als je er zelf niet achter staat en het alleen doet omdat anderen dat vinden lijkt mij dat so wie so een niet zo'n goed plan!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.
nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.
ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.
met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..
ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
Dat zou kunnen helpen inderdaad. Reiki leert je om te gaan met je eigen energie en om mensen te behandelen met universele energie (zonder dat je energie van jezelf kwijtraakt). De clue is dat je een kanaal bent, niet een gever. Je geeft niet je eigen energie, maar sluist energie vanuit een andere bron door naar degene die behandeld wordt. Ook kan je natuurlijk zelf universele energie ontvangen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.
nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.
Hoe reageerde je er op?quote:ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.
Je krijgt dus geen negatieve energie terug, je stuurt alleen universele energie door. je eigen energie wordt niet gebruikt. Zie ook www.reikiraina.nl.quote:met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..
Je zal een reiki-behandelaar nooit opzadelen met jouw oud zeer omdat hij/zij getraind is om niet de energie van anderen over te nemen.quote:ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
ook heel erg toevallig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.
Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.
[afbeelding]
Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.
Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.
Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.
Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.
Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.
Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst
http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.
de eerste 2 dagen voelde ik me heel erg prettig, daarna kreeg ik een behoorlijke dip.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:56 schreef Geartsjuh het volgende:
Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:41 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:58 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.
Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
Ahzoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:05 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
offtopic:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Bedankt voor de informatie
Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.
Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.
Opladen bij volle maan
Hoe duivels is dat plan![]()
Mijn rozenkwarts begint wit te worden, het roze is aan het wegtrekken ervan.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:15 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
offtopic:
De makkelijkste manier om te zien of je een edelsteen moet vervangen is als de kleur uit de steen wegtrekt of als hij troebel wordt. Dan is ie letterlijk leeg gezogen (klinkt negatief maar dat is het niet). Wat ik dan zou doen is de steen terug geven aan de aarde, dus hem begraven. Dan krijgt hij de kans om weer op te laden. Alleen als je hem dan weer wilt opgraven vindt je hem meestal niet zo makkelijk meer terug
. Edelstenen come and go as they please.
Dat je met reiki niets overneemt zonder bescherming is niet helemaal waar trouwens, iedere healer zou zichzelf moeten voorbereiden, even afsluiten voor de negatieve invloeden waarmee hij/zij gaat werken, een goede gedegen gronding zodat negatieve energieen kunnen doorvloeien en opgeschoont kunnen worden.quote:HET BESCHERMINGSSCHILD
Dit beschermingsschild voorkomt dat negatieve energie van anderen of van de
omgeving ons energie-lichaam verontreinigt. Ook zorgt het er voor dat we
onze positieve energie niet kwijtraken.
Dit schild is voor dagelijks gebruik noodzakelijk, speciaal voor kantoren,
werkplekken, marktterreinen, overdrukke plaatsen, feestjes en vergaderingen,
crematoria, begrafenissen, restaurants, hotels, treinstations, luchthavens
enzovoort.
Het is een mentale bescherming tegen allerlei soorten negatieve energieën.
DE MENTALE SCHILD-AANROEPING
1. Het schild bestaat uit paars gekleurde spiegels, zowel aan de binnenkant
als aan de buitenkant van de oppervlakten. De oppervlakten van de spiegels
zijn onbreekbaar.
2. Stel je voor, verbeeld jezelf dat je wordt omgeven door twee paarse
'bespiegelde'dozen, één dichtbij je, en de tweede, die groter is, verder
van je af. De tweede doos omgeeft dus én jou én de eerste doos. (het is niet
noodzakelijk om ze ook echt te zien)
3. De dozen hebben zowel spiegels aan de binnenkant als aan de buitenkant.
De dozen hebben geen opening.
4. Vraag aan de dozen: Bescherm mij en mijn aura alstublieft tegen alle
negativiteit, en laat alleen liefde en licht door en dat wat voor mij goed
is. Geef deze bescherming alstublieft vanaf nu tot..(tijd)/(gebeurtenis), en
ga daarna terug naar de bron als liefde en licht. Dank U wel.
5. Het schild moet niet langer dan 12 uren aan één stuk aanstaan, en ook
niet als je 's-nachts slaapt.
6. Zet geen meerdere mensen in een schild. Elke persoon die beschermd moet
worden, moet zijn eigen persoonlijke schild hebben.
7. Als je je op een bepaald moment geïrriteerd voelt of niet op je gemak,
terwijl je het beschermingsschild aan hebt, stuur dan de schilden terug naar
de bron als liefde en licht en installeer een nieuwe set van schilden of
roep de Violet Flame voor een tijdje aan.
Het schild zal zo sterk zijn als de sterkte van jouw intentie en affirmatie.
Stenen hebben niets met reiki te maken, wel kan je ze gebruiken om aandacht te verleggen, te focussen, edelstenen hebben hun eigen werkingen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.
Dus vertrouw niet 100 procent erop
Ik weet alleen dat die steen mij rust geeft. In de winkel vroeg ik ook naar een steen die rust geeft. En toen hadden ze Rozenkwarts in de aanbieding. Maar er lagen daar tal van andere stenen en steentjes.
Mooie winkel is dat daar, je krijgt daar van alles. Ook ringen en pendel-dingen. Iets om mee te pendelen hadden ze ook.
Wat is pendelen precies?? Ik weet niet alles wat kan zijn.
Sinds weken heb ik de rozenkwarts weer omhangen, heb een tijdje die steen niet gebruikt. Nu kijken/voelen hoe het voelt.
Wil ook andere stenen leren kennen nog. Maar dat komt een andere keer wel. Heb qua gevoel niets te klagen nu.
Maar het gaat offtopic nu. Of niet
het gaat bij mij verder dan dat maar het is een te lang en te persoonlijk verhaal om hier te vertellen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:10 schreef erodome het volgende:
Dit is geen reiki boek, maar een over de vorm van genezen die jij gebruikt, de gewone energie die iedereen heeft.
Nee hoor, dat gebeurt namelijk al een beetje, er zijn dagen waarin grote circels gevormt worden en waar iedereen met reiki aan mee mag doen, kom je meestal wel achter via mailing-lists(ik doe niet aan die mailing dingen, ovestroomt worden met niet nuttige mail) en via de reiki fora kan je ze ook wel vinden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Over Reiki even, je stuurt energie van afstand. Kun je dan niet een grote groep mensen samen stellen die massaal energie gaat sturen naar elkaar ?
Dat je bijvoorbeeld 100,000 mensen hebt die pure schone energie sturen en dat zoiets zichzelf in stand blijft houden. En van 100,000 mensen maak je het aantal nog groter.
Een wereldwijd netwerk van Reiki.
Of is dit te groot gedacht ?
Ook dan is het een leuk boek om mee te beginnen met dingen om te gaan, het is lastig boeken te vinden daarover die niet te zweverig zijn, dat is jammer aangezien het uiteindelijk iets normaals zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:52 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
het gaat bij mij verder dan dat maar het is een te lang en te persoonlijk verhaal om hier te vertellen.
Misschien een boek over chinese geneeskunde iets voor jou? Over meridianen, acupunten enzo. Of meer filosofisch zelfonderzoek?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:08 schreef badlittlegirl het volgende:
in de meeste reiki boeken kom ik niet erg ver... ben er vaak toch iets te nuchter voor.
Ik zit af en toe op het forum van enzovoort.com.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gebeurt namelijk al een beetje, er zijn dagen waarin grote circels gevormt worden en waar iedereen met reiki aan mee mag doen, kom je meestal wel achter via mailing-lists(ik doe niet aan die mailing dingen, ovestroomt worden met niet nuttige mail) en via de reiki fora kan je ze ook wel vinden.
Dan wordt er een datum en tijd(al naar gelang waar in de wereld je bent) uitgekozen waarin zoveel mogelijk mensen op hetzelfde moment energie gaat sturen naar of een vooraf bepaald doel, of gewoon met de bulk mee.
Nou eigenlijk... wat als je werkelijk beseft dat alles met elkaar verbonden is. Niet gewoon een leuke gedachte maar dat je het werkelijk zo ziet en ervaart. Dan ben je als die 6 miljard mensen en een hoop beesten, insecten en fauna verbonden (of hetzelfde en individu tegelijk) en omdat je de dualiteit bent ontstegen is alle energie in werkelijkheid neutraal? Zuiver is voor mij een afwezigheid van goed en slecht en beide in evenwichtige mate tegelijk. Hoe zou dat eruitzien, Dromenvanger?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar stel nou, je verenigd 5 miljoen mensen die energie kunnen sturen en je laat al die energie samen komen tot 1 punt en laat alles zich verspreiden. Dan kan die energie toch zich gaan vermenigvuldigen of niet. Dat schone en zuivere energie in stand blijft en een eigen leven gaat leiden ook.
Die verbondenheid is mooi als je dat beseft. Dat het echt een motor kan zijn. Maar ik heb vaak het idee dat de motor niet goed functioneert., en dat kan aan mij liggen, dat ik zelf niet goed pas in de motor, dat ik mezelf nog moet tunen ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:15 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Nou eigenlijk... wat als je werkelijk beseft dat alles met elkaar verbonden is. Niet gewoon een leuke gedachte maar dat je het werkelijk zo ziet en ervaart. Dan ben je als die 6 miljard mensen en een hoop beesten, insecten en fauna verbonden (of hetzelfde en individu tegelijk) en omdat je de dualiteit bent ontstegen is alle energie in werkelijkheid neutraal? Zuiver is voor mij een afwezigheid van goed en slecht en beide in evenwichtige mate tegelijk. Hoe zou dat eruitzien, Dromenvanger?
Een update...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:05 schreef erodome het volgende:
Ik kan je wel een boek aanraden...
Jouw handen genezen van richard gordon.
Gaat over polariteitservaringen, dat is wat je doet
Leuk boek, lekker geschreven, leest makkelijk weg en leert veel zonder te zweverig te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |