quote:I reckon you're all aware of the Juve wiretaps scandal. Well, this part concerns the transfer of Zlatan Ibrahimovic in the summer of 2004.
Moggi rings Antonio Giraudo, the club’s chief executive, to tell him that Zlatan Ibrahimovic, a transfer target at the time, scored a hat-trick for Ajax. “What the hell! But I specifically told him to play badly!” an angry Giraudo says. “I told him! We had agreed that he would play badly, go see the manager after the game, tell him that he would never play for them again and demand that he be sold to us!”
quote:Ajax beëindigt samenwerking met Danny Blind
Amsterdam, 10 mei 2006
De directie van AFC Ajax heeft besloten om de samenwerking met Danny Blind als hoofdtrainer en met Ruud Krol en Gerard van der Lem als zijn assistenten tussentijds te beëindigen. Zij zijn hierover vanochtend geïnformeerd.
De redenen voor dit besluit zijn de volgende:
· Het eerste elftal van Ajax heeft de belangrijkste doelstelling, te weten daadwerkelijk meestrijden om het landskampioenschap, niet behaald.
· Het eerste elftal van Ajax heeft gedurende het afgelopen seizoen niet het gewenste voetbal gespeeld, namelijk attractief, aanvallend en dominant voetbal.
· Zowel de progressie van het collectief als van individuele spelers - een enkele uitzondering daargelaten - is, in de periode van ruim een jaar, onvoldoende.
De beoordeling van de technische staf betreft de gehele periode van 14 maanden waarin Danny Blind, Ruud Krol en Gerard van der Lem functioneerden. De besluitvorming omtrent hun positie heeft gisteravond plaatsgevonden tijdens een bijeenkomst met directie en Raad van Commissarissen van Ajax. In de uiteindelijke afweging die heeft geleid tot beëindiging van de samenwerking zijn de resultaten en ontwikkelingen van het gehele seizoen meegewogen, inclusief de gewonnen play-offs en de bekerfinale.
Ajax betreurt het feit dat er in de afgelopen weken commotie is ontstaan omtrent de positie en toekomst van Danny Blind, in het bijzonder daar waar het de rol en stellingname van de clubleiding betreft. Ajax hecht eraan te benadrukken dat zij met haar beslissing om gedurende het seizoen af te zien van een inhoudelijke reactie over de prestaties en resultaten van het eerste elftal en het functioneren van de technische staf, te allen tijde heeft beoogd op een zorgvuldige en integere manier te opereren.
De clubleiding van Ajax hecht er tot slot aan zijn waardering uit te spreken voor de niet aflatende inzet en betrokkenheid die Danny Blind, Gerard van der Lem en Ruud Krol gedurende het seizoen hebben getoond, niet in de laatste plaats in de afgelopen periode. Aan Danny Blind spreekt de clubleiding zijn bijzondere dank uit voor zijn jarenlange inzet voor en bijdrage aan Ajax.
Bron: ajax.nl
Daar gaat het toch niet om.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:26 schreef HeatWave het volgende:
Ach, iedereen wist het toch al?
Laten we maar hopen dat Danny goed terecht komt.
Inderdaad, wilde ik ook plaatsen. John Jaakke vervangen door Keje Molenaar en een frisse start maken.quote:
Wie zegt dat er nog gesprekken worden gevoerd?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:28 schreef BoNi het volgende:
Op dit moment worden nog gesprekken gevoerd, maar het nieuws is inmiddels dus al wel bekend.
ja, mooi moment was het wel maandagavond toen Jaakke op de schermen getoont werd toen die een interview deed en er gelijk bierblikjes en ander rotzooi naar toe gemikt werdquote:
quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:30 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wie zegt dat er nog gesprekken worden gevoerd?
En ookal waren de gesprekken vroeger klaar dan gepland, vind ik dat je die mensen even de tijd moet gunnen om zelf eea te verwerken voordat je het publiekelijk bekendmaakt....quote:Uur van de waarheid aangebroken
Woensdag 10 mei, door SV, Amsterdam, 08.37u GMT+01.00, AT5
Vanaf 9.00 uur zullen de spanningen in de Amsterdam ArenA vandaag hoog oplopen. De volledige technisch staf is uitgenodigd voor een gesprek met directie- en/of bestuursleden.
Danny Blind, Gerard Van der Lem en Ruud Krol krijgen alledrie aan half uur. Volgens de Amsterdamse televisiezender AT5 begint Blind om 9.00 uur met zijn gesprek. Het is niet bekend of Ajax meteen de evaluatie openbaar maakt.
Technisch directeur Martin van Geel zegt wel in het Algemeen Dagblad dat Ajax deze week officieel bekend maakt of de club door gaat met Blind. 'Op welke dag we naar buiten treden, kan ik niet precies zeggen', aldus Van Geel.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:34 schreef WEST het volgende:
[..]
ja, mooi moment was het wel maandagavond toen Jaakke op de schermen getoont werd toen die een interview deed en er gelijk bierblikjes en ander rotzooi naar toe gemikt werd![]()
Het blijkt om AZ te gaan, niet Ajax.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:45 schreef Pritt het volgende:
Ajax zou geintresseerd zijn in keeper Bruno uit Brazilie, iets wat ik toch erg gek vind.
Stekelenburg en Gentenaar zijn toch twee toppertjes.
En Cziommer is dus nog steeds in beeld, zeer goede speler vind ik zelf.
Hij heeft aggresiviteit en techniek.
quote:Volgens de Braziliaanse sportkrant Lance had Ajax zijn zinnen gezet op Bruno Fernandes, de 21-jarige keeper van Atlético Mineiro. Voetbal International kwam erachter dat het om AZ gaat en niet Ajax.
Onder meer Marcel Brands en Edward Metgod bekeken de 1,90 meter lange en 80 kilo zware doelman tegen Flamengo en Paulista. 'En als Ajax er ook was, waren we ze wel tegengekomen', meldde het AZ-kamp.
'Mijn zaakwaarnemer is met ze bezig', bekende Bruno, die in de veronderstelling was dat het om Ajax ging. 'Ik hoop dat de aanhang in het geval van een vertrek begrijpt dat ik Atlético help met de inkomsten van mijn transfer.'
De clubleiding zegt nog geen officieel bod te hebben ontvangen van de Hollanders. 'Ik heb ze gezien bij onze wedstrijden en weet dat ze er waren voor Bruno. Maar het moge duidelijk zijn dat we Bruno niet als koopje van de hand doen', waarschuwde directeur voetbal Ziza Valadares.
Ik vind het wel logisch dat ze het niet tijdens of voor de play offs hebben bekend gemaakt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Zo. Dat had een tijdje geleden ook gekund. Van Geel zei heel stellig dat het allemaal duidelijk zou worden waarom er zolang gewacht werd. Ik zie het niet...
Ze hebben gewacht tot het seizoen volledig ten einde was, en ze dus zo het gehele seizoen konden evalueren. Lijkt me een prima gang van zaken toch?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Zo. Dat had een tijdje geleden ook gekund. Van Geel zei heel stellig dat het allemaal duidelijk zou worden waarom er zolang gewacht werd. Ik zie het niet...
Misschien wel, maar dat zou betekenen dat Danny de supporters tegen het bestuur heeft opgezet met zijn uitlatingenquote:Op woensdag 10 mei 2006 11:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind het wel logisch dat ze het niet tijdens of voor de play offs hebben bekend gemaakt.
Ga er maar van uit dat Danny het al langer zeker wist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |