ja ok, maar het bestuur wist al veel eerder dat ze Danny er uit zouden gooien op het moment dat het gewoon kut ging met Ajax. Danny Blind heeft bij mij krediet opgebouwd na jaren lange inzet voor Ajax dat het in het 1e jaar niet goed gaat kan geen enkele trainer iets aan doen. als ten Cate straks komt en het gaat kut met Ajax dan gooien ze Ten Cate er ook zomaar uit na 1 seizoen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 11:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze hebben gewacht tot het seizoen volledig ten einde was, en ze dus zo het gehele seizoen konden evalueren. Lijkt me een prima gang van zaken toch?
quote:[EXCLUSIEF] Jaakke: 'Blind heeft vertrouwen beschaamd'
Ajax heeft woensdagochtend laten weten dat Danny Blind is ontslagen. De gewezen trainer is direct na de mededeling de ArenA uit gereden. John Jaakke vond dat Blind het vertrouwen steeds meer beschaamde.
Na zijn evaluatie met de directie is Danny Blind direct de ArenA uitgereden. Afscheid nemen van spelers was er niet bij, omdat die vakantie hebben, of zich vanaf gisteren bij nationale selecties hebben gemeld. John Jaakke en Martin van Geel gaven tijdens een persconferentie opening van zaken. “Als we het over vertrouwen hebben, dan hebben we dat wel degelijk gehad; zowel in speelstijl, als in het laten halen van spelers”, reageerde voorzitter John Jaakke op de kritiek van Blind de afgelopen tijd dat de club onvoldoende vertrouwen in hem zou hebben getoond. “Maar het vertrouwen werd gaandeweg het seizoen steeds meer beschaamd.” Jaakke noemde het een moeilijk besluit “Danny is een echte Ajacied. Dit gaat niet in je koude kleren zitten.” Ajax heeft Blind altijd gesteund, ook toen de ploeg negende stond. “Anders hadden we nooit de play-offs en de beker kunnen winnen”, aldus de Ajax-voorzitter. “We hebben Danny rustig laten werken. Geen trainer van Ajax heeft met dergelijke resultaten zo rustig kunnen werken. We hebben als leiding in het belang van Ajax moeten denken en daarom deze beslissing genomen.”
Technisch directeur Martin van Geel sloot zich bij de woorden aan. “Wat mij betreft is Danny Blind de juiste man, maar op dit moment bij Ajax niet op de juiste plaats. Op 30 maart heb ik Danny gezegd dat er een einde zou kunnen komen aan onze samenwerking. Dat kon hij begrijpen, zei hij toen. We hebben Danny niet publiekelijk gesteund, omdat dat niet in het belang was van de evaluatie. De bekerfinale en de play-offs waren te belangrijk.” John Jaakke vertelde dat Ajax haar vertrouwen niet heeft uitgesproken in Blind, ”omdat we geen leugentje om bestwil wilden doen. Als je telkens je vertrouwen uitspreekt en aan het einde van het seizoen moet iemand de club verlaten, is je vertrouwen niets meer waard.” Het bestuur heeft niet aan aftreden gedacht.
Het beëindigen van de samenwerking met Danny Blind als hoofdtrainer en met Ruud Krol en Gerard van der Lem heeft een drietal redenen. Vooral het feit dat de selectie zich niet heeft kunnen mengen in de strijd om het landskampioenschap wordt hen zwaar aangerekend. Daarnaast werd er niet attractief gevoetbald en is er - uitzonderingen daargelaten - te weinig of geen progressie geboekt bij de individuele spelers. Die is, zo luidt de verklaring, “zowel van het collectief als van individuele spelers in de periode van ruim een jaar onvoldoende.”
Directie en Raad van Commissarissen zijn dinsdagavond tot de slotsom gekomen dat in de afgelopen 14 maanden Danny Blind, Ruud Krol en Gerard van der Lem onvoldoende functioneerden. De resultaten en ontwikkelingen van het afgelopen seizoen zijn meegewogen, dus ook de gewonnen play offs en de bekerfinale. De aan het eind behaalde prijzen maakten geen verschil meer.
Ajax zegt de gang van zaken rond de communicatie te betreuren. Vooral dat er de afgelopen weken veel commotie is ontstaan Danny Blind's positie en toekomst bij de club. Vooral de rol en stellingname van de clubleiding werden in de media bekritiseerd. “Ajax hecht eraan te benadrukken dat zij met haar beslissing om gedurende het seizoen af te zien van een inhoudelijke reactie over de prestaties en resultaten van het eerste elftal en het functioneren van de technische staf, te allen tijde heeft beoogd op een zorgvuldige en integere manier te opereren.”
Ajax spreekt verder op de officiële website waardering uit voor de inzet en betrokkenheid van Blind, Van der Lem en Krol, vooral in de laatste maanden. Danny Blind wordt bedankt “voor zijn jarenlange inzet voor en bijdrage aan Ajax.
Fok is traagquote:'We hebben Danny altijd gesteund', verklaarde Ajax-voorzitter John Jaakke woensdagochtend tijdens de persconferentie over het ontslag van de coach. 'Ook toen Ajax negende stond, anders hadden we nooit de play-offs en de beker kunnen winnen.'
'We hebben Danny rustig laten werken. Geen trainer van Ajax heeft met dergelijke resultaten zo rustig kunnen werken. We hebben als leiding in het belang van Ajax moeten denken en daarom deze beslissing genomen.' Dat was geen makkelijk besluit, aldus Jaakke: 'Danny is een echte Ajacied. Dit gaat je niet in de koude kleren zitten.'
Technisch directeur Martin van Geel voegde daaraan toe dat Blind volgens hem de 'juiste man' is, 'maar op dit moment bij Ajax niet op de juiste plaats'.
Blind had de clubleiding in de laatste weken meerdere malen verweten geen open kaart te spelen over zijn toekomst, ook al was het de Zeeuwse trainer al duidelijk dat hij zou moeten vertrekken. 'Dat hebben we overwogen. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan om zo onbelast mogelijk de play-offs en de bekerstrijd in te gaan', verklaarde Van Geel.
quote:'Henk ten Cate moet doorslag geven voor Davids' [update]
Ajax wil Edgar Davids nog deze zomer terughalen naar Nederland. Dat weet het Algemeen Dagblad woensdagmorgen te melden. De Amsterdamse club hoopt de ervaren middenvelder te kunnen strikken voor komend seizoen, in de rug gesteund door de waarschijnlijke komst van trainer Henk ten Cate.
Davids sprak vorige zomer al oriënterend met Danny Blind, maar de nu 33-jarige voetballer koos destijds voor een overstap naar Tottenham Hotspur. Met Ten Cate als de beoogde hoofdcoach voor komend seizoen, hoopt Ajax dat Davids nu wél te porren is voor een terugkeer naar zijn geboortestad.
Het contract van Davids in Londen loopt tot medio 2007, maar de Spurs zijn bereid mee te denken over een vertrek. Een onderhandelingsgesprek tussen beide partijen moet nog plaatsvinden, maar het eerste contact is inmiddels gelegd. Ook de voetballer zelf is op de hoogte gebracht van de interesse.
Davids en Ten Cate werkten een half jaar uiterst succesvol bij FC Barcelona, in de tweede helft van het seizoen 2003-2004. Als huurling van Juventus bleek de pitbull het ontbrekende stukje in de Catalaanse puzzel, toen hij als dragende kracht achter Ronaldinho ging spelen. Barcelona bleek mét Davids vrijwel onverslaanbaar en de band tussen de voetballer en de assistent-coach groeide. Op de vraag of hij Frank Rijkaard tot zijn favoriete trainers rekent, antwoordde de middenvelder in oktober 2005 veelzeggend: "Je bedoelt Ten Cate. Van Henk heb ik veel geleerd ja, zeker."
Na een indrukwekkende start kende Davids een wisselvallig seizoen bij Tottenham Hotspur. De middenvelder groeide op White Hart Lane binnen korte tijd uit tot een held, maar hij haalde mede door blessureleed zelden zijn topniveau. Bovendien pakte Davids liefst elf gele kaarten, wat hem een reeks schorsingen opleverde. De kans op een plek in de WK-selectie van Oranje is klein, zo liet bondscoach Marco van Basten al doorschemeren.
Davids werd niet opgeroepen voor de trainingsstage van het Nederlands elftal in Noordwijk van deze week. Tegenover persbureau Reuters liet de voetballer onlangs weten te twijfelen over zijn toekomst. "Het is een moeilijke beslissing," zei Davids. "Ik weet het nog niet. Uiteindelijk wil je toch terug naar huis, maar het probleem is dat ik het hier enorm naar mijn zin heb. Tottenham is een goede omgeving voor me. Bovendien zijn er perfecte mogelijkheden om te presteren. We hebben een erg sterk team, met spelers die uit zullen groeien tot wereldtoppers, dat weet ik zeker. Mijn contract duurt bovendien nog een jaar. Ik moet er nog maar eens goed over praten met een aantal mensen."
Eén van die mensen is Ten Cate, de beoogde opvolger van Danny Blind. De rechterhand van Frank Rijkaard wil pas na de Champions Leaguefinale van volgende week naar buiten treden over zijn toekomst. Ajax slaat tegen die tijd het liefst een dubbelslag, door na Ten Cate zo snel mogelijk ook Davids te presenteren. Op die manier hoopt de clubleiding wat druk weg te nemen. De Amsterdamse aanhang heeft zware kritiek op het nakende ontslag van Blind. Mocht de transfer inderdaad rondkomen, dan keert Davids na precies tien jaar terug bij Ajax. In de zomer van 1996 stapte de middenvelder over naar AC Milan, na een uiterst succesvolle periode in Amsterdam. Davids won drie keer de landstitel, veroverde de UEFA Cup en speelde twee Champions Leaguefinales.
Bron: AjaxOnline
Update: 'Mirror: Davids vertrekt bij Tottenham Hotspur'
Volgens de Engelse krant The Mirror vertrekt Edgar Davids definitief bij Tottenham Hotspur, de club met als coach Martin Jol. De reden voor dit besluit zou het afhaken voor een plaats in de Champions League zijn. Volgens de krant zou Martin Jol er een voorstander van zijn dat de routinier halverwege zijn contract, dat tot medio 2007 loopt, vertrekt.
Keje Molenaar zou volgens mij de slechtste optie zijn om Jaakke eventueel te vervangen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, wilde ik ook plaatsen. John Jaakke vervangen door Keje Molenaar en een frisse start maken.
Nope, door dat hele gedoe vorig jaar met LFC heeft de FA ingesteld dat de eerste vier CL spelen of de eerste drie + CL-winnaar, wanneer deze niet bij de eerste vier eindigt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Als aarsenal wint spelen de spurs toch ook CL?
nope dan zou de vierde plek voor arsenal zijn en zou degeen die vierde zou worden uefa cup spelenquote:Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
omdat?quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Keje Molenaar zou volgens mij de slechtste optie zijn om Jaakke eventueel te vervangen.
Ach, wat houdt de functie van voorzitter precies in? Keje Molenaar zorgt ervoor dat JC meer betrokken wordt bij Ajax en ik denk dat dat een positieve ontwikkeling zal zijn, soort Bayern München-model.quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Keje Molenaar zou volgens mij de slechtste optie zijn om Jaakke eventueel te vervangen.
Uh, nee?quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Nee.quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind hem te populistisch, mediageil, onbetrouwbaar en rancuneus overkomen. Iemand die snel, al dan niet bewust, onrust veroorzaakt.quote:
Omdat Ajax allang geen voetbalclub alleen meer is en je aan een clubman alleen niet genoeg hebt.quote:
John de Mol heeft zich toch ook verkiesbaar gesteld? Lijkt me op zich wel een geschikt persoon voor de functie. Een schat aan ervaring, de ballen om iets op te zetten en een schat aan contacten. Is dan misschien niet iemand met solide roots bij Ajax, maar dat vind ik op zich niet super belangrijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat Ajax allang geen voetbalclub alleen meer is en je aan een clubman alleen niet genoeg hebt.
Hij wil ook te graag imo.
De laatste Quote500 heb ik niet in mijn bezit, dus weet men hier wat het vermogen is van John de Mol?quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:06 schreef D1 het volgende:
[..]
John de Mol heeft zich toch ook verkiesbaar gesteld? Lijkt me op zich wel een geschikt persoon voor de functie. Een schat aan ervaring, de ballen om iets op te zetten en een schat aan contacten. Is dan misschien niet iemand met solide roots bij Ajax, maar dat vind ik op zich niet super belangrijk.
De koers met roots bij Ajax is ook niet de koers die het huidige bestuur gaat varen hoor.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:06 schreef D1 het volgende:
[..]
John de Mol heeft zich toch ook verkiesbaar gesteld? Lijkt me op zich wel een geschikt persoon voor de functie. Een schat aan ervaring, de ballen om iets op te zetten en een schat aan contacten. Is dan misschien niet iemand met solide roots bij Ajax, maar dat vind ik op zich niet super belangrijk.
Volgens mij iets over de twee miljard als ik het me zo goed kan herinneren.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De laatste Quote500 heb ik niet in mijn bezit, dus weet men hier wat het vermogen is van John de Mol?
1.8 Miljard.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De laatste Quote500 heb ik niet in mijn bezit, dus weet men hier wat het vermogen is van John de Mol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |