Met m'n reet afvegen heb ik af en toe zelfs meer moeitequote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:41 schreef Shirley het volgende:
Kwestie van wennen en oefenen. Ik heb nu al jaren zachte lenzen en het is net zoiets simpels als je reet afvegen na verloop van tijd.![]()
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:25 schreef Naggelwauz het volgende:
Uithalen: met wijsvinger lens naar onderschuiven, dan kan je hem er zo uitplukken.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:17 schreef Litso het volgende:
Wat voor mij goed werkt als het niet lukt is behalve met je vingers je oogleden open sperren ook je mond ver open doen. Klinkt stom, maar het is dan wel stukken makkelijker om je ogen ver open te houden.
Hmmz. dat was opzich nog niet eens zo'n slecht idee geweest. Om even een halfuurtje te stoppen met proberen naarmate ik ze eindelijk inhad. Want m'n ogen waren op een gegeven moment zo geirriteerd omdat ik steeds over m'n oog zat te wrijven - elke keer als het misging als ik de lenzen probeerde in te doen -.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:23 schreef The6thgate het volgende:inzetten was even raar om te weten wanneer ie nu er in zat. wende er al vrij snel aan en toen mocht ik een half uurtje door de stad gaan lopen. had buiten nergens last van alleen als ik een winkel binnenliep, met airco dus, kreeg ik wel gelijk wat droge ogen en een lichte waas, maar dat schijnt normaal te zijn.
Niet doen! In water zitten allemaal zouten die niet echt goed voor je oog én lens zijn. Je kunt beter je oog en vinger nat maken met een beetje lenzenvloeistof. Water isnie goed (kraanwater dan).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:46 schreef marvman het volgende:
Ik heb inmiddels 5 jaar zachte lenzen en ook in het begin wat problemen gehad om ze in te zetten, het makkelijkst vond ik toen was om een klein spiegeltje op de tafel/bureau neer te leggen waar je ze in doet, dan kun je perfect zien wat je doet. bij mij had ik die na 2 weken niet meer nodig, nu zet ik ze zelf rijdend in de auto in als ik er per ongeluk 1 uit mijn ogen wrijf.
Je kunt ook vaker thuis oefenen zonder lenzen, zet een glas water naast je, desnoods ook met spiegel erbij en maak je vinger nat, probeer nu een druppel water in je ogen te doen, dat helpt in ieder geval al om de reflex je ogen dicht te doen te verminderen.
eigenlijk valt het allemaal wel mee. de truc is om je oogleden goed open en vast te houden zodat je niet kunt knipperen en zodra je je oog aanraakt de reflexen negeren en doorduwen. dan is het zo gepieptquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:20 schreef Crux het volgende:
[..]
Voor de rest, bedankt voor jullie reacties. Mocht het de volgende keer nog niet helemaal vlekkeloos lukken - waar ik eigenlijk niet op reken - vraag ik wel of ik ze mee mag nemen om thuis te proberen.
Ik ook nog niet echt. Kan het wel, maar met een spiegeltje gaat het 3x zo snel. Na een jaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef PrewT het volgende:
lenzen... een uitvinding van god
Al kan ik na 3 jaar nog steeds niet mijn lenzen indoen zonder spiegel :S
Dat is sowieso wel handigquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:12 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met lenzen schoonmaken? Elke dag verse lenzenvloeistof in 't bakje?.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:14 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat is sowieso wel handig
Maar er blijven altijd kleine rotzooideeltjes achter...enorm kutwerk om dat weg te halen.
Ik heb ook maandlenzenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..].
Ik heb maandlenzen, moet je die ook elke keer schoonmaken met je vinger dan? Is me niets over verteld namelijk.
Echt nooit last van hierquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:22 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik heb ook maandlenzen.
Je moet niks, maar 9 van de 10x zitten m'n lenzen kut als ik ze niet eerst met de vingers schoonmaak.
Dan heb je gelukquote:
Ben al verschillende keren 's nachts in de trein na het stappen in slaap gevallen (+- 2,5 uur)....da's echt niet relaxed en ook niet goed.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:27 schreef crossover het volgende:
Zijn er mensen die hun lenzen soms gewoon een nacht inhouden? Ik heb ze tot nu toe nog altijd uit gedaan, zelfs als ik strontbezopen thuis kom ooit..
Als ik in slaap val met mijn lenzen in en daarna wakker word zijn mijn ogen helemaal rood, mijn lenzen kurkdroog en zie ik geen moer. Daarnaast voel ik ze dan ook ontzettend. Nee dusquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:29 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dan heb je geluk
[..]
Ben al verschillende keren 's nachts in de trein na het stappen in slaap gevallen (+- 2,5 uur)....da's echt niet relaxed en ook niet goed.
deed ik jaren geleden ook wel. Hield ze gewoon een maand lang in. Maar ben overgestapt naar andere opticien en bij die lenzen gaat dat dus echt niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:27 schreef crossover het volgende:
Zijn er mensen die hun lenzen soms gewoon een nacht inhouden? Ik heb ze tot nu toe nog altijd uit gedaan, zelfs als ik strontbezopen thuis kom ooit..
Het is ook een hel om ze er dan uit te krijgen. Net zuignappenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als ik in slaap val met mijn lenzen in en daarna wakker word zijn mijn ogen helemaal rood, mijn lenzen kurkdroog en zie ik geen moer. Daarnaast voel ik ze dan ook ontzettend. Nee dus.
Sowieso is het niet goed omdat een deel van je oog dan geen zuurstof krijgt. 's Nachts kan dat wel hersteld worden, maar niet als je ze dus altijd inhoudt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:38 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Het is ook een hel om ze er dan uit te krijgen. Net zuignappen
Als je in slaap valt met je lenzen in. Moet je ze niet gelijk uitdoen, even een halfuurtje laten zitten. Werd mij verteld, omdat je anders je ogen erg beschadigdquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als ik in slaap val met mijn lenzen in en daarna wakker word zijn mijn ogen helemaal rood, mijn lenzen kurkdroog en zie ik geen moer. Daarnaast voel ik ze dan ook ontzettend. Nee dus.
Jep, dat kan allemaal gebeuren!quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:14 schreef The6thgate het volgende:
hmm vanmorgen toen ik mn rechterlens net in had voelde ik een irritatie, alsof het een harde lens was zeg maar. heb ze dus maar niet ingedaan
moet er goed aan wennen hoe lastig die dingen kunnen zijnbij het inzetten flikkert er ook nog wel eens eentje van mn vinger
Dat kan ik dus nooit zien.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Dat zit ook best irritant namelijk..
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
Klopt, maar dat zie je wel beter dan een stofjequote:Op donderdag 18 mei 2006 14:36 schreef LinLove het volgende:
Je lens kan ook stiekem binnenste buiten zitten! Dan is ie dubbel geklapt zeg maar!
Dat zit ook best irritant namelijk..
Moet je de lens op je vingertop leggen en dan van de zijkant er tegenaan kijken.
Als het een mooi kommetje is dan is ie goed, loopt het randje een beetje plat dan moet je m omkeren
via Google:quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:17 schreef RedFever007 het volgende:
Vaatingroei ???
Wat is dat? En tijdens uitgaan, heb je daar als beginnend lenzendrager veel last van
* RedFever007 zelf zaterdag voor het eerst lenzen namelijk![]()
Doe ik ook niet, gewoon afspoelen en op een washandje laten drogen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:27 schreef The6thgate het volgende:
tja mijn opticien zei dan weer dat je het lenzenbakje met warm water kon uitspoelen en dan aan de lucht laten drogen
Maar Nederland heeft het schoonste kraanwater (geen chloor) van Europa, dus kan niet zoveel kwaad lijkt mequote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:55 schreef Tatutatu het volgende:
Dan blijft er wel kalk enzo achter lijkt mij. Bij sommige lensvloeistof staat in de ''handleiding'' ook vaak vermeld dat je het nooit schoon moet spoelen met kraanwater.
Ik lees hier dat je je lenzen regelmatig moet poetsen, misschien dat een idee? Weet het ook pas sinds ik dit topic lees, opticien had het me niet verteld. Soms heb ik wel dat de lens niet meer vacuum trekt en een beetje los gaat zitten ofzo, dan zie ik ook wazig, dan doe ik mijn ook dicht en druk er een beetje op en dan zit hij weerquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
Over je eerste punt, Dit is met uithalen neem ik aan? want ik ben een beetje aan het 'oefenen' met vinger op m'n oog enzo vor het uithalen en ik krijg echt een vet raar gevoel als ik dat een paar gedaan hebquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:36 schreef Crux het volgende:
En pak de lens er met een stukje keukenrol uit (mag dat wel? Dat laatste?). Zo kun je je lenzen erg makkelijk in en uitdoen.
Ik zie btw. met 1 lens heel vaag =S.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? :S.. Heb hem al opnieuw ingedaan maar dit had niet echt zin :s
Heb je geen reserve?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef The6thgate het volgende:
argh ik ben mn rechter lens kwijthad niet in de gaten dat ik m toch al uit mn oog had en hup, op de grond. vorige keer vond ik m nog wel maar nu echt niet
![]()
Gooi je die linker toch wegquote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar dan heb je rechts minder lenzen dan links. Zo gaar is dat.
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzenquote:
nee het is nog een proefsetje om te kijken hoe het gaat. maar ik vond m vrijwel meteen nadat ik dit posttequote:
krijg je dan geen ontsteking ofzo?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Moet je de afspraak weer verzetten voor je volgende setje lenzen. Een gedoe is het gewoon. Daarom houd ik mijn lenzen nu gewoon 1,5 maand in, dan heb je wat meer overbruggingstijd
.
Nee, ontsteking krijg je alleen als je je lenzen niet schoonmaakt (= niet in lenzenvloeistof)quote:
Mijn opticien was er heel makkelijk in. 'De ene set kan je 3 weken gebruiken, de volgende 5 weken''quote:Op maandag 22 mei 2006 12:47 schreef LinLove het volgende:
Het is écht niet aan te raden maandlenzen langer dan een maand te gebruiken (ze heten niet voor niets maandlenzen.)
De zuurstofdoorlatendheid wordt op een gegeven moment gewoon veel minder en dat is heel slecht voor je ogen.
Mijn opticien schrok er zelfs van dat ik ze soms 2 of 3 dagen langer heb ingehouden..
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.quote:
Zeg, mijn verhaal is niet af te korten als "blabla" hequote:Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Zoals je misschien weet is er bij een cylinderlens een zwaartepunt aangebracht waardoor een bepaald gedeelte van de lens naar beneden zakt, om zodoende de cylinder te corrigeren. Ik heb het vermoeden dat dit fout gecorrigeerd is waardoor de lens niet op de juiste manier in het oog zakt.
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
Ook ik ben gezegend met slechte ogen en weet dat pas een paar weken![]()
>knip< Sinds kort (paar dagen) toch zachte proeflenzen want ik wil geen bril.
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzoquote:Maargoed: het probleem is dat als ik die lenzen (met het bekende beginnersgepruts) erin heb ik dus *niet* beter zie. Rara hoe komt dat zou je zeggen.
>knip<
Ik heb nooit een bril gehad, altijd direct lenzen. Volgens mij is dat bij kinderen alleen het geval.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Voordat je lenzen mag moet je toch eerst een jaar een bril hebben gedragen![]()
[..]
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lensquote:Op maandag 22 mei 2006 22:07 schreef trie het volgende:
Ze zitten ook niet binnenstebuiten en ook het streepje zit naarboven.
Help!
Is de sterkte wel helemaal goed dan? en evt cilinderafwijkingen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:30 schreef RedFever007 het volgende:
Dit heb ik ook een beetje, ik zie wel beter maar niet zo goed als met bril. Kan het zijn dat je ogen eerst moeten wennen ofzo?? Ik heb geen aslt van cilinders ofzo
Ik weet 100% zeker dat de meneer bij de opticien mij vertelde dat het streepje naar boven moestquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Het streepje moet naar onder, het is het zwaartepunt van de lens
Kijk maar eens of het dan beter gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |