In hoeverre is het nog een complottheorie als er sluitend bewijs isquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:49 schreef Ericr het volgende:
verregaande complot theorieen die amper gestaafd worden door bewijsmateriaal.
"Rebuilding America's defences" wordt nogal uit zijn verband getrokken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:20 schreef atmosphere1 het volgende:
heb overigens iedere gestoorde complot theorie doorgenomen en ook zo'n beetje alle geflipte websites die er aan gewijd zijn. In dit soort gevallen moet je goed beslagen ten ijs komen omdat de complot theoristen uitgaan van de omgedraaide werkelijkheid dat hun versie de ware is en dat er van de officiele kant maar ontkrachtiging moet komen van hun hersenspinsels.
[quote]
Heb je deze gestoorde complot theorie al eens gelezen "rebuilding americas defences " het is geschreven door oa grote namen uit de hedendaagse Amerikaanse politiek zoals Dick cheney , Donald rumsfelt
Dat het officiële verhaal stinkt word heel duidelijk als je de kritiek van Senator Dayton op de 9/11 comission bekijkt , hij somt een hele reeks leugens op en is stom verbaast over het wegvallen van alle bescherming op 9/11 . Dayton is geen conspiracy theorist maar een US official .
Het is heel goed dat je kritisch bent, maar je zou dat beter ook zijn tegenover de officiele versie, want dat er dingen niet kloppen dat moge duidelijk zijn (en dan heb ik het niet over het instorten van het WTC of wel of geen vliegtuig in het pentagon). Een fout in de offieciele theorie lijkt me wat belangrijker dan een fout in een complottheorie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik heb niet alle antwoorden, ik ben alleen zeer kritisch aangaande verregaande complot theorieen die amper gestaafd worden door bewijsmateriaal. En op vage aannames aangaande Ahmad is ook niet in te gaan, want waar is het sluitende bewijs dat hij werkelijk die transactie heeft uitgevoerd?
Dat is inderdaad totaal onlogisch, maar dit neemt niet weg dat Hani Hanjour een slechte piloot was en dat de draai om het Pentagon heen zeer onlogisch was (Wat mouzzer zegt lijkt mij niet echt logisch).quote:Ik heb een aantal punten aangeduid waardoor bepaalde complot theorieen duidelijk te vergezocht lijken en een duidelijk antwoord waar nou vlucht 77 en 93 gebleven moeten zijn heb ik eigenlijk nooit gehad. Eveneens niet op de vraag of het erg logisch is om een projectiel af te vuren op een gebouw (Pentagon) in een drukke stad en er dan maar vanuit te gaan dat niemand die dag een camera zou hanteren. Dat het niet is gebeurd is maakt de kans op voorhand nog steeds levensgroot en de hele projectiel theorie tot een waanbeeld.
Wat een onzin. Wat dacht je anders dat hij zou gaan zeggen als hij in het 'complot van de neocons' zou zitten: dat ze samen de opdrachtgevers zijn??quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:26 schreef klez het volgende:
Nou, alle conspiracies kunnen nu wel definitief de prullebak in. Bin Laden zit niet in het complot van de Neocons. Anders zou hij deze (en vele andere opmerkingen) die oa via Al-Jazeera tot ons komen niet gedaan hebben. En hij heeft duidelijk aangegeven dat hij de opdrachtgever is.
Klaar. Next subject.
Ja, maar, hij gaf ook ooit aan dat hij NIET de opdrachtgever wasquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:26 schreef klez het volgende:
Nou, alle conspiracies kunnen nu wel definitief de prullebak in. Bin Laden zit niet in het complot van de Neocons. Anders zou hij deze (en vele andere opmerkingen) die oa via Al-Jazeera tot ons komen niet gedaan hebben. En hij heeft duidelijk aangegeven dat hij de opdrachtgever is.
Klaar. Next subject.
Wat anderen uit Rebuilding Americas Defences halen hoeft niet hetzelfde te zijn als wat ik eruit haal !!!!!!quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:36 schreef klez het volgende:
[..]
"Rebuilding America's defences" wordt nogal uit zijn verband getrokken.
Zoals de conspiristen van hologrammen naar raketten naar marsmannetjes hobbelen om aan te tonen dat Bush er achter moet zitten. Met elk onzinverhaal wat ik hier al gelezen heb over 911 (en wat zijn het er veel! van ogenschijnlijk serieuze mensen!) wordt de officiele theorie, die gelukkig liever dingen weg laat dan te speculeren over zulke precaire zaken, geloofwaardiger.
Welk sluitend bewijs? Aannames zijn geen bewijs, Loose Change verzinsels zijn geen bewijs? Welk bewijs?quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In hoeverre is het nog een complottheorie als er sluitend bewijs is![]()
Als er bewijs is , is de officiele lezing gewoon een leugen geweest.
dat is ook de bedoeling van zo'n bericht. wie zegt me dat dit echt bin laden is??quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:26 schreef klez het volgende:
Klaar. Next subject.
Ook in de VS is de persvrijheid tegenwoordig heel wat anders als hier !!! Ze zijn behoorlijk gezakt in de top 100 van landen met meeste persvrijheid .quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:04 schreef Ericr het volgende:
6833 - 228, we gaan de Times of India toch niet als bewijsvoering aanvoeren aangaande Pakistaanse zaken? De Indiaase pers is er zeer goed in om het buurland zwart te maken (andersom trouwens ook).
Top sources confirmed here on Tuesday.....
Ik zou dat nou niet echt zien als bewijs, eerder vaag geroddel en Indiaase propaganda.
Ik heb regelmatig in Indiaase kranten 'nieuws' voorbij zien komen dat door geen enkel ander land wordt opgepakt. Belangrijkste reden, India kent amper onbevooroordeelde nieuwsgaring wat betreft hun mainstream nieuws. Is overigens iets wat je vaker tegenkomt in Azie, het begrip persvrijheid is daar wat anders dan hier.
Ik bedoelde dat er steeds gezeurd wordt om sluitend bewijs, maar dan is het geen complottheorie meer.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:57 schreef Ericr het volgende:
Welk sluitend bewijs? Aannames zijn geen bewijs, Loose Change verzinsels zijn geen bewijs? Welk bewijs?
OK, nu wordt het echt interessant want het lijkt erop dat India toch niet alleen staat:quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:04 schreef Ericr het volgende:
6833 - 228, we gaan de Times of India toch niet als bewijsvoering aanvoeren aangaande Pakistaanse zaken? De Indiaase pers is er zeer goed in om het buurland zwart te maken (andersom trouwens ook).
Top sources confirmed here on Tuesday.....
Ik zou dat nou niet echt zien als bewijs, eerder vaag geroddel en Indiaase propaganda.
Ik heb regelmatig in Indiaase kranten 'nieuws' voorbij zien komen dat door geen enkel ander land wordt opgepakt. Belangrijkste reden, India kent amper onbevooroordeelde nieuwsgaring wat betreft hun mainstream nieuws. Is overigens iets wat je vaker tegenkomt in Azie, het begrip persvrijheid is daar wat anders dan hier.
quote:October 7, 2001:
ISI Director Replaced at US Urging; Role in Funding 9/11 Plot Is One Explanation ISI Director Lt. Gen. Mahmood Ahmed is replaced in the face of US pressure after links are discovered between him, Saeed Sheikh, and the funding of the 9/11 attacks. Mahmood instructed Saeed to transfer $100,000 into hijacker Mohamed Atta’s bank account prior to 9/11. This is according to Indian intelligence, which claims the FBI has privately confirmed the story. [Press Trust of India, 10/8/2001; Times of India, 10/9/2001; India Today, 10/15/2001; Daily Excelsior (Jammu), 10/18/2001] The story is not widely reported in Western countries, though it makes the Wall Street Journal. [Australian, 10/10/2001; Agence France-Presse, 10/10/2001; Wall Street Journal, 10/10/2001] It is reported in Pakistan as well. [Dawn (Karachi), 10/8/2001] ["Gen Mahmud's Exit Due to Links with Umar Sheikh" 8 oktober 2001]
The Northern Alliance also repeats the claim in late October. [Federal News Service, 10/31/2001] In Western countries, the usual explanation is that Mahmood is fired for being too close to the Taliban. [London Times, 10/9/2001; Guardian, 10/9/2001] The Times of India reports that Indian intelligence helped the FBI discover the link, and says, “A direct link between the ISI and the WTC attack could have enormous repercussions."
[....]
It is believed Mahmood has been living under virtual house arrest in Pakistan (which would seem to imply more than just a difference of opinion over the Taliban), but no charges have been brought against him, and there is no evidence the US has asked to question him. [Asia Times, 1/5/2002] He also has refused to speak to reporters since being fired [Associated Press, 2/21/2002] , and outside India and Pakistan, the story has only been mentioned infrequently in the media since. [Sunday Herald (Glasgow), 2/24/2002; London Times, 4/21/2002] He will reemerge as a businessman in 2003, but still will not speak to the media (see July 2003).
quote:31 Juli 2001:
John S. Pistole, deputy assistant director of the FBI’s Counterterrorism Division, testifies before a Congressional committee. He states the 9/11 investigation “has traced the origin of the funding of 9/11 back to financial accounts in Pakistan, where high-ranking and well-known al-Qaeda operatives played a major role in moving the money forward, eventually into the hands of the hijackers located in the US.” [US Congress, 7/31/2003] Pistole does not reveal any further details, but in India it is noted that this is consistent with previous reports that Saeed Sheikh and ISI Director Lt. Gen. Mahmood Ahmed were behind the funding of 9/11.
quote:September 18, 2003: Questions of ISI Leader’s Ties to 9/11 Resurface A Wall Street Journal review of Bernard-Henri Levy’s book “Who Killed Daniel Pearl?” notes, “It is a fact that Gen. Mahmood Ahmed, then head of the ISI, wired $100,000 to Mohamed Atta before 9/11 through an intermediary. (This was reported in the Journal on Oct. 10, 2001.) So what have we done about it?” The article notes that few are willing to look into this issue or take action against Pakistan since Pakistani President Pervez Musharraf is considered a close ally and cooperative in the fight against terrorism. [Wall Street Journal, 9/18/2003] Other reviews of the book raise similar points, and even the conservative columnist George Will notes in the Washington Post, “It is not fantasy that there have been many reports that the then-head of Pakistani intelligence was responsible for $100,000 being wired to Mohamed Atta, the lead 9/11 hijacker.” [Washington Post, 10/5/2003]
Mocht je nu toch nog het officiele verhaal geloven dat "Mustafa Ahmed al-Hisawi" ook wel bekend als “Mustafa Ahmed”, “Mustafa Ahmad”, “Ahamad Mustafa”, “Sheikh Saeed”, “Sheik Syed”, “Mustafa Mohammed Ahmad”, “Shaykh Saiid”, “Sheik Sayid”, “Shaikh Saiid al-Sharif”, “Ali Abdul Aziz Ali”, “Shaikh Saiid al-Sharif”, “Mustafa Ahmad Adin al-Husawi” of als “Sayyid Shaikh Al-Sharif” ,die zoals je ziet steeds van naam en identiteit is veranderd, de financier is, dan moet je dit lezen:quote:July 22, 2004: Prominent Figures See Ties Between the ISI, 9/11, and Even the CIA Michael Meacher, a British member of Parliament, and a cabinet minister in Tony Blair’s government until 2003, writes in the Guardian, “Significantly, [Saeed] Sheikh is ... the man who, on the instructions of General Mahmood Ahmed, the then head of Pakistan’s Inter-Services Intelligence (ISI), wired $100,000 before the 9/11 attacks to Mohamed Atta, the lead hijacker. It is extraordinary that neither Ahmed nor Sheikh have been charged and brought to trial on this count. Why not?” Daniel Ellsberg, the “Pentagon Papers” whistleblower during the Nixon presidency, states in the same article, “It seems to me quite plausible that Pakistan was quite involved in [9/11] ... To say Pakistan is, to me, to say CIA because ... it’s hard to say that the ISI knew something that the CIA had no knowledge of.” [Guardian, 7/22/2004]
Wat voor bewijs willen de aanhangers van de officiële theorie op tafel zien liggen om aan te nemen dat een andere dan de officiële theorie de waarheid is ???quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er steeds gezeurd wordt om sluitend bewijs, maar dan is het geen complottheorie meer.
Zegt de naam William Rodriguez je iets?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Welk sluitend bewijs? Aannames zijn geen bewijs, Loose Change verzinsels zijn geen bewijs? Welk bewijs?
Die zin klopt al niet 'eyewitness account of bombs exploding in the basement' alleen heeft hij nooit bommen zien ontploffen in de kelder van het WTC, hij heeft zelfs geen enkele explosie gezien alleen gehoord.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zegt de naam William Rodriguez je iets?
[afbeelding]
Top Experts To Expose 9/11 Fraud At L.A. Conference
Rodriguez will give his first hand perspective of the controlled demolition of the twin towers and his personal eyewitness account of bombs exploding in the basement levels of the World Trade Center.
http://www.prisonplanet.c(...)0506laconference.htm
Mag ik vragen waarom je de laatste zin veranderd hebt van 'Wat mouzzer zegt slaat echt nergens op' naar 'lijkt mij niet echt logsich'? Daar gaat namelijk me reply die ik in gedacht hadquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:16 schreef 6833-228 het volgende:
Dat is inderdaad totaal onlogisch, maar dit neemt niet weg dat Hani Hanjour een slechte piloot was en dat de draai om het Pentagon heen zeer onlogisch was (Wat mouzzer zegt lijkt mij niet echt logisch).
Aanhanger van "de complot theorie" ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef mouzzer het volgende:
maarja diezelfde piloot is aanhanger van de complot theorie en geloofd zelfs dat er geen enkel vliegtuig is gecrashed maar een raket is ingevlogen dus lekker onafhankelijke bron, not.
Een berg onzin vooral.quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:01 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Aanhanger van "de complot theorie" ?
Het begin is de officiele versie niet accepteren, en van het één komt soms het ander.
Phooee, net op tijd veranderd.quote:quote]Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je de laatste zin veranderd hebt van 'Wat mouzzer zegt slaat echt nergens op' naar 'lijkt mij niet echt logsich'? Daar gaat namelijk me reply die ik in gedacht had
Dat hij geen goede piloot was mag wel gezegd worden ja. 3 weken voor 9/11 werd hem een Cessna geweigerd omdat hij die niet kon besturen: http://www.cooperativeres(...)item=a0801hanjourbadquote:Dus je vond de draai nu onlogisch. Ben je wel eens in Washington geweest? Aparte stad je rijdt over 6 baans snelweg door je denk wat buitenwijken en opeens kom je langs het pentagon 2 afslagen later rij je al langs het witte huis, opeens is daar het centrum van de stad. Vanuit de lucht zal je het centrum ook niet gelijk zien, er zijn geen hoge gebouwen zoals bijv. in New York. Visuele navigatie is heel gewoon in de luchtvaart en zal vaak ter sprake zijn gekomen bij de flight trainings, Mohammed Atta heeft zelfs meerdere keren de Hudson Corridor gevlogen in een klein vliegtuigje, dezelfde route die hij later met flight 11 nam. Het lijkt mij dus ook erg logisch dat ze voldoende aandacht hebben besteed aan hoe vlieg ik aan en hoe raak ik mijn doel ook al ben ik geen goede piloot.
Waarom een duikvlucht? Hij kan toch gewoon langzaam steeds lager gaan vliegen en gewoon rechtdoor blijven vliegen het Pentagon in: Recht in Rummy zijn kantoor! Zoals deze meneer zegt: “Since he was flying down the Potomac River anyway, why didn't he just fly directly into the north wall of the Pentagon (depicted on the right side of this picture or this picture, with a nice approach right over the Pentagon Athletic Center), which was literally directly in front of him as he came down the river?”quote:Wat pas echt onlogisch was geweest als Hanji vanaf 7000 voet een duikvlucht had gemaakt op het Pentagon, pentagon mag dan wel groot zijn maar ze hadden maar 1 kans om het te raken.
Wat is dan logischer? Je doel visueel identificeren aan hand van specifieke gebouwen in de omgeving en zie je de Mall dan weet je precies waar het pentagon zit je dan de daling inzetten en vliegtuig in een rechte lijn positioneren en dan enkel de snelweg te volgen en je vliegt zo het pentagon binnen. Wat mij o.a. opviel is dat het pentagon helemaal geen hoog gebouw is vandaar dat het mij ook veel logischer lijkt dat Hanji de grote bocht maakt en de laatste 2 km laag komt aanvliegen (zie ooggetuigenverslagen op een van de sites die ik poste) zodat hij zo min mogelijk correcties hoeft uit te voeren want idd hij was geen top piloot.
De planning was uitermate geniaal. En dan nog precies die datum uitkiezen dat er terror drills gehouden worden: GENIAAAAAAL. Zo geniaal, maar dan toch DAT deel van het Pentagon uitkiezen dat net gerenoveerd werd waardoor er minder slachtoffers vallen dan wanneer er ander deel van het Pentagon binnengevlogen werd. Maar goed je zou kunnen zeggen dat dat op een of andere manier niet lukte / niet mogelijk was omdat hij te hoog zat. Dan krijg je dus dat verhaal van die bocht van 270 graden.quote:Mensen hebben de kapers vaak afgedaan als stelletje idote holbewoners maar probeer eens stil te staan wat voor een planning er vooraf is gegaan, ze zijn hier jaren mee bezig geweest omdat ze maar een kans hadden om het goed te doen.
Niemand is onafhankelijk dus dat is flauw om te zeggen. Iedereen gelooft in een bepaalde theorie.quote:Over de bocht daar wordt vaak deze quote voor aangehaald:
"The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane"
En in Loose Change komt een piloot aan het woord die ook zegt onmogelijk bocht zonder te stallen maarja diezelfde piloot is aanhanger van de complot theorie en geloofd zelfs dat er geen enkel vliegtuig is gecrashed maar een raket is ingevlogen dus lekker onafhankelijke bron, not.
Niet onmogelijk….voor een getrainde piloot in ieder geval, wel voor iemand die 3 weken eerder nog niet eens een Cessna kon besturen. Dan wordt het toch problematisch:quote:Maar wat zegt de complete quote:
"The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane," O'Brien said. "You don't fly a 757 in that manner. It's unsafe."
http://www.papillonsartpalace.com/hijackeWr.htm
Dat veranderd de zaak wel nu is de bocht onveilig, dat is heel anders dan onmogelijk. En andere piloot heeft wat meer onderzoek gedaan naar de bocht, zie:http://www.thepowerhour.com/911_analysis/steves-analysis.htm
quote:[……]
quote:Inderdaad zijn dit geen feiten maar wel allemaal een stuk logischer dan de cruisemissile of global hawk die helemaal niemand heeft gezien en er staan behoorlijk wat gebouwen daar bij Pentagon City. Dit sluit niet het remote control verhaal uit maar wie zaten er dan in het vliegtuig?
Als het mogelijk is vliegtuigen te besturen met remote control valt hier ook wel iets aan te doen lijkt me.quote:Normaal zou een piloot gelijk melden aan de luchtverkeersleiding als er iets mis is met de controle van het vliegtuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |