abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:14:55 #1
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37750699
Ik ben vanochtend voor m'n 2é afspraak naar de opticien gegaan om me lenzen aan te laten meten. Zachte lenzen krijg ik en ik moest ze vanmorgen dan ook in en uit proberen te doen. Natuurlijk gaat dit de eerste keer niet vlekkeloos - tuurlijk, er zijn altijd mensen die het gelijk goed voor elkaar hebben -. Maar het zei zo, ik had na een tien minuutjes m'n eerste lens in en de 2é volgde na 5 minuten. Wat blijkbaar best redelijk was!

Nou moest ik ze daarna uitdoen, dat heeft me veel langer gekost (dacht zo'n half uur). Ik ben een hele tijd aan het proberen. Komt ze er na een fokking lange tijd mee dat ik het wat sneller moet doen, omdat met mijn snelheid de oog veel te veel wegtrekt. Nadat ze dat had gezegd had ik na 5 minuutjes beide lenzen uit.

Daarna moest ik ze weer in doen, 't lukte me gewoon niet meer. m'n ogen waren helemaal rood omdat ik steeds langzaam die lenzen eruit en erin had willen doen. Toen hebben we een 2é afspraak gemaakt (wat normaal schijnt te zijn). Maargoed, de opticien daar gaf ook absoluut geen tips om die dingen fatsoenlijk in en uit te krijgen.

Wat mij wel opviel was dat ik na 10 minuutjes de lenzen inhebben ze al niet meer voelde, wat hopelijk een goed teken is! Maargoed, hebben jullie misschien tips / ervaringen die jullie kunnen delen over (zachte) lenzen? Lijkt me erg fijn want die opticien hier helpt ook niet bepaald mee - niet echt een spraakzaam persoon =/ -
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:17:06 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37750721
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:18:50 #3
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37750735
Tsja.. kan niks anders zeggen dan veel oefenen.. Na een tijdje krijg je er steeds meer handigheid in! Zelfs in de meest dronken toestanden heb ik die krengen er uit gekregen
pi_37750794
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:39:23 #5
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37750920
Gewoon een beetje samenknijpen, dan komt 'ie er zo uit .
2000 light years from home
pi_37750936
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.
Back in business.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:42:08 #7
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37750942
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:41 schreef Shirley het volgende:
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.
Met m'n reet afvegen heb ik af en toe zelfs meer moeite
  vrijdag 12 mei 2006 @ 05:46:48 #8
78499 MrDirk
Lekker Doen!
pi_37751612
Het zal vanzelf beter gaan... Als je je lenzen een dag dag in hebt zijn je ogen een STUK droger dan als je ze net ingedaan hebt. Als je ogen droog zijn (en je vingers ook) kun je ze zo samenknijpen en dan floept ie eruit

easy as that ..
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 06:10:51 #9
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_37751664
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:25 schreef Naggelwauz het volgende:
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
pi_37751701
Je ogen hebben de natuurlijke reactie om dicht te gaan als je er met iets bij in de buurt komt. Het komt er eigenlijk simpelweg op neer dat ze je vingers moeten gaan vertrouwen. Na een paar weken zal je zien dat het veel makkelijker gaat omdat je niet vanuit een reflex je oog wegdraait of dichtdoet.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 12 mei 2006 @ 06:46:52 #11
23014 marvman
is bijna kamasutra-expert:)
pi_37751720
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.

[ Bericht 26% gewijzigd door marvman op 12-05-2006 06:49:17 (extra info) ]
JAMMIE
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:12:24 #12
60994 allardh
Carpe diem
pi_37752139
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:17 schreef Litso het volgende:
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
Herkenbaar . Het ziet er niet uit, maar het werkt geweldig . Trouwens, als je je haast gaat het ook nooit goed. Je moet ze rustig indoen en niet gehaast, want dan gaat het helemaal mis.
Eruit halen doe je door de lens naar onderen (naar het witte gedeelte van je oog) te schuiven en dan kun je 'm er zo uitpakken. Ik doe twee lenzen tegelijk uit met twee handen, je met gewoon even oefenen .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:22:44 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37752231
Veel oefenen. Ik doe mijn lenzen altijd in en uit zonder spiegel, veel makkelijker. Ik houd met mijn rechterhand mijn oog open en met links pak ik dan de lens (ben linkshandig). De opticien vindt dat het anders moet, daar zo gaat het veel makkelijker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37752238
Het is de kunst om je vinger in je oog te durven steken. Mijn eerste poging, ik lieg niet, duurde 3 kwartier. Die lenzen konden praktisch gelijk de prullenbak in.

Ik draag ze nu al 6 jaar, en ik kan niet meer zonder. Zachte lenzen...
If you open your mind too much your brain will fall out
pi_37752802
Bij mijn eerste afspraak 4 maanden geleden had ik ze binnen tien minuten in én uit, en weer in. Ik laat de lens altijd op het uiterste puntje van mijn vinger liggen, en beweeg hem langzaam loodrecht naar mijn oog. Op het moment dat de lens mijn oog een klein beetje raakt wordt deze al om het oog gezogen, en dan hoef je de lens alleen nog meer een beetje te verschuiven (hoeft soms niet eens). Zodoende raakt je vinger je oog niet bij het inbrengen.

Uithalen doe ik door met duim en wijsvinger met een (heel) klein beetje druk van buiten naar binnen te bewegen in mijn oog, dan heb je de lens als het goed is direct tussen je vingers.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_37752986
ik heb gister voor het eerst lenzeninstructie gehad, ook zachte lenzen.

inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
na een half uur dus terug en heeft ie nog even gecontroleerd hoe ze zaten. toen bleek de linkerlens een beschadiging te hebben en mocht ik ze weer uit gaan doen. had verwacht dat me dit een half uur zou kosten, maar binnen 10 seconden had ik ze er uit gewoon vinger op je oog en de lens tussen duim en wijsvinger samenknijpen.

maja linkerlens was dus beschadigd. bij het reinigen na het uithalen scheurde ie dan ook. gelijk spoedbestelinkje geplaatst en vanaf morgen kan ik ze eindelijk gaan gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door The6thgate op 12-05-2006 09:30:12 ]
Too much is never enough!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:20:03 #17
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37755916
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:23 schreef The6thgate het volgende:inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
Hmmz. dat was opzich nog niet eens zo'n slecht idee geweest. Om even een halfuurtje te stoppen met proberen naarmate ik ze eindelijk inhad. Want m'n ogen waren op een gegeven moment zo geirriteerd omdat ik steeds over m'n oog zat te wrijven - elke keer als het misging als ik de lenzen probeerde in te doen -.

Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:56:20 #18
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37758407
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 06:46 schreef marvman het volgende:
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.
Niet doen! In water zitten allemaal zouten die niet echt goed voor je oog én lens zijn. Je kunt beter je oog en vinger nat maken met een beetje lenzenvloeistof. Water isnie goed (kraanwater dan).
pi_37759172
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:20 schreef Crux het volgende:

[..]
Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
eigenlijk valt het allemaal wel mee. de truc is om je oogleden goed open en vast te houden zodat je niet kunt knipperen en zodra je je oog aanraakt de reflexen negeren en doorduwen. dan is het zo gepiept
pi_37765779
Denk erom: áltijd naar voren blijven kijken. Oog wegdraaien=gegarandeerd falen.
pi_37765844
Ik heb nu net m'n 2e setje maandlenzen binnen en na een week kon ik ze al in 1x erin doen en eruit halen. Het is gewoon even wennen .
pi_37765960
Heb nu zo'n 9 weken lezen geloof ik en in het begin duurde de eerste lens inzetten zo'n half uur. Dat ging zo'n weekje door en na een week ging het al beter en nu af en toe nog problemen met uit doen, maar het werkt prima.

Alleen wel jammer dat je ze maar 12 uur per dag in mag. (Hoewel ik me daar niet zo aan houdt.)
pi_37766270
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:35:30 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37766642
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef PrewT het volgende:
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
Ik ook nog niet echt. Kan het wel, maar met een spiegeltje gaat het 3x zo snel. Na een jaar.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:12:45 #25
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37768764
Inzetten en eruit halen lukt wel makkelijk na 2 jaar. (altijd zonder spiegeltje)
Irritante vind ik alleen om elke f***ing ochtend die lenzen schoon te maken.
pi_37769213
ik verheug me nu al op de eerste keer dronken lenzen uit doen

schoonmaken lijkt me ook wel irritant maja, moet maar tot de dagelijkse routine gaan behoren
pi_37769820
Ik stond er in het begin ook een uur eerder voor op, ik vond het inzetten van die zachte lenzen ook heel moeilijk.

Ik kan het het beste staand voor een spiegel die aan de muur hangt (dus niet voorovergebogen boven een spiegel op tafel ofzo, want door je houding draai je je ogen dan al snel half onder je ooglid). Zorg dat je vingers en de huid rondom je ogen droog zijn. Als je rechts bent, zet de lens dan op het puntje van je rechterwijsvinger. Trek met je rechter ringvinger je onderste ooglid omlaag en met een vinger van je andere hand je bovenste ooglid omhoog. Ook al heeft je oog de neiging om te knipperen, op deze manier kan dat gewoonweg niet. Probeer een beetje te staren, als het ware 'door de spiegel heen'. Zodra je naar de lens zelf gaat zitten kijken, ga je knipperen als-ie te dichtbij komt. Door zo te staren blijft je oog rustig. Zet je lens op je oog en kijk vervolgens een aantal keren naar links en naar rechts en van boven naar beneden. Hierdoor verdwijnt de lucht onder de lens, dit is belangrijk want anders floept de lens zodra je knippert zo weer uit je oog. Laat je onderste ooglid los, kijk weer naar links en rechts en boven en beneden en laat dan ook het bovenste ooglid los.

Op een gegeven moment kun je het gewoon supersnel, dan heb je zelfs geen spiegel meer nodig.

Lenzen eruithalen kun je het beste doen door de lens eerst met je wijsvinger naar beneden te schuiven en dán pas met twee vingers vast te pakken. Dan zit de lens namelijk niet meer voor je pupil en ga je niet meer zo gauw knipperen zodra je vingers in beeld komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Floddertje_ op 13-05-2006 03:07:14 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:24:14 #28
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37770630
Is trouwens echt een aanrader om na twee/drie maanden te gaan oefenen zonder spiegel. Áls het een keer gebeurd dat er iets onder je lens zit kun je hem tenminste in- en uitzetten....heb ik nog profijt van gehad tijdens Koninginnedag in A'dam
  zaterdag 13 mei 2006 @ 02:51:23 #29
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37779775
Nou, volgende week ga ik er weer heen. Ondertussen raak ik gewoon elke avond en ochtend even mijn oog aan zodat ze daar ook aan wennen. Met een beetje geluk lukt het de volgende keer gewoon goed . Door alle tips heb ik er het volste vertrouwen in
pi_37791599
zo ik heb een nieuw proefsetje opgehaald en net mn lenzen ingedaan voor de komende 4 uur. knipperde 1 lens bijna eruit, maar het ging gelukkig net goed
vrees alleen voor stage maandag met airco en zeer droge lucht

edit: zo tering hey, zit ik daar wel even leuk te verkondigen dat het vrij simpel is, maar net kreeg ik ze toch mooi niet uit rechter lens lukte maar niet dus na n paar pogingen over naar links. die had ik wel vrij snel alleen viel ie op de grond in de viezigheid....erg fijn weer. rechts na veel moeite toch eruit. was dus typisch beginnersgeluk dat het bij de opticien wel snel ging

[ Bericht 49% gewijzigd door The6thgate op 13-05-2006 20:49:31 ]
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:52:56 #31
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37929361
Ik ben vandaag dus voor de 2é keer geweest, indoen duurde me 2 minuten (1é lens ging gelijk goed! ). Uithalen ook nog eens 5 minuutjes. Daarna weer indoen wat gelijk goed ging. En ik kon daarna gelijk naar huis mét de lenzen in.

Met andere woorden, bedankt allemaal voor de tips
pi_37929515
Vooral goed schoonmaken
Inzetten is heel simpel, maar dan moeten er geen haartjes of stofjes opzitten!
Dat is pas een hel, op lowlands je lenzen bijhouden M'n lenzenbakje leek meer op een zandbak. Dit keer dus daglenzen meenemen

Ik haal m'n lenzen nooit naar beneden ofzo, maar ik pak ze dr gewoon uit met duim en wijsvinger.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_37933056
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:56 schreef crossover het volgende:
Vooral goed schoonmaken
Wat bedoel je precies met lenzen schoonmaken? Elke dag verse lenzenvloeistof in 't bakje? .
pi_37933198
Ja ook! En gewoon poetsen, met je vinger de lens schoonmaken op je hand en ff afspoelen.
Anders komt er aanslag op en na verloop van tijd krijg je dan troebel zicht, maar dat is niet zo erg als en stofje wat erop zit want dat doet gruwelijk pijn.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_37933754
Doet dat echt zo'n pijn als er een stofje in je oog komt terwijl je aan het fietsen bent?
pi_37934026
Nee, daar heb ik nooit last van. Is allleen bij harde lenzen.
Zachte lenzen voel je niet eens zitten
pi_37934088
Sja, ik krijg waarschijnlijk harde lenzen .
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:14:09 #38
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37936039
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:12 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met lenzen schoonmaken? Elke dag verse lenzenvloeistof in 't bakje? .
Dat is sowieso wel handig
Maar er blijven altijd kleine rotzooideeltjes achter...enorm kutwerk om dat weg te halen.
pi_37936121
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:14 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Dat is sowieso wel handig
Maar er blijven altijd kleine rotzooideeltjes achter...enorm kutwerk om dat weg te halen.
.

Ik heb maandlenzen, moet je die ook elke keer schoonmaken met je vinger dan? Is me niets over verteld namelijk .
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:22:37 #40
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37936460
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

.

Ik heb maandlenzen, moet je die ook elke keer schoonmaken met je vinger dan? Is me niets over verteld namelijk .
Ik heb ook maandlenzen .
Je moet niks, maar 9 van de 10x zitten m'n lenzen kut als ik ze niet eerst met de vingers schoonmaak.
pi_37936538
zuignapjes voor newbies!!!!!!!
werkt supers vooral in het begin als je nog steeds denkt dat je je moeder in der ogen zit ipv jezelf
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:25:39 #42
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37936608
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:22 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Ik heb ook maandlenzen .
Je moet niks, maar 9 van de 10x zitten m'n lenzen kut als ik ze niet eerst met de vingers schoonmaak.
Echt nooit last van hier .
pi_37936694
Zijn er mensen die hun lenzen soms gewoon een nacht inhouden? Ik heb ze tot nu toe nog altijd uit gedaan, zelfs als ik strontbezopen thuis kom ooit..
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:29:31 #44
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37936811
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:25 schreef Merkie het volgende:

[..]

Echt nooit last van hier .
Dan heb je geluk
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:27 schreef crossover het volgende:
Zijn er mensen die hun lenzen soms gewoon een nacht inhouden? Ik heb ze tot nu toe nog altijd uit gedaan, zelfs als ik strontbezopen thuis kom ooit..
Ben al verschillende keren 's nachts in de trein na het stappen in slaap gevallen (+- 2,5 uur)....da's echt niet relaxed en ook niet goed.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:34:38 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37937028
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:29 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Dan heb je geluk
[..]

Ben al verschillende keren 's nachts in de trein na het stappen in slaap gevallen (+- 2,5 uur)....da's echt niet relaxed en ook niet goed.
Als ik in slaap val met mijn lenzen in en daarna wakker word zijn mijn ogen helemaal rood, mijn lenzen kurkdroog en zie ik geen moer. Daarnaast voel ik ze dan ook ontzettend. Nee dus .
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:37:51 #46
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37937158
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:27 schreef crossover het volgende:
deed ik jaren geleden ook wel. Hield ze gewoon een maand lang in. Maar ben overgestapt naar andere opticien en bij die lenzen gaat dat dus echt niet.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:38:44 #47
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37937203
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als ik in slaap val met mijn lenzen in en daarna wakker word zijn mijn ogen helemaal rood, mijn lenzen kurkdroog en zie ik geen moer. Daarnaast voel ik ze dan ook ontzettend. Nee dus .
Het is ook een hel om ze er dan uit te krijgen. Net zuignappen
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:42:13 #48
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37937341
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:38 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Het is ook een hel om ze er dan uit te krijgen. Net zuignappen
Sowieso is het niet goed omdat een deel van je oog dan geen zuurstof krijgt. 's Nachts kan dat wel hersteld worden, maar niet als je ze dus altijd inhoudt.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:39:22 #49
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37938932
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je in slaap valt met je lenzen in. Moet je ze niet gelijk uitdoen, even een halfuurtje laten zitten. Werd mij verteld, omdat je anders je ogen erg beschadigd
pi_37941755
hmm vanmorgen toen ik mn rechterlens net in had voelde ik een irritatie, alsof het een harde lens was zeg maar. heb ze dus maar niet ingedaan

moet er goed aan wennen hoe lastig die dingen kunnen zijn bij het inzetten flikkert er ook nog wel eens eentje van mn vinger
pi_37941789
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:14 schreef The6thgate het volgende:
hmm vanmorgen toen ik mn rechterlens net in had voelde ik een irritatie, alsof het een harde lens was zeg maar. heb ze dus maar niet ingedaan

moet er goed aan wennen hoe lastig die dingen kunnen zijn bij het inzetten flikkert er ook nog wel eens eentje van mn vinger
Jep, dat kan allemaal gebeuren!
pi_37942943
Dat heb je dus bijvoorbeeld ook als er een vuiltje op je lens zit. Gewoon ff goed kijken en evt schoonmaken als je zoiets merkt. Je kan de lens wel gewoon in doen dan.
pi_37951622
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Dat zit ook best irritant namelijk..
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
pi_37951700
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
Dat kan ik dus nooit zien. Ik blijf maar keren tot ie lekker zit.
pi_37951734
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Klopt, maar dat zie je wel beter dan een stofje

Het is niet moeilijk te zien hoor:

In het echt is het duidelijker.
pi_37952255
had ook gelijk gekeken of ie binnenstebuiten zat, maar dat was geloof ik niet zo. naja misschien toch te snel gekeken
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:30 #57
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37954062
Hmm. vandaag ging het indoen iets trager. Maargoed, binnen een kwartiertje zaten ze er beiden in. Best raar om zonder bril scherp te kunnen kijken
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:28 #58
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_37955064
Ik ben twee terug vorr het eerst naar de opticien geweest. Inzetten is makkelijk maar eruit halen, mên wat een gepruts. Het voelt echt vreselijk gek om aan je oog te zitten
Moet aanstaande zaterdag (overmorgen dus) voor de tweede keer heen .

Het zal me benieuwen
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:40:57 #59
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37959169
Ik heb ongeveer een jaar zachte lenzen. Ik heb een haat-liefde verhouding met die dingen, op een of andere manier lukt me het nog steeds niet altijd om ze in te doen (lens glijd half van vinger af, of "pakt" gewoon niet enz), doe het ook nog altijd in de spiegel, als ik het zonder spiegel doe lukt het gegarandeerd niet, dan valt ie op de grond. Uitdoen vind ik vrij gemakkelijk, dat doe ik altijd zonder spiegel en ook in dronken toestand is het te doen. Als ik ze in heb voelt het wel heerlijk! Veel lekkerder dan een bril..

Hebben jullie trouwens ook dat 's avonds als je moe bent en je ogen dicht beginnen te vallen ze los gaan zitten of uit dreigen te vallen? Vrij vervelend..
pi_37961120
uithalen is juist super easy, gewoon met je duim en je wijsvinger de lens 'samenknijpen'. Helaas kan ik geen zachte lenzen omdat ik een conisch oog heb ofzo

Harde lenzen zie ik wel goed mee, maar daar krijg ik super erge koppijn van
pi_37964735
Ik heb ze alweer 18 jaar nu.
De eerste zomer heb ik veel klachten gehad, droge ogen en irritatie. Ik had niet door dat ik nu echt een zonnebril nodig had. Ging rustig een tijd in de zon zitten, maar dan kreeg ik droge ogen en het gevoel dat er zand in zat. Toen ik een bril droeg had ik nooit een zonnebril nodig gehad.
Het eerst jaar had ik tijdens het uitgaan druppeltjes bij me, voor als het laat werd en ze gingen irriteren door bv rook. " Tears" heette dat spul.

Het is heel goed voor je ogen om 's ochtends en 's avonds een tijd zonder lenzen te lopen. Ik doe m'n lenzen nu beneden pas in, ipv boven en heb nu geen last meer van vaatingroei
Zolang er was is, is er leven.
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:17:42 #62
142400 RedFever007
pi_37964947
Vaatingroei ???
Wat is dat? En tijdens uitgaan, heb je daar als beginnend lenzendrager veel last van

* RedFever007 zelf zaterdag voor het eerst lenzen namelijk
pi_37965144
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:17 schreef RedFever007 het volgende:
Vaatingroei ???
Wat is dat? En tijdens uitgaan, heb je daar als beginnend lenzendrager veel last van

* RedFever007 zelf zaterdag voor het eerst lenzen namelijk
via Google:

" Vaatingroei aan de bovenkant van het hoornvlies. Meestal merkt de drager hier niets van. Op den duur kan het gezichtsvermogen door deze vaatingroei verminderen, met name als de vaatingroei doorgaat naar het centrum van het hoornvlies. Een ander gevaar van deze vaatingroei is dat het hoornvlies gevoeliger wordt voor ontstekingen omdat bepaalde specifieke eigenschappen van het hoornvlies door de vaatingroei verloren gaan. "

Ik had tijdens het uitgaan last van rook, en sowieso in de avond wat drogere en vermoeidere ogen. Als ik wist dat ik 's avonds uitging deed ik m'n lenzen een paar uur uit overdag.
Zolang er was is, is er leven.
pi_37983290
Ik heb juist niet last van rook! Soms deed het nog wel eens pijn aan m'n ogen, vooral als ik zelf rookte. Maar met lensen in had ik daar nooit last van.
pi_37984224
Ik gebruik nu de nieuwe generatie lensen die tot 5x zoveel zuurstof doorlaten en het bevalt erg goed! Je kan 'm ook gewoon 24 uur/dag inhouden als je zou willen wat ik soms wel doe. Maar meestal doe ik ze wel uit, draag ze zonder problemen van 9 uur smorgens tot 12 uur 's-avonds en mijn oogwit is veel witter met deze lensen, ze zijn wel iets duurder maar het wel waard.
http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=35

Deze lensen zijn ook heel fijn: http://www.lensworld.be/nl/product_info.php?cPath=3&products_id=110 alleen deze lensen zijn niet voor de beginner, niet makkelijk in te zetten als je nog niet ervaren bent. e houden heel goed vocht vast maar ze laten niet zoveel zuurstof door als bovenstaande lens, maar als je vaak last hebt van droge ogen is dit een goede keuze en je wilt gewoon niet zoveel betalen dan is dit ook een hele fijne lens. Deze kan je NIET 24uur/dag inhouden dus altijd uitzetten voor slapen!

Oh ja ik bestel ze dus altijd daar! Veel goedkoper dan bij de opticien.

Nog een paar tips dan maar. Gebruik nooit kraanwater om je lensenbakje schoon te spoelen, gebruik altijd weer een nieuw bakje die meestal bij je lensenvloeistof zit elke maand.
Je kan beter maandlensen neem dan week/dag- lensen, deze zijn meestal van betere kwaliteit/materiaal.

Met het inzetten 2-3 druppels in je lensen doen met het inzetten, zitten ze gelijk veel fijner.
Doe de lens op je wijsvinger. Nu je de lens op vinger hebt beweeg beide handen naar je oog/hoofd. Gebruik nu je 2 middelvingers om je ooglid open te rekken/trekken/houden. Je hoofd moet naar beneden wijzen en je vingers recht omhoog. Probeer een lijn te maken kaasrecht omhoog op deze manier.
Als je je ooglid openhoudt met je 2 middlelvinger heb je nu dus je lens op je wijsvinger en je moet dit ongeveer een cm van je oog hebben op deze manier. Nu is het gewoon een kwestie van goed kijken naa de lens! en je oog niet meer bewegen, mik nu met je wijsvinger richting oog en zet 'm erin.

Zoiets:

[ Bericht 6% gewijzigd door Tatutatu op 19-05-2006 12:30:28 ]
pi_37987018
tja mijn opticien zei dan weer dat je het lenzenbakje met warm water kon uitspoelen en dan aan de lucht laten drogen
pi_37987247
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef The6thgate het volgende:
tja mijn opticien zei dan weer dat je het lenzenbakje met warm water kon uitspoelen en dan aan de lucht laten drogen
Doe ik ook niet, gewoon afspoelen en op een washandje laten drogen.
pi_37987892
Dan blijft er wel kalk enzo achter lijkt mij. Bij sommige lensvloeistof staat in de ''handleiding'' ook vaak vermeld dat je het nooit schoon moet spoelen met kraanwater.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:00:50 #69
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37988086
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:55 schreef Tatutatu het volgende:
Dan blijft er wel kalk enzo achter lijkt mij. Bij sommige lensvloeistof staat in de ''handleiding'' ook vaak vermeld dat je het nooit schoon moet spoelen met kraanwater.
Maar Nederland heeft het schoonste kraanwater (geen chloor) van Europa, dus kan niet zoveel kwaad lijkt me
pi_37988245
wat ik altijd doe is met mijn ene pink het bovenste ooglid open houden en met die vinger naast de pink aan de andere hand het onderste deel openhouden en dan de lens op middelvinger en er net voor houden en dan langzaam naar je oog toe totdat die vacuum zuigt. Je drukt de lens dus niet op je oog, binnen paar seconden heb ik zo mijn lenzen in. Owja ik gebruik zachte maandlenzen.
Lovely day, just got paid, packed it up, be on my way!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:36:01 #71
143254 Crux
T3h Biatch
pi_37989134
Dit leerden ze mij: Middelvinger op bovenste ooglid, andere middelvinger op onderste ooglid. Openhouden (zoals hier al eerder gezegd door iemand, je mond ook open houden, alhoewel ik dat zelf niet bij de opticien zou doen . Maar ik heb zelf een betere manier gevonden, Ik houd met m'n duim en wijsvinger m'n oogleden open. En pak de lens er met een stukje keukenrol uit (mag dat wel? Dat laatste?). Zo kun je je lenzen erg makkelijk in en uitdoen.

Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
pi_37989265
Waarom zou je het met keukenpapier eruit pakken

En je kan troebel zien door je lens als de lens niet goed genoeg is schoongemaakt, of als er iets mis is met je ook. Ik had dat eerst ook en nu heb ik lenzen die meer zuurstof doorlaten en ik zie weer scherp.
Ik zag ook vager met rechts ZONDER lenzen in, wat eerst niet het geval was.
Dat de lens binnenstebuiten zit is vrijwel uitgesloten want dat voel je wel.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:41:28 #73
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37989320
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
Ik lees hier dat je je lenzen regelmatig moet poetsen, misschien dat een idee? Weet het ook pas sinds ik dit topic lees, opticien had het me niet verteld. Soms heb ik wel dat de lens niet meer vacuum trekt en een beetje los gaat zitten ofzo, dan zie ik ook wazig, dan doe ik mijn ook dicht en druk er een beetje op en dan zit hij weer .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 14:43:19 #74
142400 RedFever007
pi_37989378
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
En pak de lens er met een stukje keukenrol uit (mag dat wel? Dat laatste?). Zo kun je je lenzen erg makkelijk in en uitdoen.

Over je eerste punt, Dit is met uithalen neem ik aan? want ik ben een beetje aan het 'oefenen' met vinger op m'n oog enzo vor het uithalen en ik krijg echt een vet raar gevoel als ik dat een paar gedaan heb Van de opticien moest ik maar een paar keer gewoon met m'n vinger het oog aanraken

Tweede punt: dat je met 1 lens vaag ziet, misschien verkeerde sterkte?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 15:01:45 #75
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_37990014
Niet met keukenpapier bij je lenzen in de buurt komen. Dan gaan er allemaal vezeltjes aanzitten en het is nergens voor nodig.

Uithalen is heel eenvouding. Je moet wel je knipperreflex overwinnen. Dat is hoe dan ook nodig, ook voor het inzetten. Je trekt je onderste ooglid wat naar bene (je knippert met boven dus laat die lekker gaan) en veegt de lens daar je ooghoek (de binneste bij je neus). Daar rimpelt ie vanzelf op en pak je hem zonder enige moeite uit je oog. Samenknijpen vanuit het midden kan natuurlijk ook, maar daar heb ik dus een week last van gehad toen ik mijn lens achter mijn oog had gewreven en dus mijn oog zelf stond samen te knijpen, met een ruwe zoute vinger (want dat zijn ze voor je oog).

De onscherpte kan door verschillende dingen komen. Als je lens binnenstebuiten zit, verandert de bolling en dus de lichtinval en de sterkte.
pi_38003192
argh ik ben mn rechter lens kwijt had niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
pi_38003281
Blinde!
pi_38007446
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef The6thgate het volgende:
argh ik ben mn rechter lens kwijt had niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
Heb je geen reserve? .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:17:43 #79
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38007869
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Heb je geen reserve? .
Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat .
pi_38007889
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat .
Gooi je die linker toch weg .
  zaterdag 20 mei 2006 @ 01:23:45 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38007959
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:19 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Gooi je die linker toch weg .
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen . Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd .
pi_38014300
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Heb je geen reserve? .
nee het is nog een proefsetje om te kijken hoe het gaat. maar ik vond m vrijwel meteen nadat ik dit postte snap niet echt hoe het kan, hij lag 1.5 m achter de plaats waar ik mn lenzen stond uit te doen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:35:32 #83
142400 RedFever007
pi_38021448
Vanmiddag weer terug van de opticien en heb nu een setje mee gekregen om te oefenen. Het uithalen trouwens doe ik door de lens 'samen te knijpen', dat gaat opzich prima
Indoen nog oefenen, heb steeds de neiging om met mn ogen te gaan knipperen
pi_38021720
als ik mijn lens verkeerd om in heb (binnenstebuiten) dan merk ik dat dus niet he! Het doet geen pijn ofzo. Na een tijdje denk ik: goh wat is er anders vandaag....het is net niet helemaal scherp... even omklappen en tadaaaaaa daar zijn we weer. Ik heb maandlenzen, moet zeggen bevalt uitstekend! hiervoor heb ik altijd lenzen gehad waar je 2 jaar mee zou kunnen doen, maar meestal waren de mijne na een jaar wel toe aan een enkeltje vuilnisbak! Deze lenzen moet ik echt bijhouden wanneer ik ze moet wisselen, anders loop ik er zo 2 maand mee
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 20 mei 2006 @ 17:49:25 #85
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_38021775
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 01:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen . Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd .
krijg je dan geen ontsteking ofzo?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:58:39 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_38025008
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 17:49 schreef PsyCha het volgende:

[..]

krijg je dan geen ontsteking ofzo?
Nee, ontsteking krijg je alleen als je je lenzen niet schoonmaakt (= niet in lenzenvloeistof) . Als ze er nog goed uit zien (geen happen er uit, niet overdreven bekrast).
pi_38041287
je kunt ook een ontsteking krijgen door teveel eiwitaanslag op de lenzen, sommige ogen maken sneller eiwitten aan als andere ogen, daarom kon ik ook minder lang met die 2jaar lenzen doen... nu met maandlenzen gaat dat echt super!
pi_38080415
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
pi_38094008
Hmmm ik zie echt ALLEEN maar mensen met zachte lenzen.
Ikzelf heb harde lenzen.

Maar omdat je die lenzen net had ingedaan met vloeistof zaten ze nog goed vast. Daarom was het ook wat moelijker. En zoals iedereen zegt, oefenen en je ogen goed opensperren!

Wat indoen betreft, ga voor een spiegel staan. Doe de lens op je vingers en kijk recht naar de lens, en blijven kijken. Hou eventueel met je andere hand je oog wat open. Maar je moet er juist niet op letten dan ga je knipperen
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_38096570
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:47 schreef LinLove het volgende:
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
Mijn opticien was er heel makkelijk in. 'De ene set kan je 3 weken gebruiken, de volgende 5 weken''

Morgen weer een afspraak voor de halfjaarlijkse controle
  maandag 22 mei 2006 @ 22:07:42 #91
17526 trie
't is wa.
pi_38102213
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken
(leeftijd: 25) Balen natuurlijk, maargoed, je doet er weinig aan.

Links is mijn ergste met +1.25 maar een cylinder van -1.50. Dat zijn natuurlijk weer aparte lenzen omdat het een + - combi is. Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.

Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen. Als ik ze een beetje naarbuiten (weg van m'n neus) duw zie ik WEL goed. Wereld van verschil! Totdat ik een paar keer geknipperd heb, want dan zitten ze blijkbaar weer verkeerd.

Enig idee? Blijkbaar komen ze aan beide kanten niet goed voor m'n iris te zitten waardoor ik dus nogsteeds niet beter zie. Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.

Aangezien ik nu even niet naar de opticien kan (zit in buitenland) kan ik hem niet vragen wat ik nu moet doen..

Help!

[ Bericht 17% gewijzigd door trie op 22-05-2006 22:15:15 ]
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_38102676
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
blabla
Help!
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
  maandag 22 mei 2006 @ 22:24:26 #93
17526 trie
't is wa.
pi_38103179
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
Zeg, mijn verhaal is niet af te korten als "blabla" he Maare, goed, dat wist ik dus niet. Ik begon eigenlijk een beetje bang te worden dat mijn ogen misschien wel een of andere buitenaardse mutatie ondergaan zijn waardoor dus lenzen niet mogelijk zijn.

Ik wil dus echt zoveel mogelijk lenzen dragen en eigenlijk nooit een bril nodig hebben.. Vandaar.. Bedankt voor de geruststelling in ieder geval
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:30:43 #94
142400 RedFever007
pi_38112949
quote:
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken
>knip< Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen
quote:
Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen.
>knip<
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
pi_38113811
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen
[..]
Ik heb nooit een bril gehad, altijd direct lenzen. Volgens mij is dat bij kinderen alleen het geval.

Sinds 3 jaar nu lenzen, de eerste week een hel, daarna niet meer zonder kunnen
pi_38118202
quote:
Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.
Help!
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
pi_38118287
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:

Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
Is de sterkte wel helemaal goed dan? en evt cilinderafwijkingen?
Het zicht moet wel net zo goed als met een bril zijn
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:22:40 #98
17526 trie
't is wa.
pi_38131284
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
Ik weet 100% zeker dat de meneer bij de opticien mij vertelde dat het streepje naar boven moest Misschien had'ie het fout? Zodra ik terug in .nl ben (zondag) ga ik het eens met het streepje naar beneden proberen
pi_38131330
Ach, mij werd ook verteld dat het naar beneden moest.
Maar ik let daar nooit op, de lens gaat vanzelf goed zitten.
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_38132314
streepje op de lens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')