abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38161204
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:56 schreef Sessy het volgende:
Ik zit trouwens nou in K te fokken maar ik vind 't frisjes hier eerlijk gezegd.
Is er geen verwarming?
Ik had vanochtend tentamen in YZ1 (leuk trouwens; zaal waar ruim 250 man in kan en dan komt er 12 man opdagen voor tentamen ) en daar was het ook al zo koud.

Zou de UvT aan het bezuinigen zijn op de stookkosten?
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_38161227
Wij hebben trouwens momenteel thuis een heuse Russische advocaat zitten... Ik heb vannacht 4 uur geslapen of zo, gister ook al, met 3 russen en 2 oekrainers in huis... Ach de koelkast raakt in een dag leeg, overal ligt haar en slijm en scheermesjes en haren en vuile kleding en aangezien ma en walter thuis niks doen, wie mag dat allemaal opruimen? Ondergetekende dus, Sessy.

Hoe dan ook, ik heb 'm een burgerlijk wetboek van Loyens en Loeff cadeau gedaan (hij kan Duits, leert hij maar Nederlands, hij zit toch om de paar maanden in Brussel) en me heel lang laten voorlichten over het Russische rechtsstelsel van constitutionele toetsing, het Russische ondernemingsrecht in detail, en de manieren om de Russische belastingdienst te ontduiken...
Wist je dat Russische banken geen geld voor salarissen mogen overmaken voordat de loonheffingen over die salarissen naar de belastingdienst zijn overgemaakt? Moesten ze hier ook eens invoeren, dan hoeft De Ontvanger niet meer zo vaak in faillissementszaken z'n neus te steken... Al hebben de Russen al een hoop manieren gevonden om dat te omzeilen via nep-eenmanszaken op naam van zwervers (die je dus niet kunt vinden en waar niks van te halen valt).

Ik zit nu druk te denken of ik nie met iets Russisch aan m'n internationaliserings-verplichting kan voldoen... Lijkt me veel leuker dan een of ander stoffig congres.
Retourtje Moskou met de trein is iets van 300 euro, kan ik gelijk beetje vakantie vieren en zo... Mmmm... Denk denk denk.
pi_38161302
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:03 schreef bladibladibla het volgende:

Zou de UvT aan het bezuinigen zijn op de stookkosten?
Geen idee... Volgens mij draait de airco gewoon!
Ik heb ivm m'n chronische nierontsteking vergunning om m'n jas aan te houden tijdens de tentamens... Ze hebben de airco/ventilatoren onder de stoelen gezet en naar boven gericht zodat het eens extra langs je rug blaast, klotezooi...
Maar Darbas is liev dus ik mag m'n jas aanhouden. Zou ook onzinnig zijn om het te verbieden, ik bedoel het zijn bijna allemaal open boek tentamens.

Pool, zou fok! moderatorschap leuk op een cv staan denk je? Of juist niet? Pissige advocaten/recruiters die je ooit hebt weggemodereerd...
pi_38161418
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:04 schreef Sessy het volgende:
Al hebben de Russen al een hoop manieren gevonden om dat te omzeilen via nep-eenmanszaken op naam van zwervers (die je dus niet kunt vinden en waar niks van te halen valt).
haha, dat is nog eens een goed idee!

Ik ken nog wel een zwerver hier in Tilburg (die gast die altijd door de Heuvelstraat en bij het Koningsplein loopt rond te banjeren)

Ik vind Darbas niet lief. Een vriendin van mij heeft ooit een afspraak met haar gehad, had Darbas de verkeerde cijferlijst geprint. Mijn vriendin zei dat dat niet haar lijst was, maar Darbas bleef volhouden van wel. Leuk studieadvies krijg je dan
pi_38161455
Mwah, die moet z'n paspoort zeker 2x per dag tonen voor z'n methadonspuitjes denk ik.
pi_38161720
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:56 schreef Sessy het volgende:

[..]

Had idem met m'n werkstuk... Ehm tipje, als je het werkstuk bij verbintenissen doet, moet je gewoon een takehome toets maken. Maar bij de annotatie bij de andere vakken moet je vaak de boeken in duiken over waarom het rechtsstelsel nou zo in elkaar zit, de theorie in zeg maar... Ja universiteit en zo.

Ik zit trouwens nou in K te fokken maar ik vind 't frisjes hier eerlijk gezegd.
Is er geen verwarming?
Waar zit je ergens in K dan?

Welk werkstuk? Ook in het kader van het vaardigheden traject, of de bachelor scriptie? Ik heb al een schriftelijke vaardigheid bij Verbintenissenrecht A gedaan. De uiteindelijke versie was degelijk, maar m'n oefenopdracht was volgens de docent de beste die ze dat jaar gezien had.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:48 schreef Sessy het volgende:

Sessy wordt secretaris sessy wordt secretaris

Ik ben in m'n nopjes al ben ik wel wat zenuwachtig hoor.
He gefeliciteerd. Leuk joh! Vrijspraak is een leuke club. Jammer dat ze tegenwoordig niet meer in gebouw K zitten. Maar je hoeft niet zenuwachtig te zijn. Voor zo'n functie heb je al snel het idee dat je iets op je hals gehaald hebt, waar je nog helemaal niet de ervaring enz. voor hebt. Bovendien is het gewoon allemaal erg nieuw. Misschien dat daar je zenuwen vandaan komen? Nou, dat is in principe nergens voor nodig, want het neemt allemaal gewoon z'n beloop. Het is altijd een leuke ervaring, maar vooral een enorm leerzame. Aldoende leert men. En de voorzitter is altijd wel een ervaren persoon die in staat is mensen op sleeptouw te nemen. Daar worden ze op geselecteerd.

Heb net m'n gewijzigde annotatie gemaild. En m'n mailtje tevens van commentaar voorzien dat de EGR vakgroep misschien maar beter een document van richtlijnen danwel voorbeeld annotatie op BlackBoard moet zetten. De feedback die ik krijg was namelijk dat er onderdelen miste. Ja ik heb nog nooit zo'n annotatie geschreven! Ik ben gewoon puntsgewijs te werk gegaan. Er stond namelijk wel een beknopt document op BB waarin stond dat de annotatie aan een aantal punten moest voldoen. En die ben ik gewoon afgelopen. Vage lui.

Wat die koude betreft. Ik had een keer van die halve sokjes aan (blote enkels) en toen tentamen in Qz1. Dat dus NOOIT meer he. Die longontsteking lijk ik af en toe nóg op te hoesten.
pi_38161813
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef Morrigun99 het volgende:
Wat die koude betreft. Ik had een keer van die halve sokjes aan (blote enkels) en toen tentamen in Qz1. Dat dus NOOIT meer he. Die longontsteking lijk ik af en toe nóg op te hoesten.

Volgens mij moeten ze die bordjes 'Verboden eten en drinken mee naar binnen te nemen' vervangen door 'Verboden om hier met blote enkels naar binnen te treden i.v.m de volksgezondheid'...
pi_38162028
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef Morrigun99 het volgende:
Waar zit je ergens in K dan?
Eh die eet-en-drink studentwerkplekken, aan de muur, grijszwarte sjaal over m'n schouders, kom gezellig langs. EH of is dat M of zo? uhmmmmmmmmmmmmmm
shit hoe heet dat nieuwe gebouw, het was zo'n ver letter van het alfabet, net zo ver als 't van de campus ligt... Niet Q, duidelijk.
quote:
Welk werkstuk? Ook in het kader van het vaardigheden traject, of de bachelor scriptie? Ik heb al een schriftelijke vaardigheid bij Verbintenissenrecht A gedaan. De uiteindelijke versie was degelijk, maar m'n oefenopdracht was volgens de docent de beste die ze dat jaar gezien had.
Vaardigheden.
quote:
He gefeliciteerd. Leuk joh! Vrijspraak is een leuke club. Jammer dat ze tegenwoordig niet meer in gebouw K zitten. Maar je hoeft niet zenuwachtig te zijn. Voor zo'n functie heb je al snel het idee dat je iets op je hals gehaald hebt, waar je nog helemaal niet de ervaring enz. voor hebt. Bovendien is het gewoon allemaal erg nieuw. Misschien dat daar je zenuwen vandaan komen? Nou, dat is in principe nergens voor nodig, want het neemt allemaal gewoon z'n beloop. Het is altijd een leuke ervaring, maar vooral een enorm leerzame. Aldoende leert men. En de voorzitter is altijd wel een ervaren persoon die in staat is mensen op sleeptouw te nemen. Daar worden ze op geselecteerd.
Nou ik heb wel een beetje ervaring hoor, ik heb zo iets al een keer gedaan... Alleen toen, als ik het verknalde, dan was iemand anders verantwoordelijk want ik deed haar werk (en zijn werk, waren meerdere personen) eigenlijk, en ik was daar vrijwillig en zo... En hier ben je d'r zelf voor verantwoordelijk. Dus daar kon ik gewoon uitgebreid aanmodderen, dingen te laat opsturen en dat soort dingen. Dat moet ik nu vooral niet doen... Mja moet wel lukken.
En vergaderingen bijhouden... Ach iedereen kent m'n aantekeningen ondertussen, ik moet 't dan alleen minder letterlijk doen.
quote:
Ik kreeg er elke keer blaasontsteking dus, en nieren ook.
Zullen we eens een klacht indienen met magister en vrijspraak straks? Als wij het allemaal kut vinden, zullen er vast heel veel van die studenten zijn... Ik vind dat ze daar dan gewoon wat aan moeten doen joh.
Ff de mensen van de OC of zo, wie daar ook verantwoordelijk voor is, goed porren dat ze dat aanstippen...
pi_38162246
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:24 schreef Sessy het volgende:

[..]

Eh die eet-en-drink studentwerkplekken, aan de muur, grijszwarte sjaal over m'n schouders, kom gezellig langs. EH of is dat M of zo? uhmmmmmmmmmmmmmm
shit hoe heet dat nieuwe gebouw, het was zo'n ver letter van het alfabet, net zo ver als 't van de campus ligt... Niet Q, duidelijk.
Dat is gebouw M. Daar zit op de 8e (?) verdieping Vrijspraak ook. Gebouw K is waar de Esplanade zit en waar Magister huisvest (2e verdieping).

Ik zit nu overigens gewoon thuis.

In Best nog, kamerjacht staat even in ijskast ivm tentamens.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:24 schreef Sessy het volgende:
Zullen we eens een klacht indienen met magister en vrijspraak straks? Als wij het allemaal kut vinden, zullen er vast heel veel van die studenten zijn... Ik vind dat ze daar dan gewoon wat aan moeten doen joh.
Ff de mensen van de OC of zo, wie daar ook verantwoordelijk voor is, goed porren dat ze dat aanstippen...
*noteert op agenda
pi_38162540
Mhh best is helemaal zo gek nog niet... Ik woon in *veghel* get that... da's tot Eindhoven of Den Bosch met de trein, en met de bus (halfuur tot 50 minuten vanuit eindhoven, een uur vanuit den bosch) naar huis... alleen halfzeven is de laatste 152 uit eindhoven en de 157 sluit niet aan op de collegetijden (kun je eerst een uur staan wachten) en dat geldt ook voor den bosch... Mm.
Ik zou Best zo nemen hoor.

Hey Morrigun... Jij hebt toch niet vroeger op het Tweespan gezeten he? Ik zat daar op school, ik woonde vroeger in best toen ik nog heel jong was en zo. Ik zou eigenlijk best wel iemand van toen weer eens willen zien, een jongen uit de klas, alleen ik zou echt niet weten hoe ik 'm zou moeten vinden...
Mm that aside, ik zit nu lekker op gedroogde octopus te kauwen. Lekker spul joh, uit Rusland...
96% eiwit. En lekker zout.
pi_38165173
Nee ik zat op een andere basisschool Sessy.

Best is wel oke. Ik heb het alleen gehad met het dorpsleven. En als ik dan toch naar de stad wil ga ik liever naar Tilburg dan Eindhoven, want dat heb ik nu ook wel gezien (uitgaas leven in Tilburg is voor studenten gewoon leuker vind ik). Veghel is ook wel oke. Alleen de bereikbaarheid voor het OV is minder inderdaad. Ben d'r voor m'n werk regelmatig geweest.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:08 #237
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_38168490
Proficiat Sessy!
quote:
Pool, zou fok! moderatorschap leuk op een cv staan denk je? Of juist niet? Pissige advocaten/recruiters die je ooit hebt weggemodereerd...
Nee joh, zoiets zet ik niet op m'n cv hoor. Ik heb al andere dingen, die ik alleen maar naar beneden zou halen als ik fok! op mijn cv zet. Mijn jaartje vakkenvullen zet ik er al niet op, dus een jaartje af en toe topics sluiten al helemaal niet.

Er zijn wel moderators die dat doen volgens mij, maar dat zijn meer mensen met VMBO-informatica ofzo.
pi_38194011
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef Pool het volgende:
Er zijn wel moderators die dat doen volgens mij, maar dat zijn meer mensen met VMBO-informatica ofzo.
Zou dat onverstandig zijn, wanneer het op mijn CV zet
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38194586
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:38 schreef Morrigun99 het volgende:
Best is wel oke. Ik heb het alleen gehad met het dorpsleven. En als ik dan toch naar de stad wil ga ik liever naar Tilburg dan Eindhoven, want dat heb ik nu ook wel gezien (uitgaas leven in Tilburg is voor studenten gewoon leuker vind ik).
is het waar dat er in Eindhoven een heel groot mannenoverschot is? Dat hoorde ik laatst een keer in de kroeg, maar ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had
pi_38196926
Technische universiteit he... Ik zie in elk geval overmatig veel mannen in eindhoven rond de campus rondzwerven. Veelal beetje nerds.
pi_38197364
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:44 schreef Sessy het volgende:
Technische universiteit he... Ik zie in elk geval overmatig veel mannen in eindhoven rond de campus rondzwerven. Veelal beetje nerds.
Dat is natuurlijk geen concurrentie voor ons knappe juristen.
pi_38197640
Wat heb ik nu toch een hekel aan die Privaatrechttentamens

Die moesten voor 18 uur op woensdag ingeleverd worden, om 17.10 druk ik op "Afdrukken" in de UB. Dan heb ik dus nog 50 minuten om naar de printer te lopen, dat ding uit te printen en naar de inleverplaats te lopen. Iets wat alles bij elkaar toch niet meer dan 10 minuten zou mogen duren...

Overal was het stervensdruk bij de printers , in totaal voor 4 printers in de rij gestaan. Bij de eerste was het zo druk dat ik geen zin had om nog langer daar te blijven wachten, wat ik achteraf gezien wel had moeten doen.... Bij de volgende waar het veel minder druk was moest zo'n meisje zowat een heel boek uitprinten en ze wou daar niet even mee wachten tot na 18 uur. Daar kon ik dus niet op wachten, dus ik naar de 3de printer en die loopt bij iemand voor ons vast. Sta ik in de rij voor de 4de printer, is het gewoon al fucking 17.55, was ik eindelijk aan de beurt liep die printer ook vast

Dus toen heb ik een voorlopige versie, die ik gelukkig al eerder uitgeprint had, ingeleverd.... Die was gelukkig inhoudelijk al klaar, maar wel dubbelzijdig uitgeprint en 4 pagina's boven het max. pagina-aantal.

Echt waardeloos van de Universiteit, dat ze niet de dag van tevoren even al die printers nalopen.
En dat ze die casus dan pas op maandag om 15 uur versturen, dat ze het gewoon om 9 uur 's ochtends al doen. Dan heb je gewoon tijd zat ervoor en het is echt niet dat je het dan opeens inhoudelijk veel beter zou gaan maken ofzo...het zorgt alleen voor minder stress.

Weet Pool, Sessy of bladibla mss hoeveel aftrek je krijgt per pagina boven het maximum? Ik hoorde iets van een half punt per pagina..dan zou ik dus al 2 hele punten aftrek hebben. En ik moest er een 6,6 voor halen..dat kan ik dan ook al vergeten.... 3 dagen voor Jan Lul me uit lopen sloven
pi_38198665
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:04 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Wat heb ik nu toch een hekel aan die Privaatrechttentamens

Die moesten voor 18 uur op woensdag ingeleverd worden, om 17.10 druk ik op "Afdrukken" in de UB. Dan heb ik dus nog 50 minuten om naar de printer te lopen, dat ding uit te printen en naar de inleverplaats te lopen. Iets wat alles bij elkaar toch niet meer dan 10 minuten zou mogen duren...

Overal was het stervensdruk bij de printers , in totaal voor 4 printers in de rij gestaan. Bij de eerste was het zo druk dat ik geen zin had om nog langer daar te blijven wachten, wat ik achteraf gezien wel had moeten doen.... Bij de volgende waar het veel minder druk was moest zo'n meisje zowat een heel boek uitprinten en ze wou daar niet even mee wachten tot na 18 uur. Daar kon ik dus niet op wachten, dus ik naar de 3de printer en die loopt bij iemand voor ons vast. Sta ik in de rij voor de 4de printer, is het gewoon al fucking 17.55, was ik eindelijk aan de beurt liep die printer ook vast

Dus toen heb ik een voorlopige versie, die ik gelukkig al eerder uitgeprint had, ingeleverd.... Die was gelukkig inhoudelijk al klaar, maar wel dubbelzijdig uitgeprint en 4 pagina's boven het max. pagina-aantal.

Echt waardeloos van de Universiteit, dat ze niet de dag van tevoren even al die printers nalopen.
En dat ze die casus dan pas op maandag om 15 uur versturen, dat ze het gewoon om 9 uur 's ochtends al doen. Dan heb je gewoon tijd zat ervoor en het is echt niet dat je het dan opeens inhoudelijk veel beter zou gaan maken ofzo...het zorgt alleen voor minder stress.

Weet Pool, Sessy of bladibla mss hoeveel aftrek je krijgt per pagina boven het maximum? Ik hoorde iets van een half punt per pagina..dan zou ik dus al 2 hele punten aftrek hebben. En ik moest er een 6,6 voor halen..dat kan ik dan ook al vergeten.... 3 dagen voor Jan Lul me uit lopen sloven
Een hekel aan privaatrechttentamens omdat de printers vastlopen. Het wordt steeds inhoudelijker
pi_38199002
De UB is totaal niet berekend op Privaat take home toetsen. Ik had vorig jaar boeken gereserveerd die speciaal uit het CBM gehaald moesten worden en waar ik tot de volgende dag 11:00u op zou moeten wachte.
Kom ik de volgende dag om 10:45 in de UB, zegt die vent doodleuk dat ze die boeken aan iemand anders hebben meegegeven. Ik had de neiging om tegen die vent te gaan schreeuwen (ja, je wordt een beetje kriegel als je 3 dagen aan zo'n opdracht zit te werken), maar ik heb me ingehouden.

Vervolgens ben ik andere literatuur gaan zoeken, maar ik kon niks vinden in de rekken. Niet zo raar: elke eerstejaars zat in de UB aan de computer met een giga stapel boeken naast zijn computer. Probeer dan maar eens dat ene boek te vinden waar dat artikel over de Haviltex-norm instaat.

En de docenten blijven glashard volhouden dat al die artikelen digitaal te bekijken zijn. Jaja, in Privaatrechtland waar de bevolking pas echt gelukkig is als ze een take home toets krijgen

Als ik jou was zou ik in ieder geval een klacht indienen over de printers. Vorig jaar was er ook al zo'n ophef over die dingen en volgens mij hebben de vele klachten ertoe gleeid dat ze de 'fetch jobs'-functie hebben ingesteld. Die mensen bij de bieb zo'n totaal niet behulpzaam, maar Magister heeft een digitale klachtenbus...

Ik weet niet hoeveel aftrek je krijgt voor pagina's overschrijding, maar het was best veel... Een half punt zou best kunnen kloppen.
pi_38199162
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:45 schreef bladibladibla het volgende:
Waar zou ik dan het best die klacht in kunnen dienen, bij Magister of gewoon bij mijn docent?
pi_38199497
Docent is geen optie: die zeggen dat je dan maar om 15u had moeten gaan printen en dat het helemaal niet druk was om 17u. Magister is een beter idee denk ik zo.

Een een tip voor de volgende toets: ga niet printen in de bieb. Je kan beter de printers in gebouw M proberen of de printer in de koffiekamer van gebouw A. Daar is het vaak rustiger.

[ Bericht 37% gewijzigd door bladibladibla op 25-05-2006 15:12:46 ]
pi_38200425
De haviltex norm staat toch in het arrest uitgelegd?
pi_38200930
Ja, maar bij zo'n take home toets is het de bedoeling dat je tenminste 2 artikelen gebruikt.
Ik had echt een casus waar ik totaal geen artikelen bij kon vinden. Een tweedejaars had me dat Haviltex-artikel aangeraden. Helaas wilde de rest van de eerstejaars dat artikel ook gebruiken

Die toetsen gaan uiteindelijk totaal niet om de inhoud: je kan meer punten verdienen met de opmaak, de gebruikte literatuur en de correcte voetnoten dan met je argumentatie. Triest eigenlijk...
pi_38202887
Al die sprintende hysterische privaatrecht studenten in de UB.

Zelf ik heb nog even een sprintje moeten trekken, maar was gelukkig wel op tijd
pi_38204167
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:40 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

is het waar dat er in Eindhoven een heel groot mannenoverschot is? Dat hoorde ik laatst een keer in de kroeg, maar ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had
Ik ga regelmatig studeren in de bibliotheek van de TUE. Echt......het stikt daar de moord van de kerels (de technische studie types) en de schaarse vrouwen die er rondlopen zijn 9 van de 10 keer lelijk.
Nee, je moet geen Technische Studie gaan doen om te scoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')