abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2006 @ 17:21:22 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37819062
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het per definitie geen nut heeft. Ik zeg dat het misschien nauwelijks nut heeft voor mensen voor wie hetgeen een therapeut vertelt niets nieuws is.
Tuuwk, maar wat een therapeut gaat vertellen weet je ook niet altijd van te voren.
pi_37819925
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tuuwk, maar wat een therapeut gaat vertellen weet je ook niet altijd van te voren.
Een groot deel is toch meestal vrij voorspelbaar volgens mij. Mijn punt is slechts dat er mensen zijn die hun geld beter kunnen besteden dan aan een psycholoog of andere professionele hulpverlener, omdat ze het zelf wel af kunnen.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:51:54 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37820004
quote:
Op zondag 14 mei 2006 17:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een groot deel is toch meestal vrij voorspelbaar volgens mij. Mijn punt is slechts dat er mensen zijn die hun geld beter kunnen besteden dan aan een psycholoog of andere professionele hulpverlener, omdat ze het zelf wel af kunnen.
Een groot deel zal idd routinematig werken, dan is het voorspelbaar ja. Verder ben ik het wel met je eens. Als je zelf weet welke kant je op moet heb je niets aan een therapeut (Hoewel mijn ervaring wel is dat een goede therapeut dat ook zelf zal aangeven).
pi_37825814
Ik heb al vele verhalen gehoord dat mensen slechte ervaringen hebben met de hulpverlening.
Eigenlijk als je mensen leert kennen die ook hulp hebben gehad hoor je meestal slechte verhalen.
1 pshych moest het zelfs bekennen dat er bij het Riagg veel bagger rondloopt, lekker makkelijk lullen ze zo vanuit hun ivoren toren.
pi_37834089
Hallo Allen,

Ik kom mezelf nog dagelijks tegen. Ben een jaar of 8/9 gepest, weet het niet eens precies maar lang genoeg. Het begon met wat klieren, toen schoppen en slaan, en vervolgens in Havo 4 ofzo kwamen ze met vragen als waarom leef je eigenlijk nog, wat ben je voor een zielig figuur, dit in combinatie met andere pesterijen. Toen ben ik uiteindelijk bij een docent terechtgekomen die het keihard heeft aangepakt. (noujah, het was in iedergeval over.)

Ik ben er nu 3 jaar vanaf en heb er zelf nog dagelijks last van, ben ontzettend afwachtend geworden naar groepen mensen en individuele mensen. Als ik in een nieuwe groep kom ga ik eerst altijd kijken, kijken en nog eens kijken.
Ook is mijn zelfvertrouwen helaas naar de kloten gegaan en tsja hoe je dat terugkrijgt moet ik nog even achterkomen. Heb het wel nodig want ik wil voor de klas en ga niet mijn studie opgeven, omdat ik helaas vroeger gepest ben.

Ook heb ik de neiging om alles negatief te zien, ik vind het ontzettend moeilijk om van dingen/ mensen/ gebeurtenissen de positieve kanten te zien.

Hoop dat ik er snel mee leer leven maar het heeft mij zeker niet op een positieve manier gevormd.
Het afgelopen jaar zijn er gelukkig een hoop dingen veranderd maar er mist nog een heleboel, en ik hoop dat dat ooit komt. (ben ergens bang van niet, maargoed ik ben nog jong.)

Zo dat was de invloed op mijn persoonlijkheid, denk ik want zeker weet je het nooit.

Groet,
R.
pi_37834156
Beperkt van formaat en lelijk heb ik ook weleens zwaar in 't nauw gezeten .
pi_37835678
Silcence, misschien kun je eens het boek lezen dat mij enorm geholpen heeft. Baat het niet, dan schaadt het niet, ik heb er iig veel aan gehad: klik.
pi_37836056
oke, goed idee, dat boek lezen.
pi_37840499
Sterkte.
pi_37841075
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef silcence het volgende:
Hallo Allen,

<blaat>

Zo dat was de invloed op mijn persoonlijkheid, denk ik want zeker weet je het nooit.

Groet,
R.
NIet jankzakken maar er iets aan doen. Je kan je leven lang je het slachtoffer voelen van pesterijen of je kan er voor zorgen dat je er sterker uit komt. Ja, ook ik ben gepest, en niet zo'n beetje. En ja ik heb er ook moeite mee gehad. Dat is ook niet erg. Maar wanneer je bijvoorbaat gaat roepen dat je toch niet het positieve in iets ziet ga je niet de goede kant op. Zorg er voor dat je er sterker uit komt dan dat je er in ging. Dat is mij in ieder geval wel gelukt.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37850882
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:26 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

NIet jankzakken maar er iets aan doen. Je kan je leven lang je het slachtoffer voelen van pesterijen of je kan er voor zorgen dat je er sterker uit komt. Ja, ook ik ben gepest, en niet zo'n beetje. En ja ik heb er ook moeite mee gehad. Dat is ook niet erg. Maar wanneer je bijvoorbaat gaat roepen dat je toch niet het positieve in iets ziet ga je niet de goede kant op. Zorg er voor dat je er sterker uit komt dan dat je er in ging. Dat is mij in ieder geval wel gelukt.
Dat wil ik ook, ik ga heus mijn studie dus niet opgeven omdat ik er nu keihard tegenaanloop. Ik weet alleen op het moment even niet hoe ik ermee verder moet. Het komt vast allemaal goed maar het heeft wel even tijd nodig waarschijnlijk. En ik weet dus niet of ik die tijd krijg..

Groet
pi_37851672
Als je behoefte mocht hebben om eens met een 'lotgenoot' die al wat verder in het proces zit te babbelen, dan mag je me wel mailen, silcence. Modje Alicey kan je mijn mailadres wel geven. Ik zet het liever niet open en bloot hier neer.
pi_37880779
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:02 schreef silcence het volgende:

[..]

Dat wil ik ook, ik ga heus mijn studie dus niet opgeven omdat ik er nu keihard tegenaanloop. Ik weet alleen op het moment even niet hoe ik ermee verder moet. Het komt vast allemaal goed maar het heeft wel even tijd nodig waarschijnlijk. En ik weet dus niet of ik die tijd krijg..

Groet
Wat ik bedoel is dat je nu met gebogen schouders en het hoofd naar beneden ( bij wijze van spreken) zegt dat je hier nooit meer overheen komt, dat de wereld kut is. Dit straat je waarschijnlijk ook uit en je ziet niet in dat er ook positieve dingen zijn. Dat schreef je tenminste wel. Dat kan jezelf veranderen door een andere houding aan te nemen. Recht je schouders letterlijk, kijk iemand aan in de ogen, kin omhoog ( nee niet te hoog) en stap de wereld in. Dan komt het positieve je tegemoet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_37881134
ff voor alle mensen die er midden in zitten.

Ik vind het dapper dat die hun vreselijke verhaal hier neer zetten. het is een stukje verwerking van die vreselijke tijd.

En het is ook moeilijk om erover te praten, als je er midden in zit doe je dat niet 1 2 3.

Succes aan al die mensen die het er moeilijk mee hebben, ik hoop dat jullie allemaal gewoon door kunnen gaan met jullie leven en dit achter je kunnen laten. Het is moeilijk, maar neem maar van een ervaringsdeskundige aan dat je je veel beter voelt als alles voorbij en achter je is.

Het leven voor mij is nu mooi ondanks die rottijd. Klasgenoten hoef ik ook nooit meer te zien. Heb ook geen contact meer met iedereen uit mijn jeugd hoe ze niet meer te spreken of te zien.

nou ja, misschien om met trotse en opgeheven hoofd te kunnen zeggen van:

Kijk mij eens, jij heb mij gepest en ik ben er nog, alleen een stuk sterker. Jij krijgt mijn ook niet meer klein. Ik ben ik en ben daar gelukkig mee, en heb je daar problemen mee, rot je maar op.

(zo dat lucht ff op)
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_37886422
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:42 schreef Flurrie het volgende:
ff voor alle mensen die er midden in zitten.

Ik vind het dapper dat die hun vreselijke verhaal hier neer zetten. het is een stukje verwerking van die vreselijke tijd.

En het is ook moeilijk om erover te praten, als je er midden in zit doe je dat niet 1 2 3.

Succes aan al die mensen die het er moeilijk mee hebben, ik hoop dat jullie allemaal gewoon door kunnen gaan met jullie leven en dit achter je kunnen laten. Het is moeilijk, maar neem maar van een ervaringsdeskundige aan dat je je veel beter voelt als alles voorbij en achter je is.

Het leven voor mij is nu mooi ondanks die rottijd. Klasgenoten hoef ik ook nooit meer te zien. Heb ook geen contact meer met iedereen uit mijn jeugd hoe ze niet meer te spreken of te zien.

nou ja, misschien om met trotse en opgeheven hoofd te kunnen zeggen van:

Kijk mij eens, jij heb mij gepest en ik ben er nog, alleen een stuk sterker. Jij krijgt mijn ook niet meer klein. Ik ben ik en ben daar gelukkig mee, en heb je daar problemen mee, rot je maar op.

(zo dat lucht ff op)
Ik zou op dit moment niets anders willen dan mijn pesters ter plekke lynchen
Eén en ander is namelijk boven komen drijven, o.a. ook het pesten...

Enne, gelukkig ben jij nu ff sterk namens ons 2'en
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_37889263
dag mensjes,
Ben ik weer, ennuh t klopt! Eigenlijk moet je de wereld positief benaderen dan krijg je dat namelijk terug. Ik weet dat ik het volgend jaar moeilijk ga krijgen, maar ik heb eens geinformeerd en gelukkig staan ze op school achter mij. Ze zijn best bereid mij extra tijd te geven en snappen het gelukkig. Ze zien ook dat ik de afgelopen 2 jaar veranderd ben, en dat klopt ook gelukkig. Sinds ik van die kloteschool af ben gaat alles veel beter, alleen denk ik dat ik mezelf nog vaak op een niet leuke manier tegen ga komen.
Tijdje geleden dus ook, dat gaat nu weer een stuk beter en ik kom toch overal waar ik in ga eigenlijk sterker en zeker wijzer uit. Dat lijken grote woorden, maar dat wil niet zeggen dat ik wijs ben, alleen dat je als mens wijzer wordt naarmate je meer meemaakt. Klopt he?
Misschien moeten we allemaal eens een klein stukje terug kijken en denken, wat is er veranderd voor mij en in mij? En dan proberen of je ziet dat je van bepaalde dingen misschien toch wat geleerd hebt.

Groet
pi_37891497
Hoewel er dagen tussen zitten dat ik het amper nog zie zitten met de therapie (hoort bij een depressie & stuff like that) , heb ik wel voor mezelf de keus gemaakt de beerput open te trekken met de hoop er 500 % beter uit te komen.

Maar nogmaals mensen, iedereen heeft wel eens een dipje, maar zoek professionele hulp wanneer je er zelf niet meer uitkomt...
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  woensdag 17 mei 2006 @ 07:58:59 #168
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37904916
quote:
Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef silcence het volgende:

Ik ben er nu 3 jaar vanaf en heb er zelf nog dagelijks last van, ben ontzettend afwachtend geworden naar groepen mensen en individuele mensen. Als ik in een nieuwe groep kom ga ik eerst altijd kijken, kijken en nog eens kijken.
Zeer herkenbaar Ik heb dat ook jaren gedaan.
En het heeft bij mij ook jaren geduurd om van alle symptonen af te komen. Op mijn zestiende was het eindelijk gestopt en ik denk dat ik rond mijn 24e van alles wel zo'n beetje af was. Maar dit is een beetje moeilijk te zeggen omdat er ook andere dingen in die periode zijn gebeurd die nogal heftig waren.

Iedereen succes
pi_38235036
quote:

[..]

Ja joh! Hup! Niet aanstellen! Je wordt er hard van! Je bent toch niet van suiker?

Ik durf met behoorlijk grote zekerheid te zeggen dat 90% van de mensen die gepest zijn een heel deel van hun zelfvertrouwen kwijt raken (en dat komt vaak terug, maar érg langzaam). Daarnaast vormt het gewoon je hele persoon. (Zijn hier vast wel meer mensen die dat hebben, dat als je met iemand praat dat je dan al weet of die gene gepest is of niet..)

En ja, ikzelf ben er "harder" van geworden, op een bepaalde manier. Mondig was ik altijd al, en had al schijt aan alles. Heeft me niet geholpen trouwens. Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen. Maar dat is geloof ik wat je wilt, toch? Harde, botte, gevoelloze wezens die zich niet aan moeten stellen?

[spam] mag ik een kleine verwijzing maken naar de link in mijn sig? Danku [/spam]
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:40:38 #170
149835 angel.gurl
Angel VS Evil
pi_38244927
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:01 schreef KonnieKipke het volgende:

Dientengevolge kan gezegd worden dat pesten een niet te onderschatten invloed heeft op iemands ontwikkeling en zelfs het leven van iemand voorgoed kan tekenen.
Ben ik het mee eens... ben t/m 2de klas van de middelbare school gepest en daardoor een laag zelfbeeld... zelfs nu nog 10 jaar later.
Gaat wel een stuk beter dan vroeger... maar toch .. laat nog snel over me heen lopen etc
Everyone is beautiful in nature,
It's the behaviour that can make someone ugly
Opposites attracks ;)
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:42:20 #171
149835 angel.gurl
Angel VS Evil
pi_38244994
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen.
Hoe herkenbaar....
Everyone is beautiful in nature,
It's the behaviour that can make someone ugly
Opposites attracks ;)
pi_38246246
quote:
Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen.
Dat heb ik dus ook. Onbedoeld vaak.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:59:09 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38253740
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Onbedoeld vaak.
1. Komt dat door pesten?
2. Weet je zeker dat het ook zo hard wordt ervaren? Ik kan me zelf nl. niet herinneren ooit problemen gehad te hebben met jouw uitlatingen, terwijl ik toch best gevoelig ben voor "harde" uitspraken..
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:29:32 #174
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38254819
quote:

[..]

» Wat is d'r nou weer....
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:34:42 #175
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38254937
quote:

[..]

Ja joh! Hup! Niet aanstellen! Je wordt er hard van! Je bent toch niet van suiker?

Ik durf met behoorlijk grote zekerheid te zeggen dat 90% van de mensen die gepest zijn een heel deel van hun zelfvertrouwen kwijt raken (en dat komt vaak terug, maar érg langzaam). Daarnaast vormt het gewoon je hele persoon. (Zijn hier vast wel meer mensen die dat hebben, dat als je met iemand praat dat je dan al weet of die gene gepest is of niet..)

En ja, ikzelf ben er "harder" van geworden, op een bepaalde manier. Mondig was ik altijd al, en had al schijt aan alles. Heeft me niet geholpen trouwens. Maar als ik nu iets vindt kan het er erg snel te hard uitkomen. Maar dat is geloof ik wat je wilt, toch? Harde, botte, gevoelloze wezens die zich niet aan moeten stellen?

[spam] mag ik een kleine verwijzing maken naar de link in mijn sig? Danku [/spam]
Ja. Maar alleen wanneer je je zo gedraagt wanneer dat nodig is. Dan is het een fantastische eigenschap. De kunst van gelukkig en succesvol zijn is dát, die botheid en ongevoeligheid, te combineren met gevoel en vrolijkheid.
» Wat is d'r nou weer....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')