abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37782817
Wees niet tolerant voor religieuze intolerantie

Het is allemaal roze roze vlinder vlinder lief lief regenboog praat van de politiek correcte mensen.

Maar ik geef even een voorbeeld:

imam el-moumni in Rotterdam

Mag een imam zeggen dat homoseksualiteit schadelijk is voor de samenleving en het bestempelen als besmettelijke ziekte? En zet hij daarmee anderen aan tot haat en discriminatie van homoseksuelen?

Over deze vraag boog de rechtbank in Rotterdam zich vandaag in de zaak tegen de Rotterdamse imam Khalil El-Moumni. Die zei vorig jaar mei in NOVA: "Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben, maar hij kan zich kan verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Dus als de ziekte zich dan verspreidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor."

Over de uitspraken van El-Moumni ontstond grote commotie. Vijftig organisaties en personen deden aangifte tegen de imam. El-Moumni werd op het matje geroepen bij minister Van Boxtel (Integratiebeleid), die na afloop verklaarde 'een goed gesprek' te hebben gehad met El-Moumni. Toen echter later geschriften van El-Moumni opdoken waarin hij Europeanen lager dan varkens noemde, had ook Van Boxtel het helemaal gehad met de imam.

Die geschriften maakten overigens geen deel uit van de overwegingen van het openbaar ministerie (OM) in Rotterdam om de imam te vervolgen. Dat baseerde zich uitsluitend op de uitlatingen gedaan in NOVA. In december werd bekend dat het tot vervolging zou komen.

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=31348970&cftoken=42824620&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=721

om even 1 van de voorbeelden op te noemen

Deze gast was een van de sprekers (in het marokkaans natuurlijk, gast zit hier al tientallen jaren en ken nog geen 1 woord Nederlands) van de multi cultuur discussie van 2 jaar geleden in Rotterdam, leuk toch ? iemand die zegt dat Europeanen lager dan varkens en honden zijn word als toonbeeld geplaatst voor een goeie multi culturele samenleving.........

Als discriminatie en racisme en fascisme wat hij is niet mag, waarom word hij dan vrijgesproken

waarom zijn wij in de nieuwe middeleeuwen waarin de kerk alles mocht zeggen over de bevolking maar niemand iets terug.

links zegt dat fascisme geen mening is maar een misdaad, maar de fascistische mening van deze imam beschermen ze.

hoe kan ik dan al die mensen nog serieus nemen !
pi_37782992
wat wil je er tegen doen ? die man heeft een mening. die hoef je ook niet serieus te nemen
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:46:14 #3
118509 Kwisatz_Haderich
True to the form.
pi_37783279
Je hoeft ze niet serieus te nemen als je daar geen behoefte aan hebt. Net zomin als zij jou serieus hoeven te nemen.
"Logica is een beperking en schending van de vrije menselijke geest."
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:48:21 #4
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_37783341
Ja, maar er luisteren veel mensen naar die man @ fokschaap
When all else fails, you always have delusion.
pi_37783522
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:35 schreef het_fokschaap het volgende:
wat wil je er tegen doen ? die man heeft een mening. die hoef je ook niet serieus te nemen
Wel als het andere mensen tot gewelddadige daden zet.

( ik zal het inkoppertje "Hitler had ook slechts een mening" maar voor me houden )
pi_37783561
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

dan moeten we bv. de bijbel en de koran ook niet tolereren
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:56:59 #7
118509 Kwisatz_Haderich
True to the form.
pi_37783570
quote:

[..]

( ik zal het inkoppertje "Hitler had ook slechts een mening" maar voor me houden )
Zolang hij niet oproept tot geweld tegen homo's en europeanen is er toch geen enkel probleem?
"Logica is een beperking en schending van de vrije menselijke geest."
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:58:51 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_37783615
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:46 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:
Je hoeft ze niet serieus te nemen als je daar geen behoefte aan hebt. Net zomin als zij jou serieus hoeven te nemen.
Over het algemeen geef ik je nog nieteens erg ongelijk, maar ( everything before the but is bullshit ) Als je in een land zit en daar tegen de regels ingaat wat betreft racisme en dergelijke en zelfs zo ver gaat om heel europa en al zijn inwoners een volk te noemen dat lager is dan varkens dan ben je wel erg fout bezig. Het probleem is niet dat je wel of niet geinteresseerd ben in zijn uitspraken maar omdat het een imam is heeft hij gewoon invloed op de denkwijze van sommige mensen die het geloof aanhangen en daar schuilt het gevaar. Elke bevolkingsgroep heeft z'n meelopers en mensen die nooit voor zichzelf hebben gedacht en die kunnen dan gaan denken dat het inelkaar beuken/overvallen/vermoorden van Europeanen best ok is omdat ze nog minder zijn dan varkens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_37783751
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:56 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan moeten we bv. de bijbel en de koran ook niet tolereren
Niet als dominee's gaan prediken dat we de Hetieten moeten gaan uitmoorden, of dat homo's de doodstraf moeten krijgen Ik denk dat de meeste mensen dergelijke passages meer geschiedkundig bekijken, en dergelijke zaken staan meer in het oude testament.
pi_37783818
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:56 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:

[..]

Zolang hij niet oproept tot geweld tegen homo's en europeanen is er toch geen enkel probleem?
Ja, ik denk dat er wel een probleem is. Homo's als zieke mensen afschilderen vind ik persoonlijk afschuwelijk, en bij dergelijke redenaties hoef je niet expliciet te noemen dat er gewelddadig moet worden opgetreden. Die stap zetten de mensen dan zelf nog al es. Het zou hetzelfde zijn als dat er zou worden rondgeroepen dat moslims achterlijke ziekelijke mensen zijn. Dat staat me net zo goed tegen.
pi_37783828
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Niet als dominee's gaan prediken dat we de Hetieten moeten gaan uitmoorden, of dat homo's de doodstraf moeten krijgen Ik denk dat de meeste mensen dergelijke passages meer geschiedkundig bekijken, en dergelijke zaken staan meer in het oude testament.
mja, maar anderen weer niet. ik zie de mening van El Moumni ook vooral geschiedkundig. Zijn mening komt nl. voort uit die zelfde geschiedkundige koran
pi_37789724
quote:
nee, maar als een Nederlander dat zou zeggen over moslims heeft hij gelijk de anti-fa op zijn nek, en dan zegt men dat fascisme geen mening maar een misdaad is.

het is dat hypocriete selectieve gedoe waar ik zo ongelofelijk misselijk van word

zo van: een moslim mag wel Joden, homo's, Hindoes, en alle andere religies cultureren en rassen haten

maar als een Nederland ook maar een beetje kritiek heeft krijgt hij een boete en de anti-fa en weet ik wat nog meer op zijn dak.

Selectieve verontwaardiging, dat is de essentie van de politiek correct wereld.
pi_37789831
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:48 schreef Mirel het volgende:
Ja, maar er luisteren veel mensen naar die man @ fokschaap
inderdaad, en dat is gevaarlijk, die gast zorgt er voor dat zijn schapen mensen gaan haten en aan gaan vallen, toen hij zijn preek Nederland door stuurde dat homo's onrein zijn werden er gelijk meer homo's aangevallen door moslims, en toch kijken die zogenaamde anti fascisme mensen dan ineens de andere kant op.

zegt men, dat is zijn mening, en dan heb ik zoiets, waarom scheeuwen jullie dan altijd dat fascisme geen mening is stel hypocriete selectieve
pi_37789871
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:56 schreef Kwisatz_Haderich het volgende:

[..]

hij heeft een klimaat van onverdraagzaamheid gemaakt naar niet-moslims waarin veel moslims ons aanzien voor untermenschen die beter opgeruimd kunnen worden, en zo doende krijg je steeds meer moslim jongeren die zomaar mensen inelkaar slaan.

en waar zijn die zogenaamde anti fascistische groepen dan ?

nergens!
pi_37789885
alle moslims dood
underground forever baby
pi_37789886
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Over het algemeen geef ik je nog nieteens erg ongelijk, maar ( everything before the but is bullshit ) Als je in een land zit en daar tegen de regels ingaat wat betreft racisme en dergelijke en zelfs zo ver gaat om heel europa en al zijn inwoners een volk te noemen dat lager is dan varkens dan ben je wel erg fout bezig. Het probleem is niet dat je wel of niet geinteresseerd ben in zijn uitspraken maar omdat het een imam is heeft hij gewoon invloed op de denkwijze van sommige mensen die het geloof aanhangen en daar schuilt het gevaar. Elke bevolkingsgroep heeft z'n meelopers en mensen die nooit voor zichzelf hebben gedacht en die kunnen dan gaan denken dat het inelkaar beuken/overvallen/vermoorden van Europeanen best ok is omdat ze nog minder zijn dan varkens.
goed gezegd.
pi_37789907
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:06 schreef Laton het volgende:
alle moslims dood
pi_37789923
Jammer dat het creėren van Siamese tweelingen niet in zwang is, ik zou zo'n Imam 10 jaar aan Rita Verdonk willen vastplakken.
pi_37789930
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:07 schreef misantropia het volgende:

[..]

Niet ?
underground forever baby
pi_37790024
of een ander voorbeeld, de el tawheed moskee in Amsterdam, met zijn roze moslim boek ''de weg van de moslim'' gewoon te koop bij de grote islamitische boeken sites van Nederland, waarin staat dan je vrouwen MOET besnijden, waarin staat dat homo's en ongelovigen met het hoofd naar beneden van het hoogste gebouw moeten worden gegooid.

dan heb je de zogenaamde anti racistische en anti fascistische organisaties, hun slogan is ''fascisme is geen mening maar een misdaad'', als dat echt zo is, waarom moet ik dan volgens hun notabene Respect! hebben voor religieuze fascistische uitspraken !
zo spreken ze zichzelf tegen!

als je echt tegen fascisme bent ben je tegen al het fascisme en niet zo van ''die wel, die niet, die wel'', selectief hypocriet gedoe.

Selectieve verontwaardiging, dat is de essentie van de politiek correct wereld !
pi_37790071
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:08 schreef Laton het volgende:

[..]

Niet ?
NEE niet nee!

wel het liefst alle moslims in hun eigen land uiteraard gezien de multi cul met hun mislukt is.

maar ik klaag hier over fascisme en racisme, als ik ze dood wil hebben dan ben ik net zoals die moslims die alle Europeanen dood willen.

ik ben tegen alle vormen van fascisme, of het nu nazi of islamitisch fascisme is.
pi_37790110
-edit-
Niet op de man spelen

[ Bericht 80% gewijzigd door Sidekick op 15-05-2006 15:54:29 ]
pi_37790127
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:14 schreef misantropia het volgende:

[..]

NEE niet nee!

wel het liefst alle moslims in hun eigen land uiteraard gezien de multi cul met hun mislukt is.

maar ik klaag hier over fascisme en racisme, als ik ze dood wil hebben dan ben ik net zoals die moslims die alle Europeanen dood willen.

ik ben tegen alle vormen van fascisme, of het nu nazi of islamitisch fascisme is.
Dus ik moet een andere hobby gaan zoeken
underground forever baby
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:21:54 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37790237
WFL >>> POL

Misschien dat ze er daar iets mee kunnen.
pi_37790287
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:17 schreef Laton het volgende:

[..]

Je mag van mij wel die groepsverkrachters enzo afmaken hoor
pi_37790378
quote:

[..]

na alles wat Hitler gedaan heeft, durf je dat nog "slechts een mening" te noemen?

idioot
pi_37790418
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:17 schreef Laton het volgende:

[..]

Goed idee joh !!!
Ga schetenbeffen in een dierentuin ofzo, dan ruik je ook direct wat beter.
pi_37790553

pi_37790600
Op zich een mooie stelling, maar dan moeten we intolerant zijn tegenover 4/5 van de wereldbevolking...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:46:34 #30
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37790790
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:28 schreef misantropia het volgende:

Het is allemaal roze roze vlinder vlinder lief lief regenboog praat van de politiek correcte mensen.

links zegt dat fascisme geen mening is maar een misdaad, maar de fascistische mening van deze imam beschermen ze.

Herinner ik het me nou verkeerd of was het niet onze lieve Pim die het juist goed vond, dat deze imam dat allemaal zei over de homo's en de varkens???
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:54:52 #31
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_37790940
quote:
Maar zoals de TS zei hoeven wij niet tolerant te zijn voor religieuzen die zelf intolerant zijn.

Tolerant zijn voor mensen die intolerant zijn is één van de grootste misbaksels van de zgn politieke correctheid.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:57:23 #32
60090 Akkersloot
pi_37791007
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:46 schreef mariatrepp het volgende:
Herinner ik het me nou verkeerd of was het niet onze lieve Pim die het juist goed vond, dat deze imam dat allemaal zei over de homo's en de varkens???
Helemaal mis.

De uitspraak van het El Moumni maakte bij Pim juist de gewraakte uitspraken los van achterlijke cultuur en het het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:12:46 #33
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_37791367
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Helemaal mis.

De uitspraak van het El Moumni maakte bij Pim juist de gewraakte uitspraken los van achterlijke cultuur en het het afschaffen van artikel 1 van de Grondwet.
Nee ik heb het helemaal goed.
Pim Fortuyn wilde de de vrijheid van meningsuiting boven andere rechten plaatsen en deze vrijheid ook zwaarder te laten wegen dan het nondiscriminatiegebod in de Grondwet. Fortuyn wilde zelfs liever af van 'dat rare Grondwets-artikel' (artikel 1) met het verbod te discrimineren. El Moumni had volgens Fortuyn het recht hem als homo een 'varken' te noemen.
(Trouw 18-11-2004)
Ook de neoconservatieve professor, de Fortuyn-aanhanger Paul Cliteur verdedigt El Moumni in de naam van de vrije meningsuiting. (Moderne Papoea's p. 41)
Ik vind het goed dat El Moemni veroordeld wordt, en ik vind het verschrikkelijk dat de rechtse clique hem juist heeft verdedigd.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:37:34 #34
60090 Akkersloot
pi_37791951
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:12 schreef mariatrepp het volgende:
Nee ik heb het helemaal goed.
Pim Fortuyn wilde de de vrijheid van meningsuiting boven andere rechten plaatsen en deze vrijheid ook zwaarder te laten wegen dan het nondiscriminatiegebod in de Grondwet. Fortuyn wilde zelfs liever af van 'dat rare Grondwets-artikel' (artikel 1) met het verbod te discrimineren. El Moumni had volgens Fortuyn het recht hem als homo een 'varken' te noemen.
(Trouw 18-11-2004)
Ook de neoconservatieve professor, de Fortuyn-aanhanger Paul Cliteur verdedigt El Moumni in de naam van de vrije meningsuiting. (Moderne Papoea's p. 41)
Ik vind het goed dat El Moemni veroordeld wordt, en ik vind het verschrikkelijk dat de rechtse clique hem juist heeft verdedigd.
Dat je iemand het recht geeft om iets vanwege vrijheid van meningsuiting te zeggen hoef je het toch niet met hem eens te zijn ?

Feit is dat Fortuyn als reactie op de uitspraak van El Moumni zei dat de islam een achterlijke cultuur is. Dat had ik destijds Dijkstal, Balkenende, Rosenmuller en Marijnissen niet horen zeggen.

De reactie van Fortuyn is dus een voorbeeld van het (gewenste) intolerant zijn tegen over intoleranten.

Verder vind ik dat voor geestelijken en "gebedshuizen" andere regels moeten gelden dan voor derden. Aangezien geestelijken en "gebedshuizen" een hoegenaamd een maatschappelijke funktie hebben.
pi_37800532
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor atheļsten?
pi_37801208
quote:
Inderdaad er is geen hond die hem serieus neemt .
  zondag 14 mei 2006 @ 09:03:23 #37
60090 Akkersloot
pi_37808185
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:52 schreef Chadi het volgende:
Inderdaad er is geen hond die hem serieus neemt .
Als dit een reactie is op de uitlatingen van El Moumni.

Je weet heus wel dat veel Mohammedanen een grote hekel aan homo's hebben. Derhalve heb je zo'n uitlating van een Mohamedaanse "geestelijke" weldegelijk serieus te nemen.
  zondag 14 mei 2006 @ 09:20:24 #38
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_37808294
We zouden eigenlijk net zo tolerant moeten zijn tegenover ElMoumni als destijds tegen Janmaat.
Janmaat werd toen veroordeeld tot een boeten van 5000 gulden voor de uitspraak "Nederland is vol". (bijna een tautologie)
Vervolgens liet de overheid het toe dat een partijbijeenkomst door links pol. correct tuig in brand werd gestoken, waarbij enkele mensen zware verwondingen opliepen.
De overheid deed niets en de media deden er wat lacherig over (hoezo onafhankelijke media?)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_37808462
quote:
Op zondag 14 mei 2006 09:20 schreef Oud_student het volgende:
We zouden eigenlijk net zo tolerant moeten zijn tegenover ElMoumni als destijds tegen Janmaat.
Janmaat werd toen veroordeeld tot een boeten van 5000 gulden voor de uitspraak "Nederland is vol". (bijna een tautologie)
Vervolgens liet de overheid het toe dat een partijbijeenkomst door links pol. correct tuig in brand werd gestoken, waarbij enkele mensen zware verwondingen opliepen.
De overheid deed niets en de media deden er wat lacherig over (hoezo onafhankelijke media?)
Nee zeg. In Nederland zouden we nooit meer zo intolerant moeten zijn als tegen Janmaat. Dat was achterbaks, onethisch en een blamage voor de rechtsstaat. Laten we ook in hemelsnaam de grenzen van de wet door de daartoe bevoegde instellingen bewaken en niet door losgeslagen burgers en de media. Links danwel rechts.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_37808656
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:16 schreef gelly het volgende:
Jezus, heb je een zuurstoftekort gehad bij je geboorte ofzo ?

[ Bericht 15% gewijzigd door typtypo op 15-05-2006 14:21:48 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zondag 14 mei 2006 @ 23:49:23 #41
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_37832605
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:28 schreef misantropia het volgende:

Maar ik geef even een voorbeeld:

imam el-moumni in Rotterdam

Mag een imam zeggen dat homoseksualiteit schadelijk is voor de samenleving en het bestempelen als besmettelijke ziekte? En zet hij daarmee anderen aan tot haat en discriminatie van homoseksuelen?

Over deze vraag boog de rechtbank in Rotterdam zich vandaag in de zaak tegen de Rotterdamse imam Khalil El-Moumni. Die zei vorig jaar mei in NOVA: "Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot de mensen die deze ziekte hebben, maar hij kan zich kan verspreiden. De Nederlandse samenleving is multicultureel. Dus als de ziekte zich dan verspreidt, kan iedereen besmet raken. Daar zijn we bang voor."

Over de uitspraken van El-Moumni ontstond grote commotie. Vijftig organisaties en personen deden aangifte tegen de imam. El-Moumni werd op het matje geroepen bij minister Van Boxtel (Integratiebeleid), die na afloop verklaarde 'een goed gesprek' te hebben gehad met El-Moumni. Toen echter later geschriften van El-Moumni opdoken waarin hij Europeanen lager dan varkens noemde, had ook Van Boxtel het helemaal gehad met de imam.

Die geschriften maakten overigens geen deel uit van de overwegingen van het openbaar ministerie (OM) in Rotterdam om de imam te vervolgen. Dat baseerde zich uitsluitend op de uitlatingen gedaan in NOVA. In december werd bekend dat het tot vervolging zou komen.

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=31348970&cftoken=42824620&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=721

om even 1 van de voorbeelden op te noemen

Deze gast was een van de sprekers (in het marokkaans natuurlijk, gast zit hier al tientallen jaren en ken nog geen 1 woord Nederlands) van de multi cultuur discussie van 2 jaar geleden in Rotterdam, leuk toch ? iemand die zegt dat Europeanen lager dan varkens en honden zijn word als toonbeeld geplaatst voor een goeie multi culturele samenleving.........

Als discriminatie en racisme en fascisme wat hij is niet mag, waarom word hij dan vrijgesproken

waarom zijn wij in de nieuwe middeleeuwen waarin de kerk alles mocht zeggen over de bevolking maar niemand iets terug.

Ten eerste heb je het over links -en fascisme geen mening maar misdaad etc.-, een generalisatie die natuurlijk nergens op slaat. Had een politieke partij of persoon gekozen, dan hadden we tenminste ergens over kunnen praten.
Verder vind ik het niet echt wijs wat deze man allemaal zegt, maar goed dat moet hij weten. Verantwoordelijk als hij is voor z'n eigen woorden. Gaat hij z'n boekje te buiten dan rekent de rechtbank daar wel mee af.
Ik vind het alleen niet echt wenselijk om met dit soort figuren weer een discussie te laten oplaaien over allerlei anti-westerse sympathisanten in onze eigen samenleving want een groot deel van de autochtone bevolking blijkt nogal gevoelig voor dergelijk nieuws wat lijdt tot grotere verdeeldheid en spanning binnen de bevolking, heel onprettig allemaal.
  maandag 15 mei 2006 @ 02:09:54 #42
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_37834842
Wat is er trouwens mis met politiek correct zijn? Ik vind dat wel correct
lege ton
pi_37847534
quote:
Op maandag 15 mei 2006 02:09 schreef nonzz het volgende:
Zolang jij een bepaalde PC mening zo vindt en niet zegt dat het zo is of dat een mening die er niet mee strookt abject vindt, dan is het prima.
Maar vaak is het probleem bij PC denkenden, dat zij menen dat iets zo is.
Veel socialisten gaan nog een stap verder en houden er meningen op na die met de werkelijkheid niet overeenkomen (bijv het gelijkheids principe), wat zij dan vervolgens doen is de werkelijkheid verdraaien en aanpassen aan de PC mening.
Exaudi orationem meam
pi_37847784
quote:
Op zondag 14 mei 2006 09:47 schreef sizzler het volgende:
Nee zeg. In Nederland zouden we nooit meer zo intolerant moeten zijn als tegen Janmaat. Dat was achterbaks, onethisch en een blamage voor de rechtsstaat. Laten we ook in hemelsnaam de grenzen van de wet door de daartoe bevoegde instellingen bewaken en niet door losgeslagen burgers en de media. Links danwel rechts.
Ja dat is makkelijk praten achteraf.
Maar op het moment dat het allemaal plaats vond, deed iedereen mee:
de politici, de media, de politie, de rechters, etc.
Slechts weinigen namen het toen op voor Janmaat, maar die werden natuurlijk direct voor fascist uitgemaakt.

Wat er nu gebeurt, het binnenhalen van intolerante lieden en die nog subsidiėren ook, is zeer kwalijk. Maar het zal wel weer 10 jaar duren voordat, weer achteraf gezegd zal worden:
Ja we hadden toen toch harder moeten optreden.
Exaudi orationem meam
pi_37847788
quote:
Op maandag 15 mei 2006 02:09 schreef nonzz het volgende:
Omdat het altijd leidt tot hypocrisie en onzinnig gezeur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')