Tuuwk, maar wat een therapeut gaat vertellen weet je ook niet altijd van te voren.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het per definitie geen nut heeft. Ik zeg dat het misschien nauwelijks nut heeft voor mensen voor wie hetgeen een therapeut vertelt niets nieuws is.

Een groot deel is toch meestal vrij voorspelbaar volgens mij. Mijn punt is slechts dat er mensen zijn die hun geld beter kunnen besteden dan aan een psycholoog of andere professionele hulpverlener, omdat ze het zelf wel af kunnen.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuuwk, maar wat een therapeut gaat vertellen weet je ook niet altijd van te voren.

Een groot deel zal idd routinematig werken, dan is het voorspelbaar ja. Verder ben ik het wel met je eens. Als je zelf weet welke kant je op moet heb je niets aan een therapeut (Hoewel mijn ervaring wel is dat een goede therapeut dat ook zelf zal aangeven).quote:Op zondag 14 mei 2006 17:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een groot deel is toch meestal vrij voorspelbaar volgens mij. Mijn punt is slechts dat er mensen zijn die hun geld beter kunnen besteden dan aan een psycholoog of andere professionele hulpverlener, omdat ze het zelf wel af kunnen.

NIet jankzakken maar er iets aan doen. Je kan je leven lang je het slachtoffer voelen van pesterijen of je kan er voor zorgen dat je er sterker uit komt. Ja, ook ik ben gepest, en niet zo'n beetje. En ja ik heb er ook moeite mee gehad. Dat is ook niet erg. Maar wanneer je bijvoorbaat gaat roepen dat je toch niet het positieve in iets ziet ga je niet de goede kant op. Zorg er voor dat je er sterker uit komt dan dat je er in ging. Dat is mij in ieder geval wel gelukt.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef silcence het volgende:
Hallo Allen,
<blaat>
Zo dat was de invloed op mijn persoonlijkheid, denk ik want zeker weet je het nooit.
Groet,
R.

Dat wil ik ook, ik ga heus mijn studie dus niet opgeven omdat ik er nu keihard tegenaanloop. Ik weet alleen op het moment even niet hoe ik ermee verder moet. Het komt vast allemaal goed maar het heeft wel even tijd nodig waarschijnlijk. En ik weet dus niet of ik die tijd krijg..quote:Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
NIet jankzakken maar er iets aan doen. Je kan je leven lang je het slachtoffer voelen van pesterijen of je kan er voor zorgen dat je er sterker uit komt. Ja, ook ik ben gepest, en niet zo'n beetje. En ja ik heb er ook moeite mee gehad. Dat is ook niet erg. Maar wanneer je bijvoorbaat gaat roepen dat je toch niet het positieve in iets ziet ga je niet de goede kant op. Zorg er voor dat je er sterker uit komt dan dat je er in ging. Dat is mij in ieder geval wel gelukt.

Wat ik bedoel is dat je nu met gebogen schouders en het hoofd naar beneden ( bij wijze van spreken) zegt dat je hier nooit meer overheen komt, dat de wereld kut is. Dit straat je waarschijnlijk ook uit en je ziet niet in dat er ook positieve dingen zijn. Dat schreef je tenminste wel. Dat kan jezelf veranderen door een andere houding aan te nemen. Recht je schouders letterlijk, kijk iemand aan in de ogen, kin omhoog ( nee niet te hoog) en stap de wereld in. Dan komt het positieve je tegemoet.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:02 schreef silcence het volgende:
[..]
Dat wil ik ook, ik ga heus mijn studie dus niet opgeven omdat ik er nu keihard tegenaanloop. Ik weet alleen op het moment even niet hoe ik ermee verder moet. Het komt vast allemaal goed maar het heeft wel even tijd nodig waarschijnlijk. En ik weet dus niet of ik die tijd krijg..
Groet

Ik zou op dit moment niets anders willen dan mijn pesters ter plekke lynchenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:42 schreef Flurrie het volgende:
ff voor alle mensen die er midden in zitten.
Ik vind het dapper dat die hun vreselijke verhaal hier neer zetten. het is een stukje verwerking van die vreselijke tijd.
En het is ook moeilijk om erover te praten, als je er midden in zit doe je dat niet 1 2 3.
Succes aan al die mensen die het er moeilijk mee hebben, ik hoop dat jullie allemaal gewoon door kunnen gaan met jullie leven en dit achter je kunnen laten. Het is moeilijk, maar neem maar van een ervaringsdeskundige aan dat je je veel beter voelt als alles voorbij en achter je is.
Het leven voor mij is nu mooi ondanks die rottijd. Klasgenoten hoef ik ook nooit meer te zien. Heb ook geen contact meer met iedereen uit mijn jeugd hoe ze niet meer te spreken of te zien.
nou ja, misschien om met trotse en opgeheven hoofd te kunnen zeggen van:
Kijk mij eens, jij heb mij gepest en ik ben er nog, alleen een stuk sterker. Jij krijgt mijn ook niet meer klein. Ik ben ik en ben daar gelukkig mee, en heb je daar problemen mee, rot je maar op.
(zo dat lucht ff op)

Zeer herkenbaarquote:Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef silcence het volgende:
Ik ben er nu 3 jaar vanaf en heb er zelf nog dagelijks last van, ben ontzettend afwachtend geworden naar groepen mensen en individuele mensen. Als ik in een nieuwe groep kom ga ik eerst altijd kijken, kijken en nog eens kijken.

Ja joh! Hup! Niet aanstellen! Je wordt er hard van! Je bent toch niet van suiker?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
NIet jankzakken maar er iets aan doen. Je kan je leven lang je het slachtoffer voelen van pesterijen of je kan er voor zorgen dat je er sterker uit komt. Ja, ook ik ben gepest, en niet zo'n beetje. En ja ik heb er ook moeite mee gehad. Dat is ook niet erg. Maar wanneer je bijvoorbaat gaat roepen dat je toch niet het positieve in iets ziet ga je niet de goede kant op. Zorg er voor dat je er sterker uit komt dan dat je er in ging. Dat is mij in ieder geval wel gelukt.

Ben ik het mee eens... ben t/m 2de klas van de middelbare school gepest en daardoor een laag zelfbeeld... zelfs nu nog 10 jaar later.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:01 schreef KonnieKipke het volgende:
Dientengevolge kan gezegd worden dat pesten een niet te onderschatten invloed heeft op iemands ontwikkeling en zelfs het leven van iemand voorgoed kan tekenen.

Hoe herkenbaar....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen.

Dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen.

1. Komt dat door pesten?quote:

quote:Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]

Ja. Maar alleen wanneer je je zo gedraagt wanneer dat nodig is. Dan is het een fantastische eigenschap. De kunst van gelukkig en succesvol zijn is dát, die botheid en ongevoeligheid, te combineren met gevoel en vrolijkheid.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja joh! Hup! Niet aanstellen! Je wordt er hard van! Je bent toch niet van suiker?![]()
Ik durf met behoorlijk grote zekerheid te zeggen dat 90% van de mensen die gepest zijn een heel deel van hun zelfvertrouwen kwijt raken (en dat komt vaak terug, maar érg langzaam). Daarnaast vormt het gewoon je hele persoon. (Zijn hier vast wel meer mensen die dat hebben, dat als je met iemand praat dat je dan al weet of die gene gepest is of niet..)
En ja, ikzelf ben er "harder" van geworden, op een bepaalde manier. Mondig was ik altijd al, en had al schijt aan alles. Heeft me niet geholpen trouwens. Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen. Maar dat is geloof ik wat je wilt, toch? Harde, botte, gevoelloze wezens die zich niet aan moeten stellen?
[spam] mag ik een kleine verwijzing maken naar de link in mijn sig? Danku[/spam]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |