quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:14 schreef mouzzer het volgende:[..]
Graag
![]()
Ik gebruikte dit voorbeeld om te laten zien dat veel van de complot theorieen gebasseerd zijn op verklaringen die verkeerd of incompleet zijn, als je namelijk de link die jij neerzet bekijkt staat er letterlijk:
His name was not on the American Airlines manifest for the flight because he may not have had a ticket.
He MAY not have a ticket. Dat is toch weer heel wat anders dan jouw stelling dat hij geen ticket had.
Het leek mij niet meer dan logisch dat wanneer je niet op de flight manifest staat, je geen kaartje hebt. Is dit niet waar dan liegt the Washington Post hier. Of gaat dat anders in de VS?
quote:
Dit artikel komt uit 2001, wanneer staat er niet bij, het CNN en FBI artikel komen uit 2002. Meer tijd om onderzoek te doen en dat ze zelfs het travel agency gevonden hebben waar 2 kapers samen dus niet alleen hani hun tickets hebben gekocht is toch wel iets meer bewijs dat hij wel een ticket had dan een artikel uit 2001 waarin staat he MAY not have a ticket.
Over het manifest, er doen meerdere manifesten de ronde, dat is wel apart maar meerdere mensen ontbreken op die manifesten, zijn dat dan ook kapers? Er zijn staan zelfs mensen op de manifesten die geeneens in de vliegtuigen zaten.
Meer tijd om onderzoek te doen. Meer tijd om het aan te passen ook. In 1 dag kan je nagaan of Hani Hanjour een ticket had of niet, of hij op de flight manifest stond of niet. Daar heb je geen maanden voor nodig. Of overschat ik zo bepaalde diensten?
Staan er mensen op de manifesten die niet in de vliegtuigen zaten? Wordt er gerommeld met flight manifesten? Dat zou niet al te best zijn. COMPLOTTHEORIE: Op het officiële manifest stond geen Hani Hanjour. Dit is later aangepast door de FBI. Om alles te vertroebelen hebben ze de flight manifests helemaal aangepast. Namen geschrapt en namen toegevoegd. Wat je met het travel agency bedoeld is mij niet helemaal duidelijk. Kan je dat even uitleggen.
quote:
Leuk hoe je steeds zegt het gerenoveerde deel zegt, ik ken de psychologie daarachter dus laat dat maar weg voortaan
![]()
Het verhaal van de heer Mueller, na 1 minuut de eerste fout al in z'n speech:
A fourth plane had been hijacked. It was heading straight towards the nation's capitol. And it was just 15 minutes away. Dit klopt al niet flight 93 had was 30 minuten vliegen, get your facts straight Mr. Mueller
![]()
Mueller, Mueller, Mueller toch.
quote:
Nu het verhaal waar je weer beetje de mist in gaat met de vertalling. Mueller zegt namelijk: The hijackers also left no paper trail. In our investigation, we have not uncovered a single piece of paper – either here in the U.S. or in the treasure trove of information that has turned up in Afghanistan and elsewhere – that mentioned any aspect of the September 11th plot. The hijackers had no computers, no laptops, no storage media of any kind. They used hundreds of different pay phones and cell phones, often with prepaid calling cards that are extremely difficult to trace. And they made sure that all the money sent to them to fund their attacks was wired in small amounts to avoid detection.
Wat zegt Mueller nou werkelijk? Dat ze geen bewijs hebben gevonden dat de kapers bewijs hebben achtergelaten over wat ze precies van plan waren op 11/9 niks op computers, uitgewerkte plannen etc. waaruit blijkt dat deze 19 mannen van plan waren in een gecoorideerde actie 4 vliegtuigen in gebouwen te laten vliegen. Wat jij daarna noemt zijn connecties met andere mensen die weer connecties hebben, dat zijn geen paper trails naar het 11/9 complot van de 19 kapers.
Wel waar: Dat is wel degelijk een paper trail.
quote:
Dat zijn connecties waaruit op geen enkele manier te achterhalen is wat ze precies van plan waren en dat is wat Mueller zegt. Een allinea later legt hij het zelf nog even voor je uit:
Connecties ja
quote:
In short, the terrorists had managed to exploit loopholes and vulnerabilities in our systems, to stay out of sight, and to not let anyone know what they were up to beyond a very closed circle.
De checklist in de bagage van Atta wat stond daar nou in: which included lofty Arabic prayers alongside last minute reminders to bring "knives, your will, IDs, your passport, all your papers." But more importantly, the treasure trove in al-Hazmi's glove compartment yielded a paper trail that led all the way to London—and to the arrest of a potentially major suspect.
Sorry hoor maar dat is geen paper trail waaruit blijkt wat hun doel was die dag dat is een checklist om dat doel te bereiken en een bewijs waarmee ze iemand konden pakken die geen kaper was op 11/9. misschien moet je eerst maar een opzoeken wat een paper trail precies is in de context die Mr Mueller gebruikt.
Ik begrijp niet helemaal wat je nu precies bedoeld, maar die connectie met Raissi en Omar Saeed was eerst DE link van de kapers naar Al Qaeda. Omar Saeed was immers een bekende van Al Qaeda. Maar het bericht dat Saeed in opdracht werkte van Ahmad zorgde ervoor dat deze link niet in stand kon worden gehouden voor het publiek. Omar Saeed werd getransformeerd tot moordenaar van Daniel Pearl. Over zijn rol als financier heeft nu niemand het meer.
Dus als ik het goed begrijp is er afgezien van de moeilijk te traceren telefoontjes geen enkele aanwijzing die erop duid dat de kapers in opdracht van Al Qaeda te werk zijn gegaan?
quote:
Generaal Mahmud Ahmad die komt ook steeds naar boven in de theorieen, ooit gehoord van dubbele agenda? Wat bewijst dat hij die dag in Washington was of dat hij connecties had met die mensen (hoofd van ISI tuurlijk is hij in contact met diverse hooggeplaatste personen, herinner je de handdruk van Rumsfeld met Saddam Hussein nog? ) nou echt in het 11/9 verhaal? Een krant meldde een transactie in zijn opdracht naar Atta. Dat kan best gebeurd zijn het is algemeen bekend dat veel pakistani de Taliban en Al Quada steunen, misschien wist hij niet niet waarvoor die 100.000 was of misschien had hij wel een dubbele agenda die gasten in Washington paaien maar ondertussen,opvallend dat hij niet lang na 11/9 ontslagen is.. Alleen maar meer vragen geen antwoorden, geen bewijzen.. een 100,000 transactie naar Atta is geen bewijs waaruit je kan halen wat Atta's bedoeling was op 11/9 en dat wordt bedoeld met de verklaring van Mueller “The hijackers also left no paper trail”
OK, meneer had wellicht een dubbele agenda. Dat is dan opgelost. Hallo!: een beetje kritisch mag je wel blijven hoor! Natuurlijk bewijst het niets, maar het is wel heeel erg verdacht. Hij wist niet waarvoor die 100.000 was? Ja dat doe ik ook wel eens. Zo maar $ 100.000 naar iemand opsturen.
Een 100,000 transactie naar Atta is geen bewijs waaruit je kan halen wat Atta's bedoeling was op 9/11? Oh ja, natuurlijk. Ik zie het al helemaal voor me:
“Hallo hier Atta: zou je even $ 100.000 willen op sturen. Ik ga een nieuwe auto kopen.”
“De Generaal: een nieuwe auto? Maar natuurlijk meneer Atta. Ik zal Omar gelijk opdracht geven om het geld naar Florida te sturen zodat je er morgen al om kunt.”
Het is bekend dat Ahmad nauw samen werkte met George Tenet. De ISI is sowieso een verlengstuk van de CIA. De connecties tussen de ISI en de CIA zijn overweldigend.
Weet je wat ze (Ahmad en de hoge pieten die hij gesproken heeft zoald Powell en Armitage) besproken hebben in de dagen na 9/11? De VS verzocht de ISI (Ahmad) om samen te werken in de strijd tegen Osama Bin Laden. Zoiets als Al Capone vragen om de georganiseerde misdaad te bestrijden.
Het is bekend dat de ISI Al Qaeda en andere fundamentalistische groeperingen steunde en nog steeds steunt.
Heel veel vragen inderdaad. Ik zou graag, net als jij neem ik aan
![]()
, een antwoord willen op deze vragen. In de eerste plaats moet deze Generaal opgepakt en ondervraagd worden. In de tweede plaats vindt ik het niet echt onafhankelijk om Bob Graham (die later een gooi deed naar het kandidaatschap voor de presidentsverkiezingen in 2004 bij de democraten) en Porter Goss (die later dus CIA-chef zou worden) vervolgens aan te stellen in de 9/11-onderzoekscommissie en ze de ‘intelligence faillures’ te laten onderzoeken.
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?