abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 11:17:13 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_39900644
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:30 schreef apophis4u het volgende:
vraagje;

We doen het nu zoiezo weer ff met condoom, maar toch.
Dat heeft dan ook geen zin meer he....
pi_39903469
mensen, leest uw bijsluiter!!!

ineens condooms gaan gebruiken nadat je de pil bent vergeten is idd al een beetje te laat... De 7 dagen voor je die pil bent vergeten worden dan ook onveilig. (afhankelijk van de week waarin je hem vergeet) Nog een handig linkje om te checken - www.mijnpil.nl - kijk rechts bij "pil vergeten". Staat denk ik eerder in dit topic ook al ergens, en nog een andere link waar je een zelfde soort testje kunt doen.
pi_39905303
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat heeft dan ook geen zin meer he....
Je kan toch vervolg risico beperken?

Anyway, even kort dat testje gedaan op mijnpil.nl en volgens dat advies zou het toen ze beide pillen heeft ingenomen (zit in de 2e week) toch nog veilig zijn.
Thanks voor de info
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_39911440
Zo, even maar hier mijn verhaal kwijt want een andere plek weet ik er ook niet voor en een eigen topic vind ik te veel van het goede.

Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt en ben nu sinds 5/6 maanden gestopt. Relatie uit en even je lichaam weer laten wennen aan de eigen hormonen leek me wel een goed plan.

Op zich loopt het allemaal wel prima zo. Ik ben maar 1,5 dag ongesteld, geen pijn bij het ongesteld zijn en ik heb zelfs weer zin in sex. Allemaal dingen die toch wel erg prettig zijn.
Maar nu komt het. Ik heb me toch een partij last van mijn hormonen. Echt niet normaal meer. En nee ik ben niet zwanger.
Ik kan echt een monster zijn van het ene op het andere moment, zit niet lekker in mijn vel en weet ik veel wat nog meer. En het voelt echt als een hormoon probleem. Dit is al een maand of 3/4 het geval .

Is het dan toch misschien weer verstandig om de pil (minerva/diane 35) te gaan slikken om alleen al die hormonen onder controle te krijgen ?
Ik weet nu al wanneer ik de pil weer ga slikken ik in gewicht toe ga nemen, ik lager dan 2 dagen ongesteld ben en verga van de pijn 2 dagen ervoor .

Soms word ik wel eens moe van vrouw zijn en alles wat er bij komt kijken .

Iemand tips over wat wijsheid is? M'n huisarts is op vakantie voor 3 weken dus daar schiet ik ook niets mee op .
pi_39911668
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:47 schreef DarkElf het volgende:
vraagje over de yasmin: ik slik die sinds twee maanden , alles gaat prima ermee, weinig klachten alleen 1 ding en die vind ik erg vervelend: ik ben zooooo moe

iemand ervaring hiermee en gaat dit nog over ? als dat niet zo is denk ik dat ik misschien toch maar weer de mercilon moet gaan nemen. Minder hormonen slikken is prima maar die continue vermoeidheid erbij hoeft voor mij niet zo.
zo ben ik weer ik heb het idee dt de vermoeidheid toch minder geworden is.

Ik heb alle voors en tegens eens tegen elkaar afgezet en toch besloten dat ik doorga met de yasmin
voordelen: minder hormomen, nauwelijks meer buikpijn/rugpijn etc in de stopweek, zeer lichte menstruatie, mooie huid.

Dat zijn toch wel goede voordelen vond ik Dievermoeidheid was de grootste tegen maar goed, als die echt minder wordt zoals ik denk dat vind ik het prima zo.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39936093
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:07:18 ]
pi_39942714
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb dus geen reservestrips meer voorradig en bovendien ben ik ook aan de diarree..
is het dus verstandiger om deze week condooms te gebruiken of is het wel gewoon veilig..
Ik zou condooms gebruiken, ook omdat door die diarree dit misschien niet de enige pil zal zijn in deze week die niet wordt opgenomen in je bloed.
pi_39942765

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:07:19 ]
pi_39964572
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:57 schreef tirannetje24 het volgende:
Maar nu komt het. Ik heb me toch een partij last van mijn hormonen. Echt niet normaal meer. En nee ik ben niet zwanger.
Ik kan echt een monster zijn van het ene op het andere moment, zit niet lekker in mijn vel en weet ik veel wat nog meer. En het voelt echt als een hormoon probleem. Dit is al een maand of 3/4 het geval .

Is het dan toch misschien weer verstandig om de pil (minerva/diane 35) te gaan slikken om alleen al die hormonen onder controle te krijgen ?
Het kan heel goed zijn dat jij van je eigen hormonen ook last hebt, er zijn redelijk wat meiden die de pil juist slikken om moodswings etc onder controle te krijgen. Op dit forum vind je vooral meiden met klachten over de pil, maar er zijn er zat die zich juist stukken beter voelen met de pil.
Omdat je toch ook weer last hebt van andere bijwerkingen als je de pil gaat slikken, is het misschien een idee om een andere pil of methode te proberen. Bijvoorbeeld Yasmin of de nuvaring? De pillen die jij noemt staan wel een beetje bekend om hun heftige bijwerkingen. Ik weet natuurlijk niet wat je in het verleden allemaal al geslikt hebt. Waarom had jij eigenlijk de Diane en Minerva? Meestal wordt die namelijk voorgeschreven voor huidproblemen, als je alleen antieconceptie wilt krijg je meestal een andere pil.
pi_39983350
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:29 schreef flutterbye het volgende:

[..]

Het kan heel goed zijn dat jij van je eigen hormonen ook last hebt, er zijn redelijk wat meiden die de pil juist slikken om moodswings etc onder controle te krijgen. Op dit forum vind je vooral meiden met klachten over de pil, maar er zijn er zat die zich juist stukken beter voelen met de pil.
Omdat je toch ook weer last hebt van andere bijwerkingen als je de pil gaat slikken, is het misschien een idee om een andere pil of methode te proberen. Bijvoorbeeld Yasmin of de nuvaring? De pillen die jij noemt staan wel een beetje bekend om hun heftige bijwerkingen. Ik weet natuurlijk niet wat je in het verleden allemaal al geslikt hebt. Waarom had jij eigenlijk de Diane en Minerva? Meestal wordt die namelijk voorgeschreven voor huidproblemen, als je alleen antieconceptie wilt krijg je meestal een andere pil.
bedankt voor je reactie flutterbye.
Ik heb een aantal jaar de diane35/minerva geslikt voor acne/huidproblemen. Daarvoor altijd microgynon30.
Misschien is het idd wel weer een optie om terug te gaan naar een andere pil alleen voor anticonceptie en een stabiele hormoonspiegel.
Even geduld hebben totdat de huisarts weer terug is van zijn vakantie en maar eens overleggen.

thnx again
pi_39985746
vraagje

Ik zit nu in mijn stopweek en moet as zondag weer beginnen met mijn nieuwe strip. Als ik zondag begin heb ik precies de eerste week van mijn vakantie mijn stopweek en dat wil ik dus niet, kan ik dan een week eerder stoppen met de pil zodat ik mijn stopweek een week eerder heb?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:20:40 #212
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_39993042
Mijn vriendin is naar spanje geweest.. maar nou dacht ze dat ze de pil was vergeten, maar dat bleek dus toch niet zo te zijn! kwam ze na een week achter.. situatie is als volgt:

Maandag 19 juni Laatste pil van de vorige strip
Dinsdag 20 juni Stopweek

Dinsdag 27 juni Begonnen met de nieuwe strip
Woensdag 28 juni Tweede pil
Donderdag 29 juni Derde pil
Vrijdag 30 juni Vierde pil
Zaterdag 1 juli Laatste pil genomen…
Zondag 2 juli op vakantie gegaan, geen pil genomen
Maandag ook niks meer genomen
Dinsdag niks..
Woensdag niks
Donderdag niks
Vrijdag vond ze de pil terug Zesde pil genomen..
Zaterdag Zevende pil
Zondag Achtste pil
Maandag Negende pil
Dinsdag 10e pil

en daarna gwoon de pil verder geslikt. Nou is m;n vraag: Is het veilig zonder condoom? Heb niet echt veel verstand ervan ofzo
pi_39993532
In de bijsluiter staat dat als je meer dan 2 pillen bent vergeten in 1 strip dat je contact op moet nemen met de huisarts
Zou ik in jullie geval wel doen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:59:24 #214
92409 Twinky
Little star.
pi_39994542
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:33 schreef Beaker het volgende:
In de bijsluiter staat dat als je meer dan 2 pillen bent vergeten in 1 strip dat je contact op moet nemen met de huisarts
Zou ik in jullie geval wel doen
De vraag is wanneer jullie seks hebben gehad. Je moet minstens een week voor de seks een een week erna de pil hebben geslikt. Dat is heel erg belangrijk!
Contact opnemen met de ha is, als zij zich gewoon goed voelt, niet van extreem belang. Het is mogelijk dat ze doorbraakbloedingen krijgt, menstruatie uitblijft en dergelijke. Als jullie vragen hebben, zij zich niet lekker voelt of jullie seks hebben gehad op een kritiek moment moet je er zo snel mogelijk langs gaan! Veel succes ermee.
pi_40081508
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:04 schreef Beaker het volgende:
vraagje

Ik zit nu in mijn stopweek en moet as zondag weer beginnen met mijn nieuwe strip. Als ik zondag begin heb ik precies de eerste week van mijn vakantie mijn stopweek en dat wil ik dus niet, kan ik dan een week eerder stoppen met de pil zodat ik mijn stopweek een week eerder heb?
Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof niet dat dat kan. Als je tijdens deze stopweek gewoon de pil had doorgeslikt had het wel gekund, of je had eerder je stopweek moeten verschuiven.. Een strip zomaar verkorten terwijl je voor de 1e pil ongesteld bent geweest is niet veilig.

Als het niet klopt mag iemand me verbeteren
  zondag 23 juli 2006 @ 11:41:17 #216
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_40098795
ik heb een vraagje - ik ben vorige week zaterdag gestopt met de pil, dat wou ik even proberen, maar ik moet zeggen dat ik er nu spijt van heb en zo snel mogelijk weer wil beginnen. moet ik nu wachten tot ik weer ongesteld word, of kan ik gewoon meteen opnieuw beginnen met een nieuwe strip?

in de bijsluiter staat iets over een 'tabletvrije periode van 7 dagen' en daar ben ik nog maar nét een half dagje overheen, dus het zou moeten kunnen, maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus als iemand me kan helpen...
pi_40116965

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:07:19 ]
pi_40117050

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:07:19 ]
pi_40139495
Hoi

Ik had gisterenavond met de eerste pil van mijn nieuwe strip moeten beginnen en die ben ik dus vergeten en nu heb ik hem vanmorgen genomen Dan is er niks aan de hand toch?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 24 juli 2006 @ 23:43:45 #220
92409 Twinky
Little star.
pi_40150478
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:09 schreef Beaker het volgende:
Hoi

Ik had gisterenavond met de eerste pil van mijn nieuwe strip moeten beginnen en die ben ik dus vergeten en nu heb ik hem vanmorgen genomen Dan is er niks aan de hand toch?
Nee, niks aan de hand, zolang je niet over de zeven dagen en twaalf uur zit. Wel uitkijken volgende keer!
  maandag 24 juli 2006 @ 23:52:22 #221
92409 Twinky
Little star.
pi_40150842
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:41 schreef xuanery het volgende:
ik heb een vraagje - ik ben vorige week zaterdag gestopt met de pil, dat wou ik even proberen, maar ik moet zeggen dat ik er nu spijt van heb en zo snel mogelijk weer wil beginnen. moet ik nu wachten tot ik weer ongesteld word, of kan ik gewoon meteen opnieuw beginnen met een nieuwe strip?

in de bijsluiter staat iets over een 'tabletvrije periode van 7 dagen' en daar ben ik nog maar nét een half dagje overheen, dus het zou moeten kunnen, maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus als iemand me kan helpen...
Ligt er aan in welke week je gestopt bent. Als je gewoon gestopt bent aan het eind van je strip (normale stopweek na drie weken) is het okay zolang er dus niet meer dan zeven dagen en twaalf uur ertussen hebt. Daar ben je dus nu al overheen dus hup, condooms. Als je in de eerste of tweede week er ineens mee gestopt bent dan zou ik wel extra bescherming doen.

Sowieso, ik weet niet wat je bedoelt met stoppen met de pil, maar je kunt gewoon elke drie weken een stopweek houden. Dan krijg je een soort ongesteldheid, die bewijst dat je niet zwanger bent en die de boel schoonhoudt.

Je kunt op elk moment dat je 'gestopt' bent weer opnieuw beginnen. Belangrijk is de stelregel dat je voor en na de seks zeven dagen de pil moet hebben geslikt, met uitzondering van de stopweek na minstens drie weken. In de bijsluiter staat dat je als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint je meteen veilig bent. Ik zou dit risico echter niet nemen en de week aanhouden.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:25:17 #222
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40160856
hoe kom je bij 7 dagen en 12 uur

het is gewoon 7 dagen hoor

het maakt overigens niet uit als je in de stopweek eerder met de pil begint. Als je op dinsdag je stopweek hebt,en je begint op donderdag weer te slikken maakt het niet uit. Je mag de grens enkel van die 7 dagen zonder pil nooit overschreiden.
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:41:10 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40194299
Zoooow.
Vandaag Yasmin gekregen ipv de merkloze Diane 35. Yasmin van Schering, de echte dus

Moest wel bijbetalen, maar als het werkt, heb ik dat ervoor over.

Ik kreeg weer dezelfde wazige klachten als de eerdere 2 keren dat ik 't gebruikte (in 1999 en in 2002): veel vocht vasthouden en aankomen op bepaalde plekken, minder zin. Het werkte wel fantastisch voor mijn huid, maar ik denk dat elke pil sowieso goed is voor mijn huid (met Microgynon, wat ik ong. tussen 2003 en 2004 slikte, had ik ook een gave huid)
quote:
Yasmin is een anticonceptiepil (een combinatiepil) die sinds 2001 in Nederland verkrijgbaar is. Deze pil bevat het progestageen drospirenon en behoort hiermee tot een nieuwe klasse pillen..
Uit onderzoek is gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen.
Bijkomend effect van Yasmin is het gunstig resultaat op puistjes. Bij lichte en matig enstige acne treedt er verbetering op.
Yasmin heeft een gunstig effect op menstruatiegerichte klachten, zoals gespannen borsten en stemmingswisselingen.
Recentelijk is er een groots opgezet onderzoek gedaan bij vrouwen die orale anticonceptie gebruiken. Hieruit blijkt dat bij Yasmin het risico op trombose gelijk is aan die van de tweede generatiepillen wat Yasmin tot een veilige pil in het gebruik maakt.
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. Uitkomsten van eerder onderzoek werden bevestigd: Yasmin verbetert de conditie van de huid en leidt gemiddeld tot gewichtsafname.
Laten we hopen dat-ie doet wat-ie belooft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_40207163
@ Semtex, ik sil hem ook en heb in het begin veel klachten gehad, maar ze zijn vanzelf minder geworden over overgegaan Ik ben best te tevreden over de Yasmin
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_40207777
M'n vorige huisarts wilde Yasmin niet eens voorschrijven ze had het niet zo op die nieuwe generatiepillen.. snap nog steeds niet waarom (stom van me om niet verder te vragen)
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:45:14 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40208732
Ik heb het de mijne zelf voorgesteld . Na veel goeds gelezen te hebben. En ze stemde toe en zei me na 3 maanden ff te laten weten hoe het ermee gaat. Relaxte huisarts .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_40211556
Ik had ook speciaal een afspraak gemaakt om een recept voor deze pil te krijgen. Ik ging weg met een recept voor Trigynon
pi_40281920
Ik kreeg Yasmin ook zonder problemen . K wilde een lichtere pil (ipv Diane) en k heb weinig klachten met Yasmin . Wel steken in mn hoofd als k ongesteld moet worden, maar er is altijd wel iets .
pi_40393549
ik heb het antwoord al

[ Bericht 79% gewijzigd door Beaker op 02-08-2006 08:29:47 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_40456990
vraagje: ik ben sinds zondag gestopt met pil Diane. de dokter heeft me vandaag Yasmin voorgeschreven omdat ik een onregelmatige cyclus kreeg. Welk effect heeft Yasmin op puistjes?
pi_40480311
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:55 schreef Pia het volgende:
vraagje: ik ben sinds zondag gestopt met pil Diane. de dokter heeft me vandaag Yasmin voorgeschreven omdat ik een onregelmatige cyclus kreeg. Welk effect heeft Yasmin op puistjes?
De pil zorgt er sowieso voor dat je puistjes minder worden. Maakt niet uit welke. Alleen de Diane staat erom bekend .
pi_40493075
Stel op zondag vrij je zonder condoom en maandag begint je stopweek... was het zondag dan wel veilig? Of gelden dezelfde regels als bij het vergeten van de pil?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:42:19 #233
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_40493625
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:20 schreef Olmo het volgende:
Stel op zondag vrij je zonder condoom en maandag begint je stopweek... was het zondag dan wel veilig? Of gelden dezelfde regels als bij het vergeten van de pil?
in je stopweek ben je ook gewoon veilig hoor dus al helemaal ervoor
pi_40493734
Haha oké prima. Dankjewel.
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:43:39 #235
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40542944
Vraagje over het volgende :

U kunt het beste op de eerste dag van de menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begint u later tijdens de menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.

Ik ga er vanuit dat deze gegevens kloppen maar wanneer ik dus op any-dag tijdens de cyclus begin dan is het 7 dagen na de eerste dag van het slikken onveilig, en dan de 8e dag opeens wel veilig? Of kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en tot de 10e dag wachten bijvoorbeeld?

T zal vast wel ergens staan maar ik wil graag zeker weten vanaf wanneer het nou veilig is. Ik dacht nl. altijd dat de pil veilig was als je echt gewoon op de 1e dag van je menstruatie ermee begint.. , en dat 't dan nog nog even duurde.:@

[ Bericht 39% gewijzigd door Cutebutpsycho op 06-08-2006 17:21:54 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:19:40 #236
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_40545830
En eh, krijg je geen email bevestiging van pilonline wanneer je iets besteld ofzo?

Ik heb net een bestelling gedaan, en mn voorkeur voor de Yasmin geuit op dat formulier. Hopelijk vind die arts het ok
Al veel positieve dingen over gehoord, iemand hier nog ervaringen??

Ik had ooit eens de Mycrogynon 30, maar dat was echt 1 en al ellende qua bijwerkingen, dus ik hoop dat 't dit keer beter is...

Maar na ff googlen op Yasmin vond ik dit:

Yasmin is een anticonceptiepil (een combinatiepil) die sinds 2001 in Nederland verkrijgbaar is. Deze pil bevat het progestageen drospirenon en behoort hiermee tot een nieuwe klasse pillen..
Uit onderzoek is gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen.
Bijkomend effect van Yasmin is het gunstig resultaat op puistjes. Bij lichte en matig enstige acne treedt er verbetering op.
Yasmin heeft een gunstig effect op menstruatiegerichte klachten, zoals gespannen borsten en stemmingswisselingen.
Recentelijk is er een groots opgezet onderzoek gedaan bij vrouwen die orale anticonceptie gebruiken. Hieruit blijkt dat bij Yasmin het risico op trombose gelijk is aan die van de tweede generatiepillen wat Yasmin tot een veilige pil in het gebruik maakt.
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. Uitkomsten van eerder onderzoek werden bevestigd: Yasmin verbetert de conditie van de huid en leidt gemiddeld tot gewichtsafname.

bron: http://www.sexwoordenboek.nl/pil_yasmin.html
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_40691779
Vaag, ik ging vanmiddag even een nieuwe voorraad halen; ik had Rigevidon en een herhalingsrecept. Kreeg ik Microgynon, die hadden ze tijdelijk voor nu ofzo.
Nouja, ik vind het best, ik zie wel. Was volgens mij nog een stuk goedkoper ook. Vorige keer was ik dacht ik 16 euro kwijt voor 1 doosje, nu 17,83 voor 2.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:25:56 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_40717576
Volgens mijn vriend was vannochtend iets op RTL4 op het nieuws over de pil, maar hij had niet het hele bericht meegekregen. Ging over de nieuwe pillen die ze bij de apotheek verstrekken, dat die veel bijwerkinen hebben enzo.
Iemand het bericht gezien? En zo ja, wat zeiden ze precies?
pi_40717661
Heh, zag ik vanmorgen ook. Het ging erover dat apothekers Rigevidon vaak aanpraten (ipv Microgynon), omdat deze duurder is. Dat is de pil waarvan ze zeiden dat ie veel bijwerkingen had (nergens last van hoor, maar goed).
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:39:07 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_40717963
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:28 schreef Syytön het volgende:
Heh, zag ik vanmorgen ook. Het ging erover dat apothekers Rigevidon vaak aanpraten (ipv Microgynon), omdat deze duurder is. Dat is de pil waarvan ze zeiden dat ie veel bijwerkingen had (nergens last van hoor, maar goed).
Ik heb die dus ook gekregen met het verhaal erbij dat ie én goedkoper was en dé vervanger van microgynon was.
Heb voor zover ik dat kan merken (slik hem nu 4 maanden ongeveer) geen bijwerkingen gehad. Soms wat hoofdpijn als ik ongesteld moet worden (had ik eerst niet)
pi_40720056
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:14 schreef ZwarteMagika het volgende:
M'n vorige huisarts wilde Yasmin niet eens voorschrijven ze had het niet zo op die nieuwe generatiepillen.. snap nog steeds niet waarom (stom van me om niet verder te vragen)
Die van mij vertelde me dat het beter was om de wat 'oudere' pillen te nemen, bv Microgynon omdat daarvan alle bijwerkingen enzo al bekend van zijn.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:48:15 #242
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_40721548
M'n vriendin is sinds vorige week donderdag aan de pil (op die dag werd ze ongesteld) en nu iets meer dan een week later lijkt ze ineens wéér ongesteld te zijn, gezien bloed op het wcpapier. Nu weet ik wel een aantal dingen over de pil, maar dit is ook nieuw voor mij.

Kan het zijn dat ze door de pil nu alweer ongesteld is? (afgelopen zondag was laatste dag dat ze ongesteld was)
Drugs are good mkay?
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:07:24 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_40763967
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:48 schreef Party_P het volgende:
M'n vriendin is sinds vorige week donderdag aan de pil (op die dag werd ze ongesteld) en nu iets meer dan een week later lijkt ze ineens wéér ongesteld te zijn, gezien bloed op het wcpapier. Nu weet ik wel een aantal dingen over de pil, maar dit is ook nieuw voor mij.

Kan het zijn dat ze door de pil nu alweer ongesteld is? (afgelopen zondag was laatste dag dat ze ongesteld was)
Doorbraakbloeding/spotting, is wel normaal als ze net aan de pil bent begonnen omdat je lichaam dr aan moet wennen.
pi_40772709
Hallo,

ik gebruik nu Femodeen maar omdat ikdaar veel problemen mee heb wil ik overstappen naar Microgynon 30. Heeft er iemand ervaring met zo'n overstap en heeft het überhaupt nut? Alvast bedankt! .
pi_40838498
Hee!

Ik heb drie maanden de Microgynon 30 gehad. Daarvan kreeg ik veel meer last van puistjes en k reageerde nogal sterk op de hormonen. In overleg met mijn ha ben ik nu bijna een maand overgestapt op de microgynon 20. Alleen lijkt het wel alsof mijn huid er steeds slechter uitziet. Ik weet dat de meeste bijwerkingen na drie maanden verdwijnen maar dat gebeurde ook niet met Microgynon 30.
Zal ik al stoppen met deze pil en vragen om een nog lichtere, of afwachten wat er na drie maanden gebeurd???
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:56:26 #247
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_40901487
quote:
Desondanks blijven apothekers het relatief dure Rigevidon aanprijzen. Met succes. In zes maanden tijd veroverde de pil bijna 28 procent van de markt. Getuige de klachten op www.anticonceptiepil.nl, maar ook op andere internetfora, zoals dokters.nl, gebruikten apothekers echter aperte leugens. Zo zou Mycrogynon 30 niet meer bestaan, uit de handel zijn genomen, was Rigevidon ook nu nog het goedkoopste, was Stediril 30 duurder geworden en zou het niet meer vergoed worden en was Rigevidon de nieuwe naam voor Mycrogynon.
Dat zeiden ze tegen mij ook pil doosje mee naar huis genomen (ik had nog 1 doosje microgynon van mn zus geregen) en die rividgon nooit genomen. Mee terug gegeaan,gelult dat ik klachten had en dat ik er op stond om mn microgynon terug te krijgen. Anders zou ik langs de arts gaan.

Kreeg het zo terug
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:44:33 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_40916859
Wat een zakken zeg .
Het is JOUW lijf, het zijn verdomme hardstikke zware hormonen en dan doen ze er zo makkelijk over .

Nog steeds Yasmin hier trouwens .
pi_40932198
Na ruim 15 M30 gebruik te hebben, heb ik de Rigevidon vorige week gekregen van de apotheker met de mededeling dat de M30 uit de handel is. Maar ik heb veel slechte dingen over Rigevidon gelezen dat ik daar niet aan durf te beginnen.
Ik heb sinds vandaag de M20 gekregen na lang zeuren bij de doktersassistente. Maar wie o wie heeft ervaring met de M20. Ik kan niks erover vinden.
Bedankt.
  Vis een optie? vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:43:31 #250
70532 loveli
N
pi_40934168
Microgynon 20 is een liche pil. Er zit een derde minder werkzame stof in dan M30, maar is wel veilig tegen zwangerschap. Omdat de hoeveelheid hormonen die je binnen krijgt lager is, zal de kans op klachten ook kleiner zijn. Hoe het zit met doorslikken en de kans op doorbraakbloedingen weet ik niet, misschien is die iets hoger omdat je minder hormonen binnen krijgt. Volgens mij is het een prima stap om minder hormonen binnen te krijgen, het blijft iets wat toch niet natuurlijk is.

Hier vind je meer info.
http://www.medicalfacts.nl/20060604152653151.html
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')