abonnement Unibet Coolblue
pi_38180394
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:56 schreef Gorian het volgende:

[..]

Het komt meer voor dan je denkt, manipulatie van gedrag of gedachten. Denk maar aan een winkelinrichting naar psychologische principes
dat heeft toch niks met sublimale boodschappen te maken?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:08:44 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38180644
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

dat heeft toch niks met sublimale boodschappen te maken?
juist wel, subliminal is dan ook sub-liminal, het betekend niet het onderwerp maar de vorm, dus onbewust mensjes beinvloeden
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_38180784
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

juist wel, subliminal is dan ook sub-liminal, het betekend niet het onderwerp maar de vorm, dus onbewust mensjes beinvloeden
naja goed, ik wist niet dat die term zo breed is

ik had het over verborgen boodschappen. en dan denk ik niet aan supermarkten
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:11:29 #29
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38193617
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:07 schreef Gorian het volgende:
Eet eet eet!
Klassieke muziek in winkelcentra om jongeren weg te houden is ook zoiets, of omgekeerd: muziek om jongeren binnen te krijgen. Ik kan me voorstellen dat iets dergelijks -subtiele boodschappen- ook voor propagandadoeleinden gebruikt kan worden. Of dat gebeurt dat weet ik niet en daar wil ik me nieteens over uitlaten, maar het is an sich erg interessante stof waar in een beetje een Marketing opleiding behoorlijk wat aandacht aan besteed wordt.
Wat betreft de winkelinrichting: brood en vlees worden bijna altijd achter in de winkel gepostioneerd omdat iedereen dat nodig heeft. Dus loopt een ieder ook voorbij de spullen die ze misschien niet echt nodig hebben maar omdat ze er voorbij lopen en zien het misschien toch in hun winkelkar leggen.

Verborgen boodschappen in reclame/winkels enz. bestaan niet. Na het onderzoek van Vance Packard zijn er behoorlijk wat vervolgonderzoeken geweest van andere wetenschappers/marktonderzoekers, uit geen van deze onderzoeken kwam een significant verschil uit. Nadat deze onderzoeken waren gedaan onthulde Vance Packard ook dat hij de uitkomst van zijn onderzoeken had gemanipuleerd, dit om zijn bedrijf nieuw leven in te blazen.

Het hele verhaal dat er verborgen boodschappen zijn in tv-beelden/reclames is dus grote flauwekul. En mochten er verborgen boodschappen zijn dan werken ze niet.
schorriemorie
pi_38197274
aanvulling: ze werken amper
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_38289373
Ik snap hier echt niet veel van, hoe kunnen je hersenen dan zo'n tekst begrijpen als je het zelf niet door hebt, dat gaat toch veel te snel om het te kunnen lezen
pi_38290306
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:25 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik snap hier echt niet veel van, hoe kunnen je hersenen dan zo'n tekst begrijpen als je het zelf niet door hebt, dat gaat toch veel te snel om het te kunnen lezen
Dat komt omdat wij zoiets hebben als een onder bewustzijn, en hier al uitgebreid onderzoek naar is geweest
Nu met transparante user-icon!
  zondag 28 mei 2006 @ 01:04:56 #33
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38290396
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:00 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Dat komt omdat wij zoiets hebben als een onder bewustzijn, en hier al uitgebreid onderzoek naar is geweest
Met als uitkomst dat het niet werkt
schorriemorie
pi_38290544
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:04 schreef Danzig het volgende:

[..]

Met als uitkomst dat het niet werkt
Geloof wat je wilt geloven..
Nu met transparante user-icon!
pi_38290569
subliminal messaging
  zondag 28 mei 2006 @ 01:19:25 #36
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38290721
Je registreert onbewust toch de boodschap die je wordt aangedragen. Bewust gaat het te snel, of is het te subtiel om waar te nemen, maar je onderbewustzijn neemt de informatie wel degelijk op. Dat gebeurt op allerlei manieren, met geur (denk aan de verse broodbaklucht, of de geur van vers gezette koffie - of dacht jij nu echt dat de Appie zo klantvriendelijk was om daar zomaar een koffieapparaat naast de pakken koffie neer te zetten om jou gratis en voor niets een kopje koffie aan te bieden?), met muziek (klassieke muziek stimuleert de concentratie, en wordt daarom wel toegepast in het onderwijs), of met beeld, en dan wel zo, dat je dat beeld niet heel bewust ervaart, maar wel degelijk registreert. Vanuit het onderbewuste, komt de boodschap dan via een omweg terecht in het bewustzijn, en ineens lijkt het net alsof je het allemaal zelf bedacht hebt. De vrije keuze! En toch, heel stiekum, heeft een ander die keuze voor jou bepaald...



[ Bericht 3% gewijzigd door Tissik op 28-05-2006 01:24:40 ]
  zondag 28 mei 2006 @ 01:51:09 #37
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38291239
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:11 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Geloof wat je wilt geloven..
Ach, ik geloof wat er wetenschappelijk is onderzocht en niet de borrelpraat wat hier in het topic wordt gebezigd.
schorriemorie
  zondag 28 mei 2006 @ 01:56:39 #38
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38291303
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:19 schreef Tissik het volgende:
Vanuit het onderbewuste, komt de boodschap dan via een omweg terecht in het bewustzijn, en ineens lijkt het net alsof je het allemaal zelf bedacht hebt. De vrije keuze! En toch, heel stiekum, heeft een ander die keuze voor jou bepaald...

[afbeelding]
Leuk verzonnen maar er is geen enkel onderzoek dat dit aantoont. Vergeet niet dat deze mythe (want dat is het) is voortgekomen uit een leugen (zie het verhaal over Vance Packard).
schorriemorie
  zondag 28 mei 2006 @ 02:16:37 #39
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38291607
Je wordt er de hele dag mee doodgegooid, maar dat is allemaal maar schijn
pi_38291756
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:56 schreef Danzig het volgende:

[..]

Leuk verzonnen maar er is geen enkel onderzoek dat dit aantoont. Vergeet niet dat deze mythe (want dat is het) is voortgekomen uit een leugen (zie het verhaal over Vance Packard).
bron?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 28 mei 2006 @ 03:57:44 #41
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38292543
quote:
Op zondag 28 mei 2006 02:27 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

bron?


Geef eerst maar eens een bron waar al deze spookverhalen wetenschappelijk worden bewezen.

Overigens zijn mijn bronnen de colleges die ik heb gevolgd waar dit soort dingen aan de orde zijn gekomen. In goede marketingboeken wordt dit fenomeen ook aan de orde gesteld en ontkracht.
schorriemorie
  zondag 28 mei 2006 @ 03:59:17 #42
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38292549
quote:
Op zondag 28 mei 2006 02:16 schreef Tissik het volgende:
Je wordt er de hele dag mee doodgegooid, maar dat is allemaal maar schijn
Ik kom het nooit tegen, laat staan dat ik ermee dood gegooid wordt.

Overigens heeft notabene de aanstichter van dit alles, Vance Packard, later zelf toegegeven dat hij het allemaal had verzonnen.
schorriemorie
  zondag 28 mei 2006 @ 04:06:02 #43
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38292581
Kom jij nooit bij de appie dan? *confused*

Je moet je niet blind staren op één persoon op de wereld, maar eens rondkijken wat die wereld zelf te vertellen heeft. Leer je veel meer van.

  zondag 28 mei 2006 @ 04:14:59 #44
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_38292621
quote:
Op zondag 28 mei 2006 04:06 schreef Tissik het volgende:
Je moet je niet blind staren op één persoon op de wereld, maar eens rondkijken wat die wereld zelf te vertellen heeft. Leer je veel meer van.

Hoezo staar ik me blind op een persoon? Integendeel zelfs. Als ik dat zou doen dan zou ik blindelings achter al die broodjes Aap verhalen lopen...
schorriemorie
pi_38292652
Goed topic.
*wijst op de link onder deze post.
^
  zondag 28 mei 2006 @ 05:31:33 #46
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_38292961
Verborgen, boodschappen in TV beelden.
dus daarom weet ik dus als ik kijk naar de staatsloterij dat ik nooit wat win.
nou lekker zit ik dan met mijn lotjes. bedankt!!!
they not gonna get us
pi_38293005
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Verborgen tv boodschappen



In 1961 bracht het boek
Ik kwam eerlijk gezegd niet verder dat dit
Ik kijk de TV versie wel.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:53:49 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38295582
quote:
Op zondag 28 mei 2006 03:59 schreef Danzig het volgende:

[..]

Ik kom het nooit tegen, laat staan dat ik ermee dood gegooid wordt.

Overigens heeft notabene de aanstichter van dit alles, Vance Packard, later zelf toegegeven dat hij het allemaal had verzonnen.
Dus dit alles zou best een hoax kunnen zijn?

Of is er echt concreet bewijs ergens te vinden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38299626
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:11 schreef Danzig het volgende:

[..]

Wat betreft de winkelinrichting: brood en vlees worden bijna altijd achter in de winkel gepostioneerd omdat iedereen dat nodig heeft. Dus loopt een ieder ook voorbij de spullen die ze misschien niet echt nodig hebben maar omdat ze er voorbij lopen en zien het misschien toch in hun winkelkar leggen.

Verborgen boodschappen in reclame/winkels enz. bestaan niet. Na het onderzoek van Vance Packard zijn er behoorlijk wat vervolgonderzoeken geweest van andere wetenschappers/marktonderzoekers, uit geen van deze onderzoeken kwam een significant verschil uit. Nadat deze onderzoeken waren gedaan onthulde Vance Packard ook dat hij de uitkomst van zijn onderzoeken had gemanipuleerd, dit om zijn bedrijf nieuw leven in te blazen.

Het hele verhaal dat er verborgen boodschappen zijn in tv-beelden/reclames is dus grote flauwekul. En mochten er verborgen boodschappen zijn dan werken ze niet.
Er was een zijweggetje genomen naar gedragsbeinvloeding, en het raakt elkaar ergens wel lijkt me. Of het in de zin van boodschappen niet bestaat, weet ik niet. Je zou kunnen stellen dat de positionering van supermarktartikelen ook een boodschap in zich draagt. En dan niet alleen het brood achterin, maar bijvoorbeeld ook verborgen proposities door plaatsing van de artikelen.
Hangt er een beetje vanaf hoe je het benadert denk ik.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  zondag 28 mei 2006 @ 22:51:48 #50
150081 galilei
200 jaar verborgen waarheid
pi_38317932
ik denk inderdaad ook dat we met een serieus probleem zitten op aarde
Ten eerste dat we niet door hebben dat alles met alles te maken heeft
dat we met elkaar te maken hebben dat we met elkaar verbonden zijn wereldwijd.
ALs je beseft dat als je iets bijdraagt aan het geheel dit ook goed voor jezelf is
kan je het wij tegen zij spel stoppen .
Die subliminals van order is chaos en love is hate die games met moordadige dingen
uit wiens brein ontspruit dat Illuminati, Reptilians,Bilderbergers, Rockefellers wie?
de direkteur van de wereldbank zegt dat we met teveel op aarde zijn en oorlogen en geboortebeperking de enige oplossing is.........
want het is bewezen het zijn feiten.
Al gore zijn campagne werd met subliminals geplaagd
parlementaire vragen en publieke excuses waren het gevolg in alle media....

bij een proef op een school moesten alle leerlingen een brief in de hand geven voor de president van amerika aan iemand uit hun netwerk die naar hun idee de brief zo snel mogelijk op bestemming kon krijgen.Die persoon mocht ze ook weer in de hand doorgeven; Zonder postbode waren alle brieven in gemiddeld 7 stappen op bestemming.Van uit nederland
Dus elke mens is in 7 stappen in contact met alle mensen van deze aarde.
Morgen land de Dalai Lama in Belgie!
misschien weet die raad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')