abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:50:30 #126
96599 SlagerKorrel
wat doe je daar?
pi_46552167
Shit, als je niet naar een concert gaat, moet je natuurlijk nooit zulke topics gaan lezen...
Ik was niet in de stemming voor een concert, maar daar had ik me overheen moeten zetten, zo te horen.
ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
pi_46552949
he een topic over de decemberists

ik was gisteren ook bij het optreden, had picaresque al een tijdje in huis en toen crane wife uitkwam demn wat een album, ik moest ze gewoon live zien

en wat een optreden, in een woord: bril-jant!

dat meezingen met sixteen military wives (wat ik persoonlijk een van hun mindere nummers vind eigenlijk ) was echt gaaf, vooral toen ze aan t einde ervan weer t liedje inzetten

en verdomme wat klinkt dat drieluik The Island geweldig live, ik vond t al een geniaal nummer maar nu
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:48:01 #128
63598 bigshadow
Fan van iedereen
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:49:15 #129
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46553875
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:50 schreef SlagerKorrel het volgende:
Shit, als je niet naar een concert gaat, moet je natuurlijk nooit zulke topics gaan lezen...
Ik was niet in de stemming voor een concert, maar daar had ik me overheen moeten zetten, zo te horen.
Exact hetzelfde gevoel hier
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:56:13 #130
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_46555755
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:59 schreef thijsdetweede het volgende: Jammer alleen van dat voorprogramma dat Amsterdam duidelijk iets te spannend had gevonden.
Ja, die zangeres van Lavender Diamond was inderdaad knetterstoned. Er was bijzonder weinig van haar zang te verstaan, maar wel leuk om te zien verder.
En fantastisch optreden inderdaad! Weer een mooie show geworden, al had die zeebattle van mij weer niet gehoeven (dan nog liever een extra nummer). Ik stond overigens vlak bij de plek waar de "chain" werd geplaatst, dus wat betreft heb ik het allemaal van redelijk dichtbij mogen meemaken.
pi_46556140
Wel leuk ook dat het aan de ene kant een behoorlijke solo opstelling was voor Colin Meloy met de rest van de band ver op de achtergrond, maar na een paar liedjes heb Colin niet meer aangekeken. Er gebeurde zoveel op de achtergrond....

Het tempo lag trouwens (vooral in het begin) wat aan de lage kant, vond ik. Moeilijk ritme houden met meezingen
pi_46557099
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:16 schreef Verbal_Kint het volgende:
en verdomme wat klinkt dat drieluik The Island geweldig live, ik vond t al een geniaal nummer maar nu
Dat vooral ja! Echt geweldig.
pi_46558568
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, die zangeres van Lavender Diamond was inderdaad knetterstoned.
Of misschien had ze het wel gewoon heel erg naar der zin.
pi_46565530
Ik vond The Crane Wife part 1 erg goed. Wat een kippenvel kreeg ik toen ik dat nummer hoorde!
Trouwens: tijdens alle rustige nummers kon je gewoon een speld horen vallen in de Paradiso
pi_46568065
Mooi dat het weer een goede show was. Helaas kwam het voor mij deze keer echt niet uit qua werk/beschikbare tijd, maar ik heb ze gelukkig de vorige keer al gezien.
Goede liveband!
Op 3voor12 staat trouwens een liftsessie met de zanger.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_46574644
Ik was er ook, het was geweldig! Maar een beetje een vaag voorprogramma idd. ... vond het niet zo leuk
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_47186782
Ik liep in een H&M in Amsterdam, hoor ik the Decemberists ineens op de achtergrond (O Valencia)
pi_47188991
quote:
Op maandag 12 maart 2007 12:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik liep in een H&M in Amsterdam, hoor ik the Decemberists ineens op de achtergrond (O Valencia)
PSry, het was Yankee Bayonet!
pi_47193855
quote:
Op maandag 12 maart 2007 13:53 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

PSry, het was Yankee Bayonet!

bijzonder!

O Valencia, is dat niet een singel (geweest)?
Of hebben ze nu Yankee Bayonet uitgebracht??
  maandag 12 maart 2007 @ 17:40:42 #140
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_47197779
O Valencia is net de nieuwe single. De clip is iig net pas gereleased in Amerika.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_47198120
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:40 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
O Valencia is net de nieuwe single. De clip is iig net pas gereleased in Amerika.
Ik heb het album nog even geluisterd, en ik weet zeker dat het Yankee Bayonet is wat ik gehoord heb. Ik heb nog mee staan neuriën
pi_47853287
Er staat nu een behoorlijk pauperige recensie van hun optreden in de nieuwste LiveXS (#4, april).
pi_47854789
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 03:37 schreef hydraulix het volgende:
Er staat nu een behoorlijk pauperige recensie van hun optreden in de nieuwste LiveXS (#4, april).
Het optreden in Februari??
pi_47859614
yep
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:33:57 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47860188
Wat is de strekking van die recensie?
Ik gok er voor nu maar even op dat zel wat aan te merken hadden op alle onderbrekingen tussendoor (ochtendgymnastiek, zeeslag); kan me voorstellen dat niet iedereen daar even enthousiast over was.
pi_47861297
Ja dat heb je goed gegokt. Zal hem anders wel compleet plaatsen:
quote:
Het laatste werk van The Decemberists, The Crane Wife, staat bol van de prachtige liedjes. Een mengeling van folk en progrock waarbij je af en toe het idee krijgt met een Engelse band te maken te hebben. Live is dit niets minder waar en presenteren ze zich op en top Amerikaans met alle slappigheid van dien. Muzikaal is er weinig op aan te merken, maar voorman Colin Meloy heeft kennelijk bedacht de mensen vanavond wat nader tot elkaar te brengen. Vooraf mogen we de hand van de buurman-/vrouw te schudden. Nou is er niets mis mee om een beetje vriendelijk tegen elkaar te zijn, maar in het verdere verloop van het optreden wordt het wel erg flauw. Zo krijgen we nog wat lichaamsbewegingsoefeningen en bij Sixteen Military Wives vindt Mozes het nodig om de zee van mensen te splijten en interactie tussen de groepen te bewerkstelligen. Ladidadida... De schapen vinden het echter allemaal geweldig en zullen ze zich ook kostelijk vermaken op een EO-jongerendag. Willem Schalekamp
Eerst Veronica Magazine die The Decemberists een prima band vindt voor Kelly Family-fans die naar iets anders op zoek zijn (wel een behoorlijk positief recensie van 'The Crane Wife') en nu dit
Natuurlijk zullen er mensen geweest zijn die hier niet enthousiast over zijn, maar wat ik ervan meemaakte was dat wel het overgrote deel het geweldig vond en meedeed! Vond de interactie wat Colin met het publiek had erg tof (vind ik leuker dan artiesten die gewoon nummer na nummer achter elkaar spelen).
Vooral de toevoeging van 'EO-jongerendag' vond ik wel too much
pi_47861471
de interactie met t publiek vond ik ook zeker een pluspunt

muzikaal was t sowieso geniaal :
pi_47861988
Idd, vond het ook wel iets hebben.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:05:14 #149
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47862275
Die Willem Schalekamp is wel een verzuurde oude zak, zeg.
pi_47862690
Punt is, hij mist volledig de kwaliteit van de muziek, en juist vanwege het loepzuivere spel konden ze het maken (en was het wmb zelfs een extra) om al die ongein er doorheen te duwen. Nog daargelaten dat die ochtendgymnastiek een uitstekende methode bleek om de zaal ook de nummers daarop aan het bewegen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')