abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2006 @ 12:42:18 #251
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_38776036
ik weet niet of het geduld ervoor opbrengen is, ik kan daarmee even alles om me heen vergeten en mn hoofd even focussen op die puzzels. Is ook een goeie training voor mn brains (voor zover ik daarover beschik)
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_38776536
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:24 schreef freecell het volgende:
RoaRRR: waarom laat je je dan niet testen? Kan je nog veel geld schelen ook bij de IBG, je kan jaren terug krijgen of jaren extra er bij.
Ik ken jou niet, maar ik heb te veel gevallen van (onterechte) zelfdiagnose gezien en word er vaak niet vrolijk van.
Het begint met iemand die echt alle kenmerken heeft en dan maar een zelfdiagnose roept en het eindigt met ouders die zeggen: " Mijn kind is ook wel eens druk, heeft vast ADHD" en dat dan aan iedereen en ook aan de school vertellen.
Ik herken veel vanmezelf in de punten maar tis op dit moment niet zo dat ik er "last" van heb. Nou ja, op mijn opleiding na dan, die had ik wel al af willen hebben....
Ik begrijp je verhaal van de zelfdiagnose. Ik maak ook teveel mensen mee die aan zelfdiagnose doen tijdens mijn stages die ik gelopen heb ( word namelijk zelf therapeut )
Ik vind mezelf "een kind dat druk is" ( zoals het vroeger gezegd werd ) en niet een kind met add/adhd zoals tegenwoordig gelabelt wordt. Pas als ik in mijn dagelijkse leven zoveel last krijg dat het me gaat raken ( op wat voor vlak dan ook ) zal ik me laten testen. Tot die tijd zie ik niet in wat voor nut het heeft.

Ik roep ook niet dat ik ADD heb alleen dat ik veel punten herken in mijzelf.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_38777334
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:21 schreef Roeji het volgende:
Dat met die deadlines herken ik wel. Alhoewel ik een schijthekel eraan heb om iets op het allerlaatste moment te moeten doen. Als ik bijvoorbeeld me moet haasten omdat er iemand op me staat te wachten (ik noem maar even iets) dan ben ik volslagen de weg kwijt. Dan weet ik niet eens meer mn tandenborstel te vinden, laat staan dat ik weet wat ik ermee moet. Ik moet dan echt tegen mezelf zeggen: Kalmeren, even in en uit ademen, doe maar of die ander er niet is/die afspraak een half uur later is, en nu gvd aan de slag, doen wat je moet doen.
Ja, ik ben echt een ramp ook met deadlines. Iedere keer denk ik, dit doe ik noooooooooooooit meer zo laat. Iedere keer is het weer een hel. De ergste keer heb ik gewoon 's nachts een essay zitten schrijven met duizelingen en een hartslag van rond de 180 denk ik, van de stress. Maar er stond genoeg druk op, ik wist dat ik er niet mee wegkwam om het niet te doen dus ik heb het gedaan.
quote:
En dan gaat het wel. Dan kan ik mn 'lijstje' afwerken. Met verslagen of projecten ben ik wel altijd tot de laatste seconde bezig. Dan kan ik het niet loslaten (stuk faalangst komt hierbij om de hoek kijken).
Maar ik weet nu inmiddels wel dat ik, ondanks dat het niet altijd even gestructureerd en helder is, verdomd goeie ideeen heb.
Ja, faalangst, praat me er niet van. Ik heb het dus alleen bij teksten schrijven eigenlijk. Ik vind ze echt nooit goed genoeg. Als ik een zes of zeven heb ben ik beledigd dat het zo laag is terwijl ik zelf thuis niets anders doe dan mekkeren dat het toch allemaal kut is en nergens op slaat, maar als ik een acht of negen heb denk ik, ik ben een loser en ik kan niks, waarom ziet die docent dat niet?

Structuur is gewoon echt lollig spul. Ik kan er totaal niks mee. Als ik een keer iets gestructureerd doe, dan doe ik het met een gejatte structuur. Ik kies een onderwerp en zoek een essay of boek met vergelijkbaar onderwerp en houd dan die structuur aan. Zo kan ik mezelf wel 'formats' aanleren, al gaat het niet van harte. Vorig jaar deed ik literatuurwetenschappen en daar kun je meer je ei in kwijt, dat is veel vrijer dan andere studies, zeker bij de vakken over modernisme en postmodernisme. Verder word je daar nog gesteund door dingen als 'feminine ecriture' van Cixous bijvoorbeeld. De beoordeling daar was gewoon op inhoud en ik heb echt nog nooit zulke hoge cijfers gehaald als toen en de beste essays heb ik ook toen geschreven.
quote:
Dat beelddenken, versta je daaronder dat je het wel 'ziet' maar dus niet onder woorden kunt brengen? Of denk je dan alles bijmekaar in plaatjes ofzo? Of kun je dan dingen alleen onthouden als je ze linkt met een plaatje/foto?
Het eerste. Ik zie geen plaatjes of zo. Sterker nog, ik kan dingen visueel niet onthouden. Ik 'zie' beweging en ik heb er een 'gevoel' bij of zo. Een soort 'mentaal beeld' zonder kleur, geluid, geur of vorm. Ik negeer visuele informatie meestal. Alleen tekst gaat goed. Als ik een film met ondertitels kijk, dan vergeet ik naar het beeld te kijken, dus die zet ik uit als het even kan. Bij boeken en artikelen zie ik de plaatjes gewoon niet. Ik merk uberhaupt pas dat er plaatjes in een tekst staan als ergens staat "zie fig. 1a" of zo. Dat scheen ik als peuter al gehad te hebben, met plaatjesboeken met dieren. Ik reageerde niet op de plaatjes, maar voor ik kon lezen riep ik al "koe", zowel bij "koe" als bij "kip".
quote:
als het dat eerste is, dat heb ik dus ook. Kan sommige dingen niet onder woorden brengen of kom er dan niet uit of leg het verkeerd uit. Ik heb mijn vakkennis ook niet altijd meteen paraat. Moet even de kans krijgen om de vraag op mn gemak te herhalen in mn kop en te ontleden (zo noem ik het maar, het is meer een soort van verwerking naar de 'taal' die mijn hersenen 'spreken').
Ja, ik moet nu heel erg denken aan een college dat ik vorig jaar had. Ik las een theorie van Susan Bassnett en ik voelde gewoon dat er 'iets' niet helemaal kloptte. Dan zit ik echt schemaatjes te maken en het over andere theorieën heen te leggen, omdat ik weet dat ik de verbanden niet goed kan benoemen leg ik er dan dingen overheen waarvan anderen de verbanden voor me uitgelegd hebben (dus weer die gejatte structuren. Ik zie dus zelf verbanden die anderen niet zien, maar ik zie sommige verbanden die anderen zien ook weer niet goed, al leer ik het wel langzaam). En toen uiteindelijk had ik het te pakken, maar toen moest ik het nog gaan uitleggen. Dus heb ik het eerst op papier gezet en pas tien minuten later toen we al aan een volgend onderwerp gingen beginnen kwam ik weer aanzetten... "ja, mag ik nog even wat zeggen over het vorige onderwerp?" (ik wil niet weten hoe vaak ik die zin gezegd heb in m'n leven )
quote:
Ik weet niet of je weet hoe een router werkt (als je weet wat t is)? Ik heb daar ooit een heel leuk filmpje van gezien, valt me nu in. En dat lijkt verdomd veel op hoe mijn hersenen werken. Alsof er een soort van vertraging inzit alvorens het op de juiste plek komt.

Ehm. Het woont in de computer en roept blieb, ra ra wat is het? Nee dus, niet echt. Ik heb het opgezocht op wikipedia nu, maar ik snap er niks van.
Sanity is (not) statistical
  maandag 12 juni 2006 @ 19:22:20 #254
63411 Roeji
pi_38787087
Geeft niks, je bent mij in dat stukje over literatuurwetenschappen even kwijt geraakt. Daar weet ik niks vanaf

Een router woont niet in de computer, is een kastje wat het netwerkverkeer een beetje regelt (heel basaal uitgelegd). Beetje een agent die het verkeer regelt op straat, daar kun je het mee vergelijken.
Alleen een router regelt alles in een fractie van een seconde, je merkt nl niet dat het ene dingetje die kant op gaat en het andere de andere kant.
Bij mij dus eigenlijk wel, het duurt een tijdje (geen minuten ofzo) voor alles verwerkt is wat tegen me verteld is of wat me gevraagd is.

En ja dat zinnetje: mag ik nog even terugkomen op..... Is ook hier standaard. Daarom denk ik nu vooruit voor elke vergadering en zorg ik dat ik mijn dingen zo ver heb uitgewerkt dat er geen vragen over kunnen komen waar ik niet 1-2-3 het antwoord op weet. En anders zeg ik: Ik ben er nog mee bezig, ben het aan t uitzoeken. Kom ik de volgende keer op terug. Maar als jullie ideeen hebben dan zeg t maar, dan kan ik dat ook mee uitzoeken.

Zoeits zeg ik dan maar. Gelukkig weten mn collega;s dat ik meestal 3 onderwerpen later nog even onderbreek om op iets terug te komen. Ze zijn er niet altijd even blij mee, maar goed. Zij hebben ook hun minpunten.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_38890256
Ik zat net even in die andere topics te lezen, dat administratiegedoe. Ik ben eeuwig te laat met betalen van dingen ook, maak acceptgiro's kwijt en moet dan wachten op de betalingsherinnering omdat ik anders geen kenmerk heb. Momenteel probeer ik mezelf er toe te zetten mijn herinschrijving aan de universiteit in te sturen en moet ik nog bij de postbank bewijzen dat ik recht heb op een studentenrekening, dat soort dingen doe ik ook altijd (te) laat. Mijn administratie bestaat uit een lade met een map voor giroafschriften en een map met tabbladen voor allerlei andere dingen als IBG e.d. Verder ziet het er zo uit:

Alles wat binnenkomt en binnenkort afgehandeld moet worden gaat in het bovenste bakje (en alles wat in de weg ligt en waarvan ik niet weet waar ik het moet laten; ik heb bijvoorbeeld vorige week mijn shawl en handschoenen er maar eens uit gehaald die er al sinds januari lagen en de oplettende kijker ziet nog een klein stukje van een pantykousje uitsteken ). Alles waar niets mee hoeft te gebeuren (afschriften) gaat in de lade bovenop de stapel. Dringende zaken leg ik naast mijn pc, zodat ik ze tenminste kwijt kan maken voor de betalingstermijn verstrijkt.

Helaas kan ik mezelf er misschien maar twee of drie keer per jaar toe zetten om het op te ruimen, maar het is toereikend. Ik ben er niet tevreden over, maar vooruit.
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:07:50 #256
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38890900
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 17:42 schreef Maeghan het volgende:
Ik zat net even in die andere topics te lezen, dat administratiegedoe. Ik ben eeuwig te laat met betalen van dingen ook, maak acceptgiro's kwijt en moet dan wachten op de betalingsherinnering omdat ik anders geen kenmerk heb. Momenteel probeer ik mezelf er toe te zetten mijn herinschrijving aan de universiteit in te sturen en moet ik nog bij de postbank bewijzen dat ik recht heb op een studentenrekening, dat soort dingen doe ik ook altijd (te) laat. Mijn administratie bestaat uit een lade met een map voor giroafschriften en een map met tabbladen voor allerlei andere dingen als IBG e.d. Verder ziet het er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles wat binnenkomt en binnenkort afgehandeld moet worden gaat in het bovenste bakje (en alles wat in de weg ligt en waarvan ik niet weet waar ik het moet laten; ik heb bijvoorbeeld vorige week mijn shawl en handschoenen er maar eens uit gehaald die er al sinds januari lagen en de oplettende kijker ziet nog een klein stukje van een pantykousje uitsteken ). Alles waar niets mee hoeft te gebeuren (afschriften) gaat in de lade bovenop de stapel. Dringende zaken leg ik naast mijn pc, zodat ik ze tenminste kwijt kan maken voor de betalingstermijn verstrijkt.

Helaas kan ik mezelf er misschien maar twee of drie keer per jaar toe zetten om het op te ruimen, maar het is toereikend. Ik ben er niet tevreden over, maar vooruit.
Ik geloof niet dat je met dat stapeltje indruk maakt hier
Vampire Romance O+
pi_38891712
ik heb een vriendin en ben superblij!!!!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_38891733
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:07 schreef MouseOver het volgende:

[..]

hahaha zeker niet!
ik zie mappen!!!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 15 juni 2006 @ 21:14:49 #259
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38897899
quote:

[..]

Ik wilde het niet zeggen, maar dacht het ook

*denkt aan haar eigen 'post' doos op A3 formaat (post tussen aanhalingstekens, want er ligt ook nogal wat andere zooi tussen) en aan alle stapeltjes en rondzwervende meuk.*
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 15 juni 2006 @ 21:16:20 #260
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38897957
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:39 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb een vriendin en ben superblij!!!!
Gefeliciteerd

Mijn contract is verlengd met een jaar en wordt waarschijnlijk zelfs in januari al omgezet naar onbepaalde tijd En dan krijg ik ws ook een auto
pi_38898843
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 18:40 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

hahaha zeker niet!
ik zie mappen!!!
Die vijf mappen op een rij zijn geen administratie hoor. Die mappen zijn gekopieerde boeken die daar al twee jaar wonen.

Ik krijg gelukkig niet zo veel post. Als ik een envelop in de week krijg is het veel, dus dat is nog wel te doen. Vroeger was het erger, daarom heb ik dat bakje gekocht, dan lijkt het in ieder geval nog opgeruimd. Nou heb ik toevallig ook vorige week schoongemaakt, dat scheelt ook al.
quote:

[..]

Ik hoef ook geen indruk te maken op jullie hoor. Liever niet zelfs, als het gaat om rommel in de kast. .
pi_38925206
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:16 schreef Yoni het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Mijn contract is verlengd met een jaar en wordt waarschijnlijk zelfs in januari al omgezet naar onbepaalde tijd En dan krijg ik ws ook een auto
Gefeliciteerd! Goed bezig!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 19:25:37 #263
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_38950585
Hallo allemaal, ben ik weer, er is weer veel gebeurd, ik neem de woorden terug dat ik nooit meer een relatie wil. want heb een leuke kerel ontmoet erug leuk Ach zal wel nie zo lang duren maar je weet het nooit.. Ik vroeg me af of er ook mensen zijn die dan ook achterdochtig word in een relatie, en waar dat dan weg komt.. Zou het zijn om dat je bang bent omdat het weer mis gaat of iets anders.. ik snap af en toe helemaal niets vanmezelf.. groetjes een niet meer vrijgezel haha..
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:01:38 #264
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38951802
Ik wil ook weer eens een relatie.. 'tis alweer zo lang geleden

maargoed ben dan ook niet zo aantrekkelijk dus 'tis wel te begrijpen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 juni 2006 @ 22:01:10 #265
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38955611
Voor de mensen die hier nog niet zo heel lang meelezen: op zaterdag 22 juli hebben we een ADHD/ADD meet in Eindhoven!

ADD / ADHD > chaos en drukte in het café!
pi_38959208
ADHD
PS4 online: micro_nl
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 23:43:26 #267
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_38959356
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:39 schreef guitarist.nl het volgende:
ADHD
Het kan kut zijn, (en dat is het vaak ook )
Maar er zitten ook voordelen aan.
pi_38959451
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:39 schreef guitarist.nl het volgende:
ADHD
Ik sluit mij hier bij aan, maar dat helpt niet
  † In Memoriam † zaterdag 17 juni 2006 @ 23:58:12 #269
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_38959840
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik sluit mij hier bij aan, maar dat helpt niet
Achja, een baan als nachtwaker bijv is veel toffer met ADHD
  zondag 18 juni 2006 @ 08:56:46 #270
63411 Roeji
pi_38964031
Tja een baan, Ik sta zo'n beetje op het punt om de mijne op te zeggen, gevoelsmatig dan. Het doen zal ik niet. Want hoe het dan verder moet weet ik niet. Mn baas annex collega annex diegene met wie ik een gedeelde zaak op zou gaan zetten, gedraagd zich al een paar maanden als een mafketel. Ik word ineens overal buiten gehouden, krijg een hoop shit over me heen, mn ideeen worden meteen de grond in geboord om vervolgens een poosje later door hemzelf naar voren te worden geschoven. Afgelopen vrijdag is dat geescaleerd en kreeg ik een mail waar de honden nog geen brood van lusten. Dit omdat ik een mail op verzoek van iemand anders had doorgemaild. Het ging over een onderwerp wat nogal moeilijk ligt in de organisatie (niet zakelijke data en software op de laptops', pc's en de servers).
Maar goed, voor mij was dat de welbekende druppel, vooral omdat hij het me weer flikte om te zeggen dat 'we hier maandag nog eens goed over moeten babbelen'. Als hij een beetje fatsoen en ruggegraat had dan zou hij niks gezegd hebben en me er pas maandag over aangesproken hebben. En dan eerst in vraagstellende vorm en niet in de aanvallende vorm zoals het nu steeds gebeurd. En ook niet via mail.

Ik geloof dat hij me er uit wil hebben maar het me niet rechtstreeks durft te zeggen en nu misschien probeert me weg te pesten.

Of denk ik te ver door??
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 18 juni 2006 @ 13:06:36 #271
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_38968402
waarom vraag je het niet gewoon.. en tja achterdochtig zijn heb ik ook.. als ik bijvoorbeeld de kantine in kom, heb ik meestal het gevoel dat iedereen over mij lult terwijl het niet zo is, dus zit het vaak tussen de oren... vraag het gewoon roeji dan heb je gelijk een zorg minder
pi_38968529
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:06 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
waarom vraag je het niet gewoon.. en tja achterdochtig zijn heb ik ook.. als ik bijvoorbeeld de kantine in kom, heb ik meestal het gevoel dat iedereen over mij lult terwijl het niet zo is, dus zit het vaak tussen de oren... vraag het gewoon roeji dan heb je gelijk een zorg minder
Hmmm, dat heb ik ook, maar volgens mij is dat eerder een gebrek aan een goed zelfbeeld dan een ADHD probleem
  zondag 18 juni 2006 @ 13:32:04 #273
63411 Roeji
pi_38969158
Ik ben al weken om een gesrpek aan het vragen, maar altijd is er wel weer iets of komt er iets tussen van zijn kant uit. Morgen gaat het dan ook zeker gebeuren.
Ik ga ook rechtuit vragen waarom hij zich zo gedraagt en wat er gaande is. Ik houd niet van die onzekerheid en dat geheimzinnig gedoe. Ik hoor liever rechtuit wat er is, daar kan ik dan iets mee.

Ik weet dat er geluld wordt over me. Door hem en nog een directe collega van me. Maar de schijnheiligheid die er uit voort komt is erger dan t lullen zelf. Als ik fouten maak moeten ze me dat zeggen en niet de zaak laten escaleren en dan pas iets zeggen. Dat werkt niet.

Maar ik zie het morgen allemaal wel. Ik heb me erbij neergelegd dat het waarschijnlijk (van hem uit dus) morgen mijn laatste werkdag gaat zijn. In elk geval wil ik niet meer verder met de plannen die we hadden om gezamenlijk een zaak op te zetten. Het brengt mij wel enorm in de problemen, maar het vertrouwen is weg. En dan liever er nu mee kappen dan wanneer we de hele zaak hebben opgestart.
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 18 juni 2006 @ 13:38:27 #274
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38969303
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:32 schreef Roeji het volgende:
Maar ik zie het morgen allemaal wel. Ik heb me erbij neergelegd dat het waarschijnlijk (van hem uit dus) morgen mijn laatste werkdag gaat zijn.
Doe es geen domme dingen doen
Vampire Romance O+
  zondag 18 juni 2006 @ 13:48:34 #275
63411 Roeji
pi_38969558
ik gaat niks dom doen. Hij zal waarschijnlijk gaan zeggen dat t einde oefening is. Als hij dat niet zegt, dan blijf ik daar heel dom mn ding doen en ga ondertussen dringend op zoek naar iets anders. De band is toch kapot, mijn vertrouwen is weg.
Of hj zou wel een verdomd goeie reden moeten hebben voor zn gedrag, maar dat betwijfel ik.
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')