als je er zelf niet achter staat en het alleen doet omdat anderen dat vinden lijkt mij dat so wie so een niet zo'n goed plan!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.
nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.
ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.
met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..
ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
Dat zou kunnen helpen inderdaad. Reiki leert je om te gaan met je eigen energie en om mensen te behandelen met universele energie (zonder dat je energie van jezelf kwijtraakt). De clue is dat je een kanaal bent, niet een gever. Je geeft niet je eigen energie, maar sluist energie vanuit een andere bron door naar degene die behandeld wordt. Ook kan je natuurlijk zelf universele energie ontvangen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:51 schreef badlittlegirl het volgende:
ik zit met een dilemma..
ik ben erg gevoelig voor negatieve energie van andere mensen..
ook geef ik mensen wel eens ontspanningsmassages... waarbij ik veel negatieve energie weg neem.
nou hoor ik van veel mensen dat ik een cursus reiki moet gaan doen.
Hoe reageerde je er op?quote:ik heb zelf 1x een reiki behandeling gehad en ik reageerde er heel erg heftig op... vond het zelfs een beetje eng.
Je krijgt dus geen negatieve energie terug, je stuurt alleen universele energie door. je eigen energie wordt niet gebruikt. Zie ook www.reikiraina.nl.quote:met masseren zet ik mezelf zo open dat ik zoveel mogelijk opneem... maar hoe werkt dat bij reiki.. ik weet dat je bij reiki juist de energie stuurt...
maar krijg je dan ook niet een portie negatief weer terug..
Je zal een reiki-behandelaar nooit opzadelen met jouw oud zeer omdat hij/zij getraind is om niet de energie van anderen over te nemen.quote:ik ben bang dat er bij mij rare dingen gaan loskomen als ik met reiki ga beginnen...
of dat ik mensen met mijn oud zeer opzadel...
ik heb er geen goed gevoel over
ook heel erg toevallig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.
Maar ik gebruik ze zelden tot nooit, heb er vaak geen behoefte aan. Die grote steen die werkt goed, als ik die steen onder de koude kraan hou met stromend koud water, en die steen in mijn hand heb, dan voel ik gewoon rust door mijn lichaam stromen vanuit mijn hand richting mijn arm en verder. Vooral als ik die steen dus doe afspoelen voel het werkzame ervan.
[afbeelding]
Zo ziet mijn steen er ongeveer uit.
Er zijn schijnbaar 3 reiki stenen op de markt.
Ik heb nog een kleine reiki-steen voor om de nek te hangen. Maar die grote steen werkt het beste.
Heb gehoord dat je die steen eerst een tijdje in je broek-zak moet laten zitten, en dan moet afwassen. Beetje vreemde manier.
Maar ik geloof zeker in de helende krachten van edel-stenen.
Een site waar de werking van verschillende stenen wordt uitgelegd hieronder geplaatst
http://www.reikicentrum.nl/~kinderen/edelstenen.html
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb rozenkwarts als hulp-middel. Een reiki-steen is dat. Voor een paar euro kunnen kopen.
de eerste 2 dagen voelde ik me heel erg prettig, daarna kreeg ik een behoorlijke dip.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:56 schreef Geartsjuh het volgende:
Hoe reageerde je er op?
Bij deze opmerking trek ik zelf gelijk een verband met je 'oud zeer'. Het kan zijn dat dit soort dingen weer boven komen drijven tijdens een reiki-behandeling. Dit is niet erg, het is juist bedoeld om datgene wat gebeurd is te helen. Dat kan pijn doen of vervelend zijn, maar uiteindelijk heb je er voordeel van omdat het zo kan verdwijnen. Ik heb zelf ook vaak meegemaakt dat als ik mensen behandelde ze vaak gingen huilen of dat er allemaal emoties boven kwamen die lang waren weggestopt.
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:41 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
ook heel erg toevallig.
mijn sterrenbeeld is stier, dus rozenkwarts zou perfect bij mij moeten passen.
maar altijd als ik er eentje bij me draag voel ik me er echt niet prettiger door.
ik word er zelfs vervelend van, had ik ook als kind al.
de steen die voor mij werkt is regenboog maansteen, moet ik alleen wel een goede hebben. het nadeel is alleen dat hij vaak binnen 1 of twee weken al leeg is.
Ik praatte anderen na even, op een ander spiritueel forum zeiden ze dat Rozenkwarts een van de 3 Reiki stenen is. Die informatie komt dus van anderen. Ik weet het zelf ook niet allemaal.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wat zijn reikistenen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet alleen wel dat edelstenen helende krachten hebben maar dat heeft volgens mij niks met reiki te maken. Rozekwarts heeft net zo goed helende krachten als elke andere edelsteen
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:58 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik word rustig van rozenkwarts. Maar dat zal per persoon verschillen.
Een steen die leeg raakt??? Hoe vul je zo'n steen weer op??? Je kunt zo'n steen toch weer opladen of niet???
Ahzoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:05 schreef badlittlegirl het volgende:
[..]
Dat verschilt per steen, want iedere steen heeft een andere hardheid. Zo kun je niet iedere steen onder koud water houden. En je heb een zuiveringsspulletje maar dat is niet voor iedere steen geschikt(ook ivm de hardheid)
Ik moet het nog ff opzoeken.
Als ik er een draag ben ik vrolijker en heb meer energie, voel duidelijk een verschil als hij uitgewerkt is. Dan tintelt hij ook niet meer in m'n hand
offtopic:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Bedankt voor de informatie
Ik ga deze topic in de bookmarks zetten hier.
Zo te zien pak ik mijn rozenkwarts steen verkeerd aan.
Opladen bij volle maan
Hoe duivels is dat plan![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |