Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier benedenquote:
Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:26 schreef trie het volgende:
[..]
Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier benedenOnly one way to find out: gewoon proberen dus
Heb je geen cylinder dan heb je volgens mij ook geen streepjes.
Hm.. Dan hoop ik dat mijn ogen wel geschikt zijn voor lenzenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:30 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.
Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:45 schreef I_PANDA_I het volgende:
Enige probleem is dat als je via internet besteld verder geen service hebt. Als je ziet hoeveel dat ze in totaal wel 3 uur met me bezig zijn geweest met aan meten en alles wat daar bij hoort. Dan is het wel waard om bij de opticien véél meer te betalen voor de zelfde lenzen.
Maar andere kant het scheelt wel ongeveer 30%
Ik twijfel nog wat ik doen, want ik heb er nu een half jaar op zitten. Zal ik terug naar de opticien gaan inclusief meting en dergelijke, of zal ik via internet bestellen?
Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internet.
Ach, boeie. Normaal profiteert een winkel van jou, nou een keer andersomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:58 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.![]()
Als je een lens hebt met een cilinder erin, dan staat er een streepje op.quote:
Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:49 schreef crossover het volgende:
Ik zoek trouwens nog 5 paar daglenzen voor lowlands. Ik heb een sterkte van -0.75 en een cilinder van 80 en 100. Bij mijn opticien kan ik alleen een set van 30 kopen (Specsavers). Is er nog een andere mogelijkheid? En is het echt noodzakelijk om zo'n cilinder te hebben voor 4 dagen?
Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:24 schreef crossover het volgende:
Ach, mij werd ook verteld dat het naar beneden moest.
Maar ik let daar nooit op, de lens gaat vanzelf goed zitten.
Nee dat weet ik dus ook nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.
Maar misschien dat het bij een ander niet vanzelf op zijn plek gaat zitten
Weet niet hoor.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
En welke opticien is dat? Ik heb er gek genoeg nog helemaal niet aan gedacht om gewoon een andere opticien binnen te wandelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen mee
Ik heb een cilinder van -1.25 dacht ik. en het ging eigenlijk best goed met die daglenzen
Natuurlijk is het met je eigen goeie lenzen fijner, maar voor nood wou het best![]()
320quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:47 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zit bij een oogmerk opticien, een van de duurste opticiens (320 per jaar, maandlenzen). Ik moet zeggen dat ik er een hoop service voor terug krijg, en ik kan altijd binnen lopen.
contactlensvloeistof die ik gebruik heet overigens oké vloeistof, nooit geen problemen mee gehad.
Bij deze danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |