en dan?quote:op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef cartwoman het volgende:
afspraak maken bij de politie en je goed laten voorlichten over de haalbaarheid. door gebrek aan bewijs lukt het meestal niet, je staat veel sterker als z'n ex ook wil getuigen.
klote zeg... sterkte!
als hij in de bak komt en ze weten dat het een zedendelinquent is, is hij nog minder waard dan een hoop stront.quote:op zondag 14 mei 2006 11:37 schreef zwelgje81 het volgende:
idd helaas dat je het op die manier wil oplossen, want al krijg je hem veroordeeld dan staat ie over een jaar weer buiten.
ook ik zou hem stilletjes laten verdwijnen zodat niemand meer weet waar hij is en hem zo gruwelijk mishandelen dat zijn enige hoop is dat ie dood mag gaan. maar zou hem helemaal kapot maken, met bivakmuts op enzo en hem laten leven, erbij vertellen dat je hem nog een keer opzoekt.
zou zijn leven tot een hel maken
ervaring?quote:op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef socratestikel het volgende:
[..]
als hij in de bak komt en ze weten dat het een zedendelinquent is, is hij nog minder waard dan een hoop stront.zeker als het van zo'n jong meisje is. waarom denk je dat die gasten vaak op de begane grond opgesloten worden? het gebeurt echt niet zelden dat er eentje eh... "valt" van 6 hoog over de railing. zijn leven wordt daar zeker tot een hel gemaakt.
om daar vervolgens zelf voor in de bak te belanden? zou jammer zijn.quote:op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef insertcredit het volgende:
[..]
en dan?
als je geen zaak rond zou krijgen... denk dan toch dat ik het recht even in eigen hand zou nemen.
punt is een beetje dat je hem zonder getuigenis niet achter slot en grendel krijgt.quote:op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef socratestikel het volgende:
[..]
als hij in de bak komt en ze weten dat het een zedendelinquent is, is hij nog minder waard dan een hoop stront.zeker als het van zo'n jong meisje is. waarom denk je dat die gasten vaak op de begane grond opgesloten worden? het gebeurt echt niet zelden dat er eentje eh... "valt" van 6 hoog over de railing. zijn leven wordt daar zeker tot een hel gemaakt.
dat is mij vertelt door een ex-bajesklant ja.quote:
er is in ieder geval dat zusje, en je moet die vrouw toch kunnen krijgen tot het doen van een bekenetnis? ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen. ik denk als je flinke afspraken weet te maken met justitie dat het mogelijk moet zijn dat ze kan getuigen.quote:op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef insertcredit het volgende:
[..]
punt is een beetje dat je hem zonder getuigenis niet achter slot en grendel krijgt.
wat een kansloze loserquote:op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef kmaestro het volgende:
zodra jullie nog iemand vinden die ook verkracht is door die man staan jullie wel sterk, want twee mensen die verklaren verkracht staan is een stuk overtuigender. voor jullie is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar als je aangifte doet, 3 jaar naar data, en bijv zijn ex wil niet getuigen, heb je geen poot om op te staan, er is namelijk geen enkel bewijs...
een kogel in zn knieschijf hoofd verdient hij...
klopt.quote:op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef socratestikel het volgende:
[..]
er is in ieder geval dat zusje, en je moet die vrouw toch kunnen krijgen tot het doen van een bekenetnis? ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen. ik denk als je flinke afspraken weet te maken met justitie dat het mogelijk moet zijn dat ze kan getuigen.
heeft niks met ervaring te maken, zo gaat het in het gevangenis wezen. iemand die een minder jarige verkracht wordt hard aangepakt door mede gevangenen. vandaar dat die groep waarschijnlijk apart zit en niks hoeft te vertellen tegen mede gevangenen.quote:
dit schijnt dus een v/d problemen te zijn die ertoe leiden, dat slachtoffers nog minder snel bekend maken slachtoffer te zijn van verkrachting.quote:op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef insertcredit het volgende:
[..]
en dan?
als je geen zaak rond zou krijgen... denk dan toch dat ik het recht even in eigen hand zou nemen.
zo moeilijk te bedenken is dat toch niet?quote:op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef socratestikel het volgende:
[..]
ik snap niet echt wat haar kinderen hier mee van doen hebben, ze raakt ze niet kwijt en hij zal er niet aankomen.
denk je dat mijn ouders? (en ik) hier blij mee waren?quote:op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef socratestikel het volgende:
ik blijf het altijd raar vinden als een meisje van 17 gaat samenwonen met een vent van achter in de 30 en dat die ouders zeggen: ' nee joh doen, leuk.'![]()
neemt niet weg dat het vreselijk is.ik hoop dat je die teringlijer echt de bak in krijgt en dat hij lekker heel de dag zeepjes kan gaan bukken.
http://www.deurknop.nl/index.php?cat=8&subcat=2quote:verjaringstermijn
slachtoffers van seksueel geweld kunnen nog jaren na het gebeurde aangifte doen. de verjaringstermijn bij aanranding is 12 jaar, bij verkrachting 15 jaar.
als het seksueel geweld plaats vond vóór het 18e jaar van het slachtoffer is er nog meer tijd om aangifte te doen. het verjaringstermijn begint te lopen vanaf het 18e jaar.
bijvoorbeeld: als een kind van 15 dus aangerand is heeft hij of zij 3 jaar + 12 jaar, dus 15 jaar om aangifte te doen. bij verkrachting van een 15 jarig kind is dit dus 3 jaar + 15 jaar, dus 18 jaar.
er is slechts één uitzondering op deze regel en dat is als de dader ook minderjarig was op het moment dat het gebeurde. dan wordt de verjaringstermijn voor de helft ingekort. voor aanranding is de verjaringstermijn dus 6 jaar en voor verkrachting 7 en een half jaar.
met een bezemsteel? of?quote:op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef bmwdevil het volgende:
ik zou een paar grote kerels inhuren om hem zelf even flink te verkrachten...
ik denk dat geen zinnig mens daar antwoord op kan geven. het is niet eenvoudig om plegers van zedendelicten veroordeeld te krijgen (denk ik) en het hangt van heel veel dingen af. wat ik wel altijd begrepen heb, is dat het voor het slachtoffer een heel vervelend en pijnlijke weg is. laat ze goed op zichzelf passenquote:op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef brainol het volgende:
ok bedankt voor de antwoorden:)
we willen sowieso aangifte gaan doen. want dat hij hier niet zomaar weg mee kan komen dat is zeker. ik was alleen benieuwd hoe het dan verder gaat. bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
quote:op zondag 14 mei 2006 13:25 schreef skorpija het volgende:
je bent het alle andere zusjes van nederland verplicht om het te melden bij de politie, zelfs drie jaar later!
het is taboe in nederland, het eigen recht in hand nemen. maar het komt vaker voor dan je denkt.quote:op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef brainol het volgende:
ok bedankt voor de antwoorden:)
we willen sowieso aangifte gaan doen. want dat hij hier niet zomaar weg mee kan komen dat is zeker. ik was alleen benieuwd hoe het dan verder gaat. bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
ik denk het ook en kan het me goed voorstellen. ze (geen idee wie precies) zeggen dat 1 op de 6 vrouwen voor hun 20ste te maken krijgt met een of andere vorm van seksueel geweld. het zou behoorlijk uitdunnen als al die vrouwen daarop zelf actie zouden ondernemen. het zou wel lekker opruimen. nix mis met mannen, maar wel wat mis met mannen (trouwens ook met vrouwen) die een ander seksueel misbruiken of mishandelen.quote:op zondag 14 mei 2006 15:08 schreef zoalshetis het volgende:
het is taboe in nederland, het eigen recht in hand nemen. maar het komt vaker voor dan je denkt.
als ts dat echt zou gaan doen, heeft ie zelf ook geen leven meer. hoe verleidelijk ook. je kunt dat niet doen zonder er niet zelf ook helemaal aan kapot te gaan. misschien zelfs wel letterlijk. als iemand er niet veel moeite mee heeft een vrouw zo te mishandelen, dan zal het ook wel geen probleem zijn om ts iets tussen zijn ribben te duwen. slecht idee imho, maar goed; wie ben ikquote:op zondag 14 mei 2006 16:20 schreef malebolgia het volgende:
als je wil voorkomen dat zo'n beest ooit nog de kans krijgt zoiets bij een andere persoon te flikken, en je (voor jezelf) een gevoel van genoegdoeningwil, zou ik het op de volgende manier aanpakken:
maak zijn leven op wat voor manier dan ook tot zo'n hel, dat hij geen uitweg meer ziet. als je dit ver genoeg doordrijft dat hij zichzelf van kant maakt, heb je door psychologische oorlogsvoering je doel bereikt en vrij schone handen strafrechtelijk gezien (en zo niet, dan is het bijna onmogelijk te bewijzen).
quote:op zondag 14 mei 2006 16:20 schreef malebolgia het volgende:
heel veel sterkte en succes met vooral je eerste optie, maar verlies inderdaad je zus niet uit het oog. die is belangrijker dan welke vorm van wraak ook. luister naar hoe zij hier verder mee wil gaan en hoever zij bereid is om te gaan.
dat deed die vent anders welquote:op zondag 14 mei 2006 13:20 schreef brainol het volgende:
per se wil? je kan haar moeilijk vast binden op een stoel.
haha, wat een totale onzin zeg... bron: tvquote:op zondag 14 mei 2006 11:43 schreef socratestikel het volgende:
[..]
hoe ben jij daar zo zeker van? we hebben in nederland een rechtstaat waarbij de rechter moet kunnen aantonen dat de verdachte schuldig is, dit in tegenstelling tot de staat, die democratie roept, en verwacht dat de verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen...quote:op zondag 14 mei 2006 16:33 schreef elisab het volgende:
[..]
als ts dat echt zou gaan doen, heeft ie zelf ook geen leven meer. hoe verleidelijk ook. je kunt dat niet doen zonder er niet zelf ook helemaal aan kapot te gaan. misschien zelfs wel letterlijk. als iemand er niet veel moeite mee heeft een vrouw zo te mishandelen, dan zal het ook wel geen probleem zijn om ts iets tussen zijn ribben te duwen. slecht idee imho, maar goed; wie ben ik
[..]
quote:op zondag 14 mei 2006 11:34 schreef theswooshdocksaints het volgende:
als me zusje met zon verhaal aan zou komen zou ik hem helemaal kapot maken maargoed daar schiet je uiteindelijk ook niet zo veel mee op.....
suc6 met het veroordelen...
mja ik zie juist een mogelijkheid.quote:op zondag 14 mei 2006 16:33 schreef elisab het volgende:
[..]
als ts dat echt zou gaan doen, heeft ie zelf ook geen leven meer. hoe verleidelijk ook. je kunt dat niet doen zonder er niet zelf ook helemaal aan kapot te gaan. misschien zelfs wel letterlijk. als iemand er niet veel moeite mee heeft een vrouw zo te mishandelen, dan zal het ook wel geen probleem zijn om ts iets tussen zijn ribben te duwen. slecht idee imho, maar goed; wie ben ik
[..]
ja joh, ga nog serieus plannen smeden ook. mafkees.quote:op zondag 14 mei 2006 19:11 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
mja ik zie juist een mogelijkheid.
je hebt geen enkele relatie of motief zover de politie weet.
quote:op zondag 14 mei 2006 19:14 schreef k_man het volgende:
[..]
ja joh, ga nog serieus plannen smeden ook. mafkees.![]()
je weet dat het aanzetten tot een misdaad ook strafbaar is?
quote:op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.
iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
heb jij een zus?quote:op zondag 14 mei 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
tuurlijk.
iemand die net iets gruwelijks gehoord heeft en waarschijnlijk behoorljk geschokt moet je vooral met z'n allen gaan vertellen dat het beter is hem zelf minstens zo gruwelijk terug te pakken. lekker verantwoordelijk gedrag.
dat hoeft ts niet zelf te doen. een joegoslaaf hoeft er doorgaans niet zo heel erg veel voor te hebben.quote:op zondag 14 mei 2006 19:06 schreef k_man het volgende:
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...quote:op zondag 14 mei 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoe ben jij daar zo zeker van? we hebben in nederland een rechtstaat waarbij de rechter moet kunnen aantonen dat de verdachte schuldig is, dit in tegenstelling tot de staat, die democratie roept, en verwacht dat de verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen...
en dat is een wijze les.quote:op zondag 14 mei 2006 23:17 schreef elisab het volgende:
[..]
ik snap werkelijk niet wat je nu van me wilt weten...
ik bedoelde alleen maar dat ik het geen goed idee zou vinden voor ts om te proberen 'de dader' het leven dermate zuur te maken dat deze zelfmoord gaat plegen. het hele idee is idioot, maar los daarvan: om dat te gaan doen, moet je dag en nacht bezig zijn met heel akelige dingen. en ik wilde maar aangeven dat je daar niet vrolijk van wordt. wellicht bereik je ermee dat de ander ongelukkig wordt, maar voor jezelf is zoiets ook echt geen feestje (als ik het al vergelijk met exen die er een project van hebben gemaakt elkaar het leven zuur te maken.... je hebt er een dagtaak aan en wordt er niet gelukkiger van).
wraak is zoet, maar de voldoening is waarschijnlijk op den duur onvoldoende om je eigen verziekte leven goed te makenquote:op maandag 15 mei 2006 11:49 schreef schvvmert het volgende:
wraak kan dan een doel worden maar je sloopt vooral jezelf als je daarmee bezig gaat.
vind je dat minstens zo schokkend?quote:op zondag 14 mei 2006 19:06 schreef k_man het volgende:
ik vind het een weerzinwekkend verhaal, maar minstens zo schokkend dat ts hier massaal wordt aangeraden de dader zelf te mishandelen, of erger.
jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...quote:op maandag 15 mei 2006 16:55 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
vind je dat minstens zo schokkend?
aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.quote:op maandag 15 mei 2006 22:44 schreef o-fiel het volgende:
[..]
jah, je lost er niet echt iets mee op. voor jezelf niet, voor je zusje niet...
je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...quote:op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
aangifte doen lost ook niets op voor je zusje of voor jezelf.
ik ben het er mee eens dat het politiek en juridisch niet correct is om zelf voor eigen rechter te gaan spelen. maar dan moet je wel met goede argumenten aankomen ipv "het lost niets op".
hooguit 3, trust mequote:op zondag 14 mei 2006 13:31 schreef brainol het volgende:
bestaat er een reele kans dat hij daadwerkelijk voor een x jaar in de bak moet?
wat wil je anders doen?quote:op zondag 14 mei 2006 19:06 schreef k_man het volgende:
ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.quote:op maandag 15 mei 2006 23:34 schreef o-fiel het volgende:
[..]
je maakt het alleen maar erger, het lost niets op in de zin van: je komt alleen maar dieper in de shit te zitten. meer dan aangifte doen kan je niet, hoe graag je ook zou willen...
onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...quote:op dinsdag 16 mei 2006 09:18 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
ben het wel met je eens. en het is ook niet goed. maar als de staat een man die het leven van je zusje letterlijk en figuurlijk verneukt heeft 2 jaar opsluit en dat je hem dan weer vrolijk tegenkomt in de supermarkt vind ik ook niet goed te praten.
ja idd voor een normaal mens zou dat idd een straf zijn...quote:op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef leusden het volgende:
[..]
onderschat niet wat 2 jaar in de gevangenis met je doet. en probeer maar eens een baan te vinden hierna...
kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.quote:op dinsdag 16 mei 2006 12:11 schreef sessy het volgende:
jullie zien allemaal 1 belangrijk punt over het hoofd. hij kan namelijk ook nog eens tbs krijgen, zal dat krijgen als je die ex-vrouw van 'm zo ver krijgt dat ze getuigt. en tbs is strenger geworden, er gaan er meer richting de long stay tegenwoordig.
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.quote:op dinsdag 16 mei 2006 19:16 schreef brainol het volgende:
mocht hier niets uitkomen, dan gaan we sowieso een stap verder en gaan hem psychologisch kapot maken.
whehequote:op dinsdag 16 mei 2006 19:28 schreef k_man het volgende:
wees verstandig, doe dat niet. uiteindelijk win je er niks mee.
daarom zorgen dat de ex ook getuigt.quote:op dinsdag 16 mei 2006 12:13 schreef barracupracuda het volgende:
[..]
kan.. maar dan moet het wel goed bewezen worden... en na jaren aankomen dat hij je verkacht heeft toen ze samenwoonde is best lastig te bewijzen.
en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?quote:op dinsdag 16 mei 2006 23:55 schreef zhe-devilll het volgende:
euh politie doet niet zoveel he?
ken nog het verhaal van een moeder die ook verhaal wilde doen, een oudere man had haar 15 jarige dochter misbruikt en verkracht,
de dochter had wel cadeautjes ontvangen van de meneer en zo had hij het jonge meisje gelokt en beinvloed.
oh zei de politie maar dan heeft ze toch zelf toegegeven?
na een maand kwam de moeder nog eens verhaal halen bij de politie, die wilde niks ondernemen, toen de moeder boos uitriep dat ze dan zelf... zei de politie: als die man iets overkomt ,weten we wie het gedaan heeft! hij werd dus gewoon beschermt!!![]()
dat is de wet in ons land...
hier sluit ik mij bij aan.quote:op maandag 15 mei 2006 23:03 schreef sessy het volgende:
als die vrouw getuigd staan jullie er veeeeeeeeeeeel beter voor.
kan niemand tenminste vastbindplekken of zo bevestigen van toendertijd? iemand die blauwe plekken op haar heeft gezien of zo?
in principe is er genoeg bewijs. er moet namelijk meer bewijs zijn dan slechts 1 getuigenis, en dat hebben jullie. jullie kunnen bijv. bevestigen dat ze met 'm heeft samengewoond en zij zegt dat toen de verkrachtingen hebben plaatsgevonden, jullie getuigenis is dan het bewijs dat hij op die plek was... alleen het probleem is, de rechter moet ook nog eens overtuigd zijn, en dat zijn ze niet zo snel. ik ken heel wat mensen die dus ook geen veroordeling hebben gekregen, al ging het daar om kindermisbruik (mijn persoonlijk interessesfeer zeg maar, in verband met wat ervaringen vanuit m'n kindertijd). en emotioneel is het wel slopend, getuigen en zo... mja als je zus zich er sterk genoeg voor voelt, is het wel een goede zaak om hem in elk geval te proberen achter de tralies te krijgen. is het niet voor verkrachting, dan voor mishandeling/vrijheidsberoving/bedreiging et cetera.
en verder, mocht je een strafrechtelijke veroordeling krijgen, niet vergeten om ook privaatrechtelijk hem eens aansprakelijk te stellen. ik suggereer niet dat je geld moet gaan krijgen van 'm voor de verkrachting, maar het kan dus wel, houd dat even in de gaten... het is wel een aanvullende straf, en dat geld kun je vervolgens - als je jezelf of je kinderen later er niet mee wilt helpen - gebruiken om organisaties die seksueel geweldsslachtoffers helpen bijvoorbeeld te steunen.
verjaardagspraatjes?quote:op woensdag 17 mei 2006 00:13 schreef kevin85 het volgende:
[..]
en hoe kom je aan deze verjaardagspraatjes wetenschap over ons rechtsysteem?
het klopt in ieder geval niet.
natuurlijk zijn er getuigen nodig, al is de bewijslast bij zedenmisdrijven anders geregeld dan bij andere misdrijven.
hoe lang mag hij zitten?quote:op woensdag 17 mei 2006 07:33 schreef xanthe het volgende:
het werkt dus werkelijk wel zo!
ben zelf op mijn 13e verkracht en heb er een ruime 3 jaar niets over gezegd tegen de mensen in mijn omgeving. ik was zwaar getraumatiseerd en werd nog met regelmaat bedreigd door de persoon in kwestie. het heeft mijn hele jeugd kapot gemaakt , nog meer verwijdering (die al was ontstaan door de pubertijd) van mijn ouders en veel onbegrip thuis (ja niemand wist wat er speelde immers) totdat ik zelfs uiteindelijk ben weggelopen. pas toen durfde ik het mijn ouders te vertellen.
de politie wilde geen aangifte meer opnemen want het was te lang geleden en zijn woord tegen het mijne. (officieel was het nog niet eens verjaard). het heeft in ieder geval een zeer groot deel van mijn leven kapot gemaakt en beinvloed. en dat laatste doet het nu nog steeds.
dus wat zhe-devilll zegt klopt bij sommige korpsen wel degelijk.
het ligt er denk ik ook aan wie je treft.
een voorbeeldje daarover (gaat trouwens niet over verkrachtingen/ aanrandingen maar over een oplichter) , politie wilde / kon geen aangifte doen werd me eerst verteld , uiteindelijk na veel zeuren en dringen wel aangifte mogen doen. foto confrontatie mogen doen samen met mijn man en beiden dezelfde persoon aangewezen. nu bijna 2 jaar later is hij net veroordeeld voor deze zaak.
klopt.quote:op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef sessy het volgende:
zedenmisdrijven tegen minderjarigen beginnen sowieso pas nadat die meerderjarig worden te verjaren dacht ik. en je kunt in beroep etc tegen beslissingen om niet te vervolgen (en ik neem aan ook tegen de beslissing om geen aangifte te laten doen).
alleen dat is allemaal officieel, in de praktijk werkt het helaas nogal eens anders.
degene die me verkracht heeft? er is geen zaak geweest dus hij is nooit gestraft.quote:
zal ik je de gevolgen even omschrijven? je krijgt de volle bak voor moord met voorbedachte rade, en daarna wordt je ook nog eens door de nabestaanden van die crimineel aangesproken uit onrechtmatige daad om ook even in hun levensonderhoud te gaan voorzien, en andere schade.quote:op woensdag 17 mei 2006 11:40 schreef mforce het volgende:
en fuck de politie, die gast krijgt een paar jaartjes en misschien wat tbs, ik zou het zelf oplossen en schijt aan de gevolgen hebben!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |