Dan zijn wij van dezelfde lichting, bladibla. Hoe heet je eigenlijk in 't echtquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:57 schreef bladibladibla het volgende:
Spannend hoor!
Ik heb inderdaad eindexamen gedaan in 2004. Ik zit me suf te denken wie ik op de UvT allemaal herken van mijn oude schooltje (zijn er best wel veel), maar die zijn vaak jonger dan ik of doen geen Rechten.
Als je denk dat je met ziet lopen moet je het Theresialied maar even zingen
proffietsiat!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:20 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ik wilde er ff mee pimpen: ik heb een stageplaats geregeld bij NautaDutilh!! Twee maanden stage op de secties Administrative law en Insurance![]()
![]()
Ik ben bijna klaar (nog één tentamen, daarnaast een paar papers & opdrachten & scriptie) en ik vraag 't me nog steeds afquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:38 schreef Mr.G het volgende:
Toch vraag ik me nog steeds af hoe je het studeren voor een tentamen het effectiefst aan kan pakken
Dat vraag ik me af en toe ook nog af als ik een kleine inzinking hebquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:38 schreef Mr.G het volgende:
Toch vraag ik me nog steeds af hoe je het studeren voor een tentamen het effectiefst aan kan pakken
Zelf samenvattingen maken, een lijstje hebben met de leerstukken die bij de arresten horen (in principe hoef je niet altijd de arresten te lezen, als iemand anders zo'n lijstje voor je heeft is 't ook goed) en absoluut de wetbundel doornemen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:38 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb vooral geen zin in het moment waarop de cijfers bekend worden gemaakt. Het ging me slecht afquote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:58 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb helemaal geen zin in strafprocesrecht tentamen!
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:48 schreef Sessy het volgende:
Ik ben geloof ik de nieuwe secretaris van Vrijspraak... Eh nou de fractievergadering moet dat nog goedkeuren maar het bestuur heeft dat al goedgekeurd en ze dragen verder voor alle functies maar 1 kandidaat voor...
Ik was gaan kijken bij de Oefenrechtbank van een vriendinnetje en een van die rechters zat de hele tijd te knipogen en rare vragen te stellenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
-verhaal Oefenrechtbank-
Arbeidskeuze mag bij of krachtens de wet worden beperkt. Ook door lagere wetgeving dus. Een werkgever mag je overigens altijd afwijzen voor een baan als je fysiek niet geschikt bent voor die baan en er ook geen eenvoudige maatreglen zijn die daar iets aan kunnen doen. Je mag een blind persoon afwijzen als piloot. Ziekenhuizen mogen mensen afwijzen die een gevaar voor hun eigen gezondheid en die van hun patiënten vormen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:01 schreef Sessy het volgende:
Luitjes, kijk nog eens in de geneeskunde-beter-dan-rechten topic, want ik zeg daar nou wel wat maar is dat ook echt zo?
Gaat erom dat blijkbaar niet tegen hepatitis gevaccineerde mensen geen stage mogen lopen en dus geen arts kunnen worden, terwijl de hepatitis vaccinatie dus niet bij iedereen aanslaat. Maar de ziekenhuizen, die zeggen niet rechtuit dat je dat niet kunt maar via een omweg, wat mij d'r aan doet denken dat er dan waarschijnlijk geen wetgeving is die dat regelt... Valt dat niet onder discriminatieverbod of vrije arbeidskeuze of zo? Dat moet toch gewoon niet kunnen, als iemand nou het risico wil nemen om toch arts te worden dat hij/zij dan wordt uitgesloten?
Ik zou ook niet graag onder het mes liggen bij een chirurg met Parkinson of zoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Arbeidskeuze mag bij of krachtens de wet worden beperkt. Ook door lagere wetgeving dus. Een werkgever mag je overigens altijd afwijzen voor een baan als je fysiek niet geschikt bent voor die baan en er ook geen eenvoudige maatreglen zijn die daar iets aan kunnen doen. Je mag een blind persoon afwijzen als piloot. Ziekenhuizen mogen mensen afwijzen die een gevaar voor hun eigen gezondheid en die van hun patiënten vormen.
Dat met die 'omweg' snap ik niet zo, maar volgens mij wordt er in dat topic iets anders mee bedoeld dan hoe jij het opvat...
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:58 schreef bladibladibla het volgende:
De eisende partij dacht echter dat ¤200 alimentatie per maand genoeg was om een kind te verzorgen. Dat was eigenlijk nog veel grappiger...
Ja, op zich wel natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik zou ook niet graag onder het mes liggen bij een chirurg met Parkinson of zo![]()
De vrijheid voor een werkgever om te kiezen wij hij aanneemt is onmetelijk groot natuurlijk.
|n de praktijk is ¤200 helemaal geen raar bedrag om te vragen hoor. Als je rekening houdt met de behoefte van het kind, draagkracht van de moeder,draagkracht van de vader, en de draagkrachtvrije ruimte die de vader overhoudt om de alimentatie voor het kind uit te betalen is ¤200 absoluut geen raar bedrag. Als je 't maar onderbouwt natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:58 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik was gaan kijken bij de Oefenrechtbank van een vriendinnetje en een van die rechters zat de hele tijd te knipogen en rare vragen te stellen
De eisende partij dacht echter dat ¤200 alimentatie per maand genoeg was om een kind te verzorgen. Dat was eigenlijk nog veel grappiger...
Mwoah valt vies tegen. Sla de Algemene wet gelijke behandeling er maar eens op na. Bij het aanbieden van een betrekking mag geen onderscheid gemaakt worden. Onder direct onderscheid worden dingen verstaan als onderscheid op grond van obvious dingen als bijvoorbeeld ras, maar ook bijvoorbeeld godsdienst, levensovertuiging of politieke gezindheid. Indirect onderscheid is onderscheid op andere gronden wat direct onderscheid als gevolg heeft. Direct onderscheid mag nooit gemaakt worden, indirect onderscheid alleen onder bepaalde strikte voorwaarden (indirect onderscheid moet gerechtvaardigd worden door een legitiem doel, en de middelen om dit doel te bereiken moeten passend en noodzakelijk zijn)quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
De vrijheid voor een werkgever om te kiezen wij hij aanneemt is onmetelijk groot natuurlijk.
Daar heb je zeker gelijk in. Allen jammer dat de eisende partij een minuut daarvoor had gezegd dat beide ouders een riant salaris hadden waarmee met gemak een tweede huis in Zuid-Frankrijk gekocht kon worden. Toen gooide ze met die ¤200 haar eigen ruiten een beetje in.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:45 schreef Leonoor het volgende:
|n de praktijk is ¤200 helemaal geen raar bedrag om te vragen hoor. Als je rekening houdt met de behoefte van het kind, draagkracht van de moeder,draagkracht van de vader, en de draagkrachtvrije ruimte die de vader overhoudt om de alimentatie voor het kind uit te betalen is ¤200 absoluut geen raar bedrag. Als je 't maar onderbouwt natuurlijk.
Een goede advocaat zet natuurlijk altijd te hoog in. Je moet je eigen glazen niet ingooien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Allen jammer dat de eisende partij een minuut daarvoor had gezegd dat beide ouders een riant salaris hadden waarmee met gemak een tweede huis in Zuid-Frankrijk gekocht kon worden. Toen gooide ze met die ¤200 haar eigen ruiten een beetje in.
Hoeveel ze uiteindelijk zou moeten krijgen werd niet gezegd, maar de rechter hintte sterk dat ze minimaal ¤1500 per maand zou kunnen eisen.
Juist, en dat is waar het in de praktijk toch op neer komt. Zo vaak wordt er niet expliciet gemotiveerd afgewezen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef smvs het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk altijd die hele hoofddoek in het midden laten en zeggen dat iemand anders meer geschikt is, maar dat is een ander verhaal.
In de meeste gevallen neemt de rechter de uitspraak van de CGB over. En 10.000 euri is wat overdreven aangezien je gewoon naar de kantonrechter kan gaan omdat het om een arbeidsrechtelijk geschil gaat. Procesvertegenwoordiging is dan niet eens vereist.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef Sessy het volgende:
AWGB mist een instantie die bindende uitspraken kan doen. Je kan natuurlijk wel met de uitspraak van de commissie naar de burgerlijke rechter. Maar ondertussen ben je dan 10 000 euro lichter, zo niet meer. Maar de commissie wil nadrukkelijk geen bindende uitspraken mogen doen trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |