quote:Buitenhof
De geloofwaardigheid van Ayaan Hirsi Ali
zondag 14 mei 2006 12:05 Ned 3
maandag 15 mei 2006 13:20 Ned 1 (Herhaling)
Waarom moest de scholiere Taida ons land wel verlaten en kamerlid Hirsi Ali niet?
Hoe hypocriet is ons vreemdelingenbeleid geworden en staat de geloofwaardigheid van de VVD op het spel? Een debat tussen voormalig VVD- leider Hans Dijkstal en fractievoorzitter van GroenLinks, Femke Halsema.
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen gelden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik snap die verontwaardiging omtrent haar leugens niet
kun jij me dat eens uitleggen?
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te wordenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen geleden.
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
nou ten eerste , heeft hersi ali niets met beleid te maken. ze is geen lid van de regeringquote:Op zondag 14 mei 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.
Al ben ik het niet met Loedertje eens hoor. Het is zo op de persoon gespeeld. "Iemand die niks voor Nederland betekent" . Dat doet wmb niet terzake. Ze moet ook niet weg, het beleid moet wel op de helling.
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
heb je een link ?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.
Ik kan wel een buurvrouw bellen, maar het is ook erg mooi weer. Er moet dus een keuze gemaakt worden. En met in mijn gedachten de herinneringen aan de kwaliteit van ''discussies'' in de Nederlandse media verwacht ik dat de zon de doorslag gaat geven. * zet z'n zonnebril opquote:Op zondag 14 mei 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
Zometeen in Buitenhof op Ned 3een discussie hierover.
Niet voor Godslasteraar bedoelt![]()
Ze had het onderzoek/ uitzetting al jaren geleden dus moeten doen, maar dat maakt het liegen niet minder erg/strafbaar.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:31 schreef SCH het volgende:
Femke Halsema had het niet beter kunnen zeggen: het is een discussie voor de VVD zelf en het is allemaal nogal vreemd dat Verdonk nu ineens een onderzoek in gaat stellen terwijl ze dit al jaren weet en het gaat om de basis van het asielbeleid.
Ander verhaal, als de IND die leugen van Taida niet had ontdekt was er ook nog niks aan de hand geweest.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Net als Taďda, dus? En die moest er toch ook uit?
Waaruit blijkt dan dat die leugentjes nu iets erger zijn? Toch niet door die zwakke Zembla uitzending hoop ik? Want je kunt je natuurlijk afvragen waarom er anoniem melding van wordt gemaakt en wat de motieven van haar familie zijn.quote:Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:02 schreef SCH het volgende:
Ben je het er wel mee eens Chewie dat de VVD wat onhandig heeft geopereerd in dezen?
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.
Daarom vind ik de vraag wat Zembla hier mee voor ogen had ook steeds relevanter worden.
Net zoiets als een moord die verjaart of zo?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..] in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |