abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37750646
Renovatie deel 3 alweer 

Wat begon als een idee geopperd door mijn moeder heeft zich in de afgelopen anderhalf jaar gevormd tot een volwaardige en grondige renovatie van haar(nu de onze) woning.

Zowel van binnen als van buiten hebben we de boel aangepakt en dat bleef niet onopgemerkt, op de valreep van het tweede deel in deze “casa”reeks werd bekend dat bouwgarant een banner geproduceerd heeft met daarin verwerkt twee foto’s van de verbouwing van de Casa:

http://m2.2mdn.net/1048039/Bouwgarant_120x600.swf

daar is het laatste woord nog niet over gesproken maar we gaan weer vrolijk verder met de verbouw van ons huis.

Hierbij verklaar ik deel 3 van de Casa renovatie/verherbouw volg topic voor geopend ( laat de koffie kopjes maar weer tegen elkaar knallen, deze klusser houd van een )

De staat waarin het huis verkeerde toen dit verhaal begon 

De staat waarin het verkeerde alweer een tijdje terug:

Deel 1: http://forum.fok.nl/topic/796641/1/50
Deel 2: http://forum.fok.nl/topic/834279/1/50
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:24:03 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37750784
Nette kleine OP. Dit is een TVP, zodat ik vanop de eerste rij kan kijken hoe je Bouwgarant gaat pluimen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_37751948
swf-je is onderweg naar je, tevens meelurkpost.
pi_37752347
Cybersjip, ik heb de banner voor je gevonden, betekent dat dat ik ook wat van die opbrengsten krijg?????

vrijdag 12 mei 2006 @ 09:09:02 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37752751
Heej Sijp, laat maar even weten wat de reactie is van Bouwgarant. Vind het wel een compliment voor jouw werk, maar tevens erg bijdehand dat het zonder overleg is gegaan. Misschien kun je inderdaad wel een nieuwe schuifpui ervoor terug krijgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37753156
Misschien ook eens vragen in WGR? Of de jurofoon bellen ofzo.
Eerst kijken wat je rechten zijn .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:41:31 #7
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37753414
Wat een verhaal weer met die banner!!
Ben benieuwd hoe t afloopt en ga natuurlkijk weer foto's lurken in deel 3!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37753423
Even oftopic:
Zo heeft een kennis van mijn oom ooit een foto van hem in alle abri's in Arnhem zien hangen. Was iets tegen alcoholverslaving of zo.

Detail: Hij was op de foto ook wel dronken, maar de foto was gemaakt tijdens een concert van Normaal.

Hij heeft er uit gekregen dat per direct de foto's verwijderd werden, en een kleine schade vergoeding is betaald wegens schenden van portretrecht. Maar veel is het niet en rijk wordt je er zeker niet van.

Maar dan kunnen beter je klusfoto's geplaatst worden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:14:28 #9
65960 sanger
pi_37754181
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:42 schreef Marsepein het volgende:
Even oftopic:
Zo heeft een kennis van mijn oom ooit een foto van hem in alle abri's in Arnhem zien hangen. Was iets tegen alcoholverslaving of zo.

Detail: Hij was op de foto ook wel dronken, maar de foto was gemaakt tijdens een concert van Normaal.

Hij heeft er uit gekregen dat per direct de foto's verwijderd werden, en een kleine schade vergoeding is betaald wegens schenden van portretrecht. Maar veel is het niet en rijk wordt je er zeker niet van.

Maar dan kunnen beter je klusfoto's geplaatst worden
Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te worden

Als Sijp met Bouwgarant een nieuwe schuifpui kan fixen is hij blij en de Bouwgarant blij (denk ik).
pi_37754474
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te worden

Als Sijp met Bouwgarant een nieuwe schuifpui kan fixen is hij blij en de Bouwgarant blij (denk ik).
En ik wil een vindersloon
pi_37778580
Nou qua vindersloon zit er niet veel in gok ik....

Heb vanmorgen meteen met bouwgarant gebeld, man van p&r was er van overtuigd dat de īnternetjongens"toestemming hadden. Ik heb hem ff gemeld dat dat dus niet zo was.

Verder gemeld dat ik best vereerd was, maar dat er wel auteursrecht op de foto's rust, als ze nu eerst toestemmming hadden gevraagd dan was het wel goed zo geweest. Maar nu hebben ze toch ff tegen me zere been geschopt.

Veel kun je er overigens niet uitslepen hoor, heb naar aanleiding van ons gesprek een bedrag van ¤100,- genoemd en ze gingen beraden hoe en wat. (anders maar een andere foto nemen zei ie al)

Nieuwe schuifpui zit er dus niet in

De aannemer heb ik het ook gemeld, maar die had ook zoiets van waarom melden/ vragen die gaste n dat niet ff. was wel benieuwd naar hun oplossing.

Vanmorgen gebeld dus en nu net mail gechecked maar nog geen reaktie gehad erg hard gaat het beraden daar niet
pi_37780710
Dan kun je het beste een aangetekende brief achteraan sturen dat je per bla bla een oplossing wilt zien, anders mogen ze die banner niet gebruiken op straffe van een dwangsom van 50 euro per dag
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:16:37 #13
65960 sanger
pi_37785659
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 07:26 schreef Marsepein het volgende:
Dan kun je het beste een aangetekende brief achteraan sturen dat je per bla bla een oplossing wilt zien, anders mogen ze die banner niet gebruiken op straffe van een dwangsom van 50 euro per dag
Dan sta je wettelijk gezien inderdaad veel sterker dan alleen telefonische afspraak. Vermeld er wel in dat de foto natuurlijk wel de perfecte foto is. Misschien schroeven ze het bedrag dan alsnog op tot astronomische hoogte
pi_37802962
Dank voor jullie ideeën,

Idd morgen avond ff een brief in elkaar knutselen, welke op zeker aangetekend verstuurd gaat worden.

Verder hebben ze nog niet gereageerd, en verwacht ook niet dat ze reageren. Immers ik bel hun meteen en zij nemen niet de mooeite het meteen door te sprekn??

Dus de voet er ff in zetten en ik zal mijn eisen pakket aanscherpen, zeker omdat de foto's gewoon ijzersterk zijn, plus de aannemer welke het uitgevoerd heeft is ook nog eens daadwerkelijk een bouwgarant aannemer.

Zoals zo vaak dus weer, to be continued
  zondag 14 mei 2006 @ 11:19:01 #15
65960 sanger
pi_37809647
Ik zou in de brief wel vermelden dat je best wilt meewerken aan een schappelijke oplossing. Bijvoorbeeld een nieuwe schuifpui, via de bouwgarant aannemer, en dan mogen hun de foto' blijven gebruiken.

Je kunt beter hoog inzetten, maar ook weer niet te hoog.

Aangezien de pui door eenbouwgarant aannemer is gedaan, en niet helemaal nar wens is lijkt dit me een leuke manier om het copyright op de foto's en je garantie op de pui te combineren.
pi_37811579
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
Nou qua vindersloon zit er niet veel in gok ik....
Das jammer

Ik zou het inderdaad ook op papier gaan vastleggen, dan sta je een stuk sterker dan via een telefonische afspraak.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:07:07 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37847571
quote:
Op zondag 14 mei 2006 12:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Das jammer

Ik zou het inderdaad ook op papier gaan vastleggen, dan sta je een stuk sterker dan via een telefonische afspraak.
Dat zou ik ook doen en ik vind 100 euro persoonlijk niet erg veel. Je zou er eigenlijk achter moeten zien te komen wat de reclame jongens gevangen hebben en daar een % van vragen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37851073
update:

Howel vanmorgen ik ergug slecht op stoom kon komen, wel e.e.a gedaan vandaag

We hebben achtereenvolgens:

laatste stukje plafond beplakt met panelen

drie kozijnen geschuurd welke ik nog in de plamuur had staan

kachelombouw voor de eerste keer in de hoogglans gezet

Buur Cees gehlopen met het kitten van de panelen, hij is nu ff eten( net als ik) maar dan nog twee stukjes en zijn we rondom klaar met het ktten van het plafond

"gestapt"met dochterlief door de woonkamer(begint net een beetje te lopen )

vanavond ga ik weer terug om de beschadigingen aan de balken in de grondverf te zetten, zodat morgen om 09:00 we de bling bling kwast ter hand kunnen nemen
  maandag 15 mei 2006 @ 23:26:43 #19
148972 Hellace
Hellace kicks ass
pi_37863346
En heb je nog iets gehoord van de Bouwgarant Sijp?
pi_37864911
Nee (h)Ellen

Moet ook zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het op die manier die ik aangegeven heb goed gaat komen. Ben nu ff in spannende afwachting of ik evt. van de baas woensdag nog vrij krijg zo ja dan ga ik dan ff brief knutselen en opsturen, de inzet wordt in ieder geval hoger!! Stelletje *** lullen moet gewoon actie ondernemen, en omdat ik nu wacht hebben ze straks maar over de brug te komen.

En als er juridisch gezwam moet komen heb nog wel wat vrinden met wat juridische achtergrond, plus een goede rechtsbijstandsverzekering lopen . Kom maar op dus...

Anywayz, over vanavond....

Ben nog ff twee uurtjes terug geweest op de casa en heb daar met de grondverf in de rondte gelopen zodat we morgen alleen maar het plafond hoeven te doen ( )

Verder een tip gekregen van buur Cees om met acrylkit de aanhechtingen van de balken op het hechthout aan de muur af te kitten. Op die manier is het straks echt strak als een snaartje zo mooi( in ieder geval al in mijn gedachten )

Verder de vensterbank in de bijkeuken in de hoogglans gezet, alleen het kozijn want toen ik het raam zelf wou gaan doen, ging het regenen.... En kan niet het raam open laten staan met een stok oid tijdens de nacht, heb ik vocht in de verf plus leuke openeing voor een passerende insluiperd.

Dat moet dus maar morgen oid als we het plafond redden op de dag ; pap en ik

Zo ff pics bekijken en als usual uploaden
pi_37865318

Detail van een van de spotjes, vorige week was er vraag naar vandaar dat ik maar ff close up gemaakt heb( ja dacht er ff aan)

Kachelkastombouw in de eerste laag hooglans

Kozijn in de bijkeuken in de hoogglans

dat waren ze weer, morgen weer meer

gegroet allen
pi_37866464
zow brief is getikt en ff ter revisie aangeboden aan een meer juridisch ingesteld persoon
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:36:56 #23
65960 sanger
pi_37868797
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
zow brief is getikt en ff ter revisie aangeboden aan een meer juridisch ingesteld persoon
En de inzet is?
pi_37876098
Ik kon geen vergelijking materiaal vinden aangaande de vergoedingen op auteursrecht va foto's in combo met bezoekersaantallen op internetsites dus heb het even doorgeschoven naar de 'denktank"
pi_37876238
zo ff weer wat neerpennen over de stand van zaken aangaande t plafond

Zo ver zijn we nu:

Hoogste gedeelte van de woonkamer qua plafond zit nu in de hoogglansverf, knapt echt op hoor! Na de "grote pauze"( ) weer terug om de rest van het plafond samen met vader cybersijp te doen.

Verder is er vanmorgen een service monteur geweest om het barblad tussen de keuken en woonkamer te voorzien van afgeronde hoeken en de scherpe randjes aan de onderkant van het blad te verwijderen. Is allemaal nu als ik t wil zien

Later meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')