Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik zie niet zoveel verband tussen een relaas over iemands persoonlijke geschiedenis en diens analyse van de hedendaagse samenleving. Ik beoordeel deze allemaal apart op de waarde die het voor mij heeft. Ik heb nooit het idee dat Hirsi Ali aan waanvoorstelling lijdt. Een gemanipuleerd vluchtverhaal is geen waanvoorstelling, het is een berekende analyse. Eentje die ik haar en velen niet zal nadragen. En die ook niet betekent dat de persoon ongeloofwaardig is.
Nou grappigquote:Op zondag 14 mei 2006 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als ze uitgezet zou worden natuurlijk.
het vluchtelingenverhaal is een dynamiek op zich zelf, en niet te vergelijken met diploma leugens enzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
quote:Buitenhof
De geloofwaardigheid van Ayaan Hirsi Ali
zondag 14 mei 2006 12:05 Ned 3
maandag 15 mei 2006 13:20 Ned 1 (Herhaling)
Waarom moest de scholiere Taida ons land wel verlaten en kamerlid Hirsi Ali niet?
Hoe hypocriet is ons vreemdelingenbeleid geworden en staat de geloofwaardigheid van de VVD op het spel? Een debat tussen voormalig VVD- leider Hans Dijkstal en fractievoorzitter van GroenLinks, Femke Halsema.
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen gelden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik snap die verontwaardiging omtrent haar leugens niet
kun jij me dat eens uitleggen?
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te wordenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen geleden.
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
nou ten eerste , heeft hersi ali niets met beleid te maken. ze is geen lid van de regeringquote:Op zondag 14 mei 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.
Al ben ik het niet met Loedertje eens hoor. Het is zo op de persoon gespeeld. "Iemand die niks voor Nederland betekent" . Dat doet wmb niet terzake. Ze moet ook niet weg, het beleid moet wel op de helling.
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
heb je een link ?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.
Ik kan wel een buurvrouw bellen, maar het is ook erg mooi weer. Er moet dus een keuze gemaakt worden. En met in mijn gedachten de herinneringen aan de kwaliteit van ''discussies'' in de Nederlandse media verwacht ik dat de zon de doorslag gaat geven. * zet z'n zonnebril opquote:Op zondag 14 mei 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
Zometeen in Buitenhof op Ned 3een discussie hierover.
Niet voor Godslasteraar bedoelt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |