abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37755163
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.

nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.

ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.

met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..

ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:52:34 #2
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_37755183
erodome kan je hier vast bij helpen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_37755577
Mijn moeder!
Zij is reiki masteren weet er veel vanaf. Kon op je site alleen geen mail adres ofzo vinden.
(doe eens iets met die site........ maar dat tussen haakjes)
Wil haar mail adres wel geven, ze kan en wil je vast wel veel vertellen. Dat ga ik alleen niet hier op FOK! posten.....
sub/
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:16:48 #4
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37760522
Al eens een amulet geprobeerd? Ikzelf ben erg gevoelig voor 'iets' waardoor ik vaak met koppijn loop. Sinds ik de atlantisring draag is dit aanzienlijk verminderd.

(ja ja dit klinkt allemaal als een broodje aap verhaal. ik geloof met mijn gezonde verstand ook niet zo snel in talismannen, amuletten en speciale stenen en whatnot. maar dat haalt niet het feit weg dat die fucking ring iets doet met het auraveld of hoe het ook werkt. met een ring van 6 euro valt dat nog eens te proberen, and guess what...it works for me.)
¡ Experience Everything !
pi_37767917
regenboog maansteen wil bij mij nog wel eens werken, maar dan moet ik wel een goede vinden.
had er eentje die goed werkte maar die was binnen een week weer stuk
Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?
pi_37768397
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.

ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.

met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...

ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
als je er zelf niet achter staat en het alleen doet omdat anderen dat vinden lijkt mij dat so wie so een niet zo'n goed plan!
Doe je het zelf om te leren om te gaan met de (negatieve) energieen?
volgens mij zijn daar ook andere manieren voor

maar goed da's mijn mening
pi_37769647
ik ben er zelf nog niet helemaal uit..
ik ben gewoon op zoek naar wat advies.
wil eerst weten waar ik aan begin.
pi_37770469
tijdens een reiki cursus leer je juist ook om je goed af te sluiten, zodat je geen "spons"wordt en die negatieve energie van anderen opneemt.
ook handig om te weten!
pi_37771304
ben altijd al een spons geweest... ik weet niet beter
pi_37772779
Probeer eens denkbeeldig je aura dicht te trekken, wat je denkt gebeurt.
Reiki is energie geven en je kunt geen negatieve energie terug krijgen. Door reiki kun je wel gevoeliger worden dus ook voor indrukken van mensen. Daarentegen kun je door goede aardingsoefeningen en veel reiki aan jezelf ook leren om jezelf beter af te sluiten. Echter, reiki doe je voor jezelf en niet voor anderen! Lees eens wat meer over reiki voordat je een beslissing neemt.
succes.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:03:42 #11
56397 Just1Edwin
Yeah right.....
pi_38793497
Mocht je het interessant vinden, blg, mijn vriendin is reiki master en kan je er vast van alles over vertellen, of je vragen beantwoorden....
Uit de categorie Famous Last words: "Nee er gebeurt hier eigenlijk nooit wat" :-)
  maandag 12 juni 2006 @ 22:56:28 #12
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_38796141
badlittlegirl, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ikzelf..draag vaak een shield bij me..als ik dan niet mijn korte broek aanheb en op de stoel zit..

Shield of Genesis™

Het Shield is de uitdrukking van de almachtige natuur van vervulling. Het is de uiteindelijke fase van de eerste volgorde in de Schepping. Het Shield vertegenwoordigt compleetwording, totaliteit. Het moet gedragen worden voor bescherming. Kinderen en ouderen kunnen slapen met het Shield onder hun kussen.
http://www.biogenesiseurope.nl/inbalance-biogenesis/producten.htm

Het gaat vooral om de zin, dat het gedragen moet worden ter bescherming..de producten van biogenesis zijn erg prijzig..het shield had ik van mijn ex gekregen..in de week dat het uitging viel het van mijn hals bij het aantrekken van mijn werkkleding. Hij brak aan de bovenkant..we hadden er beide eentje..het is van kristal gemaakt..en erg breekbaar..nu ook-al is de bovenkant er-van-af draag ik het in mijn broekzak. Misschien dat je hier wat aan hebt..

wat je ook zou kunnen proberen is het volgende. Je gaat naar een beurs..koopt daar een superring waarvan jij geloofd dat hij je beschermt en waar je oog dus op valt..(je gaat dus echt opzoek). Je draagt de ring, je vind hem mooi en hij zal je helpen..! Maar dat is misschien weer een stapje verder..vooral als je opzoek bent naar iets heel specifieks..ik probeer het altijd simpel te houden. The shield was een gift en ik zou hem denk ik niet zelf kopen. Nu ik hem heb ben ik er toch wel blij mee. Er wordt trouwens ookwel beweerd dat als je shield of bijv. een wheel breekt in meerdere stukken, je deze niet meer nodig hebt.

Heel veel succes ermee..!
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_38804085
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..

Dat zou kunnen helpen inderdaad. Reiki leert je om te gaan met je eigen energie en om mensen te behandelen met universele energie (zonder dat je energie van jezelf kwijtraakt). De clue is dat je een kanaal bent, niet een gever. Je geeft niet je eigen energie, maar sluist energie vanuit een andere bron door naar degene die behandeld wordt. Ook kan je natuurlijk zelf universele energie ontvangen.
quote:
Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
quote:
Je krijgt dus geen negatieve energie terug, je stuurt alleen universele energie door. je eigen energie wordt niet gebruikt. Zie ook www.reikiraina.nl.

Je hoort geen energie op te nemen van anderen tijdens een behandeling. Dat is volgens mij toch echt niet de bedoeling. En dat je altijd een spons bent geweest wil niet zeggen dat dat altijd zo moet blijven. Je helpt anderen er niet mee door hun negatieve energie over te nemen want die energie blijft dan bestaan, in jou. Met reiki kan je die negatieve energie helen.
quote:
Je zal een reiki-behandelaar nooit opzadelen met jouw oud zeer omdat hij/zij getraind is om niet de energie van anderen over te nemen.

Ik heb zelf reiki 2 gedaan en ik moet toegeven dat ik het nog wel moeilijk vind om geen dingen over te nemen, maar naarmate je meer reiki gebruikt wordt je én gevoeliger én kan je je beter beschermen tegen de energie van anderen.

Ik moet je wel waarschuwen dat als je een reiki-inwijding gaat doen, het waarschijnlijk is dat bij je initiatie je 'oud zeer' weer bovenkomt omdat tijdens een initiatie je chakra's gereinigd worden (en dus oude energetische troep wordt weggehaald). Maar zoals eerder gezegd lijkt me dat juist goed en niet iets om bang voor te zijn.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:28:17 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38804713
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.

Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.

Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.

Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.

Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.

Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.

Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.

Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst

http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_38804974
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.

Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.

[afbeelding]

Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.

Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.

Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.

Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.

Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.

Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst

http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
pi_38805138
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
pi_38805221
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 09:56 schreef Geartsjuh het volgende:

Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
de eerste 2 dagen voelde ik me heel erg prettig, daarna kreeg ik een behoorlijke dip.
heb een paar dagen voor de behandeling een implanon laten plaatsen (hormonen implantaat wat de pil 3 jaar vervangt). ik had een soort hormonen overschot. later bleek dus ook dat ik niet goed op hormonen reageer.
ik was toen in die periode ook bezig om veel oud zeer kwijt te raken.
het waren een heleboel dingen die op dat moment samen kwamen, dus ik weet dat het niet helemaal aan de reiki gelegen kan hebben. maar het was echt behoorlijk heftig.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:58:00 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805391
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:41 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.

Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:59:58 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805445
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.

Dus vertrouw niet 100 procent erop

Ik weet alleen dat die steen mij rust geeft. In de winkel vroeg ik ook naar een steen die rust geeft. En toen hadden ze Rozenkwarts in de aanbieding. Maar er lagen daar tal van andere stenen en steentjes.

Mooie winkel is dat daar, je krijgt daar van alles. Ook ringen en pendel-dingen. Iets om mee te pendelen hadden ze ook.

Wat is pendelen precies?? Ik weet niet alles wat kan zijn.

Sinds weken heb ik de rozenkwarts weer omhangen, heb een tijdje die steen niet gebruikt. Nu kijken/voelen hoe het voelt.

Wil ook andere stenen leren kennen nog. Maar dat komt een andere keer wel. Heb qua gevoel niets te klagen nu.

Maar het gaat offtopic nu. Of niet

pi_38805593
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:58 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.

Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:11:54 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38805742
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:05 schreef badlittlegirl het volgende:

[..]

Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
Ahzo

Dan zouden ze eigenlijk bij iedere steen een gebruikers-handleiding moeten geven

Mij hebben ze alleen verteld dat ik de steen moet schoon maken dus. Onder ijskoud water houden ook

Zodra ik terug ga naar die winkel zal ik eens vragen of ik af en toe moet vervangen. Die steen kostte rond de 4 euro dacht ik, dus wie weet moet ik hem wel eens in de zoveel tijd vervangen.

Of misschien is afspoelen voldoende. Dat die steen altijd blijft werken.

Maar ik weet het dus niet.

Rozenkwarts is een harde steen hier, vooral die grote. Daar kun je mee gooien en hij blijft heel volgens mij
pi_38806646
Ontladen

1. Eenvoudige methode
Ontlaad de edelsteen ten minste eenmaal per maand door hem gewoon
in schoon water te zetten gedurende 24 uur. In een kopje of een schaaltje.
Altijd een steensoort in een kopje water, dus nooit meerdere stenen bij elkaar. Na die 24 uur is de steen dan weer een heleboel spanning kwijt, en kan weer omgedaan worden.
Als er erg veel belletjes rond de steen ontstaan in het water (spanning), ververs het water dan net zolang totdat die belletjes weg zijn.

2. Uitgebreide methode
Een wat uitgebreidere methode van ontladen is noodzakelijk bij bijvoorbeeld sieraden of edelstenen die van iemand anders zijn geweest, of bij ernstige spanningen.

Leg het sieraad of de edelsteen gedurende drie dagen in water, ververs dat water zo nu en dan als dat nodig is. Doe hem dan drie dagen in de aarde; gewoon potgrond in een schaaltje of kopje is voldoende. (Niet bij een plant doen, want die houdt ook niet van de spanning die ontladen moet worden.)
Als je de edelsteen dan uit de aarde haalt na de drie dagen, spoel hem dan af en haal hem even snel door een kaarsvlam (kan alleen niet bij barnsteen). Nu is het sieraad of de edelsteen goed 'ontladen', dus schoon en zuiver. De elementen water, aarde en vuur zijn gebruikt.
Na het 'ontladen' kunnen edelstenen ook heel goed krachtiger gemaakt worden door ze extra 'op te laden'.
Opladen
Stenen die behoren bij de geest, dus heldere stenen, kunnen het beste opgeladen worden in de zon.
Doe stenen die mangaan bevatten, zoals amethist en rozenkwarts, wel onder een doek, omdat ze anders verkleuren.
Stenen van het gevoel, dus de doorschijnende stenen, worden opgeladen in de volle maan.
Stenen die bij ons lichaam horen, de dichte stenen, mogen eventueel wat langer in de aarde blijven.
Extra opladen
Dit kan nog onder een goed gerichte piramide, maar dan wel 1 steensoort tegelijk.
Een energiegong kan ook heel goed werken als extra oplader voor edelstenen en mineralen.
Het opladen op een cluster gelijkgerichte mineralen is ook heel krachtig. Denk maar eens aan een amethisthanger die weer krachtiger wordt door hem (als hij goed ontladen is) neer te leggen op een mooie zuivere amethistcluster. Een bergkristal op een bergkristalcluster, enz.

Methoden zoals gebruik van zeezout en appelazijn zijn af te raden, in na allerlei proefnemingen is gebleken dat edelstenen en vooral kristal daar niet van houden (wel eens een slokje appelazijn geproefd?). Deze middelen zijn op snelheid gericht en veel te agressief.
Aarde, water en vuur zijn elementen die behoren bij edelsteen mineralen. Dat is genoeg.

op deze site gevonden. http://www.dekrater.nl/
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:45:51 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_38806741
Bedankt voor de informatie

Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.

Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.

Opladen bij volle maan

Hoe duivels is dat plan
pi_38807707
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Bedankt voor de informatie

Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.

Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.

Opladen bij volle maan

Hoe duivels is dat plan
offtopic:
De makkelijkste manier om te zien of je een edelsteen moet vervangen is als de kleur uit de steen wegtrekt of als hij troebel wordt. Dan is ie letterlijk leeg gezogen (klinkt negatief maar dat is het niet ). Wat ik dan zou doen is de steen terug geven aan de aarde, dus hem begraven. Dan krijgt hij de kans om weer op te laden. Alleen als je hem dan weer wilt opgraven vindt je hem meestal niet zo makkelijk meer terug . Edelstenen come and go as they please.
pi_38807791
badlittlegirl:
Als je weer eens wilt testen hoe je je op dit moment bij reiki voelt, dan wil ik je wel reiki sturen op afstand? Dan moet je me je volledige naam en woonplaats emailen (mijn adres staat in mijn profiel) en dan probeer ik vanavond naar je reiki te sturen. Is dat een idee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')