Van een pedofiel en/of moordenaar die op je tafel ligtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
neen, want ik vind het immoreel. Een beetje pedofielen en seriemoordenaars verdedigen zeker?Dan wil ik liever iets voor iemand betekenen door zn aambeien weg te halen!
![]()
Dat is strafrecht. De meeste juristen hebben daar niks mee te maken, het gaat vnl over vorderingen, geld dus.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
neen, want ik vind het immoreel. Een beetje pedofielen en seriemoordenaars verdedigen zeker?Dan wil ik liever iets voor iemand betekenen door zn aambeien weg te halen!
![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Van een pedofiel en/of moordenaar die op je tafel ligt
je lapt hem op zodat het OM hem in de lik kan gooien, zo'n vuige advocaat probeert hem dan alsnog vrij te krijgenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
zo zie je maar weer, de geneeskunde is nog immoreler dan het strafrecht, daar wordt zo iemand tenminste leed toegevoegd, terwijl de artsen hem beter maken zodat hij weer verderf kan zaaien!
Fiscaal recht is ookquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef Repeat het volgende:
strafrecht lijkt me sowieso het enige deelgebied met nog een beetje spanning, iets anders, fiscaal recht ofzo zou ik geen week volhouden zonder elke middag op mn bureau in slaap te vallen.
Die kop deugt al nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
je lapt hem op zodat het OM hem in de lik kan gooien, zo'n vuige advocaat probeert hem dan alsnog vrij te krijgen
Je hoeft geen advocaat te worden. Officier van justitie of rechter kan bijvoorbeeld ook. En je hoeft niet het strafrecht in, ook al.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
![]()
Ik word ook regelmatig wakker met 'n syllabus op m'n gezicht als ik op de bank liggend arresten lees... Daar hebben wij dus ook gewoon last van hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef Repeat het volgende:
strafrecht lijkt me sowieso het enige deelgebied met nog een beetje spanning, iets anders, fiscaal recht ofzo zou ik geen week volhouden zonder elke middag op mn bureau in slaap te vallen.
Dat ligt er natuurlijk aan. Van wie worden die zoveel duizenden euro's afhandig gemaakt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:09 schreef Sessy het volgende:
en ik ken zelfs mensen die bijna een erectie krijgen bij de gedachte dat een belastinginspecteur iemand zoveel duizenden euro's afhandig heeft gemaakt.
dit bestaat bij artsen ook, maar kunnen ze je ook opsluiten als je weigert iets prijs te geven over je patiënt?quote:maar je hebt ook nog eens advocaten die in de cel zitten omdat ze hun ex-clienten niet erbij willen naaien (omdat de staat graag die vertrouwelijkheid van de relatie advocaat-client om zeep wil helpen: da's makkelijker voor de bewijsvoering.)
Ik was zelf ook bij wat werkcolleges belastingheffing particulieren gaan zitten en daar zaten me toch zaken bij... Bijvoorbeeld de echtgenoten van twee zussen, de ene die was timmerman en de andere metselaar, die hebben dus samen een 2-onder-1-kap gebouwd en de ene werkte harder dan de ander, dus die minder hard werkte betaalde 20 000 meer aan dat huis dan die hard werkte, en dat wilde de belastingdienst belasten... Of iemand die als grap een internet site had gemaakt met de oproep geld op z'n bankrekening te storten, of dat belast inkomen was.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:11 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan. Van wie worden die zoveel duizenden euro's afhandig gemaakt.
Nou als ze dat met de advocaten doen, zullen ze dat ook met artsen doen denk ik.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
dit bestaat bij artsen ook, maar kunnen ze je ook opsluiten als je weigert iets prijs te geven over je patiënt?
Zit er momenteel al een advocaat gegijzeld in de cel dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:09 schreef Sessy het volgende:
En de martelaar uithangen kan ook. Sowieso schijn je niet te kunnen leven van wat een advocaat die vluchtelingenzaken doet krijgt, maar je hebt ook nog eens advocaten die in de cel zitten omdat ze hun ex-clienten niet erbij willen naaien (omdat de staat graag die vertrouwelijkheid van de relatie advocaat-client om zeep wil helpen: da's makkelijker voor de bewijsvoering.)
Een beding is gewoon een contractuele voorwaarde, heel algemeen dus. Kan een beding zijn dat de schuldenaar in termijnen mag betalen bijvoorbeeld. Of dat de vordering niet overdraagbaar is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:27 schreef Mr.G het volgende:
Wat is een beding tussen een schuldeiser en schuldenaar ook alweer?![]()
De moeilijkste toetsen die er zijn. Een paar dagen keihard werken en hopen dat het afkrijgt en dan uiteindelijk wordt je genaaid door wat minuscule fouten in de noten. Een spatie teveel en een dubbele punt te weinig enzo.quote:
Ik vind jou ook lief hoor! Als het hier niet meer kan is het gewoon weer tijd voor een ouderwets mooi Utrechts roddel-uurtje in de JdW. Ik ben voor, wie nog?quote:
Bestuurskunde is verre van nutteloos. Maar aangezien jij een vak als Privaatrecht als uitermate boeiend beschouwt zal ik jou kritiek niet al te serieus nemen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:23 schreef Leonoor het volgende:
Aangezien niemand Diederik fatsoenlijk antwoord geeft op zijn prangende 3:115 vraag doe ik het wel hoor![]()
Bij brevi houdt de verkrijger de zaak al voor de vervreemder, bij longa houdt een derde de zaak eerst voor de vervreemder daarna voor de verkrijger. En om even compleet te zijn: bij c.p. houdt de vevreemder de zaak eerst voor zichzelf en daarna voor de verkrijger.
Ik googlde zojuist op Ineke de Hondt, en kwam terecht in deeltje 8 van deze reeks. Wat een heimwee krijg ik spontaan naar de tijden waarin nog fatsoenlijk geroddeld werd over docenten en medewerkers van de jb..
En waar is ons aller Thisbe gebleven? De luchtigheid is zoek als we het alleen nog maar kunnen hebben over ongemakken, lichamelijk dan wel geestelijk, en het feit dat sommige mensen gewoon niet capabel genoeg zijn om rechten te studeren en derhalve een overstap naar een nutteloze studie als bestuurswetenschappen overwegen.
Ik wil sappige details! Bij deze roep ik Thisbe dus ook op om uit de doeken te doen wat zij tegen Banning heeft, en verzoek ik DD vriendelijk ons eindelijk te onthullen waar hij studeert daar mysterie niet langer aantrekkelijk maar gewoon irritant is. Tot zover een noodkreet uit het Bossche, ik ga u weer even verlaten.
Ik kom lopendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik vind jou ook lief hoor! Als het hier niet meer kan is het gewoon weer tijd voor een ouderwets mooi Utrechts roddel-uurtje in de JdW. Ik ben voor, wie nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |