abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37766350
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.
Er zijn nu 2 verschillende mensen die hebben uitgelegd wat klez bedoelde, ik hoor het liever van hemzelf.
Mijn reactie was niet offtopic want iemand stelde dat het onzin was hoeveel % er christelijk is in NL.
Maar goed dit is dus wel offtopic.
ijs_beer fan!
pi_37766358
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je dit soort onzin gaat beweren wel
[..]

Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
[..]

Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.

Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
[..]

Nee want het blijft onzin.
[..]

Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
Precies, zoals gezegd, ben ik katholiek geweest toen ik klein was. Het is mijn geloof zogezegd. Ik snap ook beter wat het katholicisme inhoudt, en wat de problemen zijn dan een "ongelovige" .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:25:08 #223
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37766400
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Leg eens uit .
Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37766455
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:25 schreef klez het volgende:

[..]

Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.
Dank je voor het uitleggen .

Ik geloof ook niet dat 55 % van Nederland zwaar christelijk is ofzo, ik denk wel dat er ongeveer 50 % sympathie heeft met het Christendom (meer als andere religies).
ijs_beer fan!
pi_37766527
Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. De positie van VVD’er Ayaan Hirsi Ali, die ook heeft gelogen, leidt tot rechtsongelijkheid.

Dat zei Loes Vellenga-van Nieuwkerk, voorzitter van de Vereniging Asieladvocaten en -juristen Nederland (VAJN) vrijdag. ,,Er wordt hier met twee maten gemeten.’’ Volgens haar komt het regelmatig voor dat mensen het Nederlanderschap kwijtraken, ook met terugwerkende kracht tot voor 2003. Hoe vaak dat is, weet zij niet. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.

Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen Nederland uit te moeten vanwege valse voorwendselen bij het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Volgens Vellenga worden dergelijke zaken voor de rechter uitgevochten, maar heeft de minister van Justitie uiteindelijk het laatste woord.

De VAJN-voorzitter is er niet op uit om Hirsi Ali haar status te ontnemen. ,,Als asieladvocaten willen wij dat niet. Maar wij zullen dit gegeven wel gebruiken in de zaken die wij voeren voor onze cliënten.’’ Ze vindt dat de Somalische fiks heeft gelogen. Mensen verliezen volgens haar voor minder ernstige onjuistheden, zoals opgave van foute personalia, hun Nederlanderschap.

Als voorbeeld noemt ze verder cliënten uit Pakistan die vanwege een afwijkend geloof waren gevlucht voor andere gelovigen. In Duitsland kregen zij geen asiel, omdat alleen vervolging door de autoriteiten als vluchtreden wordt erkend.

In Nederland deden ze een nieuwe aanvraag, verzwegen daarbij dat hun Duitse aanvraag was afgewezen en veranderden het jaartal van de gebeurtenissen. ,,Toen dat uitkwam, wees Nederland hen alsnog op deze gronden af terwijl ze wel slachtoffer waren van mensenrechtenschendingen,’’ aldus Vellenga. De betrokkenen moesten Nederland verlaten.

Hoe gaat Verdonk dit oplossen?
pi_37766748
Leuk verhaal over die Pakistani, maar zonder diepgaande achtergrond informatie vind ik het appels met peren vergelijken. Zeker met de verhalen van asielzoekers, zijn er meerdere kanten aan een zaak.
Bovendien is de bron (voorzitter van de Vereniging Asieladvocaten en -juristen Nederland) is zo partijdig als het maar kan zijn.

"Wij van WC eend adviseren: WC eend!"
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:40:22 #227
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37766756
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja draai het om, over de leugens van Hirsi Ali is nooit echt een geheim gemaakt dat Zembla dit als nieuws brengt en de domme massa die blijkbaar niet weet wat een opinitijdschrift is dit geloofd kan ik niks aan doen.
Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten? Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37766903
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten?
Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.
quote:
Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.
Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?

Aangezien AHA al eerder bekend had gelogen te hebben kun je haar dus niet beschuldigen van hypocriet gedrag. De Vara imo wel omdat die jaren later er nog eens een item aan wijdt terwijl ze aan de andere kant graag meehelpen aan leugens van asielzoekers om zo Verdonk's beleid aan de kaak te stellen?
pi_37767004
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je dit soort onzin gaat beweren wel
[..]

Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
[..]

Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.

Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
[..]

Nee want het blijft onzin.
[..]

Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?

Hoe kan iemand die afstand neemt van een geloof dan toch beweren dat het haar geloof is?

Ze heeft toch afstand genomen van dat geloof? Of wat? Wie zit hier nou onzin te kramen?

In het geval van AHM is ze geen Moslim, omdat ze niet geloof in Allah en zijn Profeet. Als je dat niet doet kan je je moeilijk Moslim noem, misschien wel in jouw logica maar niet in de mijne.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:57:33 #230
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37767125
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.
Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.
quote:
Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?

Aangezien AHA al eerder bekend had gelogen te hebben kun je haar dus niet beschuldigen van hypocriet gedrag. De Vara imo wel omdat die jaren later er nog eens een item aan wijdt terwijl ze aan de andere kant graag meehelpen aan leugens van asielzoekers om zo Verdonk's beleid aan de kaak te stellen?
Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.

Vandaar dat ik nog een biertje pak en ga genieten van het mooie weer, en de leuke VARA-programma's die vanavond nog gaan komen.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37767163
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?

Hoe kan iemand die afstand neemt van een geloof dan toch beweren dat het haar geloof is?

Ze heeft toch afstand genomen van dat geloof? Of wat? Wie zit hier nou onzin te kramen?

In het geval van AHM is ze geen Moslim, omdat ze niet geloof in Allah en zijn Profeet. Als je dat niet doet kan je je moeilijk Moslim noem, misschien wel in jouw logica maar niet in de mijne.
Wat is dit voor onzin reactie, als jij besluit om geen moslim meer te zijn maar je bent er voor een groot deel van je leven mee opgegroeit dan mag je toch nog steeds kritiek uitten en zeggen dat dit jou geloof is, qua ervaring is dit namelijk ook zo.
pi_37767192
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin reactie, als jij besluit om geen moslim meer te zijn maar je bent er voor een groot deel van je leven mee opgegroeit dan mag je toch nog steeds kritiek uitten en zeggen dat dit jou geloof is, qua ervaring is dit namelijk ook zo.
Je mag er lritiek op hebben, maar je kan niet zeggen dat het jouw geloof is, ongeacht je geschiedenis ermee, omdat je er afstand van hebt genomen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37767271
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:57 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.
Dat het oud nieuws was is juist inhoudelijk, daarom ook de terrechte vraag wat wil de Vara/zembla hier mee. Overigens was dat artikel ook uit 2002 juist de periode waarin AHA ook in het nieuws kwam omdat ze gelogen had.
[..]
quote:
Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.
Als je mijn postgeschiedenis zou kennen weet je dat ik voor Rutte ben, maar goed.

Dat ik Zembla en 26.000 gezichten op 1 hoop gooi is terecht, die zijn namelijk nogal verweven en daarom is die vraag ook zeer terecht.
pi_37767421
Nelie Kroes destijds
quote:
Deze arme vrouwe heeft 3 / 4 burgeroorlogen meegemaakt
allemaal heel tragisch en ernstig en Hirsi Magan moest maar gauw verblijfsvergunning krijgen, want dit was toch wel zo zielig.

Ze is niet eens uit Somalië gevlucht, ze was al eerder richting Kenia gegaan waren ze tamelijk riant woonde, niks slechts aan. Tevens schijnt dat huwelijk ook niet gedwongen te zijn en stapte ze, op weg naar Canada, uit in Duitsland om vervolgens de trein te pakken naar Nederland om hier te profiteren.
Van eerwraak is sowieso al geen sprake, volgens haar familie.

Wat komt die parasiet hier nou weer doen in onze samenleving en enkel gal te spuien over een bepaalde godsdienst zonder enige nuttige bijdrage te leveren in de politiek.

ZET DIE TROL UIT! Somalië is veilig genoeg! Optiefen!

Dat Kosovaarse meisje had veel meer recht om hier te blijven.
Bah!
pi_37767494
Nou, het is iig duidelijk waar de Tara Singh Varma award van dit jaar naartoe gaat. Dan idd liever een meiske dat gewoon d'r VWO wil halen ipv een onrustzaaiende liegende asielzoekster met wat onverwerkte (verzonnen) trauma's.
pi_37767543
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:16 schreef gelly het volgende:
Nou, het is iig duidelijk waar de Tara Singh Varma award van dit jaar naartoe gaat.
Is Ayaan ook ziek?
pi_37767573
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Ayaan ook ziek?
Was de clue niet dat ze niet ziek was . (TSV dus).
ijs_beer fan!
pi_37767582
Ik vond haar altijd al een beetje labiel overkomen, dus dat ze een heel verhaal verzonnen heeft om illegaal een rijk, Westers land binnen te komen, verbaast mij niets. Maar of het waar is...
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:22:23 #239
18772 pos
@@sweet@@
pi_37767596
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:21 schreef Monidique het volgende:
(...). Maar of het waar is...
Ze geeft het zelf toe.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_37767620
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Ayaan ook ziek?
Ze heeft wel issues en daar kunnen wij allemaal van meegenieten.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')