Half miljoen is te doenquote:Volgens de Engelse krant The Mirror gaat Davids Tottenham Hotspur komende zomer verlaten. De Nederlander wil weg nadat de Spurs afgelopen zondag op het laatste moment faalden om de voorronde van de Champions League te halen.
Ajax' toekomstig trainer Henk ten Cate moet de Pitbull overhalen om terug te keren bij Ajax. De twee zijn goed bevriend met elkaar en Davids sprak laatst lovende woorden over de huidig assistent-trainer van FC Barcelona.
Enkele betrouwbare bronnen melden zelfs dat Davids dichtbij een akkoord met Ajax is voor een tweejarig contract. Ajax en Tottenham Hotspur moeten nog wel onderhandelen over een eventuele transfer, maar aangezien Davids weinig speelt en Tottenham-trainer Martin Jol niet tegen een overgang is, zal de transfer waarschijnlijk snel rondkomen. Davids moet ongeveer een half miljoen euro opbrengen.
quote:Ajax denkt nog altijd aan Cziommer
10 mei 2006, 16:16
Door: Robert Kuijpers
Volgens Roda JC-directeur Huub Narinx is Ajax nog altijd geïnteresseerd in Simon Cziommer. Ook Roda wil de Duitse middenvelder graag definitief contracteren. Ajax lijkt het meest concreet, maar meerdere clubs dingen naar de handtekening van Cziommer.
Narinx denkt een voordeel te hebben dat het wél een coach heeft voor komend seizoen, Huub Stevens, en de grootste concurrent nog niet. Daaruit kan worden opgemaakt dat Ajax de grootste kandidaat is aangezien de Amsterdammers vandaag coach Danny Blind op de keien zetten. Toch lijkt het vrij duidelijk dat Henk ten Cate de nieuwe coach van Ajax gaat worden.
"Stel dat bij de topclub die aan hem trekt een topclub is waar de trainer nog niet bekend is cq was, kan dat nog meespelen. Wij gaan er hoe dan ook vanuit dat Simon uiterlijk deze week aan ons laat weten of zijn voetbaltoekomst wel of niet in Kerkrade ligt," verklapt Narinx de interesse van Ajax.
Roda huurt Cziommer sinds de winterstop van het Duitse Schalke 04. In het afgelopen half jaar maakte hij dermate indruk dat hij interesse opwekte vanuit binnen- én buitenland. Cziommer is een jeugdproduct van FC Twente, maar verkaste na enkele succesvolle jaren naar Schalke. Echter slaagde hij niet waardoor hij later op huurbasis terugkeerde bij Twente en afgelopen winter dus in Kerkrade neerstreek.
quote:"Het zijn twee clubiconen, met een lange staat van dienst bij Ajax. De tijd zal zijn werk moeten doen", reageerde technisch directeur Martin van Geel.
Gerard van der Lem, de andere assistent, kreeg geen nieuwe aanbieding. Keeperstrainer Fred Grim kan wel langer blijven in de zelfde functie. Hij heeft een voorstel momenteel in beraad.
Blind lijkt bij een andere Eredivisie-club als hoofdcoach aan de slag te gaan. De Zeeuw liet maandag op de huldiging na de bekerwinst weten voorstellen te hebben van twee clubs, de namen wilde hij niet geven. Maar vermoedelijk gaat het om NAC Breda en Vitesse.
Dat lijkt me ook. Kijk, ik kan me voorstellen dat PSV minder uitstraling heeft, maar kan me niet voorstellen dat ie liever assistent is bij Ajax dan hoofdtrainr bij PSV.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:42 schreef M0NTANA het volgende:
Frank Rijkaard komt echt niet met Henk ten Cate mee naar Ajax, gelukkig niet. Henk ten Cate wil op eigen benen staan, dus gaat echt niet als assistent naar Ajax, want dan had hij net zo goed naar PSV kunnen gaan.
Ach, jullie hebben nu ook een goede trainer/coach!quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:44 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Kijk, ik kan me voorstellen dat PSV minder uitstraling heeft, maar kan me niet voorstellen dat ie liever assistent is bij Ajax dan hoofdtrainr bij PSV.
Ach wie weet doet Koeman het bij PSV wel goed . .quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, jullie hebben nu ook een goede trainer/coach!![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 07:38 schreef Jasza het volgende:
Vd Lem mag van mij wel assistent worden van Henkie, maargoed ik denk niet dat hij nog met het bestuur door 1 deur kan.
[..]
Vd Lem![]()
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach wie weet doet Koeman het bij PSV wel goed . .
Ik weet het niet hoor, ik denk dat er een hele goede centrale verdediger nodig is om alex te vervangen, je zag in de bekerfinale al een wereld van verschil toen hij niet meespeelde, ik vond de verdediging van PSV niet echt overtuigend...quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.
HW wat doe je? Het oude topic is al een tijdje geslotenquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dan hebben we 30 miljoen, en dan? Weer niemand die goals maakt.
Opbokken met die inhalerige klote spaghettivreters, er is weer een speler die het goed doet hier hoor, meteen met je schuldgeld ons leegkopen..
Laat de Fifa DAAR nou maar eens iets aan doen.
quote:Ajax-aanvaller Klaas Jan Huntelaar staat volgens Skysports in de belangstelling van Inter Milan. Het liefst zouden de Italianen de spits in de zomer willen inlijven.
Echter Ajax wil Huntelaar onder geen voorwaarde laten vertrekken. Eerder toonde Bayern Munchen al interesse.
En de nieuwe rechtback van ajax:quote:Olympique Lyon wil zich versterken met een nieuwe topspits. Klaas-Jan Huntelaar en Ruud van Nistelrooy staan op het lijstje van de Frans landskampioen. Er zou een ruil tussen de spits van Manchester United en Mahamadou Diarra kunnen plaatsvinden.
De kans is klein dat deze spelers naar Lyon verhuizen. Van Nistelrooy heeft een voorkeur voor PSV. Van The Man is bij Manchester United buiten de basis verdwenen en kwam in conflict met trainer Alex Ferguson. Huntelaar is pas een half seizoen actief voor Ajax.
quote:Mario Melchiot keert Birmingham City de rug toe. De club degradeerde dit seizoen uit de Premier League waarna de verdediger geen nieuw contract kreeg aangeboden. De rechtsback vertelde dat het de juiste tijd is om te vertrekken.
De oud-speler van Chelsea en Ajax heeft het erg naar zijn zin in Engeland. Daardoor hoopt hij volgend seizoen op een nieuwe club in de Premier League. De 29-jarige speler speelde twee seizoenen voor Birmingham. Bij de ploeg van trainer Steve Bruce zullen verder Chris Sutton, Jamie Clapham, Nico Vaesen en Stan Lazaridis vertrekken met aflopende contracten
Ronald Koeman kon niet echt omgaan met spelers als Wesley Sneijder, Rafael v/d Vaart en Zlatan Ibrahimovic, dit waren dan ook spelers met een grote mond, branieschoppers. Wellicht zal hij wél het beste kunnen brengen bij PSV, een club met een gemoedelijkere/gezelligere/provincialere sfeer dan Ajax. Aan de andere kant is het bestuurstechnisch op dit moment bij PSV slechter geregeld dan bij Ajax, Guus Hiddink had nog voor PSV actief kunnen zijn, eventueel met Fred Rutten en René Eijkelkamp als de uitvoerende mannen op het veld. Het bestuur zag echter liever Martin Jol, Henk ten Cate of Bert van Marwijk komen, nu wordt Ronald Koeman als vierde of vijfde keuze aangesteld, niet echt een ideale situatie. Maar goed, we zullen zien!quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.
Zo blessuregevoelig is Cocu niet hoor. Hij heeft het afgelopen seizoen 46 (!!) wedstrijden gespeeld voor PSV en 13 goals gemaakt. Hij miste slechts 1 competitiewedstrijd, dat is fenomenaal voor een 35-jarige. Ik vind het niet gek dat hij dan aan het einde van het seizoen wat moeilijker herstelt. En als je ziet hoe gemakkelijk hij speelde, kan hij op halve kracht nog wel een jaar mee.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Overigens verwacht ik wel dat de drie door jou genoemde spelers aanblijven, Alex (Rodrigo Dias da Costa) en Jefferson Farfán worden een lastiger verhaal. Phillip Cocu vond ik overigens tijdens de bekerfinale tegenvallen, liep voortdurend achter een Ajacied aan en gezien zijn blessuregevoeligheid kan hij in mijn ogen beter komende zomer op zijn hoogtepunt stoppen, na het WK.
Het is vroeg jaquote:HW wat doe je? Het oude topic is al een tijdje gesloten
Denk dat je Alex onderschat wat zijn inbreng betreft. Cocu komt alleen aan voetballen toe als Alex zijn werk goed doet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel was Phillip Cocu vaak een twijfelgeval door kleine blessures (en kon hij dus blijkbaar uiteindelijk wél spelen), daarbij vond ik hem afgelopen zondag zwáár tegenvallen. In een redelijk goed draaiend PSV maakte hij dit seizoen nog vaak het verschil, maar doet hij dit ook wanneer sterkhouders als Alex (Rodrigo Dias da Costa) en Jefferson Farfán vertrekken? Dan komt er wel erg veel op de schouders van deze speler op leeftijd, ik denk dan ook serieus dat Phillip Cocu beter afscheid kan nemen met een landstitel in plaats van te worden herinnerd aan een matig laatste seizoen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:25 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Zo blessuregevoelig is Cocu niet hoor. Hij heeft het afgelopen seizoen 46 (!!) wedstrijden gespeeld voor PSV en 13 goals gemaakt. Hij miste slechts 1 competitiewedstrijd, dat is fenomenaal voor een 35-jarige. Ik vind het niet gek dat hij dan aan het einde van het seizoen wat moeilijker herstelt. En als je ziet hoe gemakkelijk hij speelde, kan hij op halve kracht nog wel een jaar mee.
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?quote:'Everton is uitgekeken op Andy van der Meyde'
11/5/2006 9 :24
Andy van der Meyde mag na één seizoen alweer op zoek naar een nieuwe club. Everton is teleurgesteld over het karige rendement van de rechtsbuiten, zo meldt The Guardian.
Van der Meyde kwam in zijn eerste seizoen bij The Toffees maar tot tien wedstrijden in het Premiership. Zeven keer startte hij in de basis. De ex-Ajacied maakte geen enkele keer de negentig minuten vol en scoorde niet.
De 26-jarige Arnhemmer kampte lang met blessures en deed zijn positie geen goed door in de derby tegen Liverpool vijf minuten na zijn entree een rode kaart te krijgen voor een op het oog redelijk onschuldig luchtduel waarbij hij zijn armen gebruikte.
Everton nam Van der Meyde afgelopen zomer voor bijna drie miljoen euro over van Internazionale. De zeventienvoudig international tekende voor vier jaar en zou nu voor 1,5 miljoen te koop zijn.
vond het nog te vroeg geloof ik...quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?
Voor 1,5 miljoen hoef je niet eens na te denken.
Alleen... Zou Andy wel willen?
Ben benieuwd of hij er nu nog steeds zo over denkt, nadat hij na één seizoen gekickt is bij Everton....quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
vond het nog te vroeg geloof ik...
no wayquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?
Voor 1,5 miljoen hoef je niet eens na te denken.
Alleen... Zou Andy wel willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |