Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier benedenquote:
Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:26 schreef trie het volgende:
[..]
Ja, bij lenzen die een cylindrische afwijking moeten corrigeren staat er een streepje in de lens zodat je weet hoe je'm in moet zetten... Alleen heb ik dus gehoord dat'ie naar boven moet en zeggen anderen hier benedenOnly one way to find out: gewoon proberen dus
Heb je geen cylinder dan heb je volgens mij ook geen streepjes.
Hm.. Dan hoop ik dat mijn ogen wel geschikt zijn voor lenzenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:30 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ik heb een cylinder, maar hoef er echt niet op te letten hoe ik de lens inzet. Deze zakt als het goed is automatisch in de juiste positie.
Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:45 schreef I_PANDA_I het volgende:
Enige probleem is dat als je via internet besteld verder geen service hebt. Als je ziet hoeveel dat ze in totaal wel 3 uur met me bezig zijn geweest met aan meten en alles wat daar bij hoort. Dan is het wel waard om bij de opticien véél meer te betalen voor de zelfde lenzen.
Maar andere kant het scheelt wel ongeveer 30%
Ik twijfel nog wat ik doen, want ik heb er nu een half jaar op zitten. Zal ik terug naar de opticien gaan inclusief meting en dergelijke, of zal ik via internet bestellen?
Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Datzelfde probleem had ik. Laten meten bij de opticien, 't was veranderd, één setje lenzen gekocht, besloten dat ze prima waren, en toen besteld via internet.
Ach, boeie. Normaal profiteert een winkel van jou, nou een keer andersomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:58 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Ja idd, maar ik vind het lullig om te zeggen. Ja doe maar één setje, en dan vervolgens weer een half jaar weg te blijven. Als het nou een pearle of hands anders was oke, maar het is bij een Het Huis opticien.![]()
Als je een lens hebt met een cilinder erin, dan staat er een streepje op.quote:
Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:49 schreef crossover het volgende:
Ik zoek trouwens nog 5 paar daglenzen voor lowlands. Ik heb een sterkte van -0.75 en een cilinder van 80 en 100. Bij mijn opticien kan ik alleen een set van 30 kopen (Specsavers). Is er nog een andere mogelijkheid? En is het echt noodzakelijk om zo'n cilinder te hebben voor 4 dagen?
Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:24 schreef crossover het volgende:
Ach, mij werd ook verteld dat het naar beneden moest.
Maar ik let daar nooit op, de lens gaat vanzelf goed zitten.
Nee dat weet ik dus ook nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel ja,i k let ook niet op hoe ik mijn lens inzet.
Maar misschien dat het bij een ander niet vanzelf op zijn plek gaat zitten
Weet niet hoor.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
En welke opticien is dat? Ik heb er gek genoeg nog helemaal niet aan gedacht om gewoon een andere opticien binnen te wandelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik had eerder nog wel eens last van mijn lenzen. DIe gingen ze dan schoonmaken, duurde een dag, en dan kreeg ik ook een setje daglenzen mee
Ik heb een cilinder van -1.25 dacht ik. en het ging eigenlijk best goed met die daglenzen
Natuurlijk is het met je eigen goeie lenzen fijner, maar voor nood wou het best![]()
320quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:47 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zit bij een oogmerk opticien, een van de duurste opticiens (320 per jaar, maandlenzen). Ik moet zeggen dat ik er een hoop service voor terug krijg, en ik kan altijd binnen lopen.
contactlensvloeistof die ik gebruik heet overigens oké vloeistof, nooit geen problemen mee gehad.
Bij deze danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Ik kan trouwens sinds gister lenzen in mn ogen proppen zonder spiegel.
Feliciteren mag in dit topic!
Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Bij deze dan![]()
OT: Vanavond in twee pogingen rechter lens ingedaan, eruit ook na twee/drie keer proberen![]()
Alleen die linker ben ik wel een kwartier mee aan het prutsen geweest. Zowel erin als eruit![]()
Beetje vreemd![]()
Ik had overigens wel toen ik ze voor het eerst een uurtje of twee inhad dat ik lang niet zo scherp zag als met bril, hoe kan dit? Is dit normaal of verkeerde sterkte?
Wie heeft ervaring hiermee?
Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon slechte lenzen & vloeistof.
Als je ogen rood worden of erg droog betere lenzen kopen.
OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:10 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nee geen last van m'n ogen. Werden ook niet rood ofzo![]()
ik ga 338 betalen per jaarquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
320.
Voor alleen lenzen betaal ik minder dan 90 euro per jaar. Service is wat waard, 100% mee eens, maar voor mij geen 230 euro per jaar.
Ja inderdaad, ik houd het in de gaten. Moet over twee week toch op controle dus tot die tijd kijk ik het even aanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:13 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
OK misschien komt het omdat je ogen vermoeid raken omdat ze nog niet zo goed gewend aan lenzen zijn? Kijken of je elke dag langer scherp ziet.. anders wel raar.
Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.bequote:Op woensdag 24 mei 2006 08:13 schreef The6thgate het volgende:
[..]
ik ga 338 betalen per jaarook een dure opticien. heb nu wel problemen met de proeflenzen in airco ruimtes (zoals op stage). zou het liefst lenzen hebben die dat oplossen maar voor dat maandje te gaan pak ik niet NOG duurdere lenzen
![]()
12 uur?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:10 schreef misterX1 het volgende:
Alleen wel jammer dat je ze maar 12 uur per dag in mag. (Hoewel ik me daar niet zo aan houdt.)
had ik ook aan gedacht, maar ik wil wel controle hebben eigenlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:39 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Dus bestel die ''dure'' lenzen bv bij lensworld.be
Je bent dan ongeveer de helft goedkoper uit en met betere lenzen.
Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik heb al half jaartje lenzen, maandlenzen maar ik draag eigenlijk vooral nog m'n bril. Doe denk ik 1 of 2 keer per week lenzen in, als het niet minder is.
Iedere keer dat ik m'n lenzen indoe maak ik ook ff het bakje schoon en dus nieuwe lenzenvloeistof erin, voor lenzen zelf zorg ik dat er geen stofjes of haartjes inzitten. Zijn de lenzen dan zo schoon genoeg of niet?
En eeh, moet je soms ook af en toe langskomen voor controle? Kan me wel vaag iets herinneren dat ze zoiets zeiden maarja, das een tijd terug.
Hmm ja, een vriendin van me zei dat dat ook wel moest, dat is dus wel aan te raden? Kan me voorstellen dat de nieuwe vloeistof dan in ieder geval verder door de lens heenkomt dan wanneer hij een beetje erin loopt te drijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Poets je je lenzen wel? Dus eventjes op je hand leggen, beetje vloeistof, en dan met je vinger voorzichtig wrijven? Dat wel of niet doen is echt een heeel groot verschil bij mij.
Ach, over een maandje of wat is dat geen 10 minuten meer maar 10 secondenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:08 schreef RedFever007 het volgende:
Uithalen is geen probleem meer, gisteren in 1 keer rechts eruit en in 3 keer links![]()
Het inzetten van met name links blijft wat lastig. Moet toch wel een 10 minuten prutsen![]()
Rechts zit er in 2 pogingen wel in![]()
Zeer herkenbaar! Snap het ook niet dat ik er de eerste keer 3 kwartier mee bezig was!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Tis gewoon oefenen, snap ook niet dat ik er de 1e keer een half uur over deed
Ik heb al een paar jaar lenzen en gebruik ook nog steeds een spiegel. Het lukt ook wel zonder als het moet maar met spiegel is het een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:27 schreef Merkie het volgende:
Ik gebruik na anderhalf jaar ook nog steeds een spiegel. Gaat altijd goed, zonder spiegel zit ik soms te prutsen of krijg ik hem niet lekker in mijn oog.
Spiegel.
Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:31 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je ze indoet is het trouwens handig om ff een druppeltje van die vloeistof in je lens te doen, krijg je hem makkelijker in omdat hij sneller blijft 'plakken', en het voelt niet zo snel zo droog aan.
Hm ik doe dat nooit.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:09 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat mensen überhaupt lenzen indoen zonder een/twee druppeltje(s) vloeistof....
Stuk eenvoudiger hè, zul je nog vaker profijt van hebben....(situaties waar je geen spiegel bij de hand hebt)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:09 schreef RedFever007 het volgende:
Aha topic is weer gekickt,
ik heb nu een maandje of 2 lenzen en bevalt prima
inzetten en uithalen doe ik zonder spiegel meestal, het is even oefenen maar dan heb je ook wat
Voelt echt vies aan als ik de lenzen gewoon zo in m'n ogen doe.....voel je ook elk vuiltje zitten wat er nog op de lens zit....als je gewoon een of twee keer een druppeltje erin doet, kunnen die vuiltjes tenminste nog wegdrijven.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:45 schreef crossover het volgende:
[..]
Hm ik doe dat nooit.
Misschien toch eensch proberen, maar ik heb vooral in de morgen direct na ik opsta heeele droge ogenik kan dan minstens 10 minuten mijn ogen niet normaal open houden
Wacht nog maar een weekje ofzo!quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ook nog mensen met harde lenzen?
Ik vraag me af na hoe lang je deze niet meer voelt zitten?
Tot nu toe bevalt het me nog niks (1e dag, net een kwartier in)
Inderdaad, precies hetzelfde had ik met zachte lensen.Nu voel ik er niks meer van behalve zaterdagavond/nacht zo nu en dan.quote:
Je kunt het vergelijken met voor het eerst een BH dragen, of voor het eerst een ring. In het begin ben je je er de hele tijd bewust van, maar op een gegeven moment voel je hem niet meer. Zo werkt het met lenzen ook.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Verdwijnt het effect van die nachtlenzen niet als je een nacht doorhaalt in de stad en het daardoor langer duurt eer je de nachtlezen weer inhebt?quote:Op zondag 2 juli 2006 14:10 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Helaas werkte dit alleen bij lenzen bij mij toch niet helemaal zo.Na verloop van tijd gingen mijn harde lenzen mij steeds vaker en sneller irriteren. Toen ben ik overgegaan op zachte lenzen, dat ging meteen veel beter. Maar toen ik die een poos had, kreeg ik ook daar heel veel last van. Constant droge ogen, niet de deur uit kunnen zonder lenzenvloeistof op zak, en vooral 's avonds erg veel last. Nu heb ik al bijna drie jaar nachtlenzen, woehoeeeiii! Wat een uitvinding! Die draag je dus alleen 's nachts als je slaapt en als je 's ochtends wakker wordt doe je ze uit en kun je de hele dag zonder lenzen in haarscherp zien.
![]()
Nee, want dat proces van weer terugkomen in de oude stand duurt langer dan 24 uur. Sommige mensen kunnen zelfs een hele nacht overslaan en toch nog scherp zien. Ikzelf vind dat niet zo prettig omdat ik dan in de loop van de tweede dag wel merk dat ik minder scherp ga zien. Maar als je ze gewoon iedere nacht draagt, dan heb je nooit last van scherpteverlies, ook niet als het eens een keer wat later wordt.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:05 schreef Praatpaal het volgende:
Verdwijnt het effect van die nachtlenzen niet als je een nacht doorhaalt in de stad en het daardoor langer duurt eer je de nachtlezen weer inhebt?
Ik heb nu sinds december harde lenzen en ze bevallen heel goed. Eerst vond ik ze vreselijk zitten, deed ze een tijdje niet meer in. Maar ik heb ze nu echt van sochtends 8 uur tot saafs in. En ze zeggen wel dat je harde lenzen meer voelt dan zachten, maar na een tijdje voel je harde ook niet meer. Eerste week is echt kut, maar daarna,quote:Op zondag 2 juli 2006 12:44 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Er is dus nog hoopquote:Op maandag 3 juli 2006 10:14 schreef Nesle het volgende:
[..]
Ik heb nu sinds december harde lenzen en ze bevallen heel goed. Eerst vond ik ze vreselijk zitten, deed ze een tijdje niet meer in. Maar ik heb ze nu echt van sochtends 8 uur tot saafs in. En ze zeggen wel dat je harde lenzen meer voelt dan zachten, maar na een tijdje voel je harde ook niet meer. Eerste week is echt kut, maar daarna,![]()
Ik doe mijn lenzen trouwens altijd met vloeistof in en sochtends als ik ze in doe, maak ik ze ook altijd eerst even schoon met cleanerspul.
Zeker wel! Gewoon routine houden. Niet meteen 12 uur houden maar de eerste dag 2 uur, dan 4 uur die dag erna 6 uur en ga maar door. Na een tijdje zitten ze super.quote:
Je kan zeggen wat je wil maar ik heb jaren harde lenzen gehad en nu een aantal jaar zachte en zachte zitten zoveel beter dan harde. Maar dan heb ik het meer over de irritaties als ik met harde lenzen ging fietsen had ik bijna elk fietstochtje dat ze ontzettend gingen irriteren en dat ik soms moest stoppen met fietsen even omdat ik gek werd van de lenzen... Dit heb ik nog nooit gehad met zachte lenzenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:11 schreef Nesle het volgende:
[..]
Zeker wel! Gewoon routine houden. Niet meteen 12 uur houden maar de eerste dag 2 uur, dan 4 uur die dag erna 6 uur en ga maar door. Na een tijdje zitten ze super.![]()
Ik heb nog nooit echt problemen gehad met mijn lenzen. Ik heb dan ook nog alleen maar harde lenzen gehad omdat je er langer mee kan doen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat harde lenzen best mee vallen.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:16 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar ik heb jaren harde lenzen gehad en nu een aantal jaar zachte en zachte zitten zoveel beter dan harde. Maar dan heb ik het meer over de irritaties als ik met harde lenzen ging fietsen had ik bijna elk fietstochtje dat ze ontzettend gingen irriteren en dat ik soms moest stoppen met fietsen even omdat ik gek werd van de lenzen... Dit heb ik nog nooit gehad met zachte lenzen
oh okquote:Op maandag 3 juli 2006 11:23 schreef Nesle het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit echt problemen gehad met mijn lenzen. Ik heb dan ook nog alleen maar harde lenzen gehad omdat je er langer mee kan doen. Ik probeer alleen maar te zeggen dat harde lenzen best mee vallen.
Hmm dit had ik eerst ook, vooral dat je ze voelt zitten, dat blijft nog wel even hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:20 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Heb ze eergister 3 uur ingehad, gister ongeveer 5 uur, vanmorgen om half 10 weer ingedaan maar ze er net uitgehaald. Ik word er echt helemaal gek van, het voelt irritant, mn ogen voelen droog en worden rood, af en toen zie ik harstikke wazig, ik kan er echt niet aan wennen.
*Fobo checktquote:En ik zie er gek uit zonder bril
Ik weet niet of ik mn bril wel helemaal weg wil doen, ik vind mn bril niet vervelend ofzo, maar af en toe zouden lenzen wel makkelijker zijn. Dus ik denk dat ik beter gewoon zachte lenzen bij de kruidvat kan halen die ik dan kan gebruiken als ik dat wil, en dus mn bril ook houden...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Hmm dit had ik eerst ook, vooral dat je ze voelt zitten, dat blijft nog wel even hoorMaar na verloop van tijd (weekje of 2) voel je ze niet meer. Even doorzetten dus
![]()
Nope. Ga nou eerst naar de opticien, laat lenzen aanmeten, en ga niet zelf wat uitkiezen. Een opticien kijkt naar de bolling van je oog, naar het traanvocht, dat soort dingen. Als dat goed is duwen ze een bijpassend setje lenzen in je oog, een zogenaamd eigen merk. Dat eigen merk zijn gewoon gerelabelde dingen van de grote lenzenfabrikanten, die je dus ook onder het eigen merk van die fabrikant kan bestellen. Daarom is het zo goedkoop.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:15 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ben bij kruidvat wezen kijken maar ze hebben niet eens + lenzen alleen - ook een beetje raar....
Heb ff op die site van je gekeken, maar kan je ook een proefsetje bestellen daar???
Ik heb nu al precies de 'maten' van mn ogen op papier van die harde lenzen, dus zou dat uitmaken voor zachte?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nope. Ga nou eerst naar de opticien, laat lenzen aanmeten, en ga niet zelf wat uitkiezen. Een opticien kijkt naar de bolling van je oog, naar het traanvocht, dat soort dingen. Als dat goed is duwen ze een bijpassend setje lenzen in je oog, een zogenaamd eigen merk. Dat eigen merk zijn gewoon gerelabelde dingen van de grote lenzenfabrikanten, die je dus ook onder het eigen merk van die fabrikant kan bestellen. Daarom is het zo goedkoop.
Maar echt, ga ze laten aanmeten!
Je harde lenzen bevallen trouwens slecht of wat?
Ik ben zelf via http://www.lenzenvergelijking.nl terecht gekomen bij Lensexpress. Als je doorklikt bij het gedeelte 'Hoeveel is Lensexpress goedkoper dan uw huidige leverancier' dan krijg je ook te zien welke lenzen je winkel gebruikt. Ik was bijvoorbeeld klant bij Pearle en ik had daar iWear Performance select waar ik erg tevreden over was. Volgens Lensexpress zijn dat lenzen van het merk Biomedics 55 Evolution verpakt als huismerk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:13 schreef veldmuis het volgende:
Gelijk een proefsetje zachte lenzen meepakken als je toch je geld terugkrijgt. Er is veel verschil in, en met zo'n proefsetje weet je zeker dat je de goeie hebt, die ook in jouw ogen lekker zitten. Daarna kan je na een maand laten controleren, zodat je zeker weet dat je ogen die dingen 'accepteren'.
Is het dan allemaal goed, bestel je lekker voor een half jaar via internet.
Heb ik ook gedaan, en het scheelt best geld. Per lens betaalde ik 9,50, dus per maand 19 euro. Da's 114 per half jaar. Bij toplenzen was ik 55 kwijt voor een half jaar.
Is wel ex. vloeistof overigens, en die blijf ik ook bij de opticien halen, weet ik zeker dat het goed is.
Zo deed ik het vroeger ook toen ik nog gewone lenzen had: ik had via een goede opticien lenzen van het merk Johnson & Johnson en wist via de verpakking precies de eigenschappen van de lenzen. Op een gegeven moment werd het mogelijk om lenzen via het internet te kopen en toen heb ik gewoon precies de lenzen gekocht die ik al had. Scheelde echt letterlijk de helft van de prijs!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf via http://www.lenzenvergelijking.nl terecht gekomen bij Lensexpress. Als je doorklikt bij het gedeelte 'Hoeveel is Lensexpress goedkoper dan uw huidige leverancier' dan krijg je ook te zien welke lenzen je winkel gebruikt. Ik was bijvoorbeeld klant bij Pearle en ik had daar iWear Performance select waar ik erg tevreden over was. Volgens Lensexpress zijn dat lenzen van het merk Biomedics 55 Evolution verpakt als huismerk.
Bij Pearle betaalde ik 119 euro voor een half jaar maandlenzen, en daarvoor kreeg ik een controle, lenzenvloeistof, lenzendoosjes en het pakket werd elke maand thuisgestuurd. Bij Lensexpress betaal ik 49 euro voor een half jaar maandlenzen exclusief vloeistof, en 65,50 euro inclusief 3 flessen vloeistof. Ik geloof dat een controle bij Pearle 12,95 euro kost (maar dat weet ik niet zeker), dus als ik dat erbij betaal ben ik nóg veel goedkoper uit.
Overigens zou ook ik voor de eerste keer zachte lenzen toch naar een opticien gaan. Ik heb wel eens een pakketje gratis (I know, I know) lenzen gehad, en daar heb ik behoorlijk wat last van gehad, ookal wist ik wat ik nodig had.
Weekje aanklooien en 't gaat vanzelf.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:37 schreef Trax het volgende:
Ik ben begonnen met het oefenen. Heb oefenlezen gekregen van de opticien en ben vanavond begonnen. Nu denk ik nog: hoe moet me dat ooit gaan lukken? Hopelijk komt daar snel verandering in.
Dus? Een dagje? Wellicht morgen al? Of duurt het toch iets langer?quote:Ze bestellen 2 nieuwe lenzen. Voor degene die je kwijt bent krijg je 50% korting. Ze zetten er spoed achter
Normaal is het een weekje. Tenminste bij mij. Als ze er spoed achter zetten zal het wel 4 dagen zijn ofzo?quote:Op donderdag 30 november 2006 16:20 schreef ijsmeis het volgende:
Boe.
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt, dat lenzen bestellen?
Ik heb namelijk het volgende:
[..]
Dus? Een dagje? Wellicht morgen al? Of duurt het toch iets langer?
En zit ik wel in het goede topic eigenlijk?
Toen ik nog gewone zachte lenzen droeg, had ik daar ook ontzettend last van. Ik had enorm last van droge ogen en vooral 's avonds werd ik helemaal gek van m'n lenzen. Ik had ook altijd het gevoel dat ik hartstikke moe was, tot ik me realiseerde dat die droge ogen me alleen maar het gevóel gaven dat ik moe was, als ik echt moe ben voel ik dat nl. ook altijd aan mijn ogen. Maar op het moment dat ik m'n lenzen uitdeed, was dat vermoeide gevoel eigenlijk snel weer weg.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:57 schreef Rev- het volgende:
ben nou ook weer met zachte lenzen bezig... maar heb na een tijdje zon drukkend gevoel op mn ogen...
ook ben ik veel moe'er s'avonds dan als ik een bril draag..
iemand hier ervaring mee?
en weet iemand waar je een proeflensen van purevision kan bestellen? in amerika enzo kan dat wel maar hier nog nix gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |