abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38487723
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:28 schreef DeepThought het volgende:
Belachelijk laag vond ik de opkomst, van om en nabij de 70%.
Je zou toch denken dat mensen die lid zijn van een politieke partij, het stemrecht zullen gebruiken dat zij hiermee verkrijgen, maar nu blijkt de opkomst binnen een politieke partij dus nauwelijks hoger te zijn dan het gemiddelde bij landelijke verkiezingen!
Dit terwijl (het belang van) het onderwerp van stemming toch geen enkel lid ontgaan kan zijn?

Of is dat democratisch gezien juist prima, omdat de VVD als partij daarmee een goede afspiegeling weergeeft van de nederlandse maatschappij?

74% om precies te zijn is bijna driekwart. Op zich niet mis, maarja het kon natuurlijk altijd hoger. Geen enkele politieke partij is een afspiegeling van de maatschappij. En de VVD al helemaal niet. Ergo : de Staten Generaal vormen wel een afspiegeling, hierin ligt het krachtenveld beschreven
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:35:53 #52
146133 DeepThought
lower than ever
pi_38489913
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

74% om precies te zijn is bijna driekwart. Op zich niet mis, maarja het kon natuurlijk altijd hoger.
Op zich niet mis???

Het betekent dat een kwart van de leden, in al die weken dat ze konden stemmen (en hun stem zelfs nog konden veranderen indien zij dit wensten), niet eens de moeite heeft genomen om dit te doen.

Waarom wel lid zijn van een bepaalde partij en contributie betalen, terwijl de werkelijke politiek je toch niet interesseert?
quote:
Geen enkele politieke partij is een afspiegeling van de maatschappij. En de VVD al helemaal niet. Ergo : de Staten Generaal vormen wel een afspiegeling, hierin ligt het krachtenveld beschreven
Interessant discussiepunt, maar ik bedoelde het uiteraard ironisch mbt tot de opkomst tijdens landelijke verkiezingen.
follow the money
pi_38492638
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:35 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Op zich niet mis???

Het betekent dat een kwart van de leden, in al die weken dat ze konden stemmen (en hun stem zelfs nog konden veranderen indien zij dit wensten), niet eens de moeite heeft genomen om dit te doen.

Waarom wel lid zijn van een bepaalde partij en contributie betalen, terwijl de werkelijke politiek je toch niet interesseert?
Dat is natuurlijk onzin, niet elk VVD lid is een voorstander van deze manier van een lijsttrekker kiezen en hadden liever de oude manier gehad dan is het natuurlijk logisch om verkiezingen te boycotten.
pi_38492971
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, niet elk VVD lid is een voorstander van deze manier van een lijsttrekker kiezen en hadden liever de oude manier gehad dan is het natuurlijk logisch om verkiezingen te boycotten.
Of ze konden er maar niet uitkomen: de Vierkante Rita of Ronde Mark of ...??Jelleke?? Pfffffff, ben ik ff blij dat ik geen VVD-er ben
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:04:16 #55
146133 DeepThought
lower than ever
pi_38493540
Onzin?
Nee hoor, nog steeds ironie van mijn kant.

Wat u zelf beweert daarentegen lijkt me echter serieus bedoeld, hetgeen nog niet betekent dat het daarmee geen onzin is natuurlijk, want hoe kan een (onbeduidend) lid nu bezwaar hebben tegen de uitbreiding van zijn of haar (politieke) macht binnen de partij waarvan hij lid is en waarvoor hij contributie betaalt?
follow the money
  maandag 5 juni 2006 @ 00:45:29 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_38549157
Dit gaat niet makkelijk worden voor Rutte

Moet tussen te links en te rechts gaan balanceren en is ook niet echt een overtuigende winnaar (gezien Verdonk en het Ayaan debacle). En erg verhelderend vind ik hem ook niet.
pi_38553582
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:45 schreef Hexagon het volgende:
En erg verhelderend vind ik hem ook niet.
Ik vind het een irritante gozer. Ook nogal moraliserend. Ik vind Rutte daarom ook echt wel de ANDRIES KNEVEL van de VVD. (Het enige verschil tussen die twee is de stropdas)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')