niks zn zullen ze veel minder snel ts op het spoort komen snap je?
pi_37867904
edit: lezen is moeilijk?

[ Bericht 65% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 12:32:40 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:18:40 #77
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37869322
quote:
op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef o-fiel het volgende:

[..]

je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...
ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.
stay frosty
pi_37872261
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 09:18 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.
onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:35:00 #79
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37873112
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef leusden het volgende:

[..]

onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...
ja idd voor een normaal mens zou dat idd een straf zijn...
alleen is hij na 2 jaar weer vrij... 2 jaar! ik ken mensen die voor 2 jaar naar thailand gaan en daarna hun leven ook weer oppakken.
dat kan zijn zusje niet.

en wat 2 jaar gevangenis met je doet weet ik niet... maar in nl zal het wel niet zo erg zijn...beetje tv kijken enzo

kom op joh dat zijn toch ook geen straffen!!!!

en over dat baan vinden.. ja daar helpt de staat je dan bij ! omdat je toch een 2de kans moet krijgen he!
stay frosty
pi_37873232
edit: lezen is te moeilijk

[ Bericht 83% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 12:31:41 ]
pi_37873275
edit: opzouten

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 16-05-2006 12:31:58 ]
pi_37874252
jullie zien allemaal 1 belangrijk punt over het hoofd. hij kan namelijk ook nog eens tbs krijgen, zal dat krijgen als je die ex-vrouw van 'm zo ver krijgt dat ze getuigt. en tbs is strenger geworden, er gaan er meer richting de long stay tegenwoordig.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:13:20 #83
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37874314
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef sessy het volgende:
jullie zien allemaal 1 belangrijk punt over het hoofd. hij kan namelijk ook nog eens tbs krijgen, zal dat krijgen als je die ex-vrouw van 'm zo ver krijgt dat ze getuigt. en tbs is strenger geworden, er gaan er meer richting de long stay tegenwoordig.
kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.
stay frosty
pi_37887536
bedankt voor alle reacties. vooral degene over de legale wijze. mijn zusje heeft er heel lang over nagedacht maar ze heeft van het weekend toch besloten om aangifte te gaan doen. we gaan het inderdaad eerst strafrechtelijk proberen.
maar wat zijn die straffen laag als ik het hier zo hoor:(
mijn zusje blijft haar hele leven hier aan vast zitten en hij zou er (mocht hij veroordeeld worden) met een paar jaar vanaf zijn.

ik denk dat ik nog maar eens met zijn ex moet praten. om haar toch proberen te overtuigen dat zij ook zal gaan getuigen.

ik ben trouwens vandaag met mijn vader en haar nieuwe vriend naar zijn werk gegaan. we hebben met hem gesproken. hij stond te beven als een rietje maar ontkende wel alles. we hebben hem iig goed duidelijk gemaakt dat het voor hem verstandig zal zijn dat hij zichzelf zou aangeven.

mocht hier niets uitkomen, dan gaan we sowieso een stap verder en gaan hem psychologisch kapot maken.
pi_37887901
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef brainol het volgende:
mocht hier niets uitkomen, dan gaan we sowieso een stap verder en gaan hem psychologisch kapot maken.
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.
pi_37892596
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 19:28 schreef k_man het volgende:
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.
whehe alsof hij iemand psychologisch kapot kan maken. hij moet er met zijn pa heen en nog een persoon. daarnaast bedankt hij ook uitdrukkelijk de personen die op legale wijze het wouden oppakken en hem adviezen wouden geven. ts is helemaal niet zo'n lefgozer dat hij dat uberhaupt kan en hij gaat denk ik grote problemen daarmee krijgen. maar goed hij moet het zelf weten, sommige mensen durven nou eenmaal niet alles. om dan de adviezen die in mijn ogen menselijk zijn af te doen alsof het niks waard is is slecht.
pi_37899737
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 12:13 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.
daarom zorgen dat de ex ook getuigt.
pi_37900042
euh politie doet niet zoveel he?
ken nog het verhaal van een moeder die ook verhaal wilde doen, een oudere man had haar 15 jarige dochter misbruikt en verkracht,
de dochter had wel cadeautjes ontvangen van de meneer en zo had hij het jonge meisje gelokt en beinvloed.
oh zei de politie maar dan heeft ze toch zelf toegegeven?
na een maand kwam de moeder nog eens verhaal halen bij de politie, die wilde niks ondernemen, toen de moeder boos uitriep dat ze dan zelf... zei de politie: als die man iets overkomt ,weten we wie het gedaan heeft! hij werd dus gewoon beschermt!!
dat is de wet in ons land...

je zusje zal veel naar boven moeten halen uit die tijd mocht het wel toch een rechtszaak komen, kan ze dit dan wel aan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37900720
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 23:55 schreef zhe-devilll het volgende:
euh politie doet niet zoveel he?
ken nog het verhaal van een moeder die ook verhaal wilde doen, een oudere man had haar 15 jarige dochter misbruikt en verkracht,
de dochter had wel cadeautjes ontvangen van de meneer en zo had hij het jonge meisje gelokt en beinvloed.
oh zei de politie maar dan heeft ze toch zelf toegegeven?
na een maand kwam de moeder nog eens verhaal halen bij de politie, die wilde niks ondernemen, toen de moeder boos uitriep dat ze dan zelf... zei de politie: als die man iets overkomt ,weten we wie het gedaan heeft! hij werd dus gewoon beschermt!!
dat is de wet in ons land...
en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?
het klopt in ieder geval niet.
natuurlijk zijn er getuigen nodig, al is de bewijslast bij zedenmisdrijven anders geregeld dan bij andere misdrijven.
pi_37900737
quote:
op maandag 15 mei 2006 23:03 schreef sessy het volgende:
als die vrouw getuigd staan jullie er veeeeeeeeeeeel beter voor.

kan niemand tenminste vastbindplekken of zo bevestigen van toendertijd? iemand die blauwe plekken op haar heeft gezien of zo?

in principe is er genoeg bewijs. er moet namelijk meer bewijs zijn dan slechts 1 getuigenis, en dat hebben jullie. jullie kunnen bijv. bevestigen dat ze met 'm heeft samengewoond en zij zegt dat toen de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, jullie getuigenis is dan het bewijs dat hij op die plek was... alleen het probleem is, de rechter moet ook nog eens overtuigd zijn, en dat zijn ze niet zo snel. ik ken heel wat mensen die dus ook geen veroordeling hebben gekregen, al ging het daar om kindermisbruik (mijn persoonlijk interessesfeer zeg maar, in verband met wat ervaringen vanuit m'n kindertijd). en emotioneel is het wel slopend, getuigen en zo... mja als je zus zich er sterk genoeg voor voelt, is het wel een goede zaak om hem in elk geval te proberen achter de tralies te krijgen. is het niet voor verkrachting, dan voor mishandeling/vrijheidsberoving/bedreiging et cetera.

en verder, mocht je een strafrechtelijke veroordeling krijgen, niet vergeten om ook privaatrechtelijk hem eens aansprakelijk te stellen. ik suggereer niet dat je geld moet gaan krijgen van 'm voor de verkrachting, maar het kan dus wel, houd dat even in de gaten... het is wel een aanvullende straf, en dat geld kun je vervolgens - als je jezelf of je kinderen later er niet mee wilt helpen - gebruiken om organisaties die seksueel geweldsslachtoffers helpen bijvoorbeeld te steunen.
hier sluit ik mij bij aan.
pi_37901129
quote:
op woensdag 17 mei 2006 00:13 schreef kevin85 het volgende:

[..]

en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?
het klopt in ieder geval niet.
natuurlijk zijn er getuigen nodig, al is de bewijslast bij zedenmisdrijven anders geregeld dan bij andere misdrijven.
verjaardagspraatjes?
vriendin van mij overkwam dit! het klopt dus wel degelijk.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37904782
het werkt dus werkelijk wel zo!
ben zelf op mijn 13e verkracht en heb er een ruime 3 jaar niets over gezegd tegen de mensen in mijn omgeving. ik was zwaar getraumatiseerd en werd nog met regelmaat bedreigd door de persoon in kwestie. het heeft mijn hele jeugd kapot gemaakt , nog meer verwijdering (die al was ontstaan door de pubertijd) van mijn ouders en veel onbegrip thuis (ja niemand wist wat er speelde immers) totdat ik zelfs uiteindelijk ben weggelopen. pas toen durfde ik het mijn ouders te vertellen.
de politie wilde geen aangifte meer opnemen want het was te lang geleden en zijn woord tegen het mijne. (officieel was het nog niet eens verjaard). het heeft in ieder geval een zeer groot deel van mijn leven kapot gemaakt en beinvloed. en dat laatste doet het nu nog steeds.
dus wat zhe-devilll zegt klopt bij sommige korpsen wel degelijk.
het ligt er denk ik ook aan wie je treft.
een voorbeeldje daarover (gaat trouwens niet over verkrachtingen/ aanrandingen maar over een oplichter) , politie wilde / kon geen aangifte doen werd me eerst verteld , uiteindelijk na veel zeuren en dringen wel aangifte mogen doen. foto confrontatie mogen doen samen met mijn man en beiden dezelfde persoon aangewezen. nu bijna 2 jaar later is hij net veroordeeld voor deze zaak.
pi_37910067
zedenmisdrijven tegen minderjarigen beginnen sowieso pas nadat die meerderjarig worden te verjaren dacht ik. en je kunt in beroep etc tegen beslissingen om niet te vervolgen (en ik neem aan ook tegen de beslissing om geen aangifte te laten doen).
alleen dat is allemaal officieel, in de praktijk werkt het helaas nogal eens anders.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:36:24 #94
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37910218
quote:
op woensdag 17 mei 2006 07:33 schreef xanthe het volgende:
het werkt dus werkelijk wel zo!
ben zelf op mijn 13e verkracht en heb er een ruime 3 jaar niets over gezegd tegen de mensen in mijn omgeving. ik was zwaar getraumatiseerd en werd nog met regelmaat bedreigd door de persoon in kwestie. het heeft mijn hele jeugd kapot gemaakt , nog meer verwijdering (die al was ontstaan door de pubertijd) van mijn ouders en veel onbegrip thuis (ja niemand wist wat er speelde immers) totdat ik zelfs uiteindelijk ben weggelopen. pas toen durfde ik het mijn ouders te vertellen.
de politie wilde geen aangifte meer opnemen want het was te lang geleden en zijn woord tegen het mijne. (officieel was het nog niet eens verjaard). het heeft in ieder geval een zeer groot deel van mijn leven kapot gemaakt en beinvloed. en dat laatste doet het nu nog steeds.
dus wat zhe-devilll zegt klopt bij sommige korpsen wel degelijk.
het ligt er denk ik ook aan wie je treft.
een voorbeeldje daarover (gaat trouwens niet over verkrachtingen/ aanrandingen maar over een oplichter) , politie wilde / kon geen aangifte doen werd me eerst verteld , uiteindelijk na veel zeuren en dringen wel aangifte mogen doen. foto confrontatie mogen doen samen met mijn man en beiden dezelfde persoon aangewezen. nu bijna 2 jaar later is hij net veroordeeld voor deze zaak.
hoe lang mag hij zitten?
stay frosty
pi_37910367
je ouders de schuld geven??? een 17 jarige met een 30 jarige?? fuck!

