320quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:47 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zit bij een oogmerk opticien, een van de duurste opticiens (320 per jaar, maandlenzen). Ik moet zeggen dat ik er een hoop service voor terug krijg, en ik kan altijd binnen lopen.
contactlensvloeistof die ik gebruik heet overigens oké vloeistof, nooit geen problemen mee gehad.
Bij deze danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Bij deze dan![]()
OT: Vanavond in twee pogingen rechter lens ingedaan, eruit ook na twee/drie keer proberen![]()
Alleen die linker ben ik wel een kwartier mee aan het prutsen geweest. Zowel erin als eruit![]()
Beetje vreemd![]()
Ik had overigens wel toen ik ze voor het eerst een uurtje of twee inhad dat ik lang niet zo scherp zag als met bril, hoe kan dit? Is dit normaal of verkeerde sterkte?
Wie heeft ervaring hiermee?
Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.
Als je ogen rood worden of erg droog betere lenzen kopen.
OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzo![]()
ik ga 338 betalen per jaarquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
320.
Voor alleen lenzen betaal ik minder dan 90 euro per jaar. Service is wat waard, 100% mee eens, maar voor mij geen 230 euro per jaar.
Ja inderdaad, ik houd het in de gaten. Moet over twee week toch op controle dus tot die tijd kijk ik het even aanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:13 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.
Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.bequote:Op woensdag 24 mei 2006 08:13 schreef The6thgate het volgende:
[..]
ik ga 338 betalen per jaarook een dure opticien. heb nu wel problemen met de proeflenzen in airco ruimtes (zoals op stage). zou het liefst lenzen hebben die dat oplossen maar voor dat maandje te gaan pak ik niet NOG duurdere lenzen
![]()
12 uur?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:10 schreef misterX1 het volgende:
Alleen wel jammer dat je ze maar 12 uur per dag in mag. (Hoewel ik me daar niet zo aan houdt.)
had ik ook aan gedacht, maar ik wil wel controle hebben eigenlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:39 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.be
Je bent dan ongeveer de helft goedkoper uit en met betere lenzen.
Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik heb al half jaartje lenzen, maandlenzen maar ik draag eigenlijk vooral nog m'n bril. Doe denk ik 1 of 2 keer per week lenzen in, als het niet minder is.
Iedere keer dat ik m'n lenzen indoe maak ik ook ff het bakje schoon en dus nieuwe lenzenvloeistof erin, voor lenzen zelf zorg ik dat er geen stofjes of haartjes inzitten. Zijn de lenzen dan zo schoon genoeg of niet?
En eeh, moet je soms ook af en toe langskomen voor controle? Kan me wel vaag iets herinneren dat ze zoiets zeiden maarja, das een tijd terug.
Hmm ja, een vriendin van me zei dat dat ook wel moest, dat is dus wel aan te raden? Kan me voorstellen dat de nieuwe vloeistof dan in ieder geval verder door de lens heenkomt dan wanneer hij een beetje erin loopt te drijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.
Ach, over een maandje of wat is dat geen 10 minuten meer maar 10 secondenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:08 schreef RedFever007 het volgende:
Uithalen is geen probleem meer, gisteren in 1 keer rechts eruit en in 3 keer links![]()
Het inzetten van met name links blijft wat lastig. Moet toch wel een 10 minuten prutsen![]()
Rechts zit er in 2 pogingen wel in![]()
Zeer herkenbaar! Snap het ook niet dat ik er de eerste keer 3 kwartier mee bezig was!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Tis gewoon oefenen, snap ook niet dat ik er de 1e keer een half uur over deed
Ik heb al een paar jaar lenzen en gebruik ook nog steeds een spiegel. Het lukt ook wel zonder als het moet maar met spiegel is het een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:27 schreef Merkie het volgende:
Ik gebruik na anderhalf jaar ook nog steeds een spiegel. Gaat altijd goed, zonder spiegel zit ik soms te prutsen of krijg ik hem niet lekker in mijn oog.
Spiegel.
Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je ze indoet is het trouwens handig om ff een druppeltje van die vloeistof in je lens te doen, krijg je hem makkelijker in omdat hij sneller blijft 'plakken', en het voelt niet zo snel zo droog aan.
Hm ik doe dat nooit.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:09 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....
Stuk eenvoudiger hè, zul je nog vaker profijt van hebben....(situaties waar je geen spiegel bij de hand hebt)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:09 schreef RedFever007 het volgende:
Aha topic is weer gekickt,
ik heb nu een maandje of 2 lenzen en bevalt prima
inzetten en uithalen doe ik zonder spiegel meestal, het is even oefenen maar dan heb je ook wat
Voelt echt vies aan als ik de lenzen gewoon zo in m'n ogen doe.....voel je ook elk vuiltje zitten wat er nog op de lens zit....als je gewoon een of twee keer een druppeltje erin doet, kunnen die vuiltjes tenminste nog wegdrijven.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:45 schreef crossover het volgende:
[..]
Hm ik doe dat nooit.
Misschien toch eensch proberen, maar ik heb vooral in de morgen direct na ik opsta heeele droge ogenik kan dan minstens 10 minuten mijn ogen niet normaal open houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |