abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38133177
Ik was vandaag op de halfjaarlijkse controle, waar de opticien mij een flesje 'eye see' mee gaf. Als je droge ogen hebt doe je een druppeltje in je oog, en je klacht is over Wel prijzig, 8 euro voor een piepklein pipetje. Gelukkig kreeg ik het gratis mee.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:26:22 #102
17526 trie
't is wa.
pi_38133443
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:56 schreef The6thgate het volgende:
streepje op de lens
Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier beneden Only one way to find out: gewoon proberen dus

Heb je geen cylinder dan heb je volgens mij ook geen streepjes.
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_38133612
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:26 schreef trie het volgende:

[..]

Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier beneden Only one way to find out: gewoon proberen dus

Heb je geen cylinder dan heb je volgens mij ook geen streepjes.
Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:37:55 #104
17526 trie
't is wa.
pi_38133924
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 19:30 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.
Hm.. Dan hoop ik dat mijn ogen wel geschikt zijn voor lenzen Anders kom ik m'n huis niet meer uit, geen bril voor mij!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:53:02 #105
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_38134593
Ik had paar dagen geleden met lenzen in gedouched, zou geen problemen moeten geven in princiepe. Maar nadat ik gedouched had begon m'n oog irriteren en ik zag ook vaag. Dus ik denk, er zal wel een vuiltje in zitten of zo. Dus ik probeer m'n lens eruit te halen (zonder spiegel) , wilde maar niet lukken. Dus ik denk, ik zal eens kijken of hij er nog in zit. Dus ik in de spiegel kijken, kon hem niet meer zien. En ik zag ook wazig, dus ik denk hij zal wel uitgevallen zijn. M'n laatste setje van het halve jaar, dus kon geen nieuwe in doen.
De rest van de avond beetje last van m'n oog gehad, dus ik dacht waarschijnlijk een vuiltje. 's morgens toen ik op stond moest ik werken dan doe ik normaal nooit m'n lenzen in. En nadat ik een half uurtje wakker was, vond ik het vreemd dat ik zo scherp zat. Dus ik naar een spiegel, zit die verdomde lens gewoon weer op de gooie plaats :p

Heeft die lens gewoon een hele avond en een nacht onder m'n ooglid gehangen of zo,.... maar was wel weer blij dat ie terug was
BOE!
pi_38135242
Heb nu zo'n 10 jaar zachte lenzen. Ze bevallen me nog steeds.

Toen ik ze net kreeg, heb ik er volgens mij 3 kwartier over gedaan voordat ze beiden goed zaten! Maar ja, oefening baart kunst! Toen had ik nog half jaar lenzen. De ene dag zaten ze goed en de andere dag weer niet Toen ben ik overgestapt op maandlenzen. Die bevallen me een stuk beter. Ik heb overigens lenzen van Hans Anders. Toen bleken lenzen met een iets grotere diameter net wat beter te zitten en die draag ik nu nog steeds.

Wat ik me afvraag; wat voor lenzenvloeistof gebruiken jullie? Ik gebruikte die van Hans Anders zelf, maar uit de consumentengids bleek dat een van de slechtste vloeistoffen te zijn. Gebruik nu die van DA die beter uit de test kwam. Welke gebruiken jullie? Of maakt het eigenlijk niet zo veel uit welke vloeistof je gebruikt?!
pi_38135502
Over lenzenvloeistoffen: In de krant stond iets over vloeistof van Bausch&Lomb die schadelijk was, iets met infecties enzo. Het leuke is dat ik bij Pearle altijd de kleine flesjes vloeistof haal, en ik één keer een flesje inclusief doosje gehad heb, iets wat normaal nooit is. De doosjes zijn voorzien van een papiertje met gebruiksaanwijzing, en een lenzenbewaardoosje. 3x raden welk merk daar op staat. Juist. Bausch&Lomb.
Van Pearle bijvoorbeeld weet ik dat de Maandlenzen die ik gebruik gewoon "Promedics ab" lenzen van Ocular Sciences zijn, en ik weet dat Pearle ook nogmeer lenzen heeft die van Bausch&Lomb zijn. Wat ik me nu dus erg afvraag is welke vloeistof Pearle precies levert, en of het niet gewoon dat spul is dat zo slecht blijkt. Wie weet doet Hans Anders dat ook wel.
Van de lenzen is een groot gedeelte hier te zien: http://www.toplenzen.nl/lenzen-vergelijking.php

Zie ook de prijsverschillen van de opticien en Toplenzen. Ze zijn goedkoper, en de service is erg goed, heb zelf nogal wat problemen gehad met postbodes die slordig omgingen met de pakketjes, maar Toplenzen heeft alles perfect en snel afgehandeld. 'T is maar een tip... .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:45:33 #108
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_38136665
Enige probleem is dat als je via internet besteld verder geen service hebt. Als je ziet hoeveel dat ze in totaal wel 3 uur met me bezig zijn geweest met aan meten en alles wat daar bij hoort. Dan is het wel waard om bij de opticien véél meer te betalen voor de zelfde lenzen.
Maar andere kant het scheelt wel ongeveer 30%
Ik twijfel nog wat ik doen, want ik heb er nu een half jaar op zitten. Zal ik terug naar de opticien gaan inclusief meting en dergelijke, of zal ik via internet bestellen?
BOE!
pi_38136838
Ik zoek trouwens nog 5 paar daglenzen voor lowlands. Ik heb een sterkte van -0.75 en een cilinder van 80 en 100. Bij mijn opticien kan ik alleen een set van 30 kopen (Specsavers). Is er nog een andere mogelijkheid? En is het echt noodzakelijk om zo'n cilinder te hebben voor 4 dagen?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_38136885
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:45 schreef I_PANDA_I het volgende:
Enige probleem is dat als je via internet besteld verder geen service hebt. Als je ziet hoeveel dat ze in totaal wel 3 uur met me bezig zijn geweest met aan meten en alles wat daar bij hoort. Dan is het wel waard om bij de opticien véél meer te betalen voor de zelfde lenzen.
Maar andere kant het scheelt wel ongeveer 30%
Ik twijfel nog wat ik doen, want ik heb er nu een half jaar op zitten. Zal ik terug naar de opticien gaan inclusief meting en dergelijke, of zal ik via internet bestellen?
Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internet .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:58:20 #111
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_38137214
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:50 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internet .
Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.
BOE!
pi_38137738
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:58 schreef I_PANDA_I het volgende:

[..]

Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.
Ach, boeie. Normaal profiteert een winkel van jou, nou een keer andersom .
pi_38138425
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:56 schreef The6thgate het volgende:
streepje op de lens
Als je een lens hebt met een cilinder erin, dan staat er een streepje op.
Je ziet niet de hele dag een streepje hoor, het is gewoon het zwaartepunt van de lens

Heel handig als je 1 lens met en 1 zonder cilinder hebt, ik doe ze nog wel eens in het verkeerde bakje, dan weet ik dat die met het streepje links is!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_38138619
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:49 schreef crossover het volgende:
Ik zoek trouwens nog 5 paar daglenzen voor lowlands. Ik heb een sterkte van -0.75 en een cilinder van 80 en 100. Bij mijn opticien kan ik alleen een set van 30 kopen (Specsavers). Is er nog een andere mogelijkheid? En is het echt noodzakelijk om zo'n cilinder te hebben voor 4 dagen?
Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen mee
Ik heb een cilinder van -1.25 dacht ik. en het ging eigenlijk best goed met die daglenzen
Natuurlijk is het met je eigen goeie lenzen fijner, maar voor nood wou het best
pi_38138699
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:24 schreef crossover het volgende:
Ach, mij werd ook verteld dat het naar beneden moest.
Maar ik let daar nooit op, de lens gaat vanzelf goed zitten.
Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.
Maar misschien dat het bij een ander niet vanzelf op zijn plek gaat zitten
Weet niet hoor.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:43:24 #116
17526 trie
't is wa.
pi_38139243
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.
Maar misschien dat het bij een ander niet vanzelf op zijn plek gaat zitten
Weet niet hoor.
Nee dat weet ik dus ook niet Ik zei ook tegen die vent: "moet ik nu meteen beter kunnen zien?". En hij: "ja, alsof je een bril op zet.". Ik: "Oh, nou, ik zie echt geen fuck beter "..

Maar met wat gepruts kwam ik er dus achter dat als ik ze weg duw van m'n neus ik wel goed zie.. Raar dus Heb ik weer! Rare, kapotte ogen!
pi_38139323
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:49:11 #118
17526 trie
't is wa.
pi_38139495
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Gefeliciteerd! Nou hopen dat ik ooit net zo goed word
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:59:03 #119
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_38139977
ik heb, jaren terug, zachte lenzen geprobeerd. In het begin ging het goed, in en uit doen was een makkie, en ik voelde ze ook niet.
Maar na een dikke week kreeg ik het probleem dat ik als ik de lenzen had uitgedaan het gevoel had dat er nog 'iets'' in mijn oog zat. En dat gevoel werd steeds erger. Ik ben toen uiteindelijk gestopt met mijn 'proef' en ben bij een bril gebleven.

Maar ja, mijn glazen van mijn bril zijn weer eens aan vervanging toe, en de techniek is weer een stuk verder, dus ik ga weer aan lenzen denken....

eigenlijk is dit dus een tvp
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_38140189
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen mee
Ik heb een cilinder van -1.25 dacht ik. en het ging eigenlijk best goed met die daglenzen
Natuurlijk is het met je eigen goeie lenzen fijner, maar voor nood wou het best
En welke opticien is dat? Ik heb er gek genoeg nog helemaal niet aan gedacht om gewoon een andere opticien binnen te wandelen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_38142237
Ik zit bij een oogmerk opticien, een van de duurste opticiens (320 per jaar, maandlenzen). Ik moet zeggen dat ik er een hoop service voor terug krijg, en ik kan altijd binnen lopen.

contactlensvloeistof die ik gebruik heet overigens oké vloeistof, nooit geen problemen mee gehad.
pi_38142281
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:47 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zit bij een oogmerk opticien, een van de duurste opticiens (320 per jaar, maandlenzen). Ik moet zeggen dat ik er een hoop service voor terug krijg, en ik kan altijd binnen lopen.

contactlensvloeistof die ik gebruik heet overigens oké vloeistof, nooit geen problemen mee gehad.
320 .
Voor alleen lenzen betaal ik minder dan 90 euro per jaar. Service is wat waard, 100% mee eens, maar voor mij geen 230 euro per jaar.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:59:06 #123
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38142843
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Bij deze dan

OT: Vanavond in twee pogingen rechter lens ingedaan, eruit ook na twee/drie keer proberen
Alleen die linker ben ik wel een kwartier mee aan het prutsen geweest. Zowel erin als eruit

Beetje vreemd

Ik had overigens wel toen ik ze voor het eerst een uurtje of twee inhad dat ik lang niet zo scherp zag als met bril, hoe kan dit? Is dit normaal of verkeerde sterkte?
Wie heeft ervaring hiermee?
pi_38142887
Gewoon een kwestie van wennen. Er zit iets in je oog, da's vreemd, da's wennen!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:05:04 #125
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_38143138
Ik heb een aantal maanden geleden overwogen om een ultrasonisch lenscleaner aan te schaffen bij inkoopacties.net http://www.inkoopacties.net/ia/ttk7ktpv
Maar heb dat toch niet gedaan. Zijn er Fok!kers die wel zo'n dingen gebruiken, en hoe bevalt het?
BOE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')