Als je iets niet kunt, wil dat niet meteen zeggen dat het stom is hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Bestuurskunde is verre van nutteloos. Maar aangezien jij een vak als Privaatrecht als uitermate boeiend beschouwt zal ik jou kritiek niet al te serieus nemen.![]()
![]()
Nu we toch studie-adviserend bezig zijn kan ik je een bijvak Nederlandse taal van harte aanbevelenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Bestuurskunde is verre van nutteloos. Maar aangezien jij een vak als Privaatrecht als uitermate boeiend beschouwt zal ik jou kritiek niet al te serieus nemen.![]()
![]()
Verstandig.. Al spuitbussen aangeschaft voor ons wilde middagje dat nog steeds op de planning gezet moet worden?quote:
1e jaars zijn 18/19 en af en toe mensen die van het HBO instromen. Ik heb er in mijn werkgroep zelfs 2 bij die vanaf het mbo - hbo binnen zijn gestroomd, die zijn dus 22/23.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:10 schreef Sud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de leeftijd van de studenten en dan met name in het eerste jaar. Als ik begin met rechten ben ik al 23.
Hoe is dat bij jullie verdeeld?
Hoe is het daar?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:23 schreef Leonoor het volgende:
Tot zover een noodkreet uit het Bossche, ik ga u weer even verlaten.
Dat wil ik nou ook eens weten. Ik ken Banning alleen van dit topic (quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:23 schreef Leonoor het volgende:
Ik wil sappige details! Bij deze roep ik Thisbe dus ook op om uit de doeken te doen wat zij tegen Banning heeft
Ik ben altijd voor heur! Maar nu ik sinds 3,5 jaar eindelijk aan het studeren ben zijn doordeweekse geneugten uit den boze! Dus plan maar iets in een weekendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vind jou ook lief hoor! Als het hier niet meer kan is het gewoon weer tijd voor een ouderwets mooi Utrechts roddel-uurtje in de JdW. Ik ben voor, wie nog?
Ja, ik kreeg het iets te druk en de lol was er ook wel een beetje af.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:42 schreef Morrigun99 het volgende:
Hé Pool.....modje-af?
Ja echt geweldig! Ik begrijp dus nog steeds niet wat Thisbe tegen my dearly beloved Banning heeft! Vanmiddag ben ik overigens te bewonderen in het Tilburgse, dus let maar op!quote:
Ooooh jij studie-nerdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik ben altijd voor heur! Maar nu ik sinds 3,5 jaar eindelijk aan het studeren ben zijn doordeweekse geneugten uit den boze! Dus plan maar iets in een weekend.
Nou nou nou, niet zo op de teentjes getrapt he! Ik heb nooit gezegd dat bestuurskunde simpel was overigens, dus voortaan een beetje beter lezen en een beetje minder happen!quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:28 schreef Mr.G het volgende:
...
Ieder zn ding trouwens ik zal niemand zn studie afdoen als 'simpel'. Rechten is gewoon niet mijn ding, met uitzondering van publiekrecht.
En dat terwijl het in dit topic steeds gezelliger wordt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg het iets te druk en de lol was er ook wel een beetje af.![]()
Op de Tilburgse uni of gewoon in de stad?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:53 schreef Leonoor het volgende:
Ja echt geweldig! Ik begrijp dus nog steeds niet wat Thisbe tegen my dearly beloved Banning heeft! Vanmiddag ben ik overigens te bewonderen in het Tilburgse, dus let maar op!
Dit topic wel ja. Ik kom hier liever dan in ONZ, dus kon ik daar beter stoppen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef Morrigun99 het volgende:
En dat terwijl het in dit topic steeds gezelliger wordt.![]()
Thnx. Nee, het voorzitterschap van de JBT is van de baan. Als ik afgewezen wordt voor het DB stort ik me liever op een andere commissie/kamer, zodat ik wat meer vakken kan gaan doen. De JBT kosten veel tijd, maar weer nét niet genoeg om een gans jaar op te geven. Bovendien zijn er al twee kandidaten voor het voorzitterschap waaronder eentje van de oude JBT commissie. Ik heb al aangegeven dat ik samen met onze oud-voorzitter meer dan bereid ben er op toe te zien dat de JBT een succes worden. We hebben de format immers nogal gewijzigd het afgelopen jaar en dat bleek behoorlijk succesvol. Het zou zonde zijn als we na zo'n omslag de JBt weer 'in lieten kakken'. Dus....quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Dit topic wel ja. Ik kom hier liever dan in ONZ, dus kon ik daar beter stoppen.![]()
Succes met de anno- en sollicitatie!
Je gaat nu niet meer voor het voorzitterschap van de bedrijvendagen? Of doe je dat misschien alsnog als je voor het hoofdbestuur wordt afgewezen?
En terechtquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:07 schreef Pool het volgende:
Dit topic wel ja. Ik kom hier liever dan in ONZ, dus kon ik daar beter stoppen.![]()
Nee in town, gezelligheid troef bij een viergesprek. Maar neem even een mooie mobiele foto van Schoordijk en kom hem showen in onze Schoordijk hyve! De koning!quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Op de Tilburgse uni of gewoon in de stad?
Ik zit in gebouw Montequieu (M), 2e verdieping, tegenover een groot portret van Herman Schoordijk.![]()
Kom maar langs om hem te aanbidden.![]()
Gebouw K is niet echt een plek om geheimen te bewaren: binnen een half uur weet heel het gebouw het.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef Morrigun99 het volgende:
Heb trouwens volgende week m'n sollicitatie gesprek voor de functie van secretaris binnen het dagelijks bestuur van Magister. Ten overstaan van de huidige secretaris (bekende) en een lid van de sollicitatie commissie. Officieel weet ik niet wie mijn tegenkandidaat is (eentje), maar in de wandelgangen heb ik al het een en het ander opgepikt. Ben benieuwd...
De beruchte Goodwin zaak zekerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Je hoeft geen advocaat te worden. Officier van justitie of rechter kan bijvoorbeeld ook. En je hoeft niet het strafrecht in, ook al.
[..]
Ik word ook regelmatig wakker met 'n syllabus op m'n gezicht als ik op de bank liggend arresten lees... Daar hebben wij dus ook gewoon last van hoor.![]()
Overigens valt het met de saaiheid van het privaatrecht echt mee... Goederenrecht vond ik persoonlijk echt heel saai, maar onrechtmatige daad, niet nakoming van contracten, dat kan echt heel leuk zijn en - ik durf het haast niet te zeggen - daar is zelfs een deel van de jurisprudentie reuze vermakelijk. Sommige mensen zijn echt net caricaturen...![]()
Overigens was Grondrechten ook lachen... Transseksuelen die zaken aanspannen vanwege seksediscriminatie,
Sunday Times? Dat is een klassieker, en heel belangrijk.quote:want borstimplantaten worden vergoed maar penisimplantaten niet. Ja hartstikke oneerlijk natuurlijk. Maar ook hele trieste zaken van kinderen die als slaaf gehouden zijn (Frankrijk werd ook voor marteling veroordeeld) en vooral veel getreiterde journalisten.
Nah, die Ozgur gundem of zo iets vaags, van die turkse krant (we mochten de syllabus erbij houden, dat scheelt... Dat systeem van achternamen zoals bij privaatrecht, daar moeten ze echt vanaf... "Bijlmer Noodweer" en "Onverlichte Brommer", da's de ideale manier van benoemen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De beruchte Goodwin zaak zekereen van mijn favorieten
![]()
[..]
Sunday Times? Dat is een klassieker, en heel belangrijk.
Had idem met m'n werkstuk... Ehm tipje, als je het werkstuk bij verbintenissen doet, moet je gewoon een takehome toets maken. Maar bij de annotatie bij de andere vakken moet je vaak de boeken in duiken over waarom het rechtsstelsel nou zo in elkaar zit, de theorie in zeg maar... Ja universiteit en zo.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef Morrigun99 het volgende:
Godver!
Ik heb terugkoppeling gehad over m'n Annotatie bij het EHRM Köbler arrest. Onvoldoende! Ja, hoe moet ik in GODSNAAM weten hoe ik zo'n annotatie schrijf?!?
Ja die namen zijn af en toe verschrikkelijk; Grzelczyk en dat soort ellende. Volgens mij bedoel je trouwens Özgür Gündem (let op de "quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nah, die Ozgur gundem of zo iets vaags, van die turkse krant (we mochten de syllabus erbij houden, dat scheelt... Dat systeem van achternamen zoals bij privaatrecht, daar moeten ze echt vanaf... "Bijlmer Noodweer" en "Onverlichte Brommer", da's de ideale manier van benoemen.
Nouja bij Sunday Times was het ook vaag ja, ik ben blij dat times gelijk kreeg.![]()
Het is gewoon te koud. Ik ga zo m'n ski outfit maar weer aan trekken (minus de zonnebril uiteraard).quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:56 schreef Sessy het volgende:
[..]
Had idem met m'n werkstuk... Ehm tipje, als je het werkstuk bij verbintenissen doet, moet je gewoon een takehome toets maken. Maar bij de annotatie bij de andere vakken moet je vaak de boeken in duiken over waarom het rechtsstelsel nou zo in elkaar zit, de theorie in zeg maar... Ja universiteit en zo.
Ik zit trouwens nou in K te fokken maar ik vind 't frisjes hier eerlijk gezegd.
Is er geen verwarming?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |