Dat heeft dan ook geen zin meer he....quote:Op maandag 17 juli 2006 01:30 schreef apophis4u het volgende:
vraagje;
We doen het nu zoiezo weer ff met condoom, maar toch.
Je kan toch vervolg risico beperken?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook geen zin meer he....
zo ben ik weerquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:47 schreef DarkElf het volgende:
vraagje over de yasmin: ik slik die sinds twee maanden , alles gaat prima ermee, weinig klachten alleen 1 ding en die vind ik erg vervelend: ik ben zooooo moe
iemand ervaring hiermee en gaat dit nog over ? als dat niet zo is denk ik dat ik misschien toch maar weer de mercilon moet gaan nemen. Minder hormonen slikken is prima maar die continue vermoeidheid erbij hoeft voor mij niet zo.
Ik zou condooms gebruiken, ook omdat door die diarree dit misschien niet de enige pil zal zijn in deze week die niet wordt opgenomen in je bloed.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb dus geen reservestrips meer voorradig en bovendien ben ik ook aan de diarree..
is het dus verstandiger om deze week condooms te gebruiken of is het wel gewoon veilig..
Het kan heel goed zijn dat jij van je eigen hormonen ook last hebt, er zijn redelijk wat meiden die de pil juist slikken om moodswings etc onder controle te krijgen. Op dit forum vind je vooral meiden met klachten over de pil, maar er zijn er zat die zich juist stukken beter voelen met de pil.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:57 schreef tirannetje24 het volgende:
Maar nu komt het. Ik heb me toch een partij last van mijn hormonen. Echt niet normaal meer. En nee ik ben niet zwanger.
Ik kan echt een monster zijn van het ene op het andere moment, zit niet lekker in mijn vel en weet ik veel wat nog meer. En het voelt echt als een hormoon probleem. Dit is al een maand of 3/4 het geval.
Is het dan toch misschien weer verstandig om de pil (minerva/diane 35) te gaan slikken om alleen al die hormonen onder controle te krijgen ?
bedankt voor je reactie flutterbye.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:29 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Het kan heel goed zijn dat jij van je eigen hormonen ook last hebt, er zijn redelijk wat meiden die de pil juist slikken om moodswings etc onder controle te krijgen. Op dit forum vind je vooral meiden met klachten over de pil, maar er zijn er zat die zich juist stukken beter voelen met de pil.
Omdat je toch ook weer last hebt van andere bijwerkingen als je de pil gaat slikken, is het misschien een idee om een andere pil of methode te proberen. Bijvoorbeeld Yasmin of de nuvaring? De pillen die jij noemt staan wel een beetje bekend om hun heftige bijwerkingen. Ik weet natuurlijk niet wat je in het verleden allemaal al geslikt hebt. Waarom had jij eigenlijk de Diane en Minerva? Meestal wordt die namelijk voorgeschreven voor huidproblemen, als je alleen antieconceptie wilt krijg je meestal een andere pil.
De vraag is wanneer jullie seks hebben gehad. Je moet minstens een week voor de seks een een week erna de pil hebben geslikt. Dat is heel erg belangrijk!quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:33 schreef Beaker het volgende:
In de bijsluiter staat dat als je meer dan 2 pillen bent vergeten in 1 strip dat je contact op moet nemen met de huisarts
Zou ik in jullie geval wel doen
Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof niet dat dat kan. Als je tijdens deze stopweek gewoon de pil had doorgeslikt had het wel gekund, of je had eerder je stopweek moeten verschuiven.. Een strip zomaar verkorten terwijl je voor de 1e pil ongesteld bent geweest is niet veilig.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:04 schreef Beaker het volgende:
vraagje
Ik zit nu in mijn stopweek en moet as zondag weer beginnen met mijn nieuwe strip. Als ik zondag begin heb ik precies de eerste week van mijn vakantie mijn stopweek en dat wil ik dus niet, kan ik dan een week eerder stoppen met de pil zodat ik mijn stopweek een week eerder heb?
Nee, niks aan de hand, zolang je niet over de zeven dagen en twaalf uur zit. Wel uitkijken volgende keer!quote:Op maandag 24 juli 2006 18:09 schreef Beaker het volgende:
Hoi
Ik had gisterenavond met de eerste pil van mijn nieuwe strip moeten beginnen en die ben ik dus vergeten en nu heb ik hem vanmorgen genomenDan is er niks aan de hand toch?
Ligt er aan in welke week je gestopt bent. Als je gewoon gestopt bent aan het eind van je strip (normale stopweek na drie weken) is het okay zolang er dus niet meer dan zeven dagen en twaalf uur ertussen hebt. Daar ben je dus nu al overheen dus hup, condooms. Als je in de eerste of tweede week er ineens mee gestopt bent dan zou ik wel extra bescherming doen.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:41 schreef xuanery het volgende:
ik heb een vraagje - ik ben vorige week zaterdag gestopt met de pil, dat wou ik even proberen, maar ik moet zeggen dat ik er nu spijt van heb en zo snel mogelijk weer wil beginnen. moet ik nu wachten tot ik weer ongesteld word, of kan ik gewoon meteen opnieuw beginnen met een nieuwe strip?
in de bijsluiter staat iets over een 'tabletvrije periode van 7 dagen' en daar ben ik nog maar nét een half dagje overheen, dus het zou moeten kunnen, maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus als iemand me kan helpen...
Laten we hopen dat-ie doet wat-ie belooft.quote:Yasmin is een anticonceptiepil (een combinatiepil) die sinds 2001 in Nederland verkrijgbaar is. Deze pil bevat het progestageen drospirenon en behoort hiermee tot een nieuwe klasse pillen..
Uit onderzoek is gebleken dat gebruiksters van Yasmin minder last hebben van gewichtstoename en gemiddeld zelfs in gewicht afnemen.
Bijkomend effect van Yasmin is het gunstig resultaat op puistjes. Bij lichte en matig enstige acne treedt er verbetering op.
Yasmin heeft een gunstig effect op menstruatiegerichte klachten, zoals gespannen borsten en stemmingswisselingen.
Recentelijk is er een groots opgezet onderzoek gedaan bij vrouwen die orale anticonceptie gebruiken. Hieruit blijkt dat bij Yasmin het risico op trombose gelijk is aan die van de tweede generatiepillen wat Yasmin tot een veilige pil in het gebruik maakt.
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. Uitkomsten van eerder onderzoek werden bevestigd: Yasmin verbetert de conditie van de huid en leidt gemiddeld tot gewichtsafname.
De pil zorgt er sowieso voor dat je puistjes minder worden. Maakt niet uit welke. Alleen de Diane staat erom bekendquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:55 schreef Pia het volgende:
vraagje: ik ben sinds zondag gestopt met pil Diane. de dokter heeft me vandaag Yasmin voorgeschreven omdat ik een onregelmatige cyclus kreeg. Welk effect heeft Yasmin op puistjes?
in je stopweek ben je ook gewoon veilig hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:20 schreef Olmo het volgende:
Stel op zondag vrij je zonder condoom en maandag begint je stopweek... was het zondag dan wel veilig? Of gelden dezelfde regels als bij het vergeten van de pil?
Ik heb die dus ook gekregen met het verhaal erbij dat ie én goedkoper was en dé vervanger van microgynon was.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:28 schreef Syytön het volgende:
Heh, zag ik vanmorgen ook. Het ging erover dat apothekers Rigevidon vaak aanpraten (ipv Microgynon), omdat deze duurder is. Dat is de pil waarvan ze zeiden dat ie veel bijwerkingen had (nergens last van hoor, maar goed).
Die van mij vertelde me dat het beter was om de wat 'oudere' pillen te nemen, bv Microgynon omdat daarvan alle bijwerkingen enzo al bekend van zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:14 schreef ZwarteMagika het volgende:
M'n vorige huisarts wilde Yasmin niet eens voorschrijvenze had het niet zo op die nieuwe generatiepillen.. snap nog steeds niet waarom (stom van me om niet verder te vragen)
Doorbraakbloeding/spotting, is wel normaal als ze net aan de pil bent begonnen omdat je lichaam dr aan moet wennen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:48 schreef Party_P het volgende:
M'n vriendin is sinds vorige week donderdag aan de pil (op die dag werd ze ongesteld) en nu iets meer dan een week later lijkt ze ineens wéér ongesteld te zijn, gezien bloed op het wcpapier. Nu weet ik wel een aantal dingen over de pil, maar dit is ook nieuw voor mij.
Kan het zijn dat ze door de pil nu alweer ongesteld is? (afgelopen zondag was laatste dag dat ze ongesteld was)
Dat zeiden ze tegen mij ookquote:Desondanks blijven apothekers het relatief dure Rigevidon aanprijzen. Met succes. In zes maanden tijd veroverde de pil bijna 28 procent van de markt. Getuige de klachten op www.anticonceptiepil.nl, maar ook op andere internetfora, zoals dokters.nl, gebruikten apothekers echter aperte leugens. Zo zou Mycrogynon 30 niet meer bestaan, uit de handel zijn genomen, was Rigevidon ook nu nog het goedkoopste, was Stediril 30 duurder geworden en zou het niet meer vergoed worden en was Rigevidon de nieuwe naam voor Mycrogynon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |