abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:04:26 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_37801590
Pfff, zware dag achter de rug. Gewerkt, en dat was te merken aan mijn rug zeg, jeetje.
Erg pijn maar ook supermoe. GElukkig ga ik over 2 weken minder werken!
Ook pijn in mijn buik, aan een zijde,soort kramp, lijkt me geen bandenpijn? Alsof er spier van boven naar beneden samentrekt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_37801705
Er zit een monstertje in mijn buik die druk bezig is om te kijken of het niet lukt om naar mn rug te verhuizen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_37803202
Nieuwe zwangeren van harte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_37805881
de pendel zat er qua geslacht naast
  zondag 14 mei 2006 @ 01:46:27 #255
35623 PPL
#control
pi_37806074
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:42 schreef Suzanna het volgende:
PPL, leuk dat alles goed was! Jullie willen zeker niet vertellen wat het wordt he...
tnx.

En... nog niet.
Mensen lezen mee die we het liever persoonlijk vertellen.
Burnt to the core but not broken
  zondag 14 mei 2006 @ 08:06:45 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37808011
E.T., kan me voorstellen dat je onzeker bent. Maar ik hoop van harte met je mee dat het dit keer goed gaat! En gelukkig ziet het er ook heel goed uit, dat is zeker hoopgevend!

(vind het trouwens heel wat dat je je eerste zwangerschap geen streepjes had...mijn buik was na de eerste al een streepfestijn )

PPL: dat dacht ik wel ja! En is goed te begrijpen ... wij zijn alleen van die mensen die gelijk alles aan iedereen willen vertellen als we het weten, als het leuk nieuws is in ieder geval. Maar ik begrijp het ook goed als je dat graag even persoonlijk vertelt! Ben wel benieuwd

Hebben jullie trouwens nog tips m.b.t. misselijkheid? Het is nu écht heel erg, en zeker als ik 's nachts een aantal keer eruit moet (voor Noa en Emma allebei, helaas ) ... dan is het pas weer over als ik slaap. Ik moet trouwens nog Emesafene vragen van de dokter, misschien dat dat gaat helpen... (bij de vorige zwangerschappen hielp het niet ... )
  zondag 14 mei 2006 @ 08:20:55 #257
94046 PM-girl
pi_37808049
Weet iemand wat die pijn kan zijn die ik hierboven beschreef? Heb nu (;s morgens) ook weer een ontzettend harde buik, maar is dat een ''harde'' buik?

Xanthe, dus jullie weten het ook!! iK weet echt niet meer wat je pendel aangaf, maar ga je het onthullen???
*
  zondag 14 mei 2006 @ 08:32:10 #258
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37808089
Een gewone harde buik hoort volgens mij niet constant aan te houden PM-girl. Net als een wee komt hij op, wordt sterker, en ebt weer weg (maar als het goed is zonder pijn, anders is het een voorwee).
Overigens... ik heb vanalles gevoeld, van bandenpijn (wat duidelijk was) naar onduidelijke dingen...maar als je het niet vertrouwt kun je het gewoon aan de verloskundige vragen.

Ik zie trouwens net dat je nog maar 20 weken bent...dan hoor je helemaal nog geen harde buiken te hebben....doe je wel rustig aan?
  zondag 14 mei 2006 @ 08:39:54 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_37808122
Vanaf 20 weken KAN je best wel harde buiken hebben hoor, de 1 heeft dat sneller als de ander. PM, klinkt alleen niet als harde buik, maar als bandenpijn toch. Jij hebt best een holle rug en het kan best behoorlijk trekken aan je spieren en banden daardoor. Vraag het ff aan je fysiotherapeut, daar loop je toch bij? sterkte!

Suzanna, wat zijn alle middeltjes ook alweer? cola, geloof ik? iig blijven eten. vervelend hoor die misselijkheid.

Ik ga steeds slechter slapen, of nee, ik ben steeds meer wakker doordat ik moet plassen, echt wel 8 keer op een nacht eruit. tussendoor slaap ik wel, maar op deze manier rust ik niet echt uit. Vanacht was wel heel erg... gelukkig slaap ik de nacht erna dan meestal weer beter.
stormy waters...
sailin'
pi_37808180
pm-girl, ik heb ook wel eens van die steken/krampen onderin aan de zijkant (een beetje boven mijn been zeg maar) De vk zei toen dat het bandenpijn was. Ik heb er vooral last van als ik bijv. haastig loop.

Belana, dan heb ik geluk dat ik er soms maar 1x uit hoef, meestal red ik het wel tot de volgende ochtend Bij Amber was dat wel anders toen, toen moest ik er ook wel een keer of uit

Vandaag gaan we naar een dierentuin. Ik hoop dat ik het volhou, want veel lopen is niet mijn sterkste kant (last van rug, buik enz) Er zijn rolstoelen te vekrijgen, maar ik vind dat ik nog niet genoeg last daarvoor heb. Maar dat is nogal logisch, de meeste last komt achteraf pas. Ik kijk wel als we daar aankomen
  zondag 14 mei 2006 @ 09:18:09 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_37808275
mmm, ladyS, ik zou een rolstoel nemen om achteraf de ellende te voorkomen hoor
lekker lijkt me dat als je er maar 1 keer uit hoeft
stormy waters...
sailin'
pi_37808302
Peter vond het ook wel een goed idee die rolstoel, dus misschien maar gewoon doen

Ik heb bij Amber ook wel eens gedacht: zet er a.u.b. een catheter in, want dan kan ik tenminste eens een nachtje doorslapen
  zondag 14 mei 2006 @ 09:27:39 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_37808336
Ik vroeg me af of vk's catheters zetten? Ik had met de vorige bevalling er zo'n last van dat ik niet kon plassen, maar toen is in het ziekenhuis pas een catheter gezet. Ga het volgende keer eens vragen.
stormy waters...
sailin'
pi_37808379
Bij mij is in het ziekenhuis pas een katheter geplaatst toen duidelijk werd dat het een ks werd. Maar volgens mij had ik niet echt moeite (ik weet het niet meer ik weet nog dat ik móést plassen om de ontsluiting te bevorderen, maar kan me niet herinneren of het gelukt is)
En nu ben ik weg
pi_37808550
Katheter werd bij pas in gebracht toen de ruggeprik al werkte , deed me dus niet zeer. Het eruit halen vond ik wel een naar gevoel.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:01:55 #266
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_37808571
Ow Inky , dat klinkt echt niet geweldig ! Hopelijk komt er snel een oplossing voor de pijn!

PM girl, als ik het gevoel heb wat jij omschrijft ga ik er vanuit dat het bandenpijn is iderdaad. Een harde buik doet geen pijn bij mij.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:05:18 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_37808599
Nou, het deed mij voornamelijk veel pijn dat ik met een hele volle blaas lag en niet kon plassen dus ik vond dat katheter een uitkomst! Door de pijn van de weeën heb ik echt geen last gehad van plaatsen of weghalen van dat ding.
Maar ik ga het even vragen aan mijn vk of hun die dingen dus ook zelf zetten, omdat ik normaal gesproken al moeite kan hebben met plassen en met weeën gaat het dus helemaal niet en het houdt ontsluiting tegen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 mei 2006 @ 11:10:05 #268
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_37809471
als je een pretecho laat maken, 3d 3n 4d doen ze deze dan uitwendig?
Ik had niet als wens om er een te laten maken, maar gister liet mijn vriend vallen dat hij het wel erg leuk zou vinden!
wow, dan wil ik ook wel. Moet alleen nog even wachten. Ben nu 4 maand en 1 dag. Buikje begint al te groeien leuk hoor!
pi_37809515
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:10 schreef ik80 het volgende:
als je een pretecho laat maken, 3d 3n 4d doen ze deze dan uitwendig?
Ik had niet als wens om er een te laten maken, maar gister liet mijn vriend vallen dat hij het wel erg leuk zou vinden!
wow, dan wil ik ook wel. Moet alleen nog even wachten. Ben nu 4 maand en 1 dag. Buikje begint al te groeien leuk hoor!
Uitwendig.
Inwendig gebeurt voor zover ik het weet alleen bij echte noodzaak in de eerste vroege periode.
Ik zou wachten tot je een week of 20 bent maar wel misschien alvast een afspraak maken, hier zat het bij babyview al vroeg helemaal vol op onze voorkeursdagen!
  zondag 14 mei 2006 @ 11:14:25 #270
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_37809558
ja ik las dat het vanaf 20 weken echt leuk is om te doen. Ik wil het nog wel laten doen voordat we op vakantie gaan, maar weer na de 20 weken echo.
  zondag 14 mei 2006 @ 11:19:13 #271
94046 PM-girl
pi_37809652
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:36 schreef LadyS het volgende:
Ik weet niet meer precies wie dar vroeg (volgens mij moonah) over die buiken die zo zwaar aanvoelen 's ochtends. Nou ik weet nu precies wat je bedoelt Ik heb het de laatste 2/3 dagen. Als ik opsta, dan is het net alsof ik een molensteen in mijn buik heb. Het voelt ook nog eens erg onaangenaam Gelukkig trekt het vrij snel weg.
Dankjewel voor jullie reacties!
De harde buik die ik ervaar is een beetje als hierboven. Kan niet van te veel doen toch, als het 's morgens is? Doe wel veel maar deze buik heb ik alleen 's morgens.

De bandenpijn die jullie beschrijven heb ik ook aan gedacht, maar het zit maar aan een kant en het is een trekkende pijn in mijn buik, niet bij mijn benen.
PPL, trouwens fijn dat alles goed was, helemaal vergeten te reageren!
*
  zondag 14 mei 2006 @ 12:02:11 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37810943
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:19 schreef PM-girl het volgende:
De harde buik die ik ervaar is een beetje als hierboven. Kan niet van te veel doen toch, als het 's morgens is? Doe wel veel maar deze buik heb ik alleen 's morgens.
Dan lijkt het me dat het geen harde buiken zijn. Want die zou je denk ik wel als dusdanig herkennen. Trouwens Belana, ze kunnen zich al eerder dan met 20 weken voordoen hoor. Ik heb gelezen dat het ongeveer gelijk op zou gaan met het voelen van het kindje. Ik had ze al met 16 weken.
En ík ben het trouwens niet hoor LadyS, die schreef over 'een zware buik' 's ochtends...

Inky, heel veel sterkte!!! Een vriendin van me heeft tijdens haar zwangerschap 6 (!!) weken kaakontsteking gehad. Mocht alleen paracetamol slikken. Ze vond het erger dan haar bevalling.

En ET.... heb vertrouwen!

Met mij gaat het inmiddels wel weer oké. Heb een paar rotdagen gehad ivm overmatig zorgen maken (ben nu níet naar het ziekenhuis gegaan... ). Maar nu ben ik weer relaxed!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_37812488
Bij mijn bevalling heb ik van mijn vk een katheter gekregen in de hoop dat de placenta dan wel zou komen, dus zij kon & deed het in elk geval wel.

Sterkte Inky! Erg naar
  zondag 14 mei 2006 @ 13:24:15 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_37813068
ow poemojn, das wel goed om te horen, ik ga het echt even vragen aan ze volgende week. wat dat aangaat ben je beter voorbereid bij de 2e
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 mei 2006 @ 13:25:34 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37813087
ik had ook katheter en die werd gezet na ruggeprik. en indd dat eruit halen is vervelend gevoel.

harde buiken heb ik gelukkig weinig tot geen last van, wel een molensteen ook smorgens, maar meestal als ik dan geplast heb is het weer weg. beeb zal wel op me blaas liggen of zo?

Xanthe wat leuk het geslacht van je beebje bedoel ik

ik ben vandaag al weer 36 weken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')