abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37874954
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 08:52 schreef damian5700 het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenland/article316930.ece

Nieuwe koers Milli Görüs onduidelijk

Met de benoeming van Öner Hamurcu tot voorzitter zou de progressieve koers van moskee-organisatie Milli Görüs voorbij zijn. „We blijven autonoom”, sust hij.
Binnen drie maanden krijgen we dus antwoord op alle vragen. We zullen zien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37912703
quote:
woensdag 17 mei 2006 uur.
‘Radicaal, ik? Kennissen zouden zich rot lachen’
Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - De Turkse religieuze organisatie Milli Görüs in Nederland wordt sinds deze week geleid door Öner Hamurcu. Hij wil de openheid die de Nederlandse tak de laatste jaren nastreefde onverkort handhaven.

Öner Hamurcu (42) komt uit Amersfoort. Zijn twee broers Mustafa en Nur – een 31-jarige tweeling – zijn woordvoerders. Milli Görüs Nederland heeft ook een nieuwe directeur: Yusuf Altuntas (32), opvolger van Haci Karacaer.

Hamurcu: ‘Haci werd in Nederland superturk genoemd, de man van de dialoog. Ik kan u verzekeren dat er drie superturken voor hem in de plaats komen. Mijn broers en Yusuf, allemaal gestudeerd, stuk voor stuk koppie koppie!’

Zelf is de nieuwe voorzitter van Milli Görüs machinist bij de NS en winnaar van de ‘integratietaart’, een lokale onderscheiding waarop hij enorm trots is. ‘Als voorzitter van de Rahman moskee in Amersfoort heb ik hier opgegeten wat Haci Karacaer in zijn Amsterdamse keuken heeft klaargemaakt. Anders gezegd: ik ben een bewonderaar van hem. Zijn open manier van discussiëren heb ik overgenomen. Ook ik sta voor emancipatie van onze achterban en samenwerking met de niet-islamitische samenleving. Niemand uitgesloten, dus ook geen homo’s, christenen of joden.’

U bent benoemd door uw geloofsgenoten in Keulen, die bepaald niet de naam hebben vooruitstrevend te zijn.

‘Milli Görüs Europa, onze koepel in Keulen, moet je een beetje met het Vaticaan vergelijken. Eerder deze maand hebben al onze moskeevoorzitters in Amsterdam maximaal drie namen moeten noemen voor een nieuwe voorzitter. Mijn voorganger, moskeevoorzitter Ismail Eryigit in de Amsterdamse Pijp, wilde niet langer.

‘Een week later werd ik door de grote baas uit Keulen gebeld, Yavuz Karahan. Of ik direct naar Keulen wilde komen. Ik ging een dag later en kreeg van hem te horen dat mijn naam in Amsterdam het meest was opgeschreven. Daarom zou ik de nieuwe voorzitter worden. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik heb onmiddellijk gevraagd of ik het huidige beleid van openheid kon voortzetten. Ja, dat kon. En of zij zich met ons gingen bemoeien. Ab-so-luut niet, luidde het antwoord.’

Staat Milli Görüs nog steeds voor de groot Turkse gedachte?

‘Wat denkt u, dat die jonge kerels die hier in Nederland zijn geboren dat iets zegt? Twintig jaar geleden ja, maar Milli Görüs leefde toen nog in de kelder. De jongelui begrijpen daar helemaal niets van, zomin oudere mensen in Turkije ons begrijpen. Ik ben trots op Turkije, inderdaad. Ik ga er graag met vakantie, maar ik ben een Nederlandse moslim.’

In Duitsland houdt de geheime dienst Milli Görüs in de gaten wegens vermeende radicalisering.

‘Wat heeft dat met ons te maken? Ik heb geen idee wat er precies in Duitsland gebeurt, alleen dat Milli Görüs ook daar moderniseert, maar dat de overheid daar niet meewerkt, zoals hier. En radicaal, ik? Mensen die mij kennen, zouden zich rot lachen.’

Bent u blij dat Hirsi Ali uit Nederland vertrekt?

‘Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen haar, maar ik denk wel dat de rust in de islamitische gemeenschap zal terugkeren, misschien wel in heel Nederland.’
Weer een wolf in schaapskleren bij MG? Ik heb zo mijn twijfels.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37914793
Ik ken de beste man persoonlijk en het is inderdaad een zeer geschikte kerel. Hij past ook wel in het nieuwe profiel van MG.
pi_37915891
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik ken de beste man persoonlijk en het is inderdaad een zeer geschikte kerel. Hij past ook wel in het nieuwe profiel van MG.
Waar ken je em van dan?
-Rabia Al-Basri
pi_37916600
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waar ken je em van dan?
Ach, ons kent ons he? En ik kom wel eens ergens. Voor de rest is het niet relevant waar ik hem van ken lijkt me.
pi_37927120
quote:
dinsdag 16 mei 2006 uur.
Wilders: stop bouw moskee Milli Görüs
Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Tweede-Kamerlid Wilders meent dat de bouw van de Turkse Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes moet worden stilgelegd. Aanleiding is de machtswisseling bij Milli Görüs Nederland, eigenaar van de nieuwe moskee. Milli Görüs deugt niet, weet Wilders.

Hij verwijst naar het verslag van de veiligheidsdienst van de Duitse deelstaat Beieren over de eerste helft van 2005. Daarin wordt beschreven hoe in september 2004 en april vorig jaar kantoren van Milli Görüs in het zuiden van Duitsland zijn onderzocht naar aanleiding van aangifte van opruiing. Wilders meent dat het verslag voldoende zegt over de aard van Milli Görüs Duitsland, die afgelopen zondag een nieuwe voorzitter van de Nederlandse tak heeft benoemd.

In 2004, aldus de Beierse Verfassungsschutz, zou een imam in een moskee van Milli Görüs hebben opgeroepen joden en christenen te doden. Bij de huiszoekingen werden boeken en video’s in beslag genomen die een nauwkeurig beeld zouden geven van de ideologie van Milli Görüs. ‘Zo worden ongelovigen, kapitalisten, communisten, joden, vrijmetselaars, de VS en afvallige moslims als vijanden van de islam bestempeld’, aldus het verslag. ‘Een tekenfilm voor kinderen roept op tot een guerrilla tegen deze vijanden.’

Wilders heeft met zijn oproep tot stillegging van de bouw van de Westermoskee vooral minister Donner van Justitie op de korrel. Wilders: ‘Donner was eerder dit jaar bij de feestelijke start van de bouw. Hij noemde Milli Görüs toen nog een beweging die een leidende rol heeft bij het tot elkaar brengen van de westerse samenleving en de islam. Ik ben benieuwd of hij daar nog steeds zo over denkt.’
Bron Volkskrant

Altijd leuk met Wilders. Gisteren lag ook iedereen in een deuk in de tweede kamer om een opmerking van em.
-Rabia Al-Basri
pi_37927213
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ach, ons kent ons he? En ik kom wel eens ergens. Voor de rest is het niet relevant waar ik hem van ken lijkt me.
Je bent zelf hamurcu he
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:06:29 #58
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37927416
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent zelf hamurcu he
Precies, ons hou je niet langer voor de gek.

Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_37927566
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:06 schreef Arendt het volgende:

[..]

Precies, ons hou je niet langer voor de gek.

donderdag 18 mei 2006 @ 10:35:19 #60
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37943172
Eind maart 2006 heeft een debat plaatsgevonden tussen Christenunie leider André Rouvoet en de inmiddels oud-directeur van Milli Görüs Haci Karacaer. Deze laatste bediende zich van provocerende uitspraken omtrent de islamitische wortels van Europa. Hij stelde dat, Europa helemaal géén joods-christelijke wortels heeft, maar islamitische, door islamieten aan de Europeanen gegeven.
Over confessioneel onderwijs opperde Karacaer, dat christelijke scholen met een meerderheid islamitische leerlingen islamitisch zou moeten worden, omdat de demografische ontwikkeling de evangelische missie van zo’n school achterhaalde. Hij stelde dat de christelijke identiteit van die scholen ‘geen ene moer meer voorstelt’.

Deze uitspraken, van de toentertijd scheidende directeur van de Milli Görüs, liggen enigszins in het verlengde van de uiterst conservatieve houding en dogmatiek van de Duits-Turkse geloofsgenoten die Milli Görüs Nederland hebben overgenomen, zoals in de openingspost bleek en staan haaks op de naar buiten gerichte liberale en gematigde opstelling bijvoorbeeld na de moord op Theo van Gogh en tijdens het publiek debat over huiselijk geweld van de Nederlandse tak van Milli Görüs.

Tegenstanders van Milli Görüs vinden dan ook, dat de stichting zich naar buiten toe weliswaar liberaal en gericht op integratie opstelt, maar dat binnenin de moskeeën extreme preken worden gehouden. Ze wijzen op de banden die Milli Görüs nog altijd heeft met de in Turkije verboden fundamentalistische Refah-partij. Op het internet circuleren uitspraken gedaan in Milli Görüs moskeeën in Nederland, waarin opgeroepen wordt "oorlog tegen diegenen die de haram, de religieuze verboden van Allah, vermijden".

De Islamische Welvaartspartij (of Refah-partij) van oud-premier Necmettin Erbakan werd door het Constitutionele Hof wegens fundamentalistische activiteiten
op16 januari 1998 verboden In Turkije. De partij zou een bedreiging vormen voor het seculiere karakter van de Turkse staat. Partijleider Erbakan en vijf andere partijleden verloren hun zetel in het parlement en Erbakan mocht de komende vijf jaar geen politieke functie uitoefenen.
Necmettin Erbakan voorstander van islamisering van de samenleving leidde de formatie na de op 6 juni 1996 gevallen kabinet Yilmaz en bereikte een akkoord met de Doğru Yol Partisi of Partij van het Juiste Pad (DYP) van ex-premier T. Çiller. Erbakan werd de eerste islamitische premier van het seculiere Turkije en Çiller werd minister van Buitenlandse Zaken. Deze coalitie trad op 13 juni 1997 af. In de elf maanden dat Turkije een islamitische premier had, waren ruim dertig leden van de DYP uit protest naar de oppositie overgelopen. Hiermee verloor de coalitie de meerderheid in het parlement. De regering stond onder druk van het leger dat het seculiere karakter van de staat bewaakte en dreigde met ingrijpen bij verdere islamisering van het land. Feitelijk werd de islamitische regering het Turkse leger opzijgezet.

De Refah Partisi, die dus ervan verdacht werd van Turkije een theocratie te willen maken, kaartte de zaak aan bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Zij vroegen zich af of de ontbinding niet in strijd zou zijn met het Europees Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden (EVRM). Het Europese Hof oordeelde in een beslissing op 31 juli 2001 dat de partij terecht was ontbonden. Haar politieke programma was in strijd met democratische principes. En omdat zij bijval genoot van een groot deel van de bevolking. Als de Refah-partij aan de verkiezingen zou meedoen, dan zou het volgens het Europese Hof naar alle waarschijnlijkheid zijn gedaan met de toch al fragiele democratie in Turkije." Een uitspraak die op 13 februari 2003 door een Grand Chamber werd bevestigd.

De huidige premier van Turkije Recep Tayyip Erdoğan werd in 1984 voorzitter van de Refah Partisi. De partij wint, onder zijn leiderschap, langzaam maar zeker aan aanhangers, maar tegelijkertijd bedient hij zich van rigide maatregelen (zoals tijdens zijn burgermeesterschap van Istanbul een verbod op alcohol) en radicale uitspraken. Tijdens een politieke bijeenkomst op 6 december 1997 leest hij een gedicht voor van Ziya Gökalp, met de zinsnede: "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze barakken en gelovigen onze soldaten". Op 12 april 1998 werd Erdoğan veroordeeld tot 4 maanden celstraf wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat.

Uit zijn vroegere uitspraken leidde men af dat hij democratie als een middel zag om de macht te grijpen. Erdoğan zegt dat zijn verwijzing naar de islam er een is op persoonlijk niveau terwijl zijn politieke verwijzing de grondwet en de democratische islam is. In één van zijn uitspraken definieert hij de democratie als een uitwisseling van ideeën door het volk te consulteren.

De naam Milli Görüs, oorspronkelijk afkomstig van een boek van Necmettin Erbakan, betekent vrij vertaald het "Nationale Visie" kan wel eens verwijzen naar een zekere ideologische ambitie.
In niet misverstane bewoordingen hebben diverse vooraanstaande figuren binnen deze stichting zich inmiddels al uitgelaten (en kleur bekend) en er zijn duidelijke aanwijzingen van directe banden met een verboden islamitische partij die zich ten doel stelde om een staat te stichten die gebaseerd was op de Sharia. Ook binnen de Turkse gemeenschap is er wat onrust ontstaan door de bestuurswisseling…
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37990845
quote:
vrijdag 19 mei 2006 uur.
Verklaring Haci Karacaer

Het verhaal is al vaker verteld. Hoe ik, als nationalistisch geïndoctrineerde Turk, naar Nederland kwam. Hoe ik daar mijn Koerdische wortels leerde kennen. En hoe ik mocht ruiken aan de vrijheid van dit land.

In Nederland heb ik leren beseffen dat een democratie de perfecte omgeving is, om in de praktijk te brengen wat mijn moeder mij bijgebracht heeft: wie zegt Allah te respecteren, zonder zijn medemens te respecteren, is een leugenaar. De grootheid van Zijn Schepping te herkennen in mijn medemens en in mijn dagelijks leven: dat is mij meer waard dan welke superioriteitsaanspraken van een geloofsstroming, de mijne incluis, ook.

Afkomstig van het platteland van Centraal-Anatolie, had ik me in Nederland voorgenomen om zo snel mogelijk te integreren en een maatschappelijke carrière op te bouwen. Dat ging via schoonmaakwerk, veel taallessen en de opbouw van netwerken. Later kwamen de banen waar ik mijn talenten in kwijt kon.

Halverwege de negentiger jaren van de vorige eeuw. Ik zie mezelf nog zitten in dat Volkswagenbusje. ‘Geef de integratie ruimte.’ En: ‘Buurtbewoners? Wij zijn buurtbewoners’. De man die de leuzen door de luidspreker riep was ik. ‘Tekbirrrr?’. Daarop hoorde je enkele duizenden mannen en vrouwen roepen: ‘Allah-u Akbar’, ‘Allah is groot’. Dat waren de dagen van ongelooflijke saamhorigheid. Iedereen had maar een doel: onze plannen realiseren op het Riva-terrein in Amsterdam. Het ging om een oude Opelgarage, waarin Milli Görüs de AyaSofya moskee had gesticht en waarover tien jaar lang gestreden is tussen een aanvankelijk ongeëmancipeerde in zichzelf gekeerde Turkse gastarbeidersclub en een sterk afhoudende overheid.

Op dit terrein staat over een paar jaar het complex van de Westermoskee. De moslimorganisatie die de moskee aan het bouwen is, weet zich onderdeel van de hoofdstroom van de Nederlandse samenleving. Met dezelfde overheid waarmee toen strijd gevoerd werd, is er nu een reeks van samenwerkingsverbanden opgezet. Allemaal bedoeld om emancipatie en participatie te bevorderen en om de sociale cohesie in de buurt te versterken.

In de context van het conflict rond het Riva-terrein kwam ik bij Milli Görüs terecht. Men vroeg me om hen bij te staan in de strijd. Ik ben een gelovige moslim. Maar ik had intussen elke vorm van nationalisme van me afgeschud. Ik kon het niet uitstaan als Turken zich opsloten in een eng soort nationalisme, terwijl ze het bestaan van Koerden ontkenden. Of nog erger.

In dit opzicht was Milli Görüs voor mij een warm bad. Daar telden het geloof en de zorg voor elkaar, maar niet de afkomst. Ik heb de vraag om ze te helpen dus positief beantwoord. Zo ben ik min of meer toevallig de woordvoerder geworden van Milli Görüs in Amsterdam-West. Met de steun van het bestuur, uiteraard.

In die dagen was er geen ruimte voor meningverschillen. We wilden onze moskee op het Riva-terrein behouden, that was it. Het conflict met het Stadsdeel De Baarsjes, dat van mening was dat het bestemmingsplan voor het terrein geen vestiging van een moskee toestond, escaleerde. Zozeer zelfs dat de stadsdeelvoorzitter en de politiecommandant tegenover elkaar kwamen te staan, omdat de laatste weigerde een ontruiming van het terrein tijdens de ramadan uit te voeren.

Maar tegelijk gebeurde er nog iets anders. Tijdens een grote demonstratie van de Milli Görüs-aanhang in de binnenstad van Amsterdam, met een gemeenschappelijk gebed op het Beursplein, had de toenmalige stadsdeelvoorzitter Freek Salm de moed om de demonstranten toe te spreken. Dat was voor ons ongehoord! In Turkije zou een dergelijke demonstratie door de oproerpolitie uit elkaar zijn gedreven. Maar in Nederland mochten we -onder toeziend oog van het stadsbestuur- niet alleen demonstreren, maar ook nog eens in de openbare ruimte bidden.

Bij velen van ons is er toen een knop omgegaan. De vrijheid van geloof, zagen we, is bij een seculiere democratie in betere handen dan in welk islamitisch land ter wereld ook. Als je naar de inhoud van de rechtsstaat kijkt, met zijn gezondheidszorg, vrijheid van onderwijs, vrijheid van meningsuiting en van godsdienst en met zijn sociale voorzieningen, dan is Nederland in feite een islamitischer land dan het Turkije waarin veel van onze leden geboren werden.

De kern van de grote veranderingen die Milli Görüs ondergaan heeft, ligt in deze dagen. We hadden een conflict, maar los daarvan vonden we de weg naar samenwerkingsverbanden met de overheid om de emancipatie van onze leden, vooral de vrouwen, te bevorderen. En dat was goed zo. Juist omdat we zoveel deden, en zoveel aandacht van de media kregen, bleken we op eens ook in heel veel adresboekjes te staan. We zijn niet naast onze schoenen gaan lopen. We hebben altijd geweigerd namens dé Turken of dé moslims te spreken. We zijn een vereniging gebleven, die enkel namens haar leden spreekt. Soms sprak dat aan. Zoveel dat ik ‘het’ gezicht van Milli Görüs werd.

Milli Görüs is ontstaan als een alternatieve gastarbeidersbeweging. De leden zijn hoofdzakelijk afkomstig van het Turkse platteland, of van families die van dat platteland naar de buitenwijken van de grote steden in Turkije zijn getrokken. Ze voelen zich nauwelijks aangesproken door de Turkse staatsislam, en al helemaal niet door nationalistische organisaties die al dan niet onder dwang hun Turkse nationaliteit wensen te onderstrepen.

In Turkije zelf was er inmiddels een parallelle islam ontstaan, die naast het opzetten van moskeeën vooral zorgde voor maatschappelijk werk, en die daadwerkelijk in staat bleek corruptie aan te pakken. In Turkije resulteerde dat in de Welvaartspartij van Necmettin Erbakan, die voor de in het buitenland levende Turken verwante organisaties opzette. Dat werd Milli Görüs, tegelijkertijd een sociale en een religieuze beweging. Het Europese centrum kwam in Keulen. Vandaar uit werden in andere Europese landen filialen gesticht. Zo ook in Nederland.

Daarna gebeurde er iets wat in die tijd niemand kon voorzien. De leden van Milli Görüs in Nederland, en vooral die in Amsterdam, hadden er na verloop van tijd geen zin meer om vermalen te worden tussen twee culturen. Ze waren best trots op hun Turkse achtergrond. Maar ze ademden met evenveel trots elke dag de vrijheid in van de Nederlandse democratie. Ze besloten hun een eigen weg te gaan. En dat, vanzelfsprekend, niet tot vreugde van iedereen.

De kern van het huidige conflict binnen Milli Görüs is dat Amsterdam definitief besloten heeft om tot de hoofdstroom van de Nederlandse samenleving te willen horen, met alle confrontaties en uitdagingen van dien. Anderen kiezen ervoor om zich onzichtbaar te koesteren in de warmte van hun eigen vertrouwde omgeving. Zonder dat ze daarmee overigens welke wet dan ook overtreden.

Hier komt nog bij dat de beweging waar Milli Görüs oorspronkelijk uit voortkomt, zelf verdeeld wordt door een generatieconflict met wortels in Turkije. Grofweg gezegd: tussen de Turkse koers van oprichter Erbakan, die als mens nog steeds gerespecteerd wordt, aan de ene kant en de Europese koers van de huidige, eveneens zeer gerespecteerde Turkse premier Recep Tayyib Erdogan aan de andere. De waterscheiding in Nederland ligt echter niet bij deze beide stromingen, maar tussen mensen die Turkije als hun kompas blijven zien en mensen die hun eigen toekomst in Nederland willen bepalen.

Dit conflict brengt velen in verwarring. Het ingrijpen van ‘Keulen’ wordt door de één niet als een coup ervaren of een ruk naar rechts, terwijl de andere er het eind in ziet van een zinderende omgang met de rest van de Nederlandse samenleving.

Het beleid van Milli Görüs Nederland kende tot vorige week geen retoriek over integratie en participatie, maar concrete gedragingen. Ik ben een progressieve moslim, een vurig pleitbezorger van een progressieve islam. Vanuit mijn geloof ben ik een warm voorstander van de scheiding van kerk en staat, van democratie, van mensenrechten, van de rechtsstaat. Ik geloof niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. Ik vind dat moslims wanneer ze dat willen uit de islam kunnen stappen zonder consequenties.

Onder mijn leiding hielden Milli Görüs-imams iedere maand een brainstormsessie. De laatste keer ging die over geloofsafval. In sommige islamitische landen staat daarop de doodstraf. Aan het einde van die sessie zijn ongeveer vijftien imams van Milli Gorus het erover eens geworden dat geloofsafval in de islam wel is toegestaan.

Ik vond dat een doorbraak. Helaas heb ik die, door het gedoe met onze Duitse broeders, nog niet naar de buiten toe kunnen uitdragen. Nu ben ik benieuwd of de nieuwe voorzitter dit standpunt openlijk durft te verdedigen en zelf naar buiten te communiceren. En ook, of hij de plannen voortzet die we hadden om, in samenwerking met de Liberale Joodse Gemeente in Amsterdam, een gezamenlijke reis te organiseren van een groep joden en Turken via Istanbul naar Israël. Steunt het nieuwe ebstuur ons plan voor een koor, bestaande uit Turkse en joodse jongeren? En ziet het een rol voor zichzelf in de clash tussen moslimjongeren en homo’s?

Wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt, kan zich elders in Europa ook voordoen. Het aan banden leggen van autonome Milli Gorus afdelingen waardoor verbondenheid met de lokale democratische gemeenschappen op tocht kan komen te staan.

Het nieuwe bestuur moet de samenleving uitleggen waar het conflict over gaat. Het is niet erg geloofwaardig als Milli Görüs Duitsland het oude bestuur weg heeft gestuurd omdat er geen draagvlak zou zijn voor mijn beleid, terwijl het nieuwe bestuur blijft herhalen dat ze mijn beleid voort willen zetten. Anders is het: Keulen locuta, causa finita

Mijn afscheid als directeur van Milli Görüs is een persoonlijke keuze geweest. Ik wil terug naar mijn bronnen en vooruit naar nieuwe horizonten.

Haci Karacaer was tot 1 mei directeur van Milli Görüs Noord-Nederland
Bron. Volkskrant
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')