en fuck de politie, die gast krijgt een paar jaartjes en misschien wat tbs, ik zou het zelf oplossen en schijt aan de gevolgen hebben! maarja dat is niet het verstandigste om te doen, ik heb ook een zus en ik zou niet moeten denken dat haar zoiets zou overkomen...

dat soort lui laten het niet bij 1 of 2 slachtoffers, wie weet heeft hij het vaker gedaan en gaat hij het in de toekomst weer doen!!
This is what you are, this is what you get...
pi_37911946
quote:
op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef sessy het volgende:
zedenmisdrijven tegen minderjarigen beginnen sowieso pas nadat die meerderjarig worden te verjaren dacht ik. en je kunt in beroep etc tegen beslissingen om niet te vervolgen (en ik neem aan ook tegen de beslissing om geen aangifte te laten doen).
alleen dat is allemaal officieel, in de praktijk werkt het helaas nogal eens anders.
klopt.
pi_37912098
quote:
op woensdag 17 mei 2006 11:36 schreef barracupracuda het volgende:

[..]

hoe lang mag hij zitten?
degene die me verkracht heeft? er is geen zaak geweest dus hij is nooit gestraft.

de 2e zaak over de oplichter was meer als voorbeeldje hoe de politie kan reageren terwijl je zelf dus wel in je recht staat om aangifte te doen , maar dat ze daar nogal eens "makkelijk" zeggen dat het niet kan , mogelijk of onzin is om te doen.
en om aan te geven dat strafrechtelijke zaken wel een tijdje kunnen duren.
deze persoon heeft bepaalde periode aan gevangenisstraf gekregen wat gelijk stond aan zijn voorarrest (meen dat dit iets van een half jaar was) , 3 jaar (ipv. van de normale 2 jaar) voorwaardelijk (zaak was samengevoegd met een 2tal mishandelingen) , en een boete die geincasseerd word door het cjib. er was nog iets meer , maar heb alles alleen nog maar telefonisch gehoord , de papieren moet ik nog krijgen maar dat duurt maanden.
pi_37927477
quote:
op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef mforce het volgende:
en fuck de politie, die gast krijgt een paar jaartjes en misschien wat tbs, ik zou het zelf oplossen en schijt aan de gevolgen hebben!
zal ik je de gevolgen even omschrijven? je krijgt de volle bak voor moord met voorbedachte rade, en daarna wordt je ook nog eens door de nabestaanden van die crimineel aangesproken uit onrechtmatige daad om ook even in hun levensonderhoud te gaan voorzien, en andere schade.
nee, daar heeft z'n zus veel aan, haar broer in de bak en financieel kaalgeplukt.
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:11:12 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37927635
ts, doe nooit iets waar je nu al van weet dat je het jezelf niet kan vergeven

edit: laatste deel weg.

[ Bericht 81% gewijzigd door Five_Horizons op 17-05-2006 20:45:45 ]
pi_37928600
goed: voor een aantal mensen blijkt lezen te moeilijk te zijn ( ).

dit is de laatste waarschuwing. ik snap dat dit onderwerp verhitte discussies of ongenuanceerde reacties kan opleveren, maar het is in het topic al een paar keer aangegeven door middel van edits ed.: geen trieste reacties waar ts verder niets aan heeft.

de volgende die dat toch doet mag wat mij betreft even wegblijven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')