http://www.nu.nl/news/728(...)_huldiging_Ajax.htmlquote:AMSTERDAM - De feestelijke huldiging van Ajax op het Leidseplein in Amsterdam is maandagavond uitgelopen op ongeregeldheden. De mobiele eenheid (ME) moest eraan te pas komen om het plein na afloop te ontruimen omdat supporters met elkaar en met de politie de confrontatie opzochten en niet uit zichzelf wilden weggaan. In totaal arresteerde de politie zeker 25 mensen en vielen er twee gewonden.
De mobiele eenheid rukte op toen rond 21.00 uur de feestelijke stemming omsloeg. Ondanks de oproep van Ajax om de huldiging waardig en goed te laten verlopen, liep de situatie uit de hand. De supporters raakten slaags met elkaar en bekogelden de politie met stenen. Het waterkanon van de ME verdreef de relschoppers van het Leidseplein. Ruim een uur later keerde de rust weer enigszins terug in de stad.
Volgens de politie waren er geen fans van rivaliserende clubs in de stad aanwezig. De onruststokers riskeren een stadionverbod van maximaal tien jaar, liet Ajax eerder op de dag al weten. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit, aldus een woordvoerder.
De huldiging van de spelers en trainer Danny Blind op het bordes van de Stadsschouwburg verliep eerder op de avond zonder problemen
Klopt ik zag de beelden bij Hart van Nederlandquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:18 schreef sp3c het volgende:
volgens mij staat er toch echt dat de mobiele eenheid is ingezet hoor
veels te laksquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:18 schreef sp3c het volgende:
volgens mij staat er toch echt dat de mobiele eenheid is ingezet hoor
nou volgens mij valt dat wel mee anders was het 'feest' niet zo snel afgelopen denk ikquote:
dan moet je maar geen spulletjes naar de politie smijten, dan krijg je klappenquote:in Pijnacker was het keihard
Waar te downloaden? Hoewel ik een tegenstander ben van hooligangeweld zijn zulkse filmpjes wel leuk om te zien.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:25 schreef BobRooney het volgende:
Verschillende ambulances zijn ingezet. Op een filmpje, gemaakt op de mobiele telefoon van een omstander, is te zien hoe een wit politiebusje in een zijstraat van de Leidsestraat wordt stilgehouden door tientallen supporters. Het busje wankelt op de wielen. Relschoppers slaan de ruiten in en trekken de agenten naar buiten.![]()
bron: NRC
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:25 schreef Zwansen het volgende:
Tja, huldigingen zijn ze niet meer gewend daaro... Paupervolk.
Daar moest de ME ook aan te pas komen hoor...misschien in mindere mate,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef Jerruh het volgende:
ik snap dat niet, waarom moet men nou weer zonodig op de vuist gaan?
bij de kampioenschappen van PSV was dat totaal niet...
Geen idee, ben hem nog niet tegengekomen. Je kan de supportersites afgaan, kom je hem vast wel tegen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Waar te downloaden? Hoewel ik een tegenstander ben van hooligangeweld zijn zulkse filmpjes wel leuk om te zien.
Net als het Lange Frans filmpje, grafhekel aan die vent, filmpje was leuk om te zien
dan moet de politie maar beter trainen om dat wel binnen 5 min. onder controle te houdenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:24 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hier ook. Maar een paar duizend neanderthalers heb je niet in 5 min. onder controle.
AJAX hooligans zijn anders dan PSVquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef Jerruh het volgende:
ik snap dat niet, waarom moet men nou weer zonodig op de vuist gaan?
bij de kampioenschappen van PSV was dat totaal niet...
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:30 schreef Meki het volgende:
[..]
dan moet de politie maar beter trainen om dat wel binnen 5 min. onder controle te houden
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou volgens mij valt dat wel mee anders was het 'feest' niet zo snel afgelopen denk ik
[..]
dan moet je maar geen spulletjes naar de politie smijten, dan krijg je klappen
of gewoon ipv die waterkanonnen 40mm granaatwerpers inzetten ... dan is het ook snel afgelopenquote:
weinigquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef Meki het volgende:
[..]
jah en waarom deelde de ME gister dan weinig klappen uit '?
als het moet , dan moet hetquote:
Op zich zal je er weinig aan missen...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
of gewoon ipv die waterkanonnen 40mm granaatwerpers inzetten ... dan is het ook snel afgelopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |