ik maak die brandstoffenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:19 schreef Racekees het volgende:
Hallo mensen,
Er zal wellicht al eindeloos lang over gediscussieerd zijn, maar ik ben benieuwd welke brandstof nou echt de BESTE PRESTATIE levert.
Shell V-Power (verdeelt in duits en nederlands)
BP Ultimate
Total Excellium
Graag alleen serieuze en onderbouwde meningen! Het liefst van mensen uit de auto en motorsport of mensen die heel serieus met de preparatie en functioneren van hun motor bezig zijn.
Met alle respect voor de stoplichtsprinters onder ons, maar daarmee krijg je echt geen beeld van een brandstofEn ook van mensen die beweren dat er geen verschil is met gewone brandstof hoef ik niks te horen want er is wel degelijk een verschil.
Ik wil alleen weten welke van deze 3 brandstoffen het beste is voor de PRESTATIES. Het is voor een professioneel en voor competitie getunede motor.
Je werkt voor shell en bp...? Zeker levensmoe?quote:
bevat minder NOx?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:41 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ik maak die brandstoffen
1 en 2
het verschil is dat gewone brandstof minder geraffineerd is dan de bovenstaande 3
die 3 bevatten minder nox en andere tering zooi. Dus je legt er relatief meer km mee af en je motor slijt minder en is ook schoner. Maar je betaalt er meer voor.![]()
wat hij zegt...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:58 schreef 1299 het volgende:
Not again.. Al dat geblaat.. laat nu eens gewoon een betrouwbare test zien. Waarom is die er niet????
V-power is 97ron...quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:49 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik gebruik altijd BP Ultimate...
Of het het beste is weet ik niet... Volgens mij wel beter dan V-Power
Ik moet 98 tanken, en heb met de V-Power hiero alleen 95 beschikbaar...
Maar de BP Ultimate is wel in 98.
Op de pomp hier stond 95quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:37 schreef Don_Tom het volgende:
Ik kan me herinneren ooit een test gezien te hebben op kassa of iets dergelijks. Bleek dat alleen de "wat snellere autos" er profijt van hadden, ze hebben het toen o.a. op een impreza getest. Welke precies als beste uit de test kwam weet ik niet meer zeker.
Of V-power in Nedderland 95 (met wat additieven) of 97 is lopen de meningen over uiteen op internet, ik dacht ook dat het 97 was. In duitsland is V-power 100, en ook ARAL Ultimate is 100.
Wanneer ik in de gelegenheid ben maak ik ff een foto met mijn telefoonquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:08 schreef genman het volgende:
als t goed is, staat er bij v-power geen 95. alleen shell v-power, of v-power diesel
Ik blij dat ik altijd naar de (wel te durequote:Op zondag 14 mei 2006 22:33 schreef ddx het volgende:
vpower gaat er hier zoiezo niet in, minimaal 98 en dat is vpower niet (als je mailt met shell krijg je leuk antwoord dat het 97 is maar ivm regelgeving in nederland dat ze 95 vermelden)
heb zoiezo van 'mijn chiptuner' begrepen dat vpower nog wel eens wilt pingelen als motor op 98 is afgeregeld (volgens hem is bp 'het best')
Dat is Diesel...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:43 schreef P-azz het volgende:
http://www.buchli.nl/news.php?l=0&id=25
klaar met test en al!
ohw diesel is nie voor auto'squote:Op maandag 15 mei 2006 08:23 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ik blij dat ik altijd naar de (wel te dure) BP hier ga om mijn 98 te halen...
[..]
Dat is Diesel...
Volgens mij (...) ging de OP over benzine omdat er niet specifiek Diesel werd vermeldt, maar er gewoon over brandstof werd gesproken... Kan ook aan mij liggen hoor...quote:
Wat ik vooral merk aan BP brandstof is dat de motor veel rustiger loopt (stiller dus) maar wel 'feller' is, dit merk ik alleen bij hoge toeren btw...quote:
Goh bedankt voor deze uiterst betrouwbare meting die een ander licht werpt op deze kwestiequote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
V-Power,
Dat gebruiken wij, en ik moet zeggen als mn vader normaal tankt (Super 98) dan trekt ie gwn normaal op, maar met V-Power trekt hij zeker sneller op, niet overdreven snel maar een klein beetje..:D
wahahaha, ahh je weet togg, onze auto is een rijdende expiriment, jammer genoeg (RIP) heeft onze -oude- escort met zijn naald 2cm over de 7.000RPM getikt voordat hij de pijp uit gingquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:06 schreef 1299 het volgende:
[..]
Goh bedankt voor deze uiterst betrouwbare meting die een ander licht werpt op deze kwestie![]()
eej maar 1299 ik zie dat je een 1.3 Colt hebt, je wilt niet wete watwe met de colt van mijn opa hebben gedaan, maar k check je ltr, kga slapequote:
ooh sorry, maar je nick was 1299, dus ging er van uit dat het een 1.3 wasquote:
ben je nou een kloon, of meen je dit allemaal serieus?quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ooh sorry, maar je nick was 1299, dus ging er van uit dat het een 1.3 was![]()
ma faultquote:Op donderdag 8 juni 2006 08:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ben je nou een kloon, of meen je dit allemaal serieus?
C16 of zo. Voor een professionele en competitie motor ga je toch geen 98 gebruiken, daar pak je dedicated race fuel voor.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:19 schreef Racekees het volgende:
Ik wil alleen weten welke van deze 3 brandstoffen het beste is voor de PRESTATIES. Het is voor een professioneel en voor competitie getunede motor.
het VK..?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:38 schreef DS4 het volgende:
In het VK is nu overigens een benzine op de markt met 102ROn (wel extreem duur)...
Leuke dingen die je met een auto kunt doenquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wahahaha, ahh je weet togg, onze auto is een rijdende expiriment, jammer genoeg (RIP) heeft onze -oude- escort met zijn naald 2cm over de 7.000RPM getikt voordat hij de pijp uit gingRIP Escort (waar je nu ook mag zijn)
![]()
maar we hebben hem wel echt heel hard gexpirimenteert, zoals zonder luchtfilterrijden, en nog 1001 andere dingen, nu is onze primera aan de beurt![]()
is tog leuk? gewoon expirimenteren?? maar je moet het niet overdrijven en auto's die je graag verneukt zijn toch van die goedkoope wagentjes, (zoals een Kadett, Alto, Swift, Escort etc.etc.) maar 1 ding is zekker, als ik ooit met een honda ga expirimenteren dan zou het niet meer of minder zijn dan de ruitewissers af en op zetten,quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:35 schreef Honda_Crx_V-tec het volgende:
wat is er de lol aan om die auto te verneuken Turquaz52,want zonder luchtfilter rijden is al hartstikke slecht voor de motor alle vuildeeltjes worden niet gefilterd die met de lucht binnen komen, het zit er niet voor niets op
Het Verenigd Koninkrijk. In Nederland vaak ten onrechte aangeduid als "Engeland", hetgeen net zo fout is als "Holland".quote:
De bestickering van de pompeilenden in nog al klote bij de Shell, er zijn al veel klachten over gekomen, maar tot nu toe weigeren ze het te veranderen. Verder is V-Power de vervanger voor euro 98, V-Power is 97quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:39 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Wanneer ik in de gelegenheid ben maak ik ff een foto met mijn telefoon
Bij die Shell waar ik het sowieso 100% zeker weten zag hadden ze helemaal geen 98 toen ik het navroeg, ze zeiden me maar naar een andere pomp door te rijden...
Het vermijden van zand, stof en water vind ik nog al knap. Heb je al eens onder een boom in de bloeigestaan? Wel eens een regenbui meegemaakt? En wat dacht je dan van die witte spikels op je auto als hij een tijdje stilstaat?quote:Op zondag 11 juni 2006 10:41 schreef Turquaz52 het volgende:
-knip-
en nog iets, ik heb laatst op de prelude team holland forum gelezen dat daar ook een prelude rijder ook zonder luchtfilter reed (half jaar lang) enige wat hij daarop te zeggen heeft: Vermijd gewoon zand, stof en water!!
hey, je moet mij geen suc6 wensen! ik ga zo iets dus mijn Lude niet aan doen hoorquote:Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef optifree het volgende:
[..]
Het vermijden van zand, stof en water vind ik nog al knap. Heb je al eens onder een boom in de bloeigestaan? Wel eens een regenbui meegemaakt? En wat dacht je dan van die witte spikels op je auto als hij een tijdje stilstaat?
Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |