Welke onderzoeksjournalistiek als ik vragen mag? Dit waren vooral oude koeien uit de sloot halen, bijna alles was bekend. Dat ze bijvoorbeeld op goed aangeschreven scholen had gezeten was enkele jaren geleden ook al te lezen in HP/deTijd of Elsevier en waarom zouden die "verklaringen" van haar familie en "man" wel opeens de waarheid zijn?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:41 schreef OllieA het volgende:
Als dit Zembla-programma karaktermoord is, dan kunnen we de onderzoeksjournalistiek wel afschaffen. Dan is het nooit goed.
Ik vond het zorgvuldig en niet hijgerig, en AHA werd alle gelegenheid tot weerwoord gegeven. Dat ze zichtbaar in verlegenheid kwam is niet de schuld van Zembla, maar haar eigen.
Ze zoeken gewoon iets om ophef over te maken en kunnen blijkbaar niks beters verzinnen........quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Chewie het volgende:
waarom zouden die "verklaringen" van haar familie en "man" wel opeens de waarheid zijn?
Waren de 'verklaringen' van haar familie en 'man' eerst niet de waarheid? Waar komt dat vandaan?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Welke onderzoeksjournalistiek als ik vragen mag? Dit waren vooral oude koeien uit de sloot halen, bijna alles was bekend. Dat ze bijvoorbeeld op goed aangeschreven scholen had gezeten was enkele jaren geleden ook al te lezen in HP/deTijd of Elsevier en waarom zouden die "verklaringen" van haar familie en "man" wel opeens de waarheid zijn?
Eerst niet bekend dat is wat anders. Kijk dat Ayaan niet de waarheid heeft gesproken was al langer bekend maar dat betekend nog niet dat haar familie wel de waarheid zou spreken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:44 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waren de 'verklaringen' van haar familie en 'man' eerst niet de waarheid? Waar komt dat vandaan?
quote:VPRO's Import: Streetfight (VPRO)
Amerikaanse (USA) documentaire uit 2005. Marshall Curry volgt het straatgevecht om het burgemeesterschap van Newark, New Jersey van 2002 tussen oldtimer Sharpe James en nieuwkomer Cory Booker. Beiden zijn democraat en zwart. Daarmee houden de overeenkomsten op. Waar de 32-jarige idealist Booker met een universitaire graad van Yale de strijd aangaat met feiten en argumenten, weet de 66-jarige self made man James op adequate wijze het sentiment te bespelen. Maar dat niet alleen. Regisseur Curry laat zien hoe de gemeentelijke politie als de sterke arm van James, die al veertien jaar de scepter zwaait in de stad, een dubieuze rol speelt in de campagne. Overigens zijn 9-5-2006 opnieuw burgemeestersverkiezingen plaats in Newark. En wederom gaat Cory Booker de strijd aan. Prijzen: Streetfight was dit jaar genomineerd voor een Oscar voor de beste documentaire van speelfilmlengte. Een documentaire van Marshall Curry.
Een uitzending waarin de 'vreselijke islamitische terror' familie aan het woord komt is dan toch nieuw? Er wordt in de uitzending geen conclusie getrokken over wie er gelijk heeft, de mimiek van Ayaan spreekt weliswaar boekdelen, maar de journalisten houden gewoon hoor en wederhoor.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eerst niet bekend dat is wat anders. Kijk dat Ayaan niet de waarheid heeft gesproken was al langer bekend maar dat betekend nog niet dat haar familie wel de waarheid zou spreken.
Haar huisvestingskwestie is in ieder geval opgelost; op naar Ter Apel!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:52 schreef Scorpie het volgende:
Wegwezen hoor, consequent blijven en deze mevrouw ook het land uitzetten imo.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:28 schreef Maerycke het volgende:
Het verschil in de reacties op het nieuws van Ayaan en Taida is wel heul erg groot![]()
je betaalt niet alleen belastinggeld voor ja knikkers om je heenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:59 schreef Scepsis het volgende:
Typisch Zembla.
Ayaan Hirsi heeft veel succes in de politiek, met name bij rechtse facties. En dat zint de linkse Zembla uiteraard niet. Vandaar dat ze een lasterreportage maken, om haar verleden alsnog zwart te kunnen maken. Ik weet gewoon dat ze dit vrijwel niet doen bij andere Links-onderwerpen, zoals het verleden van SP, of duistere figuren bij PvdA, enzovoorts.
Betaal ik hier mn belastinggeld voor ?
Is dat zo? Ik heb die discussie namelijk niet gevolgd, hier.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:28 schreef Maerycke het volgende:
Het verschil in de reacties op het nieuws van Ayaan en Taida is wel heul erg groot![]()
als het over taida zou gaan was de grens van 300 post al wel voorbij gestreeft.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb die discussie namelijk niet gevolgd, hier.
Ja, de wereld op z'n kop. Zou dat iets met haar mening te maken kunnen hebbenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:28 schreef Maerycke het volgende:
Welke doofpot? Dit is namelijk al jaren bekend, dat geldt zelfs voor de onthulling over welk onderwijs zij had genoten. Zembla had zich de moeite van de reis kunenn besparen door gewoon enkele opinietijdschriften van een paar jaar geleden te lezen en de uitzendig van BVD nogmaals te bekijken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:50 schreef fokkersdelight het volgende:
Ha, wat een dilemma voor de VVD. Hoe gaan ze dit oppakken en wat gaat Verdonk doen. Dit in de doofpot stoppen kost volgens mij heel veel stemmen. Daarnaast als ze hun woorden nakomen zal Hirshi Ali het land uitmoeten. Ik laat er geen traan om. Oprotten met dat irritante wijf met haar prive hetze tegen de islam en de onderdrukking van de vrouwen. Doe dat dan maar lekker in de islamitische landen. Ze is helemaal geen politica maar misbruikt het wel in haar persoonlijk strijd. En ze trappen er allemaal in.
Fd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |