quote:Jelle Van Damme staat voor een terugkeer naar België, meldt Het Nieuwsblad. De oud-Ajacied is persoonlijk rond met Anderlecht, dat het nog wel met Southampton eens moet worden over een afkoopsom.
De 22-jarige verdediger is weinig gelukkig in het buitenland. Dit seizoen werd hij verhuurd aan Werder Bremen, waar hij slechts tijdens zeven competitiewedstrijden in actie kwam. Bij Southampton en Ajax moest de Belg het ook voornamelijk doen met reservebeurten.
Nu Van Damme zelf een akkoord heeft bereikt met Anderlecht lijkt niets een transfer nog in de weg te staan. Southampton, waar hij nog een contract heeft tot 2008, staat niet onwelwillend tegenover een vertrek van de negenvoudig Rode Duivel.
quote:Klaas-Jan Huntelaar is in Noordwijk druk bezig een plek af te dwingen in de WK-selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten heeft al gezegd maximaal drie centrumspitsen mee te nemen naar Duitsland en niet naar naam te kijken maar naar de vorm in het trainingskamp.
Met Huntelaars vorm zat het dit seizoen meer dan goed. De 22-jarige Achterhoeker kende een verbijsterend trefzeker jaar. In de 52 officiële wedstrijden die hij speelde voor Ajax, SC Heerenveen en Jong Oranje maakte hij maar liefst vijftig doelpunten.
Huntelaar is van de vier kandidaten voor een WK-ticket de enige die nog geen enkele interland voor het grote Oranje heeft gespeeld.
Ruud van Nistelrooy heeft zijn waarde met 25 goals in 49 interlands meer dan bewezen. Van Basten weet ook al min of meer wat hij heeft aan Dirk Kuijt (4 goals, 16 caps) en Jan Vennegoor of Hesselink (geen goals in 6 duels).
Huntelaar heeft wél bewezen zich prettig te voelen in het shirt van Oranje. Dit seizoen had hij een belangrijke rol bij Jong Oranje, dat zich grotendeels dankzij zijn treffers plaatste voor het EK. Hij maakte er zes in vijf wedstrijden.
Eigenlijk vind ik dat het bestuur toch aardig goed te werk is gegaan. Blind heeft zelf de media opgezocht, wat opzich ook niet netjes was. Maar toch had het bestuur die onzekerheid bij Blind beter had moeten bestrijden.quote:
Davids en Defour ook nog, hoop ikquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:00 schreef Badabingea het volgende:
Welke spelers komen er dit seizoen naar Ajax?
Ik hoop eigenlijk op Ronaldinho, maar ik zet mijn geld op Defour en Davidsquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Davids en Defour ook nog, hoop ik.
Leuke tegenstrijdigheid.quote:
quote:Ruud van Nistelrooy heeft zijn waarde met 25 goals in 49 interlands meer dan bewezen
Same herequote:Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk op Ronaldinho, maar ik zet mijn geld op Defour en Davids
verkeerde topic?quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Leuke tegenstrijdigheid.
Eerste alinea staat dat ie niet naar namen kijken en dan verderop in het artikel staat
[..].
Zei ik vorige topic al inderdaad, hoort er natuurlijk gewoon bij. Geweldig filmpje.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:34 schreef StarGazer het volgende:
Kan voortaan niet de link van "In the mists of Vienna" in de OP. Die blijft echt fantastisch
quote:Tussen dodenherdenking en de 66ste verjaardag van het bombardement op Rotterdam won Ajax de KNVB-beker.
Dat hoogtepuntje moest gevierd worden op het Leidseplein. We hoorden Danny Blind schreeuwen dat Ajax niet van het bestuur is, niet van de directie maar van 'jullie'.
Trainers op een bordes hebben gewonnen, maar bijna altijd verliezen zij zichzelf in platte retoriek. Het slechte komt boven. Het overkomt Louis van Gaal en zelfs Ron Jans. Ze roepen dingen die ze anders nooit in hun hoofd zouden halen. Het worden geen Hitlers, niet overdrijven, maar demagogie is de heren niet vreemd. Voetballers overkomt het ook.
Dronken van vreugde lijken ze te vergeten dat ze hun woorden moeten wegen. Zeven jaar geleden, Feyenoord was landskampioen, misdroeg Uli van Gobbel zich op het bordes van het Stadhuis. Hij sprong op en neer, terwijl de microfoon in zijn hand versterkte wat hij zong: En wie niet springt/Die is een jood/En wie niet springt/Die is een jood(enzovoort) Dat was niet kies.
Maandag, op het Leidseplein in 'Neerlands grootste poel des verderfs', ging het ook mis. Een nep-André Hazes, ene Peter Beense, was spreekstalmeester en mocht het volksfeest met liedjes begeleiden. Wat hem bezielde weten we niet (we wisten niet wat er precies in Hazes om ging laat staan in een nep-Hazes), maar op een gegeven moment zette hij, niet geheel toevallig natuurlijk, het volgende liedje in: Als de lente komt… Er worden geen tulpen gestuurd, weten bezoekers van voetbalstadions. Zij kennen het creatieve vervolg van Ajax' F-side:
Als het lente wordt/Dan gooien wij/Bommen op Rotterdam/Duizend gele, duizend rode/Veel gewonden, nog meer doden/Wat de Luftwaffe niet kan/Doet de F-Side in Rotterdam!
Het kwam uit duizend(en) kelen.
Ik weet dat bestuur en directie van Ajax hele andere dingen aan hun hoofd hebben, maar een verontschuldiging aan de Rotterdammers die de verwoesting nog hebben meegemaakt en de toezegging dat die nep-Hazes zoiets nooit meer flikt, dat zou dezer dagen een mooi gebaar zijn.
hugo@ad.nl
Beetje kortzichtig dat Ajax(-fans) nu plots hun verontschuldigingen aan moeten bieden. Zoiets gebeurt gewoon over en weer, kan je op wachten. Borst geeft toch zelf al het voorbeeld van Van Gobbel? En dat Beense dan Tulpen uit Amsterdam inzet, achja. Dat wordt zo'n beetje altijd gedraaid voor een wedstrijd van Ajax en dat de supporters daar dan hun parodie op maken is niet zo vreemd. Net als die PSV-figuren, die zelf geen liedje kunnen verzinnen en alleen de tekst van een ander liedje wat aan kunnen passen naar iets wat met PSV te maken heeft. Voor hooguit een regeltje of drie.quote:
zonnesteek?quote:
Dat is ook dom ja, Tulpen en Hava Nagila draaien in de arena voor ajax-Feyenoordquote:Op donderdag 11 mei 2006 14:18 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig dat Ajax(-fans) nu plots hun verontschuldigingen aan moeten bieden. Zoiets gebeurt gewoon over en weer, kan je op wachten. Borst geeft toch zelf al het voorbeeld van Van Gobbel? En dat Beense dan Tulpen uit Amsterdam inzet, achja. Dat wordt zo'n beetje altijd gedraaid voor een wedstrijd van Ajax en dat de supporters daar dan hun parodie op maken is niet zo vreemd. Net als die PSV-figuren, die zelf geen liedje kunnen verzinnen en alleen de tekst van een ander liedje wat aan kunnen passen naar iets wat met PSV te maken heeft. Voor hooguit een regeltje of drie.
Hou op man. Beense kent de stadionvariant van Tulpen... ook en dan moet je die niet inzetten. Dat is gewoon schandalig, net zoals wat Van Gobbel deed en Eto'o vorig seizoen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:18 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig dat Ajax(-fans) nu plots hun verontschuldigingen aan moeten bieden. Zoiets gebeurt gewoon over en weer, kan je op wachten. Borst geeft toch zelf al het voorbeeld van Van Gobbel? En dat Beense dan Tulpen uit Amsterdam inzet, achja. Dat wordt zo'n beetje altijd gedraaid voor een wedstrijd van Ajax en dat de supporters daar dan hun parodie op maken is niet zo vreemd. Net als die PSV-figuren, die zelf geen liedje kunnen verzinnen en alleen de tekst van een ander liedje wat aan kunnen passen naar iets wat met PSV te maken heeft. Voor hooguit een regeltje of drie.
Hoeft van mij ook niet zo. Maar die Beense is natuurlijk ook niet zo'n helder licht he. Als een speler of lid van de technische staf het had gedaan, had ik het pas echt kwalijk gevonden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:22 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Hou op man. Beense kent de stadionvariant van Tulpen... ook en dan moet je die niet inzetten. Dat is gewoon schandalig, net zoals wat Van Gobbel deed en Eto'o vorig seizoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |