Maar dat is met zoveel dingen. Ik denk dat als zout nu ontdekt zou worden dat het niet echt gekoppeld aan eten zou worden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:39 schreef Jeff89 het volgende:
Als het daar allemaal om te doen was hadden ze allang al dingen als XTC en weed volledig gelegaliseerd om te cashen..
Het is vooral dat alcohol al 100en jaren dik ingeburgerd is.. Als het niet bestond en iemand zou het vandaag de dag ontdekken durf ik te wedden dat 't gewoon de harddrugs lijst op zou gaan..
Er is al snel een gek die het oplikt als er gestrooid is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:01 schreef Tyler..Durden het volgende:
Maar dat is met zoveel dingen. Ik denk dat als zout nu ontdekt zou worden dat het niet echt gekoppeld aan eten zou worden.
roken is net zo verslavend als heroine , en roken is slecht en heroine niet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Alcohol is veel minder verslavend dan heroïne en per definitie niet gelijk slecht. Ach, waarom ga ik hier ook serieus op in.
Dat kan wel kloppen aangezien de meeste verslaafden toch geen werk hebben, en als ze dat wel hebben moeten ze wel werken om hun heroïne te betalenquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Mensen met een kater melden zich massaal ziek op maandagochtend. Dat percentage zal met heroïne verslaafden aanmerkelijk lager liggen.
Verslaafden krijgen wel HIV, hepatitus en andere enge aandoeningen via gebruikte spuiten. Bovendien zullen ze niet vaker dan een bierdrinker veilige seks hebben.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Je hoort nooit:
'Shit nu ben ik zwanger omdat ik na een avond heerlijk heroïne spuiten vergeten ben een condoom te gebruiken.'
al was heroine gelegaliseerd , waar de TS rekening mee houd , zou dit probleem er niet zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:01 schreef zwareshag het volgende:
[..]
Verslaafden krijgen wel HIV, hepatitus en andere enge aandoeningen via gebruikte spuiten. Bovendien zullen ze niet vaker dan een bierdrinker veilige seks hebben.
Dus jij wilt naast die 600.000 alcoholisten ook nog meer heroïne verslaafden?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Alcohol is evenals heroïne een harddrug. Er zijn naar ik meen 600.000 alcoholisten in Nederland.
Omdat er minder heroïne wordt gebruikt dan alcohol dus is het minder hard nodig, zou er meer heroïne worden gebruikt zouden hier ook meer controles op zijn.quote:Ik heb nog nooit gehoord van een weekend-heroïne controle bij automobilisten.
Heroïne verslaafden hebben minder vaak werk.quote:Mensen met een kater melden zich massaal ziek op maandagochtend. Dat percentage zal met heroïne verslaafden aanmerkelijk lager liggen.
Heroïne junks liggen dood te gan ergens onder een brug.quote:Het ziekenhuis ligt vol met mensen die hun lever naar de mallemoer hebben gezopen.
Ja, laten we allemaal gaan spuiten na een kampioenschap. Dat is gezond.quote:Elk weekend zijn er vormen van geweld door alcoholgebruik. Mensen gaan massaal bushokjes slopen als ze een kampioensschap vieren met lityers alcohol.
Een Heroïneverslaafde zal er alleen maar in slapen.
En heroïne verslaafden hebben of geen kinderen, zijn ze kwijt of je hoort er minder vaak van dat ze hun kinderen slaan.quote:Agressieve vaders slaan geregeld hun kinderen met een slok te veel op.
'Stom van me, ik heb nu een SOA omdat ik iemand anders spuit heb gebruikt om een shotje te nemen.'quote:'Stom van me nu heb ik een SOA, komt omdat ik met m'n dronken kop geen condoom heb gebruikt.'
Heroïne hoertjes raken ook nooit zwanger.quote:Je hoort nooit :
'Shit nu ben ik zwanger omdat ik na een avond heerlijk heroïne spuiten vergeten ben een condoom te gebruiken.'
Daar ben ik het zelf ook oneens mee, het is voornamelijk omdat alcohol meer ingeburgerd is.quote:Wat is het dat de ene harddrug maatschappelijk geaccepteerd is en de andere gecriminaliseerd wordt ?
quote:
Eerste punt heb je gelijk in, tweede niet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Alcohol is veel minder verslavend dan heroïne en per definitie niet gelijk slecht. Ach, waarom ga ik hier ook serieus op in.
Dan heb je toch al aids en maakt een condoom niet meer veel uitquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:59 schreef tong80 het volgende:
Net zo verslavendquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:31 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
roken is net zo verslavend als heroine , en roken is slecht en heroine niet.
bla.
Nee inderdaad, heroine is totaal niet schadelijk...... heeft geen bijwerkingen etc etcquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:31 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
roken is net zo verslavend als heroine , en roken is slecht en heroine niet.
bla.
Ik denk dat ik het water maar ga vervuilen, enkelt bier drinken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:25 schreef Simpson_Jr het volgende:
Erfenisje uit de middeleeuwen ?
Eeuwen lang dronk men enkel bier/wijn daar het gezonder was als gewoon water. Dit i.v.m. het ontbreken van zuiveringsinstallaties voor water. De link alcohol en verslaving was ook moeilijk te trekken daar... wetenschap nog in de luiers lag, iedereen zoop, water gevaarlijker was en iedereen ook verslaafd was.
Bij een "nieuw" verslavend goedje, vallen de effecten veel sneller op en is gebruik op grote schaal makkelijker te voorkomen daar het nog geen cultureel erfgoed is.
Daarom ging de wetenschappelijke vooruitgang zo traag in die tijd... men lag altijd voor pampus onder de tafelquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:25 schreef Simpson_Jr het volgende:
Eeuwen lang dronk men enkel bier/wijn daar het gezonder was als gewoon water. Dit i.v.m. het ontbreken van zuiveringsinstallaties voor water. De link alcohol en verslaving was ook moeilijk te trekken daar... wetenschap nog in de luiers lag, iedereen zoop, water gevaarlijker was en iedereen ook verslaafd was.
Bij een "nieuw" verslavend goedje, vallen de effecten veel sneller op en is gebruik op grote schaal makkelijker te voorkomen daar het nog geen cultureel erfgoed is.
In de zin van leuker is over een verslaving/gebruik geen discussie mogenlijk, een verslaving/gebruik is per defenitie voor een mens nl in het algemeen niet "leuk".quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
België heeft al 800.000 alcohol verslaafden (wikipedia) denk dat het aantal in nederland dus iets hoger is (meer inwoners).
Daarnaast is heroine lichamelijk minder schadelijk dan alcohol (alles rondom de verslaving maakt de mensen meer "kapot"; niet zo zeer de heroine zelf).
+ dat je heroine niet als een junk zou hoeven te spuiten![]()
Deze discussie over cannabis is leuker, wordt maatschappelijker al meer geaccepteerd en is echt veel "vriendelijker" dan beide drugs.
Drugs/medicijnen(ook drugs overigens) hebben altijd bijwerkingen, daarom krijg je er ook een bijsluiter bij(de legale) ook legale tussen de "" overigens, als je het medisch gezien nodig hebt tijdelijk, kan het je goed doen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:28 schreef pc-fr34k het volgende:
En medicijnen dan? Dat zijn ook drugs. Veel drugs zijn ook uitgevonden als medicijn, XTC werd gebruikt om relatieproblemen beter bespreekbaar te kunnen maken tussen man en vrouw door psychiaters in Amerika bijvoorbeeld.
Een drug kan heel goed zijn en weinig tot geen schade aanrichten als je het zelf maar onder controle kan houden, en dat is juist hetgeen wat moeilijk is.
Daarnaast irriteer ik me mateloos aan mensen die zeggen dat drugsgebruikers drugs gebruiken omdat ze het nodig hebben. Het is leuk zonder, leuker met. Als je nou af en toe onder invloed wilt zijn is daar toch niks mis mee?
Als jij kan kiezen tussen brood en water of eten in een duur restaurant, dan kies je toch ook loiever voor luxe. Drugs zie ik als een luxe, net als bv tv kijken. Je doet het omdat het leuk is, maar nodig heb je het niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:50 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Als het leuker is met ben je al verkeerd aan het denken, zul je je leven leuker zonder moeten maken, anders KUN je een potentiele gebruiker/verslaafde worden. Je hebt het nl niet nodig om je lekkerder te voelen, dat bewijst de volgende dag/uren na het gebruik meestal wel vanzelf uit.
Medicijnen zijn over het algemeen ook niet gezond.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:28 schreef pc-fr34k het volgende:
En medicijnen dan? Dat zijn ook drugs. Veel drugs zijn ook uitgevonden als medicijn, XTC werd gebruikt om relatieproblemen beter bespreekbaar te kunnen maken tussen man en vrouw door psychiaters in Amerika bijvoorbeeld.
Een drug kan heel goed zijn en weinig tot geen schade aanrichten als je het zelf maar onder controle kan houden, en dat is juist hetgeen wat moeilijk is.
Daarnaast irriteer ik me mateloos aan mensen die zeggen dat drugsgebruikers drugs gebruiken omdat ze het nodig hebben. Het is leuk zonder, leuker met. Als je nou af en toe onder invloed wilt zijn is daar toch niks mis mee?
Brood en water zijn lekker als je eventueel erge honger hebt, heb je dat niet en je hebt de keuze kies ik ook voor het lekkere eten in het restaurant uiteraard, het schaad mij immers niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:58 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Als jij kan kiezen tussen brood en water of eten in een duur restaurant, dan kies je toch ook loiever voor luxe. Drugs zie ik als een luxe, net als bv tv kijken. Je doet het omdat het leuk is, maar nodig heb je het niet.
Iemand maakte hier laatst een mooie vergelijking over, iets met paprikachips...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 16:02 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Let wel, ook ik ben geen heilige, weet ook hoe je je kunt voelen van (overmatig) drugsgebruik, mijn keuze is het niet, in tegenstelling tot de mensen die ik steeds verder zie afglijden, daarom zeg ik ook je hebt het niet nodig om je (eventueel tijdelijk) beter te voelen, het is shit, rotzooi dus.
Er is ook nog een categorie mensen die bijna 7 keer per week uitgaat onder het mom vind het gewoon lekker, so what.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:47 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Iemand maakte hier laatst een mooie vergelijking over, iets met paprikachips...
Dat je dat ook niet nodig had, maar dat 't ook wel eens lekker is met uitgaan..
Ja, mate houden moet altijd, anders krijg je een dikke pens van die chips...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:10 schreef Bobby18 het volgende:
[..]
Er is ook nog een categorie mensen die bijna 7 keer per week uitgaat onder het mom vind het gewoon lekker, so what.
Volgens mij wel. Ik heb een keer voorlichting gehad over heroïne en ik kan me herinneren dat die kerel zei, dat je normaal kon functioneren op heroïne, mits je rijk was, en dus genoeg geld had om elke dag heroine te betalen.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:25 schreef nozem het volgende:
Is heroine een heel leven lang met mate te gebruiken?
Middeleeuwen? 200 jaar geleden was het nog gebruikelijk om bier te drinken. Water was voor de dieren..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:25 schreef Simpson_Jr het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |