hahahaha, dat lijstje ken ik. Er staat er nog veel meer op. Echt wel lachen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:46 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
Hey mouse, mooi shit daar dus op dit moment.. maar misschien helpt het, als jij je er ff niet mee bezig houdt. een afkoel periode.. zeg maar TIME OUT.. Ik weet het nie hoor of dat kan hoop voor je dat het wel kan..En anders misschien helpt dit....Om je een beetje vrolijk te maken...
1. Roep jezelf op via de intercom (Vervorm je stem niet).
2.Zet je prullenbak op je bureau en plak er het label "POSTVAK IN" op.
3.Verander de kleur van je monitor zodanig, dat de kleur ervan de hele omgeving oplicht.
4.Iedere keer dat iemand je vraagt iets te doen, vraag je: "Wil je daar mayonaise bij?"
5.Hang een klamboe rond je werkplek.
6.Probeer zoveel mogelijk te huppelen in plaats van te lopen.
Groetjes en succes....
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:03 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
EHM zat te kijke maar volgens mij word alles wel behoorlijk negatief.. ff wat goede punten gezocht...
Je bent een gevoelsmens en hebt een enorm rechtvaardigheidsgevoel. CHECK
Je kunt heel goed emoties van anderen invoelen. CHECK
Je kunt intenser van dingen genieten dan de meeste anderen. CHECK
Je bent creatief en blinkt vaak uit in theater, beeldende kunst of culinaire uitspattingen.
Je bent een kei in het bedenken van oplossingen. CHECK
Je bekijkt de wereld vanuit een unieke, onbevangen invalshoek.
Je bent fantastisch in het vinden van dingen (zoals geld op de grond) en mensen in een menigte. CHECK
Je bent verbazingwekkend scherpzinnig. CHECK
Je bent vaak de gangmaker op een feest en de dansvloer. CHECK
Je impulsiviteit maakt je een spontaan en openhartig mens. CHECK
Je kunt plezier hebben als geen ander. CHECK
Je bent energiek; vervuld van een krachtig en volhardend streven, wanneer je een doel wilt bereiken.
Je bent recht door zee. CHECK
Je wilt graag gewaardeerd worden en werkt daar ook hard voor. CHECK
enz enz enz enz enz........
Vooral het laatste is dan van toepassing op jou mouse... Maar net zo goed voor mij.. en als zo velen denk ik dan maar.....
Och arme jij!!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef MouseOver het volgende:
Nou, ik heb de dag toch al 4,5 uur omgefokt
Vanavond gaan we met een groep naar Aachen, naar een cocktailbar. Is al een week geleden besloten. Gisteren hoorde ik ineens dat er dan een wedstrijd Duitsland-nogiets is en dat er grote videoschermen opgesteld staan
Inderdaaaaaaad zeg. Van die gasten die alleen maar ja en amen knikken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:05 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
en vervolgens ben ik er flauw van en dump diegene, en ook dat ze te verliefd zijn gadverdamme... als je zegt : jeetje wat is het gras al weer lang..! Dat hij al staat te maaie..... BAH ik moet iemand hebben met tegengas die es zegt en NU KAPPUHHH.. maar ja daar in tegen ik laat me toch nie, op mijn kop zitten haahhaha dus het gaat lekker..
Ik ga gewoon huilen. En dan hebben ze spijt en doen ze alles om het goed te maken. En daar maak ik dan ge/misbruik van. En dan vind ik ze weer slap en te verliefd en dan ben ik ze weer zat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:38 schreef Roeji het volgende:
hahaha, maf he die herkenning. Dat hebben we allemaal.
Dat tegengas geven dacht ik ook altijd te zoeken. Maar ik geloof dat ik eerder een man zoek die begrip heeft en me in mn waarde laat. Maar die ook zijn grenzen aangeeft.
Als iemand tegengas geeft op (een voor mij verkeerd moment, dat het verkeerd valt zeg maar) dan kan ik dus gigantisch door het lint gaan. En nog harder mn zin proberen door te drijven.
herkenbaarquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:52 schreef guitarist.nl het volgende:
Ook erg herkenbaar, vooral als je van die bijdehandte vrienden hebt die op de universiteit zitten, en overal wel een weer woord over hebben!
zelfs over de dingen waar ze geen verstand van hebben
verder wel aardig hoor
Ik vond/vind dat ook enorm wazig, raar, creepy, freaky, whatever, dat er zo enorm veel herkenning is onderling. Ik ben mn levenlang het buitenbeentje geweest of 'die rare'. En heb talloze keren te horen gekregen: 'doe toch eens normaal, gedraag je eens, stel je eens niet zo aan, etc etc'. En nu blijkt gewoon dat ik niet 'zo raar of anders' ben. Dat er met mij talloze anderen zijn die mijn gedachtengang wel kunnen volgen,die ook van die gekke gedachtenspinsels kunnen hebben, die ook terwijl ze midden in een vergadering zitten ineens kunnen roepen dat er ..... weet ik veel wat buiten langskomt of gebeurt. Aangezien ik 9 van de 10 keer naar buiten zit te staren en ondertussen het begin van de vergadering notuleer en de rest domweg vergeet of er geen zin meer in heb. Vervolgens iedereen onderbreek met mijn ideeen en opmerkingen en als ik aan de beurt ben, men eerst even snel koffie en een voedelpakket gaat halen, de zaal nog even snel 2 uur extra reserveerd.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Inderdaaaaaaad zeg. Van die gasten die alleen maar ja en amen knikken.Ik wil rellen! Eh nee, stiekem wil ik iemand die op magische wijze zo dominant en kalm is dat ie mij eronder kan houden zonder enige ruzie, en tot nu toe heb ik er daar maar twee van ontmoet en de één mepte dus dat telt niet echt als 'zonder enige ruzie'...
jaaa dat bedoel ik dus niet meteen zijn gelijk proberen te krijgen dmv ruzie, gescheld of geschreeuw. Maar gewoon kalm blijven en praten. En meppen is uitgesloten, want dan word ik pas echt boos. Dan loop ik dwars door m heen.
Ik ga gewoon huilen. En dan hebben ze spijt en doen ze alles om het goed te maken. En daar maak ik dan ge/misbruik van. En dan vind ik ze weer slap en te verliefd en dan ben ik ze weer zat.![]()
ik geloof dat ik dat ook wel eens heb gedaan, maar ik ben niet zo'n huilpersoon als er iemand bij is. Dan moet ie me al echt heel veel pijn hebben gedaan. Meestal word het wel duidelijk als ze naar mn ogen kijken. Ik schijn nogal enorm kwaad te kunnen kijken. Meestal is zo'n blik dan genoeg. Ik ga dan ofwel in scheld/vernietig-stand of wegloop-stand of negeer-stand. Het enige wat die persoon dan nog kan doen om de zaak te redden is achter me aan komen en me vasthouden. Meestal barst ik dan wel in huilen uit.
Tjee, weet je, ik vind het best friki dat ik gewoon zoveel herken van wat jullie hier vertellen. Ik heb geen concentratiestoornissen, maar verder zou ik toch gaan vermoeden dat ik misschien toch niet helemaal spoor terwijl ik best dacht van wel eigenlijk. Mèh. Ik gooi het wel gewoon op m'n quirky kutkarakter.![]()
Ik herken veel vanmezelf in de punten maar tis op dit moment niet zo dat ik er "last" van heb. Nou ja, op mijn opleiding na dan, die had ik wel al af willen hebben....quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:24 schreef freecell het volgende:
RoaRRR: waarom laat je je dan niet testen? Kan je nog veel geld schelen ook bij de IBG, je kan jaren terug krijgen of jaren extra er bij.
Ik ken jou niet, maar ik heb te veel gevallen van (onterechte) zelfdiagnose gezien en word er vaak niet vrolijk van.
Het begint met iemand die echt alle kenmerken heeft en dan maar een zelfdiagnose roept en het eindigt met ouders die zeggen: " Mijn kind is ook wel eens druk, heeft vast ADHD" en dat dan aan iedereen en ook aan de school vertellen.
Ja, ik ben echt een ramp ook met deadlines. Iedere keer denk ik, dit doe ik noooooooooooooit meer zo laat. Iedere keer is het weer een hel. De ergste keer heb ik gewoon 's nachts een essay zitten schrijven met duizelingen en een hartslag van rond de 180 denk ik, van de stress. Maar er stond genoeg druk op, ik wist dat ik er niet mee wegkwam om het niet te doen dus ik heb het gedaan.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:21 schreef Roeji het volgende:
Dat met die deadlines herken ik wel. Alhoewel ik een schijthekel eraan heb om iets op het allerlaatste moment te moeten doen. Als ik bijvoorbeeld me moet haasten omdat er iemand op me staat te wachten (ik noem maar even iets) dan ben ik volslagen de weg kwijt. Dan weet ik niet eens meer mn tandenborstel te vinden, laat staan dat ik weet wat ik ermee moet. Ik moet dan echt tegen mezelf zeggen: Kalmeren, even in en uit ademen, doe maar of die ander er niet is/die afspraak een half uur later is, en nu gvd aan de slag, doen wat je moet doen.![]()
Ja, faalangst, praat me er niet van. Ik heb het dus alleen bij teksten schrijven eigenlijk. Ik vind ze echt nooit goed genoeg. Als ik een zes of zeven heb ben ik beledigd dat het zo laag is terwijl ik zelf thuis niets anders doe dan mekkeren dat het toch allemaal kut is en nergens op slaat, maar als ik een acht of negen heb denk ik, ik ben een loser en ik kan niks, waarom ziet die docent dat niet?quote:En dan gaat het wel. Dan kan ik mn 'lijstje' afwerken. Met verslagen of projecten ben ik wel altijd tot de laatste seconde bezig. Dan kan ik het niet loslaten (stuk faalangst komt hierbij om de hoek kijken).
Maar ik weet nu inmiddels wel dat ik, ondanks dat het niet altijd even gestructureerd en helder is, verdomd goeie ideeen heb.
Het eerste. Ik zie geen plaatjes of zo. Sterker nog, ik kan dingen visueel niet onthouden. Ik 'zie' beweging en ik heb er een 'gevoel' bij of zo. Een soort 'mentaal beeld' zonder kleur, geluid, geur of vorm. Ik negeer visuele informatie meestal. Alleen tekst gaat goed. Als ik een film met ondertitels kijk, dan vergeet ik naar het beeld te kijken, dus die zet ik uit als het even kan. Bij boeken en artikelen zie ik de plaatjes gewoon niet. Ik merk uberhaupt pas dat er plaatjes in een tekst staan als ergens staat "zie fig. 1a" of zo. Dat scheen ik als peuter al gehad te hebben, met plaatjesboeken met dieren. Ik reageerde niet op de plaatjes, maar voor ik kon lezen riep ik al "koe", zowel bij "koe" als bij "kip".quote:Dat beelddenken, versta je daaronder dat je het wel 'ziet' maar dus niet onder woorden kunt brengen? Of denk je dan alles bijmekaar in plaatjes ofzo? Of kun je dan dingen alleen onthouden als je ze linkt met een plaatje/foto?
Ja, ik moet nu heel erg denken aan een college dat ik vorig jaar had. Ik las een theorie van Susan Bassnett en ik voelde gewoon dat er 'iets' niet helemaal kloptte. Dan zit ik echt schemaatjes te maken en het over andere theorieën heen te leggen, omdat ik weet dat ik de verbanden niet goed kan benoemen leg ik er dan dingen overheen waarvan anderen de verbanden voor me uitgelegd hebben (dus weer die gejatte structuren. Ik zie dus zelf verbanden die anderen niet zien, maar ik zie sommige verbanden die anderen zien ook weer niet goed, al leer ik het wel langzaam). En toen uiteindelijk had ik het te pakken, maar toen moest ik het nog gaan uitleggen. Dus heb ik het eerst op papier gezet en pas tien minuten later toen we al aan een volgend onderwerp gingen beginnen kwam ik weer aanzetten... "ja, mag ik nog even wat zeggen over het vorige onderwerp?" (ik wil niet weten hoe vaak ik die zin gezegd heb in m'n levenquote:als het dat eerste is, dat heb ik dus ook. Kan sommige dingen niet onder woorden brengen of kom er dan niet uit of leg het verkeerd uit. Ik heb mijn vakkennis ook niet altijd meteen paraat. Moet even de kans krijgen om de vraag op mn gemak te herhalen in mn kop en te ontleden (zo noem ik het maar, het is meer een soort van verwerking naar de 'taal' die mijn hersenen 'spreken').
quote:Ik weet niet of je weet hoe een router werkt (als je weet wat t is)? Ik heb daar ooit een heel leuk filmpje van gezien, valt me nu in. En dat lijkt verdomd veel op hoe mijn hersenen werken. Alsof er een soort van vertraging inzit alvorens het op de juiste plek komt.![]()
Ik geloof niet dat je met dat stapeltje indruk maakt hierquote:Op donderdag 15 juni 2006 17:42 schreef Maeghan het volgende:
Ik zat net even in die andere topics te lezen, dat administratiegedoe. Ik ben eeuwig te laat met betalen van dingen ook, maak acceptgiro's kwijt en moet dan wachten op de betalingsherinnering omdat ik anders geen kenmerk heb. Momenteel probeer ik mezelf er toe te zetten mijn herinschrijving aan de universiteit in te sturen en moet ik nog bij de postbank bewijzen dat ik recht heb op een studentenrekening, dat soort dingen doe ik ook altijd (te) laat. Mijn administratie bestaat uit een lade met een map voor giroafschriften en een map met tabbladen voor allerlei andere dingen als IBG e.d. Verder ziet het er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles wat binnenkomt en binnenkort afgehandeld moet worden gaat in het bovenste bakje (en alles wat in de weg ligt en waarvan ik niet weet waar ik het moet laten; ik heb bijvoorbeeld vorige week mijn shawl en handschoenen er maar eens uit gehaald die er al sinds januari lagen en de oplettende kijker ziet nog een klein stukje van een pantykousje uitsteken). Alles waar niets mee hoeft te gebeuren (afschriften) gaat in de lade bovenop de stapel. Dringende zaken leg ik naast mijn pc, zodat ik ze tenminste kwijt kan maken voor de betalingstermijn verstrijkt.
Helaas kan ik mezelf er misschien maar twee of drie keer per jaar toe zetten om het op te ruimen, maar het is toereikend. Ik ben er niet tevreden over, maar vooruit.
hahaha zeker niet!quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je met dat stapeltje indruk maakt hier![]()
Ik wilde het niet zeggen, maar dacht het ookquote:Op donderdag 15 juni 2006 18:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 juni 2006 18:39 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb een vriendin en ben superblij!!!!
Die vijf mappen op een rij zijn geen administratie hoor. Die mappen zijn gekopieerde boeken die daar al twee jaar wonen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:40 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
hahaha zeker niet!
ik zie mappen!!!
Ik hoef ook geen indruk te maken op jullie hoor. Liever niet zelfs, als het gaat om rommel in de kast.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:07 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Goed bezig!quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:16 schreef Yoni het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Mijn contract is verlengd met een jaar en wordt waarschijnlijk zelfs in januari al omgezet naar onbepaalde tijdEn dan krijg ik ws ook een auto
Achja, een baan als nachtwaker bijv is veel toffer met ADHDquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik sluit mij hier bij aan, maar dat helpt niet
Hmmm, dat heb ik ook, maar volgens mij is dat eerder een gebrek aan een goed zelfbeeld dan een ADHD probleemquote:Op zondag 18 juni 2006 13:06 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
waarom vraag je het niet gewoon.. en tja achterdochtig zijn heb ik ook.. als ik bijvoorbeeld de kantine in kom, heb ik meestal het gevoel dat iedereen over mij lult terwijl het niet zo is, dus zit het vaak tussen de oren... vraag het gewoon roeji dan heb je gelijk een zorg minder
Doe es geen domme dingen doenquote:Op zondag 18 juni 2006 13:32 schreef Roeji het volgende:
Maar ik zie het morgen allemaal wel. Ik heb me erbij neergelegd dat het waarschijnlijk (van hem uit dus) morgen mijn laatste werkdag gaat zijn.
Gaat dat zo makkelijk dan? Wat voor een contract heb je dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 13:48 schreef Roeji het volgende:
ik gaat niks dom doen. Hij zal waarschijnlijk gaan zeggen dat t einde oefening is. Als hij dat niet zegt, dan blijf ik daar heel dom mn ding doen en ga ondertussen dringend op zoek naar iets anders. De band is toch kapot, mijn vertrouwen is weg.
Of hj zou wel een verdomd goeie reden moeten hebben voor zn gedrag, maar dat betwijfel ik.
Je werkt toch bij dat grote belgische bedrijfquote:Op zondag 18 juni 2006 14:14 schreef Roeji het volgende:
uitzendkracht![]()
We hebben een payroll constructie met een uitzendburo, aangezien hij een eenmanszaak heeft en dus nog geen personeelsadministratie. Dat was de makkelijkste en snelste oplossing.
Maar ik zou t sowieso niet zien zitten om dan nog een tijd te moeten uitwerken. Dat werkt misschien als je in een andere beroepsgroep zit, maar als systeembeheerder zonder rechten je werk doen is het ook niet echt geweldig. Dan kun je beter thuiszitten.
Binnen een uur????quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:41 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
ow nog een vraagje aan iedereen....
Ik heb al eerder een diagnose gehad bij een particuliere toestand voor adhd, nu werd binnen een uur vastgesteld dat ik ADHD OLE OLE heb en borderline.. wie herkent dit want nu ben ik weer bij een ander geweest de welbekende ggz en die moet het weer opnieuw testen blah blah ellenlange vragen toestanden bah bah.. ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het zelfde hebben of althans een gedeelte herkennen..?
http://www.trimbos.nl/default1736.html
hopende op wat antwoorden of een tip van de week misschien..?
groeten
Nope, hij was gisteren ziek en ik ben vandaag niet op het werk geweest. Dagje vrij. Morgen ben ik er wel, hij weer niet. En de rest van de week ben ik er niet. Maar ik moet in het weekend toch langs om mn werkbriefjes te laten tekenen, ik denk dat het er dan wel van gaat komen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:02 schreef MouseOver het volgende:
Roeji, nog geen nieuwe ontwikkelingen vandaag?
Goed te horen!! Positief nieuws moet hier vaker komen te staanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:26 schreef -chefke- het volgende:
oehhhh mijn eerste week relatie met een mede adhder wat een verademing heerlijk eindelijk wat begrip en herkenbaarheid aan de andere kant!!!!
en daarbij tis een super lieve leuke meid !!!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:08 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
dat ik s'morgens uit het matras geknipt moet worden ongelofelijk..
Dat wil ik ookquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:58 schreef freecell het volgende:
Ik niet, ik hoef nergens uitgeknipt te worden, ik aan simpelweg "aan"
Alsof je de lamp aandoet, heel lastig voor mijn huisgenote met ochtendhumeur
leuk is dat hequote:Op woensdag 21 juni 2006 11:58 schreef freecell het volgende:
Ik niet, ik hoef nergens uitgeknipt te worden, ik aan simpelweg "aan"
Alsof je de lamp aandoet, heel lastig voor mijn huisgenote met ochtendhumeur
Juist.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:07 schreef -chefke- het volgende:
[..]
leuk is dat he![]()
ik ben als ik goed geslapen heb in zeggen en schrijven 10 seconden klaar voor actie vrolijk en drukdat levert nogal eens een hoop lol op aangezien de rest hier thuis langzaam start
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |