JIJ bent de regering. JIJ mag stemmen en je mening laten horen in onze democratie. Als de regering derhalve iets besluit, is dat uit jouw naam en dus met jouw goedvinden. Je knabbelt dus zelf aan je eigen koekje en probeert een ongrijpbare identiteit 'de regering' daarvoor de schuld te geven. De regering gebruikt geen 'angst', want angst is iets wat in jou zit en niet iets dat 'zij' in hun handen hebben. Als jij 'angst' voelt, heb jij je 'bang' laten maken.... en wat heb je daaraan gedaan ?quote:Op maandag 22 mei 2006 09:16 schreef RickySway het volgende:
je vrijheid is als een koekje. de regering is een rat. ze knabbelen en knabbelen aan het koekje totdat het koekje niet langer zijn originele vorm heeft. Ze gebruiken angst als wapen om hun geknabbel door jezelf goed te laten keuren. En op een dag zie je hoe het koekje compleet oneetbaar is geworden voor jezelf.... maar helaas is het dan al te laat.
Kijk V for Vendetta.
Democratiequote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:31 schreef Circle het volgende:
JIJ bent de regering. JIJ mag stemmen en je mening laten horen in onze democratie. Als de regering derhalve iets besluit, is dat uit jouw naam en dus met jouw goedvinden. Je knabbelt dus zelf aan je eigen koekje en probeert een ongrijpbare identiteit 'de regering' daarvoor de schuld te geven. De regering gebruikt geen 'angst', want angst is iets wat in jou zit en niet iets dat 'zij' in hun handen hebben. Als jij 'angst' voelt, heb jij je 'bang' laten maken.... en wat heb je daaraan gedaan ?
Heb V for Vendetta gezien en het is echt een spannende fictie... of zie jij er de werkelijkheid in. Zo ja, dan wordt ik 'bang', vrees ik.
Dat heet democratie door afvaardiging, wat wil je dan, over ieder onderwerp eindeloos iedereen laten meepraten?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Democratie![]()
Democratie eindigt na de verkiezingen ... eens verkozen schakelen ze over op eigen-zakken-vullerij en kan het volk de pot op, of er nu honderdduizenden protesteren op straat ofniet.
Politici zijn er omdat ze over het algemeen meer verstand hebben van zaken waarover hun gaan dan de gemiddelde stemmer.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:42 schreef UncleScorp het volgende:
Spreek dan niet over democratie als er voor belangrijke dingen totaal geen rekening gehouden wordt met de mening van het volk. Daarom dat ik zeg dat het enige democratische de verkiezing is.
Net zoals er nog mensen zijn die denken dat Rusland communistisch is ...
Als je voor iedere scheet het "volk" raadpleegt en je altijd laat leiden door de waan van de dag kan je nooit ongeliefde maatregelen doorvoeren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:42 schreef UncleScorp het volgende:
Spreek dan niet over democratie als er voor belangrijke dingen totaal geen rekening gehouden wordt met de mening van het volk. Daarom dat ik zeg dat het enige democratische de verkiezing is.
Wel mee eens! We hebben gekozen voor een volksvertegenwoordiging die inderdaad na de verkiezing 'namens het volk' de besluiten neemt. Ook al zijn we dus niet dagelijks hierbij betrokken, we krijgen toch echt wat we zelf hebben veroorzaakt. Ik ben zelfs blij met deze aanpak, want dat voorkomt ellenlange discussiefora alvorens IEDEREEN geraadpleegd dient te worden voor een beslissing. Dit soort concensus politiek werkt niet als je met meer dan drie mensen bent.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je voor iedere scheet het "volk" raadpleegt en je altijd laat leiden door de waan van de dag kan je nooit ongeliefde maatregelen doorvoeren.
En de "mening van het volk" hoe pretendeer jij die te kennen? Omdat er 50.000 vakbondseikels op het maliveld staan is dat de mening van het volk?
Het volk heeft een regering gekozen, en die regeert. Dat is democratie via afvaardiging. Zoals ik al zei, je hebt zitten slapen tijdens maatschappijleer, dit zijn echt basics.
doet mij vermoeden dat het maar goed is dat we politici hebben die namens ons allen beslissen en dat we niet iedere keer ELKE nederlander hoeven te betrekken bij een beslissing.quote:Politici zijn er omdat ze over het algemeen meer verstand hebben van zaken waarover hun gaan dan de gemiddelde stemmer.
De beste stuurlui staan aan wal.
Dat ze de regering eens een week vervangen door de gemiddelde stemmer en/of burger. De hele economie en dergelijke liggen binnen 2 dagen op hun gat.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vertel eens, ben je actief binnen een politiek partij, of schreeuw je alleen maar vanaf de zijlijn zonder een poot uit te steken?
Helemaal mee eens ...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:21 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Dat ze de regering eens een week vervangen door de gemiddelde stemmer en/of burger. De hele economie en dergelijke liggen binnen 2 dagen op hun gat.
Natuurlijk, de gemiddelde burger voorziet zichzelf van informatie hoofdzakelijk door de media, zoals Pietverdriet al postte: "de waan van de dag". Maar politici krijgen rapporten/onderzoeken en dergelijke onder ogen. En ze zijn niet alleen bezig met een klein pietluttig onderwerp maar zien ook veelal de grote lijnen en consequenties. Ook al zijn de beslissingen niet altijd populair en voor de burger vaak onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:21 schreef Circle het volgende:
Een stelling van YahtzeeHooligan:
[..]
doet mij vermoeden dat het maar goed is dat we politici hebben die namens ons allen beslissen en dat we niet iedere keer ELKE nederlander hoeven te betrekken bij een beslissing.
Zeker gespijbeltquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:30 schreef UncleScorp het volgende:
Tja 25 jaar geleden gaven ze nog geen maatschappijleer
Dat zegt het al, je loopt te schreeuwen dat het allemaal niet deugt, maar je doet geen ruk. Onze parlementaire democratie is niet alleen ééns in de vier jaar stemmen, dat is ook lid worden van een partij, in een denktank zitten, beleid mee bepalen van poltieke partijen.quote:En nee ik ben totaal niet actief in de politiek ... no thx.
en niet door UncleScorp, die het niet verder brengt als aan de digitale stamtafel een beetje te mopperen.quote:Ben wel belg, misschien leuk om weten qua opmerkingen.
Maar als ik de hedendaagse belgische politiek bekijk, zou ik kunnen huilen. De politiek wordt gevuld met bekende gezichten van TV.![]()
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:31 schreef Circle het volgende:
[..]
JIJ bent de regering. JIJ mag stemmen en je mening laten horen in onze democratie. Als de regering derhalve iets besluit, is dat uit jouw naam en dus met jouw goedvinden. Je knabbelt dus zelf aan je eigen koekje en probeert een ongrijpbare identiteit 'de regering' daarvoor de schuld te geven. De regering gebruikt geen 'angst', want angst is iets wat in jou zit en niet iets dat 'zij' in hun handen hebben. Als jij 'angst' voelt, heb jij je 'bang' laten maken.... en wat heb je daaraan gedaan ?
Heb V for Vendetta gezien en het is echt een spannende fictie... of zie jij er de werkelijkheid in. Zo ja, dan wordt ik 'bang', vrees ik.
leg eens uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je moet nog best wat leren over de wereld vrind, bijvoorbeeld dat democratie in praktijk niet bestaat.
Alweer? vooruit, maar laatste keer.quote:
hahahaa...ok ff zodat je het weet....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:17 schreef HIHIHIHI het volgende:
[..]
Big Brother is here!
Het is toch onvoorstelbaar dat de Amerikanen dit allemaal maar pikken.
Straks zal wellicht blijken dat deze praktijken ook gewoon in Europa / Nederland plaats vinden.
Mensen zullen toch eens wakker moeten worden voordat de politiestaat definitief is gevestigd.
Dat heb ik ook al gepost, maar dat wil niemand weten, het is veeeeel makkelijker om te zeuren over amerika dan over je eigen voortuin.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:25 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
hahahaa...ok ff zodat je het weet....
het land waar het meest afgeluisterd word in de hele wereld is niet amerika of china...neen dat is nederland, hier luisteren we meer gesprekken per dag af dan amerika per jaar.
... en wat wilde je nu eigenlijk dat ik leer over democratie, schat ? Een vage kreet over 'dat democratie niet bestaat...', gevolgd door een stukje tekst over enkele machtsblokken zoals vrijmetselaars en zorgvuldig geselecteerde bloedlijnen. Je bent trouwens een aantal groeperingen vergeten, zoals de kerken, de padvinders en de spaarpuntenclub van Albert Hein.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Alweer? vooruit, maar laatste keer.
blijf dromen jongen, blijf dromen.quote:De echte macht ligt nog steeds bij onze politiek en de politici hebben we met z'n allen gekozen.
Als jij de helft van de tijd die je spendeert aan samenzweringstheorieen en domme postings zou spenderen in werkelijke politiek, lid van een partij en beleidsvergaderingen en het schrijven van echte voorstellen dan kom je er achter hoe werkelijk een democratie in Nederland is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
blijf dromen jongen, blijf dromen.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:57 schreef BaajGuardian het volgende:
ja hoor pietverdriet, ik zeg maar wat he,
Nee, ik weet daar natuurlijk helemaal niets van. Jarenlang met en voor ministeries, overheidsinstanties en politieke partijen werken, daar heb ik nooit wat van geleerd, en de 24 jaar dat ik actief lid ben geweest van verschillende politieke partijen hebben me niets geleerd. Evenmin dat ik wijzer ben geworden door mijn vrienden in diplomatieke dienst, ik geef het toe, het moet een plaat voor mijn kop zijn.quote:wees maar trots hoor dat je forumbattles kunt houden oid, maar van de echte wereld weet je dus geen reet.
ahahahahah clown, je snapt het niet he, denk je nu werkerlijk dat je politieke partijtjes de macht bezittenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
[..]
Nee, ik weet daar natuurlijk helemaal niets van. Jarenlang met en voor ministeries, overheidsinstanties en politieke partijen werken, daar heb ik nooit wat van geleerd, en de 24 jaar dat ik actief lid ben geweest van verschillende politieke partijen hebben me niets geleerd. Evenmin dat ik wijzer ben geworden door mijn vrienden in diplomatieke dienst, ik geef het toe, het moet een plaat voor mijn kop zijn.
Nee, ik zal me moeten buigen voor je wijsheid en inzicht die jij ten toon weet te spreiden over de geheime regeringen en machten.
Baajguardian, zoals iemand het al eerder al zo mooi tegen je zei, ga toch lekker buiten spelen.
Klopt. Was mijn idee ook al....maar wel vermakelijk, dat moet ik toegeven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:57 schreef BaajGuardian het volgende:
ja hoor pietverdriet, ik zeg maar wat he,
En wie is Baajdinges dan wel ? Heeft blijkbaar alle kennis in pacht, maar heeft in dit topic tot nog toe weinig inhoudelijks weten te melden. Jochie, je trekt een grote broek aan naar anderen toe, maar je posting history geeft daar toch niet echt aanleiding voor.quote:wees maar trots hoor dat je forumbattles kunt houden oid, maar van de echte wereld weet je dus geen reet.
Omdat jij het verschil tussen sarcasme en een serieuze toon niet kent betekend het nog niet dat ik niks weet, Je hebt geen idee wat je zegt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:22 schreef Circle het volgende:
[..]
Klopt. Was mijn idee ook al....maar wel vermakelijk, dat moet ik toegeven.
[..]
En wie is Baajdinges dan wel ? Heeft blijkbaar alle kennis in pacht, maar heeft in dit topic tot nog toe weinig inhoudelijks weten te melden. Jochie, je trekt een grote broek aan naar anderen toe, maar je posting history geeft daar toch niet echt aanleiding voor.
Have a nice life, in de echte wereld dan.
Rediculisatie he, wat een cliche tactiek.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, de Tempeliers, natuurlijk, en vergeet ook de priorij van Sion niet.
Jij hebt helemaal geen hulp nodig om ridicuul te zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Rediculisatie he, wat een cliche tactiek.
Kan wel zien dat je in de politiek heb gezeten aan je stijl van, jammer mannetje ik ken alle trucjes.
en nee, niet priorij van Sion, de echte tempeliers orde.
Blijven opletten Piet: redicuul !quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt helemaal geen hulp nodig om ridicuul te zijn.
Huh ...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Omdat jij het verschil tussen sarcasme en een serieuze toon niet kent betekend het nog niet dat ik niks weet, Je hebt geen idee wat je zegt.
Nee, arrogant was niet het eerste woord dat in me opkwam toen ik het las. Ik zou het wel sympathiek vinden als je dan ook DE kennis met ons wilt delen. Ik beloof niet meer flauw te reageren of je uit te lachenquote:Ik heb inderdaad in dit onderwerp DE kennis in pacht.
en als je dat arrogant vind overkomen vind je dat maar lekker.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:44 schreef BaajGuardian het volgende:
ik word moe van jullie klote mensjes, ik denk dat ik dromenvanger maar ga volgen....dan word ik zijn profeet oid...begin echt kots en kotsmisselijk te worden van deze schijtrealiteit.
graaf jezelf in ofzo.
ik blijf namelijk niet bezig.
ik hoef geen gebruikten.quote:
Als je naar je tempeliers bijeenkomst gaat, dragen jullie dan ook van die Maskers zodat je elkaar niet kan herkennen?quote:
Ohja, en die zijn toevallig wel betrouwbaar en niet betrokken bij 'het grote komplot'. Als je al iemand kent die ook maar in de buurt komt van een parlementarier. En iemand die bij de gemeente-reiniging werkt telt niet.quote:Ik heb jarenlang samengewerkt met buitenlandse politici, gesproken met hooggeplaatste militairen en heb redelijk wat mensen gekend die in de top werken (en multimiljonair zijn oa).
En als klap op de vuurpijl ben ik nog bekend met de tempeliers orde ook.
Daarnaast ben ik zeer bekend met de huidige wereldkoers/agenda via parlementairs.
ja met een groene pruik en een rode neus nou goedquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je naar je tempeliers bijeenkomst gaat, dragen jullie dan ook van die Maskers zodat je elkaar niet kan herkennen?
ik ken meer politici dan jij je hersens gebruikt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ohja, en die zijn toevallig wel betrouwbaar en niet betrokken bij 'het grote komplot'. Als je al iemand kent die ook maar in de buurt komt van een parlementarier. En iemand die bij de gemeente-reiniging werkt telt niet.
Je valt inderdaad in herhalingquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al gepost, maar dat wil niemand weten, het is veeeeel makkelijker om te zeuren over amerika dan over je eigen voortuin.
Zoals ik al eerder poste, "Everybody wants to change the world but no one wants to help mom do the dishes"
Nou, ik zie de ongetwijfeld indrukwekkende lijst met namen wel voorbij komen dan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik ken meer politici dan jij je hersens gebruikt.
Voor een knul van 25 die de hele dag online spelletjes speelt omdat hij de realiteitquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang samengewerkt met buitenlandse politici, gesproken met hooggeplaatste militairen en heb redelijk wat mensen gekend die in de top werken (en multimiljonair zijn oa).
En als klap op de vuurpijl ben ik nog bekend met de tempeliers orde ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |