abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37755163
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.

nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.

ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.

met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..

ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:52:34 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_37755183
erodome kan je hier vast bij helpen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_37755577
Mijn moeder!
Zij is reiki masteren weet er veel vanaf. Kon op je site alleen geen mail adres ofzo vinden.
(doe eens iets met die site........ maar dat tussen haakjes)
Wil haar mail adres wel geven, ze kan en wil je vast wel veel vertellen. Dat ga ik alleen niet hier op FOK! posten.....
sub/
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:16:48 #4
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37760522
Al eens een amulet geprobeerd? Ikzelf ben erg gevoelig voor 'iets' waardoor ik vaak met koppijn loop. Sinds ik de atlantisring draag is dit aanzienlijk verminderd.

(ja ja dit klinkt allemaal als een broodje aap verhaal. ik geloof met mijn gezonde verstand ook niet zo snel in talismannen, amuletten en speciale stenen en whatnot. maar dat haalt niet het feit weg dat die fucking ring iets doet met het auraveld of hoe het ook werkt. met een ring van 6 euro valt dat nog eens te proberen, and guess what...it works for me.)
¡ Experience Everything !
pi_37767917
regenboog maansteen wil bij mij nog wel eens werken, maar dan moet ik wel een goede vinden.
had er eentje die goed werkte maar die was binnen een week weer stuk
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_37768397
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.

ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.

met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...

ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
als je er zelf niet achter staat en het alleen doet omdat anderen dat vinden lijkt mij dat so wie so een niet zo'n goed plan!
Doe je het zelf om te leren om te gaan met de (negatieve) energieen?
volgens mij zijn daar ook andere manieren voor

maar goed da's mijn mening
pi_37769647
ik ben er zelf nog niet helemaal uit..
ik ben gewoon op zoek naar wat advies.
wil eerst weten waar ik aan begin.
pi_37770469
tijdens een reiki cursus leer je juist ook om je goed af te sluiten, zodat je geen "spons"wordt en die negatieve energie van anderen opneemt.
ook handig om te weten!
pi_37771304
ben altijd al een spons geweest... ik weet niet beter
pi_37772779
Probeer eens denkbeeldig je aura dicht te trekken, wat je denkt gebeurt.
Reiki is energie geven en je kunt geen negatieve energie terug krijgen. Door reiki kun je wel gevoeliger worden dus ook voor indrukken van mensen. Daarentegen kun je door goede aardingsoefeningen en veel reiki aan jezelf ook leren om jezelf beter af te sluiten. Echter, reiki doe je voor jezelf en niet voor anderen! Lees eens wat meer over reiki voordat je een beslissing neemt.
succes.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:03:42 #11
56397 Just1Edwin
Yeah right.....
pi_38793497
Mocht je het interessant vinden, blg, mijn vriendin is reiki master en kan je er vast van alles over vertellen, of je vragen beantwoorden....
Uit de categorie Famous Last words: "Nee er gebeurt hier eigenlijk nooit wat" :-)
  maandag 12 juni 2006 @ 22:56:28 #12
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_38796141
badlittlegirl, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ikzelf..draag vaak een shield bij me..als ik dan niet mijn korte broek aanheb en op de stoel zit..

Shield of Genesis™

Het Shield is de uitdrukking van de almachtige natuur van vervulling. Het is de uiteindelijke fase van de eerste volgorde in de Schepping. Het Shield vertegenwoordigt compleetwording, totaliteit. Het moet gedragen worden voor bescherming. Kinderen en ouderen kunnen slapen met het Shield onder hun kussen.
http://www.biogenesiseurope.nl/inbalance-biogenesis/producten.htm

Het gaat vooral om de zin, dat het gedragen moet worden ter bescherming..de producten van biogenesis zijn erg prijzig..het shield had ik van mijn ex gekregen..in de week dat het uitging viel het van mijn hals bij het aantrekken van mijn werkkleding. Hij brak aan de bovenkant..we hadden er beide eentje..het is van kristal gemaakt..en erg breekbaar..nu ook-al is de bovenkant er-van-af draag ik het in mijn broekzak. Misschien dat je hier wat aan hebt..

wat je ook zou kunnen proberen is het volgende. Je gaat naar een beurs..koopt daar een superring waarvan jij geloofd dat hij je beschermt en waar je oog dus op valt..(je gaat dus echt opzoek). Je draagt de ring, je vind hem mooi en hij zal je helpen..! Maar dat is misschien weer een stapje verder..vooral als je opzoek bent naar iets heel specifieks..ik probeer het altijd simpel te houden. The shield was een gift en ik zou hem denk ik niet zelf kopen. Nu ik hem heb ben ik er toch wel blij mee. Er wordt trouwens ookwel beweerd dat als je shield of bijv. een wheel breekt in meerdere stukken, je deze niet meer nodig hebt.

Heel veel succes ermee..!
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_38804085
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..

Dat zou kunnen helpen inderdaad. Reiki leert je om te gaan met je eigen energie en om mensen te behandelen met universele energie (zonder dat je energie van jezelf kwijtraakt). De clue is dat je een kanaal bent, niet een gever. Je geeft niet je eigen energie, maar sluist energie vanuit een andere bron door naar degene die behandeld wordt. Ook kan je natuurlijk zelf universele energie ontvangen.
quote:
Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
quote:
Je krijgt dus geen negatieve energie terug, je stuurt alleen universele energie door. je eigen energie wordt niet gebruikt. Zie ook www.reikiraina.nl.

Je hoort geen energie op te nemen van anderen tijdens een behandeling. Dat is volgens mij toch echt niet de bedoeling. En dat je altijd een spons bent geweest wil niet zeggen dat dat altijd zo moet blijven. Je helpt anderen er niet mee door hun negatieve energie over te nemen want die energie blijft dan bestaan, in jou. Met reiki kan je die negatieve energie helen.
quote:
Je zal een reiki-behandelaar nooit opzadelen met jouw oud zeer omdat hij/zij getraind is om niet de energie van anderen over te nemen.

Ik heb zelf reiki 2 gedaan en ik moet toegeven dat ik het nog wel moeilijk vind om geen dingen over te nemen, maar naarmate je meer reiki gebruikt wordt je én gevoeliger én kan je je beter beschermen tegen de energie van anderen.

Ik moet je wel waarschuwen dat als je een reiki-inwijding gaat doen, het waarschijnlijk is dat bij je initiatie je 'oud zeer' weer bovenkomt omdat tijdens een initiatie je chakra's gereinigd worden (en dus oude energetische troep wordt weggehaald). Maar zoals eerder gezegd lijkt me dat juist goed en niet iets om bang voor te zijn.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:28:17 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38804713
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.

Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.

Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.

Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.

Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.

Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.

Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.

Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst

http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_38804974
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.

Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.

[afbeelding]

Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.

Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.

Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.

Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.

Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.

Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst

http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
pi_38805138
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
pi_38805221
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:56 schreef Geartsjuh het volgende:

Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
de eerste 2 dagen voelde ik me heel erg prettig, daarna kreeg ik een behoorlijke dip.
heb een paar dagen voor de behandeling een implanon laten plaatsen (hormonen implantaat wat de pil 3 jaar vervangt). ik had een soort hormonen overschot. later bleek dus ook dat ik niet goed op hormonen reageer.
ik was toen in die periode ook bezig om veel oud zeer kwijt te raken.
het waren een heleboel dingen die op dat moment samen kwamen, dus ik weet dat het niet helemaal aan de reiki gelegen kan hebben. maar het was echt behoorlijk heftig.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:58:00 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805391
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:41 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.

Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:59:58 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805445
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.

Dus vertrouw niet 100 procent erop

Ik weet alleen dat die steen mij rust geeft. In de winkel vroeg ik ook naar een steen die rust geeft. En toen hadden ze Rozenkwarts in de aanbieding. Maar er lagen daar tal van andere stenen en steentjes.

Mooie winkel is dat daar, je krijgt daar van alles. Ook ringen en pendel-dingen. Iets om mee te pendelen hadden ze ook.

Wat is pendelen precies?? Ik weet niet alles wat kan zijn.

Sinds weken heb ik de rozenkwarts weer omhangen, heb een tijdje die steen niet gebruikt. Nu kijken/voelen hoe het voelt.

Wil ook andere stenen leren kennen nog. Maar dat komt een andere keer wel. Heb qua gevoel niets te klagen nu.

Maar het gaat offtopic nu. Of niet

pi_38805593
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:58 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.

Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:11:54 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805742
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:05 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
Ahzo

Dan zouden ze eigenlijk bij iedere steen een gebruikers-handleiding moeten geven

Mij hebben ze alleen verteld dat ik de steen moet schoon maken dus. Onder ijskoud water houden ook

Zodra ik terug ga naar die winkel zal ik eens vragen of ik af en toe moet vervangen. Die steen kostte rond de 4 euro dacht ik, dus wie weet moet ik hem wel eens in de zoveel tijd vervangen.

Of misschien is afspoelen voldoende. Dat die steen altijd blijft werken.

Maar ik weet het dus niet.

Rozenkwarts is een harde steen hier, vooral die grote. Daar kun je mee gooien en hij blijft heel volgens mij
pi_38806646
Ontladen

1. Eenvoudige methode
Ontlaad de edelsteen ten minste eenmaal per maand door hem gewoon
in schoon water te zetten gedurende 24 uur. In een kopje of een schaaltje.
Altijd een steensoort in een kopje water, dus nooit meerdere stenen bij elkaar. Na die 24 uur is de steen dan weer een heleboel spanning kwijt, en kan weer omgedaan worden.
Als er erg veel belletjes rond de steen ontstaan in het water (spanning), ververs het water dan net zolang totdat die belletjes weg zijn.

2. Uitgebreide methode
Een wat uitgebreidere methode van ontladen is noodzakelijk bij bijvoorbeeld sieraden of edelstenen die van iemand anders zijn geweest, of bij ernstige spanningen.

Leg het sieraad of de edelsteen gedurende drie dagen in water, ververs dat water zo nu en dan als dat nodig is. Doe hem dan drie dagen in de aarde; gewoon potgrond in een schaaltje of kopje is voldoende. (Niet bij een plant doen, want die houdt ook niet van de spanning die ontladen moet worden.)
Als je de edelsteen dan uit de aarde haalt na de drie dagen, spoel hem dan af en haal hem even snel door een kaarsvlam (kan alleen niet bij barnsteen). Nu is het sieraad of de edelsteen goed 'ontladen', dus schoon en zuiver. De elementen water, aarde en vuur zijn gebruikt.
Na het 'ontladen' kunnen edelstenen ook heel goed krachtiger gemaakt worden door ze extra 'op te laden'.
Opladen
Stenen die behoren bij de geest, dus heldere stenen, kunnen het beste opgeladen worden in de zon.
Doe stenen die mangaan bevatten, zoals amethist en rozenkwarts, wel onder een doek, omdat ze anders verkleuren.
Stenen van het gevoel, dus de doorschijnende stenen, worden opgeladen in de volle maan.
Stenen die bij ons lichaam horen, de dichte stenen, mogen eventueel wat langer in de aarde blijven.
Extra opladen
Dit kan nog onder een goed gerichte piramide, maar dan wel 1 steensoort tegelijk.
Een energiegong kan ook heel goed werken als extra oplader voor edelstenen en mineralen.
Het opladen op een cluster gelijkgerichte mineralen is ook heel krachtig. Denk maar eens aan een amethisthanger die weer krachtiger wordt door hem (als hij goed ontladen is) neer te leggen op een mooie zuivere amethistcluster. Een bergkristal op een bergkristalcluster, enz.

Methoden zoals gebruik van zeezout en appelazijn zijn af te raden, in na allerlei proefnemingen is gebleken dat edelstenen en vooral kristal daar niet van houden (wel eens een slokje appelazijn geproefd?). Deze middelen zijn op snelheid gericht en veel te agressief.
Aarde, water en vuur zijn elementen die behoren bij edelsteen mineralen. Dat is genoeg.

op deze site gevonden. http://www.dekrater.nl/
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:45:51 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38806741
Bedankt voor de informatie

Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.

Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.

Opladen bij volle maan

Hoe duivels is dat plan
pi_38807707
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Bedankt voor de informatie

Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.

Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.

Opladen bij volle maan

Hoe duivels is dat plan
offtopic:
De makkelijkste manier om te zien of je een edelsteen moet vervangen is als de kleur uit de steen wegtrekt of als hij troebel wordt. Dan is ie letterlijk leeg gezogen (klinkt negatief maar dat is het niet ). Wat ik dan zou doen is de steen terug geven aan de aarde, dus hem begraven. Dan krijgt hij de kans om weer op te laden. Alleen als je hem dan weer wilt opgraven vindt je hem meestal niet zo makkelijk meer terug . Edelstenen come and go as they please.
pi_38807791
badlittlegirl:
Als je weer eens wilt testen hoe je je op dit moment bij reiki voelt, dan wil ik je wel reiki sturen op afstand? Dan moet je me je volledige naam en woonplaats emailen (mijn adres staat in mijn profiel) en dan probeer ik vanavond naar je reiki te sturen. Is dat een idee?
pi_38811720
ik heb je een berichtje gestuurt met m'n gegevens
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:33:20 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38812190
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:15 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

offtopic:
De makkelijkste manier om te zien of je een edelsteen moet vervangen is als de kleur uit de steen wegtrekt of als hij troebel wordt. Dan is ie letterlijk leeg gezogen (klinkt negatief maar dat is het niet ). Wat ik dan zou doen is de steen terug geven aan de aarde, dus hem begraven. Dan krijgt hij de kans om weer op te laden. Alleen als je hem dan weer wilt opgraven vindt je hem meestal niet zo makkelijk meer terug . Edelstenen come and go as they please.
Mijn rozenkwarts begint wit te worden, het roze is aan het wegtrekken ervan.

Misschien begint die steen leeg te raken. Ik begraaf hem dan gewoon naast een boom. Weet ik tenminste waar ik moet gaan graven Mocht die steen pootjes krijgen dan koop ik gewoon een nieuwe. 6 euro maximaal kost die. Volgens mij 4-5 euro als ik het goed heb.

Heb ik er wel voor over. Ik keek net ff naar de rozenkwarts en zag duidelijk witte strepen, witte lagen in de steen. Witte rechte lagen in de steen. Kan er een foto van maken zometeen. Dan laat ik het ff zien hoe die eruit ziet nu.

Gebruik ik het fototoestel ook eens

Heb al foto's gemaakt maar die foto's is het niet duidelijk te zien hoe het eruit ziet. In ieder geval begint die roze steen wit te worden nu

Weet alleen niet of dat al in het begin zo was.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-06-2006 14:39:17 ]
pi_38812455
Kan je niet gewoon beter leren gronden waardoor je de shit niet zelf opneemt, maar gelijk naar de aarde doorstuurd die dat meer dan prima kan opschonen?

Zelf opnemen is niet verstandig, als er wat blijft zitten ga je zelf last krijgen van waarvoor je geholpen hebt op ten duur, dat is niet wenselijk.

Ook bescherming om je heen zetten helpt, bv de paarse doos
quote:
HET BESCHERMINGSSCHILD

Dit beschermingsschild voorkomt dat negatieve energie van anderen of van de
omgeving ons energie-lichaam verontreinigt. Ook zorgt het er voor dat we
onze positieve energie niet kwijtraken.
Dit schild is voor dagelijks gebruik noodzakelijk, speciaal voor kantoren,
werkplekken, marktterreinen, overdrukke plaatsen, feestjes en vergaderingen,
crematoria, begrafenissen, restaurants, hotels, treinstations, luchthavens
enzovoort.
Het is een mentale bescherming tegen allerlei soorten negatieve energieën.

DE MENTALE SCHILD-AANROEPING

1. Het schild bestaat uit paars gekleurde spiegels, zowel aan de binnenkant
als aan de buitenkant van de oppervlakten. De oppervlakten van de spiegels
zijn onbreekbaar.

2. Stel je voor, verbeeld jezelf dat je wordt omgeven door twee paarse
'bespiegelde'dozen, één dichtbij je, en de tweede, die groter is, verder
van je af. De tweede doos omgeeft dus én jou én de eerste doos. (het is niet
noodzakelijk om ze ook echt te zien)

3. De dozen hebben zowel spiegels aan de binnenkant als aan de buitenkant.
De dozen hebben geen opening.

4. Vraag aan de dozen: Bescherm mij en mijn aura alstublieft tegen alle
negativiteit, en laat alleen liefde en licht door en dat wat voor mij goed
is. Geef deze bescherming alstublieft vanaf nu tot..(tijd)/(gebeurtenis), en
ga daarna terug naar de bron als liefde en licht. Dank U wel.

5. Het schild moet niet langer dan 12 uren aan één stuk aanstaan, en ook
niet als je 's-nachts slaapt.

6. Zet geen meerdere mensen in een schild. Elke persoon die beschermd moet
worden, moet zijn eigen persoonlijke schild hebben.

7. Als je je op een bepaald moment geïrriteerd voelt of niet op je gemak,
terwijl je het beschermingsschild aan hebt, stuur dan de schilden terug naar
de bron als liefde en licht en installeer een nieuwe set van schilden of
roep de Violet Flame voor een tijdje aan.

Het schild zal zo sterk zijn als de sterkte van jouw intentie en affirmatie.
Dat je met reiki niets overneemt zonder bescherming is niet helemaal waar trouwens, iedere healer zou zichzelf moeten voorbereiden, even afsluiten voor de negatieve invloeden waarmee hij/zij gaat werken, een goede gedegen gronding zodat negatieve energieen kunnen doorvloeien en opgeschoont kunnen worden.

Er zijn vele methode's, allen komen ze op het volgende neer, sterk in jezelf staan en bewust zijn van wat er gebeurt, kies er 1 die bij jou past, waar je je goed bij voelt, maar vergeet nooit te gronden.

Behandel bv op blote voeten en neem voor behandeling even een 10 minuten de tijd om het contact met de moeder goed aan te halen, het zogenaamde wortelen.

Na behandeling handen afschudden alsof je water eraf schud en daarna handen goed afspoelen met water, denk daarbij aan de negatieve energie die afgeschud en afgespoeld wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_38812618
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.

Dus vertrouw niet 100 procent erop

Ik weet alleen dat die steen mij rust geeft. In de winkel vroeg ik ook naar een steen die rust geeft. En toen hadden ze Rozenkwarts in de aanbieding. Maar er lagen daar tal van andere stenen en steentjes.

Mooie winkel is dat daar, je krijgt daar van alles. Ook ringen en pendel-dingen. Iets om mee te pendelen hadden ze ook.

Wat is pendelen precies?? Ik weet niet alles wat kan zijn.

Sinds weken heb ik de rozenkwarts weer omhangen, heb een tijdje die steen niet gebruikt. Nu kijken/voelen hoe het voelt.

Wil ook andere stenen leren kennen nog. Maar dat komt een andere keer wel. Heb qua gevoel niets te klagen nu.

Maar het gaat offtopic nu. Of niet

Stenen hebben niets met reiki te maken, wel kan je ze gebruiken om aandacht te verleggen, te focussen, edelstenen hebben hun eigen werkingen.

Zo zal bv kristal de stroom van energie die je geeft met reiki versterken, maar dat doet deze steen ook met andere energieen.

Sommige stenen sluiten mooi aan bij reiki, andere sluiten mooi aan bij het mens dat je behandeld, maar edelstenen behoren niet tot de basis van reiki, die is heel simpel, puur energie sturen, niets meer, niets minder, de rest is er gewoon aangeplakt omdat mensen het fijn vinden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_38812857
ik heb al een aantal dingen geprobeert... op het gebied van dingen indenken.. maar op een of andere manier blijft het erg vaag en kan ik het niet vasthouden...
muurtjes.. ballonnen met licht, het blijft erg zweverig.

voor ik masseer neem ik altijd eerst de tijd voor mezelf en als het niet goed voelt doe ik het niet. ook als ik zelf niet lekker in m'n vel zit.
na een massage was ik altijd mijn handen en schud ze af... 5 minuten om zelf bij te komen...en dan praten met elkaar over de massage..

ik merk de laatste tijd wel als ik iemand masseer omdat hij pijn in z'n spieren heeft dat ik veel vaker alleen m'n hand erop leg. M'n handen worden heel erg warm en beginnen soms zelfs te tintelen.
pi_38813423
Ik kan je wel een boek aanraden...
Jouw handen genezen van richard gordon.

Gaat over polariteitservaringen, dat is wat je doet
Leuk boek, lekker geschreven, leest makkelijk weg en leert veel zonder te zweverig te worden.
pi_38813513
in de meeste reiki boeken kom ik niet erg ver... ben er vaak toch iets te nuchter voor.
pi_38813599
Dit is geen reiki boek, maar een over de vorm van genezen die jij gebruikt, de gewone energie die iedereen heeft.
pi_38813746
ik weet dat het geen reiki boek is.. maar ik bedoelde het meer in het algemeen.
ik dat boek trouwens net besteld... wat is het internet toch makkelijk.
pi_38814627
He girl,

Dan kan ik je nog iets anders aanraden. Ik gebruik sinds 5 maanden Quantum Touch. Het is ontwikkeld door Bob Rasmussen, en Richard Gordon heeft er een heel prettig leesbaar boek over geschreven. Het is sinds kort in het Nederlands verkrijgbaar. De titel: Quantum Touch.
Is ook totaal niet zweverig, en te kombineren met elke helingmethode die je maar kunt bedenken.
www.qtouch.nl
pi_38814748
ik heb hem gebookmarked.. kan ik het later ff op m'n gemak lezen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:50:08 #37
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38814991
Over Reiki even, je stuurt energie van afstand. Kun je dan niet een grote groep mensen samen stellen die massaal energie gaat sturen naar elkaar ?

Dat je bijvoorbeeld 100,000 mensen hebt die pure schone energie sturen en dat zoiets zichzelf in stand blijft houden. En van 100,000 mensen maak je het aantal nog groter.

Een wereldwijd netwerk van Reiki.

Of is dit te groot gedacht ?
pi_38815079
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:10 schreef erodome het volgende:
Dit is geen reiki boek, maar een over de vorm van genezen die jij gebruikt, de gewone energie die iedereen heeft.
het gaat bij mij verder dan dat maar het is een te lang en te persoonlijk verhaal om hier te vertellen.
pi_38815478
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Over Reiki even, je stuurt energie van afstand. Kun je dan niet een grote groep mensen samen stellen die massaal energie gaat sturen naar elkaar ?

Dat je bijvoorbeeld 100,000 mensen hebt die pure schone energie sturen en dat zoiets zichzelf in stand blijft houden. En van 100,000 mensen maak je het aantal nog groter.

Een wereldwijd netwerk van Reiki.

Of is dit te groot gedacht ?
Nee hoor, dat gebeurt namelijk al een beetje, er zijn dagen waarin grote circels gevormt worden en waar iedereen met reiki aan mee mag doen, kom je meestal wel achter via mailing-lists(ik doe niet aan die mailing dingen, ovestroomt worden met niet nuttige mail) en via de reiki fora kan je ze ook wel vinden.

Dan wordt er een datum en tijd(al naar gelang waar in de wereld je bent) uitgekozen waarin zoveel mogelijk mensen op hetzelfde moment energie gaat sturen naar of een vooraf bepaald doel, of gewoon met de bulk mee.
pi_38815553
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:52 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

het gaat bij mij verder dan dat maar het is een te lang en te persoonlijk verhaal om hier te vertellen.
Ook dan is het een leuk boek om mee te beginnen met dingen om te gaan, het is lastig boeken te vinden daarover die niet te zweverig zijn, dat is jammer aangezien het uiteindelijk iets normaals zou moeten zijn.
pi_38817139
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:08 schreef badlittlegirl het volgende:
in de meeste reiki boeken kom ik niet erg ver... ben er vaak toch iets te nuchter voor.
Misschien een boek over chinese geneeskunde iets voor jou? Over meridianen, acupunten enzo. Of meer filosofisch zelfonderzoek?

Ik werd ook een sponsje genoemd, was ook gevoelig voor negatieve energieen, erg open enzo. Ik heb ook reiki 2 geprobeerd, is leuk hoor en op dat moment ook een beetje magisch dat vond ik ook wel interessant. En natuurlijk dat je iets "speciaals" kan, alhoewel ik er nooit mee te koop heb gelopen (je krijgt toch standaard reacties "oh interessant!" en anders iets als "geloof jij daar in "). Het was vooral een mooie groeifase en op een bepaalde manier gebruik ik het nu nog maar niet zoals ik het geleerd kreeg.

Niet dat ik nu ongevoelig ben voor negatieve energieen maar het doet me een stuk minder dan voorheen, reiki heeft daar wel een rol in gespeeld (ook al was het bescheiden). Het zet je wel aan om te denken of je krijgt grip op inzichten zoals welke richting energie nou opgaat, wat wordt opgezogen door wat (als sponsje-zijnde) waar gaat het daarna heen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:03:34 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38817575
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, dat gebeurt namelijk al een beetje, er zijn dagen waarin grote circels gevormt worden en waar iedereen met reiki aan mee mag doen, kom je meestal wel achter via mailing-lists(ik doe niet aan die mailing dingen, ovestroomt worden met niet nuttige mail) en via de reiki fora kan je ze ook wel vinden.

Dan wordt er een datum en tijd(al naar gelang waar in de wereld je bent) uitgekozen waarin zoveel mogelijk mensen op hetzelfde moment energie gaat sturen naar of een vooraf bepaald doel, of gewoon met de bulk mee.
Ik zit af en toe op het forum van enzovoort.com.

Die hadden een circel van de gebruikers. De gebruikers deden elkaar energie sturen. Ook was daar een rubriek die heette " Steuntje in de rug".

Had iemand problemen daar, dan konden de andere gebruikers hulp op afstand verlenen. Maar stel nou, je verenigd 5 miljoen mensen die energie kunnen sturen en je laat al die energie samen komen tot 1 punt en laat alles zich verspreiden. Dan kan die energie toch zich gaan vermenigvuldigen of niet. Dat schone en zuivere energie in stand blijft en een eigen leven gaat leiden ook.

Of je laat 5 miljoen mensen zich richten op een kind met kanker of aids. Is het dan niet mogelijk dat die overdaad aan energie alle ziekte-kiemen doet weghalen? Een ziekte kan toch niet op tegen massale schone energie??? Volgens mij is een ziekte zwakker dan positieve energie. Een ziekte is zwak zeg ik nu, een ziekte is zwak als je massaal gaat focussen op een ziekte.

Telepathie ga ik even niet op in

Telepathie is een mooie vorm van communicatie. Vooral als telepathie goed verloopt. Dan krijg je de juiste informatie binnen.

Maar ik ga offtopic nu. Ik weet wel dat ik via telepathie mensen kan benaderen, ik kan zelfs Bush opzoeken en Bush wat in het oor fluisteren als het moet. Maar dat doe ik niet.

Ik ben de laatste tijd gesloten, bewust gekozen om rustig aan te doen.

Maar ik kan dus mensen opzoeken en mensen iets in het oor zeggen. Alsof ik alles in mijn hoofd heb zitten

Maar ik stop even, anders krijg ik weer dat ik voor gek wordt verklaard. Terwijl het zeer zeker een technisch tintje heeft.

Voordeel van telepathie dat is dat je direct tot the point komt. Meteen kom je op het juiste wat je wilt zeggen. Bij normaal telefoneren is het vaak inefficiënt te noemen. Mijn ervaring van telepathie dat is dat het gewoon erg doel-bewust is. Je komt binnen een fractie aan de juiste oplossing van het probleem.

Alsof het bij telepathie zo is, dat je 2 denken tot 1 denken maakt. Dat je samen denkt. Dat je samen met 2 hersenpannen, komt tot 1 denken. En als je dan nog meer hersens samen voegt, kun je gewoon doorbreken.

Telepathie is toch ook een beetje technisch of niet??? Zodra het woord energie erbij komt kijken, is het al technisch van aard. Ook menselijke energie. En zeker de energie in de kosmos.

Wij zijn ontstaan uit de oerknal toch???? Vanzelf zijn we technisch van aard.

Ben ik toch met telepathie bezig geweest Terwijl ik zei dat ik er niet mee bezig ga zijn

Maar goed, het is een groot stelsel en netwerk daarboven. Ook in ons hoofd zit een stelsel van denken.

Alles lijkt stelsel-matig te zijn. Alsof de maker van alles een geweldige architect was. Dat God gewoon een hoog begaafde architect was. En dat God alles heeft ontworpen en toen om launch heeft gedrukt waardoor die explosie naar voren kwam.

Anders kan ik het niet verklaren. God heeft werk verricht voor de oerknal, en toen heeft hij op lanceren gedrukt en is alles ontstaan.

Nu genoeg offtopic

Tijd voor een 2e heineken
pi_38817947
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar stel nou, je verenigd 5 miljoen mensen die energie kunnen sturen en je laat al die energie samen komen tot 1 punt en laat alles zich verspreiden. Dan kan die energie toch zich gaan vermenigvuldigen of niet. Dat schone en zuivere energie in stand blijft en een eigen leven gaat leiden ook.
Nou eigenlijk... wat als je werkelijk beseft dat alles met elkaar verbonden is. Niet gewoon een leuke gedachte maar dat je het werkelijk zo ziet en ervaart. Dan ben je als die 6 miljard mensen en een hoop beesten, insecten en fauna verbonden (of hetzelfde en individu tegelijk) en omdat je de dualiteit bent ontstegen is alle energie in werkelijkheid neutraal? Zuiver is voor mij een afwezigheid van goed en slecht en beide in evenwichtige mate tegelijk. Hoe zou dat eruitzien, Dromenvanger?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:25:51 #44
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38818260
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:15 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Nou eigenlijk... wat als je werkelijk beseft dat alles met elkaar verbonden is. Niet gewoon een leuke gedachte maar dat je het werkelijk zo ziet en ervaart. Dan ben je als die 6 miljard mensen en een hoop beesten, insecten en fauna verbonden (of hetzelfde en individu tegelijk) en omdat je de dualiteit bent ontstegen is alle energie in werkelijkheid neutraal? Zuiver is voor mij een afwezigheid van goed en slecht en beide in evenwichtige mate tegelijk. Hoe zou dat eruitzien, Dromenvanger?
Die verbondenheid is mooi als je dat beseft. Dat het echt een motor kan zijn. Maar ik heb vaak het idee dat de motor niet goed functioneert., en dat kan aan mij liggen, dat ik zelf niet goed pas in de motor, dat ik mezelf nog moet tunen ook.

Ook de draaiing van de aarde en nog meer, het hele stelsel van planeten speelt mee in de motor. De motor waar overal energie inzit. Zelfs mierennesten. Al die miljarden mieren bij elkaar, die hebben waarschijnlijk ook invloed of niet???? Die sturen misschien ook het een en ander aan Dat weet je niet, mieren zijn harde werkers. Wat zou een mier kunnen toevoegen? Waarom zijn er zoveel mieren???? Ik zou zeggen van, mieren hebben een taak. Of hebben mieren gewoon hun eigen wereldje?

Zuiverheid betekend voor mij, passend. Als ik denk aan idealen dan denk ik aan passendheid. Dat het allemaal past.

Goed en slecht is zeker fout uitgedrukt. Pasbaarheid. Juistheid en foutief.

Juist dat betekend de spijker op de kop slaan, dus ook gedrag vertonen dat okey is. Etiquette misschien wel. Maar dan geen wet. Ongeschreven regels van juist en passend gedrag dus.

Ik hou me vanzelf vaak aan de regels, in de supermarkt heb ik dus echt niet de neiging om te stelen.

Maar goed. Energie. Gedrag. Evenwicht.

Voor mij is het evenwichtig als ik de hele dag de spijker goed sla, dat voelt dan in mijn leven goed. Anderen hoeven het niet goed te vinden, zolang ik zelf voel en ervaar dat ik goed bezig ben, dan is het zuiver.

Goed en slecht. Zelfs ziektes erbij genomen nu. Ziektes zijn nodig??? Ziektes zijn nodig om opgelost te worden?

De termen goed en slecht hebben ook weinig inhoud. Je kunt weinig ermee.

Praat je over juistheid en passendheid, dan is de lading van die 2 begrippen ruimer. Je kunt er ook meer mee doen.

Jij doet passend gedrag!!!! Als ze me dat zeggen, zegt dat meer dan wanneer ze zeggen..." Jij bent goed bezig".

Passend in het geheel dus. Juist in het geheel. Volledig in het geheel.

Over verbondenheid dat is zeker zo, maar sommige mensen die barsten gewoon van de duisternis en je hebt gewoon mensen die kunnen hun energie niet in de juiste banen leiden. En die mensen weten niet hoe ze het moeten aanpakken.

Genoeg mensen die zich ziek voelen zonder te beseffen waar het aan ligt. En die mensen blijven meestal rondlopen daarmee.

Inzicht heb je nog erbij

Inzicht staat bij het boeddisme hoog aangeschreven. Zelf-inzicht, dus ook zelf-inzicht in de energie die door je lichaam gaat.

Ik schrijf dus vaker losse gedachtes op Alsof ik aantekeningen aan het maken ben. En zo kom ik steeds een stapje vooruit.

Iedere beweging telt ook nog eens mee. De motoriek telt mee. De bewegingen die je maakt tijdens het lopen of rennen. De zithouding. Eigenlijk telt alles mee.

Dualiteit, daar heb ik dus mee te maken. 2 polen heb ik last van. Ik heb 2 polen in me zitten. Bi-polair dus. Als het goed is gaat het bij mij om de plus-pool en min-pool.

Heeft metallica ook een plaat van gemaakt. In Eye of the beholder.

Energie die van plus naar min gaat

En nu stop ik, ik wil het topic niet verknallen. Toch hoort het erbij en is het een beetje ontopic te noemen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:29:39 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38818393
Sorry voor de lange tekst

Samen vatten lukt me nog niet goed, ik ben gewoon vaker verbijsterd door het geheel, hoe groot het geheel is van alles. Hoe groot de aarde al is. En dan is de aarde een knikker in het geheel. Misschien nog kleiner dan een knikker. Als je de aarde als knikker ziet, hoe groot zijn de mensen dan??? Of hoe klein zijn de mensen dan??? En hoe komt het zo dat wij ons zo groot kunnen voelen? Bewustzijn??? Of hebben we de kosmos in ons hoofd zitten? Dat ons bewustzijn aan de kosmos gekoppeld is? En dat het draaien van de planeten als het ware ook je eigen denken en voelen kan bepalen. Stand van de sterren die meespelen en ga zo door.

Dat het allemaal een soort dynamisch gebeuren is

Soms sta ik echt met open mond te kijken Ik heb dan niet de mond open, maar hoe groot het allemaal is. En soms denk ik wel eens. " Is het wel zo groot, of zie ik het zo groot".

Je kunt het ook klein noemen, ligt er maar net aan wat je groot vindt. Straks even grootheden opzoeken

En grootheid in de van Dale opzoeken. Wat de van Dale zegt over het woord grootheid.

De wereld overlopen, hoe lang doet een mens erover om de hele wereld over te lopen? Heb ooit gelezen dat een man dat aan het doen was.

Forrest Gump wilde dat ook doen Die was daar mee bezig ook

Sorry voor offtopic gedrag.

Maar soms nodigt iets mij uit om te schrijven, en als je verder gaat denken kom je ook weer op Reiki uit.

De afstand van energie verzenden naar iemand die het nodig heeft.

In principe is de afstand klein altijd. Zeker op de aarde.

[ Bericht 33% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-06-2006 17:34:47 ]
pi_39936969
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:05 schreef erodome het volgende:
Ik kan je wel een boek aanraden...
Jouw handen genezen van richard gordon.

Gaat over polariteitservaringen, dat is wat je doet
Leuk boek, lekker geschreven, leest makkelijk weg en leert veel zonder te zweverig te worden.
Een update...
ik heb besloten om weer te gaan masseren. Het was eerst een hobby maar ik ga het nu ff wat anders aanpakken. Ik heb zelfs al een massage tafel gekocht. Zal wel wennen worden want ik ben gewend om op bed te masseren.
Al m'n massage boeken weer uit de kast getrokken.
Ik ben ook (EINDELIJK) aan dat boek van Richard Gordon begonnen. Er zijn nu een aantal situaties die ik een stuk beter begrijp. Maar ook een aantal dingen die ik fout deed. Ik wil het toch een beetje combineren.. polariseren met masseren... en misschien nog wat andere technieken erin verwerken. Zodat ik me er helemaal lekker bij voel.
pi_39962515
@Badlittlegirl: ik heb je topic al een tijdje gevolgd. Nu ik me heb aangemeld, wil ik graag even reageren. De bovenstaande reacties zijn naar mijn idee al erg goed.

Ik heb sinds enige tijd ook reiki. Ook ik ben erg gevoelig voor negativiteit. Zoals geloof ik eerder ook al werd gezegd gééf je bij reiki, maar ontvang je niet. Enige negatieviteit, voel je dus niet. Dit is dus anders dan mij massage, want dan kun je negatieve energie wel oppikken. Om dat te voorkomen, raad ik je aan goed te aarden. Ik weet dat dit wat zweverig klinkt - dat vond ik vroeger ook - maar het werkt echt.

Daarbij kan ik je vertellen dat reiki niets engs is. Het heeft de laatste jaren een slechte naam gekregen. Ook ik liet mij daardoor weerhouden. Toch heb ik begin dit jaar Reiki I gedaan. Het is vooral een verreiking voor jezelf. Ik merk dat ik er veel rustiger van geworden ben. Zowel lichamelijk als in mijn hoofd. Ook is reiki voor mij een vorm van meditatie. Het is echt iets dat van mezelf is. Als ik mezelf behandel, dan kom ik helemaal tot rust. En geniet ik van de dingen die ik mag voelen.

Ik ben zelf helemaal niet zweverig - in tegendeel! - maar ik kan het iedereen aanraden. Mocht je besluiten toch voor Reiki te gaan dan kan ik je adviseren om voor een goede reiki master te gaan. De mijne is ook helemaal niet zweverig en daar voel ik me goed bij. Geen poeha en geen halaluja. Ik heb zelf besloten om voor Reiki II te gaan.

Het is net zoiets als de massages die jij doet, maar dan zonder dat je iemand hoeft te 'kneden'. Als je begrijpt wat ik bedoel. Hoe dan ook. De keuze is aan jezelf. Maar je hoeft echt nergens bang voor te zijn, hoor.
pi_39966033
Ik vind het kneden juist heel erg leuk om te doen. Ik heb veel mensen met rugklachten in de buurt wonen. En als je daarnaast ook nog de energie in balans brengt is het in mijn ogen nog mooier.

Bij de laatste massages die ik heb gedaan was ik me ervan bewust dat ik wat negatieviteit opnam. Ik had zelfs een trucje gevonden zodat ze er meer van los lieten. Ik liet ze zich concentreren op de warmte van m'n handen. Meestal een korte basis massage van zo'n 10 minuten. Meer dan 10 minuten ging toen niet want dan trilde ik over m'n hele lijf.
Ik was het ook zo weer kwijt, want ik wist wat er aan de hand was. Daarna heel even aarden, afspoelen en ontspannen. En dan de massage bespreken. Eerst hoe het voelde en of er dingen raar waren. En dan lange gesprekken over alle narigheid.

Ik masseerde ook alleen maar vrienden die het echt nodig hadden. En ik moest ook zelf echt lekker in m'n vel zitten, anders deed ik het ook niet.
pi_40049788
Misschien is een opleidng magnetiseren iets voor jou.
2 september is er een workshop van magnetiseren in Amsterdam.
Wil je meer weten, kijk dan op de site: www.magnetiseren.nl
Dan kun je uitproberen of het wat voor je is.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
pi_40051726
Een cursus is voor mij erg moeilijk te doen.
Ik werk namelijk ploegendienst en kan dus niet op vaste dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')